Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 23:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik geef je gewoon een hand terug... |
Geweldig, goed antwoord. Moest er om lachen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 17:56
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Geweldig, goed antwoord. Moest er om lachen! |
Vind je het antwoord zo verrassend dan Lijkt mij logisch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | vlieg je nu ook niet meer op je bezem dan???? |
Ik stel een hele normale vraag Pieter: of dit (nog) een christelijk forum is of niet. En zo ja; wat verstaan wij daaronder? Zijn er grenzen en als die er zijn waar liggen die?
Ik weet zeker dat als er vandaag of morgen iemand een positief verhaal ophangt over hoe fijn het is om je zingeving en vreugde te vinden in het spannende beroep van inbreker of prostitue dat daar velen over zullen vallen. Toch doen heksen en satanisten nog veel ergere dingen. Maar kennelijk is het voldoende om er een humanistisch sausje of een religieuze draai aan te geven om hele groepen mensen deze smerigheid te laten slikken.
Het is overigens algemeen bekend dat satanisten niet alleen in de kerk, maar ook op christelijke fora zitten om uiteindelijk zoveel mogelijk mensen te vernielen. De vraag of dit een christelijk forum is en wat we daaronder verstaan is dus heel legitiem.
GrZ
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op donderdag 2 september 2010, 19:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:41
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik stel een hele normale vraag Pieter: of dit (nog) een christelijk forum is of niet. En zo ja; wat verstaan wij daaronder? Zijn er grenzen en als die er zijn waar liggen die?
Ik weet zeker dat als er vandaag of morgen iemand een positief verhaal ophangt over hoe fijn het is om je zingeving en vreugde te vinden in het spannende beroep van inbreker of prostitue dat daar velen over zullen vallen. Toch doen heksen en satanisten nog veel ergere dingen. Maar kennelijk is het voldoende om er een humanistisch sausje of een religieuze draai aan te geven om hele groepen mensen deze smerigheid te laten slikken.
Het is overigens algemeen bekend dat satanisten niet alleen in de kerk, maar ook op christelijke fora zitten om uiteindelijk zoveel mogelijk mensen te vernielen. De vraag of dit een christelijk forum is en wat we daaronder verstaan is dus heel legitiem.
GrZ |
ik hoop dat je de humor in mn opmerking zag zinga, zo niet dan spijt het me dat je het anders opvat dan ik dacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is Zinga jouw schoonmoeder dan Pieter????????? Zo hoor je nog eens wat...... |
Dat jij het woord naastenliefde nog in je mond durft te nemen....
Je draait de zaken weer vakkundig om. Je neemt het op voor het smerigste misdadigersgilde dat hier op deze wereld rondloopt, praat het goed zonder ooit 1 argument aan te dragen. En probeert mij het zwijgen op te leggen door mij uit te schelden voor bekrompen en eng e.d. Als dat niet helpt gooi je het over een andere boeg en ga je zielig doen (alsof ik een hekel aan je zou hebben... goshie...) en nu heb je een medestander gevonden om me belachelijk te maken.
Jouw vileine manier om 'andersdenkenden' dan jou de mond proberen te snoeren zegt mij genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:43
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik hoop dat je de humor in mn opmerking zag zinga, zo niet dan spijt het me dat je het anders opvat dan ik dacht |
Excuus geaccepteerd Pieter. Zie ook de mail (die komt)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:48
|
|
|
Jouw vileine manier om 'andersdenkenden' dan jou de mond proberen te snoeren zegt mij genoeg.
Ja, Ik kan niet tippen aan de christelijke en milde manier waarop jij het doet..... Dat is waar........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 2 september 2010, 20:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 01:03
|
|
|
HOI, BEN FF OP ONDERZOEK GEGAAN OP INTERNET. HEB WEL VAN ALLES GEVONDEN, HIERBIJ EERSTE REACTIE, EEN OPSOMMING.
HET OPSCHRIJVEN, KAN NOG WEL BETER... KIJK MAAR: Hierbij de Nederlandse wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reflexologie
In de Nederlandse wikipedia staat, dat de Harvard University onderzoek heeft gedaan naar de werkzaamheid van (voet) reflexologie. Dat is nummertje 4 van de verwijzingen en dat verwijst naar deze Engelse site:
http://www.intelihealth.com/IH/ihtIH/WSIHW000/8513/34968/360060.html?d=dmtContent#summary
Hier zijn geen 'bewijzen' dat voetreflex echt medicinaal bewezen is. Integendeel. want, wikipedia zegt hierover:
De reflexologie gaat uit van energiestromen die door het menselijk lichaam stromen. Blokkades in die energiestromen, zouden een 'vrij baan' geven voor ziektes. Dit is ' in tegenstelling met de reguliere geneeskunde die er van uitgaat, dat ziektes worden veroorzaakt door bacterien, infecties, breuken etc.'.
Nu dacht ik... dat lijkt een beetje op de methode van Hulda Clark. Zij.. lijkt me een vrouw, met die naam... beweert dat ziektes ontstaan c.q. kunnen genezen door de juiste trilling. Vergelijk, iemand zingt en even later knapt het glas. Dat kan, als de zangeres een zelfde trilling heeft als het glas. Nou ja, op die manier zouden ook ziektes te genezen zijn. Zie: [url] http://www.denieuwedokters.nl/resonantietherapie.html [/url]http://www.denieuwedokters.nl/resonantietherapie.html
Klinkt logisch. Dus wilde ik het uitzoeken:
N.B. de Nederlandse Wikipedia geeft veel minder informatie dan de Engelse... http://nl.wikipedia.org/wiki/Hulda_Clark Via Wikipedia [url] http://en.wikipedia.org/wiki/Hulda_Regehr_Clark [/url] kwam ik op deze pdf-rapport site:
http://www.swisscancer.ch/dt_fr/content/orange/pdf/skak/01_clark_e.pdf
Dit is een wetenschappelijk rapport, en zegt, dat de methode van Hulda Clark bij behandeling tegen kanker niet effectief zou zijn... jammer, want een geneeswijze bij kanker zou iedereen wensen. (Zie de eerste vier regels in de summary).
Dus weer geen bewijs, dat trilling of energiebanen de gezondheid kunnen helpen...
Toch zijn er op internet en you tube filmpjes over mensen, :
a. iemand die zichzelf electrisch kan opladen als je hem aanraakt krijg je een schok, met zijn hand boven het papier kan hij het papier laten branden. b. iemand die magnetisch is, zodat hamers blijven plakken aan het lichaam, c. iemand die electriciteit door zijn lichaam kan laten gaan zonder gedood te worden, als hij een tl-balk vastpakt, gaat hij lichtgeven. d. iemand die 'hete handen' heeft, die echt warmte afgeven.
Ik heb even geen mening over hoe dat fysisch allemaal mogelijk is.
Laatst bij het benzine pompstation hoorde ik echter een waarschuwing. Voordat je tankt zou je eerst de statische energie van je eigen lichaam moeten afhalen, door je auto vast te pakken. De statische energie zou bij de vluchtige brandstof in de lucht zelfs een brand kunnen veroorzaken. Filmpjes op you tube, ja hoor, die filmpjes zijn er... Maar wat geeft dan statische energie af? Telefoon, kleding... ja, dat zijn de kunststoffen en electriciteit rondom de mens en nog niet IN de mens...
Dat filmpje even opzoeken... http://www.youtube.com/watch?v=grQYr507r_A&feature=related
uitleg: [url] http://www.mokobouw.nl/default.asp?volgnr=108&subject=nieuwsitem&menu=nieuws[/url]
Nee, ook hier, niet de mobieltjes krijgen de schuld, niet de electriciteitsbanen in de mens krijgen de schuld, maar gewoon de nylon kleding... http://www.telecomvergelijker.nl/thread/9704
Maar goed, hoe nu verder...
Het ene spoor is 'electrisch geladen energiebanen' het andere spoort is 'huidcontact dat stress reduceert en helend is'
het ene spoor: 'electrisch geladen' Het verhaal over energiebanen in het menselijk lichaam, loopt hier niet persé dood... er zijn immers filmpjes over hoe mensen een 'schokkende spanning' in hun lichaam hebben, die zelfs een tl-balk in brand zet.
Het andere spoor: 'huidcontact' Zie hier een medische link: http://medischcontact.artsennet.nl/blad/Tijdschriftartikel/Hongeren-naar-huidcontact.htm Dat is wellicht moeilijke taal, maar bewijst wel heel duidelijk, dat huidcontact helend, genezend is en bij een baby van belang is voor zijn hele verdere leven! Door huidcontact bij een baby worden onder meer de hersenen gestimuleerd om te groeien. Dus logisch lijkt, wat voor een baby geldt, geldt toch ook voor een volwassene?
Zie hier links die wat gemakkelijker leesbaar zijn: [url] http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=0&oq=huidcontact&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACPW_nl___NL389&q=huidcontact+baby[/url]
De engelse term blijkt dus 'kangooroo care' interessant, wellicht dat via die term iets te vinden is over lichaamscontact (bij de voeten onder meer) dat helend is voor volwassenen. http://en.wikipedia.org/wiki/Kangaroo_care Nee, dit gaat echt over baby's. het heet gewoon 'skin-contact'
eerste link... hier staan wat tips voor tijdens het daten... http://uk.askmen.com/dating/curtsmith_200/212_dating_advice.html
eh... skincontact healen levert niet echt resultaat op... dus maar weer terug naar het Nederlands: 'huidcontact helend' Hier staan wel makkelijk leesbare antwoorden.
http://www.goeievraag.nl/vraag/knuffelen-mensen.55328#antwoorden
Kortom: Voetreflex is volgens Wikipedia - in het Nederlands en Engels - niet bewezen. Van de andere kant, huidcontact is bij baby's van levensbelang en is bij volwassenen ook belangrijk.
Volgende keer meer... het is tijd om te slapen
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op vrijdag 3 september 2010, 01:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 10:31
|
|
|
vergis ik me, of horen sommige reacties op dit topic eigenlijk thuis onder het topic "reageer toch niet zo allergisch"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 17:21
|
|
|
[quote=ASANTI087]
Hoi Asanti,
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. Als je echt doelt op voetreflex therapie; dat heb ik niet bestudeerd, dus daar heb ik helaas geen antwoord op. Als je het algemener bedoelt dan is het mss beter om daar een nieuw topic over te openen?
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:03
|
|
|
HANNAH810 schreef: | vergis ik me, of horen sommige reacties op dit topic eigenlijk thuis onder het topic "reageer toch niet zo allergisch"? |
reageer es niet zo allergisch hannah!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ASANTI087
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:44
|
|
|
PIETER649 schreef: | reageer es niet zo allergisch hannah!!!!!!!!!!!! |
wij doen hier niet aan allergieen. Daar hebben we allemaal middeltjes voor, alleen nog uitvogelen welke verantwoord zijn en voor wie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:14
|
|
|
ASANTI087 schreef: | wij doen hier niet aan allergieen. Daar hebben we allemaal middeltjes voor, alleen nog uitvogelen welke verantwoord zijn en voor wie |
die met volle maan zijn gebrouwen, zijn niet verantwoord .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:50
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | die met volle maan zijn gebrouwen, zijn niet verantwoord ..... |
precies!! en zeker niet als de brouwers bij volle maan zijn verwekt, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 22:48
|
|
|
HANNAH810 schreef: | vergis ik me, of horen sommige reacties op dit topic eigenlijk thuis onder het topic "reageer toch niet zo allergisch"? |
ALLERGIE
We gaan met z'n allen hard niezen... en zeggen dan:
GEZONDHEID !!!
= on topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | precies!! en zeker niet als de brouwers bij volle maan zijn verwekt, toch? |
Dat zal zeker een smerige drab nat zijn
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 3 september 2010, 23:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:19
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dat zal zeker een smerige drab nat zijn
.. |
uut grunn of uut drenthn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | uut grunn of uut drenthn |
Sorry mannen, jullie zitten helemaal fout met dat bier. Of gaat het 'met die brouwersdrab' ergens anders over?
WIJN ! DAT MOET HET ZIJN ! WIJN !
Waarom?
Druiven worden met de voeten vertreden. Dat heeft dus wel iets te maken met 'voetreflex'.
Enne... je oren horen de muziek... je lichaam gaat reageren... je voeten gaan bewegen... de drank die er uit de pers komt, zorgt dat je hersenen vrolijk en losjes worden... dan maak je weer makkelijker contact met andere mensen... ook van het andere geslacht... heel je lichaam is daar dus bij betrokken.
Dat is precies volgens de theorie van voetreflex:
Je kietelt aan je voet en de rest van je lichaam gaat lachen !
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op vrijdag 3 september 2010, 23:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:48
|
|
|
bier op wijn geeft venijn
dus verpest het niet door vooraf wijn te drinken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WADRIAAN370
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 00:02
|
|
|
ken je het boek van Rianne van der Smitte met Jan van der Hoven de titel is äls het licht duisternis is"het gaat over een aangrijpende getuigenis over new-age en occutisme die Rianne is ook begonnen in haar gedachten met God om mensen te helpen en tot ze tot geloof is gekomen dacht ze ook dat ze mensen hielp maar nu vebaast ze zich er over dat christenen zo gemakkelijk zich laten verleiden tot de oculte weg groetjes Willy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ASANTI087
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:06
|
|
|
PIETER649 schreef: | bier op wijn geeft venijn
dus verpest het niet door vooraf wijn te drinken |
ach als t uut grunn of drenthe komt t altied goud op zien tied
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 11:44
|
|
|
Dit topic is hopeloos op hol geslagen en gaat daarom dicht. Ik nodig jullie uit om een nieuw topic te starten over dit onderwerp, en hierin concreet, on topic en respectvol met elkaar te debatteren.
|
|
Naar boven |
|
|