ChristianMatch

Forum

Het oog van de man.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ERIC483

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 20:47

EVA685 schreef:
Wilma je vraagt waar vragen ze om, dan heb je forum niet goed gelezen....sommige meisjes vragen erom om verkracht te worden,
ik zeg dit recht voor de raap, anders kleden ze zich niet zo Smiley die vol vragen zit

Ik ben het wel met je eens dat sommige meiden/vrouwen zich kleden/presenteren om aandacht van mannen te krijgen. Ik vind het absoluut te ver gaan om te zeggen dat ze verkracht willen worden. Let wel dat er (moslim-)landen zijn waar ze precies dezelfde redenering volgen en vinden dat elke vrouw die zonder burka over straat gaat er om vraagt om verkracht te worden. Iedereen hier vind dat onzin neem ik aan en terecht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 22:52

EVA685 schreef:
Wilma je vraagt waar vragen ze om, dan heb je forum niet goed gelezen....sommige meisjes vragen erom om verkracht te worden,
ik zeg dit recht voor de raap, anders kleden ze zich niet zo Smiley die vol vragen zit

Als die domme banken nou eens niet zoveel geld in huis zouden hebben, werden ze vast niet meer beroofd.

Weet je Eva, ze VRAGEN er gewoon om, die domme mensen van de bank Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 23:41

HARALD285 schreef:
Aandacht vragen door middel van de gedragen kleding is m.i. toch echt wat anders dan rondlopen met "verkracht mij" op hun voorhoofd...
En waarom met die bepaalde kleding? Best kans dat ze dat dragen omdat iedereen in hun vriendenkring die "iemand" is er ook mee rondloopt.

Zou ook kunnen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 23:43

ERIC483 schreef:
Ik ben het wel met je eens dat sommige meiden/vrouwen zich kleden/presenteren om aandacht van mannen te krijgen. Ik vind het absoluut te ver gaan om te zeggen dat ze verkracht willen worden. Let wel dat er (moslim-)landen zijn waar ze precies dezelfde redenering volgen en vinden dat elke vrouw die zonder burka over straat gaat er om vraagt om verkracht te worden. Iedereen hier vind dat onzin neem ik aan en terecht.

Okè, misschien zie ik het verkeerd Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 23:53

WILMA729 schreef:
Denk je echt, Eva dat die meisjes voor die kleding kiezen omdat ze verkracht willen worden?? Dat ze het signaal afgeven van.....verkracht me maar ?
Ik vind dat erg kortzichtig.
Alsof dat een vrijbrief is voor mannen om respectloos met die meisjes om te gaan en over te gaan tot maar even verkrachten om hun lust te bevredigen.

Ik leg de schuld daarbij dan dus bij de verkrachter.

Als je weet dat tieners in wezen heel onzekere wezentjes zijn, die in hun zoektocht naar hun eigen identiteit (dat gaat gepaard met een flinke dosis onzekerheid) grensverleggend bezig zijn. En dat ze zich gaandeweg hun zoektocht vastklampen aan een stukje zekerheid die kleding, uiterlijk en mode hen geeft.
Kan je dan echt zeggen dat ze vragen om verkracht te worden???

Niet elke tiener is gezegend met ouders die de tijd nemen of hebben om hun kind door die zoektocht heen te begeleiden.

NEE, ze vragen er niet om. Ze gaan door een fase heen.
En een simpel naveltruitje is nog geen "vragen om"

Ik vind het de omgekeerde wereld, om te zeggen.......je vraagt erom.

Het zou kunnen dat ik het verkeerd zie, zelf loop ik zomers ook luchtig gekleed, maar jonge meisjes in de trein b.v. kijk je zo in de bloese,
ik vind dat echt te ver gaan, je brengt daar een man mee in verleiding en als zo.n man dan een poging zou doen.......heeft zij het toch uitgelokt? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 00:11

EVA685 schreef:
Het zou kunnen dat ik het verkeerd zie, zelf loop ik zomers ook luchtig gekleed, maar jonge meisjes in de trein b.v. kijk je zo in de bloese,
ik vind dat echt te ver gaan, je brengt daar een man mee in verleiding en als zo.n man dan een poging zou doen.......heeft zij het toch uitgelokt? Twijfelende smiley

Eva...ik geloof niet, nooit dat een meisje een poging van een man 'uitlokt'. Echt niet! Aandacht...ja! dat wil ze wél, positieve aandacht...mooi gevonden worden, gezien worden, maar méér niet! Jonge meisjes met name zijn zich vaak nog niet goed bewust van hetgeen ze kunnen uitstralen. Idd., gedrag kopiëren, kleding keuze kopiëren van elkaar...om er maar bij te horen. Maar wat de één goed staat en kan hebben, geldt niet voor de ander!
Mijn dochter van 13 zit in Havo-1, is dus 'brugsmurf'....ze wil er helemaal bijhoren en dat mág ook van mij...tot een bepaalde grens. Ik laat haar zien wat bij háár hoort, bij haar karakter en leer haar dat ze een eigen identiteit mag ontwikkelen, ook in haar kledingkeuze (als je die meisjes ziet? heb je er één gezien...heb je ze allemaal gezien: ze zien er (bijna) allemaal hetzelfde uit. Maar de persoonlijkheid van jonge meisjes moet nog zó groeien! Ze komen nét uit hun kinderjaren, uit hun onschuld...en worden zich opeens bewust van zichzelf, van jongens...van hormónen! Er gaat een nwe. wereld voor ze open en dan gaan ze ontdekken wie ze zijn. Dat ze dan nog wel eens de plank misslaan is zóóó begrijpelijk! Maar het is wel triest als ze van jong en onbedorven, naief en speels....opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd...omdat iemand niet met z'n xxxx van hen af kon blijven! Zó moeten ze toch niet volwassen worden?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 00:59

ARIENNEZ498 schreef:
Eva...ik geloof niet, nooit dat een meisje een poging van een man 'uitlokt'. Echt niet! Aandacht...ja! dat wil ze wél, positieve aandacht...mooi gevonden worden, gezien worden, maar méér niet! Jonge meisjes met name zijn zich vaak nog niet goed bewust van hetgeen ze kunnen uitstralen. Idd., gedrag kopiëren, kleding keuze kopiëren van elkaar...om er maar bij te horen. Maar wat de één goed staat en kan hebben, geldt niet voor de ander!
Mijn dochter van 13 zit in Havo-1, is dus 'brugsmurf'....ze wil er helemaal bijhoren en dat mág ook van mij...tot een bepaalde grens. Ik laat haar zien wat bij háár hoort, bij haar karakter en leer haar dat ze een eigen identiteit mag ontwikkelen, ook in haar kledingkeuze (als je die meisjes ziet? heb je er één gezien...heb je ze allemaal gezien: ze zien er (bijna) allemaal hetzelfde uit. Maar de persoonlijkheid van jonge meisjes moet nog zó groeien! Ze komen nét uit hun kinderjaren, uit hun onschuld...en worden zich opeens bewust van zichzelf, van jongens...van hormónen! Er gaat een nwe. wereld voor ze open en dan gaan ze ontdekken wie ze zijn. Dat ze dan nog wel eens de plank misslaan is zóóó begrijpelijk! Maar het is wel triest als ze van jong en onbedorven, naief en speels....opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd...omdat iemand niet met z'n xxxx van hen af kon blijven! Zó moeten ze toch niet volwassen worden?

Hmm, je schrijft, "ik laat haar zien wat bij haar hoort..... enz." en als dochterlief zegt tegen mams, euh dat vind ik niet leuk, ik wil zelf mijn kledingstijl kunnen bepalen. Je hebt wel te maken met een generatiekloof..... en wat jij mooi vindt voor haar, tja ik vraag me af of dochterlief dat nog steeds vind of dat ze je niet teleur wil stellen..... Twijfelende smiley

Daarna schrijf je, "opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd.... omdat iemand niet met zijn xxxx van hen af kon blijven! Doel je hier op verkrachting of op "normaal" sexueel contact, met wederzijds goedvinden ?? Ik weet dat meisjes zich "uitdagend kleden om bij jongens in de "smaak" te vallen, vaak zijn ze dan een makkelijke prooi voor die jongen (andersom geldt dat trouwens ook). Alleen is het ook bekend dat er heel vaak schuldgevoelens komen, nadat er "iets" is gebeurd, spreekwoord is dan ook, berouw komt na de zonde.
Maar hoe verbloem je dat thuis, kan dochter- (zoon) lief dan ook bij je aankloppen, met "sorry pa en ma, maar ik ben stom geweest, of gooien ze het op "tegen mijn zin" ...... Twijfelende smiley

Ben het wel met je eens, dat, hoe uitdagend de kleding ook is, nee is nee, en die grens heeft iedereen te respecteren!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 01:38

ik vind dat echt te ver gaan, je brengt daar een man mee in verleiding en als zo.n man dan een poging zou doen.......heeft zij het toch uitgelokt
?

Ik heb dochters die echt geen flauw benul hebben dat er mannen zijn die door hun manier van kleden een aanleiding zien om te gaan verkrachten.
Daar denken die meiden niet aan, als ze zich aankleden.
Ik ga ze ook niet zeggen dat ze uitlokken met hun manier van kleden, ik vind dat onzin. De verkrachter heeft een probleem, en dat is een probleem die niks te maken heeft met de kleding van mijn meiden, ik weiger om zijn probleem op de schouders van mijn dochters te leggen.

Ik corrigeer wel, maar niet met de gedachte dat er mannen zijn die een probleem hebben.
Ik zie het niet als uitlokken, ik zie het als onbevangen en onschuldig kinderlijk onwetend.
Aan mij de taak om ze daarin te corrigeren,dat doe ik ook, en dat is een leerweg die ze gaan.

Bij wie ligt de schuld dan als mannen zich niet in kunnen houden en hun hormonen laten spreken??

Ze vragen er niet om, en als ze ermee geconfronteerd worden, dan is hun nee nog altijd nee.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:23

Ik denk dat er een tijd gaat komen dat men genoeg krijgt van "alles moet kunnen en alles moet mogen". Het zou mij niets verbazen als latere generaties (in hun geheel) weer overgaan tot evenwichtige kledinggebruiken.......
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:40

CROSSROAD317 schreef:
Hmm, je schrijft, "ik laat haar zien wat bij haar hoort..... enz." en als dochterlief zegt tegen mams, euh dat vind ik niet leuk, ik wil zelf mijn kledingstijl kunnen bepalen. Je hebt wel te maken met een generatiekloof..... en wat jij mooi vindt voor haar, tja ik vraag me af of dochterlief dat nog steeds vind of dat ze je niet teleur wil stellen..... Twijfelende smiley

Daarna schrijf je, "opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd.... omdat iemand niet met zijn xxxx van hen af kon blijven! Doel je hier op verkrachting of op "normaal" sexueel contact, met wederzijds goedvinden ?? Ik weet dat meisjes zich "uitdagend kleden om bij jongens in de "smaak" te vallen, vaak zijn ze dan een makkelijke prooi voor die jongen (andersom geldt dat trouwens ook). Alleen is het ook bekend dat er heel vaak schuldgevoelens komen, nadat er "iets" is gebeurd, spreekwoord is dan ook, berouw komt na de zonde.
Maar hoe verbloem je dat thuis, kan dochter- (zoon) lief dan ook bij je aankloppen, met "sorry pa en ma, maar ik ben stom geweest, of gooien ze het op "tegen mijn zin" ...... Twijfelende smiley

Ben het wel met je eens, dat, hoe uitdagend de kleding ook is, nee is nee, en die grens heeft iedereen te respecteren!!!!!

Cross, dat 'laten zien wat bij haar hoort' heeft meer met háár smaak te maken dan met de mijne. En dat ze MIJN kledingkast plundert, zegt ook al iets: ik ga aardig met de tijd mee qua kleding....alhoewel er natuurlijk wel verschillen zijn. Nee, ik dring haar niets op, het is meer een kwestie van de dingen die zij leuk vind (omdat de meiden uit haar klas dat óók dragen) maar waar zijzelf dan wat onzeker over is. We gaan dan samen op zoek naar iets wat binnen die kleding bij háár past. Zo kan het zijn dat ze een bepaald truitje in gedachten heeft maar dat zij het zelf iets té luchtig vind, we lossen dat dan op met een leuk t-shirt erónder of een vest eróverheen. Mijn dochter kán niet eens iets dragen wat ze niet leuk vind..want daar word ze vreselijk onzeker van en dan wil ze niet eens naar school! Lachende smiley Op deze manier hoort ze er helemaal bij én geeft ze toch haar draai aan de mode.

Met de 'harde realiteit' bedoel ik: aandacht krijgen van een man, jongen, op een manier die bedreigend is. Dat kan zijn van een klasgenoot die téveel van haar wil omdat hij haar zo leuk vind en denkt dat zij er ook wel voor in is terwijl zij hem alleen maar 'gewoon leuk' vind, tot aan aanranding en/of verkrachting toe. Ik weet dat meisjes (van jongens weet ik het niet) meestal de schuld bij zichzelf neerleggen als er iets gebeurt is en het vaak daarom ook niet thuis vertellen, dat is juist zo triest. Mijn dochter kan en mag ALTIJD bij me aankloppen! Want zélfs als ze het 'zelf uitgelokt zou hebben'....door gedrag, door kleding? Dan weet ik zéker dat ze zou zeggen: 'maar mam...DIT wilde ik helemaal niet, dit bedoelde ik helemaal niet zo.'
Dat ze haar eigen weg mag vinden, dat is wat ik wil....niet haar iets opleggen of haar de verantwoordelijkheid in de schoenen schuiven als het om ongewenst contact gaat. De verantwoording ligt toch nog steeds écht bij degene die niet geluisterd heeft naar haar 'NEE'.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:55

ik wil het volgende ook nog even neerzetten.
niet iedere verkrachtte vrouw liep er uitdagend bij, toen het hun overkwam.
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 09:56

WILMA729 schreef:
ik vind dat echt te ver gaan, je brengt daar een man mee in verleiding en als zo.n man dan een poging zou doen.......heeft zij het toch uitgelokt
?

Ik heb dochters die echt geen flauw benul hebben dat er mannen zijn die door hun manier van kleden een aanleiding zien om te gaan verkrachten.
Ik ga ze ook niet zeggen dat ze uitlokken met hun manier van kleden, ik vind dat onzin. De verkrachter heeft een probleem, en dat is een probleem die niks te maken heeft met de kleding van mijn meiden, ik weiger om zijn probleem op de schouders van mijn dochters te leggen.

Ik corrigeer wel, maar niet met de gedachte dat er mannen zijn die een probleem hebben.
Ik zie het niet als uitlokken, ik zie het als onbevangen en onschuldig kinderlijk onwetend.
Aan mij de taak om ze daarin te corrigeren,dat doe ik ook, en dat is een leerweg die ze gaan.

Bij wie ligt de schuld dan als mannen zich niet in kunnen houden en hun hormonen laten spreken??

Ze vragen er niet om, en als ze ermee geconfronteerd worden, dan is hun nee nog altijd nee.

Wilma, ik ben het helemaal met je eens! Het mag nooit zo zijn dat onze dochters de verantwoording op zich moeten nemen omdat er mannen zijn die hun fikken niet thuis kunnen houden, die last wil ik mijn dochters ook niet meegeven! Ze mag haar spontaniteit en identiteit niet verliezen uit ANGST!!!!
Mijn dochter van 13 is eerder onzeker over haar uiterlijk en dat vraagt dus om een andere aanpak.
En dan nog iets....wat is 'te bloot'? Vorige week was er een dans- en muziekavond op de school van mijn dochter. Allemaal jonge meiden (erg weinig jongens die willen dansen en zingen Twijfelende smiley ) in de leeftijd van 12 tot 16 jaar...een 'gewone skinny, een t-shirt, niets 'oneerbaars'....toch? en ik kon het niet helpen dat ik dacht: zie ze nou toch eens! die mooie meiden van ons! zó spontaan, zó vól van leven...! Als ik dat al denk.....kan ik me voorstellen dat er mannen zijn die in zoiets moois en onschuldigs iets anders zien.
Ach....we weten het toch? Een man die iets verkeerds wil? doet dat...ongeacht de kleding van het meisje/ de vrouw. Daar zijn WIJ niet verantwoordelijk voor!
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:05

MARISKA601 schreef:
ik wil het volgende ook nog even neerzetten.
niet iedere verkrachtte vrouw liep er uitdagend bij, toen het hun overkwam.

AMEN!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 13:41

ARIENNEZ498 schreef:

Dit komt bij mij over als van iemand die reeel en bewust in het leven staat.

Ik vind het juist belangrijk dat de ouders de jeugd naar zich toe trekken, want dan is er openheid en respect (eerbied) voor elkaar.
Ik ervaar juist daardoor dat ik de vrienden en vriendinnen van mijn dochter iets kan laten zien wie de Heer is en hoe Hij zou zijn voor hun.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:16

WILMA729 schreef:
?

Om te beginnen wil ik iedereen die ouders zijn van pubers mijn excuses aanbieden, misschien had ik de naam verkrachting niet mogen gebruiken.
Want ook oudere vrouwen kan dat overkomen.
Ik weet even niet zo gauw meer, wat ik nu moet antwoorden op de vraag van Wilma.......waar vragen ze om dan?
Wil er rustig over nadenken en geen mensen meer kwetsen.

Groetjes van Eva. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 09:16

Dit onderwerp doet me denken aan twee voorvallen die ooit in de krant hebben gestaan:

1) Vrouw-in-badpak liep rond in de Keulse Domkerk.
2) Man-in-fietsbroek werd niet binnengelaten in een (Frans?) restaurant

Dit zijn twee heel goede voorbeelden van hoe het recht op het eigen leven ("ik kleed me zoals ik wil en de hele wereld kan verder barsten")
botst op het recht van anderen om niet geconfronteerd te worden met lichamelijkheid (of sexualiteit).

Beide bovenstaande zaken (wat er gebeurde in de Domkerk en in dat restaurant) hebben voor aardig wat commotie gezorgd. En dat is ook logisch. Want niet iedereen wil (op elke plaats en/of op elk moment van de dag) met lichamelijkheid (of sexualiteit) geconfronteerd worden.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 5 april 2010, 09:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 10:10

Zijn vrouwen een lustobject?
Willen vrouwen dat zijn?
Wil iedere vrouw op een bepaalde manier aandacht van een man krijgen?
Als een vrouw aandacht van de man wilt hebben, hoe doet ze het dan?

Ik geloof niet dat iedere vrouw als lustobject gezien wilt worden.
Er zijn misschien vrouwen die zo gezien willen worden.
Ja vele vrouwen/jonge meisjes willen aandacht van een man.
Sommigen kleden zich dan op bepaalde manier.
Maar dat wil niet zeggen dat ze dan vragen om als lustobject
gezien te willen worden.
Voor een enkele vrouw is het een uitnodiging om sex te willen hebben.
maar dan alleen op vrijwillige basis.
Maar helaas zijn er mannen, die hun hormonen niet kunnen beheersen.
Vaak speelt er bij die mannen, die een vrouw verkrachten en vermoorden meer dingen een rol.
Ik wil de verkrachters hier mee niet een vrijkaartje geven.

Ik zei al eerder in dit topic, niet ieder vrouw die verkracht is, droeg uitdagende kleding.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 14:31

[quote=MARISKA601]Zijn vrouwen een lustobject?
Willen vrouwen dat zijn?
Wil iedere vrouw op een bepaalde manier aandacht van een man krijgen?
Als een vrouw aandacht van de man wilt hebben, hoe doet ze het dan?

Ik geef je dezelfde vragen terug Mariska..... Twijfelende smiley
Zijn mannen een lustobject ??
Willem mannen dat zijn ??
Wil iedere man op een bepaalde manier aandacht van een vrouw krijgen??
Als een man aandacht van de vrouw wil hebben, hoe doet hij het dan ??

Gisteren in de chatbox, werd ook over dit onderwerp gepraat. Er kwam een opmerking, nou ik kijk wel als ik een leuke man over straat zie lopen, met daarbij de opmerking "mmm leuke spijkerbroek" .... Verraste, verbaasde smiley

Ik kwam een heel opmerkelijk stukje tegen op internet.
Staat geschreven in de Margriet van 16 febr. 2010

Meer dan de helft van de inwoners van Londen vindt dat een vrouw niet altijd onschuldig is wanneer zij wordt verkracht. Slachtofferhulpinstantie The Havens heeft dit bekend gemaakt naar aanleiding van hun onderzoek onder ruim duizend Londenaren tussen 18 en 50 jaar. Het zijn vooral vrouwen die niet erg vergevingsgezind zijn tegenover seksegenoten over de vraag wie de schuldige is van de verkrachting.

Zo geeft 35 procent van de ondervraagde vrouwen aan dat het vooral aan de vrouw ligt als ze wordt verkracht wanneer zij na het stappen bij een man thuis wat gaat drinken. Hier sluit 19 procent van de mannen zich bij aan. Maar ook vindt 71 procent van de vrouwen dat hun seksegenoten niet raar op moeten kijken dat er kans op verkrachting is wanneer zij bij een man in bed stappen. Meer dan de helft van de mannen is het hier ook mee eens. Wat ook meespeelt, is dat vrouwen heel uitdagend dansen en zichzelf zo een verkrachting toerekenen. Dit vindt 23 procent van de mannen en 31 procent van de vrouwen.

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 5 april 2010, 14:32
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 15:41

[quote=CROSSROAD317]

Oei Cross,ik weet wie die opmerking maakte Verlegen lachende smiley

Zo kijk ik niet bewust naar mannen,ik betrap me er zelf wel eens op dat ik zo kijk.
Vrouwen (en nu praat ik voor mezelf,hand in eigen boezem)zijn dus zeker niet altijd onschuldig!En daarom plaatste ik die opmerking,we hoeven ons niet braver voor te doen dan we zijn,eerlijkheid boven alles.
Toen ik nog een partner had keek ik nooit,maar dan ook echt nooit naar mannen.

Als ik bewust kijk dan kijk ik naar de ogen.......en de glimlach....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 15:57

[quote=LEANNE226]

Ik wil er nog dit bij zeggen:
Voor mij staat het kijkgedrag volledig los van de liefde,naar mijn mening moet eerst je hart geraakt worden en dat heeft niets(of weinig)te maken met uiterlijk........
Daarom moet je erg uitkijken met het kijken naar het andere geslacht vanwege leuke uiterlijke kenmerken(om het netjes te zeggen)
Daar hebben wij als eens een discussie over gehad,het verschil tussen vlinders en kriebelsKnipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 16:35

He Leanne, de opmerking was algemeen, niet gericht op een persoon.

Wat me opvalt is dat er te snel, gewezen wordt naar mannen, en dat vrouwen vaak niet naar zichzelf willen kijken...... Vandaar ook het stukje uit de margriet van febr. 2010 Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 16:39

CROSSROAD317 schreef:
He Leanne, de opmerking was algemeen, niet gericht op een persoon.

Wat me opvalt is dat er te snel, gewezen wordt naar mannen, en dat vrouwen vaak niet naar zichzelf willen kijken...... Vandaar ook het stukje uit de margriet van febr. 2010 Lachende smiley

Weet ik Cross maar ik weet ook dat vrouwen zich wel eens braver voordoen dan ze zijn,vandaar mijn reactie.
Met warmbloedigheid is niets mis,wat je er mee doet en hoe bewust je je er van bent is wel belangrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 17:43

[quote=CROSSROAD317]

bijzonder in dit stuk is idd. dat mannen dus blijkbaar niet massaal de schuld bij de vrouw neerleggen, terwijl 'soortgenoten': andere vrouwen, dat klaarblijkelijk wél doen. Hoe komt dit? Hardheid van de vrouw t.o.v 'eigen soort'? óf toch wel weten dat 'ze' (de mannen) fout zitten, ondanks het feit dat de vrouw vrijwillig meeging voor een drankje bij de man thuis, of omdat ze uitdagend heeft gedanst.
NEE blijft NEE...hoe dan ook. En op deze manier...lopen er nog een hoop 'figuren' rond die hiermee wegkomen....misschien wel mede door de hardheid van andere vrouwen...waardoor slachtoffers zich schamen én geen aangifte durven te doen. Wát een wereld!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 18:11

Ik vind wel dat de man is en blijft verantwoordelijk voor zijn eigen daden en zouden meer bewust moeten zijn waar ze zich mee bezig houden in een relatie.
De wereld is niet in zonde gevallen door de vrouw maar door de man.
Althans dat is het voor God.

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 5 april 2010, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 18:36

ARIENNEZ498 schreef:
NEE blijft NEE...hoe dan ook.

Amen!

Ik wil nog even toevoegen dat mijn reacties gebaseerd zijn op Cross zijn reactie/discussie op de chat(flirten) en dat ik bij verkrachting in alle gevallen de dader verantwoordelijk acht.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op maandag 5 april 2010, 18:45
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 23:42

LEANNE226 schreef:
Amen!

Ik wil nog even toevoegen dat mijn reacties gebaseerd zijn op Cross zijn reactie/discussie op de chat(flirten) en dat ik bij verkrachting in alle gevallen de dader verantwoordelijk acht.

Dat schreef ik 2 april ook al Leanne....
@ Ben het wel met je eens, dat, hoe uitdagend de kleding ook is, nee is nee, en die grens heeft iedereen te respecteren!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:15

ff thuis wat gaan drinken, en bij mannen in bed stappen, uitdagend dansen.
Tja daarmee geef je naar mijn idee inderdaad wel een signaal af.
Maar dat is van een heel andere orde dan gewoon luchtig gekleed gaan, niet waar ??

En in badpak een kerk binnen stappen of een andere gelegenheid bezoeken, tja dan ben je op bezoek, en gelden de regels van aanpassen aan de gelegenheid waar je binnen stapt.

Dat is uitdagen.

Een vrouw (jong of oud) die luchtig gekleed gaat als ze de straat op gaat, mag dat doen, en moet dat ook zonder angst voor gevolgen kunnen doen.
En mag nooit verweten worden dat ze uitdaagt.
Het ligt in uitdagen niet aan kleding, maar aan de blik en het signaal wat je uitzendt.

Dusss mannen, ga gerust in korte broek de straat op deze zomer. Let wel op de blijk die je daarbij draagt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:36

WILMA729 schreef:
ff thuis wat gaan drinken, en bij mannen in bed stappen, uitdagend dansen.
Tja daarmee geef je naar mijn idee inderdaad wel een signaal af.
Maar dat is van een heel andere orde dan gewoon luchtig gekleed gaan, niet waar ??

En in badpak een kerk binnen stappen of een andere gelegenheid bezoeken, tja dan ben je op bezoek, en gelden de regels van aanpassen aan de gelegenheid waar je binnen stapt.

Dat is uitdagen.

Een vrouw (jong of oud) die luchtig gekleed gaat als ze de straat op gaat, mag dat doen, en moet dat ook zonder angst voor gevolgen kunnen doen.
En mag nooit verweten worden dat ze uitdaagt.
Het ligt in uitdagen niet aan kleding, maar aan de blik en het signaal wat je uitzendt.

Dusss mannen, ga gerust in korte broek de straat op deze zomer. Let wel op de blijk die je daarbij draagt. Knipoog smiley

en wilma in de hotpants Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:50

wat is dat Smiley die vol vragen zit
hotpants??
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401