Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | schapen opvoeden dat ze het in de wei of in de stal doen?
een beter idee is helemaal geen dieren buiten. net stond ik zowat in een klodder duivenstront. of moeten de baasjes van de duiven duivenbelasting gaan betalen? maar wie zijn de baasjes van de duiven? ook verbod voor vliegen.. mn in de zomer zitten mijn ramen onder de vliegenkakjes. ik kan zo wel uren doorgaan. |
iedereen mag van mij duiven houden, duiven zijn slimme diertjes, uit alle miljoenen auto's kiezen ze precies de mijne om op te kakken neehoor, iedereen mag vrij duiven houden, ik schiet ze wel uit de lucht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:51
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Toch, Jezus is duidelijk in zijn oproep aan ons om anderen te vergeven. We kennen allemaal de bede: vergeef ons onze schulden, zoals wij ook hebben vergeven (ja dat staat er echt in de NBV) die ons iets schuldig zijn. |
Het inderdaad een oproep, geen opdracht Daarnaast is het natuurlijk zo dat het wel de uiteindelijke bedoeling is, maar dat betekent niet dat het altijd haalbaar is. Eigenlijk net als bij het onderwerp scheiden: we weten allemaal dat het niet Gods bedoeling is dat we scheiden, maar helaas zijn er situaties dat scheiden toch tot de realiteit behoort en in mijn ogen ook door God gerespecteerd wordt. Dit soort situaties bestaan ook in het geval van vergeven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:53
|
|
|
RELLOK036 schreef: | smiddags slapen????? tsssss werken grrrr dat moet |
Hoe kan het dan dat jij pas ook 's middags thuis was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNES760
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:53
|
|
|
Een korte reactie op de gedachtengang van Liesbeth326. Vergeven is moeilijk, en als je echt direct geraakt bent zal er pijn zijn. Het volgende put ik helaas uit eigen ervaring, je kunt niet van die pijn afkomen, als je niet vergeeft. Bij mij heeft het jaren geduurd voordat God mij een spiegel voorhield. Maar na de vergeving kon ik pas beginnen aan dat nieuwe leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:56
|
|
|
JOHANNES760 schreef: | Een korte reactie op de gedachtengang van Liesbeth326. Vergeven is moeilijk, en als je echt direct geraakt bent zal er pijn zijn. Het volgende put ik helaas uit eigen ervaring, je kunt niet van die pijn afkomen, als je niet vergeeft. Bij mij heeft het jaren geduurd voordat God mij een spiegel voorhield. Maar na de vergeving kon ik pas beginnen aan dat nieuwe leven. |
Jammer dat je met je op zich mooi klinkende bijdrage ook weer bijdraagt aan het geven van een negatieve beoordeling voor die mensen die niet die stap van vergeving weten te zetten. Alsof die mensen voor God meteen minder zijn.... Helaas een geluid dat nogal wat vaker doorklinkt hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SYLA060
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:02
|
|
|
mijn liefste wens opnieuw geloven in de mens niet steeds weer wijzen op zijn falen maar duizen malen weer herhalen dat hij een deel is van Gods plan daar wordt de wereld beter van
ik denk zelf dat vergeven en vergeten loslaten is hoe moeilijk dat vaak ook is niet je zelf zien als lijdend onderwerp maar haal het positieve er uit en ga verder met je leven want daar alleen wordt je beter van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:03
|
|
|
Wel bijzonder om te merken dat een aantal mensen liefhebbend welhaast als knuffelend beschouwen en niets lijken te willen weten van de tuchtigende (opvoedkundige) kant van liefde. God Zelf is daar toch vrij helder in in Zijn Woord. Tuchtiging is een wezenlijk onderdeel van het leven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | neehoor, iedereen mag vrij duiven houden, ik schiet ze wel uit de lucht... |
Hoe wil je dat dan doen zonder dat "Die Polizei" het hoort?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:20
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hay Jolan..... we gaan toch geen schapenbelasting invoeren hoop ik? Ik ga soms met mn schaapjes over de weg ,als ze naar een andere wei moeten.....tsja en dan liggen er ook wel wat keuteltjes op de weg. Of zal ik de volgende keer maar een schepje mee nemen? |
bezempje of poepzakje mag ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:21
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Hoe wil je dat dan doen zonder dat "Die Polizei" het hoort? | geluidsdemper
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:22
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Moderne wetenschap? Mag het een miljoen jaar meer zijn? Die gasten bij de KNMI hadden onlangs hun thermometer verplaatst omdat die niet goed stond en daardoor al jaren met de warmtewaarden een halve graad te hoog zaten. Ik ga weer verder. Mijn zwemvest opzoeken en zwemles nemen. Heb dus nog een hoop te doen. |
misschien toch maar ook een ark bouwen?? Je schijnt daar tegenwoordig nml nogal wat vergunningen voor te moeten hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:38
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | bezempje of poepzakje mag ook |
Pfff ....dan heb ik veel poepzakjes nodig zeg , heb je nog ander ideeen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:43
|
|
|
Henk, bedankt dat je me erop attendeerde... Het woord oproep vind ik net iets te vrijblijvend. Ik wil het graag vervangen door opdracht. We hebben zelfs de opdracht om volmaakt te zijn en iedereen snapt dat niemand volmaakt is...
Btw, ik heb trouwens een kleine wijziging gemaakt in mijn vorige post, aangegeven met cursieve letters
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op donderdag 10 december 2009, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:49
|
|
|
HENK710 schreef: | Wel bijzonder om te merken dat een aantal mensen liefhebbend welhaast als knuffelend beschouwen en niets lijken te willen weten van de tuchtigende (opvoedkundige) kant van liefde. God Zelf is daar toch vrij helder in in Zijn Woord. Tuchtiging is een wezenlijk onderdeel van het leven! |
ik ben blij dat jij dit plaatst Henk. we hebben nu een nieuw forum, daarom ben ik ook op cm teruggekomen. het oude forum stonk gewoon van het doodknuffelen, zal er nu ook wel weer op uitdraaien. half cm is zielig en de andere helft bevestigd ze daarin. iemand op eigen verantwoording wijzen, of een mentale schop onder de kont geven is een doodzonde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:50
|
|
|
JOHANNES760 schreef: | Een korte reactie op de gedachtengang van Liesbeth326. Vergeven is moeilijk, en als je echt direct geraakt bent zal er pijn zijn. Het volgende put ik helaas uit eigen ervaring, je kunt niet van die pijn afkomen, als je niet vergeeft. Bij mij heeft het jaren geduurd voordat God mij een spiegel voorhield. Maar na de vergeving kon ik pas beginnen aan dat nieuwe leven. |
de persoon steeds maar weer vergeven die je opnieuw pijn doet? het lijkt mij beter op die persoon uit je leven te wissen en verder te gaan met leven. ik ben geen volmaakt mens, mag dit dan een fout van mij zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:54
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:55
|
|
|
HENK710 schreef: | Wel bijzonder om te merken dat een aantal mensen liefhebbend welhaast als knuffelend beschouwen en niets lijken te willen weten van de tuchtigende (opvoedkundige) kant van liefde. God Zelf is daar toch vrij helder in in Zijn Woord. Tuchtiging is een wezenlijk onderdeel van het leven! |
dat bedoel ik dus henk God is idd een God van liefde maar toch als je dingetjes doet die niet door de beugel kunnen sja dan spanky spanky dacht ik....Daarom vindt ik het vader beeld ook zo mooi daar straalt liefde uit maar ook gezag en iemand die je ook kan straffen (lees het dan al te hard bv dat hij je kompleet de grond in stampt) maar tuchtiging houd ook in vormen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SYLA060
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:56
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik ben blij dat jij dit plaatst Henk. we hebben nu een nieuw forum, daarom ben ik ook op cm teruggekomen. het oude forum stonk gewoon van het doodknuffelen, zal er nu ook wel weer op uitdraaien. half cm is zielig en de andere helft bevestigd ze daarin. iemand op eigen verantwoording wijzen, of een mentale schop onder de kont geven is een doodzonde. |
nah dan heb je dus nog een hele klus te gaan pieter want als half cm zielig is en de ander helft erbij das dus heeel heel veel mensen die je aan moet spreken of schoppen krijg je een lamme poot van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:59
|
|
|
HENK710 schreef: | Hoe kan het dan dat jij pas ook 's middags thuis was | euhm ik had pauze en woon 5 minuten lopen van me werk vandaan? dan kan ik toch ffkes naar huis gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:59
|
|
|
HENK710 schreef: | Hoe kan het dan dat jij pas ook 's middags thuis was | euhm ik had pauze en woon 5 minuten lopen van me werk vandaan? dan kan ik toch ffkes naar huis gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:00
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | U is zo knap | ik kan da nu de rest nog maar ff terug naar topic he nieuwe cm stelletjes he...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de persoon steeds maar weer vergeven die je opnieuw pijn doet? het lijkt mij beter op die persoon uit je leven te wissen en verder te gaan met leven. ik ben geen volmaakt mens, mag dit dan een fout van mij zijn? |
Is dat fout dan om het stof van je voeten te vegen en verder te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:19
|
|
|
Quote: | Hoe kan het dan dat jij pas ook 's middags thuis was euhm ik had pauze en woon 5 minuten lopen van me werk vandaan? dan kan ik toch ffkes naar huis gaan? |
ja ja, dat zal wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:21
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhm ik had pauze en woon 5 minuten lopen van me werk vandaan? dan kan ik toch ffkes naar huis gaan? |
Dacht die dag toch iets gehoord te hebben over uitslapen...eh verslapen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:23
|
|
|
HENK710 schreef: | Dacht die dag toch iets gehoord te hebben over uitslapen...eh verslapen | ook da maar was toch ff in de pauze ff thuis ik kan da verslapen en toch thuis pauze hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INSEARCH571
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:24
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de persoon steeds maar weer vergeven die je opnieuw pijn doet? het lijkt mij beter op die persoon uit je leven te wissen en verder te gaan met leven. ik ben geen volmaakt mens, mag dit dan een fout van mij zijn? |
Wat fout zou zijn, in mijn ogen, is als je je beperking als onvolmaaktheid zou goedpraten op die manier.
Vergeven en vergeten zijn 2 hele aparte zaken. Ik kan zelf iets wel vergeven, maar vergeven, vrijwel niet. Een van de grootste pijnen die ik ken, is mijn adoptie. En dan bedoel ik het afstaan cq scheiding van moeder en kind. Vergeven heb ik haar dat wel, maar vergeten ? Die pijn komt soms wel terug. Het is meer een herinnering met veel pijn.
Wat betreft wat meer minder primaire situaties. Ik vind dat het gevoelsmatig toch afhangt van de persoon die jou kwetst en met name de intentie van die persoon. Vaak is het ook nodig jezelf uit de positie te plaatsen en wellicht anderen te vragen een indruk te geven van de situatie zodat je makkelijker kan relativeren en soms tot inzicht komt. Pijn kan en mag niet de motivatie zijn om maar niet aan vergeving toe te komen, het kost dan meer dan je lief is denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:34
|
|
|
Wat fout zou zijn, in mijn ogen, is als je je beperking als onvolmaaktheid zou goedpraten op die manier.
Aan zo'n opmerking ben ik vroeger ten onder gegaan. Kreeg het dagelijks te horen, alles wat ik deed was fout. Ik voelde mij een zeer zondig mens die nergens voor deugde. Maar een mens kan ook goede dingen doen. En vaak vergeten we dat tegen elkaar te zeggen.
Ik heb getracht een volmaakt mens te zijn, helaas mislukt het. Ik ben een mens met fouten en gebreken? Mag het? Ben jij volmaakt?
Ik vraag God om vergeving van mijn zonden. En ik weet dat God het Mij vergeeft. Maar ik kan geen mensen vergeven die mij bewust/onbewust kwetsen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 10 december 2009, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INSEARCH571
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:43
|
|
|
WIM499 schreef: | Waarom laat u uw kat buiten lekker vrij rondstruinen zonder dat u deze in het oog houdt? Het is een simpele vraag maar ik heb nog nooit goede argumenten gehoord. Eigenaren van honden zijn verplicht om ze aan de lijn te houden, de poep op te ruimen etc. Dat is heel vreemd. Elke kat kan doen en laten wat ze wil, want er is geen regelgeving. Kortom ik snap de mensen niet die hun kat zomaar over straat laten wandelen zonder enig toezicht. Wie kan mij dit uitleggen? En kom niet met het verhaal:"Katten moeten nu eenmaal vrij naar buiten kunnen". Want dan kunnen we net zo goed ook alle honden lekker los laten lopen, die willen dat net zo graag! |
Ik zit me serieus af te vragen wat je wilt bereiken. Voor mij klinkt die vraag erg retorisch. Mijn katten zitten toevallig binnen, omdat ik overdag wegben en ik geen kattenluik mag. Daarnaast zit ik op een flat.
Katten gehoorzamen vrijwel niet. Dat kan je wel erin krijgen, maar of je dat nou wilt.... Verder draai je het een beetje om. Toen honden nog niet gedomesticeerd waren, waren het beesten om rekening mee te houden. Ik denk dat je liever een overvaller voor je hebt, dan een hondenpack die op jacht is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INSEARCH571
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat fout zou zijn, in mijn ogen, is als je je beperking als onvolmaaktheid zou goedpraten op die manier.
Aan zo'n opmerking ben ik vroeger ten onder gegaan. Kreeg het dagelijks te horen, alles wat ik deed was fout. Ik voelde mij een zeer zondig mens die nergens voor deugde. Maar een mens kan ook goede dingen doen. En vaak vergeten we dat tegen elkaar te zeggen.
Ik heb getracht een volmaakt mens te zijn, helaas mislukt het. Ik ben een mens met fouten en gebreken? Mag het? Ben jij volmaakt?
Ik vraag God om vergeving van mijn zonden. En ik weet dat God het Mij vergeeft. Maar ik kan geen mensen vergeven die mij bewust/onbewust kwetsen. |
Ja mag fouten maken. Eigenlijk onzin omdat zo te brengen, want of je nou wilt of niet, iedereen maakt fouten. En niemand is volmaakt. Maar je kan wel streven om het best mogelijke te bereiken.
Maar dat je mensen niet kan vergeven ongeacht of ze je bewust danwel bewust kwetsen op voorhand vind ik een gevaarlijk beperkte reactie. Waar ik ook van opkijk is dat je echt hebt getracht perfect te zijn. Dat is toch per definitie alleen voor Hem weggelegd ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:49
|
|
|
In deze tijd van Q-koorts, Mexicaanse griep etc, kwam ik een aardig stukje tegen in het boek 'Moderne wetenschap in de Bijbel':
Quote: | Door alle eeuwen heen konden de artsen niets bieden in de strijd tegen besmettelijke ziekten. Honderden miljoenen mensen zijn onder de meest erbarmelijke omstandigheden gestorven aan geslachtsziekten, melaatsheid, builenpest en een overvloed van dodelijke darmziekten. Al die ellende had voorkomen kunnen worden door simpelweg de wetten van Mozes te volgen, waarin staat hoe je besmetting en uitbreiding van deze ziekten kunt voorkomen. Simpele, maar bijzonder effectieve maatregelen op het gebied van hygiƫne, zoals de regel over het begraven van uitwerpselen.
Vooral onder primitieve omstandigheden blijken de wetten van Mozes een absoluut onovertroffen stelsel van maatregelen te zijn, iets zonder weerga in de geschiedenis. Professoren in de medische geschiedenis uiten hun grote bewondering voor deze wonderbaarlijke wetgeving op de volksgezondheid. Buiten de Bijbel vind je nergens in de oudheid zulke effectieve en systematische wetten ter voorkoming of ter bestrijding van ziekten. |
Zelfs seculiere wetenschappers erkennen dus het gezonde karakter van de wetten uit de Bijbel.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 10 december 2009, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|