Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 18:36
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNA566
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 18:42
|
|
|
Ik ga voor het eerst kamperen op opwekking. Ik was benieuwd wie er nog meer gaan. En waar moet je allemaal aan denken om mee te nemen. Omdat het voor mij de eerste keer is, kan ik wel wat handige tips gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 18:46
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Friezen mogen gelijk doorlopen,de rest moet bij binnenkomst eerst een nummertje trekken......... |
nou, lekkere praatpaal ben jij, zeg! dus wie dichtbij woont, is snel aan de beurt, en als ik de moeite neem om helemaal naar je toe te komen, dan laat je me wachten, áls ik al aan de beurt kom, na alle friezen en friezinnetjes die voor mogen piepen. IK PROTESTEER!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 18:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nou, lekkere praatpaal ben jij, zeg! dus wie dichtbij woont, is snel aan de beurt, en als ik de moeite neem om helemaal naar je toe te komen, dan laat je me wachten, áls ik al aan de beurt kom, na alle friezen en friezinnetjes die voor mogen piepen. IK PROTESTEER!! |
Friezinnetjes moeten ook achteraan sluiten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 18:52
|
|
|
ahhh zit het zo!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:03
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ahhh zit het zo!!! |
So heb iedere gek se gebrek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:03
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik had nog een ander idee...... |
Ow.... vertellis?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:08
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ow.... vertellis? |
Niet verder vertellen hoor... maar wat dacht je van in de kliko?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:16
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Vond het zeker een heel gezellig "kliekie" om mee samen te zijn in Arnhem. En busbaan, ik weet niks van een busbaan, wel van dropjes..... he Chat en Marijan..... Welke verkeersregels, ging linksaf waar je alleen mocht oversteken, scheelde mij weer brandstof, dus ook weer goed voor het millieu (volgens de TOM mocht het, dus geen enkel probleem (nu nog de vraag wie TOM is)) |
De volgende keer gebruiken we mijn Tom maar, die weet vast beter hoe het moet. Maar inderdaad Cross, elk nadeel heeft ook weer een voordeel.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 20 maart 2010, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:26
|
|
|
ELLY361 schreef: | nou ja als je dan bang ben voor explosies ken je beter maken dat je wegkomt, offe wijselijk je mond leren houden,, want waar de bal kaats gaat de bal heen, en dan krijg je hem vervolgens weer truggekaatst | Eerlijk gezegd laat je met deze reactie precies het probleem zien. Een felle aanval op een gewone constatering. Dat gebeurt hier dus de laatste tijd. Iets wat niet fel bedoeld is, leidt met een tot een felle, zelfs vijandige tegenreactie.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 20 maart 2010, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:29
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik ga mee hoor en heb er zin in! Tot morgen allemaal!
En Bob , ik hoor wel hoe laat je bij me bent hè. |
Bob ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:32
|
|
|
Zij dronk cola met een rietje. Ze heette geen sofietje. Op een arnhems terras. Zij was hollands al het gras.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:37
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Bedankt voor het organiseren van deze avond, Haas! Ik vond het gezellig. Erg leuk om mensen, die je virtueel kent, in het echt te ontmoeten.
En Sussanah, ik heb je ontdekt op de foto van 23 jaar geleden. Volgens mij lig je vooraan. Je bent weinig veranderd hoor!
Nog een tip voor Chat en Cross, bestuderen jullie voor de volgende keer eerst de verkeersregels? Of zijn de regels in het noorden van land anders? Het waren zeker gezellige ritten. De dropjes smaakten ook goed. |
Allereerst dank jullie Haas en Aernoudt voor het organiseren, was leuk om ook weer nieuwe gezichten te zien Hahaha Marijan ... volgens mij ben ik inmiddels heel wat veranderd hoor ... ... kun je die foto naar mij mailen ? waar sta jij dan ? ik sta (zit g'loof ik ) idd. vooraan ... uuuh liggen zei je ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:38
|
|
|
INKA401 schreef: | een gezellige avond allemaal |
Dank je, maar ik lees dit nu pas ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:44
|
|
|
TALIET435 schreef: | ik wacht op de zomurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr |
Hey Taliet ! ! Welkom back ! maar uuuh ... "Niet wachten op de lente want dan komt ie niet" stond ooit in mijn poeziealbum ... wachten op de zomer ?? nee joh, niet doen ... lente kan zo mooi zijn, waterig zonnetje, bloesem ... planten die weer in bloei staan ... en in mei (is nog lente ) kan het al behoorlijk warm zijn hoor ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Edese nachten zijn kort, de brabantse nachten zijn lang. |
hmmm ... de mijnes zijn lang ... tja ... ben geboren in Brabant, dat zal het zijn ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:54
|
|
|
TALIET435 schreef: | een dikke knuffel aan iedereen die mij gemist heeft lollll | Een hele dikke knuffel terug Taliet Heb je nou 3 namen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:56
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik hoor steeds een klik........sssssst ........ja weer eentje! Wat zou dat toch betekenen? |
Gewoon: liefhebbers van absurde humor onder elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 20:23
|
|
|
Vietnamese loempiaas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd laat je met deze reactie precies het probleem zien. Een felle aanval op een gewone constatering. Dat gebeurt hier dus de laatste tijd. Iets wat niet fel bedoeld is, leidt met een tot een felle, zelfs vijandige tegenreactie. | dus dan zelf niet reageren dan he in ieder geval niet fel lijkt me... want zo blijven mensen elkaar in de haren vliegen... en ik ben wel van mening dat een roombeheerder fust kan geven. Op andere sites heb ik ook felle discusies mee gemaakt maar werd geleid door die beheerder werd het te zeer op d eman gespeeld sja dan dan kwam die roombeheerder ffkes langs (waarschuwing) ging ie door toen een ban voor een minuut of 10... Als het werkt op andere sites waarom hier niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:09
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nou graag, Mary. Erg lief van jou.
Gelukkig heb je hier meer sloten dan bomen. |
Haha ik ben lief alleen jij wist dat nog niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst zijn oude koeien nog springlevend hier. Een roombeheerder is geen oplossing. De mensen zijn bang gemaakt voor hun mening uit te komen. Hier in het forum en in de chatbox. Ik denk dat een roombeheerder daar niets aan kan veranderen. Wantrouwen heerst nog steeds onderling, en dan gaat het misschien aan de buitenkant wat beter, maar ik denk dat we met z'n allen zitten te wachten op een volgende explosie.
Groepsvorming is van alle tijden en hoort bij mensen. |
ja en jij zit er op te wachten om die lont weer aan te steken je zou niet misstaan bij de explosievendienst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:19
|
|
|
Omdat het naar mijn idee al veel te laat is voor de mensen. Ze zijn al bang om hun mening te geven, bang om ruzie te krijgen als ze iets zeggen. Dan helpt een roombeheerder niet meer. Dan moet vertrouwen hersteld worden. Dat kan alleen maar als men weer de ruimte krijgt zijn mening te geven ook al is dat niet de jouwe. En dat er onderling respect is, zonder gescheld of verwijten. Op dit moment is het zo dat als iemand iets anders denkt, dat hij het gevaar loopt het centrum te worden van spot en nijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Omdat het naar mijn idee al veel te laat is voor de mensen. Ze zijn al bang om hun mening te geven, bang om ruzie te krijgen als ze iets zeggen. Dan helpt een roombeheerder niet meer. Dan moet vertrouwen hersteld worden. Dat kan alleen maar als men weer de ruimte krijgt zijn mening te geven ook al is dat niet de jouwe. En dat er onderling respect is, zonder gescheld of verwijten. Op dit moment is het zo dat als iemand iets anders denkt, dat hij het gevaar loopt het centrum te worden van spot en nijd. |
Weten wanneer je moet stoppen is ook heel belangrijk,niet je mening doordrammen........en daar kan een roombeheerder een rol in spelen. Maar volgens mij gaat er in de chatbox niets knallen hoor,gaat al tijden heel goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Vietnamese loempiaas. |
Ik sta binnen een uur voor je deur!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:40
|
|
|
Zouden we Agnes Kant nog in een deugdelijke vrouw kunnen veranderen?
(zie topic een stukje naar beneden)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:40
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik sta binnen een uur voor je deur! |
Je komt maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je komt maar |
Ben bang dat je niet binnenkomt Imre, ze heeft de deur op slot gedaan, (aan de binnenkant) en is nu de sleutel kwijt. Ben benieuwd of ze haar portemonnee nog wel heeft .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:49
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, van het marktmechanisme. Zolang er nog goedkope energie in voldoende mate beschikbaar komt op de markt (en oliemaatschappijen winst kunnen maken), dan blijft dat zo. Dat is niet 30 jaar al zo, maar al sinds het einde van WO2.
Alle beetjes helpen, Imre, de ontwikkeling van alternatieve brandstof heeft ook zijn tijd nodig, het is juist goed dat ermee wordt geëxperimenteerd en dus geëvalueerd en geëvolueerd (pfffff). Omdat ik lid ben van WNF heb ik uit hun analen vernomen dat deze landen stevig onder controle staan van allerlei nationale en internationale organisaties die de lucht-, grond- en waterkwaliteit controleren in hun industriegebieden en hen juist nu luid en duidelijk wijzen op hun verantwoordelijkheid op het vervuilen op die gebieden. Er zijn zelfs fabrieken in China gedwongen tot sluiting omdat de vervuiling van de rivier waaraan die grensden de richtlijnen overschreed.
Verbeter de wereld begin bij jezelf leef je als voorbeeld, Imre, ik doe het ook zo en zo leef je een goed voorbeeld, prima toch?!
|
Er zijn er gelukkig velen die het statussymbool vrijwillig afstaan of minder gebruiken. Ik ken autobezitters die regelmatig fietsen of per trein reizen bij langere afstanden. Steeds meer mensen moeten alleen nog willen rijden in auto's die beslist milieuvriendelijk zijn maar ja, wie maakt de werkelijk milieuveilige auto, zo eentje met een dak met zonnepanelen en een windmolenparkje erop?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:50
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ben bang dat je niet binnenkomt Imre, ze heeft de deur op slot gedaan, (aan de binnenkant) en is nu de sleutel kwijt. Ben benieuwd of ze haar portemonnee nog wel heeft ..... |
ja erg he gister haar portemonee en vandaag de sleutel
stond ik mooi buiten
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 20 maart 2010, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|