ChristianMatch

Forum

Hoe echt ben ik in Jezus naam
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:48

WILLEMIJN232 schreef:
Twijfel je daaraan?

Maar Willemijn..heb je die linken wel gelezen en weet je wel waarover het gaat?
Het is toch zo dat Buddha niet gelijk is aan onze God?
En als hij wel gelijk gesteld wordt dat dat een grote leugen is?
God wil geen ander goden naast zich..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:04

ROADY641 schreef:
Anders vroeg ik het niet.
Je reactie op je stukje over bhoedda en yoga deed me deze vraag stellen.

Mensen toch, worden jullie dat nu zelf niet beu om zo steeds Boedha en Bijbelse termen te gebruiken om dat iemand graag Yoga doet omwille van de oefeningen? En dan die vrome beweringen en leringen.

Ik heb het nogal eens geschreven in deze en andere topics, maar dat komt dan totaal geen reactie op: als je zo bang ben voor beinvloedingen van anders gelovig moet of zaken die met een ander geloof te maken hebben moet je je gewoon opsluiten. Ook gaan werken ergens waar een multi-cultureel personeelsbestand is kan niet meer. Eens gaan eten in een Chinees of in een Libanees restaurant kan dan ook niet. Denk toch eens 5 minuten na vooaleer je dwaze beweringen de wereld instuurt. Misschien zijn sommige vlug beinvloedbaar, hebben ze geen karakter of ontbreek hen het nuchtere, verstand, maar dat wil toch niet zeggen dat elke christen die yoga doet paranoide is.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:07

MARIAN519 schreef:

Ben zelfs ambtsdrager in de kerk, dus ik weet heus wel waar ik over praat Marian.........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:08

FRANKT627 schreef:
Mensen toch, worden jullie dat nu zelf niet beu om zo steeds Boedha en Bijbelse termen te gebruiken om dat iemand graag Yoga doet omwille van de oefeningen? En dan die vrome beweringen en leringen.

Ik heb het nogal eens geschreven in deze en andere topics, maar dat komt dan totaal geen reactie op: als je zo bang ben voor beinvloedingen van anders gelovig moet of zaken die met een ander geloof te maken hebben moet je je gewoon opsluiten. Ook gaan werken ergens waar een multi-cultureel personeelsbestand is kan niet meer. Eens gaan eten in een Chinees of in een Libanees restaurant kan dan ook niet. Denk toch eens 5 minuten na vooaleer je dwaze beweringen de wereld instuurt. Misschien zijn sommige vlug beinvloedbaar, hebben ze geen karakter of ontbreek hen het nuchtere, verstand, maar dat wil toch niet zeggen dat elke christen die yoga doet paranoide is.

In dit topic is de vraag gesteld hoe echt ben ik in Jezus' naam, dan mogen/moeten wij vertellen van die Jezus..en de echtheid in Zijn naam, niet in de echtheid in een andere naam, wat vind je zelf? gaat het om Jezus of om Buddha in het christelijk geloof?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:11

MARIAN519 schreef:
In dit topic is de vraag gesteld hoe echt ben ik in Jezus' naam, dan mogen/moeten wij vertellen van die Jezus..en de echtheid in Zijn naam, niet in de echtheid in een andere naam, wat vind je zelf? gaat het om Jezus of om Buddha in het christelijk geloof?

Ik denk dat er al genoeg over gesproken is zodat je de vraag wat denk je zelf niet meer hoeft te stellen.........
Als jij het allemaal occult vind, prima.....maar accepteer dan ook dat er andersdenkenden zijn.......die niet minder gelovig zijn dan jij pretendeert te zijn
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:19

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat er al genoeg over gesproken is zodat je de vraag wat denk je zelf niet meer hoeft te stellen.........
Als jij het allemaal occult vind, prima.....maar accepteer dan ook dat er andersdenkenden zijn.......die niet minder gelovig zijn dan jij pretendeert te zijn

Het spijt me als jij vindt dat ik "pretendeer".

Ik zeg ook niets over min-of mee- gelovig..
Wél zeg ik duidelijk dat God de Enige God is .
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:19

MARIAN519 schreef:

Indien je Jezus wilt volgen, wanneer je christen bent, wanneer je God als de Vader ziet, dan wil Hij inderdaad niet dat er afgoden aanbeden worden. Of geen goden die aanroepen voor regen of zonneschijn of wat ook. Dat is dus iets anders. Je gaat toch ook je anders gelovige of ongelovige medemens niet mijden? Want in die mens zou je ook wel eens de afspiegeling kunnen zijn van haar of zijn God. Net zoals wij graag Jezus in de christen zouden willen erkennen. Het is gewoon een kwestie van nuchter verstand, begrip, tolerantie, geloof in jezelf en in jouw of onze God. Zo simpel is dat, hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:22

MARIAN519 schreef:
Het spijt me als jij vindt dat ik "pretendeer".

Ik zeg ook niets over min-of mee- gelovig..
Wél zeg ik duidelijk dat God de Enige God is .

Dat zeg ik ook, je hoort mij ook niets anders zeggen.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:28

FRANKT627 schreef:
Indien je Jezus wilt volgen, wanneer je christen bent, wanneer je God als de Vader ziet, dan wil Hij inderdaad niet dat er afgoden aanbeden worden. Of geen goden die aanroepen voor regen of zonneschijn of wat ook. Dat is dus iets anders. Je gaat toch ook je anders gelovige of ongelovige medemens niet mijden? Want in die mens zou je ook wel eens de afspiegeling kunnen zijn van haar of zijn God. Net zoals wij graag Jezus in de christen zouden willen erkennen. Het is gewoon een kwestie van nuchter verstand, begrip, tolerantie, geloof in jezelf en in jouw of onze God. Zo simpel is dat, hoor.

Het klopt wat je zegt Frank,

En als ik op een Buddha site zit zal ik het vast over Buddha hebben.

Maar dit is een christelijke site...die over Christus gaat en het geloof in Hem en daar moeten wij ook voor stáán.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:30

FRANKT627 schreef:

Het is jammer dat die discussie verzandt in yoga. Toch is deze beweging: Awakening the Christ heel duidelijk gelinkt met oosterse filosofiën. En het klinkt misschien leuk, maar het is misleidend hoe dat hier gepresenteerd wordt. Eerst dacht ik dat ik te maken had met een superenthousiast christen, die pas tot geloof was gekomen. En die radicaliteit herken ik vanuit mijn eigen tijd. Toen ik echter de link bekeek en een beetje duidelijker voor ogen kreeg met wat de achtergrond was, vond ik het niet meer dan normaal dat ik er een reactie in zette.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:33

CHATULIEM619 schreef:
Het is jammer dat die discussie verzandt in yoga. Toch is deze beweging: Awakening the Christ heel duidelijk gelinkt met oosterse filosofiën. En het klinkt misschien leuk, maar het is misleidend hoe dat hier gepresenteerd wordt. Eerst dacht ik dat ik te maken had met een superenthousiast christen, die pas tot geloof was gekomen. En die radicaliteit herken ik vanuit mijn eigen tijd. Toen ik echter de link bekeek en een beetje duidelijker voor ogen kreeg met wat de achtergrond was, vond ik het niet meer dan normaal dat ik er een reactie in zette.

Ik vind het vooral jammer dat er zo geoordeeld wordt Chatuliem.......vooral als je wat anders over dingen denkt........Is dat eigenlijk wel zo christelijk dat oordelende????kan je je ook af vragen....
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:36

WILLEMIJN232 schreef:
Ben zelfs ambtsdrager in de kerk, dus ik weet heus wel waar ik over praat Marian.........

Daarvan raak ik in z'n geheel niet onder de indruk...

U geeft nog steeds geen antwoord op een simpele vraag:
Dient u Jezus Christus met heel uw hart, of dient u een afgod?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:39

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het vooral jammer dat er zo geoordeeld wordt Chatuliem.......vooral als je wat anders over dingen denkt........Is dat eigenlijk wel zo christelijk dat oordelende????kan je je ook af vragen....
Oordelen hoort wel bij het christendom, een humanist vindt elke mening even belangrijk. Als er geen oordeel is, is er immers ook geen bekering nodig? En zonder de boodschap van bekering heeft het kruis haar waarde verloren.
In het Oude Testament zien we duidelijk dat God geen andere goden naast Zich duldt, in het Nieuwe Testament lezen we dat iedereen vervloekt is als hij een ander evangelie predikt.
Wel moet er natuurlijk een verschil zijn tussen de persoon en/of zijn mening of de persoon en/of zijn gedrag. Nu denk ik dat je zelf wel voldoende hersentjes hebt om zelf het verschil in te zien....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:39

ROADY641 schreef:

Je hoeft er ook helemaal niet van onder de indruk te zijn........ik gaf alleen maar aan dat ik geen ambtsdrager was geworden als ik daar geen affinitiet mee had.......jij vind dat gelijk weer hoogmoedig.........en ik dien absoluut geen afgod......jij misschien wel als ik je schrijfsels zo lees......
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:42

WILLEMIJN232 schreef:
Je hoeft er ook helemaal niet van onder de indruk te zijn........ik gaf alleen maar aan dat ik geen ambtsdrager was geworden als ik daar geen affinitiet mee had.......jij vind dat gelijk weer hoogmoedig.........en ik dien absoluut geen afgod......jij misschien wel als ik je schrijfsels zo lees......

(ik spreek niet over hoogmoed...)

Mijn twijfels worden nu wel erg versterkt...
Je hebt "affiniteit" met het christelijk geloof...
Je dient Jezus dus niet, dat mag ik concluderen uit je antwoord?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:46

ROADY641 schreef:
(ik spreek niet over hoogmoed...)

Mijn twijfels worden nu wel erg versterkt...
Je hebt "affiniteit" met het christelijk geloof...
Je dient Jezus dus niet, dat mag ik concluderen uit je antwoord?

Als jij het zo vind vind ik het prima.....ik dien Jezus niet......want ik doe aan yoga..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:50

WILLEMIJN232 schreef:
Als jij het zo vind vind ik het prima.....ik dien Jezus niet......want ik doe aan yoga..... Engeltje smiley

Je bent misleid Willemijn.
En je neemt velen mee als je niet oppast...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:54

ROADY641 schreef:
Je bent misleid Willemijn.
En je neemt velen mee als je niet oppast...

Dan is dat maar zo Roady........
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:16

WILLEMIJN232 schreef:
Als je goed de geschiedenis van de yoga leest bestond yoga al voordat het boedhisme bestond.......En hoe fout kan het zijn om daar weer zo'n oordeel over te hebben...........
We dienen en geloven in dezelfde God, doen het alleen op een andere wijze........wat is daar toch mis mee? Maar ja, zelfs in het Oude Testament speelde dat al, men had moeite met de Kanaanitische God Baal maar veel minder met de Kanaanitische God El (El is verwant aan het arabische Allah)....Kan je zien dat er in de loop van de eeuwen nog niet veel verandert is....
Maar om het nu een grote en gevaarlijke onbijbelse leugen te noemen??????? Je durft......

Willemijn, lees even goed wat ik schrijf. Je vult hier dingen in die ik niet schrijf en zeker niet bedoelde toen in mijn reaktie schreef.
Ik schrijf hier namelijk, dat ik Jezus de Messias gelijk stellen aan Buddha en andere Meesters een groot en gevaarlijke leugen vind.
Daarnaast oordeel ik nergens over en heb het al helemaal niet over yoga of iets wat daar ook op lijkt.
Ik snap dat je baalt van al het oordelen, maar nu doe je het zelfde met mij, terwijl ik het niet eens over yoga heb.
Had ik daar iets over willen zeggen, dan had ik dat zeker wel onder het topic over yoga gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:18

Als ik nou straks een topic over het opknappen van roze cadillacs op forum ga openen, gaan jullie dan met zn allen weer zeuren over yoga??

Laat W-tje en Mieke lekker dr bejaardengymnastiek doen en ga verder met je leven.

Pieter die nu met weemoed terugdenkt aan de tijd dat we t hier op forum voornamelijk over SEX VOOR T HUWELIJK hadden...

(in tegenstelling tot yoga is sex wel tastbaar... Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:23

PIETER649 schreef:
Als ik nou straks een topic over het opknappen van roze cadillacs op forum ga openen, gaan jullie dan met zn allen weer zeuren over yoga??

Laat W-tje en Mieke lekker dr bejaardengymnastiek doen en ga verder met je leven.

Pieter die nu met weemoed terugdenkt aan de tijd dat we t hier op forum voornamelijk over SEX VOOR T HUWELIJK hadden...

Zeg, vriend.......bejaardengymnastiek, hè........er is bejaardenyoga en dat is GEEN gymnastiek......en W en ik zijn daar nog LANG niet aan toe...en je bent nu een nette getrouwde meneer, hè.....de goeie ouwe tijd.....ligt ver achter je nu hè Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:28

PIETER649 schreef:

Zijn er nog een W-tje en Mieke op CM? Verraste, verbaasde smiley Omdat je over bejaard spreekt...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:30

wees blij dat ik het nog niet over monumentenzorg heb... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:31

En als we nu echt goed bezig willen zijn maken we nooit geen ruzie meer.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:31

PIETER649 schreef:
wees blij dat ik het nog niet over monumentenzorg heb... Knipoog smiley

Mag hoor, ik voel me absoluut niet aangesproken...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:59

WILLEMIJN232 schreef:
Mag hoor, ik voel me absoluut niet aangesproken...... Knipoog smiley

Voor sommige ben je wel een monument hoor, W-tje Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 22:04

FRANKT627 schreef:
Voor sommige ben je wel een monument hoor, W-tje Knipoog smiley Engeltje smiley

In de positieve zin des woords hoop ik dan maar....... Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 22:06

WILLEMIJN232 schreef:
In de positieve zin des woords hoop ik dan maar....... Engeltje smiley Knipoog smiley

Over 3 jaar komt er nog iemand op de minumenten lijst...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 22:12

ROADY641 schreef:

Met welk recht sla jij zo'n toon aan, Roady? Wat is dat voor een manier om iemands geloof aan de kaak te stellen?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 22:23

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind sowieso dat je naar andere christenen toe niet moet praten over een onbijbelse leugen.......dat zijn opmerkingen die niet echt getuigen van omzien naar elkaar...........en het is ook niet zo....het kan je beleving zijn maar daarom nog niet de waarheid.......De geest van God waait waar zij wil he?En de geest van God streeft niet naar verheven vroomheid en betweterigheid. Gods geest laat ons steeds weer op nieuwe manieren Gods nabijheid ervaren en inspireert ons om vanuit die nabijheid te gaan leven.....En dat kan dus op verschillende manieren......En wordt er dan niet een bepaalde levenshouding van ons verwacht? Zonder veroordeling over wat goed of fout is......Wat voor jou fout is is voor mij juist goed en andersom........Probeer ook eens met zo'n blik te kijken..........Ook daar is de bijbel erg duidelijk in lijkt me......

Mooi uitgelegd, Willemijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6