Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:40
|
|
|
INKA401 schreef: | gisteren dacht ik óók dat ik zwanger was ... na 8 uur kwam ik er achter dat het tóch wat anders was |
ohhhh INKA toch.... als jij ECHT dacht dat je zwanger was... en jij WEET hoe je dat word... en je hebt DAT gedaan.... dan heb je gezondigd tegen het 7e gebod .... SCHAAM je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:43
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Tsja....s avond naar bed gaan en s morgens bevallen......is ook niet echt alles denk ik. Beter toch maar de 7 maanden die ik nog te gaan heb uitzitten |
Gefeliciteerd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:44
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | 0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
carien, dat schapenhok, is dat een verbeterpunt voor c-m? |
ja, want hoe vaker ze bij haar schapen zit, des te minder tijd heeft ze om hier te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | ja, want hoe vaker ze bij haar schapen zit, des te minder tijd heeft ze om hier te zijn |
Zo...... daar ben ik weer Pietertje Mijn schaapjes liggen weer heerlijk dik int stro, de lammetjes hun buikje weer vol. En Pieter is nog niet van mij af haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:51
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | 0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
carien, dat schapenhok, is dat een verbeterpunt voor c-m? |
Owja....het ging over verbeterpunten bij cm
Solly Roeltje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:51
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Zo...... daar ben ik weer Pietertje Mijn schaapjes liggen weer heerlijk dik int stro, de lammetjes hun buikje weer vol. En Pieter is nog niet van mij af haha |
wel dus katrientje mn abo is morgen voorbij... (en DAT is pas n verbeterpunt he )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:55
|
|
|
PIETER649 schreef: | ja inderdaad. kun jij weer gewoon koken en hoef ik niet iedere avond pizza te halen |
Annet geniet nog is ff van het vertroetelen van je Pietje. Laat hem nog maares 7 maandjes een stapje harder lopen voor jou en jullie babytje...... krijgtie niks van hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:59
|
|
|
PIETER649 schreef: | wel dus katrientje mn abo is morgen voorbij... (en DAT is pas n verbeterpunt he ) |
Ach... dat meen je niet...en Annet gaat ook al weg. Ik hoop dat jullie wel terug komen hoor.(Annet dan heh) Wie moet ons dan op de hoogte houden van de zwangerschap? Of moet ik weer ff flink bonje gaan maken, dan blijf je wel haha(uit nieuwsgierigheid uiteraard)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 18:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een synoniem voor het woord meditatie is overdenking. Allereerst denk ik dat ik de Bijbel maar eens ter hand neem. Er is nl. ook een brief over geschreven. Paulus vond het dermate belangrijk dat hij in zijn brief naar de Kolossenzen ruim aandacht aan besteedde. Hier besprak hij het zgn. gnositcisme, de toenmalige versie van New Age. In de kern heeft het dezelfde basis. Meditatietechnieken bestonden toen ook al. Men probeerde een hogere geestelijke status te bereiken door ontzegging van voedsel, waardoor men uiteindelijk een status van openbaringen bereikte. Het woord mysterie, gevleugeld woord wordt diverse keren door Paulus gehanteerd, en hij duidt erop dat het mysterie waar mensen naar op zoek zijn ligt niet in de mensen zelf, maar in een Persoon, Jezus Christus.
En daarmee heb je meteen het verschil tussen christelijke meditatie en andere meditatie. Je moet je nl. richten op Christus, het andere is aards en vergaat. |
Je hebt gelijk maar is het tegelijkertijd niet zo dat in de christelijke traditie een nieuwe stroming is die deze vormen van meditatie in elkaar op laat gaan? Je hebt niet voor niets kloosters die aan zenmeditatie doen en ook binnen de kerken heb je steeds meer vormen van meditatie, kijk naar onderdelen van een thomasviering bv, meditatieve momenten in de veertig dagen tijd enz. De een kiest voor een vorm van aanbidding met opwekkingsliederen en de ander voor meditatie. En wat is goed en wat is fout? Is het niet het belangijkste dat we met ons geloof bezig zijn?
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 8 maart 2010, 18:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 18:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je hebt gelijk maar is het tegelijkertijd niet zo dat in de christelijke traditie een nieuwe stroming is die deze vormen van meditatie in elkaar op laat gaan. je hebt niet voor niets kloosters die aan zenmeditatie doen en ook binnen de kerken heb je steeds meer vormen van meditatie, kijk naar onderdelen van een thomasviering bv, meditatieve momenten ein de veertig dagen tijd enz. De een kiest voor een vorm van aanbidding met opwekkingsliederen en de ander voor meditatie. En wat is goed en wat is fout? Is het niet het belangijkste dat we met ons geloof bezig zijn?
Willemijn |
De woorden van Jezus Christus overdenken en je daarbij laten leiden door de Heilige Geest om Jezus Christus te verheerlijken is de enig juiste meditatie voor een Christen, die er m.i. inziens toe doet.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 8 maart 2010, 18:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 18:15
|
|
|
WE HADDEN HIER TOCH AL EEN RUILHOEKJE WAAROM NU EEN MARKPLAATS?????????????????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 18:16
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | Hallo Lieve mensen,
Hier een nieuwe poll voor mensen die spullen: * tekoop aan willen bieden * ruilen * gevraagd
Wilt u s.v.p. deze dan gebruiken ipv andere polls te gebruiken?
wel ff duidelijk: tekoop,ruilen of gevraagd.
indien verkocht, graag advertentie verwijderen.
liever niet anders bloggen in deze poll dan advertentie. Neem contact op via de chat of via mail.
B v D. |
VOLGENDE KEER FF VERDER ZOEKEN ROELTJE WE HADDEN AL ZOIETS HIER OP FORUM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 18:25
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | De woorden van Jezus Christus overdenken en je daarbij laten leiden door de Heilige Geest om Jezus Christus te verheerlijken is de enig juiste meditatie voor een Christen, die er m.i. inziens toe doet. |
Precies, dat is het voor jou, dat zeg je goed. Gelukkig hebben we de vrijheid en de mogelijkheden binnen de christelijke traditie om het anders in te vullen........
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 18:50
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | Hoe gaan jullie naar de kerk gezien de kleding. Verschilt het met het doordeweekse kleding? |
ik ga in kostuum, en ja dat verschilt nogal een beetje met de doordeweekse kleding
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:00
|
|
|
HANNAH810 schreef: | haha de vraag is alleen; waar o waar........ wist je dat maar..... |
k heb net gelezen dat jij miss CM bent....... hahaha t hoogst haalbare ??
wanneer gaan we trouwen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | wel dus katrientje mn abo is morgen voorbij... (en DAT is pas n verbeterpunt he ) |
Dat wordt saai zeg! Ik heb nog tot 16 maart, dus daarna lever ik mijn aandeel in 'verbeterpunten op cm'. Beetje jammer van het geld, om nu al weg te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:08
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | Hallo Lieve mensen,
Hier een nieuwe poll voor mensen die spullen: * tekoop aan willen bieden * ruilen * gevraagd
Wilt u s.v.p. deze dan gebruiken ipv andere polls te gebruiken?
wel ff duidelijk: tekoop,ruilen of gevraagd.
indien verkocht, graag advertentie verwijderen.
liever niet anders bloggen in deze poll dan advertentie. Neem contact op via de chat of via mail.
B v D. |
Een advertentie plaatsen? Heb je het volgende niet gelezen in de Algemene voorwaarden van CM?
Het is Lid niet toegestaan om de Service te gebruiken voor commerciële doeleinden.
Ruilen en weggeven mag, maar iets verkopen
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 8 maart 2010, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:10
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | k heb net gelezen dat jij miss CM bent....... hahaha t hoogst haalbare ?? wanneer gaan we trouwen? |
zou je even aan een waarzegger kunnen vragen, jonathan; weet die t niet; dan misschien een medium raadplegen; ben je er dan nog niet uit, misschien een astrologe inschakelen..... of gewoon de libelle even pakken voor je horoscoop........?.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:19
|
|
|
PIETER649 schreef: | 2 mensen van hetzelfde geslacht... door een speling van de natuur hebben ze deze gevoelens... wellicht is het een doorn in hun vlees, een uitdaging van God, hun kruis op deze aarde. Hebben ze er om gevraagd? Hebben ze het gezocht? Vast niet!!
Toch zoeken ze Jezus in hun leven, zoeken hem als hun Zaligmaker. Ze zoeken samen, want.... ze houden van elkaar.
Deze mensen zoeken een kerk of gemeente waar ze zich thuis mogen voelen. Op oud-testamentische wijze pakken ze de hoornen van het altaar beet, zo hebben ze recht op Gods bescherming!! Teveel willen hier dorpelwachter zijn... voor God besluiten wie er deel hebben aan Zijn genade.
Wie meent te staan, zie toe dat hij-zij niet valle.... |
Je geeft het prachtig weer in geen woord teveel. Dat ook deze mensen een plek vinden waar ze gewoon mogen leven. Hun kruis op deze aarde wordt onnodig ondragelijk gemaakt nota bene door christenen die durven te zeggen dat ze weten wat God denkt, blasfemie. Beschamend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:21
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zou je even aan een waarzegger kunnen vragen, jonathan; weet die t niet; dan misschien een medium raadplegen; ben je er dan nog niet uit, misschien een astrologe inschakelen..... of gewoon de libelle even pakken voor je horoscoop........?....... |
eh.....waarzeggerij....gevaarlijke bezigheid, brengt scheiding aan tussen God en de mens, omdat je ruimte maakt voor demonen en kwaadaardige geesten. Is God vrij duidelijk in. Kijk maar in leven van Saul. Daarna ging t ook niet helemaal goed met hem.
medium.....(betekenis in het midden) dus komt tussen mens en andere machten in te staan. Ik geloof in één ware God, en geloof ook in het kwaad, haal echter mijn kracht bij God vandaan en wil t niet halen bij t kwaad. Medium raadplegen wordt t ook niet.
Astrologe inschakelen.....tja ..... wil deze toch plaatsen in t zelfde rijtje als de andere 2.
Al deze dingen kunnen heel erg de 'waarheid' laten zien, heel veel van jezelf laten zien, omdat t duveltje donders goed weet hoe je denkt, waar je gevoelig voor bent, wat je van God kan brengen.
Allemaal machten die die niet van mijn dimensie zijn, maar van een geestelijke wereld, waar gelukkig iemand anders de strijd voert voor mij. En...... ik weet wie de winnaar is.
Horoscoop.... goedlachse reclame voor andere wereld, vriendelijk verzoek om eens verder te kijken in de verkeerde geestelijke wereld. Horoscoop klopt bijna altijd wel, dus waarom niet eens astrologie gaan doen, is makkelijke volgende stap.
Nee die worden t allemaal niet.
Kijk liever iemand in de ogen, daarin spreekt veel meer... misschien zie ik er dan wel ..... in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:24
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | Hoe gaan jullie naar de kerk gezien de kleding. Verschilt het met het doordeweekse kleding? |
Ik ga niet in mn spijkerbroek,die heb ik door de week meestal aan.
Ga dus in mn nette kleren naar de kerk toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:27
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Annet geniet nog is ff van het vertroetelen van je Pietje. Laat hem nog maares 7 maandjes een stapje harder lopen voor jou en jullie babytje...... krijgtie niks van hoor. |
Ik heb braaf gekookt vanavond....en nu is tie naar de supermarkt voor een bak ijs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af waarom mensen gewoon geen verhit debat mogen voeren over belangrijke thema"s. Gaat het hier om de lieve vrede of gaat het hier om het onderwerp. Wees niet zo gauw van streek als het eens heftig te keer gaat. Het is toch ook een heftig onderwerp. En als een topic eens een andere kant uit gaat is dat toch ook niet zo erg. Op het moment dat men denkt dat elke paranormale belevenis van God is, is men gevaarlijk bezig. Dat geldt voor waarzeggerij en het geldt voor yoga. Als men denkt dat het onschuldig is, moeten ze eens goed de bijbel lezen. Moet je eens in de volgende tekst lezen hoe God Babel veroordeelt vanwege haar occulte achtergrond: |
Je ontbeert kennelijk een vrouw, Chatuliem, en ziet de vrouw graag vernederd, dat is triest voor je, kerel. Ik kan er niets aan doen en voel me derhalve niet aangesproken door je zielige haat. En de bijbel heeft het niet over yoga, dat is wel duidelijk. Het is jouw eigen haatdragende, wraakzuchtige geest die probeert yoga in een kwaad daglicht te stellen en de tekst die er in de verste verte niets mee te maken heeft als teken te stellen, nogmaals: triest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:33
|
|
|
GRACE585 schreef: | WE HADDEN HIER TOCH AL EEN RUILHOEKJE WAAROM NU EEN MARKPLAATS????????????????????????? |
blijkbaar is deze niet goed?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 8 maart 2010, 19:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:39
|
|
|
GRACE585 schreef: | VOLGENDE KEER FF VERDER ZOEKEN ROELTJE WE HADDEN AL ZOIETS HIER OP FORUM |
idd en dat heet : RUILHOEKJE
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:41
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | We veroordelen niet, maar we oordelen, in de betekenis van....een mening hebben over iets, inzicht hebben...beoordelen of iets juist is of niet en daar roept ons de bijbel zelfs voor op, zie onderstaand citaat.
Veroordelen is iets, dat alleen aan God is en Zijn taak..... wij mensen kunnen nu eenmaal niet veroordelen.
Maar de bijbel roept wel op om tot een geestelijke volwassenheid te komen...om inzicht te krijgen wat wel of niet juist is...... Daar heb je als mens verstand voor gekregen en geestelijk inzicht....Waar dient het dan anders toe om de bijbel te bestuderen en tot inzicht te komen over hoe God wil, dat wij zullen leven en meer kennis over God te krijgen........anders ben je m.i. onzinnig bezig.
1 Korintiërs 5 :
6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. 9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. 11 Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap |
Beetje over de top, Solafide, je mag wat minder hysterisch reageren, hoor, denk aan je hart.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:57
|
|
|
BERT453 schreef: | buurthuis spoolde gebouw met de naam eben-ha""ezer telefoon 038 4218295 |
is het buurthuis dan zoooh groot ,,dan zet cm de buurt opstelten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 20:00
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik heb braaf gekookt vanavond....en nu is tie naar de supermarkt voor een bak ijs |
Op jou advies toch ..... of voor zijn eigen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 20:36
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Je ontbeert kennelijk een vrouw, Chatuliem, en ziet de vrouw graag vernederd, dat is triest voor je, kerel. Ik kan er niets aan doen en voel me derhalve niet aangesproken door je zielige haat. En de bijbel heeft het niet over yoga, dat is wel duidelijk. Het is jouw eigen haatdragende, wraakzuchtige geest die probeert yoga in een kwaad daglicht te stellen en de tekst die er in de verste verte niets mee te maken heeft als teken te stellen, nogmaals: triest. | Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij? Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven.
|
|
Naar boven |
|
|