ChristianMatch

Forum

De zon en de ZOON
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 10:44

HANNAH810 schreef:
en daarna dat beeld van God door eigen schuld zijn kwijtgeraakt.....

en daarna heeft de Heere Jezus onze schuld VRIJWILLIG op zich genomen en volledig onze schild betaald, zodat we nu zelfs zoon en dochter van God zijn....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 7 september 2010, 14:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 10:50

THOMAS968 schreef:
Wijze woorden, Chat. Goed dat je weer terug bent en over de relevantie van het Licht, ach daarover stoeien we nog wel een keer.

Licht dat ons aanstoot in de morgen,
Voortijdig Licht, waarin wij staan...

Deze fraaie regels uit het Lied aan het Licht van Oosterhuis - de tekst staat in zijn geheel in mijn profiel - geeft het qua betekenis goed weer. De Nederlandse taal schiet wel eens tekort als het gaat om het goed vertalen uit het Hebreeuws of Grieks. Dichters verstaan soms de kunst het onzegbare toch te verwoorden, hoe paradoxaal dat ook mag klinken. En het is niet erg dat ik dat wat relevanter vind dan jij, het zou wat zijn als jij en ik niet meer gingen hakketakken. Engeltje smiley

En voor die mensen die nu al zolang tegen Chat hebben gefulmineerd: Stop er nu eens mee en zand erover. Vergeven is een eigenschap die bij Christenen past. Het Christendom is geen fundamentalistisch strijdmodel maar een weg ten leven. En hier op Aarde is het zo dat wij al in dit voortijdig Licht mogen staan. Laten we hopen dat dat Licht op ons afstraalt en het een heilzame werking mag hebben.

Thomas, zonder Licht geen Leven.

Dit 'Licht'straalt niet op ons af, maar dit Licht is Jezus. Uit de Bijbel is te leren dat Jezus Zijn Geest heeft uitgestort en dat de Heilige Geest in ons hart woning heeft. Ons lichaam is dus een tempel van de Heilige Geest, zonder de inwoning van de Heilige Geest zou ik inderdaad niet kunnen leven....maar 'k weet niet of we hetzelfde bedoelen...?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 7 september 2010, 14:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4