ChristianMatch

Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina Vorige 1 ... 281 282 283 284 285 286 287 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:59

PIETER649 schreef:
ik las ooit een tekst, ik geloof van visje ofzo...

God schiep mij
Dus ik ben perfect
Want God maakt geen fouten...

beetje trieste tekst eigenlijk als je dit leest als homo zijnde Zieke smiley

Pieter, ik zou ook nooit beweren dat ik perfect ben. Dat waren Adam en Eva voor de zondeval, daarna niet meer. God schiep ons perfect, maar door de zondeval zijn wij dat niet meer. Tja, dus eigenlijk is het triest voor iedereen. We leven in een gebroken wereld, die niet meer is zoals Gods bedoeling was. Daarna is alleen Jezus een perfect mens geweest. Gelukkig maar! Want er is - door Zijn verlossingswerk - hoop.

En nu zeg ik geen woord meer over dit onderwerp. Er is meer dan genoeg over gezegd, dus wat mij betreft mag dit topic gesloten worden. De mening van iedereen is volgens mij al lang bekend. Het lijkt mij zinloos om weer opnieuw te beginnen.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 8 maart 2010, 23:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:00

ROELTJE813 schreef:
Hallo Allemaal,

Mijn vraag aan jullie is, wat vindt je er van als je in een kerk komt waar je een hoedje of petje moet dragen tijdens de dienst?

Ik vind dat ieder daar zelf maar een antwoord op moet hebben, ik heb daar mijn eigen mening over. Dat is dat ik t volkomen onbelangrijk vind.
God kijkt naar t hart. Hoe wij daarin kijken naar de naaste naast ons. Een hoedje opzetten heeft daar niets mee te maken.
Ik ken t hele gedoe hoor, jaren in zo'n kerk gezeten, maar ik ben blij dat waar ik nu kerk, dit helemaal geen issue is. Ik ga hoe ik zin heb, de vrouwen gaan hoe ze zich willen kleden enz.
We zijn daar om God te prijzen en van Hem te leren.
En dat van een hoedje staat volgens mij nergens.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:01

PIETER649 schreef:
ik las ooit een tekst, ik geloof van visje ofzo...

God schiep mij
Dus ik ben perfect
Want God maakt geen fouten...

beetje trieste tekst eigenlijk als je dit leest als homo zijnde Zieke smiley

Welnee, God heeft hem of haar ook geschapen maar ja, het grondpersoneel van God deugt wel eens niet. Ik moest wel lachen om die republikein die tegen alle homo-emancipatie stemde en nu uit de kast moest komen.

Thomas, die homo's medeschepselen vindt.
Naar boven

Auteur Bericht
KERRY828

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:07

ROELTJE813 schreef:
Hoe gaan jullie naar de kerk gezien de kleding.
Verschilt het met het doordeweekse kleding?

Voor mij wel, ik wil netjes uitzien want ik ga toch naar God's huis.

Dat doe we ook als we een uitnodiging krijgen van de Koningen...

Meestal een chic broek met een mooie blouse/trui of andere keer met een stijvol/classic jurk enz....
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:13

CROSSROAD317 schreef:
HANNAH810 schreef:
zou je even aan een waarzegger kunnen vragen, jonathan;
weet die t niet; dan misschien een medium raadplegen;
ben je er dan nog niet uit, misschien een astrologe inschakelen.....
of gewoon de libelle even pakken voor je horoscoop........?.......

Nu staat mevroUUUUUwtje niet zo vaak met haar mond vol tanden, maar ik denk dat je haar nUUUUU even stil hebt gekregen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tjonge wat is het stil aan de overkant......
k heb eigenlijk liever dat ze reageert. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:14

Als ik het bovenstaande lees allemaal, denk ik dat yogagedoe moest er ook een keer van komen.
Daar zijn duidelijke waarden en normen over gezegt. Dat hoef ik niet meer te herhalen.Jammer vind ik het dat het niet allemaal in Zijn Liefde gezegt kan worden.
Een ding zou ik willen vragen aan de mensen die aan yoga doen, vraag zelf aan Jezus Christus, de Zoon van God, de God van Abraham, Izaak en Jakob wat Hij van Yoga vindt? Jezus zal je antwoorden! Want Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven.

Als wij ons hart aan Jezus geven, krijgen wij alles van Hem. Alleen moeten wij nog groeien om het te kunnen ontvangen en gebruiken.
Iedereen is zondaar hoe je draait of keert, maar Jezus heeft het ruim 2000 jaar geleden omgekeerd, door aan het kruis te gaan voor ons, om onze zonden en ongerechtigheden en ziektes vrij te kopen door Zijn Bloed. Waardoor wij in Zijn GENADE mogen leven en niet meer onder de wet zijn. Wat is dan genade: geen straf krijgen als je het wel verdient, want Jezus draagt jou straf, maar je krijgt er iets voor terug nl Zijn Onvoorwaardelijke Liefde.
Daarmee wil ik dit stukje over yoga afsluiten.

Terugkeren in mijn vragen over hoe gaan wij om met waarzeggerij en glaasje draaien enz
Ik schreef al eerder dit om weer de draad als het ware op te pakken van dit topy

Tja je kunt je het ontkennen dat het er is.
Je kunt zeggen het is net als een horescoop.
Je wilt je er niet in verdiepen.

Maar kunnen wij dat zomaar, ontkennen, linkslaten liggen enz. als het onder onze neus gebeurt.
Kinderen gaan naar school en de juf zegt: we gaan glaasje draaien.(dit is echt gebeurt)
Kinderen weten hier niets vanaf en ook niet hoe gevaarlijk het is.
Kinderen die met verhalen komen sinds ik dat heb gedaan spookt het letterlijk in mijn slaapkamer. De lichten gaan aan en uit en met de radio en tv ook.
Dit wordt onder het mom, ach het is iets onschuldig, gedaan. Heeft niks om het lijf.

Maar hoe leg je dat nu uit aan mensen die niets weten over deze geestelijke wereld en hoe God en Jezus daarmee omgaan. Want Jezus heeft alle overheden en machten openlijk tentoon gesteld en overwonnen!
`k Ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan en uitlegt aan mensen.

Shaloom Jill

Laatst aangepast door
JILL658
op maandag 8 maart 2010, 23:17
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:21

CHATULIEM619 schreef:
Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij?
Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven.

word je eens bewust van je onbewuste.... en lees eens met nieuwe ogen terug wat je schrijft en meent te moeten quoten...
Je hebt een eenzijdige mening ontwikkeld over verschillende dingen, een platte visie, is je goed recht, maar val er mij niet mee lastig.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:25

CHATULIEM619 schreef:
Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij?
Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven.

MIEKE364 schreef:
word je eens bewust van je onbewuste.... en lees eens met nieuwe ogen terug wat je schrijft en meent te moeten quoten...
Je hebt een eenzijdige mening ontwikkeld over verschillende dingen, een platte visie, is je goed recht, maar val er mij niet mee lastig.

ik twijfelde even......zou ik jullie beiden een mail sturen

maar kunnen jullie dit niet ff onderling per mail uitvechten?

please
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:27

JILL658 schreef:
Als ik het bovenstaande lees allemaal, denk ik dat yogagedoe moest er ook een keer van komen.
Daar zijn duidelijke waarden en normen over gezegt. Dat hoef ik niet meer te herhalen.Jammer vind ik het dat het niet allemaal in Zijn Liefde gezegt kan worden.
Een ding zou ik willen vragen aan de mensen die aan yoga doen, vraag zelf aan Jezus Christus, de Zoon van God, de God van Abraham, Izaak en Jakob wat Hij van Yoga vindt? Jezus zal je antwoorden! Want Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven.

Als wij ons hart aan Jezus geven, krijgen wij alles van Hem. Alleen moeten wij nog groeien om het te kunnen ontvangen en gebruiken.
Iedereen is zondaar hoe je draait of keert, maar Jezus heeft het ruim 2000 jaar geleden omgekeerd, door aan het kruis te gaan voor ons, om onze zonden en ongerechtigheden en ziektes vrij te kopen door Zijn Bloed. Waardoor wij in Zijn GENADE mogen leven en niet meer onder de wet zijn. Wat is dan genade: geen straf krijgen als je het wel verdient, want Jezus draagt jou straf, maar je krijgt er iets voor terug nl Zijn Onvoorwaardelijke Liefde.
Daarmee wil ik dit stukje over yoga afsluiten.

Terugkeren in mijn vragen over hoe gaan wij om met waarzeggerij en glaasje draaien enz
Ik schreef al eerder dit om weer de draad als het ware op te pakken van dit topy

Tja je kunt je het ontkennen dat het er is.
Je kunt zeggen het is net als een horescoop.
Je wilt je er niet in verdiepen.

Maar kunnen wij dat zomaar, ontkennen, linkslaten liggen enz. als het onder onze neus gebeurt.
Kinderen gaan naar school en de juf zegt: we gaan glaasje draaien.(dit is echt gebeurt)
Kinderen weten hier niets vanaf en ook niet hoe gevaarlijk het is.
Kinderen die met verhalen komen sinds ik dat heb gedaan spookt het letterlijk in mijn slaapkamer. De lichten gaan aan en uit en met de radio en tv ook.
Dit wordt onder het mom, ach het is iets onschuldig, gedaan. Heeft niks om het lijf.

Maar hoe leg je dat nu uit aan mensen die niets weten over deze geestelijke wereld en hoe God en Jezus daarmee omgaan. Want Jezus heeft alle overheden en machten openlijk tentoon gesteld en overwonnen!
`k Ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan en uitlegt aan mensen.

Shaloom Jill

Jill,
dat over het glaasje draaien door een juffrouw op school vind ik onvoorstelbaar. Als dat zou gebeuren in de klas waar mijn kind in zat zou ik naar die juffrouw stappen en haar daarover onderhouden als zeer bezorgde ouder. Het oproepen van geesten is wel degelijk gevaarlijk; het is een wereld waarvan wij de machten en krachten niet kennen en ook niet kunnen beheersen. Ik zou zelfs een absoluut verbod op die zaken op die school aanbevelen middels de schoolleiding. Zeker heb je gelijk als het gaat om de onwetendheid van de kinderen die open staan voor wat volwassenen hen willen leren. Onverantwoordelijk en gevaarlijk, ik zou het stevig bestrijden!
De redenen die je hebt omschreven, de reacties van de kinderen zijn meer dan voldoende redenen om het stellig te verbieden. De kinderen ervoor waarschuwen via de leerkrachten zou meer op zijn plaats zijn dan het nota bene voor te gaan doen.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:29

ROELTJE813 schreef:
Hoe gaan jullie naar de kerk gezien de kleding.
Verschilt het met het doordeweekse kleding?

bij mij zit er geen verschil in nee
houdt dus in een spijkerbroek en een trui/shirt
ik blijf graag mezelf ook op zondag in de kerk
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:33

JONATHAN890 schreef:
CHATULIEM619 schreef:

ik twijfelde even......zou ik jullie beiden een mail sturen

maar kunnen jullie dit niet ff onderling per mail uitvechten?

please

Je hebt gelijk, Jonathan, een onverkwikkelijke vertoning waar ik normaal gesproken niet in verzeild raak en waarover ik me steeds weer verbaas dat het me overkomt, me erin laat meezuigen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:37

SOLAFIDE630 schreef:
Zoals je oordeelt over een ander, ben jezelf

Jezus houdt van je Mieke Verliefde smiley

Gods zegen Lachende smiley

Hierbij nog een keer de link van Jonathan en daaronder geef ik je dan in tekst, de conclusie van dat artikel:

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/yoga.htm

Conclusies:
1) in de yoga hebben we niet te maken met gymnastiek- of ademhalings¬oefeningen.
2) yoga is in wezen een godsdienst; het aanbidden van (vele) andere goden, met als doel zelfverlossing.
3) sommige yoga-houdingen (asana's) zijn bedoeld om bepaalde hindoe¬goden te aanbidden.
4) de geest wordt leeggemaakt en opengesteld voor het bovennatuurlijke, met name het demonische.
5) het bewustzijn wordt verminderd of uitgeschakeld.
Oefen-therapeutische bezwaren tegen Yoga-oefeningen
(G. Feller)
Het belangrijkste bezwaar is dat de ademoefeningen fysiologisch niet
juist zijn.
a) Men zegt dat de ademhaling zich niet tot de longen beperkt, maar dat de adem door de verschillende organen en ledematen zou stromen, (ver¬keerd denkkader van oefenen, autohypnose, autosuggestie)
b) Tijdens de ademoefeningen wordt voornamelijk de "buikademhaling" (diafragmaal middelste deel) benadrukt, er is geen fysiologische over¬vloeiende buik-flank borstademing.
c) De adempauzes worden onnatuurlijk lang vastgehouden, geen reke¬ning houdende met de adembehoefte. (individueel en afhankelijk van de belasting!).
d) De verkeerde ademhaling wordt bovendien alleen statisch aangeleerd, (niet functioneel).
e) Doel is niet bijvoorbeeld een vergroting van de vitale capaciteit van de longen, maar een demping van het vegetatieve, hetgeen de patiënt in een labiel evenwicht brengt (parasympaticus-sympaticus).
f) De patiënt heeft geen goed bewustzijn/gevoel van inhoud en verloop van de ademing, en zal er dus ook geen praktisch (dagelijks) profijt van hebben. Het wordt een kunstoefening, geen dagelijkse vaardigheid.
g) Ook de uitgangshoudingen (statisch) hebben niet tot doel de adem-functie te bemoeilijken of vergemakkelijken, maar hebben hun functie in astrologische overwegingen met het doel onnatuurlijk dempen van het vegetatieve.
h) Tenslotte zijn de yoga-ademtechnieken zelfs gevaarlijk te noemen bij tal van longziektes en circulatoire klachten, mede ten gevolge van het vaak optredende "persen" tijdens het oefenen.
Asana's lichaamsoefeningen
Ook hier is het belangrijkste bezwaar dat de oefeningen niet fysiologisch zijn opgebouwd. Ook hier spelen astrologische overwegingen een belang¬rijke rol. De asana's, de houding en zijn statisch (isometrisch) waarbij mede door de lange tijdsduur het houdings- en bewegingsapparaat over¬belast wordt.
Vooral kapsel- en bandlaesies, maar op den duur ook door de eenzijdige belasting, kans op versnelde artrose en chondropathieën.
Verschillende delen van de fysiologische bewegingshouding worden niet gecoördineerd geoefend. Er wordt geen rekening gehouden met indivi¬duele spierevenwichten, of houding/bewegingsproblematiek.
De oefeningen hebben alleen het doel het lichaam in een dusdanige "kramp" te brengen zodat men door middel van meditatie gemakkelijker "uit het lichaam kan treden".
Ook statisch lang volgehouden, isometrische oefeningen zijn vaak een belasting voor het circulatoire systeem.
Persen met verhoogde bloeddruk komt voor, evenals een collaps door een vagusverschuiving bij het ademhalen. Ook de "kopstand" is berucht, vaak wordt deze onverantwoord uitgevoerd.
Mensen met (sluimerende) klachten aan houdings/bewegingsapparaat zullen door eenzijdig oefenen, (vaak zonder correctie) blessures krij¬gen. De hierboven beschreven gevaren gelden voor de "echte yoga-oe-feningen". Vele yogaleraren vermengen hun oefeningen echter met veel "westerse" oefeningen.

Literatuur:
1) Understanding alternative medicine, Roy Livesay ISBN O 551 012358
2) De goeroe is dood, Rabi Maharaj ISBN 90 324 9503 8
3) Het vaderhart van God, Floyd McClung ISBN 90.60.67.3379
4) Vader wie ben ik? Henk Rothuizen ISBN 90.6067 397.2
5) This present Darkness, Frank E Peretti ISBN O 89107 390.6 De duisternis aanwezig (NL) ISBN 90 6318.043.8
I Thessalonicenzen 5: 23 en 24.

Bert v.d. Berg, fysiotherapeut te Groningen. 1991

kwantiteit is nog geen kwaliteit, Solafide.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:43

JONATHAN890 schreef:
Ik vind dat ieder daar zelf maar een antwoord op moet hebben, ik heb daar mijn eigen mening over. Dat is dat ik t volkomen onbelangrijk vind.
God kijkt naar t hart. Hoe wij daarin kijken naar de naaste naast ons. Een hoedje opzetten heeft daar niets mee te maken.
Ik ken t hele gedoe hoor, jaren in zo'n kerk gezeten, maar ik ben blij dat waar ik nu kerk, dit helemaal geen issue is. Ik ga hoe ik zin heb, de vrouwen gaan hoe ze zich willen kleden enz.
We zijn daar om God te prijzen en van Hem te leren.
En dat van een hoedje staat volgens mij nergens.

0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Ja dat slaat volgens jou nergens op,maar is dat ook werkelijk niet zo dan?

is het volgens jou dan een zelf verzonnen van de kerk gemeentschap?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:45

JONATHAN890 schreef:
Tjonge wat is het stil aan de overkant......
k heb eigenlijk liever dat ze reageert. Knipoog smiley

-------------------------------------------------------------------------------------

ze is thuis bezig met saus en verf gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:45

Ik kom nooit in zo'n kerk.
Van mij mogen die mensen een hoedje dragen, als ze zich daar goed bij voelen, oké.

Lang geleden, toen ik net uit huis was en trots, in een mij volkomen vreemde woonplaats mijn eerste eigen flatje had betrokken, ging ik op een mooie zondag die ene kerk binnen die midden in het dorp stond.
Ik had geen flauw idee wat voor gemeente dat was. Ik was die ochtend gewoon spontaan met mijn bijbeltje in mijn jas op de fiets gestapt.
Op weg naar dat mooie oude kerkje midden op het dorpsplein.
Ik had er zin in.

Maar helaas,ik liep vol goede moed het gebouw binnen, en word aangesproken door een keurig nette man. Ik mocht niet verder, mocht geen plaats nemen in de kerkbanken. Ik had geen bedekt hoofd.

Als er zo wordt omgegaan met het dragen van een hoedje in de kerk dan zit je echt op een zijspoor. Het spoor van uiterlijk vertoon.

Ik ken hun bijbelse uitleg achter het dragen van een hoedje.
Ik denk daar anders over, maar respecteer andermans ideeen.
Maar ik heb weinig respect voor de manier waarop ik de deur gewezen werd.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:54

wilma,

Als er zo wordt omgegaan met het dragen van een hoedje in de kerk dan zit je echt op een zijspoor. Het spoor van uiterlijk vertoon.

Ik ken hun bijbelse uitleg achter het dragen van een hoedje.
Ik denk daar anders over, maar respecteer andermans ideeen.
Maar ik heb weinig respect voor de manier waarop ik de deur gewezen werd.
-------------------------------------------------------------------------------------

wat of hoe zie jij dat zeispoor?

en wat is volgens jou dan de 8erliggende bijbelse verklaring daar voor?

ennu afwijzen mogen ze toch nooit doen in een kerk?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:08

Idd, niemand is het met me eens,waarom z....... we dan in andere polls???????

Iedereen weet het hier altijd zo heeeeeel goed, alleen niemand wenst zich aan de regesl te houden. Dus daarom deze poll, en nu wordt in eens iedereeen wel weer wakker.Gebruik die grijze vastgesmolten massa dan eens. Mede c-m genoten.

groetjes.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:09

ANNETTE792 schreef:
euh....ja...maar die heb ik niet, ik kan niet breien Verlegen lachende smiley
Ongeschikt als deugdelijke huisvrouw dus Clown smiley

Ach...jij kunt tenminste nog kinderen baren....die tijd is voor mij helemaal voorbij..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:11

SOLAFIDE630 schreef:
Ach...jij kunt tenminste nog kinderen baren....die tijd is voor mij helemaal voorbij..... Clown smiley

bedoel je daar een ingekakte cake mee? of lees ik het topic/poll nu verkeerd?
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:27

HANNAH810 schreef:
ik denk dat je t zo kunt zien mar;
alle geboden zijn even belangrijk; als je één gebod overtreedt, tast dat net zoveel van Gods eer aan, als dat je ze allemaal overtreedt.
vanuit God gezien, is het dus om t even of je een koekje bietst bij de bakker, of dat je de juwelierszaak leeghaalt.
(mocht je t overwegen; de juwelierszaak levert meer euro's op.... Clown smiley)

in diezelfde lijn zie ik de twee geboden waar jij je vraag bij stelt;
alle geboden zijn gelijk(in waarde)
maar niet in belangrijkheid.
ik denk dan aan de bijbeltekst; wie vader of moeder, (.........) liefheeft BOVEN Mij, is Mij niet waardig.
dus wanneer de twee geboden strijden met elkaar, in bepaalde situaties,
dan heeft de liefde voor God prioriteit.

t is nog best lastig uit te leggen, als je dit duidelijk op wilt schrijven;
misschien is er nog iemand, die dit leest; die ofwel een andere mening is toegedaan, ofwel duidelijker kan verwoorden?
(sola, jij kunt soms duidelijk uit de hoek komen.....iets voor jou?)

of is t je duidelijk nu, mar?

Nou...daar kijk ik van op hoor Hannah, dat jij vindt, dat ik soms duidelijk uit de hoek kan komen......maar het zet volgens mij absoluut geen zoden aan de dijk....mijn tong hangt voorlopig op mijn schoenen en ik heb er nu even genoeg van......Voor je het weet, zit je weer midden in een gekrakeel....ff niet dus.... Clown smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:30

Ik bedoel met zijspoor, dat ze kennelijk meer waarde hechten aan het uiterlijk (lees hoedjes) dan aan de kerkdeuren open zetten voor mensen die gewoon Gods woord willen horen.

Dat de vrouw alleenmet bedekt hoofd de kerkdienst bij mag wonen lees je in 1 kor. 11.

Paulus schreef dit aan de Korintiers, omdat er op dat moment een probleem was in die stad. Het was in die tijd een grote stad, met veel verschillende nationaliteiten, die allemaal hun eigen godsdienst en cultuur meenamen. Er was veel onzedelijk gedrag. vrouwen die als hoertjes blootshoofds rondliepen b.v.
Paulus wilde dat de chr. gemeente zich onderscheidde van dit alles.

De gemeenten van nu die nog steeds het verlangen hebben dat de vrouwen alleen met bedekt hoofd mogen bidden en de kerk binnen mogen, willen zich hiermee onderscheiden van "de wereld".
En ze nemen de tekst van 1 kor 11 erg letterlijk, ze kijken niet naar het waarom van de brief van Paulus aan de Korintiers.

Ik vind ook dat je nooit iemand om deze reden de toegang tot een dienst mag weigeren.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:31

HANNAH810 schreef:
zou je even aan een waarzegger kunnen vragen, jonathan;
weet die t niet; dan misschien een medium raadplegen;
ben je er dan nog niet uit, misschien een astrologe inschakelen.....
of gewoon de libelle even pakken voor je horoscoop........?.......

JONATHAN890 schreef:
eh.....waarzeggerij....gevaarlijke bezigheid, brengt scheiding aan tussen God en de mens, omdat je ruimte maakt voor demonen en kwaadaardige geesten. Is God vrij duidelijk in. Kijk maar in leven van Saul. Daarna ging t ook niet helemaal goed met hem.

medium.....(betekenis in het midden) dus komt tussen mens en andere machten in te staan. Ik geloof in één ware God, en geloof ook in het kwaad, haal echter mijn kracht bij God vandaan en wil t niet halen bij t kwaad. Medium raadplegen wordt t ook niet.

Astrologe inschakelen.....tja ..... wil deze toch plaatsen in t zelfde rijtje als de andere 2.

Al deze dingen kunnen heel erg de 'waarheid' laten zien, heel veel van jezelf laten zien, omdat t duveltje donders goed weet hoe je denkt, waar je gevoelig voor bent, wat je van God kan brengen.

Allemaal machten die die niet van mijn dimensie zijn, maar van een geestelijke wereld, waar gelukkig iemand anders de strijd voert voor mij.
En...... ik weet wie de winnaar is.

Horoscoop.... goedlachse reclame voor andere wereld, vriendelijk verzoek om eens verder te kijken in de verkeerde geestelijke wereld. Horoscoop klopt bijna altijd wel, dus waarom niet eens astrologie gaan doen, is makkelijke volgende stap.

Nee die worden t allemaal niet.

Kijk liever iemand in de ogen, daarin spreekt veel meer... misschien zie ik er dan wel ..... Verliefde smiley in

Nu staat mevroUUUUUwtje niet zo vaak met haar mond vol tanden, maar ik denk dat je haar nUUUUU even stil hebt gekregen (nee, cross, zelfs nu nog niet!!)

haha, tja........lievere koekjes eh............*kuch, kuch*
dus als ik goed begrijp ben je niet op zoek naar een waarzegger, een medium, een astrologe of een libelle;
misschien een is het dan een idee om een lief bakstertje te zoeken? Clown smiley
(en inderdaad roeltje, je hebt gelijk; ik heb het plafond in de keuken gewit.....)
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:37

ANNETTE792 schreef:
Ik heb braaf gekookt vanavond....en nu is tie naar de supermarkt voor een bak ijs Kwijlende smiley Verliefde smiley Lachende smiley

een bak ijs? ... wanneer mag ik langs komen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:45

SOLAFIDE630 schreef:
Met een breinaald kan het ook. Knipoog smiley Clown smiley

oké zal het eens met een brijnaald proberen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:48

CHATULIEM619 schreef:
Laten we ons nu niet verlagen tot een marktplaats aub. Deze site heeft m.i. een andere bedoeling.

hélemaal mee eens ...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:54

MIEKE364 schreef:
Mieke, ik ben me heel goed bewust van wie ik ben. En in sommige gevallen is het idd zwart wit. Ik heb geleerd wat grenzen zijn in het geloofsleven. Ik geloof dat Jezus de enige weg tot de Vader is. En dan kunnen veel zgn wijze mannen wel andere dingen beweren, maar als de Bijbel duidelijk is, dat Hij de enige weg is, dan zoek ik ook geen andere.
Als je gelooft dat er meerdere wegen tot God zijn, was het offer van Jezus immers niet nodig geweest. Dan was zijn sterven zinloos en was Hij niet opgestaan uit de dood. Nu weet ik niet of je gelooft dat Hij is opgestaan, maar ik geloof dat wel.
Ik geloof niet dat het ons doel is om onszelf te realiseren. Ik denk eerder dat we mogen afleggen wat niet goed is om God te dienen. Het gaat niet om mij, of wat ik voel of wat ik denk. Het gaat erom dat ik met mijn leven Hem kan dienen. Want God dienen is het hoogste doel voor mij.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:18

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:

Nu staat mevroUUUUUwtje niet zo vaak met haar mond vol tanden, maar ik denk dat je haar nUUUUU even stil hebt gekregen (nee, cross, zelfs nu nog niet!!)

haha, tja........lievere koekjes eh............*kuch, kuch*
dus als ik goed begrijp ben je niet op zoek naar een waarzegger, een medium, een astrologe of een libelle;
misschien een is het dan een idee om een lief bakstertje te zoeken? Clown smiley
(en inderdaad roeltje, je hebt gelijk; ik heb het plafond in de keuken gewit.....)

bakkertje....jij bent echt een droomvrouw Clown smiley
helemaal goed in haar rol, dat is waar ik van hou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee ben niet op zoek naar al die vage dingen en de libel Zieke smiley
Maar wat dan wel? Twijfelende smiley
De tijd zal t leren Verraste, verbaasde smiley
en zal alles eens omkeren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:24

.-.-.-.-.-.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 9 maart 2010, 01:46
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:36

MIEKE364 schreef:
Je hebt gelijk, Jonathan, een onverkwikkelijke vertoning waar ik normaal gesproken niet in verzeild raak en waarover ik me steeds weer verbaas dat het me overkomt, me erin laat meezuigen.

Wordt eens bewust van je onderbewustzijn....misschien helpt dat? Je verweet het wel Chatuliem, maar m.i. begrijp je er zelf niet veel van............ Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 9 maart 2010, 01:44
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:40

nou nou jona.... jij hebt lef!!
mijn appeltaarten zijn niet half gaar
mijn koekjes smaken raar
en mijn croissantjes zijn te klef....