Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:26
|
|
|
[quote=ALFAROMEO918]
Sja... nou ik noemde gewoon wat voorbeelden van deeltijdwerk en/of vrijwilligerswerk. Maar je kan zelf zoeken naar wat passend voor jou is. In elk geval zal iedereen het begrijpen dat je zinvol (vrijwilligers)werk wil doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:26
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | wat een laag nivo zeg op deze site. Ik vind dat sola helemaal geen ego-probleem heeft. Ze schtrijft best lange stukken soms,die zijn verhelderend, lees ze niet of gedeltelijk of geheel,maar laat sola gewoon in haar waarde graag. |
Het gaat over stukken tekst in het recente verleden, JeanFrits, en mensen in haar waarde laten, dat is precies wat Solafide helaas niet kan, vandaar dat haar dringend verzocht wordt dat eens te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:28
|
|
|
RELLOK036 schreef: | van die balonnen werd ik wel flink nat telkens |
Volgende keer zet je gewoon een badmuts op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:47
|
|
|
RELLOK036 schreef: | Als hadden is geweest is hebben te laat |
Iedereen is uniek, dus wees trots op je zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:55
|
|
|
Mieke, je kunt praten over respect voor mensen. Maar je bent gewoon occult bezig. Ik kan me niet voorstellen dat je dit met je geloof kunt verantwoorden. En als Sola je daarop aanspreekt heeft ze mijns inziens daar het volste recht toe. Dat je dat niet leuk vind, is ook voor te stellen. Je onderschat de geestelijke gevolgen van je gedrag en denkt dat het wel samen gaat, maar geloof me, dat is niet zo. Licht en duisternis zijn niet met elkaar te verzoenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 00:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mieke, je kunt praten over respect voor mensen. Maar je bent gewoon occult bezig. Ik kan me niet voorstellen dat je dit met je geloof kunt verantwoorden. En als Sola je daarop aanspreekt heeft ze mijns inziens daar het volste recht toe. Dat je dat niet leuk vind, is ook voor te stellen. Je onderschat de geestelijke gevolgen van je gedrag en denkt dat het wel samen gaat, maar geloof me, dat is niet zo. Licht en duisternis zijn niet met elkaar te verzoenen. |
Ook jij weet niet waar je het over hebt, Chat. Jullie veroordelen zonder je te hebben geïnformeerd. Goedkope geldingsdrang.....meer niet. Ik ga me ook niet tegenover jullie verdedigen. Ik kan het niet iedereen naar de zin maken. Ik zal er één zin over vuil maken om jullie ter wille te zijn de informatie te geven die jullie zelf te lui zijn om in te willigen en te onderzoeken. Maar wel oordelen vanuit niet weten, typisch.
Yoga is een weg naar God zoeken die alleen mocht worden beoefend door wijze mannen. Als je er iets over wilt weten lees dan eens iets van Vivekananda. Je kunt op zijn naam googlen. En waan je niet wijzer dan God Chatuliem en Solafide, jullie denken de wijsheid in pacht te hebben. God zelf is de Schepper van hemel en aarde, niet jullie. Jullie zijn niet groter dan Hij maar andersom. Jullie bepalen niet wat God denkt maar Hij.
"Want Mijn huis heeft vele woningen".
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op maandag 8 maart 2010, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 00:22
|
|
|
Als we nu iedereen eens in zijn/haar waarde laten?
En laten we elkaar in ieder geval fatsoenlijk behandelen en dat is wat anders dan aardig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 00:43
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ook jij weet niet waar je het over hebt, Chat. Jullie veroordelen zonder je te hebben geïnformeerd. Goedkope geldingsdrang.....meer niet. Ik ga me ook niet tegenover jullie verdedigen. Ik kan het niet iedereen naar de zin maken. Ik zal er één zin over vuil maken om jullie ter wille te zijn de informatie te geven die jullie zelf te lui zijn om in te willigen en te onderzoeken. Maar wel oordelen vanuit niet weten, typisch.
Yoga is een weg naar God zoeken die alleen mocht worden beoefend door wijze mannen. Als je er iets over wilt weten lees dan eens iets van Vivekananda. Je kunt op zijn naam googlen. En waan je niet wijzer dan God Chatuliem en Solafide, jullie denken de wijsheid in pacht te hebben. God zelf is de Schepper van hemel en aarde, niet jullie. Jullie zijn niet groter dan Hij maar andersom. Jullie bepalen niet wat God denkt maar Hij.
"Want Mijn huis heeft vele woningen". |
We veroordelen niet, maar we oordelen, in de betekenis van....een mening hebben over iets, inzicht hebben...beoordelen of iets juist is of niet en daar roept ons de bijbel zelfs voor op, zie onderstaand citaat.
Veroordelen is iets, dat alleen aan God is en Zijn taak..... wij mensen kunnen nu eenmaal niet veroordelen.
Maar de bijbel roept wel op om tot een geestelijke volwassenheid te komen...om inzicht te krijgen wat wel of niet juist is...... Daar heb je als mens verstand voor gekregen en geestelijk inzicht....Waar dient het dan anders toe om de bijbel te bestuderen en tot inzicht te komen over hoe God wil, dat wij zullen leven en meer kennis over God te krijgen........anders ben je m.i. onzinnig bezig.
1 Korintiërs 5 :
6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. 9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. 11 Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 8 maart 2010, 01:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 00:55
|
|
|
Ik zit al jaren op yoga en geloof al jaren in God.... Gaat prima samen is mijn ervaring. Jammer dat mensen die niet aan yoga doen en er alleen maar een mening over hebben ( een veroordelende mening) niet weten wat ze missen! Goed voor je lijf en goed voor de geest!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 01:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zit al jaren op yoga en geloof al jaren in God.... Gaat prima samen is mijn ervaring. Jammer dat mensen die niet aan yoga doen en er alleen maar een mening over hebben ( een veroordelende mening) niet weten wat ze missen! Goed voor je lijf en goed voor de geest! |
Ja joh....gezellig hoor....zo lust ik er nog wel een paar!
Missen?..Ik mis niets...ik heb aan Jezus Christus meer dan genoeg......alles wat buiten Hem omgaat, daar wil ik me totaal niet mee inlaten. Dank je feestelijk.
En leer eens het verschil tussen oordelen in de betekenis van beoordelen, een mening hebben en veroordelen, hetgeen Jezus later zal doen als Hij op de rechterstoel zit. Dat is heeeeel wat anders. Er wordt hier te pas en te onpas woorden gebruikt, die kant noch wal raken.
Veroordelen is iets dat alleen aan God toekomt en niet aan mensen.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 8 maart 2010, 01:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 01:45
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ook jij weet niet waar je het over hebt, Chat. Jullie veroordelen zonder je te hebben geïnformeerd. Goedkope geldingsdrang.....meer niet. Ik ga me ook niet tegenover jullie verdedigen. Ik kan het niet iedereen naar de zin maken. Ik zal er één zin over vuil maken om jullie ter wille te zijn de informatie te geven die jullie zelf te lui zijn om in te willigen en te onderzoeken. Maar wel oordelen vanuit niet weten, typisch.
"Want Mijn huis heeft vele woningen". | "niemand komt tot de Vader dan door Mij" zegt Jezus ook. Waarom zou je een andere weg zoeken, terwijl Jezus zegt dat Hij de enige Weg is???? Ik heb een scriptie gemaakt over yoga, dus ik heb er wel onderzoek naar verricht, heb jij wel eens de Bijbel echt onderzocht, vraag ik me af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 02:05
|
|
|
Thanks Rel, ik ga er wat mee doen. Je hoort het resultaat wel Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 03:33
|
|
|
weg
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 8 maart 2010, 03:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 07:54
|
|
|
[quote=ARJAN007]
Waarom perse vrijwilligerswerk? Als je je op je pensioengerechtigde leeftijd nog fit voelt en zin hebt om verder te werken, lekker doen! Ik ken genoeg mannen die al gek worden bij het idee dat ze niet meer zouden werken.....en hun echtgenotes ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 08:32
|
|
|
Jongens, het onderwerp dat Jill startte was waarzeggerij. Als mensen bezwaar hebben tegen yoga en daar met anderen over willen strijden, lijkt me dat een nieuw topic. Ik heb betoogd dat ik vind dat je waarzeggerij met verstand en argumentatie moet bestrijden omdat het geen basis heeft. We moeten het werk van Balthasar Bekker, eeuwen geleden al begonnen, tegen het bijgeloof nog voortzetten blijkbaar. Wel wrang overigens, hij kreeg ook verzet uit de toenmalige christelijke kring. En er is verschil tussen astronomie en astrologie, Het eerste is sterrenkunde en wetenschap, astrologen doen alsof het zo is. Boeiend lijkt me te weten hoe ouders met kinderen omgaan met het opgaan van kinderen in waarzeggerij.
Thomas, die vindt dat het allemaal wel wat kalmer kan.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 8 maart 2010, 08:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 08:41
|
|
|
--
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 8 maart 2010, 08:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 09:07
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Hmmm.... het woord deeltijdwerk heb je niet gezien? Dat staat er óók bij en ik heb het dan ook over betaald deeltijdwerk. En dat betaalde deeltijdwerk is dus géén vrijwilligerswerk.
Er zijn ook mensen die na hun pensionering (betaald) voltijd verder werken. Dus: na de pensionering hoeft degene die niet wil stilzitten, ook niet stil te zitten!
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op maandag 8 maart 2010, 09:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YOLANDE556
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 09:36
|
|
|
Ik zorg altijd voor je.
Als je door het duister moet gaan hou Ik je nog steviger vast!
Ik laat alles meewerken ten goede.
De diepste pijn en strijd doe ik meewerken ten goede voor je. Ik keer het om en breng zegen voort uit de strijd.
Doe alles vanuit mijn rust.
Vanuit mijn rust zal Mijn Geest heel sterk gaan werken.
Laat je nooit opjagen!
Ik ben een eeuwige God en jij hebt het eeuwige leven. Ik heb alle tijd die er is.
Ik ben nooit opgejaagd of gehaast.
Ik ben eeuwig.
Dus rust en ontspan in Mij. In mijn rust komt de kracht veel meer tot uiting.
Er zijn kleine dingen die voor mensen onbelangrijk lijken maar juist daardoor werk Ik heel krachtig zonder uiterlijk vertoon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 09:40
|
|
|
Ik wil hierbij alvast iedereen het allerbeste toewensen want mijn abo verloopt morgen. Ik hoop voor iedereen veel goeds in de toekomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 10:10
|
|
|
Sola, dank voor je uitleg....
Je kan je bijna niet voorstellen dat wij in dezelfde God geloven, en toch
is het zo!
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 10:13
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Ik wil hierbij alvast iedereen het allerbeste toewensen want mijn abo verloopt morgen. Ik hoop voor iedereen veel goeds in de toekomst. |
Veel geluk in je nieuwe huis Daniel, en wie weet zien we je hier nog een keertje terug? Ik ga over 4 dagen ook even een cm-pauze nemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 10:16
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Ik wil hierbij alvast iedereen het allerbeste toewensen want mijn abo verloopt morgen. Ik hoop voor iedereen veel goeds in de toekomst. |
Hay Daniel, jammer dat je ons gaat verlaten, maar wie weet kom je nog nog weleens terug.
Ik wens jou ook al het goede toe in je verdere leven.
Groetjes Carien
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 8 maart 2010, 10:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 10:20
|
|
|
JILL658 schreef: | Thanks Rel, ik ga er wat mee doen. Je hoort het resultaat wel Jill |
komp wel goe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 10:30
|
|
|
tel wat je hebt; niet wat je mist!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 10:44
|
|
|
MAR907 schreef: | Bijzonder hoor dat er personen zijn welke binnen 8 uur weten zwanger te zijn. |
o, ik dacht dat zwanger raken toch binnen 5 minuten gepiept kon zijn; maar ja, aangezien ik nooit zwanger geweest ben..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 11:07
|
|
|
Hoi Daan,
jammer dat je ons gaat verlaten. hopelijk zien we je weer es verschijnen op cm, of een cm party.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 11:16
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Jongens, het onderwerp dat Jill startte was waarzeggerij. Als mensen bezwaar hebben tegen yoga en daar met anderen over willen strijden, lijkt me dat een nieuw topic. Ik heb betoogd dat ik vind dat je waarzeggerij met verstand en argumentatie moet bestrijden omdat het geen basis heeft. We moeten het werk van Balthasar Bekker, eeuwen geleden al begonnen, tegen het bijgeloof nog voortzetten blijkbaar. Wel wrang overigens, hij kreeg ook verzet uit de toenmalige christelijke kring. En er is verschil tussen astronomie en astrologie, Het eerste is sterrenkunde en wetenschap, astrologen doen alsof het zo is. Boeiend lijkt me te weten hoe ouders met kinderen omgaan met het opgaan van kinderen in waarzeggerij.
Thomas, die vindt dat het allemaal wel wat kalmer kan. | Ik vraag me af waarom mensen gewoon geen verhit debat mogen voeren over belangrijke thema"s. Gaat het hier om de lieve vrede of gaat het hier om het onderwerp. Wees niet zo gauw van streek als het eens heftig te keer gaat. Het is toch ook een heftig onderwerp. En als een topic eens een andere kant uit gaat is dat toch ook niet zo erg. Op het moment dat men denkt dat elke paranormale belevenis van God is, is men gevaarlijk bezig. Dat geldt voor waarzeggerij en het geldt voor yoga. Als men denkt dat het onschuldig is, moeten ze eens goed de bijbel lezen. Moet je eens in de volgende tekst lezen hoe God Babel veroordeelt vanwege haar occulte achtergrond:
Jes 47 schreef: | Babel in het stof
Kom van je troon af, zet je neer in het stof, vrouwe Babel; kies een zitplaats op de grond, vrouwe Chaldea. Niet langer noemt men je teergevoelig en verfijnd. 2 Pak de handmolen, maal het graan. Sla je sluier terug, schort je rokken op, ontbloot je dijen, doorwaad rivieren. 3 Naakt word je tentoongesteld, openlijk zul je te schande staan. Zo neem ik wraak, en niemand houdt me tegen. 4 – Hij is onze bevrijder, de Heilige van Israël, zijn naam is HEER van de hemelse machten.
5 Ga zitten, wees stil, tast rond in het duister, vrouwe Chaldea. Niet langer noemt men je ‘Meesteres over koninkrijken’. 6 Ik was tegen mijn volk in woede ontstoken, ik heb mijn eigen land ontwijd. Ik heb mijn volk aan jou uitgeleverd en je hebt het niet ontzien, zelfs de oudsten heb je een zeer zwaar juk opgelegd. 7 Je zei: ‘Ik ben en ik blijf meesteres, voor altijd.’ Maar je had geen oog voor de loop der dingen, hoe dit zou eindigen, heb je niet voorzien.
8 Luister hiernaar, verwende vrouw, jij die zo onbekommerd leeft, die denkt: Ik, en ik alleen! Ik zal niet als weduwe achterblijven, het verlies van kinderen blijft mij bespaard. 9 Integendeel, het overkomt je allebei, in een oogwenk, op één enkele dag: het verlies van kinderen en het weduwschap zullen je in hun volle omvang treffen, ondanks je talloze toverkunsten en je krachtige bezweringsformules. 10 Zelfverzekerd in je slechtheid dacht je: Er is niemand die me ziet. Je wijsheid en je kennis hebben je misleid, je dacht: Ik, en ik alleen! 11 Het kwade zal je overkomen, en je weet het niet te bezweren. Ongeluk zal je overvallen, en afwenden kun je het niet. Onverwachts komt de ondergang, waarvan je geen vermoeden had. 12 Ga maar door met je bezweringsformules en met de talloze toverkunsten waarmee je je van jongs af aan hebt afgemat: misschien kun je nog iets uitrichten, misschien laat het onheil zich afschrikken. 13 Wat heb je je afgetobd met talloze raadgevers! Laten zij die naar de sterren staren, die de hemel kunnen uitleggen, die je per maand laten weten wat je overkomen zal, laten zij nu aantreden, laten zij je redden! 14 Ze worden als kaf, het vuur zal hen verteren, ze zijn niet meer te redden uit de macht van de vlammen. En dat zal geen vuur zijn om brood op te bakken, geen gloed om je aan te warmen. 15 Zoveel hebben ze jou dus te bieden, zij voor wie je je hebt afgemat, met wie je van jongs af aan handeldreef: ieder van hen zwerft een eigen kant uit en er is niemand die jou redt. |
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 8 maart 2010, 11:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 11:33
|
|
|
chat, yoga heeft niets te maken met bezweringsformules, maar met lichaamsoefeningen en concentratie......
misschien is het toch eens een idee om na te gaan wat yoga inhoudt?
en niet op me gaan mopperen; ik doe niet aan yoga....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 11:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | chat, yoga heeft niets te maken met bezweringsformules, maar met lichaamsoefeningen en concentratie......
en niet op me gaan mopperen; ik doe niet aan yoga.... |
Precies Hannah, voor mij is yoga een heerlijk uurtje met lichaamsoefeningen en ademhalingsoefeningen, heerlijk om de hectiek van de dag even achter je te laten.....Niets occults aan.....voor mij in ieder geval....
Er zijn ook vormen van yoga die er vanuit gaan dat je het goddelijke in jezelf moet zoeken, dat is niet de vorm van yoga die ik zoek en ambieer....
En zo zie je maar weer;
Mensen denken heel verschillend over goed en kwaad. Wat de een goed noemt, noemt de ander slecht. Wat de een als norm verheft, hoeft dus niet per definitie voor de ander te gelden.......
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 12:42
|
|
|
HANNAH810 schreef: | chat, yoga heeft niets te maken met bezweringsformules, maar met lichaamsoefeningen en concentratie......
en niet op me gaan mopperen; ik doe niet aan yoga.... |
Ik kan niet mopperen op miss CM. Het ging immers ook over waarzeggerij en astrologie. Dat wordt in dit bijbelgedeelte wel veroordeeld. Idd. yoga is wat anders, maar zo snugger ben ik ook wel weer.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|