ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 17:05

proost, tis weekend Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 17:10

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 17:57

PIETER649 schreef:
met crossroad, chatuliem EN solafide in 1 auto, midden in de nacht, al zingend vanuit zwolle richting grunn..... Verraste, verbaasde smiley
dat zal n lange rit geweest zijn. Knipoog smiley

toch jammer dat ik precies de andere kant op moest Lachende smiley

beter als engeltje in je auto hebben........ Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 18:04

PIETER649 schreef:
met crossroad, chatuliem EN solafide in 1 auto, midden in de nacht, al zingend vanuit zwolle richting grunn..... Verraste, verbaasde smiley
dat zal n lange rit geweest zijn. Knipoog smiley

toch jammer dat ik precies de andere kant op moest Lachende smiley

You can't have it all... Knipoog smiley

Gun een ander ook iets. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 18:49

adam 777

Van harte gefeliciteerd met je 49 ste verjaardag.
geniet van je dag, en ik wens je een bijzonder mooi jaar toe!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 18:57

Quote:
SOLAFIDE630 schreef:
Jezus heeft anders wel degelijk gezegd, dat Zijn discipelen nog grotere werken zullen doen, dan Hij gedaan heeft.

En het blijft gewoon, wat Hij heeft gezegd in de gelijkenig van de vergiffenis: als wij onze schuldnaren niet kunnen vergeven.....zal God ons ook niet kunnen vergeven.

Jezus zal eens het oordeel vormen en niet wij. Wij zien alleen vaak ons eigen belang en oordelen ook meestal naar het vlees. En we weten, dat het vlees Gode niet kan behagen.

De Farizeën hadden ook zo hun manier van vleselijk oordelen naar de mens en hielden met God geen rekening. Daarom moest Jezus ook steeds hun hypocrisie aan de kaak stellen. Ze waren stekeblind (geworden).

Als ik het zo lees, dan hollen we ook heel hard die richting uit: stekeblind !

Ik dacht juist dat het de bedoeling was om ons te laten reinigen en heiligen en de Heilige Geest toe te laten om ons naar Zijn beeld om te vormen en niet....., dat wij juist ons eigen beeld zouden vasthouden en daarin zouden volharden met alle motiveringen onzerzijds, dat WIJ iets onmogelijk vinden.

Gelukkig staat er in de bijbel, dat wij mensen ook totaal niets kunnen zonder Hem.

Als de Heer het huis niet bouwt...tevergeefs bouwen de bouwlieden.

De Heer is onze norm en niet wij zelf.

We vallen steeds weer in dezelfde kuil !

Ik geloof het enige wat wij moeten doen is naar God gaan en Hem belijden: Heer ik ben zwak....ik kan die en die persoon niet vergeven....maar Heer helpt U mij, om dat te doen wat ik moet doen.....wat U welgevallig is. U wil geschiede Heer.

Ook Jezus had ontzettend veel moeite om de kruisdood te sterven en Hij heeft de Vader gevraagd om die beker van Hem af te willen nemen onder luid geroep, badend in bloederig zweet en zeer beangstigd. Toch zei Hij toen meteen: maar niet mijn wil geschiede maar Uw wil geschiede!

Laten we elkaar geen rad voor de ogen draaien......daar schiet niemand iets mee op !

Laten we niets aan de bijbel af of toedoen, want dat zal uiteindelijk voor ons funest uitpakken, als we onze eigen eigengereide wegen willen bewandelen!

Ik weet dat je het ongetwijfeld goed bedoeld Sola...
Maar heb je enig idee hoeveel pijn je sommige mensen doet met je stukje?
Weet niet of dit ook je bedoeling is... denk het ergens niet en dat vind ik ergens een beetje boel jammer

in deze ben ik het met je eens sola,
al maakt het van mezelf iemand waar geen vergeving voor is bij God voorlopig, zolang ik niet vergeven kan.

maar is het loslaten van het verleden al niet een deel van de vergeving?
Naar boven

Auteur Bericht
HENNEPEN110

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 19:07

SMILEY462 schreef:
het ging mij dr om dat niemand iets deed, en dat griep onderwerp eigenlijk hier niet thuis hoort, ik heb het hele stuk geprobeert te plaatsen in de chatroom, maar men kletste dr overheen en doorheen.

wat die vacinatie betreft, tis toch pas sinds afgelopen zomer bekend die mexicaanse griep? en dan al zo snel een medicijn? getest op eieren? het blijkt een milde vorm te zijn en wie weet straks achteraf niet eens nodig geprikt te worden? en dat dr een chip in zou zitten geloof ik niet, wie weet als straks je tv zomaar aangaat wie weet dan wel, of als je op straat aangehouden gaat worden door personeel van de dierenambulance die zeggen je bent gechipt ja dan wel.

dr is ook een liedje van...om te relativeren:

http://www.youtube.com/watch?v=w0TOrC0OSYk

Knap als er een chip in zou zitten!
Ik heb namelijk tientallen ampullen van dat vaccin in mn handen gehad.
Uit 1 ampul kon ik 10 vaccinaties optrekken van 0,5 ml per stuk.
Zouden er dan 10 chippies in dat ampul zitten, die precies stuk voor stuk in mijn injectienaald gleden zodat elke vaccinatie 1 chippie bevat??
Knap!
Of zouden er voor de zekerheid 50 chippies per 0,5 ml in de ampul hebben gezeten?

Ik ben t met je eens hoor smiley, beetje vergezocht allemaal maar er zijn echt mensen die het geloven. Waarschijnlijk mensen met waanideeën Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENNEPEN110
op vrijdag 11 december 2009, 19:08
Naar boven

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 19:22

Loslaten

Loslaten betekent niet dat ik de liefde los laat, Het betekend dat ik niet bepaal hoe een andere leven moet.,,,,
Loslaten betekent niet dat ik alle banden doorsnijd, het betekend dat ik anderen niet overheers.,,,,
Loslaten betekent niet iemand de gelegenheid geven, maar willen leren van wat er gebeurt, wat dat ook is .,,,
Loslaten is mijn machteloosheid toegeven,wat wil zeggen dat de uitkomst niet in mijn hand ligt.,,,,
Loslaten is de andere niet willen veranderen of beschuldigen,
Ik kan alleen me zelf veranderen.,,,,
Loslaten is niet betuttelen, maar geven om.,,,,
Loslaten is niet een ander op iets vastpinnen, maar steun geven.,,,,
Loslaten is niet oordelen , maar de ander toestaan mens te zijn.,,,,
Loslaten is niet iemands zaken willen regelen, maar toestaan dat anderen dat zelf doen.,,,,
Loslaten is niet beschermend zijn,het is anderen toestaan de werkelijkheid te zien.,,,,
Loslaten is niet ontkennen ,maar accepteren.,,,,
Loslaten is niet zeuren,verwijten,ruzie maken,, maar zoeken naar mijn eigen tekortkomingen en die corrigeren.,,,,
Loslaten is niet alles aan mijn wensen aanpassen,maar aanvaarden wat elke dag mij brengt.,,,,
Loslaten is niet iedereen bekritiseren en willen veranderen, maar de droom proberen te worden die ik zijn kan.,,,,
Los laten is niet spijt hebben van het verleden,maar groeien en leven voor de toekomst.,,,,
Los laten is minder bang zijn, en meer liefhebben
Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 19:44

HENNEPEN110 schreef:
Knap als er een chip in zou zitten!
Ik heb namelijk tientallen ampullen van dat vaccin in mn handen gehad.
Uit 1 ampul kon ik 10 vaccinaties optrekken van 0,5 ml per stuk.
Zouden er dan 10 chippies in dat ampul zitten, die precies stuk voor stuk in mijn injectienaald gleden zodat elke vaccinatie 1 chippie bevat??Knap!
Of zouden er voor de zekerheid 50 chippies per 0,5 ml in de ampul hebben gezeten?

Ik ben t met je eens hoor smiley, beetje vergezocht allemaal maar er zijn echt mensen die het geloven. Waarschijnlijk mensen met waanideeën Knipoog smiley

Jij kan dat ..... Clown smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 20:40

Adam ook namens Henk en mij een heel fijne verjaardag gewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 20:42

CARIEN982 schreef:
Komen jullie mij dan meehelpen, tis wel 1 kilometer lopen. Clown smiley
Zorg ik voor lekkere koffie met ontbijtkoek en echte boter .

Wie zijn schapen zijn het nu?????
Jij ruimt toch ook niet de .... van mijn hond en katten op???? Clown smiley
Ik zou zeggen veel schep plezier misschien dat je rell zo gek krijgt maar mij zeker niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Wil je wel een rol vuilniszakken aanbieden maar that's all Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 20:44

En ook Jenny van harte gefeliciteerd... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 20:45

Jf sorry sorry sorry ben je gister helemaal vergeten hier te feliciteren maar doe het nu nog maar ff dus bij deze Knipoog smiley Bruut he Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JENNY524

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 20:55

Volgens mij gaat dit onderwerp 'off topic'
Naar boven

Auteur Bericht
JENNY524

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 20:56

Dank u dank u
Naar boven

Auteur Bericht
JENNY524

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 23:12

Je komt wel op marktplaats als christen.. maar als het topic ' aangeboden/gezocht' is heel normaal op fora.. dacht ik tenminste. Bij mijn studentenvereniging hebben we er ook 1... en ook studenten komen op marktplaats.

Op marktplaats moet je wel alle dvd's cd's etc doorspitten.. Nu heb je gewoon direct de juiste doelgroep..

Als er behoefte aan is op dit forum.. dan moet dat toch gewoon kunnen? Wel op eigen risico en verantwoording. Want je kan niet van cm verwachten dat ze dit gaan monitoren op fraude.

Ik ben zelf erg van de 2e hands, ruilhandel, hergebruiken etc
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 23:19

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 9 januari 2010, 01:49
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 23:25

ROBBEDOES873 schreef:
Wie zijn schapen zijn het nu?????
Jij ruimt toch ook niet de .... van mijn hond en katten op???? Clown smiley
Ik zou zeggen veel schep plezier misschien dat je rell zo gek krijgt maar mij zeker niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Wil je wel een rol vuilniszakken aanbieden maar that's all Knipoog smiley

ow.... ik dacht dat jullie het wel leuk zouden vinden Clown smiley
jaha.....Rel die wil wel.... denk ik, die is de beroerdste niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JENNY524

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 23:28

Ja, best wel heftig om ook een specifiek iemand te missen...
Sterkte ermee.

Ik bevind mijzelf in een heel rare situatie. Vroeger ( toen ik een jaar of 20 was) wilde ik heel graag verkering, ik hing daar echt alles aan op. Ik heb inmiddels ook wel een relatie gehad.
Toen dat eenmaal uit was (2 jaar geleden) had ik het helemaal gehad met relaties. Ik was blij met de vrijheid enzo.
Nu (26 jaar) ben ik eigenlijk best gelukkig, heb leuke contacten in mijn omgeving, doe een heerlijke studie die ik echt heel gaaf vind. Ik heb een levende relatie met God, en eigenlijk heb ik niet perse een behoefte aan een partner. Maar toch ook weer wel.
En dat terwijl ik niet eenzaam ben... het is een rare gewaarwording.
De biologie (daar gooi ik het maar even op, ik hou van dingen in een rationeel kader passen) speelt ook wel een rol denk ik. Vruchtbare leeftijd enzo Knipoog smiley een paar weken geleden was ik op een christelijke motorclub en daar liep een jongetje van 2 jaar rond. Nu heb ik wel neefjes en nichtjes.. maar deze gedroeg zich veel intiemer richting mij. Hij wilde opgetild worden.. en kluisterde zich helemaal tegen mij aan. Ik voelde mij ultiem vrouwelijk. Toen bleek dat een pleegjongetje te zijn.. met hechtingsstoornis. Dat hield dus in dat hij zich aan iedereen zo vast kan klampen als aan zijn moeder.
Dat maakte wel iets in mij los. Hoewel ik praktisch gezien nu geen kinderen zou willen.
Waar gaat heel dit verhaal heen?
Nou inderdaad.. rond de feestdagen zit iedereen ook wat knusser tegen elkaar aan.. en het is niet dat ik mij eenzaam voel.. of niet compleet ofzo. Toch compleet los daarvan krijg ik wel behoefte aan een vent.. en niet te vergeten een kind.
Dit is rationeel echt niet goed te praten.. en ik snap er niks van.
(en dat frustreerd)
Schijnbaar staat de behoefte aan een baby los van de behoefte een kind NU op te voeden en los van een specifieke man. En de behoefte aan een man staat dus los van eenzaamheid.. en verdriet/emoties hieromtrent los van wanhoop of depressie/niet gelukkig zijn.
Een nieuwe ontdekking..

Dus ik kan het eigenlijk wel goed begrijpen dat je het toch vervelend vind als iedereen zo lekker klef zit - wat je ze ook gunt natuurlijk - zonder dat je jezelf als zielig herkend. Schijnbaar hebben wij mensen van die emoties omtrent natuurlijke behoefte aan een levensgezel en het gemis daarvan gaat op den duur pijn doen..... en nog steeds kun je gelukkig zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 23:29

Wat krijg je als je een niet-christelijke kerstboom maalt?

houtsplinters...
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 23:52

Een fanaticus is meestal een weifelaar, die een besluit genomen heeft.
Godfried Bomans
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 02:24

CARIEN982 schreef:
ow.... ik dacht dat jullie het wel leuk zouden vinden Clown smiley
jaha.....Rel die wil wel.... denk ik, die is de beroerdste niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
huh? Smiley die vol vragen zit zal wel zou het nie weten...
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 02:27

LIESBETH326 schreef:

houtsplinters...

nee kerstboom snippers
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 02:28

LIESBETH326 schreef:

houtsplinters...

nee kerstboom snippers
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 02:33

wee goan allemoal met den neus om hoëg..
sjac poels van rowe heze...
Naar boven

Auteur Bericht
HENNEPEN110

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 02:48

CROSSROAD317 schreef:
Jij kan dat ..... Clown smiley Lachende smiley

Tuurlijk kan ik dat Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 03:43

JOLAN931 schreef:
in deze ben ik het met je eens sola,
al maakt het van mezelf iemand waar geen vergeving voor is bij God voorlopig, zolang ik niet vergeven kan.

maar is het loslaten van het verleden al niet een deel van de vergeving?

Misschien is het loslaten van het verleden inderdaad al een vorm van vergeving...alhoewel ik denk, dat je daar ook nog iets anders voor moet doen, n.l. echt vergeven, wat niet betekent dus, dat je dan ook met die persoon weer omgang zou moeten hebben. Dat lees ik nergens, het tegendeel eerder.

Het valt inderdaad niet altijd mee....ik kan daar van meespreken, maar ook ik moet steeds weer lezen, dat er in de bijbel staat wat er staat en dat het wel degelijk consequenties ook voor mij heeft als ik iemand niet vergeef. Gelukkig dat ik ook me bezonnen heb op dat deel, of je met een persoon om moet blijven gaan, waarmee je steeds vervelende ervaringen hebt. En ik lees nergens dat je met iemand om moet blijven gaan, die jouw vrede van God steeds weer schaadt en dat was een ontzettende verademing.

Ik heb een citaat in de biijbel gevonden, die iets van die vrede zegt, het staat in Lucas 10, toen de |Heer Zijn discipelen instrueerde bij het uitzenden: Lucas 10:
5 Als jullie een huis binnengaan, zeg dan eerst: “Vrede voor dit huis!”
6 Als er een vredelievend mens woont, zal jullie vrede met hem zijn; zo niet, dan zal die vrede bij je terugkeren.

Kijk ik lees, dat Jezus vaak zeer harde woorden spreekt, daarin is Hiij bepaald niet mis te verstaan: n.l. in het volgen van Hem: zo zegt Hiij bijv. wie vader, moeder , zoon of dochter, man of vrouw niet wil verlaten om mijnentwil, die is mij niet waardig;

Niemand kan 2 heren dienen... Je kunt niet God dienen en de mammon.....ook daar vraagt de Heer onvoorwaardelijke keuze voor \Hem van Zijn volgelingen, Zijn schapen....

Tegen de mensen, die Hij destijds riep toen Hij hier op aarde wandelde en die niet meteen met Hem mee wilden gaan, maar biijv. eerst nog hun familieleden wilden begraven, zei Hij: laat de doden de doden begraven.

Jezus is er steeds op bedacht datgene te doen wat God's wil is. Petrus was Hem een aanstoot, omdat Petrus erop afgestemd was slechts de wil van mensen te zien. Jezus zei tegen Hem: Ga achter mij satan, je bent mij een aanstoot want je bent niet bedacht om Gods wil te doen.

Ook destijds vonden velen Zijn opmerkingen hard en niet om te pruimen.

In het volgen van Hem is Jezus zeer duidelijk en onverbiddelijk, zo moet ik constateren als ik de bijbel lees. Zo is het nu eenmaal....en als je bij Hem wil horen, dan zul je Hem steeds boven alles en iedereen moeten kiezen en volgen en alles voor |Hem willen verlaten incluis de mammon. Dan is er geen compromis mogelijk. Zijn schapen zullen ook naar Zijn stem blijven horen en |Hem blijven volgen.

Enige citaten hier:

Mat 7,13
Ga door de nauwe poort naar binnen. Want de brede weg, die velen volgen, en de ruime poort, waar velen door naar binnen gaan, leiden naar de ondergang.

Mat 16,
21 Vanaf die tijd begon Jezus zijn leerlingen duidelijk te maken dat hij naar Jeruzalem moest gaan en veel zou moeten lijden door toedoen van de oudsten, de hogepriesters en de schriftgeleerden, en dat hij gedood zou worden, maar op de derde dag uit de dood zou worden opgewekt.
22 Petrus nam hem terzijde en begon hem fel terecht te wijzen: ‘God verhoede het, Heer! Dat zal u zeker niet gebeuren!’
23 Maar Jezus keerde hem de rug toe met de woorden: ‘Ga terug, achter mij, Satan! Je zou me nog van de goede weg afbrengen. Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.’ 24 Toen zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en mij volgen. 25 Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden. 26 Wat heeft een mens eraan de hele wereld te winnen als hij er het leven bij inschiet? Wat zou een mens niet overhebben voor zijn leven?
27 Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen.
28 Ik verzeker jullie: sommige van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.’

Luc 9,23
Tegen allen zei hij: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen en dagelijks zijn kruis op zich nemen en mij volgen

59 Tegen een ander zei hij: ‘Volg mij!’ Maar deze zei: ‘Heer, sta me toe eerst terug te gaan om mijn vader te begraven.’
60 Jezus zei tegen hem: ‘Laat de doden hun doden begraven, maar ga jij op weg om het koninkrijk van God te verkondigen.’
61 Weer een ander zei: ‘Ik zal u volgen, Heer, maar sta me toe dat ik eerst afscheid neem van mijn huisgenoten.’
62 Jezus zei tegen hem: ‘Wie de hand aan de ploeg slaat en achterom blijft kijken, is niet geschikt voor het koninkrijk van God.’
Joh 12,26
Wie mij dient moet mij volgen: waar ik ben zal ook mijn dienaar zijn, en wie mij dient zal door de Vader geëerd worden.

Joh 21,22
Maar Jezus antwoordde: ‘Het is niet jouw zaak of hij in leven blijft totdat ik kom. Maar jij moet mij volgen.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 12 december 2009, 03:53
Naar boven

Auteur Bericht
INSEARCH571

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 04:58

SOLAFIDE630 schreef:
Misschien is het loslaten van het verleden inderdaad al een vorm van vergeving...alhoewel ik denk, dat je daar ook nog iets anders voor moet doen, n.l. echt vergeven, wat niet betekent dus, dat je dan ook met die persoon weer omgang zou moeten hebben. Dat lees ik nergens, het tegendeel eerder.

<knip>

Smiley die vol vragen zit

Wat betekend het nou wel voor jou, echt vergeven ?
Naar boven

Auteur Bericht
HENNEPEN110

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 06:44

Volgens mij betekent iemand vergeven gewoon: iemand niet meer aanrekenen wat hij/zij gedaan heeft, doorgaan met je leven zonder wrok/haatgevoelens naar diegene toe.
Naar boven

Auteur Bericht
ISRAEL987

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 09:08

fijne kerst
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 6194 Volgende
Pagina 32 van 6194