Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:24
|
|
|
JOLAN931 schreef: | roken is geen zonden. het is een afgod die je in de brand steekt, dus uitroeit
en wat betreft het eerste... mag ik even de tijd nemen om mijn vriend te leren kennen voordat ik me voor altijd, in voor en tegenspoed aan hem verbind? |
Jolan, je hoeft hier geen verantwoording af te leggen. Dat is iets tussen God en jullie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:29
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Jolan, je hoeft hier geen verantwoording af te leggen. Dat is iets tussen God en jullie. |
Indien iemand weet(zou moeten weten) goed te doen, en het niet doet, voor die is het zonde. Verontreinig je lichaam niet, want het is een tempel van de Heilige Geest, Die erin woont en Die wordt "uitgerookt" letterlijk, door het te verdedigen... Als de zonde je tot last wordt dan helpt de Geest mee om onze zwakheden aan te pakken,,, en dan kom je er af, vroeger of later...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:38
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Als de zonde je tot last wordt dan helpt de Geest mee om onze zwakheden aan te pakken,,, en dan kom je er af, vroeger of later... |
(jouw)conclusie;ziekte is een straf van God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:54
|
|
|
LEANNE226 schreef: | (jouw)conclusie;ziekte is een straf van God |
Dat schrijf ik niet, het ging hier over roken en hoe daar mee om te gaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:02
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Dat schrijf ik niet, het ging hier over roken en hoe daar mee om te gaan... |
"Als de zonde je tot last wordt dan helpt de Geest mee om onze zwakheden aan te pakken,,, en dan kom je er af, vroeger of later..." =dreigement
"Als de zonde je tot last wordt dan helpt de Geest mee om onze zwakheden aan te pakken,met Zijn hulp kun je er van af komen" =bemoediging
Woorden kunnen een grote impact hebben,de juiste woorden én de verkeerde woorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:10
|
|
|
JOLAN931 schreef: | roken is geen zonden. het is een afgod die je in de brand steekt, dus uitroeit
en wat betreft het eerste... mag ik even de tijd nemen om mijn vriend te leren kennen voordat ik me voor altijd, in voor en tegenspoed aan hem verbind? |
Het laatste lijkt me erg wijs. Er zijn hier veel mensen die hun partner pas na hun huwelijk hebben leren kennen en als ze die kennis van te voren hadden gehad, waren ze er nooit meer getrouwd. Laat mensen die het leven niet kennen en hoog van de toren blazen hoe christelijk ze wel niet zijn, vooral in hun eigen ogen, maar lekker de farizeeër uithangen. Het is goed elkaar goed te leren kennen voordat je een verbintenis voor het leven aangaat. In onze cultuur is een huwelijk een huwelijk uit liefde en dat is beter dan in Bijbelse tijden, waarin mogelijk wel liefde was maar geen gelijkwaardigheid. We huwen als mensen in deze eeuw en niet als in een nomadenstam waar een ander dan de vrouw bepaalde met wie ze huwde. Het christelijk geloof aannemen betekent niet dat je moet leven zoals in het Midden-Oosten drieduizend jaar geleden.
Thomas, die blij is dat sommige mensen van de fouten in een eerder huwelijk wel leren.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 4 augustus 2011, 01:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:39
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Dat schrijf ik niet, het ging hier over roken en hoe daar mee om te gaan... |
Het topic gaat over of de bijbel duidelijk is of niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 21:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het topic gaat over of de bijbel duidelijk is of niet. |
de bijbel is duidelijk over roken, en dat heb ik geschreven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 21:49
|
|
|
LEANNE226 schreef: | "Als de zonde je tot last wordt dan helpt de Geest mee om onze zwakheden aan te pakken,,, en dan kom je er af, vroeger of later..." =dreigement
"Als de zonde je tot last wordt dan helpt de Geest mee om onze zwakheden aan te pakken,met Zijn hulp kun je er van af komen" =bemoediging
Woorden kunnen een grote impact hebben,de juiste woorden én de verkeerde woorden. |
Hoe lees je, dat is bepalend, door een bril van het vlees of een bril van de Geest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 23:31
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ja excuses, want stel je voor dat het..... en die afgod die jij in brand steekt, verontreinigt je longen en je luchtwegen en dat is zonde... of je het nu wegblaast of niet, maar dat is jouw verantwoording tegenover een Heilig God! |
CHRISTEN
het wordt tijd om naar jezelf te gaan kijken met je talloze scheidingen, gezeur over andermans splintertjes.
ik vrees dat je een heel legioen aan engelen nodig hebt om je te helpen bij alle balken die je bij jezelf kunt vinden.
BAH! farizeeër
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 4 augustus 2011, 00:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 01:44
|
|
|
JOLAN931 schreef: | CHRISTEN
het wordt tijd om naar jezelf te gaan kijken met je talloze scheidingen, gezeur over andermans splintertjes.
ik vrees dat je een heel legioen aan engelen nodig hebt om je te helpen bij alle balken die je bij jezelf kunt vinden.
BAH! farizeeër |
Jolan....ik ken je(een beetje) Heb hetzelfde gevoel als jouw...en begrijp je heel goed.... We hebben een scheiding achter de rug en willen het er ook maar bij 1 laten!!! Uiterste voorzichtigheid geboden....en er zeker goed over nadenken...Goed hoor meis!!!!
Ook Thomas bedankt voor je woorden!!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 4 augustus 2011, 01:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 07:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jolan....ik ken je(een beetje) Heb hetzelfde gevoel als jouw...en begrijp je heel goed.... We hebben een scheiding achter de rug en willen het er ook maar bij 1 laten!!! Uiterste voorzichtigheid geboden....en er zeker goed over nadenken...Goed hoor meis!!!!
Ook Thomas bedankt voor je woorden!!!! |
Het subjectieve en ongenuanceerde denken van jou, doet je onjuiste conclusies trekken en is te vergelijken met de conclusies, die de vrienden van Job ook meenden te moeten trekken en Job mededelen en hem en masse veroordelen. De bijbel is en blijft aktueel, want de vrienden van Job zijn er ook in 2011, maar ook de Job is er in 2011, en de grote Job, Jezus Christus, Die ook door vrienden van Hem is verraden en overgeleverd is aan het kruis. De bijbel is aktueel en geschreven ter voorbeeld en waarschuwing om ons te bewaren om in ongeloof en eigen overleggingen, een verkeerde Job, en verkeerde discipel en een verkeerde Jezus uit te dragen en te geloven, waardoor die visie een mens zichzelf buiten Christus plaatst en dat is op zich al een hels vooruitzicht,,,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 07:18
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Het subjectieve en ongenuanceerde denken van jou, doet je onjuiste conclusies trekken en is te vergelijken met de conclusies, die de vrienden van Job ook meenden te moeten trekken en Job mededelen en hem en masse veroordelen. De bijbel is en blijft aktueel, want de vrienden van Job zijn er ook in 2011, maar ook de Job is er in 2011, en de grote Job, Jezus Christus, Die ook door vrienden van Hem is verraden en overgeleverd is aan het kruis. De bijbel is aktueel en geschreven ter voorbeeld en waarschuwing om ons te bewaren om in ongeloof en eigen overleggingen, een verkeerde Job, en verkeerde discipel en een verkeerde Jezus uit te dragen en te geloven, waardoor die visie een mens zichzelf buiten Christus plaatst en dat is op zich al een hels vooruitzicht,,, |
Jij weet het allemaal veel beter he? Jij weet alles van ons? Jij weet hoe we zjn? Jij weet wie we zijn?
Zou je willen stoppen met allerlei aantijgen naar de mensen te gooien, dmv bijbelteksten?
Ik meen me te herinneren dat ik een mail van je kreeg....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 07:28
|
|
|
Ik reageer op onjuiste vermeldingen en veronderstellingen, die niet gebaseerd zijn op werkelijke feiten maar geruchten en de bemoeizucht van diverse forumleden met mijn private levenswandel en hun conclusie daarover zonder fundamentele onderbouwing publiceren en daarin ben ik vrij om als deelnemer te reageren met " mijn" waarheid ....en zo de leugen te ontmaskeren.. Dat is een juist gebruik m.i. van de vrijheid van meningsuiting ook op dit forum..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 07:33
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik reageer op onjuiste vermeldingen en veronderstellingen, die niet gebaseerd zijn op werkelijke feiten maar geruchten en de bemoeizucht van diverse forumleden met mijn private levenswandel en hun conclusie daarover zonder fundamentele onderbouwing publiceren en daarin ben ik vrij om als deelnemer te reageren met " mijn" waarheid ....en zo de leugen te ontmaskeren.. Dat is een juist gebruik m.i. van de vrijheid van meningsuiting ook op dit forum.. |
Je verspreid zelf bepaalde geruchten op het forunm in diverse topics. Vind je het dan gek dat er forum leden zijn die daar over vallen.
Je mag op dit forum veel schrijven, maar mensen veroordelen, kan niet en mag niet.
Was die mail naar mij toe dan ook de waarheid?
Meestal hou ik de inhoud van mails voor me. Maar mijn vingers jeuken om die mail openbaar te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 07:49
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je verspreid zelf bepaalde geruchten op het forunm in diverse topics. Vind je het dan gek dat er forum leden zijn die daar over vallen.
Je mag op dit forum veel schrijven, maar mensen veroordelen, kan niet en mag niet.
Was die mail naar mij toe dan ook de waarheid?
Meestal hou ik de inhoud van mails voor me. Maar mijn vingers jeuken om die mail openbaar te maken. |
Dit heeft niets uitstaande of de bijbel duidelijk is, maar is een persoonlijke aanval op een medeforumlid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 07:50
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Dit heeft niets uitstaande of de bijbel duidelijk is, maar is een persoonlijke aanval op een medeforumlid... |
Alsof jij geen persoonlijke aanvallen doet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 07:53
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Alsof jij geen persoonlijke aanvallen doet? |
Opnieuw een conclusie en feit, be-antwoorden met een tegenvraag en heeft niets met het onderwerp te maken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 07:54
|
|
|
De bijbel is erg duidelijk over oordelen en veroordelen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 08:00
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De bijbel is erg duidelijk over oordelen en veroordelen.... |
De bijbel is overal duidelijk over, maar mensen maken het moeilijk en discutabel met hun eigen opvattingen over wat de bijbel bedoelt, en dan krijg je een legio meningen, maar de Geest heeft 1 mening, De Waarheid!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 08:08
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | De bijbel is overal duidelijk over, maar mensen maken het moeilijk en discutabel met hun eigen opvattingen over wat de bijbel bedoelt, en dan krijg je een legio meningen, maar de Geest heeft 1 mening, De Waarheid! |
Waar 2300 mensen zijn heb je 2300 meningen. Het zou maar al te saai zijn als iedereen het zelfde dacht. Dan valt er niks meer te praten of te discusieren.
En wat is er mis als er iemand een net iets andere kijk op de dingen heeft?
Ik heb een hekel aan autoritair gedrag, dan heb je een soort dictatuur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 09:03
|
|
|
"1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden."
......Jezus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 09:36
|
|
|
MARIAN519 schreef: | "1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden."
......Jezus. |
Verder lezen en tegen wie heeft Jezus het dan voornamelijk en wat geeft Hij een bepaalde groep " toehoorders" een scherp oordeel zoals: volgers van de vader der leugen, witgepleisterde graven, sluwe vos, hardnekkigen en onbesnedenen van hart, verachters van God, (Paulus brieven)wolven, dus Jezus oordeelt en roept op om niet te oordelen over iets of iemand, als jezelf hetzelfde doet of erger....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 09:59
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Verder lezen en tegen wie heeft Jezus het dan voornamelijk en wat geeft Hij een bepaalde groep " toehoorders" een scherp oordeel zoals: volgers van de vader der leugen, witgepleisterde graven, sluwe vos, hardnekkigen en onbesnedenen van hart, verachters van God, (Paulus brieven)wolven, dus Jezus oordeelt en roept op om niet te oordelen over iets of iemand, als jezelf hetzelfde doet of erger.... | Kijk, Christen. Daar zit nu precies het probleem. Als je anderen op hun zonden wijst, moet je daar zelf een voorbeeld in zijn. Voor jou zijn er twee maten: een voor de buitenstaander en één voor jezelf. Je hebt drie vrouwen gehad, je bent op zoek naar een vierde, wie ben jij dan om anderen te oordelen over hun gedrag. Je stelt dat jij geleid wordt door de Heilige Geest, als je dat zou worden, zou Hij je wel nederigheid leren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 10:16
|
|
|
Ik ben diep bedroef voor Christen307, waarom hij geen naastenliefde kent.
Ik ga klachten indienen bij de redactie of dit persoon tijdelijk non actief willen stellen om rust te krijgen voor 2300 leden. Het lijkt hier wel arena, zoveel supporters gillen, schreeuwen, vloeken over allerlei discussies.
Stoppen maar hoor
We willen vrede op CM
Tot slot wens ik van harte toe:
Psalm 133:3
Waar liefde woont, gebiedt de Heer' den zegen Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen, En 't leven tot in eeuwigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 13:25
|
|
|
2 Tim 2:23
"Ik zeg het nog eens: Laat je niet verleiden tot zinloze discussies, die alleen maar op ruzie kunnen uitlopen."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 14:09
|
|
|
ROADY641 schreef: | 2 Tim 2:23
"Ik zeg het nog eens: Laat je niet verleiden tot zinloze discussies, die alleen maar op ruzie kunnen uitlopen."
| LATEN WE DAT DOEN....!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 16:40
|
|
|
ROADY641 schreef: | 2 Tim 2:23
|
Hoe duidelijk kan de Bijbel zijn........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 17:23
|
|
|
IMKE917 schreef: | Hoe duidelijk kan de Bijbel zijn........ |
En Roady verstandig....want...zijn wij het wel???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 01:29
|
|
|
[quote=CHRISTEN307]de bijbel is duidelijk over roken, en dat heb ik geschreven....[/quote
De Bijbel is ook duidelijk over scheiden Christen. En als ik het goed begrepen heb, heb jij al drie huwelijken achter de rug. De eerste twee huwelijken zijn om heel vervelende redenen geëindigd en ik wil je dan ook absoluut niet veroordelen. Wel wil ik je wijzen op het feit dat Jolan een verstandig besluit neemt door ervoor te kiezen om haar partner goed te leren kennen voordat ze besluit om met hem te trouwen en (hopelijk) de rest van haar leven met hem te delen. Als ik lees wat jij hebt geschreven over jou huwelijk met je laatste vrouw met aspergerautisme zou je haar dit alleen maar moeten aanbevelen. Want let's face it, als jij toen had geweten wat je nu weet... zou je dan met die vrouw zijn getrouwd? Per slot van rekening geef je nu op het forum aan dat jij gaat scheiden juist als gevolg van dingen die rechtstreeks voortvloeien uit het feit dat zij aspergerautisme heeft. Wat me daarbij verbaasd is dat jij aangeeft dat jouw scheiding nog niet is eens afgewikkeld en jij je alweer hebt ingeschreven op christian match, op zoek naar de volgende levenspartner.... . Nogmaals, ik veroordeel je niet, maar ik hoop je wel tot nadenken aan te zetten. Je bent voortdurende bezig met anderen te vertellen wat ze volgens jou verkeerd doen, maar misschien is het een goed idee om eerst eens in de spiegel te kijken en die balk uit jouw eigen oog te halen, voordat je de splinter in andermans oog probeert te verwijderen? Het is maar een suggestie, zie maar wat je ermee doet. Maar op dit punt is de Bijbel volgens mij ook meer dan duidelijk.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 5 augustus 2011, 02:53
|
|
Naar boven |
|
|