Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 09:28
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Tja,elke keer staat er een stuk met veel onverwerkte problemen uit zijn verleden,die hij maar niet kan verwerken. Oh zeker,er zullen mensen zijn geweest uit zijn verleden,die een negatieve invloed op zijn gedachtengang hebben gehad. Maar goed,hij schrijft,ik reageer. Net als jullie. In principe zijn wij blijkbaar dus ook een soort van psychiater. En wat moet ik dan anders schrijven? Oh alfa,wat mooi? Er zit blijkbaar een hoop opgekropte woede/onmacht in hem. Hij schrijft zo vaak,dat er geen redding meer is voor hem. Dan doe je Jezus te kort. Misschien dat mijn zin er zo bot stond. |
Ach, hij klinkt in mijn oren vooral erg bevindelijk. Ook Paulus roept ergens in 1 van zijn Zendingsbrieven: "Ach, ik ellendig mens." Toch geloof ik niet dat Alfa erg depri door het leven gaat. Integendeel. Het is meer zijn manier van denken over zichzelf en het geloof. Zijn eigen Pelgrimsreis, om het zo te zeggen. Zijn eigen weg naar het Koninkrijk. Besef van tijdelijkheid en eeuwigheid. Op weg naar het einde. Dat hopelijk voor hem ook een nieuw begin mag zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 09:33
|
|
|
Ha Sola,
Waauw... ben het zomaar met je eens! Dank je voor je bijdrage.
Over het huwelijk/sex ga ik nog wel een keertje terugkomen. Daar wil ik het er eerst even uitgebreid met Margreet over hebben voordat ik hier dingen op het forum dingen ga roepen.
groetjes,
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 09:34
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Zo zo HDBAS schrijft iets kritisch, en iedereen valt over hem heen... Al ben ik het er mee eens dat het niet echt tactisch, opbouwend gebracht werd... Op dit forum zijn er velen die veel schrijven, het zijn echter diegenen die nooit iets vragen in hun bijdrage waar ik me zorgen over maak. Bittere, zeurderige bijdragen die geen ander doel hebben dan van zich af praten... de gelegde link door HDBAS komt niet uit de lucht vallen. Let op! Ben het niet met HDBAS zijn stijl eens, evenmin trouwens met iedereen die daar op reageerde. Alfa schrijft genoeg, laat hem zelf reageren als hij het de moeite waard vind! |
Schrijven op het forum heeft voor velen een soort therapeutische werking. Dingen van zich af schrijven. Soms bijval krijgen als mensen zich in een wijze van denken herkennen. Soms afkeuring als de wijze van reageren iets te kort door te bocht is. Er worden hier vooral veel (wijze)vermaningen rondgestrooid. Maar als het uit liefde is en ter opbouw van de gemeente, dan mag daar ruimte voor zijn, vind ik.
Maar 't blijft lastig hoe iemand iets bedoelt en hoe het op iemand anders over komt (hoe 't voelt). Een goede uitleg blijkt dan wel vaak nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:00
|
|
|
Goed he Cross, Wilkin is in Rottedam dit weekend ga ik heen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:05
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ach, hij klinkt in mijn oren vooral erg bevindelijk. Ook Paulus roept ergens in 1 van zijn Zendingsbrieven: "Ach, ik ellendig mens." Toch geloof ik niet dat Alfa erg depri door het leven gaat. Integendeel. Het is meer zijn manier van denken over zichzelf en het geloof. Zijn eigen Pelgrimsreis, om het zo te zeggen. Zijn eigen weg naar het Koninkrijk. Besef van tijdelijkheid en eeuwigheid. Op weg naar het einde. Dat hopelijk voor hem ook een nieuw begin mag zijn. |
Duidelijk Imre! Je hebt het denk ik goed verwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:09
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En toch...... uit vergeving kun je heel veel kracht halen, niet dat littekens verdwijnen, maar vervagen en pijnloos worden dat kan wel degelijk..... |
Zeker Cross! Dat zullen ze eerst moeten ondervinden, he Cross. God`s genezing is zo groot en totaal.
Shaloom Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:14
|
|
|
MAR907 schreef: |
Klik op het plaatje. |
Mooi! Thanks, Mar
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:15
|
|
|
MAR907 schreef: |
Klik op het plaatje. |
Mooi, Mar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:16
|
|
|
Wat bedoel je met de puntjes Cross?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:16
|
|
|
Ik ben benieuwd wat romeo hier nou zelf van vindt. Wel grappig hoe anderen voor hem reageren, zijn gedachtengang omschrijven. Het komt bij mij over alsof Romeo een klein kind is die daar zelf niet toe in staat is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:21
|
|
|
WILMA729 schreef: | Ik ben benieuwd wat romeo hier nou zelf van vindt. Wel grappig hoe anderen voor hem reageren, zijn gedachtengang omschrijven. Het komt bij mij over alsof Romeo een klein kind is die daar zelf niet toe in staat is. |
Jammer dat jij dat zo ziet. Maar ik denk dat je wel compassie kan hebben voor een ander Had Jezus dat ook niet
Shaloom Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:21
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Stel: Je zit thuis en wordt opeens gebeld. Aan de telefoon is iemand die je niet kent, maar jou de volgende vraag stelt: "Hoe word ik behouden?" Diegene verteld dat hij gehoord heeft dat jij christen bent, en hoopt dat jij hem verder kunt helpen. Maar diegene is ook kritisch, alles moet vanuit de bijbel precies uit te leggen zijn. Diegene heeft namelijk ook slechte ervaringen gehad met andere religies.
Wat zouden jullie antwoorden?
"Kom en Zie"
groetjes, Dennis |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:22
|
|
|
WILMA729 schreef: | Ik ben benieuwd wat romeo hier nou zelf van vindt. Wel grappig hoe anderen voor hem reageren, zijn gedachtengang omschrijven. Het komt bij mij over alsof Romeo een klein kind is die daar zelf niet toe in staat is. |
Tsja Wilma, dat is cm he, stikt hier van de gratis psychologen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:22
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Stel: Je zit thuis en wordt opeens gebeld. Aan de telefoon is iemand die je niet kent, maar jou de volgende vraag stelt: "Hoe word ik behouden?" Diegene verteld dat hij gehoord heeft dat jij christen bent, en hoopt dat jij hem verder kunt helpen. Maar diegene is ook kritisch, alles moet vanuit de bijbel precies uit te leggen zijn. Diegene heeft namelijk ook slechte ervaringen gehad met andere religies.
groetjes, Dennis |
"Kom en Zie"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:26
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Bij deze zeg ik weer af......het is me te ver met het O.V....
Iedereen een heel gezellige avond toegewenst. |
Dat vind ik jammer Sola, ik had je er graag bij gehad en je willen leren kennen. Kunnen we iets voor je regelen dan? Met iemand mee rijden? Ik dacht dat Cross je mee nam? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:30
|
|
|
Als je nadenkt bij iedere stap die je neemt, ....sta je voortdurend op 1 been!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:30
|
|
|
HDBAS635 schreef: | levenslang is in Nederland toch echt levenslang,tenzij er door de Koningin gratie wordt verleend |
Kun je dat onderbouwen? Ik dacht nl ook dat ze na verloop van tijd er weer uit mogen.
Jiil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:38
|
|
|
JILL658 schreef: | Met iemand mee rijden? Ik dacht dat Cross je mee nam?
Jill |
Die is al overboekt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:39
|
|
|
groetjes, Dennis |
Als jij een relatie hebt met de Heilige Geest en je vraagt Hem om je te leiden, dan raak je die persoon in zijn hart. Want dan zeg je de juiste dingen. Dan vallen de vragen weg denk ik. Dan heeft hij een eigen ontmoeting met God. Daarna zou ik vragen wat je nog kan doen voor hem en wat afspreken om ergens koffie te drinken en zo praten. Misschien kan je hem dan discipelen.
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:45
|
|
|
Interessant ga het wel lezen.
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:56
|
|
|
IMRE695 schreef: | Jawel, uit de zon blijven! Anders smelt de boter. |
Lekker eitje bakken Imre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 12:00
|
|
|
meestal krigen langgestraften er een tbs bij. en tbs is voor onbepaalde tijd. het gebeurt weleens dat een tbs-er verlof krijgt en weer een misdaad begaat. en vaak worden er bij de verlofprocedures fouten gemaakt. psychiatrische rapporten worden nauwelijks meegenomen bij verlof aanvraag. soms word er tijdens de gevangenneming levenslang omgezet naar zoveel jaar zitten en tbs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 12:16
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Tsja Wilma, dat is cm he, stikt hier van de gratis psychologen |
Het is net 1 groot gezin. We voeden elkaar op tot nederigheid en vriendelijkheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 12:21
|
|
|
JILL658 schreef: | Lekker eitje bakken Imre |
'Met lekkere spekjes enzo', zou ds. Gremdaat zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 12:23
|
|
|
RELLOK036 schreef: | misschien daarom gedaan.... |
Ik heb wel meer last van muggen nu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 12:24
|
|
|
De Heer is mijn herder Daarom schop ik het verder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 12:29
|
|
|
't Is goed om in je eigen hart te kijken Nog even voor het slapen gaan Of je van dageraad tot morgen Geen enkel hart hebt zeer gedaan. Of je aan liefdeloze mensen Eén woordeke van liefde zei En vind je in het huis des harten Dat je één van droefenis genas Dat je je handen hebt gewonden Rondom een hart, dat eenzaam was Dan voel je op je jonge lippen Die goedheid lijk een avondzoen 't Is goed in eigen hart te kijken En zo je ogen dicht te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 12:31
|
|
|
Ware vrienden herkent men niet aan hun medelijden, maar aan hun oprechte vreugde om een anders geluk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 13:46
|
|
|
IMRE695 schreef: | 't Is goed om in je eigen hart te kijken Nog even voor het slapen gaan Of je van dageraad tot morgen Geen enkel hart hebt zeer gedaan. Of je aan liefdeloze mensen Eén woordeke van liefde zei En vind je in het huis des harten Dat je één van droefenis genas Dat je je handen hebt gewonden Rondom een hart, dat eenzaam was Dan voel je op je jonge lippen Die goedheid lijk een avondzoen 't Is goed in eigen hart te kijken En zo je ogen dicht te doen. |
Dank je Imre,heel mooi,je hebt vandaag weer goed gedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 14:05
|
|
|
JILL658 schreef: | Wat geweldig Grace dat je dit mag getuigen hier, het had ook anders kunnen zijn Beterschap en sterkte. Jullie tijd was daar nog niet, God heeft nog een plan met jullie leven.........
Veel zegen Jill |
Wat een Zegen Grace, dat God jullie heeft bewaard, inmiddels hebben we er in de Gebedsroom ook al voor gedankt!
Hoe gaat het nu met je kneuzingen, kan pijn doen hoor. En de kinderen, hebben ze het een beetje verwerkt?
Warme groetjes van Eva.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 11 maart 2010, 14:07
|
|
Naar boven |
|
|