Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:09
|
|
|
[quote]Nog muzikale verzoeken....Loopt storm zeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:42
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het is milieustraat |
IK HEB OOK WEL EENS M'N DAG NIET!!!
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op woensdag 7 april 2010, 21:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:44
|
|
|
[quote=MARIO216]
Alle landen van A t/m Z
Australië: Down Under (zo mag het dus ook)
of:
Back in the USSR (Rusland e.o.)
China Crisis (maar dat is weer de naam van de uitvoerenden)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:45
|
|
|
frikandel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik noem die 10 eurocent gewoon een duppie. |
Als je voor een duppie geboren bent, dan kun je nooit meer een kwartje worden. Hooguit 20 eurocent....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:48
|
|
|
IMRE695 schreef: | frikandel |
uit de nieuwe frietpan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:50
|
|
|
MARISKA601 schreef: | uit de nieuwe frietpan? |
Ja! Enne... het apparaat is fluisterstil.
En de frikandellen smaken weer zoals een frikandel behoort te smaken: smeltend op de tong.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ja! Enne... het apparaat is fluisterstil.
En de frikandellen smaken weer zoals een frikandel behoort te smaken: smeltend op de tong. |
ik krijg honger.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:02
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Genieten dus!
'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress. Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!
Ik ga verder genieten van het zonnetje. |
Op onderstaande links kun je hulp krijgen voor je stemproblemen, komt meer voor zo schijnt het:
http://www.vumc.nl/afdelingen/kno/824626/
Laryngologie World Voice Day Beperkingen in het dagelijks leven door stemproblemen De stem Spreken .World Voice Day Vera van Stemmen wil al vanaf haar achtste onderwijzeres worden. Ze zit in het derde jaar van de PABO en loopt nu stage op basisschool De Praatparkiet. Sinds kort heeft ze last van haar stem. Haar stem klinkt hees en soms voelt haar keel droog aan. Ze merkt ook dat het moeite kost om boven de leerlingen uit te komen. Stemproblemen komen nogal eens voor bij beroepssprekers zoals Vera. Het is van belang om deze problemen in een vroeg stadium te herkennen en te behandelen. Daarmee wordt voorkomen dat de problemen chronisch worden. Door chronische stemproblemen loopt Vera de kans arbeidsongeschikt te worden voor het beroep dat ze al van jongs af aan wil beoefenen.
In Nederland wordt in het kader van de World Voice Day (de Wereld Stem Dag) aandacht geschonken aan stemscholing, preventie van stemproblemen en aan de (soms ernstige) beperkingen die patienten met stemproblemen ondervinden in het dagelijks leven.
Op deze pagina wordt uitleg gegeven over hoe de stem werkt
Binnenkort wordt de website aangevuld met informatie over wat stemonderzoek inhoudt en er wordt een overzicht gegeven van een aantal stemafwijkingen.
Nu al kunt u zelf door middel van een test nagaan of u een stemprobleem heeft. U krijgt na het invullende van 30 vragen direct uw eindscore te zien en als dat nodig is een aantal stemadviezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:03
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Juist niet fluisteren, dan belast je je stem nog veel meer ...... zie de link die ik aan Marijan gaf |
nou oke dan ... pfff ... heb dat een keer in een gezondheidsboek gelezen, vandaar ... maar goed, zeker is dat je je stem dan zo min mogelijk moet belasten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:41
|
|
|
Psst...
Weetje.... ik heb een geheim...Ja een geheim
Een heel mooi geheim....Niet vertellen hoor...
Er is iemand...Ja iemand die...In mijn leven... is gekomen...
En weet je...
Ben zo blij...Ja blij van hart...Mag dit zo zijn...
Mijn leven ligt in Gods hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:51
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Wat zou er gebeuren als je je 'probleem' voorlegt aan de klas... Volgens mij vinden kinderen dat heel erg interessant en komen ze spontaan met allerlei goede ideeën... Ze hebben ongetwijfeld met je te doen en willen toch allemaal de juffrouw helpen? |
Ik ga morgenochtend wel even op hun gemoed werken , dan zijn ze vast heel gewillig. Moet lukken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nee, juist niet gaan fluisteren! Dat is helemaal funest voor je stem! Gewoon stil zijn en je stembanden de gelegenheid geven om te herstellen. Desnoods een sjaaltje om je nek doen, als je naar buiten gaat. En verder: gebarentaal gebruiken!
Hier kun je natuurlijk wel eindeloooooos doorkletsen! |
Kom jij morgen even voordoen, hoe je een groep een dag bezig houdt zonder je stem te gebruiken?
Maarre.....bedankt voor je tip! Ik merkte vanavond, toen ik Bijbelkring had, dat het me bijna frustreert dat ik niet normaal kan praten. Maar 't is inderdaad heerlijk, om hier eindelooooos te kunnen kletsen over o.a. dit probleem.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 april 2010, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:57
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Op onderstaande links kun je hulp krijgen voor je stemproblemen, komt meer voor zo schijnt het:
http://www.vumc.nl/afdelingen/kno/824626/
Laryngologie World Voice Day Beperkingen in het dagelijks leven door stemproblemen De stem Spreken .World Voice Day Vera van Stemmen wil al vanaf haar achtste onderwijzeres worden. Ze zit in het derde jaar van de PABO en loopt nu stage op basisschool De Praatparkiet. Sinds kort heeft ze last van haar stem. Haar stem klinkt hees en soms voelt haar keel droog aan. Ze merkt ook dat het moeite kost om boven de leerlingen uit te komen. Stemproblemen komen nogal eens voor bij beroepssprekers zoals Vera. Het is van belang om deze problemen in een vroeg stadium te herkennen en te behandelen. Daarmee wordt voorkomen dat de problemen chronisch worden. Door chronische stemproblemen loopt Vera de kans arbeidsongeschikt te worden voor het beroep dat ze al van jongs af aan wil beoefenen.
In Nederland wordt in het kader van de World Voice Day (de Wereld Stem Dag) aandacht geschonken aan stemscholing, preventie van stemproblemen en aan de (soms ernstige) beperkingen die patienten met stemproblemen ondervinden in het dagelijks leven.
Op deze pagina wordt uitleg gegeven over hoe de stem werkt
Binnenkort wordt de website aangevuld met informatie over wat stemonderzoek inhoudt en er wordt een overzicht gegeven van een aantal stemafwijkingen.
Nu al kunt u zelf door middel van een test nagaan of u een stemprobleem heeft. U krijgt na het invullende van 30 vragen direct uw eindscore te zien en als dat nodig is een aantal stemadviezen. |
Bedankt Sola, ik ga er morgen een studie van maken! Een studiegenoot van me, was na een half jaar klaar met werken i.v.m. stemproblemen. Gelukkig ben ik die termijn al over, maar het in de gaten houden kan nooit kwaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:36
|
|
|
ANITA324 schreef: | Psst...
Weetje.... ik heb een geheim...Ja een geheim
Een heel mooi geheim....Niet vertellen hoor...
Er is iemand...Ja iemand die...In mijn leven... is gekomen...
En weet je...
Ben zo blij...Ja blij van hart...Mag dit zo zijn...
Mijn leven ligt in Gods hand. |
oh is dat geheim? zal het niet verder vertellen mijn leven ligt ook in Gods hand en daar heb ik nooit een geheim van gemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:56
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Kom jij morgen even voordoen, hoe je een groep een dag bezig houdt zonder je stem te gebruiken?
Maarre.....bedankt voor je tip! Ik merkte vanavond, toen ik Bijbelkring had, dat het me bijna frustreert dat ik niet normaal kan praten. Maar 't is inderdaad heerlijk, om hier eindelooooos te kunnen kletsen over o.a. dit probleem. |
Misschien gebarentaal ? zijn geen dove kinderen zeker ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 07:22
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Genieten dus!
'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress. Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!
Ik ga verder genieten van het zonnetje. |
Marijanne....je geeft de kids een weekje vrij, hun blij en jij van je keelpijn af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 10:59
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Bedankt Sola, ik ga er morgen een studie van maken! Een studiegenoot van me, was na een half jaar klaar met werken i.v.m. stemproblemen. Gelukkig ben ik die termijn al over, maar het in de gaten houden kan nooit kwaad. |
Ik denk, dat het inderdaad geen kwaad kan om daar even aandacht aan te geven. Misschien gebruik je je stem wel op een verkeerde manier en kun je een bepaalde techniek leren, waardoor je stem wordt ontzien. Lijkt me alleszins zeer de moeite waad. Succes in ieder geval.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:11
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik ga morgenochtend wel even op hun gemoed werken , dan zijn ze vast heel gewillig. Moet lukken! |
Neem een stageloper/loopster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 15:32
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Kom jij morgen even voordoen, hoe je een groep een dag bezig houdt zonder je stem te gebruiken?
Maarre.....bedankt voor je tip! Ik merkte vanavond, toen ik Bijbelkring had, dat het me bijna frustreert dat ik niet normaal kan praten. Maar 't is inderdaad heerlijk, om hier eindelooooos te kunnen kletsen over o.a. dit probleem. |
Speel 'Hints', laat iemand van de kids het bijbelverhaal voorlezen, laat ze daarna stil lezen, schrijf de sommen op het bord en laat ze die overschrijven en uitrekenen en als ze ondeugend zijn, dan is jouw blik ws. voldoende om ze weer tot de orde te roepen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 17:28
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dat is gewoon levende taal. Vroeger zei men: 1 ei en 2 eier. Maar dat herkent men nu niet meer als meervoud en kopen we dus eieren.
Het is wel vreemd met die guldens op de bank. Maar weer hetzelfde als met dollars of Britse ponden. Eigenlijk waren het gouden (gulden) florijnen. (Dfl. = Dutch florins).
Eén euro, twee euro's, euri typt weer wat sneller. Misschien is het een soort turbo-term of sms-woordje. Onze kindskinderen zullen ws. niet beter weten dan euro en euri. Tenzij we de guldens en de rijksdaalders weer terug willen. 100 gulden of honderden guldens. Ook toen was er verschil tussen meervoud en meervond.
't Blijft boeiend hé, taal. |
In de Middeleeuwen was schoen het meervoud van schoe, en schoe is dus wat wij nu een schoen noemen. Wij hebben daar later weer schoenen van gemaakt, het is daarmee een soort van dubbel meervoud. Het Friese 'skoech en skuon' heeft de oorspronkelijke vorm nog. 'Hun hebben gezegd' wordt ook nog wel eens Nederlands, vrees ik. Er is al voor gepleit door taalkundigen, zucht.
Thomas, die vindt dat leerkrachten zonder stem niet kunnen functioneren.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 april 2010, 17:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 18:32
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In de Middeleeuwen was schoen het meervoud van schoe, en schoe is dus wat wij nu een schoen noemen. Wij hebben daar later weer schoenen van gemaakt, het is daarmee een soort van dubbel meervoud. Het Friese 'skoech en skuon' heeft de oorspronkelijke vorm nog. 'Hun hebben gezegd' wordt ook nog wel eens Nederlands, vrees ik. Er is al voor gepleit door taalkundigen, zucht.
Thomas, die vindt dat leerkrachten zonder stem niet kunnen functioneren. |
"Hun hebben gezegd" is al Nederlands toch? Het mag gebruikt worden tegenwoordig..... Dus dat wordt aardig zuchten voor je Thomas!
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:08
|
|
|
Stop maar even voor vandaag, anders moet Imre volgende week weer een nieuwe categorie liedjes voor jou, ons aller dj, bedenken...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op donderdag 8 april 2010, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:11
|
|
|
IMRE695 schreef: | Speel 'Hints', laat iemand van de kids het bijbelverhaal voorlezen, laat ze daarna stil lezen, schrijf de sommen op het bord en laat ze die overschrijven en uitrekenen en als ze ondeugend zijn, dan is jouw blik ws. voldoende om ze weer tot de orde te roepen! |
Mede dankzij jullie (support) en m'n lieve en erg begripvolle leerlingen (hebben een dikke pluim verdiend ), is het me vandaag meegevallen! Ik kon/kan nog een klein beetje praten gelukkig. En Imre, je zou een collega kunnen zijn. Ik las je tips vanmiddag pas, maar sommigen had ik uit mezelf al toegepast. Als ik morgen nog even de gymles 'overleef', heb ik daarna lekker weekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:12
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Stop maar even voor vandaag, anders moet Imre volgende week weer een nieuwe categorie liedjes voor jou, ons aller dj, bedenken... |
Jij beluistert ze toch wel allemaal, Liesbeth? 't Is een avondvullend programma.
|
|
Naar boven |
|
|