Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:34
|
|
|
Vandaag vroeg een jonge knul me aan de kassa: " heeft u er een dubbeltje bij?" Ik zei, neee dubbeltjes bestaan niet meer.
Denk je met je tijd mee te gaan, en niet meer in het gulden en dubbeltjes tijdperk te blijven hangen Wat zijn dan nu de vertrouwde kwartjes en rijkdaalders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:46
|
|
|
eenmaal in de week is de frituurpan ons beste maatje ... niks mis mee hoor maarja ... wij worden er ook niet dikker of dunner van ... dat scheelt misschien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 01:49
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ken een oude dame, van 94 jaar, die had een uitspraak, wanneer de zuster vroeg, of ze nog even een dutje ging doen die dag. t is wat grof, maar dan zei ze;
daar heb ik helemaal geen tijd voor, ik moet nog dit doen, en die dame bezoeken; liggen kan ik nog lang genoeg.........mn tijd is zo voorbij!! |
Hey Hannah, was dat misschien een vrouw die in een uitzending van het TV programma "Helpdesk live" was (aan de telefoon) ? Die zei ook zo iets, en ik moest daar zo om lachen he... zo'n oude dame die nog vanalles wilde doen ... was echt prachtig... !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 01:52
|
|
|
IMRE695 schreef: | Actueel weer Aarlanderveen:
weer: bewolkt temperatuur (°C) 7 wind: zuidelijk wind rel. vochtigheid (%) 81 luchtdruk (hPa) 1023.5 |
In Giethoorn scheen de zon ... jippie ... was heerlijk weer om zo'n fluisterboot (met electromotor) te besturen.... heb daar zo van genoten he' ... haha ... lekker varen met mijn 2 broers en (1) zus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 09:39
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | In Giethoorn scheen de zon ... jippie ... was heerlijk weer om zo'n fluisterboot (met electromotor) te besturen.... heb daar zo van genoten he' ... haha ... lekker varen met mijn 2 broers en (1) zus... |
Wat leuk, Sussanah! Een dag met een gouden randje dus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 10:45
|
|
|
Heerlijk weer buiten en veel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 11:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Heerlijk weer buiten en veel
|
Nou vooruit, ik ben het met je eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 11:42
|
|
|
Ik heb helemaal niks om over te zeuren vandaag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 12:14
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik heb helemaal niks om over te zeuren vandaag! |
Je leert het nog wel!!!!
Ik mag niet klagen,ik mag de hele middag op een zonnig grasveld kijken naar mijn zonnetjes die meedoen aan een voetbaltoernooi(mini-Leanne doet ook mee,mijn kanjer(tje) )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 12:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Heerlijk weer buiten en veel |
Genieten dus!
'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress. Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!
Ik ga verder genieten van het zonnetje.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 april 2010, 12:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 13:34
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Genieten dus!
'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress. Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!
Ik ga verder genieten van het zonnetje. |
Misschien wel het beste wat je kunt doen, genieten van het zonnetje.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/34671-stemproblemen-bij-docenten.html
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 14:42
|
|
|
Met elkaar gaan bidden!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 14:48
|
|
|
WILMA729 schreef: | Vandaag vroeg een jonge knul me aan de kassa: " heeft u er een dubbeltje bij?" Ik zei, neee dubbeltjes bestaan niet meer.
Denk je met je tijd mee te gaan, en niet meer in het gulden en dubbeltjes tijdperk te blijven hangen Wat zijn dan nu de vertrouwde kwartjes en rijkdaalders |
Nou....gewoon....de dubbeltjes en de heitjes in euro's
offuhhhh....nieuwe namen verzinnen, want we hebben geen 25 cent munten meer en 2,50 euro-munten ....tja.....
Misschien een wedstrijd uitschrijven voor wie de meest originele en pakkende namen kan verzinnen......?
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 7 april 2010, 14:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 16:05
|
|
|
wat moet je nou gaan denken van dit:
http://www.evo.hr/cat/
zet wel je geluid aan
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 7 april 2010, 16:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:09
|
|
|
Bedankt voor deze link, m'n stem is zeker iets om zuinig op te zijn. Dus zulke tips kunnen nooit kwaad. 't Dringt nu pas tot me door, hoe afhankelijk ik er van ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:10
|
|
|
MARY052 schreef: | Met elkaar gaan bidden!! |
Je brengt me nu pas op een idee, Mary.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 17:17
|
|
|
Volgens mij moet je je stem dan zo min mogelijk belasten... dus fluisteren als het ff kan... volgens mij heeft je stem ff herstel nodig (lees: rust). Misschien is het toch handig om de oorzaak weg te nemen lieve Marijan Zou je niet voor kunnen stellen om tijdelijk op een andere lokatie (dependance bijv.) les te kunnen geven ? Hoop dat je hier iets mee kunt ... enne sterkte !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:14
|
|
|
Tja, hum, ik vind de muppets toch leuker....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:17
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Volgens mij moet je je stem dan zo min mogelijk belasten... dus fluisteren als het ff kan... volgens mij heeft je stem ff herstel nodig (lees: rust). Misschien is het toch handig om de oorzaak weg te nemen lieve Marijan Zou je niet voor kunnen stellen om tijdelijk op een andere lokatie (dependance bijv.) les te kunnen geven ? Hoop dat je hier iets mee kunt ... enne sterkte !! |
Nee, juist niet gaan fluisteren! Dat is helemaal funest voor je stem! Gewoon stil zijn en je stembanden de gelegenheid geven om te herstellen. Desnoods een sjaaltje om je nek doen, als je naar buiten gaat. En verder: gebarentaal gebruiken!
Hier kun je natuurlijk wel eindeloooooos doorkletsen!
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op woensdag 7 april 2010, 18:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:18
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Volgens mij moet je je stem dan zo min mogelijk belasten... dus fluisteren als het ff kan... volgens mij heeft je stem ff herstel nodig (lees: rust). Misschien is het toch handig om de oorzaak weg te nemen lieve Marijan Zou je niet voor kunnen stellen om tijdelijk op een andere lokatie (dependance bijv.) les te kunnen geven ? Hoop dat je hier iets mee kunt ... enne sterkte !! |
Juist niet fluisteren, dan belast je je stem nog veel meer ...... zie de link die ik aan Marijan gaf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Juist niet fluisteren, dan belast je je stem nog veel meer ...... zie de link die ik aan Marijan gaf |
Haha, ik heb 't gelezen hoor! Maar met fluisteren kom ik ook niet zover, ben ik bang.
En Sussannah, bedankt voor andere - wel nuttige - tips! Goed trouwens, dat je de diepere oorzaak noemt. 't Komt misschien ook wel een beetje van de stress. In de link van Cross staat ook dat je niet mag schreeuwen , maar wat doe je als je boven de (ver)bouwgeluiden (op 't werk) uit wilt komen. Op vrijdag moet ik naar een andere lokatie, maar nog steeds binnen het gebouw. Dus of dat wat oplost. En ik krijg het gevoel dat ik in m'n uppie, nou ja....met hulp van de kids , alles (alle troep) moet verhuizen. Bedankt voor je sterkte! Het komt vast goed allemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:24
|
|
|
Frituren: het vervolg.
Radeloos, redeloos en bijna reddeloos werd ik van alle sites waarop frituurpannen over elkaar heen buitelen. Er is altijd wel een slimmerd die de minpuntjes weet te benoemen, waarbij ik dan denk: die toch maar niet.
Ook op sites van Otto of Wehkamp werd ik niet veel wijzer. Niet dat ik ze daar ooit zou bestellen, maar de keuze wordt dan wat overzichtelijker.
Uiteindelijk eerst m'n oude frietpan vanmiddag naar de .......... gebracht en toen naar de winkel voor een nieuwe. Nu, daar was de keuze ook niet echt overweldigend, maar uiteindelijk gekozen voor een Philips HD (high-definition?) 6161 state-of-the-art friteusewonderpan. Elektronisch aangestuurd (met ingebouwde timer!) en met lekbakje voor condenswater o.i.d. Ziet er nog kek uit ook! Nu nog leren 'm goed schoon te houden, want daaraan is eigenlijk de vorige aan ten onder gegaan.
De prijs viel mee, zeker na de meevallers van de laatste tijd. Dus vooruit dan maar weer; iedereen weer blij op deze mooie dag in .....
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op woensdag 7 april 2010, 21:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:26
|
|
|
IMRE695 schreef: | Frituren: het vervolg.
Radeloos, redeloos en bijna reddeloos werd ik van alle sites waarop frituurpannen over elkaar heen buitelen. Er is altijd wel een slimmerd die de minpuntjes weet te benoemen, waarbij ik dan denk: die toch maar niet.
Ook op sites van Otto of Wehkamp werd ik niet veel wijzer. Niet dat ik ze daar ooit zou bestellen, maar de keuze wordt dan wat overzichtelijker.
Uiteindelijk eerst m'n oude frietpan vanmiddag naar de mileustraat gebracht en toen naar de winkel voor een nieuwe. Nu, daar was de keuze ook niet echt overweldigend, maar uiteindelijk gekozen voor een Philips HD (high-definition?) 6161 state-of-the-art friteusewonderpan. Elektronisch aangestuurd (met ingebouwde timer!) en met lekbakje voor condenswater o.i.d. Ziet er nog kek uit ook! Nu nog leren 'm goed schoon te houden, want daaraan is eigenlijk de vorige aan ten onder gegaan.
De prijs viel mee, zeker na de meevallers van de laatste tijd. Dus vooruit dan maar weer; iedereen weer blij op deze mooie dag in ..... |
Dus je kunt in HD door het kijkglaasje kijken, of de frites al bruin zijn .... Waarom dan niet de nw trend gevolgd en 3D gekocht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 18:29
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dus je kunt in HD door het kijkglaasje kijken, of de frites al bruin zijn .... Waarom dan niet de nw trend gevolgd en 3D gekocht |
Dan moet je met zo'n eng rood-groen brilletje op je friet op eten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:00
|
|
|
WILMA729 schreef: | Vandaag vroeg een jonge knul me aan de kassa: " heeft u er een dubbeltje bij?" Ik zei, neee dubbeltjes bestaan niet meer.
Denk je met je tijd mee te gaan, en niet meer in het gulden en dubbeltjes tijdperk te blijven hangen Wat zijn dan nu de vertrouwde kwartjes en rijkdaalders |
ik noem die 10 eurocent gewoon een duppie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:02
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dan moet je met zo'n eng rood-groen brilletje op je friet op eten. |
ben dan beniewd of de mayo er groen uitziet groene mayo hoef ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:10
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress. Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!
|
Wat zou er gebeuren als je je 'probleem' voorlegt aan de klas... Volgens mij vinden kinderen dat heel erg interessant en komen ze spontaan met allerlei goede ideeën... Ze hebben ongetwijfeld met je te doen en willen toch allemaal de juffrouw helpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:58
|
|
|
hondje uitlaattijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:06
|
|
|
[quote]Je moet hem terug vragen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:07
|
|
|
IMRE695 schreef: | Frituren: het vervolg.
Uiteindelijk eerst m'n oude frietpan vanmiddag naar de mileustraat gebracht en toen naar de winkel voor een nieuwe. Nu, daar was de keuze ook niet echt overweldigend, maar uiteindelijk gekozen voor een Philips HD (high-definition?) 6161 state-of-the-art friteusewonderpan. Elektronisch aangestuurd (met ingebouwde timer!) en met lekbakje voor condenswater o.i.d. Ziet er nog kek uit ook! Nu nog leren 'm goed schoon te houden, want daaraan is eigenlijk de vorige aan ten onder gegaan.
De prijs viel mee, zeker na de meevallers van de laatste tijd. Dus vooruit dan maar weer; iedereen weer blij op deze mooie dag in ..... |
Het is milieustraat
|
|
Naar boven |
|
|