Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:53
|
|
|
GRACE585 schreef: | ja erg he gister haar portemonee en vandaag de sleutel
stond ik mooi buiten |
Morgen denk ik mijn hersens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:54
|
|
|
MARY052 schreef: | Haha ik ben lief alleen jij wist dat nog niet |
Ik begon het wel te vermoeden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:55
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Morgen denk ik mijn hersens. |
kan je bij de slager nieuwe halen maris
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Weten wanneer je moet stoppen is ook heel belangrijk,niet je mening doordrammen........en daar kan een roombeheerder een rol in spelen. Maar volgens mij gaat er in de chatbox niets knallen hoor,gaat al tijden heel goed. |
Zeg dat wel, weten wanneer je moet stoppen. niet je mening doordrammen. Maar is dat niet wat iedereen doet, en niet alleen Chat?? Wat denk je van opmerkingen als "doekje??" zoals een dag of 2 geleden nog ff als steek onder water werd gegeven.....
En ik ben het helemaal met je eens dat het in de chatbox al tijden goed gaat..... Alleen zou ik wel eens willen weten hoe dat komt?? Of heeft iedereen nu in een keer manieren geleerd en z'n naaste lief als zichzelf
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 20 maart 2010, 21:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:56
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je komt maar |
pas wel op he imre; ik waarschuw; edense nachten zijn lang............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
GRACE585 schreef: | kan je bij de slager nieuwe halen maris |
Zeker hersenen van een varken.. . ga ik zeker net zo knorren als zij doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
|
|
GRACE585 schreef: | kan je bij de slager nieuwe halen maris |
Zijn ze in de aanbieding dan?
Twee halen, één betalen. Want dan wil ik er eentje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:58
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zijn ze in de aanbieding dan?
Twee halen, één betalen. Want dan wil ik er eentje! |
zit ji ook al zonder dan net als maris
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:00
|
|
|
GRACE585 schreef: | zit ji ook al zonder dan net als maris |
Ik heb iedere dag verse nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:01
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Allereerst dank jullie Haas en Aernoudt voor het organiseren, was leuk om ook weer nieuwe gezichten te zien Hahaha Marijan ... volgens mij ben ik inmiddels heel wat veranderd hoor ... ... kun je die foto naar mij mailen ? waar sta jij dan ? ik sta (zit g'loof ik ) idd. vooraan ... uuuh liggen zei je ??? |
Als ik de goede persoon voor me heb, lag je toch echt languit! 'k Heb de foto helaas niet digitaal, maar misschien kan ik 'm een keer scannen. Dan hoor je het wel van me.
Zijn de foto's van gisteren een beetje gelukt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:01
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik heb iedere dag verse nodig. |
Morgen is het zondag, is de slager in de kerk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:03
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zouden we Agnes Kant nog in een deugdelijke vrouw kunnen veranderen?
(zie topic een stukje naar beneden) |
Volgens mij is Agnes Kant best deugdelijk. Ze toonde als politica haar hart op de goede plek en kwam altijd op voor de zwakkere, dat is zeer christelijk en dus deugdelijk... . Verder kwam ze heel vrouwelijk over en dat is ook deugdelijk. Ze was uiterst dienstbaar in het bestrijden van alles wat de gewone man/vrouw zou kunnen schaden en dat is ook deugdelijk. En zie je maar eens als vrouw te handhaven in een meedogenloze wereld als die van de politiek. Allereerst werd ze als sekssymbool gezien en beoordeeld (want ze is vrouwelijk en aantrekkelijk) en dus niet serieus genomen. De frustratie die dat opwekt plus de eeuwige oneerlijke vergelijking met haar voorganger hebben haar ontkracht en geestelijk en lichamelijk uitgeput. Een strijd die ze moest verliezen. Haar partij zit niet op de intellectuele lijn maar op de strijdlijn en dat kon ze volhouden noch winnen. Echter, ze heeft de goede strijd gestreden, dus is Agnes Kant mijns inziens, een deugdelijke vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik wil hier toch graag op reageren. Ik vind het gewoon naar en triest om te lezen hoe weinig respect er voor andermans mening is, het is duidelijk dat het niet jou beleving is Sola en ook van Chat maar wat in jullie ogen zonde is is in de ogen van een ander heel waardevol en in volle overeenstemming met zijn/haar geloof. Ik heb het gevoel dat andersdenkenden niet gehoord worden door jullie en dat voelt niet prettig. Je doet mijn inziens de mensen tekort die zoeken in ongeloof en twijfel naar een nieuw vertrouwen en een nieuwe hoop. Veroordeel niet zo zoals Jezus dat ook werd. Mensen we gaan over een week de stille week in! Laten we er werkelijk een goede week van maken met een goede vrijdag en daarna een goed Pasen met een nieuwe toekomst.
Willemijn |
Willemijn....Door dit te zeggen, geef je aan, dat je er helemaal niets van begrijpt, waar het omgaat.
Het is jouw kwalificatie en daarmee zegt het dus meer van jezelf dan van mij. Heb je wel eens gehoord de uitspraak: WAT JE ZEGT DAT BEN JEZELF? Het is weer een kwestie van de balk en de splinter. Jezus zei: haal eerst de balk uit je eigen oog, dan zul je beter de SPLINTER in het oog van de ander zien, om die er dan heel voorzichtig uit te halen.
Ik zeg juist, zoals ook staat in de bijbel, dat Jezus gekomen is voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren en hen die ziek zijn om voor hun zonden te betalen aan het kruis.
Ga de bijbel eens goed en vooral GEDEGEN lezen en doe God recht en ga niet goedkope en ongenuancerde praatjes houden hier op het forum. Daar heb je echt niets aan.
Het gaat er niet om voor een Christen bij een ander in het gevlei te komen. Integendeel.
Het gaat ten allen tijd om de Waarheid, want de liefde wil ten allen tijde de Waarheid. Lees 1 Kor. 13 maar eens, waar iets staat over wat de liefde is......
God had de wereld zo lief, dat Hij Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder behouden worde.
Gods zegen....Jezus christus houdt van jullie.
Ook voor jullie zonden, Willemijn en Mieke, en ook voor die van mij en van Chat is Hij gestorven en ik moet je zeggen, dat ik er blij van wordt en het juist als een enorme troost en verlossing ervaar. Waarom ervaren jullie dat dan niet zo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:04
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand. | Als je lerares bent en je gelooft dat dit je helpt, begrijp ik je uitval niet naar mij. Dan is het waarschijnlijk niet erg effectief waar je mee bezig bent. Ik denk ook niet dat het goed is, omdat de mens nl. een zondige natuur heeft en vergeving nodig heeft. In plaats van yoga, kun je ook eens proberen met vergeving. Dat werkt nl. veel effectiever. De verlossing van jezelf, je eigen natuur, je zondes is niet mogelijk. Iedereen heeft de verlossing van Jezus Christus nodig. En dat is wat ik in je hele verhaal mis. Je hebt het over God, die Liefde is en volgens jou iedereen omringt. In mijn ogen kun je door gebed contact krijgen met God. En harmonie met jezelf geeft geen garantie dat je dan de stem van God kunt verstaan. Volgens mij leer je door een relatie met God Zijn stem te verstaan. En de voorwaarde daarvoor is niet meer harmonie in je leven, maar het aanvaarden van het offer van Jezus in je leven. Met of zonder harmonie met jezelf, God houdt van je zoals je bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:06
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Morgen is het zondag, is de slager in de kerk. |
Ik heb nog wat restjes van vrijdag. Toen had ik wat minder nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:08
|
|
|
MIEKE364 schreef: | solafide en chatuliem: jullie zouden een mooi stelletje vormen; kunnen jullie fijn met z'n tweetjes de rest van cm veroordelen, beschimpen, aanvechten, aanvallen, belachelijk maken, kleineren, respectloos bejegenen, voor leugenaar zetten, hun woorden omsmeden tot leugens, het uit het verband trekken van goede overtuigingen vanuit het Woord en dat allemaal om Jezus wil, wat zal Hij blij zijn met jullie.... Kom met maar je veelheid aan woorden, waar Het Woord heel duidelijk over is, overigens. Deze mensen zijn mijns inziens de christenen die onder vuur worden genomen en het zwaar hebben om Jezus naam omdat ze werkelijk Zijn volgelingen zijn. En als je niet luistert met je hart maar met je ego zoals jullie doen dan versta je Zijn Woord niet hoeveel meter je er ook van aanhaalt. | Eerlijk gezegd vind ik dit een persoonlijke aanval, die vooral niet strookt met datgene wat ik hier geschreven heb. Ik bestrijd je standpunten, omdat ik ze onbijbels en misleidend vind. Ik hoop dat je ook zelf met argumenten komt in plaats van het op de persoon te spelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Voor een groot deel met je eens maar het is nog steeds een redenering die de zonde dan wel de zondigende mens centraal stelt en over de praktijk ervan heb ik juist mijn aarzelingen, minder dan over de theorie daarbij. De laatste twee regels die je schrijft onderstreep ik ten volle. Maar het verschil in benadering is duidelijk gebleken in eerdere discussies: jij benadert homosexualiteit vanuit de zonde die het volgens jou is en ik vind dat als mensen in liefde met elkaar leven we ze moeten accepteren vanuit het eerste en hoogste gebod: dat van de liefde. Ik denk dat het zonde is dat niet te doen en dus ook niet is zoals God het bedoeld heeft. Overigens ging het me in de vorige reactie om de uitdrukking: ook andersom.
Thomas, die inclusief wil denken (term gejat van Boerwinkel) | Het calvinistische denken loopt altijd te denken dat de zonde niet geheel verdwenen is. Ik predik verlossing vanuit volle overtuiging dat God elke zonde vergeeft. En dan staat het vergeven centraal. Verder wat betreft homoseksualiteit, ik veroordeel ten sterkste het gedrag als men van partner naar partner gaat. ( het woord partner vind ik te sterk uitgedrukt, want dat veronderstelt nog iets van een relatie). En in de homoscene is dat normaal gedrag. Als je de Rom. 2 leest zie je dat dit gedrag veroordeeld wordt. En zolang men dit gedrag huldigt mag je mij als een verklaard tegenstander zien van homoseksualiteit. Echte emancipatie zou ik vinden als homo's net zo behandeld zouden worden als hetero's. Maar dat is in ons land helaas niet mogelijk. Ik vind dat hetero's onderdrukt worden omdat ze hun mening niet meer mogen te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:20
|
|
|
En dit is bericht 310.
Wie niet weg is, wordt .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Friezinnetjes moeten ook achteraan sluiten |
Heerlijk als je een man bent.
Thomas, die zich afvraagt vooral man of vooral Fries te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
het is de moeite waard om nog een keer 4-2d te doen. misschien in de zomer dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is de moeite waard om nog een keer 4-2d te doen. misschien in de zomer dan. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:24
|
|
|
IMRE695 schreef: | En dit is bericht 310.
Wie niet weg is, wordt ..... |
gezien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:25
|
|
|
[quote=MIEKE364]Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand.
Je kunt het nog zo mooi zeggen Mieke, maar als je naar de oorsprong kijkt van yoga, dan komt dat voort uit het sjamanisme. Dat jij zegt dat er goede soorten yoga zijn, dat is een uitleg van jou, die je nergens in de bijbel aan kunt staven. Sjamanisme is occult, en aangezien de grondvorm van yoga daarvanaf stamt is het dus per definitie ook occult. Het zou beter zijn je bezig te houden, en les te geven uit de bijbel, dan je kostbare tijd te besteden aan occultisme. En hoe je het ook wil brengen, ik zie het als occult en zeker niet van God of door God gegeven. Hoe kan iemand die, zoals jij zegt, een kind is van de Allerhoogste, zich bezighouden met dingen die hun oorsprong vinden in het duister, geregeerd door satan hemzelf, daarin lesgeven. En dan ook nog zeggen dat het een weg is tot God..... Occult is van satan, en het zal dus ook nooit leiden tot God, de Allerhoogste, die Zijn enige Zoon gaf tot redding van de gehele wereld. Alleen door te geloven in Jezus Christus, of het verkondigen van Die naam, breng je mensen tot God. Een andere Naam is er niet, en zal er ook nooit komen. Je schrijft "het heeft er in de verste verten niet mee te maken." FOUT!!!! De oorsprong is al fout, en dat kun je niet rechtpraten, hoe graag je dat ook zou willen. De leugenaar van de beginne, satan, is slecht, en daar ligt de oorsprong van yoga, in het sjamanisme..... Je schrijft ook nog "Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op." Je gaat nu appels met peren vergelijken, en zou je mij kunnen vertellen waar dit in de bijbel staat. Ik zal niet zeggen dat er geen christenen zijn die hun kinderen een opvoedende tik voor de billen geven, of hun vrouwen mishandelen, maar ik ga wel ontkennen dat het occult is. Want we hebben het tenslotte over occult belast zijn ....
Met je hele verhaal, kom je op mij over dat je iets wat krom is recht wilt praten. Iets wat zonde is goed wilt praten. Je gelooft liever in een leugen van satan, dan in de Waarheid zoals die in de bijbel staat. Zo kom je op mij over. Satan kan overkomen als een engel des lichts, maar hij liegt en bedriegt je waar je bij staat.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 20 maart 2010, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:26
|
|
|
quote=CROSSROAD317]
Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand.
Jezus zei: IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.
Er is maar 1 weg Mieke en DIE IS J E Z U S C H R I S T U S, GODS ZOON EN DIEN GEKRUIZIGD.
dOOR JEZELF, ALS MENS, ZO IN HET MIDDELPUNT TE STELLEN DOOR HET BEOEFENEN VAN JOUW YOGA LEIDT JE DE AANDACHT VAN JEZUS AF....
dE ENIGE MANIER OM VAN AL JE TEKORTKOMINGEN AF TE RAKEN IS......alleen door Jezus in je groter te laten worden en jezelf kleiner te laten worden.
Het is een weg, die alleen volbracht kan worden door te leren luisteren naar de stem van Jezus en niet om bij jezelf constant introspectief bezig te zijn OF DE AANDACHT OP JE EIGEN INNERLIJK TE FOCUSSEN, WANT IN JE VLEES WOONT NU EENMAAL GEEN GOEDS.
Mag ik eens vragen Mieke....Bidt jij aan het begin van je lessen? En vraag je om de verlichting van de Heilige Geest? En vraag je ook om de vervulling van de Heilige Geest? En hoe eindig jij je lessen Mieke? Wordt er gebeden voor de mensen?
Dat zou ik wel eens graag willen weten.
Jezus zei: Komt ALLEN tot Mij, want IK zal u RUST geven en koopt van mij het levende water OM NIET........
Kun jij je leerlingen het levende water in hun innerlijk geven Mieke, dat tot een fontein zal worden in hen en uit hen zal stromen?
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 20 maart 2010, 22:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:27
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | |
idd voor jou een een vraag en voor jill, grace en mij een weet. heeft te maken gehad met het stapavondje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:30
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik lig alweer in een deuk! |
ben je inmiddels al uitgedeukt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:38
|
|
|
MIEKE364 schreef: | solafide en chatuliem: jullie zouden een mooi stelletje vormen; kunnen jullie fijn met z'n tweetjes de rest van cm veroordelen, beschimpen, aanvechten, aanvallen, belachelijk maken, kleineren, respectloos bejegenen, voor leugenaar zetten, hun woorden omsmeden tot leugens, het uit het verband trekken van goede overtuigingen vanuit het Woord en dat allemaal om Jezus wil, wat zal Hij blij zijn met jullie.... Kom met maar je veelheid aan woorden, waar Het Woord heel duidelijk over is, overigens. Deze mensen zijn mijns inziens de christenen die onder vuur worden genomen en het zwaar hebben om Jezus naam omdat ze werkelijk Zijn volgelingen zijn. En als je niet luistert met je hart maar met je ego zoals jullie doen dan versta je Zijn Woord niet hoeveel meter je er ook van aanhaalt. |
De enige die hier te keer gaat, ben jij Mieke........Het spijt me dit je te moeten zeggen. Misschien moet je een keer leren lezen?
Jij bent diegene, die hier allerlei kwalijke kwalificaties aandraagt en mensen beticht van allerlei lelijke dingen. Het zijn jouw woorden....ik heb deze woorden nergens gebruikt.....maar JIJ wel.
Wie is er hier nu kwalijk bezig. Dat ben jij toch zeker wel met je scheldpartij. Helaas kan ik het echt niet anders noemen. Je trapt hier, zoals we dat nu eenmaal al zo lantgzamerhand van je gewend zijn, weer danig om je heen.
Ik vind het jammer hoor.
Hou daar eens mee op!
WAT JE ZEGT, DAT BEN JEZELF MIEKE.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:40
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Blijf maar volharden, Crossroad, in je veroordelen en je vasthouden aan je negativisme, zaken uit hun verband trekken en demoniseren. Je reageert vanuit angst. Ik heb oprecht met je te doen. Heb je zelf niet in de gaten wat de strekking is van wat je stelt? Het is werkelijk treurig hoe beperkt je zicht is en hoe je met je eigen beperkte mogelijkheden mensen die verder kunnen zien dan jij in een kwaad daglicht probeert te stellen en te etiketteren als slecht. Bedroevend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:46
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Jonathan, wat een mooi stuk, heb je dit zelf gedicht? Zo niet dan zegt het veel dat je het hier hebt geschreven. Ik schep er moed uit en ik vind het ontroerend dat je je als man zo gevoelig wilt laten zien. Dat is heel sterk en maakt je een waardevolle vriend. Jouw vrienden zullen zich aan je kunnen warmen, ook omdat je je kwetsbaarheid en minder leuke kanten onder ogen durft komen. Dat geeft je waardigheid en dwingt respect af en alle mensen die God op je pad brengt kunnen daarvan leren en zich in je herkennen, dat geeft saamhorigheid en je erkend voelen. |
Hoi Miek, Dank je wel ja dat heb ik zelf geschreven. Anders zet ik t erbij hoor dat t van een ander komt. Ik weet wel dat als je je open en gevoelig opstelt dat vaak door anderen als kwetsbaar wordt gezien, zeker voor een man. Maar.....hahha ben ik niet hoor.......gewoon lef hebben en weten waar je voor staat, wie je bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:48
|
|
|
[quote=MIEKE364]
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff relax dames en heren niet zo opgefokt........
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|