Auteur |
Bericht |
|
ISRAEL987
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 09:11
|
|
|
Toen zeide YHWH tot Moshe: Kom tot Mij op den berg, en wees aldaar; en Ik zal u stenen tafelen geven, en de thora, en de geboden, die Ik geschreven heb, om hen te onderwijzen.</I> {Sh’mot/Exodus 24:12} <i>Toen sprak Elohim al deze woorden, zeggende: Ik ben YHWH uw Elohim, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb. Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, YHWH uw Elohim, ben een ijverig Elohim, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden. Gij zult den naam van YHWH uw Elohim niet ijdellijk gebruiken; want YHWH zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt. edenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; Maar de zevende dag is de sabbat van YHWH uw Elohim; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is; Want in zes dagen heeft YHWH den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende YHWH den sabbatdag, en heiligde denzelven. Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u YHWH uw Elohim geeft. Gij zult niet doodslaan. Gij zult niet echtbreken. Gij zult niet stelen. Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste. Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.</i> {Sh’mot/Exodus 20:1-17} <b>Geloofd zij Elohim en Vader van onzen Adoni Yeshua haMashiach, Die naar Zijn grote barmhartigheid ons heeft wedergeboren, tot een levende hoop, door de opstanding van Yeshua haMashiach uit de doden, genade en vrede zij u vermenigvuldigd!</b>
Laatst aangepast door
|
ISRAEL987
|
op maandag 14 december 2009, 04:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 09:24
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 10:43
|
|
|
Nee, een euro als je dat versnipperen tenminste bij de gemeente laat doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 12:27
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 12:55
|
|
|
sola, waar past in jouw visie het feit dat God niet alle mensen vergeving schenkt??
waaruit dan volgt; waarom vergeeft God niet alle mensen... is Hij dan toch onvolmaakt?????
en waarom zouden gekwetste mensen wel moeten vergeven, zonder dat de gene die hen pijn heeft gedaan berouw toont, of om vergeving vraagt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:06
|
|
|
HENNEPEN110 schreef: | Volgens mij betekent iemand vergeven gewoon: iemand niet meer aanrekenen wat hij/zij gedaan heeft, doorgaan met je leven zonder wrok/haatgevoelens naar diegene toe. |
Dank je voor je antwoord Hen....zo is het ....beter kan ik het niet formuleren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:08
|
|
|
INSEARCH571 schreef: |
Wat betekend het nou wel voor jou, echt vergeven ? |
Datgene wat Hennepen onder woorden heeft gebracht. Daar sta ik volkomen achter !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENNEPEN110
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:28
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dank je voor je antwoord Hen....zo is het ....beter kan ik het niet formuleren
|
Graag gedaan Sola !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:39
|
|
|
Er zit blijkbaar toch iets goeds, iets knuffeligs in die naam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:40
|
|
|
HANNAH810 schreef: | sola, waar past in jouw visie het feit dat God niet alle mensen vergeving schenkt??
waaruit dan volgt; waarom vergeeft God niet alle mensen... is Hij dan toch onvolmaakt?????
en waarom zouden gekwetste mensen wel moeten vergeven, zonder dat de gene die hen pijn heeft gedaan berouw toont, of om vergeving vraagt? |
God vergeeft wel degelijk alle mensen. Het heil in Jezus Christus staat open voor ieder mens op deze aarde.
Reeds lang voordat WIJ tot bekering en geloof in de Heer kwamen is ons die vergeving geschonken door God, want dat plan was er al voor de grondlegging der wereld en let wel....toen waren wij dus nog niet gelovig en de bijbel spreekt erover, dat we zelfs vijanden waren van God toen nog. Dus......God heeft toen ons, ondanks dat we nog vijanden van Hem waren toch Zijn vergeving, Zijn genade aangeboden en ons dus ook liefgehad. Het heet immers ook...: Hij heeft ons het eerst liefgehad.......want wij zijn immers totaal niet in staat om Hem lief te hebben en Hem welgevallig te zijn. Alleen in de Here Jezus kunnen we dat, omdat we de Heilige Geest in ons daarvoor nodig hebben m.i.. We zijn immers totaal tot niets goeds in staat.....Paulus zegt, dat er adderenvergif onder onze tong is.
Ik denk dus dat je het andersom moet benaderen......Het is niet God, die niet alle mensen kan vergeven............, maar wijzelf, denk ik, bewerkstelligen eerder, dat de door God ons reeds gegeven vergeving, ons niet bereiken kan, omdat we dan die vergeving, die voor ons klaar ligt, zelf, door ons gedrag en keuzen, die we maken, in de weg staan.
En ik denk, dat God daarover zeer en zeer bedroefd is, omdat Hij toch alles gedaan en gegeven heeft om ons die vergeving te schenken en voor ons bereikbaar te maken. God vraagt slecht geloof van ons in Zijn Zoon Jezus Christus.
Ik denk eerder dus, dat helaas niet ieder mens van dit aanbod gebruik zal gaan maken en ook de woorden van de Heer niet ter harte zal nemen en Hem niet wil volgen. Dus het is de mens zelf m.i., die dan zijn/haar eigen vergeving door God aan ieder mens gegeven, die al lang klaar ligt, blokkeert/in de weg staat.
Ik denk, nogmaals, dat dit voor God een ontzettend grote pijn moet zijn, want wat is er verschrikkelijker, dan dat je zelfs je eigen kind geeft en de gruwelijke kruisdood in stuurt om de verloren mens te redden en dat dan die mens een dergelijk geschenk en offer niet wil accepteren en dus vertrapt en miskent....als vulles weggooit of als vulles laat liggen.
Ik denk, dat wij van die pijn die God dan moet voelen, geen notie kunnen hebben, gewoon omdat wij zeer onvolmaakt zijn....maar God is volmaakt en zondeloos. Hij is de volmaakte liefde.
Wat vindt je van deze citaten:
Luc 19,27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.”’ Rom 5,10 Werden we in de tijd dat we nog Gods vijanden waren al met hem verzoend door de dood van zijn Zoon, des te zekerder is het dat wij, nu we met hem zijn verzoend, worden gered door diens leven. 1 Kor 15,25 Want hij moet koning zijn totdat ‘God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd’.
Ik denk, dat je het zo een beetje moet zien en zo benader ik jouw vraag nu!
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 12 december 2009, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:49
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het beeld dat iedereen van God heeft is anders en wordt gevormd door opvoeding en later het nadenken erover. (...) De meer straffende God versus de mee liefdevolle, grofweg ook een beetje een tegenstelling tussen het Oude en het Nieuwe Testament, maakt het al moeilijk. |
De opmerking van Thomas over het godsbeeld in combinatie met de verwijzing naar de in mijn ogen suggestieve tegenstelling tussen God in OT en NT brengt mijn op de volgende gedachte: God is net als een ouder voor Zijn kinderen, ook als de kinderen al volwassen zijn, nog steeds dezelfde. Kijkend naar de opvoeding van een kind, zie je in de eerste levensfase van een kind iets vertroetelnds, wat even later meer (opvoedend) straffend wordt. Maar op een bepaalde leeftijd wordt dat ook weer minder. De liefde van die ouder verandert daarmee niet qua inhoud. Het is enkel de uitingsvorm die veelal anders is. Waarom kan dit bij God ineens niet bestaan en wordt er geregeld gedaan alsof God veranderd is van OT naar NT?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:51
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | God vergeeft wel degelijk alle mensen. Het heil in Jezus Christus staat open voor ieder mens op deze aarde.
|
Open staan voor alle mensen betekent nog niet dat ieder ook hetzelfde loon ontvangt. God vraagt wel degelijk nog om reactie van de mens als eigenverantwoordelijk wezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:58
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ach ja.. de zondagsrust... rust krijg je niet bij het horen van de klokken |
Zouden de oordopjes geen christelijke uitvinding kunnen zijn voor al die andere mensen die niet op het klokgelui af wensen te komen? En anders zouden de klokkenluiders blij moeten zijn met die onchrstelijken die die uitvinding gerealiseerd hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 14:37
|
|
|
HANNAH810 schreef: | sola, waar past in jouw visie het feit dat God niet alle mensen vergeving schenkt??
en waarom zouden gekwetste mensen wel moeten vergeven, zonder dat de gene die hen pijn heeft gedaan berouw toont, of om vergeving vraagt? |
Ik merkte dat ik op je laatste vraag nog niet gereageerd heb.........
Vergeet jij soms, dat er in de toekomst een oordeel zal komen?
God zegt...."laat de wraak aan mij"........en
"Verschrikkelijk is het te vallen in de handen van de levende God".
Weet je Hannah, ik heb in het verleden in een nogal deplorabele toestand gezeten. Ik was zwaar depressief....jaaaarenlang ( 4 jaar). Ik kon toen eigenlijk niet meer leven, want die toestand waarin ik verkeerde kon je geen leven meer noemen. Het was verschrikkelijik ...........goed ik zal over deze toestand hier nu niet uitgebreid op in gaan, maar ik heb toen wel in een toestand gezeten, die verre van leuk was. Het was niet leefbaar meer en ik was toen doodongelukkig.
Ik moet er dan ook derhalve niet aan denken, in wat voor een toestand mensen zullen komen, die bij of na het oordeel van de Heer in de handen zullen vallen van de levende God.
Ik moet er niet aan denken om dan de wraak van God als mens ten volle te moeten ondergaan en ook nog....volkomen verdiend, omdat dat dan mensen m.i. zijn, die de aangeboden genade van God niet hebben willen accepteren en Hem volkomen tegengewerkt hebben..........
Als mijn toestand zo'n ca. 33 jaar geleden al onleefbaar voor mij was.....wat moet een dergelijke toestand dan wel zijn als je de wraak van God ten volle zal moeten ondergaan, zonder dat er dan nog plaats is voor vergeving, want die kans is dan verspeeld bij het oordeel.......Dat moet wel zo verschrikkelijk zijn.....daar kan ik me geen beeld van maken zelf....ik kan slechts huiveren daarvoor.....
Ik kan slechts bidden, dat God me vasthoudt en me helpt om Hem te volgen en te dienen en een Gode welgevallig leven te voeren. Heer sta me biij !
Ook wil ik je eraan herinneren, dat God wil dat wij volmaakt zijn. in dat kader zie ik, dat Hij bijv. heeft gezegd: heb je vijanden lief.
Mat 5,44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen,
Hou daarbij wel in gedachten, dat God Zelf ons, toen wij nog vijanden van Hem waren ook al ons Zijn onvoorwaardelijke liefde geschonken heeft, al vanaf voor de grondlegging van de wereld.
Dus ondanks het feit, dat wij vijanden van Hem waren, heeft Hij ons toch vergeving geschonken en dat onvoorwaardelijk aan ons gegeven.
Hij roept ons op datzelfde te doen m.i. ten aanzien van onze vijanden, t.a.v. mensen, die ons pijnigen, beschadigd hebben.......Hebben we dat voor onze Heer en Meester over...? Hij heeft ons ook alles gegeven n.l. Zijn leven, ondanks het feit, dat Hij geen zonden had en volmaakt was...is Hij toch voor ons aan het kruis gegaan.........hoe is het mogelijk!
Maar ja...de bijbel zegt ook....voor God is alles mogeliijk en dat is het ook, dat Hij voor ons gedaan heeft en heeft kunnen doen, omdat Hij God is. Wij als mensen zouden dat totaal niet kunnen. Dat zou van tevoren al tot mislukking gedoemd ziijn.
Alleen God Zelf kon en kan voor de oplossing van de verlorenheid van de mens, de onvolmaakte, gevallen mens, zorgen en dat heeft Hij gedaan ook en wel op een volmaakte wijze.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 12 december 2009, 16:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 14:43
|
|
|
HENK710 schreef: | Open staan voor alle mensen betekent nog niet dat ieder ook hetzelfde loon ontvangt. God vraagt wel degelijk nog om reactie van de mens als eigenverantwoordelijk wezen. |
Hoe bedoel je Henk? Ik vat je denk ik niet helemaal?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 15:31
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 15:36
|
|
|
sola, ik heb je antwoorden gelezen, maar heb het nu even erg druk; ik antwoordt je later. overigens ben ik het met gedeelten van je antwoord wel eens; en dat zou je inderdaad kunnen onderbouwen met psalm 2; kus de Zoon, opdat Hij niet toorne... ik heb echter ook wat kantekeningen bij je betoog, en ga onder t strijken even nadenken hoe ik dat het best zo duidelijk mogelijk kan verwoordden. wel leuk he, zo uitwisselen over vergeving; heel interessant om te zien hoe iedereen denkt, en welke gedeelten uit de bijbel t meest aanspreken! voor mij in elk geval leerzaam en verrijkend!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 16:00
|
|
|
HANNAH810 schreef: | sola, ik heb je antwoorden gelezen, maar heb het nu even erg druk; ik antwoordt je later. overigens ben ik het met gedeelten van je antwoord wel eens; en dat zou je inderdaad kunnen onderbouwen met psalm 2; kus de Zoon, opdat Hij niet toorne... ik heb echter ook wat kantekeningen bij je betoog, en ga onder t strijken even nadenken hoe ik dat het best zo duidelijk mogelijk kan verwoordden. wel leuk he, zo uitwisselen over vergeving; heel interessant om te zien hoe iedereen denkt, en welke gedeelten uit de bijbel t meest aanspreken! voor mij in elk geval leerzaam en verrijkend!! |
Strijk ze....ben benieuwd naar je reactie.
En.....inderdaad heel erg leerzaam en verrijkend om datgene te moeten formuleren, waarvan je overtuigd bent geraakt en tot inzicht bent gekomen.
Want inzicht hebben gekregen is één, maar het ook nog eens te verwoorden is weer andere koek. Zoiets vind ik niet altijd gemakkelijk. Daar kan ik wel eens met de handen in het haar zitten. Soms voor mij geen beginnen aan. Ik leer daardoor inderdaad.
En.....zoals je zegt....niet iedereen "hoort" op dezelfde wijze en "hoort" dezelfde woorden. Zo leert de Heer al in Zijn woord.
Het kost alleen soms behoorlijk wat tijd, (ik schiet ook vaak totaal niet op met de dingen, die ik te doen heb in mijn huis ) maar volgens mij ontwikkelen we tevens. al doende, onze talenten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 16:09
|
|
|
toen ik aan t zoeken was naar andere woonruimte heb ik gebeden om leiding; ik zou namelijk zo heel graag weer een klein tuintje willen;
afijn, ik heb een grote tuin gekregen, en ik was er blij mee; de hele voortuin heb ik leeggehaald, zo erg zelfs, dat er een vrachtwagen grond in moet; maar ja, dat kost geld, he? de planten in de vorige tuin, had ik al gescheurd, en wat er over bleef, kon ik in de moestuin van mn vriendin onderbrengen; zo ook met de duizende bloembollen.....zover dus aan planten geen gebrek...
kom ik vanmorgen op mn vorig woonadres, om de laatste dingen op te halen, die nog in t tuinhuisje stonden; zegt de nieuwe eigenaar; je kunt alle rozen wel mee-nemen, als je dat wilt hoor! tuuuuurlijk wil ik dat!!
enne.....de hele zijtuin gaat op de schop, dus je kunt de buxus-hagen en beplanting ook wel ophalen, als je t kunt gebruiken.... tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!
want we gaan van de tuin een oprit maken, en de pergola (27 meter) gaat eruit, dus als je die wilt hebben, kun je die in t voorjaar ophalen; als je m tenminste nog gebruiken kunt; tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!!!!
trouwens, de planten in de voortuin staan wel dicht op elkaar..... kun je daarvan zeggen hoe we dat oplossen?? ja hoor, dat kan ik tuurlijk wel; doe ik voor u; en t overschot? tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!!!
afijn, moe en met spierpijn sta ik te strijken; komt de tuin-hulp de keuken in lopen; je vind een vrachtwagen grond te prijzig zei je; dus k heb effies wat geregeld voor je, meid; maandag vroeg komt er een VRACHTWAGEN VOL KOMPOST, kadootje van je huurbaas, en ik spit het er even door voor je!!!!!! de tranen zouden je toch in je oren schieten?? zeg nou zelf..... want tuuuuuuurlijk wil ik dat!!
de broer van de huurbaas wil wel een rozen-rekje maken over het pad langs het huis, k zal es vragen wanneer het hem zou schikken; want tuuuuuuurlijk wil ik dat ook nog wel!!
zou God weten wat dit meisje nodig heeft, om haar gedachten te verzetten, en te relaxen??
afijn, als ik niet reageer, ondanks dat ik online ben; t zou zomaar es kunnen zijn, dat ik de tuin in ben; want tuuuuuurlijk wil ik dat!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 16:26
|
|
|
Heb even getwijfeld waar ik dit moest parkeren Maar denk kan hier wel...
Wil het graag eens met jullie hebben over belangstelling tonen...
Vaak heel vaak vragen mensen... Heeeej hoe gaat het?? Maar wat mij opvalt is dat mensen het wel vragen, maar eigenlijk niet willen horen hoe het werkelijk gaat...
Nu gaat het met mij altijd goed... Nooit problemen alles gaat me voor de wind, geen idee wat stres is of wat dan ook maar En nee ben niet zielig hoef geen aandacht of medelijden of weet ik veel wat, En normaal gesproken zal ik ook altijd als antwoord geven op de vraag .. Hoe gaat het?? Ja super kan niet beter (onkruid vergaat immers niet ) Maar soms gaat het gewoon even niet zoals ik wil en ja als dan een goede vriend of vriendin vraagt, Hoe gaat het?? Nou niet echt lekker Maar vervolgens word er overgeen gepraat en gedaan alsof er niets gezegd is...Let wel het gaat hier om een goede vriend/vriendin....en ja dat doet ergens wel pijn, ligt dat nu aan mij?? of zie ik het nu weer eens helemaal verkeerd?? Nogmaals ik ben niet zielig en zal ook niet snel roepen dat het niet gaat,maar als het eens echt pet is, mag je dan aangeven dat het niet goed gaat??? Of moet je maar gewoon blijven roepen dat alles goed gaat omdat men eigenlijk uiy pure beleeftheid vraagt hoe gaat het? of is het gewoon een openingszin, waar niemand eigenlijk op het echte antwoord zit te wachten... Dit was gewoon iets wat er in men hoofd speelt, ben heel benieuwd hoe jullie het zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 16:27
|
|
|
Over intolerantie gesproken! Uit de reacties proef ik een behoorlijke intolerantie, helaas van mede-christenen, riching het SGP. En sommige personen reageren nog op een kinderachtige manier ook. Jammer is dat wel! Zoals iemand eerder zei, heeft zo'n discussie heel weinig zin zo. Laat ze hun mening hebben en laten wij die respecteren! Zij durven, vanuit hun geloofsovertuiging en visie op de Bijbel, een vreemdeling in de wereld te zijn. Hier kun je ook respect voor hebben! En ergens begrijp ik ze wel. 'k Moet er ook niet aan denken, dat er op den duur meer minaretten dan kerktorens te zien zouden zijn. Het gaat trouwens niet eens om een verbod op moskees, wat sommigen volgens mij niet door hebben.
Ik ben overigens niet iemand die SGP stemt hoor, daar ben ik te geëmancipeerd voor. Maar in hun partijprogramma herken ik soms meer, dan in andere partijprogramma's. Ik voel een verbondenheid met hen, omdat het mede-christenen zijn.
Jenny, ik ben het met je eens wat je zegt over fundamentalisme. Tegenwoordig wordt iemand, die voor z'n overtuiging gaat, wel erg gauw een fundamentalist (heeft een negatieve klank) genoemd.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 12 december 2009, 16:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 16:52
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 17:25
|
|
|
Quote: | Of moet je maar gewoon blijven roepen dat alles goed gaat omdat men eigenlijk uiy pure beleeftheid vraagt hoe gaat het? of is het gewoon een openingszin, waar niemand eigenlijk op het echte antwoord zit te wachten... |
Hoe gaat het als openingszin vind ik persoonlijk de stomste openingszin die er is. Zeker omdat het niet altijd even goed met iemand gaat, en de meeste mensen dat idd niet willen horen.
Hoe gaat het is een vraag die je stelt als je werkelijk belangstelling daarbij hebt.En als je deze zin gebruikt al opening, is het wel heel onbeschoft als je niet werkelijk naar het verhaal van iemand wilt luisteren. Vraag dan gewoon, hoi, wat ben je aan het doen...
Belangstelling tonen is wel degelijk heel belangrijk, maar moet je naar mijn idee oprecht doen, anders heeft het weinig waarde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 17:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | toen ik aan t zoeken was naar andere woonruimte heb ik gebeden om leiding; ik zou namelijk zo heel graag weer een klein tuintje willen;
afijn, ik heb een grote tuin gekregen, en ik was er blij mee; de hele voortuin heb ik leeggehaald, zo erg zelfs, dat er een vrachtwagen grond in moet; maar ja, dat kost geld, he? de planten in de vorige tuin, had ik al gescheurd, en wat er over bleef, kon ik in de moestuin van mn vriendin onderbrengen; zo ook met de duizende bloembollen.....zover dus aan planten geen gebrek...
kom ik vanmorgen op mn vorig woonadres, om de laatste dingen op te halen, die nog in t tuinhuisje stonden; zegt de nieuwe eigenaar; je kunt alle rozen wel mee-nemen, als je dat wilt hoor! tuuuuurlijk wil ik dat!!
enne.....de hele zijtuin gaat op de schop, dus je kunt de buxus-hagen en beplanting ook wel ophalen, als je t kunt gebruiken.... tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!
want we gaan van de tuin een oprit maken, en de pergola (27 meter) gaat eruit, dus als je die wilt hebben, kun je die in t voorjaar ophalen; als je m tenminste nog gebruiken kunt; tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!!!!
trouwens, de planten in de voortuin staan wel dicht op elkaar..... kun je daarvan zeggen hoe we dat oplossen?? ja hoor, dat kan ik tuurlijk wel; doe ik voor u; en t overschot? tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!!!
afijn, moe en met spierpijn sta ik te strijken; komt de tuin-hulp de keuken in lopen; je vind een vrachtwagen grond te prijzig zei je; dus k heb effies wat geregeld voor je, meid; maandag vroeg komt er een VRACHTWAGEN VOL KOMPOST, kadootje van je huurbaas, en ik spit het er even door voor je!!!!!! de tranen zouden je toch in je oren schieten?? zeg nou zelf..... want tuuuuuuurlijk wil ik dat!!
de broer van de huurbaas wil wel een rozen-rekje maken over het pad langs het huis, k zal es vragen wanneer het hem zou schikken; want tuuuuuuurlijk wil ik dat ook nog wel!!
zou God weten wat dit meisje nodig heeft, om haar gedachten te verzetten, en te relaxen??
afijn, als ik niet reageer, ondanks dat ik online ben; t zou zomaar es kunnen zijn, dat ik de tuin in ben; want tuuuuuurlijk wil ik dat!!!!! |
Super Hannah!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 17:29
|
|
|
HENK710 schreef: | De opmerking van Thomas over het godsbeeld in combinatie met de verwijzing naar de in mijn ogen suggestieve tegenstelling tussen God in OT en NT brengt mijn op de volgende gedachte: God is net als een ouder voor Zijn kinderen, ook als de kinderen al volwassen zijn, nog steeds dezelfde. Kijkend naar de opvoeding van een kind, zie je in de eerste levensfase van een kind iets vertroetelnds, wat even later meer (opvoedend) straffend wordt. Maar op een bepaalde leeftijd wordt dat ook weer minder. De liefde van die ouder verandert daarmee niet qua inhoud. Het is enkel de uitingsvorm die veelal anders is. Waarom kan dit bij God ineens niet bestaan en wordt er geregeld gedaan alsof God veranderd is van OT naar NT? |
God blijft eeuwig dezelfe. maar het grote verschil is dat JEZUS is gekomen en die heeft de zonde voor ons gedragen zodat wij niet meer gestraft hoeven te worden. JEZUS offer was volmaakt. AMEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 17:35
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Belangstelling tonen is wel degelijk heel belangrijk, maar moet je naar mijn idee oprecht doen, anders heeft het weinig waarde |
Stel nu dat je boodschappen aan het doen bent en je moet snel verder. Je kan wel éven iemand aanhoren, maar geen half uur. Hoe doe je dat dan? Gelukkig wordt bij "hoe gaat het?" meestal geen langdurig antwoord verwacht..... Maar ja... het is idd beter om een andere vraag te stellen. Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor de vraag "Hoe gaat het?"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 17:52
|
|
|
HANNAH810 schreef: |
afijn, als ik niet reageer, ondanks dat ik online ben; t zou zomaar es kunnen zijn, dat ik de tuin in ben; want tuuuuuurlijk wil ik dat!!!!! |
ik dacht dat jij over vergeven na ging denken.... onder het strijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 18:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik dacht dat jij over vergeven na ging denken.... onder het strijken |
precies, pietje, onder t strijken; niet na t strijken!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 18:40
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Stel nu dat je boodschappen aan het doen bent en je moet snel verder. Je kan wel éven iemand aanhoren, maar geen half uur. Hoe doe je dat dan? Gelukkig wordt bij "hoe gaat het?" meestal geen langdurig antwoord verwacht..... Maar ja... het is idd beter om een andere vraag te stellen. Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor de vraag "Hoe gaat het?" |
ha arjan, leuk je te zien... (geen antwoord op te geven) hoe t met me gaat? k mag niet klagen....(mag ik nooit nl, ook niet als t allemaal puur pet is) of; naar omstandigheden heel goed, joh... is je vrouw er niet bij? (ander onderwerp alstublieft, en geen langdradig verhaal in de supermarkt)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 12 december 2009, 18:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 19:38
|
|
|
Quote: | Over intolerantie gesproken! Uit de reacties proef ik een behoorlijke intolerantie, helaas van mede-christenen, riching het SGP. En sommige personen reageren nog op een kinderachtige manier ook. Jammer is dat wel! Zoals iemand eerder zei, heeft zo'n discussie heel weinig zin zo. Laat ze hun mening hebben en laten wij die respecteren! Zij durven, vanuit hun geloofsovertuiging en visie op de Bijbel, een vreemdeling in de wereld te zijn. Hier kun je ook respect voor hebben! En ergens begrijp ik ze wel. 'k Moet er ook niet aan denken, dat er op den duur meer minaretten dan kerktorens te zien zouden zijn. Het gaat trouwens niet eens om een verbod op moskees, wat sommigen volgens mij niet door hebben.
Ik ben overigens niet iemand die SGP stemt hoor, daar ben ik te geëmancipeerd voor. Maar in hun partijprogramma herken ik soms meer, dan in andere partijprogramma's. Ik voel een verbondenheid met hen, omdat het mede-christenen zijn. |
helemaal mee eens marijan....
er is zoveel tolerantie tov moslims etc, maar ik heb me al zooooo vaak afgevraagd: Waar is de tolerantie en de naasteliefde ten op zichte van de anders gelovigen in de zelfde God??? De kans dat er op CM SGPers zijn is zeker niet uitgesloten....
en on topic.... ik dacht dat nederland van oorsprong een christelijk land was en geen islamitisch land. in de islamitische landen komen ze op voor hun geloofsachtergrond, zouden we dat in nederland dan niet mogen?
Iedereen weet dat nederland multicultureel is, maar daarom mogen christenen nog wel het verlangen houden(en strijden voor hun verlangens) om hun landje een beetje christelijk te houden..(incl. kerktorens/excl minaretten ).kom op zeg!
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zaterdag 12 december 2009, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
|
|