Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 17:42
|
|
|
een typisch onderwerp waarbij de moderne christen zich in alle bochten wringt om maar onder een m.i. duidelijk gebod uit te komen.
"ik ga niet met een hoedje lopen... ik ben daar gek!! stel je voor dat mensen mij gek vinden en uitlachen "
"nee joh, dat moet je niet letterlijk nemen, dat was voor DIE tijd, dat geld nu niet meer, en trouwens: mn haar ligt ook op mn hoofd hoor, dus het is bedekt "
Uitvluchten te over en ze weten het zeker, want dat staat toch allemaal heel duidelijk in de bijbel hoor, lees maar wat versen verder...
Enne nou... ik ga naar de kerk om naar de dienst te luisteren, niet om met mn hoedje te pronken.
Owja.. als je je daar nou druk om maakt, weet je wat veeeeeeeel erger is? Als je ongetrouwd ligt te wippen, das pas grote zonde!! Dan kom je in de hel hoor, want dat is ontucht.
Ik heb het weer ff gezien hier op farizeeer-match... veel plezier in uw witgekalkt graf... mn abo verloopt vandaag, wellicht tot ooit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 17:47
|
|
|
De Haleuja preken,ook helaas de Eo,klinkt zoet in de oren. Geef je Hartje dus. Jezus ik aanvaar U,daarna sport in beeld,met bord op schoot. Nu is Thomas A Kempis,in de Navolging,ook duistere taal voor mij.
Ik ben geen Monnik dus. Van alle preken,Refo,of Pinkstergemeente,heb ik nog nooit God tegen mij horen spreken,net als bij Daniél. Ik beluister preken dat wel,maar nooit in tongentaal geraakt,in de Heiligge Geestvervoering. Dat ik liever zware preken beluisterd,met de vuist op de kansel,ondanks mijn toch vrolijke aard,is mijn intensie.
Schapen die slapen dus.
De pinkstergemeenten hebben geen kansel,helaas,om er op los te beuken. Toch er ook veel van geleerd.
Je gaat gewoon de Hel in dus. Wees Dienstkecht,Man Vrouw,in Jezus Navolging. Anders is het verloren voor jou. Bediening? dat is de arm of de voet,ook in gebedsgenezing,of zending. Dat zijn Talenten,voor de Gemeente,en Zeer zeker het Volk Israël. Op aarde zijn geen schatten te bewaren.
Mijn lichaam is stervende,dus gewoon de laatste levensfase berijkt. En graaf mijn verstopt talent op,voor het te laat is. Gij onwaardigge Dienstknecht,is het laatste oordeel. Vergeef mijn Zonden,is altijd mijn gebed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 17:55
|
|
|
veel plezier nog op cm, ik ben weer ff weg
en hou goede hoop, zelfs ik kwam hier aan een partner
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:01
|
|
|
PIETER649 schreef: | een typisch onderwerp waarbij de moderne christen zich in alle bochten wringt om maar onder een m.i. duidelijk gebod uit te komen.
"ik ga niet met een hoedje lopen... ik ben daar gek!! stel je voor dat mensen mij gek vinden en uitlachen "
"nee joh, dat moet je niet letterlijk nemen, dat was voor DIE tijd, dat geld nu niet meer, en trouwens: mn haar ligt ook op mn hoofd hoor, dus het is bedekt "
Uitvluchten te over en ze weten het zeker, want dat staat toch allemaal heel duidelijk in de bijbel hoor, lees maar wat versen verder...
Enne nou... ik ga naar de kerk om naar de dienst te luisteren, niet om met mn hoedje te pronken.
Owja.. als je je daar nou druk om maakt, weet je wat veeeeeeeel erger is? Als je ongetrouwd ligt te wippen, das pas grote zonde!! Dan kom je in de hel hoor, want dat is ontucht.
Ik heb het weer ff gezien hier op farizeeer-match... veel plezier in uw witgekalkt graf... mn abo verloopt vandaag, wellicht tot ooit |
heeeey pieter ... wel ff je abbo verlengen hé ... tword zomer man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mieke, ik ben me heel goed bewust van wie ik ben. En in sommige gevallen is het idd zwart wit. Ik heb geleerd wat grenzen zijn in het geloofsleven. Ik geloof dat Jezus de enige weg tot de Vader is. En dan kunnen veel zgn wijze mannen wel andere dingen beweren, maar als de Bijbel duidelijk is, dat Hij de enige weg is, dan zoek ik ook geen andere. Als je gelooft dat er meerdere wegen tot God zijn, was het offer van Jezus immers niet nodig geweest. Dan was zijn sterven zinloos en was Hij niet opgestaan uit de dood. Nu weet ik niet of je gelooft dat Hij is opgestaan, maar ik geloof dat wel. Ik geloof niet dat het ons doel is om onszelf te realiseren. Ik denk eerder dat we mogen afleggen wat niet goed is om God te dienen. Het gaat niet om mij, of wat ik voel of wat ik denk. Het gaat erom dat ik met mijn leven Hem kan dienen. Want God dienen is het hoogste doel voor mij. |
Vind ik goede opmerkingen Chat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:28
|
|
|
PIETER649 schreef: | een typisch onderwerp waarbij de moderne christen zich in alle bochten wringt om maar onder een m.i. duidelijk gebod uit te komen.
Ik heb het weer ff gezien hier op farizeeer-match... veel plezier in uw witgekalkt graf... mn abo verloopt vandaag, wellicht tot ooit |
Pieter,
Is dit jou manier van afscheid nemen? Ik ben het anders gewent hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:37
|
|
|
Het geloofs dus. Ik geloof en BLa Bla Bla dus.
Opgedreund dus,bij de Cathechese. Die dominee mepte ook graag,onder die lammeren. Kijk een meisje,werd dat lokaal uitgeslagen,en pleegde daarna zelfmoord.
Zijn Schuld ? dat weet ik niet. Maar Cathechese ben ik gaan haten.
Dat strookt alles in mij. Ik doorzoek,waar ik naar verlang,in die artikelen. Die kindermishandeling op ook die NH school,was gewoon ongeremd. Na die oorlog en watersnood,was van barmhartigheid niet veel te merken.
Wel fustratie,op kinderen uitleven. Gewoon machodisme. Mijn Colega,uit het bevindelijke Hoekserwaard,zo'n goed man,heeft zich van God totaal afgekeerd,en Haat God intens. Het Godsgeweld dus,in sadomacho. Veel verhalen heb ik aangehoord,van beschadigde zielen,dat God Haat is en geen Vrucht voor de Ziel. Er is avressie ontstaan,ook in parades,uit onmacht,en tarten. Na de Wo 2,geboren zijn 1948,is voor mij gewoon bitter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:42
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Chatuliem,
Allereerst, complimenten voor je bijdragen. Ik vind hem sterk onderbouwd en opbouwend. Dank je.
Dan inhoudelijk: Ik snap dat jij, en met jou vele anderen, bang zijn om het Evangelie te laten kleuren door de tijdsgeest. God’s woord is te belangrijk om met alle winden mee te laten waaien.
Echter, ik stel vast dat hoe God bij ons in NL beleden wordt (ik heb het dus niet over God’s woord) juist heel erg gekleurd is door de tijdsgeest.
Afhankelijk van in welke kerk je gaat, kan het heel erg wisselen welke tijdsgeest dit is. Zo is bijvoorbeeld de definitie van ‘zonde’ heel erg verschillend van gemeente tot gemeente. (ikzelf houd vast aan de letterlijke vertaling; zonde=je doel missen, maar ik dwaal af van wat ik wil vertellen)
Wat ik hiermee probeer te zeggen, is dat zolang ikzelf er van overtuigd ben dat iemand god’s woord naleeft, ik geen oordeel wil vellen over diens interpretatie hiervan. Ik voel mezelf dan ook niet geroepen om anderen te corrigeren. Maar misschien dat dit een verschil is tussen onze rol, jij als voorganger en ik als gemeentelid.
Je tweede punt is over mensen die (willens en wetens) God’s wet overtreden. Ook hier spreek ik niet namens een gemeente, maar uitsluitend als persoon. Bij hen probeer ik liever mensen God’s liefde te leren kennen dan hen te houden aan een wet die hen (blijkbaar) niet genoeg prikkelt om zich aan te houden.
Om eens heel erg ego-centrisch (dus vanuit mezelf) te redeneren: Ikzelf heb een opdracht van Jezus, namelijk om de hele wereld Zijn naam te onderwijzen, Zijn liefde te leren kennen. Of de hele wereld zich aan Zijn wetten houdt, is om heel eerlijk te zijn tussen hèn en tussen God.
Ikzelf ben namelijk van mening dat als iemand Hem leert kennen, dat deze persoon uit liefde naar Hem toe zich aan Zijn wetten zal houden. Zo heb ik Hem leren kennen, niet als een strenge politieagent maar als een liefdevolle onderwijzer. Zijn wetten zijn namelijk niet gemaakt om ons te pesten, maar om ons te beschermen.
Vincent
Dan een korte reactie op sex voor het huwelijk, ondanks dat je heel terecht opmerkt dat dit niet de plaats is.
Ik propagandeer niet dat iedereen maar moet doen waartoe zijn/haar lusten hem drijven. Omdat het gaat om intimiteit, is het belangrijk om voorzichtig te zijn met sexuele contacten en vooral de gevoelens van de partner. Om nog maar niet te spreken over de risico’s van (onbeschermde) sex.
Echter, ik denk dat het overgaan tot een huwelijk voordat je er samen klaar voor bent veel meer risico’s heeft. |
VINCENT394 schreef: | Echter, ik denk dat het overgaan tot een huwelijk voordat je er samen klaar voor bent veel meer risico’s heeft. |
Ja, dat is buitenkijf zo.......Ik weet eigenlijk niet wat je met deze opmerking wil? Bedoel je soms, dat je vindt, dat je dan voor je huwelijk ook de gelachtsdaad moet verrichten of zo????
Wanneer ben je volgens jou dan....KLAAR VOOR EEN HUWELIJK? Mensen trouwen m.i. zo wie zo MEESTAL te vroeg en men neemt m.i. niet de tijd om elkaar op velerlei gebieden te leren kennen.....het sexuele gebied is daarbij volgens mij mety name HET GEBIED, waar men al zeer snel toe overgaat......dat is trouwens ook niet verwonderlijk, maar het is niet het enige gebied, wat belangrijk is voor een GOED huwelijk.
Het gekke is juist, dat wanneer men te snel geslachtelijke omgang met elkaar heeft en zich daar met name alleen maar op focussed voor het huwelijk, dat het dan zeer vaak juist fout gaat, gewoon omdat men elkaar niet kent op die andere gebieden, die in een huwelijk nu eenmaal dan gaan opspelen, als je elkaar dagelijks meemaakt. Dan blijkt dat men eLkaar te weinig kent op die andere gebieden, die dan toch blijken erg belangrijk te zijn in het omgaan met elkaar, want je kunt nu eenmaal niet, normaliter, met elkaar de hele dag sex bedrijven...lijkt me zo.
En wat betreft je reactie op Chatuliem....niet iedereen heeft dezelfde roeping en talenten gekregen van God..... Niet iedereen is dezelfde en hetzelfde....
We zijn als kinderen gods elkaar tot aanvullng..Ieder lid van het lichaam heeft weer een andere funktie.....de arm is het been niet, etc....
In de bijbel staat.....MET ELKAAR zullen we kennen de hoogte en de diepte en de wijdte van het Koninkrijk van God.
`
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:45
|
|
|
Glenny en Alfa, jullie krijgen mijn 1e keus,ben hat daar ook meest mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:48
|
|
|
Kweenie hoor. Ik krijg sterk de neiging nu een vrolijk opwekkingslied te gaan luisteren. Het lijkt wel of je alleen maar de verkeerde mensen kent of de verkeerde verhalen hoort.
Het is allemaal een beetje triestmakend op zo'n mooie dag in maart.
Het is al eerder gezegd: ik hoop dat je rust mag vinden in het geloof. En niet alleen maar telkens de negatieve aspecten benadrukt, of jezelf zo klein maakt. Je klinkt ook erg misantropisch (mens-verachtend).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:02
|
|
|
APPELTJE084 schreef: | Had onlangs een discussie, doodstraf, ja of nee, en indien ja, waar trek je een grens nu precies? Hier wil ik een stuivertje over wisselen.. |
-------------------------------------------------------------------------------------
ja, indien het echt zeker is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:09
|
|
|
IMRE695 schreef: | Kweenie hoor. Ik krijg sterk de neiging nu een vrolijk opwekkingslied te gaan luisteren. Het lijkt wel of je alleen maar de verkeerde mensen kent of de verkeerde verhalen hoort.
Het is allemaal een beetje triestmakend op zo'n mooie dag in maart.
Het is al eerder gezegd: ik hoop dat je rust mag vinden in het geloof. En niet alleen maar telkens de negatieve aspecten benadrukt, of jezelf zo klein maakt. Je klinkt ook erg misantropisch (mens-verachtend). |
Je vergeet niet snel.
Na Wo 2,was van erbarmen geen plaats,en kort daara de watersnood,die ik wel meemaakte. Er was gewoon agressie,in mijn kinderrtijd. Echt mineur ben ik niet. Terug naar oegstgeest,schreef jan wokers. Die bitterheid,ook geproefd te hebben. Die nasmaak is voorbij,en bij Wolkers Wijlen nooit. Maar uit je gedachten bannen lukt geen mens. Want er zijn ook vele mooie momenten in mijn leven gepaseerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:14
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Willen jullie alsjeblieft wat rustiger en vriendelijker op elkaar reageren? Ik heb zo het idee dat hier stellingen (posities) worden ingenomen zonder dat men begrip voor elkaar krijgt. (begrip voor elkaar betekent NIET dat men de eigen visie op moet geven, maar eerder dat er een ècht gesprek op gang komt) | Eerlijk gezegd vind ik dit wel een onderwerp die hier gewoon besproken mag worden op de manier die nu gedaan wordt. Het is nl. ook een emotioneel onderwerp, omdat je nl. de basis van mensen raakt. Word dan niet zo snel overstuur, en laat het zich gewoon ontwikkelen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:17
|
|
|
of gewoon je haren onder de lucht verfrisser spuiten... ruik je wel naar denneappel of lavendel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:22
|
|
|
Ik heb het weer ff gezien hier op farizeeer-match... veel plezier in uw witgekalkt graf... mn abo verloopt vandaag, wellicht tot ooit | Morgen start ik mijn truck.
En weer de nachtrijder. So long, red sails in the Sunsset. Ik zie altijd de zon opgaan,en ondergaan in mijn werk. Loof den Heere. Aderengebroed zij Jezus,tegen hen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:32
|
|
|
excuses, et was rells hoekje.
Laatst aangepast door
|
ROELTJE813
|
op dinsdag 9 maart 2010, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je hebt gelijk maar is het tegelijkertijd niet zo dat in de christelijke traditie een nieuwe stroming is die deze vormen van meditatie in elkaar op laat gaan? Je hebt niet voor niets kloosters die aan zenmeditatie doen en ook binnen de kerken heb je steeds meer vormen van meditatie, kijk naar onderdelen van een thomasviering bv, meditatieve momenten in de veertig dagen tijd enz. De een kiest voor een vorm van aanbidding met opwekkingsliederen en de ander voor meditatie. En wat is goed en wat is fout? Is het niet het belangijkste dat we met ons geloof bezig zijn?
Willemijn | Je hebt gelijk als je zegt dat sommige kerken daarnee bezig zijn. Eerlijk gezegd is dat voor mij de aanleiding geweest om hier duidelijk stelling tegen te nemen. Het maakt gelovigen verward, omdat ze hier het voortouw in nemen. Terwijl de Bijbel duidelijk stelling tegen neemt. De reden dat het Thomas evangelie niet in de bijbel staat, is vanwege haar gnositsche invloeden. Dan ligt het juist voor de hand dat ze een feest aan het Thomasevangelie spenderen. Mensen denken vaak, als het goed voelt, is het goed voor mij. Maar zo werkt het niet. Een sigaretje doet me heel goed, ik voel de stress van me afglijden en ik kan me ontspannen. Maar is een sigaretje goed? Zoals iemand treffend beschreef, is de combinatie met suikerziekte heel gevaarlijk en kan het zelfs levensbedreigend zijn. Maar een sigaretje zelf voelt nog steeds goed. Zonder sigaretje word ik zelfs chagrijnig en ben ik niet te genieten. Maar moet ik er dan mee doorgaan, terwijl ik weet dat ik mijn leven in de waagschaal stel? Zo zie ik dat ook met yoga. Het voelt goed, maar het leidt uiteindelijk tot je geestelijke dood. Ook al gaan veel kerken je voor, ze zullen je uiteindelijk van de echte weg afhalen. In de tekst van de Kolossenzen zie je wat het advies van Paulus is. Zoek niet naar allerlei geestelijke waarheden, maar zoek Jezus zelf en Hij zal je leiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:52
|
|
|
sha la lie sha la la
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | veel plezier nog op cm, ik ben weer ff weg
en hou goede hoop, zelfs ik kwam hier aan een partner |
Dat is heel bemoedigend Pieter , bedankt!
't Zal best even saai zijn zonder je, maar je komt vast weer gauw terug! Een goede en rustige tijd, zonder de irritaties van CM, toegewenst!
Tot ziens! Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:06
|
|
|
Om dus ongelovig te worden,is dus de Chr sites. Dat ik mij nog niet tot homosekualitet mij bekeerd heeft,is een wonder. Ik ben gewoon gehersenspoeld,in vele Godsgeloven. Ik heb geen idee meer,wat Jesus betekend heeft. De Arie Boomsma,van de EO,L Homo,bij Linda de Mol,I Love sex. God heeft ook Arie Boomsma geschapen dus,was het cover. Geen respect voor die dat zeer betreuren. Ik ben niet van apen afstandig,in evolutie.
Maar Bokito in Blijdorp had gelijk. Mens ik veracht je mens,in die toorn. Wim Sonneveld .ook Homo,zij Publiek ik veracht je,en kreeg groot aplaus. Het mensen(dom) dus,bespeelde hij,in theater. Preken over Geloofs(dom) ook beluisterd. Lekker warm tegen elkaar zitten,zij een predikansvrouw,in de Veluwe Bibelbelt,maar geen compassie,voor de predikker,in het zondigge zuiden. Laodichea,dus,gij zijt lauw,ik spuug dat uit. Mijn oom zij,als een dominee een dik tractement heeft,moet zijn preek ook rijk zijn,en daar schort het aan. Daar ik geschiedenis bestudeer,is er in de kerk,veel stroomafwaarts gegaan. Altijd die mineur van mij,is de reactie. Maar ik ben geen aap,van evolutie,en wel bestuderend iemand in geschriften. Dat klink inderdaad niet altijd leuk. Jammer,want ik ben juist zo leuk in omgang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:14
|
|
|
RELLOK036 schreef: | of gewoon je haren onder de lucht verfrisser spuiten... ruik je wel naar denneappel of lavendel... |
Je bedoelde toiletverfrisser?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:23
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Je bedoelde toiletverfrisser? | zijn je eigen woorden Maar stinkt dan minder dacht ik zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:23
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | -------------------------------------------------------------------------------------
veel boter in je haren smeren en dan 5 minuten in laten trekken en dan uitspoelen. daarna met shampoo wassen.
wil je het haar mooi glanzend hebben, doe er dan een kiwi in stukjesroer er een ei door en wat bier en dat 5 minuten op je hoofd laten,en dan uitwassen.
----
excuses, et was rells hoekje. |
Oke... heb het gedaan....maar nu stink ik weer naar bier, ik lijk wel een alcoholiste Van mannen wordt ik echt niks wijzer zeg.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op dinsdag 9 maart 2010, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:24
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Oke... heb het gedaan....maar nu stink ik weer naar bier, lijk wel een alcoholiste Mannen, met hun goed ideeen denken ze, ik word hier echt niet wijzer van. |
-------------------------------------------------------------------------------------
nooit aan beginnnen dan.
bezind eer ge begind.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | veel plezier nog op cm, ik ben weer ff weg
en hou goede hoop, zelfs ik kwam hier aan een partner |
Doei Pieter, tot ergens ... Hoe moet dat nu met onze date??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:44
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Oke... heb het gedaan....maar nu stink ik weer naar bier, ik lijk wel een alcoholiste Van mannen wordt ik echt niks wijzer zeg. |
klonk als eenrecept om op te eten.... maar euhm waar smaakthet dan naar en wat is het?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:44
|
|
|
Vertel mij die definitie. De Dom van Keulen,of Utrecht,of Dordrecht.
Ik hoorde een gesprek tussen mijn ouders,Hij is Dom,mijn persoon dus. Ecnomie en Politiek ben ik inderdaad heel dom. Een bete broods,en water,is ook overleven in tevredenheid. Ik heb schrijven geleerd,en beperkt rekenen,meer niet. In Domheden,kerkelijk,was inteigentie,de voorkeur,daar zij niet dom waren. Ik ben mij altijd gaan intreseren in Christendom,waar anderen zo dom in zijn. Oerstom is spraakgebrek,dus geen last van. Doof in mindere mate,maar hoor wat ik wil,en doof wat ik niet wil horen. Christendom,Dus Jesus was Dom dus. Christenbelijdend,haal je in de polietiek,ook geen punten mee,een armaligge zetel en meer niet. Dan ben je weer Politiekdom geloof ik. Vastgenageld worden,in die domheid. Dus ik ben inteligent,in het verstand wat mij geschonken is. Jezus hield van mij,en van mijn domme uitlatingen. Zo dom ben ik niet dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:55
|
|
|
euhm een vraagje over mediteren.... is bidden vasten en je bijbel lezen ook niet ergens een vorm van meditatie? je legt je dan compleet toe op naar het luisteren naar God dacht ik zo even....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:58
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhm een vraagje over mediteren.... is bidden vasten en je bijbel lezen ook niet ergens een vorm van meditatie? je legt je dan compleet toe op naar het luisteren naar God dacht ik zo even.... |
Dacht ik ook Rel....ben het volkomen met je eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 21:03
|
|
|
broeders en zusters wil je dit vertellen ga niet in de waarzegenrij of naar een paranos je maak alles kapot in je .wil je dit vertellen toen ik nog geen chisten was had ik hier een praktijk .De mensen wie hier kwamen misten wat in hun leven ze zochten naar hun ik of ze haden pijn en zochten genezing of naar andwoorden.Hier in mijn huis moest alles gezuiverd woorden maar ook bij mijn zelf .Jezus is de weg HIJ geef je de andwoorden en genees je en geef je liefde .Dus ga niet naar vreemde praktijken wand dan heeft de duivel vrij spel
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|