Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 14:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ken een oude dame, van 94 jaar, die had een uitspraak, wanneer de zuster vroeg, of ze nog even een dutje ging doen die dag. t is wat grof, maar dan zei ze;
daar heb ik helemaal geen tijd voor, ik moet nog dit doen, en die dame bezoeken; liggen kan ik nog lang genoeg.........mn tijd is zo voorbij!! |
Ik lees helemaal niets grofs???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 14:04
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dit nivo gaat me boven mn pet, imre, heb je niet een vraag die iets op een iets minder hoog nivo is? k heb maar een kabouter verstandje, zie je........ |
Dan heb ik voor jou nog een andere vraag, Hannah. En wel deze:
Kun je ook in andere maanden van het jaar meikevers waarnemen in je tuin, anders dan in de maand mei?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 14:31
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik hoorde vandaag dat ik over 4,5 week word ontvoerd door mijn familie.
helluppppppp, weet niet wat ik moet doen |
laat het avontuur lekker op je afkomen maris, je moet alles tenslotte een keertje meegemaakt hebben toch? ík ben nog nooit ontvoerd, lijkt me best wel eens leuk..................
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 6 april 2010, 14:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 14:33
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dan heb ik voor jou nog een andere vraag, Hannah. En wel deze:
Kun je ook in andere maanden van het jaar meikevers waarnemen in je tuin, anders dan in de maand mei?
|
kijk, dat bodem-leven-nivo past me beter imre!! dat is me nou net weer NIET te hoog!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 15:07
|
|
|
HANNAH810 schreef: | kijk, dat bodem-leven-nivo past me beter imre!! dat is me nou net weer NIET te hoog!! |
ja de mulders zijn de kaboutervliegtuigen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 17:16
|
|
|
Even iets heel anders. Ik heb een nieuwe frituurpan nodig. Welke is de beste in:
* eenvoud en gebruiksgemak * veiligheid * makkelijk schoon te houden * 3l. inhoud * niet duurder dan plusminus 70 euri
Gaarna jullie welgemeende advies!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 18:00
|
|
|
IMRE695 schreef: | Even iets heel anders. Ik heb een nieuwe frituurpan nodig. Welke is de beste in:
* eenvoud en gebruiksgemak * veiligheid * makkelijk schoon te houden * 3l. inhoud * niet duurder dan plusminus 70 euri
Gaarna jullie welgemeende advies! |
1 met een uitneembare binnenpan ik heb een tomado bevalt prima. je moet er wel 1 nemen met een uitneembare binnenpan.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 6 april 2010, 20:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 20:02
|
|
|
Wat voor thema moet ik nu weer omlijsten. U vraagd ik draai.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | goed plan |
Gezellig, Maris!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:27
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Als je je tas maar niet op de kop zet ...... |
Dan zetten Mariska en ik gezellig samen onze tassen op de kop, er zijn toch geen mannen bij die daar niet tegen kunnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:32
|
|
|
IMRE695 schreef: | Even iets heel anders. Ik heb een nieuwe frituurpan nodig. Welke is de beste in:
Mijn advies is om geen frituurpan te kopen, dat brengt je toch alleen maar in de verleiding om ongezonde dingen te eten. Zo'n ding in huis zou voor mij echt niet goed zijn.
Toch succes met je aankoop!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:34
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Mijn advies is om geen frituurpan te kopen, dat brengt je toch alleen maar in de verleiding om ongezonde dingen te eten. Zo'n ding in huis zou voor mij echt niet goed zijn.
Toch succes met je aankoop! |
Waarom zou frituur meteen ongezond zijn? Het is maar net wat je erin doet en of je het vet goed in de gaten houdt (temperatuur en schoonheid).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:34
|
|
|
Als je niet wilt, dat je hele huis naar de frituur ruikt, dan zou ik er ook eentje nemen met een reukfilter......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:54
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dan zetten Mariska en ik gezellig samen onze tassen op de kop, er zijn toch geen mannen bij die daar niet tegen kunnen. |
er zat niks in om mij voor te schamen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:14
|
|
|
HENK710 schreef: | Waarom zou frituur meteen ongezond zijn? Het is maar net wat je erin doet en of je het vet goed in de gaten houdt (temperatuur en schoonheid). |
Hoe goed het vet en de temperatuur daarvan ook is, het is en blijft een vette hap. 't Is niet dat ik er niet van hou hoor, maar de drempel voor mij is iets hoger als ik ervoor naar een cafetaria moet. Maar ik wil jullie zeker geen schuldgevoel aanpraten hoor!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 6 april 2010, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:18
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hoe goed het vet en de temperatuur daarvan ook is, het is en blijft een vette hap. 't Is niet dat ik er niet van hou hoor, maar de drempel voor mij is iets hoger als ik ervoor naar een cafetaria moet. Maar ik wil jullie zeker geen schuldgevoel aanpraten hoor! |
Zo vaak gebruiken we hem niet... Maar er is genoeg vettere hap dan wat er uit een frituurpan komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:40
|
|
|
Waarom zeggen en schrijven mensen toch steeds euri of soms wel eens euri's = dubbel meervoud overigens.......
Het is gewoon euro......
Toen we de guldens hadden zeiden we toch ook niet 70 guldens, maar 70 gulden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:44
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Toen we de guldens hadden zeiden we toch ook niet 70 guldens, maar 70 gulden |
Toch kan het allebei Solafide... Het eerste zegt iets over het aantal munten, het andere over de waarde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:02
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Toch kan het allebei Solafide... Het eerste zegt iets over het aantal munten, het andere over de waarde... |
Wat heet, het kan allebei....natuurlijk kan het...maar het gaat er toch aleen maar om een valutawaarde aan te geven......
Niemand zei vroeger 1000 guldens......waarom dan wel euri.... en ik vraag me dan wel af....waar komt deze uitgang i vandaan. Het kan net zo goed euro's zijn. Alsof het woord uit het latijn zou komen en daardoor een i als meervoudsuitgang zou krijgen...... en volgens mij krijgen in het Latijn alleen maar de woorden op -US de uitgang van -i in het meervoud zoals medicus - medici. Het woord EURO heeft echter geen uitgang op -US dus dan krijgt het in principe geen -i in het meervoud.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:11
|
|
|
HENK710 schreef: | Zo vaak gebruiken we hem niet... Maar er is genoeg vettere hap dan wat er uit een frituurpan komt. |
Ja....en vergeet vooral ook niet de gebakjes en andere zoete lekkernijen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:11
|
|
|
.-.-.-.-.-.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op dinsdag 6 april 2010, 23:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:16
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ja....en vergeet vooral ook niet de gebakjes en andere zoete lekkernijen.... |
das ook niet gezond, maar ook lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:30
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Waarom zeggen en schrijven mensen toch steeds euri of soms wel eens euri's = dubbel meervoud overigens.......
Het is gewoon euro......
Toen we de guldens hadden zeiden we toch ook niet 70 guldens, maar 70 gulden |
Dat is gewoon levende taal. Vroeger zei men: 1 ei en 2 eier. Maar dat herkent men nu niet meer als meervoud en kopen we dus eieren.
Het is wel vreemd met die guldens op de bank. Maar weer hetzelfde als met dollars of Britse ponden. Eigenlijk waren het gouden (gulden) florijnen. (Dfl. = Dutch florins).
Eén euro, twee euro's, euri typt weer wat sneller. Misschien is het een soort turbo-term of sms-woordje. Onze kindskinderen zullen ws. niet beter weten dan euro en euri. Tenzij we de guldens en de rijksdaalders weer terug willen. 100 gulden of honderden guldens. Ook toen was er verschil tussen meervoud en meervond.
't Blijft boeiend hé, taal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:38
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hoe goed het vet en de temperatuur daarvan ook is, het is en blijft een vette hap. 't Is niet dat ik er niet van hou hoor, maar de drempel voor mij is iets hoger als ik ervoor naar een cafetaria moet. Maar ik wil jullie zeker geen schuldgevoel aanpraten hoor! |
Eigenlijk wel een goed idee. Ik grijp nu te vaak naar de fritespan. Alhoewel, aardappelschijfjes uit de frituur toch wel het summun van lekker is.
Vroeger wilde ik ook geen friteuse hebben, totdat ik 'm cadeau kreeg. En tja, dan komen de frikandellen, de kroketten en niet veel meer, behalve patat en aardappelschijfjes. Zelfs de kroket heb ik al weer afgschaft.
Hèt grote nadeel van frituren vind ik het schoonmaken van de pan. Het verversen van de olie of het vet. En dan die 212 frituurpannen die op vergelijkings-sites besproken worden....
Ik kan er geen wijs uit, eerlijk gezegd. Ik had er al 1 uitgekozen die positief besproken werd. Blijkt daarvan het snoer weer te kort. How low can one go....
Misschien ook beter om het weer bij de cafetaria op de hoek te gaan halen. Daar maken ze de frikandellen speciaal! Om maar te zwijgen over alle andere lekkere dingen die daar in de vitrine mij toefluisteren: eet mij, eet mij, nee, eet mij!!!
Misschien moet ik toch vegetariër worden....
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op dinsdag 6 april 2010, 23:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:46
|
|
|
IMRE695 schreef: | Eigenlijk wel een goed idee. Ik grijp nu te vaak naar de fritespan. Alhoewel, aardappelschijfjes uit de frituur toch wel het summun van lekker is.
Vroeger wilde ik ook geen friteuse hebben, totdat ik 'm cadeau kreeg. En tja, dan komen de frikandellen, de kroketten en niet veel meer, behalve patat en aardappelschijfjes. Zelfs de kroket heb ik al weer afgschaft.
Hèt grote nadeel van frituren vind ik het schoonmaken van de pan. Het verversen van de olie of het vet. En dan die 212 frituurpannen die op vergelijkings-sites besproken worden....
Ik kan er geen wijs uit, eerlijk gezegd. Ik had er al 1 uitgekozen die positief besproken werd. Blijkt daarvan het snoer weer te kort. How low can one go....
Misschien ook beter om het weer bij de cafetaria op de hoek te gaan halen. Daar maken ze de frikandellen speciaal! Om maar te zwijgen over alle andere lekkere dingen die daar in de vitrine mij toefluisteren: eet mij, eet mij, nee, eet mij!!!
Misschien moet ik toch vegetariër worden.... |
Wat een verstandig verhaal, Imre.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:49
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wat voor thema moet ik nu weer omlijsten. U vraagd ik draai. |
Ik lag in een deuk: Radetzky March....
Ga zo door. En het wordt hier nog echt leuk!
Maarre... wat dacht je van een paar gezellige meezingers. Geen smartlappen, maar bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=X_ySCs4qZek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:50
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wat een verstandig verhaal, Imre. |
Ach, de wijsheid komt met de jaren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 23:54
|
|
|
En nu naar bed!
Et etara...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 00:10
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dat is gewoon levende taal. Vroeger zei men: 1 ei en 2 eier. Maar dat herkent men nu niet meer als meervoud en kopen we dus eieren.
Het is wel vreemd met die guldens op de bank. Maar weer hetzelfde als met dollars of Britse ponden. Eigenlijk waren het gouden (gulden) florijnen. (Dfl. = Dutch florins).
Eén euro, twee euro's, euri typt weer wat sneller. Misschien is het een soort turbo-term of sms-woordje. Onze kindskinderen zullen ws. niet beter weten dan euro en euri. Tenzij we de guldens en de rijksdaalders weer terug willen. 100 gulden of honderden guldens. Ook toen was er verschil tussen meervoud en meervond.
't Blijft boeiend hé, taal. |
|
|
Naar boven |
|
|