Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 12:45
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dat was een kort nachtje dan. |
Edese nachten zijn kort, de brabantse nachten zijn lang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:05
|
|
|
Zon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALIET435
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:21
|
|
|
IMRE695 schreef: | Of het ook echt vaste groepen zijn, weet ik niet zo. Wel zijn er hier een aantal die hier al jaren verbljven en tot een soort inner circle zijn verworden. Het vaste meubilair van deze site, so to speak. Ze scoren hoog in de populariteitspolls en verder is zo'n site als CM net een klein dorp. Er wordt wat afgepalaverd onderling over elkaar en over anderen. En als je een afwijkend geluid laat horen, wordt je daar (soms) op afgerekend. Tja, wees je bewust van je postitie. Ik ben en blijf liever een relatieve buitenstaander, in plaats van een populaire insider. Mijn tijd hier is ook al afgebakend. Al klad ik wel vrolijk verder op het forum en ga een goede discussie niet uit de weg.
Maar toch wel gezellig hoor! |
mijn ervaring hier is dat het maar net is hoe je jezelf opsteld t.o.v anderen. ik heb hier jaaaaren gezeten en mensen zien komen en gaan maar er is ALTIJD ruimte geweest binnen de hechte diehard groep die er al jaren zit om als nieuweling aan te sluiten, zo heb ik de groep zien groeien , en ja tuurlijk het is idd net een dorp en tuurlijk zijn er onderling wel eens strubbelingen, maar als nieuwelingen zich gewoon openstellen en gezellig meedoen worden ze echt wel opgenomen in de al bestaande groep. Als je als nieuweling beetje stil aan de kant gaat zitten en nooit iets zegt tegen anderen , alleen die mensen vinden waarschijnlijk geen aansluiting maar moet ook van 2 kanten komen , maar dat is mijn ervaring !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat is omdat ze voortdurend de veroordeling centraal gesteld hebben en niet de verlossing. En de oplossing is niet om zonden maar te negeren of goed te praten, maar vergeving te ontvangen. Want Gods vergeving verlost je van alle zonden. En Zijn vergeving is totaal en absoluut. |
Voor een groot deel met je eens maar het is nog steeds een redenering die de zonde dan wel de zondigende mens centraal stelt en over de praktijk ervan heb ik juist mijn aarzelingen, minder dan over de theorie daarbij. De laatste twee regels die je schrijft onderstreep ik ten volle. Maar het verschil in benadering is duidelijk gebleken in eerdere discussies: jij benadert homosexualiteit vanuit de zonde die het volgens jou is en ik vind dat als mensen in liefde met elkaar leven we ze moeten accepteren vanuit het eerste en hoogste gebod: dat van de liefde. Ik denk dat het zonde is dat niet te doen en dus ook niet is zoals God het bedoeld heeft. Overigens ging het me in de vorige reactie om de uitdrukking: ook andersom.
Thomas, die inclusief wil denken (term gejat van Boerwinkel)
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 20 maart 2010, 14:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
|
|
HAAS141 schreef: | bij deze wil ik iedereen bedanken voor de gezellige avond! wij waren wat eerder weg .... (zijn ook niet meer de jongste ) maar ik hoop dat jullie het nog gezellig hebben gehad!
lieve groet aer & sas |
Bedankt voor het organiseren van deze avond, Haas! Ik vond het gezellig. Erg leuk om mensen, die je virtueel kent, in het echt te ontmoeten.
En Sussanah, ik heb je ontdekt op de foto van 23 jaar geleden. Volgens mij lig je vooraan. Je bent weinig veranderd hoor!
Nog een tip voor Chat en Cross, bestuderen jullie voor de volgende keer eerst de verkeersregels? Of zijn de regels in het noorden van land anders? Het waren zeker gezellige ritten. De dropjes smaakten ook goed.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 20 maart 2010, 13:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
|
|
GRACE585 schreef: | ja hoor ,vond t leuk jillie ontmoet te hebben |
En ons niet dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:25
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Bedankt voor het organiseren van deze avond, Haas! Ik vond het gezellig. Erg leuk om mensen, die je virtueel kent, in het echt te ontmoeten.
En Sussanah, ik heb je ontdekt op de foto van 23 jaar geleden. Volgens mij lig je vooraan. Je bent weinig veranderd hoor!
Nog een tip voor Chat en Cross, bestuderen jullie voor de volgende keer eerst de verkeersregels? Of zijn de regels in het noorden van land anders? Het waren zeker gezellige ritten. De dropjes smaakten ook goed. |
Reed cross op de busbaan en door het rode licht?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:26
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Reed cross op de busbaan en door het rode licht? |
Ik zeg niks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:27
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik zeg niks. |
Busbaan.. wel herkenbaar hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:28
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Stel: Je zit thuis en wordt opeens gebeld. Aan de telefoon is iemand die je niet kent, maar jou de volgende vraag stelt: "Hoe word ik behouden?" Diegene verteld dat hij gehoord heeft dat jij christen bent, en hoopt dat jij hem verder kunt helpen. Maar diegene is ook kritisch, alles moet vanuit de bijbel precies uit te leggen zijn. Diegene heeft namelijk ook slechte ervaringen gehad met andere religies.
Wat zouden jullie antwoorden?
groetjes, Dennis |
Het was zo, op een prachtige zomeravond: Ik was thuis en werd opeens gebeld. Aan de telefoon was iemand die ik niet kende en hij stelde mij de vraag om een keer af te spreken om samen bijbelstudie te gaan doen.
Je zult begrijpen dat ik nogal overrompeld was... Mijn vraag was als eerste hoe het kwam dat hij die vraag aan mij stelde. Hoe kom jij bij mij terecht met deze vraag? Hij kon mij ongeveer vertellen vanuit welke hoek hij mijn naam en telefoonnummer had gekregen, maar kon geen namen noemen. Vervolgens raakten we aan de telefoon in gesprek over het geloof en mocht ik enthousiast vertellen wat het geloof voor mij betekent. Het was een mooi gesprek en hoewel het al anderhalf jaar geleden is, voel ik nog haast de glimlach op mijn gezicht waarmee ik mocht vertellen...
Hij stelde zijn vraag opnieuw... Ik stond in dilemma: geweldig mooi om aan iemand het Evangelie te mogen vertellen en iemand te mogen helpen in zijn zoektocht naar God. Anderzijds... ik ben voorzichtig, ga niet zomaar afspreken met een onbekende man die niet eens kon aangeven vanwaar hij mij 'kende'. Ik sprak mijn dilemma uit. Hij vertelde uiteraard alleen goede bedoelingen te hebben. Ik besloot geen bijbelstudie te gaan doen. Ik kon hem het vertrouwen niet geven.
Meteen kwam zijn volgende vraag... Zullen we dan nu samen bidden? Dat was mij te direct en ik legde uit dat ik ook dat niet wilde.
Beide antwoorden ontmoedigden hem niet om zijn derde vraag te stellen... Zullen we dan op de vakantie een keer samen gaan zingen? Toen viel er bij mij een kwartje... ik had dus een man aan de telefoon met een verstandelijke beperking die mee zou gaan op een vakantie waarbij ik als begeleider mee zou gaan. Ook deze vraag beantwoordde ik niet zoals de man wilde... Ik legde vriendelijk uit dat ik daar niet iets over wilde beloven, maar dat we het ter plekke wel konden bekijken.
Hij legde de hoorn zonder te groeten op de haak.
En ik? Ik was nog steeds overrompeld door het onverwachte gesprek. Verbaasd ook, waar ik de woorden voor het gesprek vandaan had gehaald... Het gemak waarmee dat ging, overrompelde me misschien nog het meest.
Achteraf bleek dat deze onbekende man helemaal niet mee zou gaan, meerdere begeleiders had gebeld met dezelfde vragen en dat er een flinke adder onder het gras had gelegen...
Wat leert mij deze gebeurtenis, in antwoord op de vraag van dit topic? God zelf legt de woorden in je mond in een dergelijk gesprek! Voor mij gaat het niet om een serie bijbelteksten. Maar om het getuigenis van wie God voor ons is en wat Hij voor ons deed.
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zaterdag 20 maart 2010, 13:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:29
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | En ons niet dan. |
jullie allemaal hoor, bedoelde jullie tb van maris is echt ramp inzameling nodig voor nieuw
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 20 maart 2010, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:39
|
|
|
GRACE585 schreef: | jullie allemaal hoor, bedoelde jullie tb van maris is echt ramp inzameling nodig voor nieuw |
Sorry, ik las Jill. Zo zie je maar dat je op een forum zo misverstanden krijgt. 'k Vond het ook leuk jou ontmoet te hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:47
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Is het een idee Eva, om 1 topic te gebruiken voor je dagelijkse bemoedigingen en om gewoon elke dag je bijdrage te vervangen? Dan zijn én de mensen tevreden die het op deze manier wat rommelig vinden worden (waaronder ik) én er hoeft niet meer gescrolld te worden. |
Goed idee Liesbeth Hoe denken anderen erover, zeg het gerust!
Fijn weekend van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Busbaan.. wel herkenbaar hoor |
welke busbaan???????????????? weet jij dat nog jill
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 20 maart 2010, 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:52
|
|
|
GRACE585 schreef: | welke busbaan???????????????? |
je weet wel die ene...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 13:57
|
|
|
Zondag 21 maart
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zondag 21 maart 2010, 14:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 14:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Edese nachten zijn kort, de brabantse nachten zijn lang. |
ja veeeeeeeel langerrrrrrrrrrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 14:12
|
|
|
En een auto is veel meer dan een gebruiksartikel: het is een symbool van vrijheid, van mobiliteit, van macht ook, een statussymbool en bovendien hèt vervoermiddel waardoor we eindelijk verlost raakten van trage middelen van vervoer per paard, te voet, per fiets of met de trekschuit. Niemand, maar dan ook niemand laat zich dat vrijwillig afpakken.[/quote]
Toch is er wel een alternatief. Greenwheels heeft een systeem waarmee je binnen een minuut de beschikking over een auto kunt hebben, gesteld inderdaad dat er een auto van die firma in je omgeving aanwezig is. Voor iets van 2,40 per uur en 22 cent per kilometer heb je dan een auto zo lang als je nodig hebt, desnoods voor een kwartier. Je hebt dan de vrijheid van een auto gebruiken wanneer je wilt, maar geen vaste/variabele lasten als verzekering, belasting, brandstof, afschrijving, lening afbetalen en apk om maar eens wat te noemen. www.greenwheels.nl en je kunt ook zoeken onder wheels4u.nl
Thomas, die naar alternatieven zoekt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 15:28
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Voor een groot deel met je eens maar het is nog steeds een redenering die de zonde dan wel de zondigende mens centraal stelt en over de praktijk ervan heb ik juist mijn aarzelingen, minder dan over de theorie daarbij. De laatste twee regels die je schrijft onderstreep ik ten volle. Maar het verschil in benadering is duidelijk gebleken in eerdere discussies: jij benadert homosexualiteit vanuit de zonde die het volgens jou is en ik vind dat als mensen in liefde met elkaar leven we ze moeten accepteren vanuit het eerste en hoogste gebod: dat van de liefde. Ik denk dat het zonde is dat niet te doen en dus ook niet is zoals God het bedoeld heeft. Overigens ging het me in de vorige reactie om de uitdrukking: ook andersom.
Thomas, die inclusief wil denken (term gejat van Boerwinkel) |
Dat is toch wel wat simplistisch gesteld Thomas, het spijt me zeer. Het getuigt n.l. ook niet van liefde, dat wanneer we iemand zien zomndigen om dat maar eenvoudig weg te billijken en iemand maar zijn of haar gang te laten gaan. De bijbel zegt daar andere dingen over. Zo eenvoudig is het allemaal niet.
We moeten God echter liefhebben bovenal.... uit heel je hart, uit heel je ziel, uit heel je kracht en je naasten als jezelf...........
Jezus haatte de zonde, maar had de zondaar onnoemlijk lief....zelfs zo lief, dat Hij voor die zondaar aan het kruis gegaan is.
Om die zondaar te roepen , heeft Jezus toen Hij hier op aarde was, zich onder die mensen begeven, die voor die tijd als "gespuis" te boek stonden.
Hij had de hoeren lief en de tollenaren...ja, hij at notabene met ze. Dat zou je dus kunnen vergelijken met het eten met bijv pooiers in Amsterdam of zo in onze huidige tijd. Zou jij dat zomaar doen....eten met een huis vol pooiers bij elkaar? Ik denk, dat je dat misschien wel uit je hoofd zou laten....Jezus heeft het gedaan.
Ga dus a.u.b. niet zomaar simpel met de zaken om. Het ligt geloof ik iets genuanceerder, dan dat jij het hier wil doen voorkomen.
Jezus is tegen de huichelarij en tegen wetticisme, want wetticisme is een schaamlap om de leegte te verhullen (W.J. Ouweneel).
Toen de overspelige vrouw opgebracht werd door de Farizeeers, die haar wilden stenigen, (waarschijnlijk was het allemaal doorgestoken kaart, want hoe weet men nou, dat er iemand op een bepaald ogenblik op het punt staat om overspel te doen....(?) deze vrouw moet er dus volgens mij "ingeluisd" zijn en misschien wel om Jezus daarmee te confronteren,) toen zei Jezus tegen haar......ik veroordeel u ook niet, maar ga heen EN ZONDIG NIET MEER. Jezus geeft ten allen tijde Zijn genade en vergeving aan iedereen, maar Hij heeft NOOOOOOIT DE ZONDE GEBILLIJKT!
Solafide, die denkt, dat Thomas beter kan.....
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 20 maart 2010, 15:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 15:32
|
|
|
waarom zijn mijn nachtjes dan zo kort?? (ssssst)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 15:36
|
|
|
HANNAH810 schreef: | waarom zijn mijn nachtjes dan zo kort?? (ssssst) |
Ben blij dat ze bij ons lekker lang zijn.(als mn bevallingen achter de rug zijn dan heh) Normaal zijn Brabantse nachten heeeeel lang.
stttt... Hannah ......kwil slapen
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zaterdag 20 maart 2010, 15:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 15:37
|
|
|
nou ja als je dan bang ben voor explosies ken je beter maken dat je wegkomt, offe wijselijk je mond leren houden,, want waar de bal kaats gaat de bal heen, en dan krijg je hem vervolgens weer truggekaatst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 15:44
|
|
|
Wil je er over praten ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 15:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | 't Zijn meestal mannen die tegen een boom knallen. Enne... de boom komt altijd van rechts! |
Je spreekt uit eigen ervaring zeker ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 16:10
|
|
|
Hannah.....denk dat het komt omdat je een nieuwe baan hebt hier op de chat.
Begin is altijd vermoeiend hoor.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 16:11
|
|
|
In aansluiting op het voorgaande:
J.W. Ouwenweel geeft m.i. zeer goede audio bijbellezingen over wie en hoe Jezus is....Jezus, die Zich totaal heeft weggecijferd voor ons zondaren en zelfs geen steen had om Zijn hoofd op te leggen..... Jezus legt ons nooit verplichtingen op en volgt nooit de wetticistische weg.... Jezus, die nooit manipuleert....maar was en is als de volstrekt dienstbare.
Beluister op www.groeieningeloof.nl de 8 bijbellezingen onder het thema: Christus en de zeven christelijke deugden: op 1. Christus, het volmakte voorbeeld; 2.Christus en de nederigheid (vs. hoogmoed); 3.Christus en de gulheid (vs. hebzucht); 4. Christus en de kuisheid (vs. wellust); 5. Christus en de naastenliefde (vs. jalouzie); 6. Christus en de matigheid (vs. onmatigheid); 7. Christus en de zachtmoedigheid (vs. woede); 8. Christus en de ijver (vs. luiheid)
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 20 maart 2010, 16:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 16:14
|
|
|
ELLY361 schreef: | nou ja als je dan bang ben voor explosies ken je beter maken dat je wegkomt, offe wijselijk je mond leren houden,, want waar de bal kaats gaat de bal heen, en dan krijg je hem vervolgens weer truggekaatst |
Daar draait het nou net om Elly, het woordje bang. Waarom zou iemand bang zijn geworden?? Ik hoor wel eens wat prive, waar mensen zeggen dat ze bang zijn om hun mening te geven, bang om met de grond te worden afgebrand, ook al plaatsen ze een hele gewone opmerking.... Waar komt het bang zijn vandaan, heb je je dat wel eens afgevraagd?? En dan geef je het advies "dat ze dan maar moeten maken dat ze wegkomen, of wijselijk hun mond moeten houden" ?? Welke ruimte geef je dan aan die mensen??
Ik denk dat, zowel het forum als de chatbox, heel wat aantrekkelijker zou zijn voor veeeeeeel mensen, als ze niet bang zouden hoeven te zijn om hun mening te geven. Nu blijven ze vaak passief aan de kant staan, en lezen alleen maar mee. Waarom, juist om die agressieve toonzetting die door sommige mensen wordt gebruikt, mensen die overal een antwoord op willen hebben, en als ze eens tegengas krijgen, gelijk op hun achterste benen staan, omdat ze dan denken persoonlijk aangevallen te worden. INTERPRETATIE, niet open willen of kunnen staan voor andere standpunten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 16:28
|
|
|
Vond het zeker een heel gezellig "kliekie" om mee samen te zijn in Arnhem. En busbaan, ik weet niks van een busbaan, wel van dropjes..... he Chat en Marijan..... Welke verkeersregels, ging linksaf waar je alleen mocht oversteken, scheelde mij weer brandstof, dus ook weer goed voor het millieu (volgens de TOM mocht het, dus geen enkel probleem (nu nog de vraag wie TOM is))
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 16:32
|
|
|
EVA685 schreef: | Goed idee Liesbeth Hoe denken anderen erover, zeg het gerust!
Fijn weekend van Eva. |
Het moet je bekend voorkomen Eva, we hebben er al mailcontact over gehad een paar weken geleden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 16:54
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Vond het zeker een heel gezellig "kliekie" om mee samen te zijn in Arnhem. En busbaan, ik weet niks van een busbaan, wel van dropjes..... he Chat en Marijan..... Welke verkeersregels, ging linksaf waar je alleen mocht oversteken, scheelde mij weer brandstof, dus ook weer goed voor het millieu (volgens de TOM mocht het, dus geen enkel probleem (nu nog de vraag wie TOM is)) |
Cross.....je hebt toch wel veilig gereden...met ons Chatje en Marijanneke?
En dieen Tom zegt wellis meer dingen die niet kloppen,
denk last van ouderdom....misschien moetie wel ge update worden?
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zaterdag 20 maart 2010, 16:57
|
|
Naar boven |
|
|
|
|