Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:44
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 9 maart 2010, 08:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:48
|
|
|
MIEKE364 schreef: | kwantiteit is nog geen kwaliteit, Solafide. |
Smeer jij nou maar eens ogenzalf op je ogen Mieke, die je van de Here Jezus kunt kopen, opdat je ziende moge worden. Je bent GEESTELIJK zo blind als een mol...........en voor de rest zal ik geen woord meer aan je verspillen.......ik heb genoeg gezegd......als onwillige mensen iets niet willen zien, dan is daar verder geen garen mee te spinnen.
En voor je primaire bravourtaal ben ik totaal niet bevattelijk......ik heb eerder met je te doen dan wat anders. Wat jij zegt, slaat ALLEMAAL als een tang op een varken....je lijkt eerder op een onwillige puber dan op een volwassen iemand.
Gods zegen Mieke....ik hoop dat eens je ogen open zullen gaan en daar laat ik het dan nu maar bij.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op dinsdag 9 maart 2010, 01:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 02:09
|
|
|
INKA401 schreef: | oké zal het eens met een brijnaald proberen |
Maar voorzichtig hoor Inka.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 02:12
|
|
|
WILMA729 schreef: | Ik bedoel met zijspoor, dat ze kennelijk meer waarde hechten aan het uiterlijk (lees hoedjes) dan aan de kerkdeuren open zetten voor mensen die gewoon Gods woord willen horen.
Dat de vrouw alleenmet bedekt hoofd de kerkdienst bij mag wonen lees je in 1 kor. 11.
Paulus schreef dit aan de Korintiers, omdat er op dat moment een probleem was in die stad. Het was in die tijd een grote stad, met veel verschillende nationaliteiten, die allemaal hun eigen godsdienst en cultuur meenamen. Er was veel onzedelijk gedrag. vrouwen die als hoertjes blootshoofds rondliepen b.v. Paulus wilde dat de chr. gemeente zich onderscheidde van dit alles. De gemeenten van nu die nog steeds het verlangen hebben dat de vrouwen alleen met bedekt hoofd mogen bidden en de kerk binnen mogen, willen zich hiermee onderscheiden van "de wereld". En ze nemen de tekst van 1 kor 11 erg letterlijk, ze kijken niet naar het waarom van de brief van Paulus aan de Korintiers.
Ik vind ook dat je nooit iemand om deze reden de toegang tot een dienst mag weigeren. |
-------------------------------------------------------------------------------------
dus de bijbel weer ontwrichten? is het weer niet waar wat er in staat of is dat weer ouderwets?
wou je zeggen dat wat rood gekleurd is, dat dat tegenwoordig de dag niet meer aan de orde is? kom op mensen,hoever zijn wij van Gods woord afgedwaald? gewoon verschrikkelijk dit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 02:17
|
|
|
PIETER649 schreef: | knuffel je mij niet meer inka?? |
als jij je hierdoor aangesproken voeld pieter dan geld dit ook voor jou ... grrrrrr ... ik meen dit echt ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 02:22
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | het is geen hema worst ofzo inka!! |
nee natuurlijk niet ... ik bedoel het ook wat dieper ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 02:29
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Laat me raden.....je rijd naar de supermarkt en...... |
nuuuh ... mijn tip vrwijs ik naar appelje ... dát is de bakman op dit gebied toch? ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 08:19
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | -------------------------------------------------------------------------------------
dus de bijbel weer ontwrichten? is het weer niet waar wat er in staat of is dat weer ouderwets? |
Dus omdat mensen op een hedendaagse manier met de Schriften om willen gaan, ontwrichten ze de Bijbel?
Dat is dus gewoon NIET waar.
En trouwens..... waarom maak jij je druk over de hoedjes in de kerk en niet over bijvoorbeeld de verkeersdoden? Hoewel de meeste mensen voorzichtig zijn in het verkeer, is er toch een groep mensen die roekeloos rijdt en daardoor verkeersongevallen met gewonden (en doden) veroorzaken. In de Bijbel staat: "Gij zult niet doden". En dat betekent dus ook dat men niet door roekeloos gedrag ongevallen moet veroorzaken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 08:27
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | En voor je primaire bravourtaal ben ik totaal niet bevattelijk......ik heb eerder met je te doen dan wat anders. Wat jij zegt, slaat ALLEMAAL als een tang op een varken....je lijkt eerder op een onwillige puber dan op een volwassen iemand.
Gods zegen Mieke....ik hoop dat eens je ogen open zullen gaan en daar laat ik het dan nu maar bij. |
Willen jullie alsjeblieft wat rustiger en vriendelijker op elkaar reageren? Ik heb zo het idee dat hier stellingen (posities) worden ingenomen zonder dat men begrip voor elkaar krijgt. (begrip voor elkaar betekent NIET dat men de eigen visie op moet geven, maar eerder dat er een ècht gesprek op gang komt)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 08:45
|
|
|
t is gewoon tijd voor een rustgevend slaapliedje arjan.... ergert u niet, verwondert u slechts.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELTJE813
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 08:46
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Dus omdat mensen op een hedendaagse manier met de Schriften om willen gaan, ontwrichten ze de Bijbel?
Dat is dus gewoon NIET waar.
En trouwens..... waarom maak jij je druk over de hoedjes in de kerk en niet over bijvoorbeeld de verkeersdoden? Hoewel de meeste mensen voorzichtig zijn in het verkeer, is er toch een groep mensen die roekeloos rijdt en daardoor verkeersongevallen met gewonden (en doden) veroorzaken. In de Bijbel staat: "Gij zult niet doden". En dat betekent dus ook dat men niet door roekeloos gedrag ongevallen moet veroorzaken. |
-------------------------------------------------------------------------------------
Ja waar maak ik me druk om? precies zoals het er staat. de bijbel schrijft het,en waarom zou je je er niet aan houden dan? jij en zoveel te meer hier houden er andere geschriften op na zodat je overal makkelijke langs heen kan lopen.Geef me 1 goede reden waarom je dat niet zou doen?en niet een reden die jij graag wil,maar wat gefundeerd is op Gods Woord.
Wou je zeggen dat mijn rijgedrag niet ok was? En wat schort er aan? en veel al als ik hier lees als er iest gebeurd is met dodelijke afloop,dan is het een heel moeilijke kwestie.Het makkelijkste is om te zeggen van, he jad 5 minuten eerder weg moeten gaan dan had je elkaar niet gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 09:48
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | -------------------------------------------------------------------------------------
dus de bijbel weer ontwrichten? is het weer niet waar wat er in staat of is dat weer ouderwets?
wou je zeggen dat wat rood gekleurd is, dat dat tegenwoordig de dag niet meer aan de orde is? kom op mensen,hoever zijn wij van Gods woord afgedwaald? gewoon verschrikkelijk dit. |
Jij lijkt me een bijbelvast iemand, die het Woord van God heel letterlijk neemt, al is het voor ons gissen in hoeverre je dat ook in je eigen dagelijks leven toepast, want daarover lezen we weinig in jouw profiel.
Er staan veel voorschriften in de Bijbel waar we ons als gelovigen niet meer om bekommeren, ook niet in de strikte reformatorische kerken. Er wordt niet meer gestenigd, er wordt varkensvlees gegeten en geld verdienen en rijk worden, zien de meesten van ons als een deugd en niet als een bijzondere verantwoordelijkheid om te delen.
De evangelist Paulus wordt ook wel de 1e theoloog genoemd. Hij heeft hoe het chrstelijke geloof geleefd moet worden in de wereld mede vorm en inhoud gegeven. Hij schrijft herderlijke brieven om te onderwijzen, te bemoedigen en te vermanen.
Als je zijn brieven goed leest, zegt hij vaak dat hij bepaalde zaken doorgeeft zoals hij het begrepen heeft van God. Maar soms schrijft hij ook op, dat het zijn persoonlijke mening is.
Wat het geval met hoedjes in de kerk is, weet ik niet zo: een opdracht voor de gelovigen of zijn eigen mening, geplaatst in zijn eigen tijd in de gemeente van Korinthe.
De tekst die er uit gelicht wordt, staat wel in een context, namelijk over de rol van de vrouw in de wereld en in de gemeente. Paulus ageert met name tegen vrouwen die met een onbedekt hoofd profeteren of bidden in de gemeente, aanbidding dus. Een situatie die zich niet in reformatorische kerken voordoet, want daar is slechts 1 voorganger en geprofeteerd wordt er al helemaal niet in dit type kerk door de gelovigen.
Wat de meerwaarde van een hoedje op is, is mij een raadsel. Ook vrouwen in mijn gemeente zijn er erg verdeeld over. De ene helft doet het nog wel, de andere niet. En sommige vrouwen zien het als een mogelijkheid hun rijkdom en pronkzucht te tonen met dure en extravagante hoeden, alsof het Prinsjesdag is.
Ik denk dat het geen voorschrift is, geen wettische regel. Je kunt het doen of nalaten. Kerken die het voorschrijven, kun je als vrouw ook links laten liggen. Want het gaat om het hart. De mooiste hoed is geen compensatie voor een wereldgelijkvormig hart. Verder vraag ik me af of vrouwen in Jezus' tijd bedekt of onbedekt in de synagoge zaten.
Met Paulus is het altijd oppassen: soms is het zijn mening en soms is het een bindend voorschrift. Maar ook in dat laatste zijn we vrijer geworden. Gelukkig maar. Het geloof wil namelijk vrij maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:01
|
|
|
[quote=ROELTJE813]Idd, niemand is het met me eens,waarom z....... we dan in andere polls???????
Iedereen weet het hier altijd zo heeeeeel goed, alleen niemand wenst zich aan de regesl te houden. Dus daarom deze poll, en nu wordt in eens iedereeen wel weer wakker.Gebruik die grijze vastgesmolten massa dan eens. Mede c-m genoten.
Prediker 7:16 (inclusief Kanttekeningen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
APPELTJE084
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:02
|
|
|
"Genoeg hebben is geluk; meer dan genoeg hebben brengt ongeluk. Dat geldt voor alle dingen, vooral echter voor geld."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:05
|
|
|
Geld wat stom is, maakt recht wat krom is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:08
|
|
|
Als je de Joodse voorschriften leest heb je een gebedskleed voor mannen en vrouwen. Als de man naar de synagoge gaat moet hij zijn hoofd bedekken Zijn wij Christenen niet geent op de stam van de Joden
Shaloom Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:16
|
|
|
Kan niet........ ligt op het kerkhof Kun niet.........ligt er naast En waar een wil is is een weg
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:24
|
|
|
Ik ga nooit naar een kerk waar kleding voorschriften zijn. Ik vind het ronduit niet erg gastvrij als je als vreemdeling geweigerd word in een gemeente, waar kleding voorschriften zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:27
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | Idd, niemand is het met me eens,waarom z....... we dan in andere polls???????
Iedereen weet het hier altijd zo heeeeeel goed, alleen niemand wenst zich aan de regesl te houden. Dus daarom deze poll, en nu wordt in eens iedereeen wel weer wakker.Gebruik die grijze vastgesmolten massa dan eens. Mede c-m genoten.
groetjes. |
Als je iets op het forum neerzet, kan je reacties verwachten. Jij eist eigenlijk van ons dat we aan jou regels houden. Van zus en zo moet er gereageerd worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:32
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | Idd, niemand is het met me eens,waarom z....... we dan in andere polls???????
groetjes. |
als jij verder gekeken had dan je neus lang is had dit idd zo niet gehoeven roel wie z'n grijze cellen zijn nu dus vastgesmolten hahaha wie de schoen past trekke hem aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:59
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Beetje jammer denk ik... het heb rond sinterklaas toch goed gewerkt | nah ik heb die rode slip nog does
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 12:07
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik ga nooit naar een kerk waar kleding voorschriften zijn. Ik vind het ronduit niet erg gastvrij als je als vreemdeling geweigerd word in een gemeente, waar kleding voorschriften zijn. |
Bij mij in de kerk ben je altijd welkom, maakt niet uit in wat je aan hebt. Het zit hem echt niet in de kleren, dat is alleen maar de buitenkant. Ik zorg wel dat ik er netjes uit zie, dat doe je toch ook als je naar een feest gaat. Maakt mij niet uit of het een rokje is of lange broek, heb zondags best veel een rok of jurkje aan. Vind mn oma zo mooi, dan zegt ze Carien wat ben je weer netjes, leuk toch om dat van een oma van 86 te horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 12:39
|
|
|
Het gaat over Hoofdbedeking,en geen hoed. Ook de kledingdracht,is geen of wel lange broek,of rok. Ook de haardracht,wat eer of oneer is.
In die tijd was er ook traverstie,in de gemeente,en de sekse,niet herkenbaar. Dat is oneer. Paulus bedoelde er mee,dat de man en vrouw herkenbaar moet zijn,in de Gemeente,in hoofdbedeking. Bij de evangeliegemeente die ik regelmatig bezoek,gaf de voorganger ergens zijn ongenoegen weer,in de naveltruitjes,en strakke jeans,als waarschuwing,zij tonen hun vrouw zijn in die bedekking,gewoon ongepast.
Kijk een keurigge iets oudere dame neemt meestal plaats naast mij,in vrijwel altijd broekpak,maar haar hoofdbedekking,is tot de Lof des Heeren gewijd,als op en top een dame. Zo-ook moet de man,herkenbaar zijn,om verzorg de dienst des Heeren te beleven. Opzichige kleding leid af,ook lichaamsveriering,in vele tatoos,bedek die ook. Kerkgang is gekleed gaan,in het Kleed van Jezus Christus. Apostel Paulus,was ook niet gekleed,in een duur van Gils Costuum,maar in eenvoud. Die hoofdbedeking,bedoelde hij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:02
|
|
|
RELLOK036 schreef: | komp wel goe |
FF een vraagje:
Hoe krijg ik dieselolie uit mn haren? Heb het al een paar keer gewassen ,en ik ruik het nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:06
|
|
|
wou je zeggen dat wat rood gekleurd is, dat dat tegenwoordig de dag niet meer aan de orde is? kom op mensen,hoever zijn wij van Gods woord afgedwaald? gewoon verschrikkelijk dit. |
jij en zoveel te meer hier houden er andere geschriften op na zodat je overal makkelijke langs heen kan lopen.
(roeltje, op zoek naar gezelligheid?)
ik begrijp je niet roeltje; je vraagt aan t begin van dit topic hoe men op cm aankijkt tegen het dragen van een hoofddeksel, wanneer men bereid is je hierin een antwoord te geven op je vraag, dan snauw je ze af?
het komt op mij over als onredelijk, en het klinkt me in de oren als "Heere, ik dank u dat ik niet ben als mariska, jill, jonathan, wilma, imre, alpha romeo, en carien......want al deze dingen heb ik onderhouden van mijn jeugd af aan, wat ontbreekt me nog?" en Jezus zei; geef alles aan de armen; en volg gij Mij
ik bedoel hiermee t zelfde als ik vannacht tegen je zei, roeltje; wat anderen doen, is niet zo belangrijk; t eerste wat belangrijk is om zelf een volgeling te zijn!!
daarnaast; het lange haar is ook als hoofdbedekking gegeven.........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 9 maart 2010, 13:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:07
|
|
|
CARIEN982 schreef: | FF een vraagje:
Hoe krijg ik dieselolie uit mn haren? Heb het al een paar keer gewassen ,en ik ruik het nog |
Vlammetje erbij houden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:15
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Vlammetje erbij houden? |
Annet toch... gij bent een mooie weet je wat er dan gebeurd? Carien met een kaal hoofd dat wil je mij toch niet aan doen heh?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:25
|
|
|
RELLOK036 schreef: | nah ik heb die rode slip nog does |
Nu nog iemand vinden die er in wil he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:28
|
|
|
Lieve allemaal.
Terecht gaf de Moderator,mij te kennen,minder verwardend te zijn. Ook andere citaten van mij,is te veel op mijn persoonlijk leven gericht.
Toch ? dat zet mij te denken. Bijvoorbeeld,soliciatie,is mij onbekend,ik word altijd benaderd,en bij ontslag nemen,wij gaan jou missen,jammer dat je weg gaat. Dat is niet vanwege mijn vakkennis,maar het aanwezig zijn,van mijn persoon. Vrijuit ga ik voor mijn geloof,zonder gene,of schaamte. De inmiddels honderden adressen,nooit ervaren verwarrend te zijn,maar altijd hartelijke begroeting.
Ooit kreeg ik een raad,schrijf alles op,wat het Hart kweld,en wat vreugde is. En een verstandig toehoorder herken dat. Vele op deze site,zitten in een veel grotere Crisis als mijn persoon,waar de tranen over het keybord vloeit,en toch niet geuit word. Chr sites zijn veelal een toevlucht,in een schreeuw om hulp,wat verborgen is,in vraag en antwoord. Zover is mijn inteligentie wel.
Ook ik plaats vraag ,met verlangen naar antwoord,naar de mij onbekende mens,M\V. Op andere Chr sites,huilde ik ook,hoe dom was ik weer bezig,op dat keybord,terwijl mijn persoonlijk leven structuur is,in werk,en omgang. Het is mijn zwakheid,geestelijk,om te profileren,in schrift,het is altijd de afkeuring,van mijn manuscript,van de uitgever,vol taalfouten. Tussen regels door heb ik veel verborgen leed ondekt,op Chr sites. Maar zij bleven wel in fantsoen. En dat is mij niet gelukt. Als een Hart huilt,moet dat nooit verbergd worden.
Voor God kan dat nooit verborgen worden.
Liefs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:40
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Annet toch... gij bent een mooie weet je wat er dan gebeurd? Carien met een kaal hoofd dat wil je mij toch niet aan doen heh? |
Past wel leuk bij dat koppie van Rell
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|