ChristianMatch

Forum

Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 278 279 280 281 282 283 284 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 12:45

WILLEMIJN232 schreef:
Precies Hannah, voor mij is yoga een heerlijk uurtje met lichaamsoefeningen en ademhalingsoefeningen, heerlijk om de hectiek van de dag even achter je te laten.....Niets occults aan.....voor mij in ieder geval....

Er zijn ook vormen van yoga die er vanuit gaan dat je het goddelijke in jezelf moet zoeken, dat is niet de vorm van yoga die ik zoek en ambieer....

En zo zie je maar weer;

Mensen denken heel verschillend over goed en kwaad.
Wat de een goed noemt, noemt de ander slecht.
Wat de een als norm verheft, hoeft dus niet per definitie voor de ander te gelden.......

Willemijn

In hoeverre kun je waardenvrij yoga beoefenen. Ik denk niet dat dat kan.

Gewoon een citaat van een gemiddelde yoga site:

Quote:
Yoga is de weg en het reisdoel. Net zoals alle rivieren naar de ocean stromen, leiden,alle wegen van yoga naar Zelf-realisatie.

In de geschriften staan vele wegen van yoga beschreven. Hoewel de reis op een enkel pad kan beginnen, moet je voor volledige ontplooiing en vervulling een benadering kiezen die uit meerdere wegen bestaat. Alle paden kunnen ondergebracht worden bij de volgende primaire wegen.
Die oefeningen hebben dus tot doel zelfrealisatie. Waardenvrij???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 12:50

CHATULIEM619 schreef:
In hoeverre kun je waardenvrij yoga beoefenen. Ik denk niet dat dat kan.

Gewoon een citaat van een gemiddelde yoga site:

Die oefeningen hebben dus tot doel zelfrealisatie. Waardenvrij???

In mijn stukje heb ik juist aangegeven dat er vele vormen van yoga beoefenen zijn. Ook vormen die niet mijn ding zijn.
dat jij die dan net weer even uitkiest........tja.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:04

WILLEMIJN232 schreef:
In mijn stukje heb ik juist aangegeven dat er vele vormen van yoga beoefenen zijn. Ook vormen die niet mijn ding zijn.
dat jij die dan net weer even uitkiest........tja.....

Het is niet beschuldigend bedoeld, jammer dat je het zo opvat. Waar leg je dan de grens? Zijn er dan önschuldige" vormen van yoga? Leiden die oefeningen dan niet tot meditatie, het contact met je innerlijke zelf en daarmee jezelf meer te ontdekken en te ontwikkelen???
Ze noemen dit niet voor niets esoterisch. (zelf-verlossend). En daar vallen alle vormen van New Age onder.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:11

chat; probeer eens op 1 been te staan en de ander op te trekken, met je armen gespeid; en haal eens diep adem, terwijl je dit doet....
voel je dan bezweringen???
kun je dat waardevrij doen?

ga eens in kleermakerszit zitten, met je handen open op je knieen,
en haal diep adem; en blaas langzaam uit......heeeeel langzaam; voel je al bezweringen?

afijn; je doet aan yoga!!
gewone, nuchtere yoga oefeningen..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:13

daan wens je het beste
misschien zien we je hier nog eens Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:18

I AM GODS ORIGINAL CREATION Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:35

Vat het niet verkeerd op hoor, we hebben het er toch gewoon over.

Vind jij meditatie verkeerd dan? De christelijke traditie heeft toch altijd meditatieve bewegingen gekend? kijk maar naar kloosters en mensen die in retraite gaan.....meditatie kan je ook zien als een weg naar openheid naar wat God je wil laten ontdekken.......
Ik vind het juist zo jammer dat kerken en mensen soms zo'n last hebben van" doorgeslagen dogmatisme".........zoals ik het maar noem.....

Wat de yoga betreft: ik blijf het een heerlijke ontspanningstechniek vinden waarin je de drukte van alle dag even kan laten voor wat hij is....
En na een yoga les kijk ik weer fris en fruitig tegen de dingen aan.....

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:36

CHATULIEM619 schreef:
Ik kan niet mopperen op miss CM. Het ging immers ook over waarzeggerij en astrologie. Dat wordt in dit bijbelgedeelte wel veroordeeld. Idd. yoga is wat anders, maar zo snugger ben ik ook wel weer.

*zucht van verlichting... Knipoog smiley *
en yoga is weer anders dan yoga, chat......
zijn we t nog steeds eens met elkaar?? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:41

haha de vraag is alleen; waar o waar........ Clown smiley
wist je dat maar.....
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:41

GRACE585 schreef:
daan wens je het beste
misschien zien we je hier nog eens Knipoog smiley

Het allerbeste Daan...wie weet...ben je zo weer terug Knipoog smiley

Groetjes van Eva.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:46

HANNAH810 schreef:
chat; probeer eens op 1 been te staan en de ander op te trekken, met je armen gespeid; en haal eens diep adem, terwijl je dit doet....
voel je dan bezweringen???
kun je dat waardevrij doen?

ga eens in kleermakerszit zitten, met je handen open op je knieen,
en haal diep adem; en blaas langzaam uit......heeeeel langzaam; voel je al bezweringen?

afijn; je doet aan yoga!!
gewone, nuchtere yoga oefeningen..... Lachende smiley

Sorry Hannah, maar al die oefeningen die jij hier zo opsomt, hebben tot doel om te ontspannen en tot rust te komen. Stap 2 is dan al snel dat je je gaat richten op het innerlijke, dat je ook daar de rust vind. En als je dan nog een stap verder gaat, dan kun je met enige oefening zelfs "buiten je lichaam" treden.
Dus zo onschuldig zijn de oefeningen niet die jij noemt. Je moet verder kijken dan datgene wat zo "onschuldig" lijkt. Kijk eens naar de herkomst van yoga..... en zeg dan nog eens dat het van oorsprong niet occult belast is, dat neem je dus wel mee, bewust of onbewust.

Hieronder een stukje uit het abc-van-yoga.nl

Oorsprong van Yoga
Hoewel Yoga gehuld is in mysterie, is er bewijs dat erop wijst dat de Yoga traditie al minstens 5000 jaar bestaat, sinds de opkomst van de beschaving. Geleerden geloven dat Yoga ontstaan is uit het Sjamanisme, in het Stenen Tijdperk. Ze leggen deze link vanwege de culturele overeenkomsten tussen het Moderne Hindoeïsme en de Mehrgarh, een neolithische nederzetting (in wat nu Afghanistan is). Het is zelfs zo dat veel van de hedendaagse Hindoeïstische denkbeelden, rituelen en symbolen hun oorsprong vinden in deze Sjamanistische cultuur in de Mehrgarh. Vroege Yoga en archaïsch Sjamanisme hebben veel gemeen; beiden trachtten ze de menselijke staat te ontstijgen. enz enz enz.
http://www.abc-van-yoga.nl/algemene-informatie/yoga-geschiedenis.asp
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:52

HANNAH810 schreef:
tel wat je hebt; niet wat je mist!!

Iemand missen, is zoeken naar een stukje van je zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:58

PIETER649 schreef:
proost, tis weekend Lachende smiley

Weekend is weer voorbij Pieter,
dus tijd om te arbeiden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 14:02

CROSSROAD317 schreef:
Sorry Hannah, maar al die oefeningen die jij hier zo opsomt, hebben tot doel om te ontspannen en tot rust te komen. Stap 2 is dan al snel dat je je gaat richten op het innerlijke, dat je ook daar de rust vind. En als je dan nog een stap verder gaat, dan kun je met enige oefening zelfs "buiten je lichaam" treden.
Dus zo onschuldig zijn de oefeningen niet die jij noemt. Je moet verder kijken dan datgene wat zo "onschuldig" lijkt. Kijk eens naar de herkomst van yoga..... en zeg dan nog eens dat het van oorsprong niet occult belast is, dat neem je dus wel mee, bewust of onbewust.

Hieronder een stukje uit het abc-van-yoga.nl

Oorsprong van Yoga
Hoewel Yoga gehuld is in mysterie, is er bewijs dat erop wijst dat de Yoga traditie al minstens 5000 jaar bestaat, sinds de opkomst van de beschaving. Geleerden geloven dat Yoga ontstaan is uit het Sjamanisme, in het Stenen Tijdperk. Ze leggen deze link vanwege de culturele overeenkomsten tussen het Moderne Hindoeïsme en de Mehrgarh, een neolithische nederzetting (in wat nu Afghanistan is). Het is zelfs zo dat veel van de hedendaagse Hindoeïstische denkbeelden, rituelen en symbolen hun oorsprong vinden in deze Sjamanistische cultuur in de Mehrgarh. Vroege Yoga en archaïsch Sjamanisme hebben veel gemeen; beiden trachtten ze de menselijke staat te ontstijgen. enz enz enz.
http://www.abc-van-yoga.nl/algemene-informatie/yoga-geschiedenis.asp

Natuurlijk vind ik waarzeggerij leuk en spannend, maar ja.....de Bijbel leert ons anders.
De mensen die God niet kennen en met mij hierover praten...zeg ik alleen maar.....het is niet goed, het is niet Gods bedoeling.
Dan kijken ze raar en denk ik, ach wat zielig nou, er is er maar èèn die alles weet en hou m.n mond. Misschien denken ze toch na Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 14:09

[quote=ALFAROMEO918]

Tafeltje dek je hoeft niet hoor, neem gewoon een lekkere magnetronmaaltijd. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ......heel lekker, alle vitamientjes zitten erin, wel een beetje zout....maar erg makkelijk Knipoog smiley

En uhhhhhh een jonge/oude man Lachende smiley met blinkend witte tanden moet toch ook een tukkie doen.....
nog wel tijd voor vrijwilligerswerk? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Ik plaag je maar hoor Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 14:12

Maandag 8 maart 2010/Dagelijkse bemoediging

HEMELS LEVEN:

Je zult volop genieten van de vreugde van de lente, geniet van de blijdschap van de aarde.

Denk je niet, dat de natuur ook moe is van het maandenlange zwoegen?

Er zal weer een wonderbare vreugde in je komen als je nu in haar vreugde deelt.

Wat in de Geest Mijn gedachten zijn geweest over de schoonheid voor deze wereld is in de natuur op stoffelijke wijze tot uitdrukking gebracht, de natuur is evengoed Mijn dienaar en boodschapper als elke heilige, die ooit geleefd heeft - behandel haar als zodanig.

Als je je dit realiseert, zal het je nieuwe levensvreugde geven, deel in haar wel en wee en je zult grote zegeningen ontvangen.

Dit is uiterst belangrijk, omdat niet allèèn het geloven in bepaalde dingen over Mij helpt en geneest, maar veeleer het kennen van Mij, het beseffen van Mijn tegenwoordigheid in een bloem, Mijn boodschap in zijn schoonheid en geur.

Je kunt werkelijk een leven leiden, dat niet van deze wereld is - een hemels leven, hier en nu.

Wees blij en verheugd.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 14:14

WILLEMIJN232 schreef:
Vat het niet verkeerd op hoor, we hebben het er toch gewoon over.

Vind jij meditatie verkeerd dan? De christelijke traditie heeft toch altijd meditatieve bewegingen gekend? kijk maar naar kloosters en mensen die in retraite gaan.....meditatie kan je ook zien als een weg naar openheid naar wat God je wil laten ontdekken.......
Ik vind het juist zo jammer dat kerken en mensen soms zo'n last hebben van" doorgeslagen dogmatisme".........zoals ik het maar noem.....

Wat de yoga betreft: ik blijf het een heerlijke ontspanningstechniek vinden waarin je de drukte van alle dag even kan laten voor wat hij is....
En na een yoga les kijk ik weer fris en fruitig tegen de dingen aan.....

Willemijn
Een synoniem voor het woord meditatie is overdenking. Allereerst denk ik dat ik de Bijbel maar eens ter hand neem. Er is nl. ook een brief over geschreven. Paulus vond het dermate belangrijk dat hij in zijn brief naar de Kolossenzen ruim aandacht aan besteedde. Hier besprak hij het zgn. gnositcisme, de toenmalige versie van New Age. In de kern heeft het dezelfde basis. Meditatietechnieken bestonden toen ook al. Men probeerde een hogere geestelijke status te bereiken door ontzegging van voedsel, waardoor men uiteindelijk een status van openbaringen bereikte.
Het woord mysterie, gevleugeld woord wordt diverse keren door Paulus gehanteerd, en hij duidt erop dat het mysterie waar mensen naar op zoek zijn ligt niet in de mensen zelf, maar in een Persoon, Jezus Christus.
Kol 3 schreef:
Als u nu met Christus uit de dood bent opgewekt, streef dan naar wat boven is, waar Christus zit aan de rechterhand van God. 2 Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is. 3 U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God. 4 En wanneer Christus, uw leven, verschijnt, zult ook u, samen met hem, in luister verschijnen.
En daarmee heb je meteen het verschil tussen christelijke meditatie en andere meditatie. Je moet je nl. richten op Christus, het andere is aards en vergaat.
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 15:10

PIETER649 schreef:
ken ook aan de papa liggen he Coole smiley met zonnebril

gisteren dacht ik óók dat ik zwanger was ... na 8 uur kwam ik er achter dat het tóch wat anders was Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 15:26

JOLAN931 schreef:
Hey allemaal,

ff een heel blond vraagje aan alle bakkers enzo.

Sta ik met liefde van die kleine caketjes te bakken, Kwijlende smiley en wat gebeurt..... Gefrustreerde smiley
na afloop zakken die dingen in mekaar. Huilende smiley, smiley in tranen

vriendjelief bedient met liefde de mixer Verliefde smiley dus daar kan het niet aan liggen.

hoe krijg ik cakejes die niet inzakken???

laat het even weten please, dit is super belangrijk Knipoog smiley

wil je een tip van meesterkok inka? ...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 16:02

INKA401 schreef:
wil je een tip van meesterkok inka? ...

Laat me raden.....je rijd naar de supermarkt en...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 16:26

Hallo Allemaal,

Mijn vraag aan jullie is, wat vindt je er van als je in een kerk komt waar je een hoedje of petje moet dragen tijdens de dienst?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 16:33

Hoe gaan jullie naar de kerk gezien de kleding.
Verschilt het met het doordeweekse kleding?
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 16:45

Volgens mij ging het hier over een deugdzame huisvrouw en niet over hoe snel iemand (ook al mannen begrijp ik) zwanger kan zijn... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 16:55

LIESBETH326 schreef:
Volgens mij ging het hier over een deugdzame huisvrouw en niet over hoe snel iemand (ook al mannen begrijp ik) zwanger kan zijn... Clown smiley

in 5 seconden kan je hele leven al veranderen.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 16:56

Mooie woorden Yolande!

Rust vinden in overgave... Waar, maar zwaar... vind ik

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op maandag 8 maart 2010, 17:36
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 16:57

CARIEN982 schreef:
Das jammer JF, maar niks aan te doen.
Volgende keer beter. Lachende smiley

0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

carien, dat schapenhok, is dat een verbeterpunt voor c-m?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:02

Hallo Lieve mensen,

Hier een nieuwe poll voor mensen die spullen:
* tekoop aan willen bieden
* ruilen
* gevraagd

Wilt u s.v.p. deze dan gebruiken ipv andere polls te gebruiken?

wel ff duidelijk: tekoop,ruilen of gevraagd.

indien verkocht, graag advertentie verwijderen.

liever niet anders bloggen in deze poll dan advertentie. Neem contact op via de chat of via mail.

B v D.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:17

CHATULIEM619 schreef:
Een synoniem voor het woord meditatie is overdenking. Allereerst denk ik dat ik de Bijbel maar eens ter hand neem. Er is nl. ook een brief over geschreven. Paulus vond het dermate belangrijk dat hij in zijn brief naar de Kolossenzen ruim aandacht aan besteedde. Hier besprak hij het zgn. gnositcisme, de toenmalige versie van New Age. In de kern heeft het dezelfde basis. Meditatietechnieken bestonden toen ook al. Men probeerde een hogere geestelijke status te bereiken door ontzegging van voedsel, waardoor men uiteindelijk een status van openbaringen bereikte.
Het woord mysterie, gevleugeld woord wordt diverse keren door Paulus gehanteerd, en hij duidt erop dat het mysterie waar mensen naar op zoek zijn ligt niet in de mensen zelf, maar in een Persoon, Jezus Christus.

En daarmee heb je meteen het verschil tussen christelijke meditatie en andere meditatie. Je moet je nl. richten op Christus, het andere is aards en vergaat.

Zeer goede opmerkingen Chat.

Als je toch alleen maar oefeningen doet of wil doen, waarom noemt iemand het dan gewoon niet "òefeningen doen"? Waarom noem je het dan yoga...als je in feite niet met yoga wil bezighouden, tenminste met de zaken en entiteiten, die achter die yoga staan dan en yoga tot yoga maken.

In Jezus Christus krijgt ieder mens een NIEUWE MENS en wordt ieder mens OPNIEUW geboren

De NIEUWE MENS kan alleen maar verkregen worden door geloof in Jezus Christus en alleen door je toe te wijden aan Jezus Christus kan de NIEUWE MENS doen groeien.......door die zaken, die alleen door Jezus Christus en Zijn Heilige Geest gegeven kunnen worden.

De enig echte rust wordt verkregen door je toe te wijden aan Jezus Christus en om naar die dingen te zoeken, die er voor Hem toe doen en dus ALLEEN maar EEUWIGHEIDSWAARDE bezitten. De enig echte rust wordt m.i. verkregen door God de Vader te AANBIDDEN in Geest en Waarheid en naar Zijn waarheid te zoeken....door bezig te zijn met de DINGEN VAN BOVEN

Sleutelen aan je VLEES kan voor God total niets bijdragen aan je NIEUWE MENS.........

Rust, verkregen door lichamelijke oefeningen, zet voor God geen zoden aan de dijk; dat is sleutelen aan je vlees en je VLEES heeft voor God de Vader en Jezus Christus totaal geen WAARDE, want het VLEES is totaal verrot want als je in Jezus Christus gelooft, ben je NIET MEER IN JE VLEES, maar in JEZUS CHRISTUS .

Rust verkregen door je toewijding aan Jezus cCjhristus en door naar Zijn woorden te luistreren en Hem steeds groter te laten worden in je leven, dat zet pas zoden aan de dijk voor je NIEUWE MENS en alleen dat is van EEUWIGHEIDSWAARDE.

Als mensen zich dus bezighouden met het vlees, dat wat voor een Christen er totaal niet meer toe doet, dan verspil je alleen maar je tijd, want het zal gewoon met je vlees ten gronde gaan. Het is je bezighouden met die dingen, die voor God totaal geen waarde hebben.

Alleen DE NIEUWE MENS IN JEZUS CHRISTUS heeft voor God waarde en is EEUWIG; het vlees, DE OUDE MENS, is al veroordeeld IN JEZUS CHRISTUS........
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:27

ALFAROMEO918 schreef:
In het Terdege,las ik het verhaal,van Ds Toes.
Het baard scheren en tandepoetsen ,was op zaterdag.
Alles wat niet nodig is op die dag,moet gelaten worden dus.
Door de weeks mocht hij ook niet fietsen,van de Kerkraad,alles lopend in die ambt.
Later ging hij wel op de fiets in de week,maar op zondag altijd lopend.

Maar? ik heb wel verder gelezen,van die Dominee.
Wel een Godsman Puur Sang,goudeerlijk,voor behoeftigen,en geld intreseerde hem niets.

Kijk de synode,gaf hem orders,in die macht,en van kerkraden.

Het was een Biddend Predicant,ondanks het wethisisme,van kerkelijke systemen,een warm hart schuilde er in,voor zijn gemeente,in predeking.
Het was een mens,die Jezus volgde,in zijn Ambt.
Waren er maar meer van die mensen.
Dan maar lopend naar de kansel,God vergeeft dat.

Lijkt me ook Alfa..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:34

YOLANDE556 schreef:
Ik zorg altijd voor je.

Als je door het duister moet gaan
hou Ik je nog steviger vast!

Ik laat alles meewerken ten goede.

De diepste pijn en strijd doe ik