Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 16:57
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zucht.... weer iemand die moeite heeft z'n rechtervoet te beheersen. Als je 5 of 10 km te hard rijdt, kun je toch ook aanleren 5 of 10 km onder de maximum snelheid te gaan rijden. Dat is toch geen grote kunst??
Maar ja, in Nederland geldt voor de meeste chauffeurs: de maximumsnelheid is eigenlijk de minimumsnelheid en het is een sport om harder te rijden en niet gepakt te worden.
Enfin, het prijsmechanisme werkt hier nog niet goed genoeg. Misschien de Finse methode: verkeersboetes in verhouding tot het inkomen...
|
Dat zou mij goed van pas komen, Imre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 17:07
|
|
|
INKA401 schreef: | een héééééél fijn weekend gehad ... kijk al weer uit naar het volgende |
Oei oei oei ................. Inka, wanneer komt de GROTE dag
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 17:29
|
|
|
INKA401 schreef: | Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw, de hemel en de aarde. Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw, de hemel en de aarde.
wil even reageren omdat het mij raakt ...
dit stond als tekst op de rouwkaart van mijn allerliefste vrouw ... ik heb dus de dood in mijn huis gehad ... na een ziekbed van 4 jaar een vreselijk iets ... natúúrlijk keken ik en mijn pauline óver de dood heen ... vertrouwende op God die na 2 keer afscheid nemen, ons tóch bij elkaar hield ... en ondanks het vertrouwen hadden wij diepgaande gesprekken als van ... stel dat het tóch jou tijd is om naar je vader te gaan ... wat dán ... pauline was bang ... bang om mij en haar 4 kinderen te verliezen ... en we huilden veel ... pauline zei mij, (sorry, moet huilen nu) zoek een nieuwe lieve vrouw, want stel ... dat jij nog jaren mag leven ... dan wil ik dat je een nieuwe moeder zoekt voor ons toen nog zo jonge zoontje ( melvin was toen nog maar 6) ... we hebben zeer diepgaande gesprekken gehad, van als het tóch eens mis kon gaan ... pauline's lichaam zat overvol met gif van de chemokuren ... haar lichaam was óp ... en toen gebeurde het tóch ... overleden op oudejaarsdag 2002 ... was dit nou Gods wil? ... aan de ene kant geloof ik daar niks van ... aan de andere kant geloof ik in onze almachtig God ... en de waaróm vraag zal altijd blijven ... is dit vreemd?
nu 7 jaar later ... mijn leven heeft qua plánnen toch wel een hééél ándere betekenis gekregen hoor ... ik kan plánnen wat ik wil ... ja, in mijn vak als zelfstandige lukt dat prima ... soms 4 of 5 weken vooruit ... maar in mijn gezinsleven? ... pffff... een week vind ik al moelijk ... kán het gewoon niet ... en als voorbeeld geef ik het eten wat er de hele week op tafel moet staan ... de oplossing hiervoor is dat we een héle grote diepvrieskist hebben en een vooraadkast die altijd vol staat. maar plánnen ... heb mijn handen vol aan mijn gezin ...thats it ... en al zoú ik het kunnen, dan speelt er altijd nog heel veel door mijn hoofd ... leven en dood ... het kan van de ene dag op de andere, soms héél dicht bij elkaar liggen ... |
Het kan je zomaar ineens raken, een tekst, een gedicht Een lichtval op iemands gezicht de zonnestraal daar buiten waar de vogels fluiten
Het raakt je keer op keer want het gemis is daar weer in volle hevigheid `t verlangen naar toen
Je geur je streling je glimlach en je schateren om de kleine dingen om ons heen de blijdschap van zo samen
En even waande je jezelf terug in die tijd die was zo samen hand in hand lopend langs het strand kijkend naar de golven.........
Sterkte Inka
Jill
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op maandag 15 maart 2010, 17:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 17:52
|
|
|
Ik vraag me af wat hier op CM nu met occulte machten bedoelt wordt? Is waarzeggerij een occulte macht? Voor mij niet, het is gewoon iets waar ik absoluut niet in geloof maar om er dan het etiket occult op te plakken?
Is Taize muziek occult? Ik vind het prachtige muziek om naar te luisteren maar ik weet dat er mensen zijn die het ook occult vinden door de vele herhalingen en de harmonie die je volgens Taize moet voelen in jezelf? Muziek uit Iona, ik vind het mooi maar is het occult? En zo zijn er meer zaken waar ik van denk; ik geloof er niet in maar om het nu occult te noemen? Of ik ben een lichtzinnige gelovige, ook een optie natuurlijk!
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 17:58
|
|
|
JILL658 schreef: | Dat zou mij goed van pas komen, Imre |
Mij ook! Dan kreeg ik nog geld toe van de politie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 18:14
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Mijn dochter,zag een foto van mij,als vrijgezel. Ligend op de bank.met een shagje. Donker lang haar,en echt die ik was. Ze zij,ook ik begrijp nog,steeds niet waarom mijn moeder,jou zo intens haate. Toen leefde ik in gelukzalgheid,en onknap was ik beslist niet. Dus ik plaats geen foto,hoe ik er nu uit zie. Dat is ongewelukzalig helaas. |
Ik vind dat u er nog goed mag zijn hoor, ik ken u van een andere site en daar stond wel een foto op. Wees maar trots op uw dochter,zou ik ook zijn in uw plaats.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 18:34
|
|
|
Kom op Alfa....reken af met je verleden en plaats een foto van NU en plaats je foto van vroeger erbij....het kan hier allemaal.......Toen was toen en NU is NU.......Ga voort met de Heer....het leven gaat nu eenmaal door.......en dank de Heer, wat je nu op dit moment allemaal van Hem gekregen hebt.......m.a.w. tel je zegeningen.......God is.....IK BEN.... Ga samen met Hem weer LEVEN in het NU. Hij zal alles ten goede keren....
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 15 maart 2010, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 18:36
|
|
|
Zondag 14 maart/Dagelijkse bemoediging:
GODS AANRAKING:
IK ben hier, heel dicht bij je, zoals een liefhebbende moedervogel bezorgd is over haar jongen, ze met haar vleugels bedekt en heel dichtbij ze blijft, IK ben je Heer, Leven van je geest, ziel en lichaam - vernieuwer van je jeugd.
Je weet nog lang niet wat deze tijden van gesprek met Mij voor je gaan betekenen, heeft Mijn dienstknecht Jesaja niet gezegd:
Zij, die de Heer verwachten zullen de kracht vernieuwen, zij varen op met vleugelen, als arenden, zij lopen, maar worden niet moe, zij wandelen, maar worden niet mat.
Blijf trouw alles doen wat IK zeg, als je volhoudt Mijn opdrachten en wensen uit te voeren, dan zal dat je, voor zover het geestelijke, verstandelijke en tijdelijke dingen betreft, ongetwijfeld daar brengen, waar je zou willen zijn.
Als je terugdenkt aan de woorden, die IK tot je heb gesproken, zul je zien, dat je heel geleidelijk door Mij op grotere hoogte bent gebracht en dat IK, allèèn als je Mijn wensen hebt uitgevoerd, instaat bent je duidelijker en meer omlijnd onderricht en leiding te geven.
Geestvervoering van de mens is, dat de tot leven gewekte zenuwen van zijn geestelijk lichaam reageren op Gods aanraking.
Vreugde - vreugde - vreugde.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 15 maart 2010, 18:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 18:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vraag me af wat hier op CM nu met occulte machten bedoelt wordt? Is waarzeggerij een occulte macht? Voor mij niet, het is gewoon iets waar ik absoluut niet in geloof maar om er dan het etiket occult op te plakken? Willemijn |
Ik heb even googeld op occult;
Onder meer volgende groeperingen beroepen zich op occulte kennis:
alchemie zoals de Rozenkruizers en de vrijmetselaars gnosticisme zoals de Rozenkruizers, antroposofie, theosofie en de katharen kabbalistiek Neo-Heidendom zoals wicca, Asatru en Druïdisme New Age zoals auralezen en geneeskrachtige edelstenen Parapsychologie: studie van en experimenten rond paranormale fenomenen. spiritisme zoals mediums, geesten en spoken oproepen en bandstemmen satanisme Thelema waarzeggerij zoals tarot, runen en astrologie ariosofie soefisme tijdens de opleiding bij het bekend worden met de "staten".
Of je het nu geloofd of niet, waarzeggerij IS occult!! En daar moet je je als christen verre van houden. God zegt het in zijn woord. Waarzeggerij op www.Bliblija.net; Lev 19,26 Num 23,23 1 Sam 28,3 1 Sam 28,9 2 Kon 17,17 2 Kon 21,6 2 Kron 33,6 Jes 2,6 Jer 14,14 Hand 16,16
Lijkt me heel duidelijk dat God niet wil dat we ons er mee inlaten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 18:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vraag me af wat hier op CM nu met occulte machten bedoelt wordt? Is waarzeggerij een occulte macht? Voor mij niet, het is gewoon iets waar ik absoluut niet in geloof maar om er dan het etiket occult op te plakken?
Is Taize muziek occult? Ik vind het prachtige muziek om naar te luisteren maar ik weet dat er mensen zijn die het ook occult vinden door de vele herhalingen en de harmonie die je volgens Taize moet voelen in jezelf? Muziek uit Iona, ik vind het mooi maar is het occult? En zo zijn er meer zaken waar ik van denk; ik geloof er niet in maar om het nu occult te noemen? Of ik ben een lichtzinnige gelovige, ook een optie natuurlijk!
Willemijn |
Je moet ook niet afgaan op wat mensen zeggen, maar je moet afgaan op dat wat de bijbel zegt......anders raak je in een kakafonie van allerlei terechte en onterechte meningen.....
Dan kun je niet meer onderscheiden wat juist is en niet juist.....
Ik persoonlijk zie niets occults in wat men in Taizé doet. Ik hou ook van hun muziek.
De bijbel leert mij echter wel iets over waarzeggerij :
Deut 18,10 Er mag bij u geen plaats zijn voor mensen die hun zoon of dochter als offer verbranden, en evenmin voor waarzeggers, wolkenschouwers, wichelaars, tovenaars Deut 18,14 Ook al luisteren de volken in het land dat u in bezit zult nemen wel naar wolkenschouwers en waarzeggers, ú heeft de HEER, uw God, dat verboden. 2 Kon 23,24 Ook zuiverde Josia het land van geestenbezweerders, waarzeggers, huisgoden, afgoden, kortom, van alle verfoeilijke praktijken die in Juda en Jeruzalem voorkwamen. Zo kwam hij na wat beschreven stond in het wetboek dat de priester Chilkia in de tempel van de HEER had gevonden.
2 Kon 17,17 Ze verbrandden hun zonen en dochters als offer, deden aan waarzeggerij en probeerden voortekens te lezen. Zo tergden ze de HEER door zich erop toe te leggen te doen wat slecht is in zijn ogen. 2 Kon 21,6 Hij verbrandde zijn zoon als offer en liet zich in met wolkenschouwerij, wichelarij, geestenbezwering en waarzeggerij. Hij tergde de HEER door voortdurend te doen wat slecht is in zijn ogen. 2 Kron 33,6 Hij verbrandde zijn zonen als offer in het Hinnomdal en liet zich in met wolkenschouwerij, wichelarij, magie, geestenbezwering en waarzeggerij. Hij tergde de HEER door voortdurend te doen wat slecht is in zijn ogen. Jes 2,6 U hebt uw volk, Jakobs nakomelingen, verstoten. Zij waren ontvankelijk voor invloeden uit het Oosten, net als de Filistijnen lieten zij zich in met waarzeggerij, ze zijn met vreemde gebruiken vertrouwd geraakt. Jer 14,14 De HEER antwoordde: ‘Die profeten verkondigen leugens, en dat in mijn naam. Ik heb hen niet gezonden, hun niets opgedragen, niet tot hen gesproken. De visioenen die ze profeteren zijn leugens, waarzeggerij, holle woorden en eigen verzinsels.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 15 maart 2010, 18:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 19:36
|
|
|
IMRE695 schreef: | Jammer dat je niet beschikbaar bent. Was een extra reden geweest om vooral geen VVD te stemmen!
Maar nu weer even terug naar de issue's. Ook onder PvdA premiers of in coalities met de PvdA werd en wordt er gewoon flink geld verdient in dit land. Drees, zelfs onder Den Uyl en laten we niet vergeten onder Wim Kok draaide de economie als een tierelier. Het geld wordt ook niet herverdeeld: het gaat gewoon om politieke keuzes wat we met z'n allen willen met de opbrengst van de belastingen. Het aandeel van het Bruto Nationaal Product blijft voor een groeiend gedeelte gewoon in handen van mensen en bedrijven, die dat naar eigen inzicht kunnen besteden of investeren of sparen. En nivilering hoor je alleen nog maar bij de SP. Nederland is nog altijd een rijk land. In de top 20 van meest succesvolle economieën ter wereld. Maar helaas, vooral afhankelijk van de export. En als we minder aan het buitenland kunnen verkopen, dan verdienen we ook minder.
Verder ben ik het met de spreker eens dat innovatie en investeren in duurzaamheid de motor van onze economie kan zijn. Daar zal de focus ook op moeten liggen. Maar of dat ook voldoende nieuwe (duurzame) banengroei genereert, is vers twee. Het zijn meestal kennisintensieve enterprises, die weinig toevoegen aan de groei van de werkgelegenheid. En pas als er een markt voor is, geld gaan opleveren. En dus tot die tijd afhankelijk zijn van (Europese) subsidies. | Ik heb al eerder aangegeven dat als de PvdA aan de regering kwam, dit totaal ten koste zal gaan van de PGB. Voor veel mensen zal dit schrijnend zijn. Hebben ze eindelijk een redelijk zelfstandig bestaan opgebouwd, met hulpverleners die naar hun specifieke behoeftes kunnen zorgen dat ze zelfstandig kunnen wonen, alles wordt weer teruggedraaid. Heel veel mensen zullen weer afhankelijk gemaakt worden van de staat. Documentaire van Zembla: een woonboerderij functioneert niet goed. 95% doet dat wel. Prompt wordt deze hulp weer in een kwaad daglicht gesteld. PvdA zal waarschijnlijk weer schreeuwen om meer controle en regulering, het gevolg is dat meer mensen afhankelijker worden van de staatshulpverlening. Wachtlijsten zullen komen bij de thuiszorg. De prijzen zullen stijgen. Allerlei bedrijven zullen op de fles gaan. En de cliënt krijgt geen gepaste hulp meer. Gewoon een gedachte: als mensen willen frauderen doen ze dat toch wel, geen wet is waterdicht. Is de oplossing dan meer regulering?
O ja, de lijstduwer van de PvdA is een voorstander van de Koran op alle basisscholen, dus ook de christelijke. Leuke partij he?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 15 maart 2010, 19:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 20:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb al eerder aangegeven dat als de PvdA aan de regering kwam, dit totaal ten koste zal gaan van de PGB. Voor veel mensen zal dit schrijnend zijn. Hebben ze eindelijk een redelijk zelfstandig bestaan opgebouwd, met hulpverleners die naar hun specifieke behoeftes kunnen zorgen dat ze zelfstandig kunnen wonen, alles wordt weer teruggedraaid. Heel veel mensen zullen weer afhankelijk gemaakt worden van de staat. Documentaire van Zembla: een woonboerderij functioneert niet goed. 95% doet dat wel. Prompt wordt deze hulp weer in een kwaad daglicht gesteld. PvdA zal waarschijnlijk weer schreeuwen om meer controle en regulering, het gevolg is dat meer mensen afhankelijker worden van de staatshulpverlening. Wachtlijsten zullen komen bij de thuiszorg. De prijzen zullen stijgen. Allerlei bedrijven zullen op de fles gaan. En de cliënt krijgt geen gepaste hulp meer. Gewoon een gedachte: als mensen willen frauderen doen ze dat toch wel, geen wet is waterdicht. Is de oplossing dan meer regulering?
O ja, de lijstduwer van de PvdA is een voorstander van de Koran op alle basisscholen, dus ook de christelijke. Leuke partij he? |
Wat me niet bevalt aan dit betoog, is alsof de PvdA een soort monopolie heeft op dit ideeën. Zonder steun van andere partijen kan de PvdA niet eens regeren. Sterker nog: meestal is de PvdA de onderliggende coalitiepartij en wordt geacht voorstellen van andere coalitiegenoten te steunen, zoals: VVD, CDA, D66 of CU.
VVD is altijd voor strengere regels op gebied van uitkeringsfraude, met alle controles van dien. Hoezo 'vrijheid' voor de burger? CDA is sterk in het maatschappelijk middenveld, dat wel voor 80% uit belastinggelden wordt betaald. Met alle wet- en regelgeving die ook het CDA plus andere partijen daar op los hebben gelaten. CU heeft zich (terecht) sterk gemaakt voor een extra zorglaag voor kinderen. Met, jawel, extra wet- en regelgeving. En D66 wil de burger meer invloed geven, iets waar alle andere politici als de dood voor zijn. Die houden het liever bij hun ongeschreven regels van het staatsrecht, inclusief een topzware bureaucratie.
Het is een gotspe om alle wet- en regelgeving op conto van de PvdA te schrijven!! Je argumenten zijn tendentieus en zo gekozen om je eigen liberale beginselen (een partij van geen God en geen meester) beter voor het voetlicht te brengen. Weinig verheffend. Op argumenten van de tegenpartijen hier, reageer je niet eens meer, want je zit kennelijk om argumenten verlegen. Je herhaalt alleen maar liberale mantra's en dat ook nog op humorloze wijze.
En die Koran op alle basisscholen: wordt dat verplichte lesstof?? Dan kunnen we de bijbel ook als verplichte lesstof op de politieke agenda zetten. Denk eens in mogelijkheden, niet in moeilijkheden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 20:10
|
|
|
Ach gewoon een warme knuffel voor iedereen die er behoefte aan heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 20:17
|
|
|
Wat mij opvalt is , is dat in deze discussie de punten zoals abortus, euthanasie en het homohuwelijk niet genoemd worden. Laten jullie dat ook meewegen?
Ik zelf heb er moeite mee als partijen goede ideen heeft voor problemen die er zijn, maar tevens pro abortus en euthanasie e.d. zijn. Naar mij idee , steun je die partij ook met die dingen als je lid van ze bent en op ze stemt.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 15 maart 2010, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 20:18
|
|
|
Gewoon omdat ie zo mooi is...
Blof - De Mooiste Verliezers
Je zoekt zelden wat je vindt, maar je weet dat er iets is in een zwak en ander licht.
Je gaat op weg . Je weet niet half hoe ver het is. Je bent hier nu; een jong en schoon gezicht.
Het is okee. Je bent niet alleen. Ik wacht op je vanavond. Je zult me zien ik zal er zijn. De mooiste verliezers dat zijn wij.
Dat je achter blijft met niets is een harde zekerheid. En de grond veranderd nooit.
Een koude steen ligt hier te glimmen in de zon. Hij is al oud, maar nog steeds wel mooi.
Het is okee. Je bent niet alleen. Ik wacht op je vanavond. Je zult me zien ik zal er zijn. De mooiste verliezers dat zijn wij.
De mooiste verliezers dat zijn wij.
Terwijl de maan maar klimt, en jij in zilver baadt, beschijnt haar licht het licht op straat.
Jij hebt jou tot jou gemaakt. Je kijkt nog achterom maar ach het is al laat. Je weet nog steeds niet wat je zocht, maar wel wat je bent kwijt geraakt.
Het is okee. Ik wacht op je vanavond. Je zult me zien ik zal er zijn. De mooiste verliezers dat zijn wij.
Ik wacht op je vanavond. Je zult me zien ik zal er zijn. De mooiste verliezers dat zijn wij.
Het is okee. Het is okee.
De mooiste verliezers dat zijn wij. Dat zijn wij.
De mooiste verliezers dat zijn wij. Dat zijn wij. http://www.youtube.com/watch?v=fCjV3W953aY
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 20:31
|
|
|
tis weer bijna voorbij die mooie maandag die begon zowat om 00.00 uur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 20:48
|
|
|
Die foto mag je heerlijk zelf houden om te koesteren, Rinus. Voel je hier nergens toe verplicht. We leren je uit je reacties ook voldoende kennen, daar is helemaal geen foto voor nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:02
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Tuurlijk zijn wij, en ik natuurlijk al helemaal, aardig...... |
En na afloop knuffelen we ons kapot
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:10
|
|
|
Maandag 15 maart/Dagelijkse bemoediging:
JE KRUIS IS HET EIGEN IK:
Bedenk, dat je slechts een instrument bent, het is niet aan jou om te beslissen hoe of wanneer of waar je moet handelen. Dat alles bepaal IK.
Zorg ervoor, dat je heel goed voor Mijn werk te gebruiken bent, alles wat je belemmert om bruikbaar te zijn, moet worden weggenomen.
Mijn kruis is het, waarop de lasten van de wereld zijn gelegd, hoe dwaas is Mijn dicipel, die zijn eigen lasten tracht te dragen, als er maar èèn plaats voor is - Mijn kruis.
Dan lijkt hij op een vermoeid man, die op een hete stoffige weg een zwaar pak draagt, terwijl alles geregeld is om het voor hem te vervoeren, de weg, het landschap, de bloemen, de schoonheid om hem heen - alles bestaat niet meer voor hem.
Maar, Mijn kinderen, misschien denk je wel bij jezelf, dat IK heb gezegd:
Neem dagelijks je kruis op en volg Mij.
Ja, maar het kruis, dat je gegeven is, is slechts een kruis, dat moet dienen om daarop het eigen ik te kruisigen, het eigen ik, dat alle voortgang en blijdschap belemmert en verhindert, dat Mijn Levenskracht en Geest door je heen stroomt.
Luister naar Mij, heb Mij lief, verblijd je in Mij en verheug je!
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 15 maart 2010, 21:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:24
|
|
|
kunnen we de dinsdag niet een keertje overslaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:34
|
|
|
JILL658 schreef: | Oei oei oei ................. Inka, wanneer komt de GROTE dag
Jill |
over 2 jaar en 3 maanden
hoop dat ik er 2 jaar naast zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:37
|
|
|
Het regent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:41
|
|
|
Vul deze zin dan maar aan:
Als ik je zoen, dan..................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:46
|
|
|
INKA401 schreef: | kunnen we de dinsdag niet een keertje overslaan? |
Wordt hetdan twee keer maandag, of twee keer woensdag (gehaktdag)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vul deze zin dan maar aan:
Als ik je zoen, dan.................. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:48
|
|
|
Dan krijg je een trap in je kruis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:48
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dan krijg je een trap in je kruis |
ja dat ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat mij opvalt is , is dat in deze discussie de punten zoals abortus, euthanasie en het homohuwelijk niet genoemd worden. Laten jullie dat ook meewegen?
Ik zelf heb er moeite mee als partijen goede ideen heeft voor problemen die er zijn, maar tevens pro abortus en euthanasie e.d. zijn. Naar mij idee , steun je die partij ook met die dingen als je lid van ze bent en op ze stemt. |
Dat is een eerlijke vraag, Mariska. Waar ik, eerlijk gezegd, te makkelijk over heen stap, omdat zulke dingen al in de wet geregeld zijn en ik niet de illusie heb dat we die nog terug kunnen draaien. Het zijn tekenen aan de wand, dat ons land aan het ontkerstenen is en we kennelijk te kort schieten in een principieel antwoord luidkeels te verkondigen.
Het CDA zat in de regering toen de abortuskwestie geregeld is. Van Agt ageerde vooral tegen uitwassen, maar is eerst in de formatie van 1977 de PvdA op dit punt tegemoet gekomen en later de VVD.
Ook euthanasie is 'geregeld' mede door CDA-bewindslieden. Alleen het homo-huwelijk is buiten de christelijke partijen om gegaan, al kan ik me er ook geen groot rumoer over herinneren.
In mijn beleving zijn het onomkeerbare zaken geworden. De meest principiële partij hierin, is de SGP, maar dat is een partij waar ik niet zo veel mee heb. En dat zegt ook meer over mij, dan over de SGP.
Je hebt in zekere zin gelijk, maar om deze zaken opnieuw op de politieke agenda te krijgen, zullen christelijke partijen ten allen tijde een sleutelrol dienen te hebben bij iedere formatie. En dan nog zullen de maatschappelijke tegenkrachten enorm zijn. Maar misschien is het toch nodig. Want God kent geen scheiding tussen geloof (kerk) en staat.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op maandag 15 maart 2010, 21:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:58
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het regent. |
Alweer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:02
|
|
|
Ach Chatuliem, we zijn het (politiek) lang niet met elkaar eens, maar zoenen gaat me echt te ver om het goed te maken. Het doet me denken aan een foto waarop Erich Honecker Leonid Breznjev kust.
Maar: let's shake hands and work together for a better world!!
Op naar een nieuw paars kabinet (desnoods onder leiding van Wiegel).
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|