Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 22:56
|
|
|
HANNAH810 schreef: | haha das waar; maar daar heb ik gelukkig geen last van......... |
mij is t wel gebeurd dat een vrouw mij zag......
maar niet in de kerk........
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 13 maart 2010, 00:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 08:39
|
|
|
Ik ben blij dat mijn vrouw en ik allebei niet roken. Zo blijft de lucht schoon in huis en we hopen nog vele jaren samen van het leven te genieten! Natuurlijk weet ik niet of het ons gegeven is om samen heel oud te worden, maar dan kan ik tenminste mijzelf recht in de ogen kijken omdat ik weet dat ik geen onnodige risico's heb gelopen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 09:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nu alle grote mannen uit de poitiek stappen, hoe groot is de kans dat balkenende opstapt? En wie vinden jullie goede opvolgers voor partijen zoals de VVd, PvdA. SP en D66? |
Balkenende stapt pas op als hij òf een mooie internationale betrekking kan krijgen, die zijn ijdelheid streelt en die hij als een beloning kan zien voor de bewezen diensten aan Nederland en de internationale gemeenschap. Òf hij stapt pas op na een forse verkiezingsnederlaag, want dan kan het CDA pas openlijk vraagtekens gaan zetten bij het 'leiderschap' van de premier der Nederlanden.
Volgens mij zijn PvdA, SP en D66 al voorzien van nieuwe leiders. Tenzij de PvdA nog voor een verrassing zorgt (jammer dat Bos opstapt).
Voor de VVD heb ik nog wel een hele goede kandidaat in gedachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 09:45
|
|
|
In dit topic mag alles besproken worden. Off-topic gaan is zelfs een must. Iedereen kan hier zijn of haar ei kwijt. Er mag gezeurd worden of smakelijk gelachen. Het is als een soort buurthuis. Iedereen is welkom om zijn of haar zegje te doen. Het mag overal en nergens over gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 09:47
|
|
|
IMRE695 schreef: | Balkenende stapt pas op als hij òf een mooie internationale betrekking kan krijgen, die zijn ijdelheid streelt en die hij als een beloning kan zien voor de bewezen diensten aan Nederland en de internationale gemeenschap. Òf hij stapt pas op na een forse verkiezingsnederlaag, want dan kan het CDA pas openlijk vraagtekens gaan zetten bij het 'leiderschap' van de premier der Nederlanden.
Volgens mij zijn PvdA, SP en D66 al voorzien van nieuwe leiders. Tenzij de PvdA nog voor een verrassing zorgt (jammer dat Bos opstapt).
Voor de VVD heb ik nog wel een hele goede kandidaat in gedachten. |
Jezelf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 09:48
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jezelf? |
Eh... niet echt. Probeer het nog eens. Je hoeft niet zover te zoeken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 10:13
|
|
|
IMRE695 schreef: | Eh... niet echt. Probeer het nog eens. Je hoeft niet zover te zoeken! |
Inderdaad... ik denk dat ik ook weet wie je bedoelt, hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 10:20
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | En weer ff terug naar het stapavondje
Tot zover hebben aangemeld
Henk710 & Robbedoes Rellok Raps Clowntje & Roos Bert Sarijs Leanne Henduck Markvos Trijnie Renske en Bull
En met vraagteken
Klaas Glenn en Ariënne Bert & vriendin
Willen de genen met vraagteken nog even proberen duidelijkheid te geven? En zijn er nog meer liefhebbers?? Dan horen we het graag, want voor je het weet is het al weer zaterdag |
Is het oké als ik heel misschien iemand meeneem; een vriend ofzo? Wordt vanavond pas duidelijk, maar moet het natuurlijk wel ff vragen? zeggen! Heb er zin in!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 10:28
|
|
|
SARIJS794 schreef: | Is het oké als ik heel misschien iemand meeneem; een vriend ofzo? Wordt vanavond pas duidelijk, maar moet het natuurlijk wel ff vragen? zeggen! Heb er zin in! |
Wow Groningers zijn vlot he haha Gezellig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 10:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nu alle grote mannen uit de poitiek stappen, hoe groot is de kans dat balkenende opstapt? En wie vinden jullie goede opvolgers voor partijen zoals de VVd, PvdA. SP en D66? |
Ik vind het zó jammer dat dit kabinet uiteengevallen is. Het had nl. de juiste politieke kleur. Maar goed, t is helaas niet anders.
De verkiezingen zouden weleens anders uit kunnen pakken nu er nieuwe mensen aan het roer van de partijen staan. kBen benieuwd hoe de bezuinigingen uit gaan pakken de komende jaren. Tenslotte kan 35 miljard bezuinigen alleen gebeuren bij een groot pakket van maatregelen. Sommigen willen graag bezuinigen op het aantal ambtenaren. Maar dat kan alleen als de procedures en regels sterk vereenvoudigd worden. Dat lijkt mij nog een flinke klus die veel tijd zal vragen. De AOW-leeftijd zal naar 67 moeten. Na déze maatregelen blijven er nog zeker 25 miljard over om te bezuinigen. En dan wil de VVD ook nog eens miljarden uitgeven aan extra asfalt?
Ik weet niet of Balkenende opstapt. Het maakt mij ook niet zoveel uit wie de lijsttrekker zal zijn. Het gaat om het te voeren beleid, en om samenwerking met andere partijen. De komende jaren zullen er zeker uitdagingen komen waar de regering wat mee moet doen. 1) energie. Het is te verwachten dat als de economie opbloeit, de energieprijzen de hoogte inschieten. Het zal dan noodzakelijk zijn om de accijns te verlagen en de duurzame energie een grote impuls te geven. Als Nederland zo verslaafd blijft aan olie, dan zal de olie op zekere termijn onbetaalbaar gaan worden. 2) klimaatopwarming. We hebben wel een koude winter gehad, maar volgens het KNMI gaat de klimaatopwarming gewoon door. Daar zal men ook iets mee moeten doen.
Deze thema's lijken mij meer in goede handen bij een CDA-PvdA-CU regering dan bij een VVD-PVV-CDA regering.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 11:59
|
|
|
Naar vandaag verneem je aan mijn zusje dat ze aardig wat praatjes krijgt, kijkt ondeugend uit de ogen en bemoeit zich weer met de rest in discussie ze word aardig weer de oude Naar gisteren en vandaag 425 cc vocht binnen gehouden en is half appeltje en beetje rijst genomen is nog wel verder aansterken. Dat gaat wel goed komen dank jullie wel. Bovenal dank de Heer, Hij is goed!!
Hartelijke groet,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 12:52
|
|
|
En verder, de mannen kennende, moest de vrouw zich ingetogen kleden om vreemde mannen het hoofd niet op hol te brengen. Maar ja, dat is de verantwoordelijkheid omdraaien, in zekere zin.
Juist. De verantwoordelijkheid ligt bij de persoon die er met bepaalde gevoelens naar kijkt; bij de man dus. Er zijn mannen die blote benen van en vrouw heel verleidelijk vinden. Betekent dat dan dat een vrouw 's zomers geen korte rokken meer mag dragen? Of geen korte broek? Of geen topje? Ik denk wel dat een vrouw met blikken, kijken en lichaamstaal bewust een man kan verleiden. Als ze dat doet, ligt de verantwoordelijkheid wel bij de vrouw. Maar haar manier van kleden, mag de man niet vrijpleiten. "Ze brengt me in verleiding "
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 12:57
|
|
|
Lekker weertje vandaag hé? o, nee dat gaat ergens over. Ander onderwerp.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 12:58
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Ik weet niet of Balkenende opstapt. Het maakt mij ook niet zoveel uit wie de lijsttrekker zal zijn. Het gaat om het te voeren beleid, en om samenwerking met andere partijen. De komende jaren zullen er zeker uitdagingen komen waar de regering wat mee moet doen. 1) energie. Het is te verwachten dat als de economie opbloeit, de energieprijzen de hoogte inschieten. Het zal dan noodzakelijk zijn om de accijns te verlagen en de duurzame energie een grote impuls te geven. Als Nederland zo verslaafd blijft aan olie, dan zal de olie op zekere termijn onbetaalbaar gaan worden. 2) klimaatopwarming. We hebben wel een koude winter gehad, maar volgens het KNMI gaat de klimaatopwarming gewoon door. Daar zal men ook iets mee moeten doen.
Deze thema's lijken mij meer in goede handen bij een CDA-PvdA-CU regering dan bij een VVD-PVV-CDA regering. |
Even voor mijn beeldvorming: als de wereldmarktprijzen voor energie stijgen, dan moet de regering de accijnzen op brandstof verlagen? Maar wat koop je daarvoor? De prijs aan de pomp blijft dan gelijk en mensen hoeven zo niet na te denken of ze wel of niet minder gaan rijden (los van het zakelijk- en vrachtverkeer). Ze blijven dus gewoon energie slurpen en het milieu belasten. Ik pleit niet voor nòg hogere accijnzen, maar wel voor een vast percentage aan accijnzen. Zakt de olieprijs dan neemt ook de afdracht aan accijnzen af. Stijgt de olieprijs, dan stijgt ook de afdracht van accijnzen. Maar het deel dat belast wordt aan de pomp blijft gelijk. Verder leveren hogere olieprijzen de schatkist ook meer op, vanwege de hogere aardgasbaten (die dan geïnvesteerd moeten worden in duurzame energie-opwekking).
En het klimaat? Zo'n koude winter was het helemaal niet. De grote rivieren bleven gewoon open en bevaarbaar. Het heeft wat meer gesneeuwd dan anders, maar weinig siberische diepvrieskoude. Laat het een paar graden warmer worden deze eeuw. Het enige nadeel wat ik er aan zie, is de toename van Zuideuropese insecten en dieren die hier kunnen overleven. Wereldwijd is het klimaat toch niet te beïnvloeden, tenzij we weer terug gaan naar een levensstijl van vóór de industriële revolutie. Hef liever een vervuilings-import belasting op producten die in landen geproduceerd worden die mileufactoren niet doorberekenen in hun verkoopprijs. Lijkt me veel effectiever dan al die zinloze conferenties. Gewoon het prijsmechanisme gebruiken. De vervuiler betaalt! En zelf gaan we weer gewoon op fietsvakantie, kamperen bij de boer en niet de halve aarde rondvliegen op zoek naar het zoveelste mooie vergezicht. Verbeter het klimaat, vier vakantie in je eigen land!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 13:05
|
|
|
Een mooi gedicht. Mij spreekt het aan. En Suuus, je hoeft het niet alleen uit te vogelen. God weet best hoe jij je voelt. Hij kent je, en neemt je bij de hand, al voel je dat niet elke dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 13:05
|
|
|
WILMA729 schreef: | Lekker weertje vandaag hé? o, nee dat gaat ergens over. Ander onderwerp............. |
Het weer is een uitstekend onderwerp! Alleen het is geen lekker weertje. Het is waterkoud en bewolkt. Zou dat aan het nieuwe klimaat liggen?
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zaterdag 13 maart 2010, 13:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 13:07
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het weer is een uitstekend onderwerp! Alleen het is geen lekker weer. Het is waterkoud en bewolkt. Zou 't aan het klimaat liggen? |
In Friesland schijnt het zonnetje Wij hebben ook alles mee he............leuke mensen,mooie taal,lekker weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 13:08
|
|
|
LEANNE226 schreef: | In Friesland schijnt het zonnetje Wij hebben ook alles mee he............leuke mensen,mooie taal,lekker weer |
Nou nog een Elfstedentocht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 13:14
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nou nog een Elfstedentocht! |
Of een beter voetbalteam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 14:07
|
|
|
LEANNE226 schreef: In Friesland schijnt het zonnetje Wij hebben ook alles mee he............leuke mensen,mooie taal,lekker weer
Hier schijnt de zon ook.. in het noorden moet je zijn, dat is wel weer duidelijk!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 14:34
|
|
|
INEZ910 schreef: | LEANNE226 schreef: In Friesland schijnt het zonnetje Wij hebben ook alles mee he............leuke mensen,mooie taal,lekker weer
Hier schijnt de zon ook.. in het noorden moet je zijn, dat is wel weer duidelijk!! |
Hier scheen de zon en nu waait het enorm ik zie de hoge struiken en denneboom heen en weer gaan met hun takken, de wolken zijn grijs bewolkt en heeft gemot regent nu de vraag of dit zo blijft of dat het nog er bui zou kunnen komen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 14:59
|
|
|
Hier scheen de zon, maar toch zweet ik peentjes buiten. Ik probeer een 20 jaar oude boom verwijderen, maar krijg de wortels niet doormidden gehakt. Kan iemand me een gouden tip geven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 15:03
|
|
|
SARIJS794 schreef: | Is het oké als ik heel misschien iemand meeneem; een vriend ofzo? Wordt vanavond pas duidelijk, maar moet het natuurlijk wel ff vragen? zeggen! Heb er zin in! |
Neem hem gerust mee! Wij hebben er ook echt zin in!
H&R
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 15:10
|
|
|
WILMA729 schreef: | Hier scheen de zon, maar toch zweet ik peentjes buiten. Ik probeer een 20 jaar oude boom verwijderen, maar krijg de wortels niet doormidden gehakt. Kan iemand me een gouden tip geven? |
Flink uitgraven Round up erover is een rigoreuze optie. Maar je zou nog eens kunnen informeren bij een tuincentrum of zo...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 15:15
|
|
|
HENK710 schreef: | Neem hem gerust mee! Wij hebben er ook echt zin in!
H&R |
Ik wil jullie een hele gezellige avond toe wensen.
Groetjes Carien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 15:26
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wow Groningers zijn vlot he haha Gezellig! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 15:40
|
|
|
WILMA729 schreef: | Hier scheen de zon, maar toch zweet ik peentjes buiten. Ik probeer een 20 jaar oude boom verwijderen, maar krijg de wortels niet doormidden gehakt. Kan iemand me een gouden tip geven? |
gaten in boren en er azijn ingieten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 15:41
|
|
|
Een staafje dynamiet misschien? Of iemand met een tractor, die de stronk uit de grond kan trekken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 15:42
|
|
|
IMRE695 schreef: | Eh... niet echt. Probeer het nog eens. Je hoeft niet zover te zoeken! |
ik nu weet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 15:45
|
|
|
[quote=WILMA729]En verder, de mannen kennende, moest de vrouw zich ingetogen kleden om vreemde mannen het hoofd niet op hol te brengen. Maar ja, dat is de verantwoordelijkheid omdraaien, in zekere zin.
Juist. De verantwoordelijkheid ligt bij de persoon die er met bepaalde gevoelens naar kijkt; bij de man dus. Er zijn mannen die blote benen van en vrouw heel verleidelijk vinden. Betekent dat dan dat een vrouw 's zomers geen korte rokken meer mag dragen? Of geen korte broek? Of geen topje? Ik denk wel dat een vrouw met blikken, kijken en lichaamstaal bewust een man kan verleiden. Als ze dat doet, ligt de verantwoordelijkheid wel bij de vrouw. Maar haar manier van kleden, mag de man niet vrijpleiten. "Ze brengt me in verleiding "[/quote
En daarom dragen vrouwen burka's.
|
|
Naar boven |
|
|