Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 18:19
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Volgens mij was het niet bedoeld als een vloek, maar gebruiken ze in het westen gewoon wat hardere taal... dat is wat ik ervan begrepen heb... (en ook ik kon het niet laten om dit nog ff toe te voegen... ) |
Neemt niet weg dat meerderen aangegeven hebben het taalgebruik te grof te vinden, en daar mag m.i. best rekening mee gehouden worden. Niet iedereen op CM is westerling, en zo "laid back" qua taalgebruik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:06
|
|
|
dus als ik t goed begrijp kunnen we beter ons taalgebruik aanpassen aan het zwaarste kruidje-roer-me-niet op de site?
kanonne... mag ik wel 2 wachters voor mn lippen zetten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:29
|
|
|
PIETER649 schreef: | dus als ik t goed begrijp kunnen we beter ons taalgebruik aanpassen aan het zwaarste kruidje-roer-me-niet op de site?
kanonne... mag ik wel 2 wachters voor mn lippen zetten |
of gewoon een slot erop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:29
|
|
|
jac 1
26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN056
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:39
|
|
|
Ik hoef geen ideale man...ideaal ben ik immers ook niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:45
|
|
|
JOLAN931 schreef: | of gewoon een slot erop |
En Chris bewaard de sleutel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:08
|
|
|
DAVID923 schreef: | jac 1
26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos |
mijn tip David is: Denk ff na voor je weer dit soort dingen hier neerzet... en anders... blader ff terug naar wat ik eerder schreef...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:10
|
|
|
Mijn ideale man is niet de perfecte man, maar een man waar ik lekker mee kan kletsen, lol mee kan hebben, serieus mee kan zijn, mee kan lachen, mee kan huilen, mee kan delen en waar ik mezelf kan zijn... En misschien wel het belangrijkste, waar je elkaar aanvoelt in het geloof, waar je elkaar begrijpt, waar je ook in kunt delen...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 24 juni 2010, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 07:42
|
|
|
De perfecte man...
... heeft een plaatsje in de trein voor mij vrijgehouden in de ochtendspits; ... haalt met een breeede glimlach zijn tas, laptop en rugzak van de stoel naast hem af; ... heeft een station eerder al een cappucino voor mij gehaald; ... zit aan het gangpad en houdt de linkerkant van mijn krantje vast; ... heeft geen ochtendhumeur en wenst mij een stralende dag toe; ... maakt mij wakker als ik de trein uitmoet...
GrZing!
Oh ja; hij is óók knap en gespierd en stoer en....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 07:55
|
|
|
ZINGA672 schreef: | De perfecte man...
... heeft een plaatsje in de trein voor mij vrijgehouden in de ochtendspits; ... haalt met een breeede glimlach zijn tas, laptop en rugzak van de stoel naast hem af; ... heeft een station eerder al een cappucino voor mij gehaald; ... zit aan het gangpad en houdt de linkerkant van mijn krantje vast; ... heeft geen ochtendhumeur en wenst mij een stralende dag toe; ... maakt mij wakker als ik de trein uitmoet...
GrZing!
Oh ja; hij is óók knap en gespierd en stoer en.... |
Als je hem vind, vraag dan even of hij ook een broer heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 12:59
|
|
|
ZINGA672 schreef: | De perfecte man...
GrZing!
Oh ja; hij is óók knap en gespierd en stoer en.... |
Het is duidelijk dat hij niet de ideale man is, je gaat slapen terwijl hij naast je zit ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 16:16
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Het is duidelijk dat hij niet de ideale man is, je gaat slapen terwijl hij naast je zit ...... |
Ik heb het over de Trans Siberië Express....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 17:26
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik heb het over de Trans Siberië Express.... |
In de ochtendspits .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 19:15
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | In de ochtendspits ..... |
Zeker nooit in Siberië geweest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:50
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Zeker nooit in Siberië geweest? |
T is daar erg koud altijd volgens mij. Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANID014
|
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:23
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Volgens mij was het niet bedoeld als een vloek, maar gebruiken ze in het westen gewoon wat hardere taal... dat is wat ik ervan begrepen heb... (en ook ik kon het niet laten om dit nog ff toe te voegen... ) |
Heel mijn leven woon ik al in het westen. Daarvan leefde ik ook nog 25 jaar in het Haagse. Het is gewoon onzin om te stellen dat we hier zgn. harde taal accepteren. Ook hier zijn wij de beschaving toegedaan!
En ............... laten we ons wachten voor de schijn des kwaads.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:48
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | En toch heb k em nog niet voorbij zien komen hoor... die perfecte man! |
Bestaat de perfecte man eigenlijk wel, ik denk dattie nog geboren moet worden.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zondag 27 juni 2010, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 11:59
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Bestaat de perfecte man eigenlijk wel, ik denk dattie nog geboren moet worden. |
peins de gij da nou echt ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 14:55
|
|
|
ANID014 schreef: | Heel mijn leven woon ik al in het westen. Daarvan leefde ik ook nog 25 jaar in het Haagse. Het is gewoon onzin om te stellen dat we hier zgn. harde taal accepteren. Ook hier zijn wij de beschaving toegedaan!
En ............... laten we ons wachten voor de schijn des kwaads. |
Hoewel ik zelf wel tegen een stootje kan denk ik dat we (de volwassenen) toch een voorbeeldfunctie hebben. Ook in het Westen. Het is een beetje vreemd als je kinderen fatsoenlijke taal probeert bij te brengen en ze lezen of horen in de kerk (en cm) ineens grove woorden en schuttingtaal.
Anid; wat bedoel je met 'schijn des kwaads'?
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 15:26
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | peins de gij da nou echt ? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 18:16
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Bestaat de perfecte man eigenlijk wel, ik denk dattie nog geboren moet worden. |
Volgens Zinga nog wel, alleen was dat op de transsiberië express, in de ochtendspits, terwijl ze lag te slapen .... zal wel een droombeeld geweest zijn ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 21:30
|
|
|
Wij hebben het altijd gedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANID014
|
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:17
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Hoewel ik zelf wel tegen een stootje kan denk ik dat we (de volwassenen) toch een voorbeeldfunctie hebben. Ook in het Westen. Het is een beetje vreemd als je kinderen fatsoenlijke taal probeert bij te brengen en ze lezen of horen in de kerk (en cm) ineens grove woorden en schuttingtaal.
Anid; wat bedoel je met 'schijn des kwaads'?
GrZing! |
Ik heb het even nageslagen: ‘Hoed u ook voor de schijn des kwaads’ zo staat dit gezegde vermeldt in het boek Nederlandse spreekwoorden, spreuken en zegswijzen. Omschreven betekenis: het is niet voldoende dat men geen kwaad doet; men moet ook zorgen, dat de ander je niet aanziet voor iemand die verkeerd handelt.
Dit omvat mijns inziens niet alleen doen (handelen) maar ook ons spreken vandaar dus dat ik dit onder mijn opmerking erbij schreef.
Het gezegde komt vanuit de Bijbel. Paulus schrijft aan de Thessalonicensen (1 - 5 : 22) Onthoudt u van alle schijn des kwaads. Dit vers wordt gevolgd met de groet en heilbede : En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al; en uw geheel oprechte geest en ziel en lichaam worde onberispelijk bewaard in de toekomst van onze Heere Jezus Christus.
Paulus spreekt dus zelfs van ‘alle schijn’ – het bepaald ons bij nauwgezet handelen en wandelen tot eer van onze Heere en Meester.
Maar wij allen struikelen in vele daarom is het heerlijk dat we mogen weten dat Hij Zelf ons heiligt! ( vers 23) En zo zijn we allemaal op ons plekje – bij Hem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 12:39
|
|
|
En toch hééft ie bestaan Carien, maar betwijfel of ie ooit nog een opvolger krijgt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 15:45
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | En toch hééft ie bestaan Carien, maar betwijfel of ie ooit nog een opvolger krijgt |
daar loop je vanzelf een keer tegenaan. niet te hard, anders ligt-ie ondersteboven.
op Zijn tijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 15:59
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | daar loop je vanzelf een keer tegenaan. niet te hard, anders ligt-ie ondersteboven.
op Zijn tijd |
Hmm...ik doelde eigenlijk meer op Jezus...maar ook die komen we nog een keer tegen...dat is ons beloofd!
En aards gesproken...ach, als ie maar goed bij mij past...das al een uitdaging op zich
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:15
|
|
|
als ie dan maar ondersteboven van je is tessy........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:29
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als ie dan maar ondersteboven van je is tessy........ |
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt Han,
Hij moet mij ook wel leuk vinden ja, anders ist ook geen ideale match he...maareh, een man die continu op zen kop staat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 19:41