ChristianMatch

Forum

Japan
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:42

LISA610 schreef:
Mooi gezegd Cross. Overigens denk ik dat God het wel kan, want Hij is in mijn ogen wel degelijk een almachtige God. Het feit dat hij het niet doet, wil dus niet zeggen dat Hij het niet kan, maar eerder dat Hij ervoor kiest om niet in te grijpen. En daar heeft Hij ongetwijfeld goede redenen voor die wij als mensen niet kunnen bevatten. De redenering die jij geeft (dat eerst het Joodse volk zich als geheel moet bekeren), is overigens uit de Bijbel te herleiden. Je moet voor de aardigheid die laatste dienst over openbaringen op de mediaspeler even bekijken... denk dat je daar wel het nodige in herkent Knipoog smiley

Zou niet eerst de schrift vervuld moeten worden Lisa, voordat God ingrijpt ??
Hij is zeker Almachtig, geen ding is voor Hem onmogelijk, maar zou Hij afwijken van wat staat geschreven ??

Sommige dingen zijn gewoon te moeilijk om te bevatten Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:22

CROSSROAD317 schreef:
Hij is zeker Almachtig, geen ding is voor Hem onmogelijk, maar zou Hij afwijken van wat staat geschreven ??

Wie zegt dat God vroeger niet beschermd heeft? We zien alleen de momenten waarin zoiets gebeurt, maar we weten niet wat Hij allemaal voorkomen heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 23:12

MARYLIEN613 schreef:
"Je moet voor de aardigheid die laatste dienst over openbaringen op de mediaspeler even bekijken..."

Lisa wat kan ik doen om dit te bekijken?
heb eens gegoogeld en ben op "Bethel mediaspeler" gekomen, is dit het?
hier kan je je abonneren maar vind geen tarieven.....?
kan ik hierover iets meer info aub?

Hai Marylien. Je hoeft je nergens op te abboneren hoor. Iedereen kan gewoon via de site van de Bethel naar de mediaspeler. Dit is de link naar de site:
http://www.bethel.nl

Linksboven staat een button "mediaspeler". Als je daarop klikt kun je vervolgens een keuze maken uit de verschillende diensten. De themadiensten over openbaringen zijn avonddiensten. De eerste drie diensten waren op:
9 januari 2011
20 februari 2011
13 maart 2011

Voor het gemak even de link naar de pagina waarop je deze diensten kunt vinden:
http://mediaspeler.bethel.nl/category/openbaring/

Hoop dat je er zo uit komt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 23:13

CROSSROAD317 schreef:

Denk dat Hij inderdaad niet afwijkt van wat er staat geschreven Cross, daarom verwees ik je ook naar die themadienst.. Wat tijdens de laatste dienst is verteld, sluit namelijk aan op wat jij zegt over Israël.

En idd.. sommige dingen zijn heel moeilijk om te bevatten. Denk dat wij ook niet per definitie alles hoeven te bevatten. Wij mensen hebben over het algemeen zo'n honger naar kennis, we willen alles kunnen verklaren, alles kunnen begrijpen.

But remenber this:
Hoe onuitputtelijk zijn Gods rijkdom, wijsheid en kennis, hoe ondoorgrondelijk zijn oordelen en hoe onbegrijpelijk zijn wegen (Romeinen 11:33)

Ik denk dus ook niet dat het onze opdracht is om te proberen te bevatten waarom God soms wel ingrijpt en soms niet. God heeft ons één hele duidelijke opdracht gegeven en dat is om het evangelie te verkondigen en alle volken tot Zijn discipelen te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 23:21

CHATULIEM619 schreef:
Wie zegt dat God vroeger niet beschermd heeft? We zien alleen de momenten waarin zoiets gebeurt, maar we weten niet wat Hij allemaal voorkomen heeft.

We weten ook niet wat Hij heeft voorkomen, want zoals de olijfboom (Israel) nooit zijn bladeren verliest, zo zal het Joodse volk ook nooit vernietigd worden. Maar ik weet wel dat Hij nog niet heeft ingegrepen zoals dat gesteld wordt in o.a. de bijbelboeken Jesaja, Jeremia, Daniël en de openbaringen aan Johannes. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 03:41

CROSSROAD317 schreef:
We weten ook niet wat Hij heeft voorkomen, want zoals de olijfboom (Israel) nooit zijn bladeren verliest, zo zal het Joodse volk ook nooit vernietigd worden. Maar ik weet wel dat Hij nog niet heeft ingegrepen zoals dat gesteld wordt in o.a. de bijbelboeken Jesaja, Jeremia, Daniël en de openbaringen aan Johannes. Engeltje smiley

De reden staat in Romeinen 11. De Here wil dat alle stammen en volkeren bereikt zullen worden/zijn met het evangelie. Dan zal Hij ingrijpen en zal heel Israel tot geloof komen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:34

LISA610 schreef:
Hai Marylien. Je hoeft je nergens op te abboneren hoor. Iedereen kan gewoon via de site van de Bethel naar de mediaspeler. Dit is de link naar de site:
http://www.bethel.nl

Linksboven staat een button "mediaspeler". Als je daarop klikt kun je vervolgens een keuze maken uit de verschillende diensten. De themadiensten over openbaringen zijn avonddiensten. De eerste drie diensten waren op:
9 januari 2011
20 februari 2011
13 maart 2011

Voor het gemak even de link naar de pagina waarop je deze diensten kunt vinden:
http://mediaspeler.bethel.nl/category/openbaring/

Hoop dat je er zo uit komt. Knipoog smiley

Thanks Lisa,
ga dit zeker bekijken!
Naar boven

Auteur Bericht
JAN786

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:35

Ik heb wel een vraag:

Ik las ergens God heeft de Holocaust niet gewild.
Hebben de Joden zelf niet geschreeuwd toen zij Jezus lieten kruisigen:
Zijn bloed kome over ons en onze kinderen!

Kunnen we hier geen link tussen zien?
Ik ben pro Israel. Het is het volk van God.
En God zelf daat ervoor zorgen dat Zijn volk als het getal van de heidenen vol is, dat zij tot geloof komen.
Als God moet wachten op de bekering van de joden, dan kan Hij nog heel lang wachten.
De zaligheid van de Joden is gegrond in Gods beloften en niet in hun eigen vermogen zich te bekeren.

God heeft Ezechiel 37 al waargemaakt in 1948 en God zal ook Rom. 11 waarmaken als Hij de tijd daarvoor geschikt acht. Er was eens een dominee die zei: Als Gods kindenderen vervult zijn met het gebed voor de bekering van de joden dan is de wederkomst dichtbij...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:42

zijn bloed kome over ons en onze kinderen
die uitspraak zie ik als vervuld op de pinksterdag;
het verlossende bloed, dat over de mensen kwam die bij het kruis stonden........
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:44

JAN786 schreef:
Ik heb wel een vraag:

En God zelf daat ervoor zorgen dat Zijn volk als het getal van de heidenen vol is, dat zij tot geloof komen.
Als God moet wachten op de bekering van de joden, dan kan Hij nog heel lang wachten.
De zaligheid van de Joden is gegrond in Gods beloften en niet in hun eigen vermogen zich te bekeren.

God heeft Ezechiel 37 al waargemaakt in 1948 en God zal ook Rom. 11 waarmaken als Hij de tijd daarvoor geschikt acht. Er was eens een dominee die zei: Als Gods kindenderen vervult zijn met het gebed voor de bekering van de joden dan is de wederkomst dichtbij...

Jan, wat roept de massa wel niet voor raars op de voetbalvelden? Hamas, Joden aan het gas is nog gematigd. Het volk van Israél riep ook de ene dag Hosanna en de volgende dag Kruisigt hem. Je kunt toch het volk Israél van toen niet verantwoordelijk stellen voor wat een hysterische massa van toen heeft geroepen? Bedenk wel wat deze manier van bijbellezen voor kwaad heeft aangericht. De Holocaust maar ook de jodenvervolgingen in de Middeleeuwen zijn er mee goed gepraat. Het letterlijk interpreteren van deze tekst zonder naar de context te kijken, is gevaarlijk. Zijn jij en ik verantwoordelijk voor de walgelijke dingen die voetbalsupporters roepen, omdat het net als jij en ik Nederlanders zijn? Zijn de Joden van nu dan wel verantwoordelijk voor wat er 2000 jaar geleden op deze manier is geroepen?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 22 maart 2011, 21:52
Naar boven

Auteur Bericht
JAN786

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:48

HANNAH810 schreef:
zijn bloed kome over ons en onze kinderen
die uitspraak zie ik als vervuld op de pinksterdag;
het verlossende bloed, dat over de mensen kwam die bij het kruis stonden........

Dat is wel hele vrije exegese Knipoog smiley
Ze wilden daarmee alleen maar aangeven dat ze zelf de volledige verantwoordelijkheid van zijn dood op zich namen en zelfs voor de verantwoording van hun nageslacht....

Zij wilden helemaal geen bloed voor verzoening. Joden dachten gerechtvaardigt te worden door het houden van de wet. Waarom zouden ze dan Jezus bloed wensen?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:49

@hannah pinksterdag is de uitstorting van de Geest op de apostelen en discipelen van Jezus.

Je interpretatie van wat er op het kruis gebeurde is echt een arminaanse gedachte. Het bloed heeft alleen nut voor mensen die bekeren en wedergeboren worden.

Die mensen die dat riepen hebben 70 na christus gemerkt wat dat betekende.....

verder ben ik het eens met jan`s reactie.

goed boek: ''Future israel'' van Horner.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 21:50

JAN786 schreef:
Ze wilden daarmee alleen maar aangeven dat ze zelf de volledige verantwoordelijkheid van zijn dood op zich namen en zelfs voor de verantwoording van hun nageslacht....

Zij wilden helemaal geen bloed voor verzoening. Joden dachten gerechtvaardigt te worden door het houden van de wet. Waarom zouden ze dan Jezus bloed wensen?

precies +1

wou ook zo iets zeggen over die exegese maar zal niet in goede aarde vallen dacht ik, e dan hebben we weer een hele oftopic reeks over de toon en vorm Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 09:16

JAN786 schreef:
Zij wilden helemaal geen bloed voor verzoening. Joden dachten gerechtvaardigd te worden door het houden van de wet. Waarom zouden ze dan Jezus bloed wensen?

jan, er is geen mens die vanuit eigen behoefte tot God komt om verzoening;
als mens zijn we immers allemaal geneigd om door gehoorzaamheid aan Gods leefregels dichter tot Hem te naderen?
het is God die in ons werkt het willen en werken naar Zijn welbehagen.
God is echter genadig, en zoekt ons behoud;
hij zorgt eerst dat wij behoefte aan Zijn liefde en genade krijgen, en daarna schenkt Hij het ons ook nog!!

DAVID schreef;
@hannah pinksterdag is de uitstorting van de Geest op de apostelen en discipelen van Jezus.

Je interpretatie van wat er op het kruis gebeurde is echt een arminaanse gedachte. Het bloed heeft alleen nut voor mensen die bekeren en wedergeboren worden.

op de pinksterdag kwamen 3000 mensen tot bekering, david;
dat waren dus veel en veel meer mensen dan alleen de discipelen/apostelen.
wat er arminiaans is aan mijn gedachtengang is me niet duidelijk;
arminius leerde namelijk dat wij door eigen werken het koninkrijk van God binnen kunnen gaan, als ik het goed heb.......
ik ben het eens met je, dat bekering en wedergeboorte samenhangen met het reinigende bloed van de Heere Jezus. vergeet echter niet, dat ook bekering en wedergeboorte door Gods Geest in ons worden gewerkt, en niet uit ons eigen zwarte hartje komen.
alle initiatieven komen ten diepste van God zelf, het hele genade-leven, van besef van onreinheid en zondigheid tot de zuivering van je leven door de Heilige Geest.
en alle eer komt wat dat betreft alleen aan Hem toe.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 10:15

sorry, bij verkeerd topic...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 23 maart 2011, 11:00
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 16:07

Quote:
arminius leerde namelijk dat wij door eigen werken het koninkrijk van God binnen kunnen gaan, als ik het goed heb.......

Nee absoluut niet, pelagius kwam er wel dicht bij in de buurt als het al niet zo was, maar Arminius niet, die was in sommige opzichten meer calvinistisch dan die kerken nu. Kan je goede boekentips geven.
of anders zoek je eens online zeer interessant.

Ben ik het eigenlijk wel eens met wat je verder schrijft, valt wel te rijmen met mijn gedachten in mijn persoonlijke studie (andere topic). zeer lastige materie.

Laatst aangepast door
DAVID923
op woensdag 23 maart 2011, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 17:12

ik heb er op gegoogled ja; ik haal arminius en pelagius door elkaar.....
arminius zag de uitverkiezing, erfzonde en vrije wil anders dan de gereformeerde kerken.

(toch?) Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 19:53

Armanius zei dat God de mens uitverkoos op Zijn voorzienigheid, dus dat Hij al wist wie er gingen geloven. Maar dat is ook een soort van status quo.

Zijn goede boeken over, ik hoor het wel als je titels wilt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 20:21

er zijn verschillende woorden die voor de uitverkiezing worden gebruikt
als je het interessant vind, kan ik ze onder het andere topic wel weergeven voor je?
het verduidelijkt wel enorm namelijk, vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:18

JAN786 schreef:
Ik heb wel een vraag:

Jan, ik ben het voor een heel groot gedeelte met jou eens.
Waar ik het niet met je eens ben is dat Ezechiel 37 al waargemaakt of volledig vervuld is in 1948. Want het is nog niet volledig in vervulling gegaan. Al geloof ik zeker dat er hard aan gewerkt wordt en dat met de stichting van de staat Israël Gods plan met de wereld steeds verder vorm krijgt. Maar veel Joden zijn nog seculier. Er is nog niet één volk, er is nog geen één koning (de Messias) en er zijn nog heel veel Joden die nog leven in de diaspora. God zal ze inderdaad zelf de ogen openen en Zijn Geest over hun uitstorten zoals in Ezechiel 37:6.

Wat betreft: "Zijn bloed kome over ons en onze kinderen!"
Niet alle Joden hebben dit geroepen. Niet het hele Joodse volk stond in het voorhof van Pilatus. Dat paste namelijk niet! De Joden die Jezus als hun Messias hadden aangenomen stonden daar niet en dat waren er heel wat. Vandaar dat Jezus ook in het geheim gevangen genomen moest worden. Wie er wel stonden waren de leden van het Sanhedrin en diegene die mee heulden met het Sanhedrin.
Je kunt toch niet een heel volk in alle tijden verantwoordelijk houden voor de uitspraken van slechts een kleine groep mensen?
Met de volgende uitspraken bedoel ik niet dat jij dat zegt hoor Jan.
Maar meer als voorbeelden.
Als je zegt dat alle Joden in alle tijden schuldig zijn aan de dood van Jezus omdat enkelen 2000 jaar geleden om Zijn dood gevraagd hebben, dan zijn ook alle niet-Joden (dus ook wij) schuldig aan Zijn dood omdat het niet-Joden waren (Romeinen) die Hem mishandeld hebben, aan het kruis genageld hebben en Hem zo hebben laten lijden en sterven.
Jezus Zelf had echter gezegd, dat Hij Zichzelf vrijwillig zou overgeven om te sterven voor de zonden van de mensen. Zo kunnen wij onszelf ook de schuld geven, want het waren onze zonden die Hem aan het kruis brachten.
Kort voordat Jezus stierf bad Hij: „Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.” (Lucas 23:34)
Ongeacht of Jezus op dat moment aan Joden of aan heidense Romeinen dacht, Hij bad de hemelse Vader om vergeving voor deze mensen. Zou de hemelse Vader de Zoon niet verhoord hebben?

Tuurlijk heeft God de Holocaust niet gewild. Maar er is nog een satan. Die weet donders goed dat zonder het Joodse volk Gods plan met de wereld in duigen zou vallen. Hoe moeilijk ik het soms ook te begrijpen vind is dat God niet het kwaad is, maar het wel toestaat. Waarom? Geen idee.
Is denk ik ook niet te begrijpen.
Wat ik wel weet en waar ik alle vertrouwen in heb, is dat God een rechtvaardig God is en dat niemand ongestraft Zijn volk kwaad kan doen in wat voor vorm dan ook.

Laatst aangepast door
KATHY142
op woensdag 23 maart 2011, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:32

Quote:
Tuurlijk heeft God de Holocaust niet gewild. Maar er is nog een satan. Die weet donders goed dat zonder het Joodse volk Gods plan met de wereld in duigen zou vallen. Hoe moeilijk ik het soms ook te begrijpen vind is dat God niet het kwaad is, maar het wel toestaat. Waarom? Geen idee.
Is denk ik ook niet te begrijpen.

in het oude testament waarschuwde God zijn volk en zei dat Hij ander assyrie en later Babel op hun af zou sturen.(nebukadnezar word ook zijn dienaar genoemd en ze spraken ook tot elkaar) en in deuteronomium 28 en 29 zie je heel duidelijk dat God die zaken WEL kan bewerken.

En God is altijd dezelfde, gister, vandaag, morgen en voor eeuwig.

waarom toen wel en niet in 1945?
en als het satan was, dan heeft God hem op zn minst toegelaten en niet omdat Hij niet anders kon.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:47

om maar weer op het begintopic terug te komen

http://www.youtube.com/watch?v=blC69ZMXjl0&feature=player_embedded#at=33
Naar boven

Auteur Bericht
JAN786

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 23:34

Als wij de almachtig waren zouden wij nooit dingen laten gebeuren die we niet zouden willen. Omdat wij niet bij machte zijn omdat te doen gebeuren er dus dingen tegen onze wil.

Als God dingen niet wil gebeurt het niet. Als dit niet zo zou zijn is God niet almachtig en houd Hij op God te zijn. Gods macht is niet beperkt.
Stond God de duivel niet toe om Job kwaad te doen.
De duivel ligt bij Jezus aan de ketting want die heeft overwonnen aan het kruis!

Ik vind het een Goddeloze gedachte dat God dingen gebeuren die Hij niet wil. Al blijft het moelijk om te verklaren waarom God sommige dingen gebeuren.

Psalm 104 zegt in vers 29:
Verbergt U Uw aangezicht, zij worden door schrik overmand,
neemt U hun adem weg, zij geven de geest
en keren terug tot hun stof. (HSV)

oftewel allen die in Japan omgekomen zijn heeft God persoonlijk de adem weggenomen. Elke ademhaling die ik krijg terwijl ik hier zit te typen is omdat God dat wil...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 12:28

JAN786 schreef:
Als wij de almachtig waren zouden wij nooit dingen laten gebeuren die we niet zouden willen. Omdat wij niet bij machte zijn omdat te doen gebeuren er dus dingen tegen onze wil.

Als God dingen niet wil gebeurt het niet. Als dit niet zo zou zijn is God niet almachtig en houd Hij op God te zijn. Gods macht is niet beperkt.
Stond God de duivel niet toe om Job kwaad te doen.
De duivel ligt bij Jezus aan de ketting want die heeft overwonnen aan het kruis!

Ik vind het een Goddeloze gedachte dat God dingen gebeuren die Hij niet wil. Al blijft het moelijk om te verklaren waarom God sommige dingen gebeuren.

Psalm 104 zegt in vers 29:
Verbergt U Uw aangezicht, zij worden door schrik overmand,
neemt U hun adem weg, zij geven de geest
en keren terug tot hun stof. (HSV)

oftewel allen die in Japan omgekomen zijn heeft God persoonlijk de adem weggenomen. Elke ademhaling die ik krijg terwijl ik hier zit te typen is omdat God dat wil...

Je hebt helemaal gelijk ..... God is de Almachtige en heeft overal weet van, maar Hij grijpt niet in. De aardbeving, in Japan, en de daaropvolgende tsunami, had Hij in zijn Almacht kunnen verhinderen, toch grijpt Hij niet in.
Als ik jouw posting lees dan krijg ik de bibbers, dan denk ik aan een God die "het maar laat gebeuren, en geen liefde kent voor Zijn schepping".
Zou God geen verdriet hebben om de mensen, die Hij persoonlijk, de adem heeft weggenomen, en die Hem niet kennen als hun Verlosser en Zaligmaker??
Zou het niet zo kunnen zijn dat niet God die dingen laat gebeuren maar dat satan, de vorst der duisternis weet dat zijn tijd, als heerser op aarde, spoedig voorbij is, rondgaat als een brullende leeuw, en alles wat hij nog kan vernietigen met zich meesleurt in de diepte??
1 Petrus 5:8 Wees nuchter en waakzaam; want uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar wie hij zou kunnen verslinden.
Dat satan macht heeft/ heerser is over de aarde is staat o.a. in Lukas 4:5 En daarna bracht de duivel Hem op een hoge berg en liet Hem in een ogenblik tijd al de koninkrijken van de wereld zien.
6 En de duivel zei tegen Hem: Ik zal U al deze macht en de heerlijkheid van deze koninkrijken geven, want die is aan mij overgegeven en ik geef die aan wie ik maar wil;

Ik denk dat het dus niet zozeer moet gaan over wat God in zijn Almacht niet doet, maar wat Hij in zijn Almacht wel heeft gedaan; Zijn Zoon naar deze aarde gezonden als Verlosser en Zaligmaker .....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 13:23

CROSSROAD317 schreef:
Dat satan macht heeft/ heerser is over de aarde is staat o.a. in Lukas 4:5 En daarna bracht de duivel Hem op een hoge berg en liet Hem in een ogenblik tijd al de koninkrijken van de wereld zien.
6 En de duivel zei tegen Hem: Ik zal U al deze macht en de heerlijkheid van deze koninkrijken geven, want die is aan mij overgegeven en ik geef die aan wie ik maar wil.....

Mag k hier even wat aan toevoegen? Vergeet niet dat de verzoekingen in de woestijn plaatsvonden vóór de dood en opstanding van Jezus Christus.
Daarná is het zendingsbevel, de uitstorting van de Heilige Geest, gekomen.
Wij zijn nu gezeten, in Jezus Christus, aan de recherhand van God de Vader (en wie is een voetbank onder onze voeten...)
We hebben een volmacht gekregen waar je soms kippenvel van kunt krijgen...want... waar twee of meer vergaderd zijn in Zijn Naam, wat we maar vragen, Hij zal het voor ons doen.
Door ons gebed, soms uitgelegd als een spoorrail waar een trein over kan rijden, kan God werken.
Hij heeft Zich in al Zijn Almacht in die zin als het ware afhankelijk gemaakt van ons....al is het natuurlijk ook weer de Heilige Geest die dat uitwerkt. Een mysterie, maar niet voor niets wordt vaak de beeldspraak gebruikt dat de gelovigen als geheel de Bruid zijn van de Here Jezus.
To the point....welke plaats heeft ons gebed in deze discussie...............

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 24 maart 2011, 17:47
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:05

ANNETTE050 schreef:
Mag k hier even wat aan toevoegen? Vergeet niet dat de verzoekingen in de woestijn plaatsvonden vóór de dood en opstanding van Jezus Christus.
Daarná is het zendingsbevel, de uitstorting van de Heilige Geest, gekomen.
Wij zijn nu gezeten, in Jezus Christus, aan de recherhand van God de Vader (en wie is een voetbank onder onze voeten...)
We hebben een volmacht gekregen waar je soms kippenvel van kunt krijgen...want... waar twee of meer vergaderd zijn in Zijn Naam, wat we maar vragen, Hij zal het voor ons doen.
Door ons gebed, soms uitgelegd als een spoorrail waar een trein over kan rijden, kan God werken.
Hij heeft Zich in al Zijn Almacht in die zin als het ware afhankelijk gemaakt van ons....al is het natuurlijk ook weer de Heilige Geest die dat uitwerkt. Een mysterie, maar niet voor niets wordt vaak de beeldspraak gebruikt dat de gelovigen als geheel de Bruid zijn van de Here Jezus.
Punt wat ik wil maken....welke plaats heeft ons gebed in deze discussie...............

In Jezus naam hebben wij als christenen macht over de satan, we kunnen bevelen, in Jezus naam van ons te gaan. Het gebed heeft dus een grote plaats, ook in deze discussie denk ik .....
Dat satan Jezus verzoekt is inderdaad voor de dood en opstanding van Jezus Christus, toch waarschuwt Petrus in 1 Petrus 5 ons heel nadrukkelijk voor de macht van satan. Gelukkig kunnen wij ons daartegen wapenen.
1 Petrus 5: 8 Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi. 9 Stel u tegen hem teweer, gesterkt door uw geloof, in het besef dat uw broeders en zusters, waar ook ter wereld, onder hetzelfde leed gebukt gaan. 10 Maar al moet u nog korte tijd lijden, God, de bron van alle genade, heeft u geroepen om in Christus Jezus deel te krijgen aan zijn eeuwige luister. God zal u sterk en krachtig maken, zodat u staande zult blijven en niet meer zult wankelen. 11 Hem komt de macht toe, voor eeuwig. Amen.
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:13

CROSSROAD317 schreef:
In Jezus naam hebben wij als christenen macht over de satan, we kunnen bevelen, in Jezus naam van ons te gaan. Het gebed heeft dus een grote plaats, ook in deze discussie denk ik .....
Dat satan Jezus verzoekt is inderdaad voor de dood en opstanding van Jezus Christus, toch waarschuwt Petrus in 1 Petrus 5 ons heel nadrukkelijk voor de macht van satan. Gelukkig kunnen wij ons daartegen wapenen.
1 Petrus 5: 8 Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi. 9 Stel u tegen hem teweer, gesterkt door uw geloof, in het besef dat uw broeders en zusters, waar ook ter wereld, onder hetzelfde leed gebukt gaan. 10 Maar al moet u nog korte tijd lijden, God, de bron van alle genade, heeft u geroepen om in Christus Jezus deel te krijgen aan zijn eeuwige luister. God zal u sterk en krachtig maken, zodat u staande zult blijven en niet meer zult wankelen. 11 Hem komt de macht toe, voor eeuwig. Amen.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Gelukkig hebben we ook nog de geestelijke wapenrustig gekregen.
Efeziërs 6:10-18 schreef:
10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. 13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. 14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, 15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, 16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. 17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 17:29

@crossroad, je hebt gedeeltelijk gelijk, de wedergeboren christen kan via de kracht van het bloed en werk op het kruis zaken proclameren.
Maar denk maar niet dat als een christen zondig leeft en satan op wat voor manier een voet/kans/deur geeft dat hij niks kan doen....

een goed boek is oorlog tegen 'de heiligen'.
of als je engels goed is ''war on the saints''.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:00

DAVID923 schreef:
@crossroad, je hebt gedeeltelijk gelijk, de wedergeboren christen kan via de kracht van het bloed en werk op het kruis zaken proclameren.
Maar denk maar niet dat als een christen zondig leeft en satan op wat voor manier een voet/kans/deur geeft dat hij niks kan doen....
een goed boek is oorlog tegen 'de heiligen'.
of als je engels goed is ''war on the saints''.

Da's ook niet wat Cross zegt toch? Hij haalt toch niet voor niets de Bijbeltekst aan waaruit blijkt dat je waakzaam en op je hoede moet blijven? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:05

ja, was het er ook met hem eens. Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5