Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:03
|
|
|
Nog steeds... grrrrrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:05
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wordt hetdan twee keer maandag, of twee keer woensdag (gehaktdag) |
Volgens mij verdwijn je dan een zwart gat in het heelal.
Natuurkundig, niet metafysisch.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op maandag 15 maart 2010, 22:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nog steeds... grrrrrrrrr |
Regen is heerlijk: Je frist er van op,lekker de wind door je haren,rooie wangen,en je krijgt er nog krullen van ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nog steeds... grrrrrrrrr |
Lekker in bed kruipen, Mariska. Dekens of dekbed over je heen trekken en lekker wegdoezelen terwijl de regen tegen de ruiten klettert en de stormwind om het huis raast!
Enne... morgen is het gewoon weer droog!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:11
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Een arm om je schouder dan? (wat je ook wilt,ik doe het stiekem toch,in gedachten) |
thxxxxx
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:11
|
|
|
HENK710 schreef: | Dawas geen knuffelen, Sarijs. Hij moest zijn oor goed te luisteren leggen bij haar om haar te kunnen horen en vervolgens het zelf in haar oor te fluisteren: cursusje Grunns dus |
Ow ja, dat kon ook zijn. Dan lezen we dat grunnegers vast nog wel een keer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vul deze zin dan maar aan:
Als ik je zoen, dan.................. |
ja daaaaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:13
|
|
|
IMRE695 schreef: | Lekker in bed kruipen, Mariska. Dekens of dekbed over je heen trekken en lekker wegdoezelen terwijl de regen tegen de ruiten klettert en de stormwind om het huis raast!
Enne... morgen is het gewoon weer droog! |
Even Piet Paulesma bellen. Heb je zijn nummer (06-..........)???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:14
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ach Chatuliem, we zijn het (politiek) lang niet met elkaar eens, maar zoenen gaat me echt te ver om het goed te maken. Het doet me denken aan een foto waarop Erich Honecker Leonid Breznjev kust.
Maar: let's shake hands and work together for a better world!!
Op naar een nieuw paars kabinet (desnoods onder leiding van Wiegel). |
Heb je zo ook zoiets als een oranje kabinet??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:15
|
|
|
IMRE695 schreef: | Lekker in bed kruipen, Mariska. Dekens of dekbed over je heen trekken en lekker wegdoezelen terwijl de regen tegen de ruiten klettert en de stormwind om het huis raast!
Enne... morgen is het gewoon weer droog! |
Vond ik vroeger heel gezellig, lig je in je warme bed, regen die kletterd tegen de ramen, en de wind die je hoorde gieren. Maar ik vond het heel zielig voor alle beesjes buiten die nat werden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:24
|
|
|
MARIO216 schreef: | Heb je zo ook zoiets als een oranje kabinet?? |
Ja, dat waren de koninklijke kabinetten onder de koningen Willem I en Willem II. Totdat de laatste in 1 nacht van conservatief in liberaal veranderde. Het laatste Oranje kabinet was het 1e oorlogskabinet onder leiding van Gerbrandy. Dat is ook al weer lang geleden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vul deze zin dan maar aan:
Als ik je zoen, dan.................. |
Goed, omdat mensen altijd een beetje verlegen zijn:
Als ik je zoen, dan merk ik dat je knoflook hebt gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:32
|
|
|
MARIO216 schreef: | Heb je zo ook zoiets als een oranje kabinet?? |
Oranje is veelal gelinkt aan de VVD als je naar de politieke partijen kijkt. Er is wel een kans dat VVD aan regeren toekomt, mogelijk in elk geval samen met PVV. Maar dan moet er nog wat aan zetels bij voor een meerderheid. Ben wel benieuwd of de PvdA met een dergelijke combinatie in zee wenst te gaan... Want CDA en D'66 vallen in elk geval af als kandidaten vanuit hun niet-met-PVV-willen-regeren, waarbij CDA ook nog eens uitgekeken is op PvdA na de laatste val...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, omdat mensen altijd een beetje verlegen zijn:
Als ik je zoen, dan merk ik dat je knoflook hebt gehad. |
heb je hannah gezoend???
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op maandag 15 maart 2010, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:42
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Vul deze zin dan maar aan:
Als ik je zoen, dan..................[/quote
Dat kan er gebeuren als je elkaar zoent.
De Britse Ayman Najafi (24) en Charlotte Louise Adams (25) zijn in Dubai veroordeeld voor kussen in het openbaar. Ze hebben een gevangenisstraf van een maand gekregen. Ook moeten de Dubai verlaten. Maar de twee ontkennen de aanklacht en zijn in hoger beroep gegaan om hun naam te zuiveren.
Najafi werkt voor 1,5 jaar in Dubai en Adams was daar als toerist. De jongeren zouden volgens getuigen in november hebben gezoend en alchol hebben gedronken in een restaurant in Dubai. In de islamitische staat is onzedelijk gedrag in het openbaar, waaronder ook liefdevol kussen wordt verstaan, verboden.
Volgens de daders hebben ze niet gezoend. Ze vertelden de rechter dat de jongen het meisje alleen op de wang had gekust als groet en dat ze gewoon vrienden zijn van elkaar. Maar de rechter geloofde hun verhaal niet en veroordeelde ze alsnog voor zoenen. De twee hebben wel bekend alcohol te hebben gedronken. Daarvoor hebben ze al een boete betaald.
Inmiddels zijn ze op borgtocht vrijgelaten in afwachting van het hoger beroep, dat dient op 4 april. Hun paspoorten zijn ingenomen om te voorkomen dat Dubai ontvluchten voor de rechtszaak.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 15 maart 2010, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:48
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Natuurlijk wordt het mooier na de dood, maar er is nu op aarde genoeg wat de moeite waard is om voor te leven, dacht ik zo.
Maar als het hier op het forum zo vaak over zonde / ellende / schuld / dood moet gaan, dan haak ik af. Degenen die mij goed kennen, begrijpen waarom ik er niet tegen kan om steeds met nare vooruitzichten zoals ziekte en dood geconfronteerd te worden. (ook al wordt het na de dood mooier.) Liever kijk ik uit naar de komst van het fluitekruid, dat mij elk voorjaar weer - al fluisterend - vertelt dat het leven goed is, en de moeite waard is om geleefd te worden....... |
Haa Arjan......je hebt helemaal gelijk, ik vind je niet zwartgallig, jij wilt genieten en dat mag, dat moet zelfs, God heeft ons niet voor niets geschapen, HIj wil dat wij onze taak op aarde afmaken, zou HIJ er blij mee zijn, dat wij zoveel over de dood praten??
Groetjes van mij ook aan je vrouwtje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:51
|
|
|
INKA401 schreef: | Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw, de hemel en de aarde. Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw, de hemel en de aarde.
wil even reageren omdat het mij raakt ...
dit stond als tekst op de rouwkaart van mijn allerliefste vrouw ... ik heb dus de dood in mijn huis gehad ... na een ziekbed van 4 jaar een vreselijk iets ... natúúrlijk keken ik en mijn pauline óver de dood heen ... vertrouwende op God die na 2 keer afscheid nemen, ons tóch bij elkaar hield ... en ondanks het vertrouwen hadden wij diepgaande gesprekken als van ... stel dat het tóch jou tijd is om naar je vader te gaan ... wat dán ... pauline was bang ... bang om mij en haar 4 kinderen te verliezen ... en we huilden veel ... pauline zei mij, (sorry, moet huilen nu) zoek een nieuwe lieve vrouw, want stel ... dat jij nog jaren mag leven ... dan wil ik dat je een nieuwe moeder zoekt voor ons toen nog zo jonge zoontje ( melvin was toen nog maar 6) ... we hebben zeer diepgaande gesprekken gehad, van als het tóch eens mis kon gaan ... pauline's lichaam zat overvol met gif van de chemokuren ... haar lichaam was óp ... en toen gebeurde het tóch ... overleden op oudejaarsdag 2002 ... was dit nou Gods wil? ... aan de ene kant geloof ik daar niks van ... aan de andere kant geloof ik in onze almachtig God ... en de waaróm vraag zal altijd blijven ... is dit vreemd?
nu 7 jaar later ... mijn leven heeft qua plánnen toch wel een hééél ándere betekenis gekregen hoor ... ik kan plánnen wat ik wil ... ja, in mijn vak als zelfstandige lukt dat prima ... soms 4 of 5 weken vooruit ... maar in mijn gezinsleven? ... pffff... een week vind ik al moelijk ... kán het gewoon niet ... en als voorbeeld geef ik het eten wat er de hele week op tafel moet staan ... de oplossing hiervoor is dat we een héle grote diepvrieskist hebben en een vooraadkast die altijd vol staat. maar plánnen ... heb mijn handen vol aan mijn gezin ...thats it ... en al zoú ik het kunnen, dan speelt er altijd nog heel veel door mijn hoofd ... leven en dood ... het kan van de ene dag op de andere, soms héél dicht bij elkaar liggen ... |
Inka, ik wens je heeel veeel sterkte toe en je kinderen ook, want door zo.n lied komt alles weer omhoog, dat valt niet mee.
Warme groet van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:58
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Stel: Je zit thuis en wordt opeens gebeld. Aan de telefoon is iemand die je niet kent, maar jou de volgende vraag stelt: "Hoe word ik behouden?" Diegene verteld dat hij gehoord heeft dat jij christen bent, en hoopt dat jij hem verder kunt helpen. Maar diegene is ook kritisch, alles moet vanuit de bijbel precies uit te leggen zijn. Diegene heeft namelijk ook slechte ervaringen gehad met andere religies.
Wat zouden jullie antwoorden?
groetjes, Dennis |
Denk dat ik hem door zou verwijzen naar een dominee of voorganger, iemand die er echt kennis van heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:00
|
|
|
[quote=MARISKA601]
Wat een zoen al niet kan doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:01
|
|
|
Ik baal ff van iets ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:04
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik baal ff van iets .... |
waarvan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:05
|
|
|
RENSKE067 schreef: | waarvan??? |
Sorry, kan ik niet zeggen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:06
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Natuurlijk wordt het mooier na de dood, maar er is nu op aarde genoeg wat de moeite waard is om voor te leven, dacht ik zo.
Maar als het hier op het forum zo vaak over zonde / ellende / schuld / dood moet gaan, dan haak ik af. Degenen die mij goed kennen, begrijpen waarom ik er niet tegen kan om steeds met nare vooruitzichten zoals ziekte en dood geconfronteerd te worden. (ook al wordt het na de dood mooier.) Liever kijk ik uit naar de komst van het fluitekruid, dat mij elk voorjaar weer - al fluisterend - vertelt dat het leven goed is, en de moeite waard is om geleefd te worden....... |
Ik geniet ook van het leven hoor! En ik weet heel goed dat de dood veel verdriet, pijn en gemis met zich mee brengt. Dat ontken ik niet. Maar ik kreeg de indruk dat jij totaal niet over de dood na wil denken. Dat komt op mij over als 'de kop in het zand steken'. Dus vandaar mijn reactie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:07
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Sorry, kan ik niet zeggen ... |
oke ook goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:09
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Tuurlijk zijn wij, en ik natuurlijk al helemaal, aardig...... |
Tja, je hebt altijd baas boven baas hè.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 15 maart 2010, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:13
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Tuurlijk is het wederzijds Marijan, ik vind het erg gezellig met jou hoor.
En weetje?
Hij is weer terug bij OZNJ heb ik vernomen uit een hele betrouwbare bron! |
Hmm......aan 1 site heb ik m'n handen meer dan vol, Carien. Dus hij moet het maar even zonder me doen. Zal vast geen probleem zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:16
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:20
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hmm......aan 1 site heb ik m'n handen meer dan vol, Carien. Dus hij moet het maar even zonder me doen. Zal vast geen probleem zijn! |
Ik kan er inloggen op de naam van mn vriendin, die is er proeflid, ik zal hem wel de groetjes doen van jou....oke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:22
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik kan er inloggen op de naam van mn vriendin, die is er proeflid, ik zal hem wel de groetjes doen van jou....oke? |
Is goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 23:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat mij opvalt is , is dat in deze discussie de punten zoals abortus, euthanasie en het homohuwelijk niet genoemd worden. Laten jullie dat ook meewegen?
Ik zelf heb er moeite mee als partijen goede ideen heeft voor problemen die er zijn, maar tevens pro abortus en euthanasie e.d. zijn. Naar mij idee , steun je die partij ook met die dingen als je lid van ze bent en op ze stemt. |
Datzelfde heb ik me ook afgevraagd, Mariska. Het lijkt alsof dit geen enkel rol meer speelt bij sommige christenen. Dat verbaast mij ook wel!
|
|
Naar boven |
|
|