ChristianMatch

Forum

De gemeenste trucs die vrouwen mannen aandoen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 275 276 277 278 279 280 281 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:24

PIETER649 schreef:
Eigenlijk is het best terecht dat de vrouw zo reageerd...
Zie jij werkelijk iedere vrouw als een breazersletje die na 2 bacardi-cola´s op jouw kosten, aan het eind van de avond als dank ff stevig met jou gaat zondigen tegen het 7e gebod??? Geschokte, onthutste smiley

Ik denk dat jij beter hoort te weten Roeltje... schaam je! Boze smiley

0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

"voor wat hoort wat" of "voor niets gaat de zon op." luid toch het gezegde?

En 's avonds na het stappen ff gezellig dollen is niets mis mee.

Het is net een band, je moet de spanning er in houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:25

MAR907 schreef:
Bijzonder hoor dat er personen zijn welke binnen 8 uur weten zwanger te zijn. Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Gefrustreerde smiley

ken ook aan de papa liggen he Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:29

Vertrouwen en verlangen, ze kunnen hand in hand met elkaar! Dat blijkt ook als je jouw belijdenis zo leest, Jonathan. De basis ligt in het verouwen! Vanuit het vertrouwen op God, mogen verlangens afgestemd worden...ook al zal dit niet altijd van een leien dakje gaan door de strijd die het in jezelf teweeg kan brengen! Dat is tegelijk wel de uitdaging van het leven: toch blijven vertrouwen op God, ook al zie je niet altijd je verlangen terug.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:29

PIETER649 schreef:
ken ook aan de papa liggen he Coole smiley met zonnebril

das wel een erg snel vluggertje dan.

Het lijkt wel breien: insteken, draad omslaan,doorhalen, aflaten gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:30

ROELTJE813 schreef:

Ik mag zulke mannen niet die denken dat ze een vrouw daarmee het bed in kunnen krijgen.
Dus ik wimpel ze dan gewoon af.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zondag 7 maart 2010, 20:31
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:34

ROELTJE813 schreef:

Geschokte, onthutste smiley
Met het oog op het stapavondje in Groningen maak ik vast een lijstje......

1.Niemand rijdt met mij mee en ik rijd met niemand mee
2.Ik neem geen drinken aan en bied niemand iets aan
3.Niemand aankijken of aanraken
4.Niet praten of glimlachen

Vergeet ik nog iets?Oh ja natuurlijk,een coltrui.....
He,gezellig,ik heb dr echt zin in Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:39

JONATHAN890 schreef:
Soms heb je van die dingen in je leven .
Verlangen in gebed bij God te hebben gebracht, vooraf een heel goed gevoel hebben, leven in een soort roes
van weten dat God mijn leven leidt.

En dan toch ervaren dat dingen anders lopen dan je zo graag had gewild.

Ik had daar de laatste dagen echt wat tegen aan lopen hikken. Welke kant wil Hij nu dat mijn leven opgaat?

Vanmorgen in de kerk raakte God mij toch heel sterk aan.
En dan vooral in de liederen die gezongen werden..

voor de dienst zongen we opw 481

Ik aanbid U , met heel mijn hart, Ik verhoog U, met al mijn kracht
Heer, ik zoek U , wil zijn waar U bent
Heer, ik volg U , wil gaan waar U zendt
Heer, ik geef U mijn aanbidding,
Heer, ik geef U al mijn dank en eer.
U alleen wil ik aanbidden,
U alleen komt toe mijn dank en eer.
Heer, ik dien U, en buig voor U neer, geef mijn leven , want U bent mijn Heer
Ik vertrouw U, Vader en Zoon , hef mijn ogen, op naar uw troon

De vragen van afgelopen week kwamen weer zo sterk in mijn hart......
Maar Heer.....u weet toch waar ik u om vraag, waar blijft die zegen? Waarom niet?
tja....dan zongen we Psalm 139

Heer die mij ziet zoals ik ben
dieper dan ik mijzelf ooit ken
kent gij mij,
gij weet waar ik ga
Gij volgt mij waar ik zit of sta,
Wat mij ten diepste houdt bewogen,
't ligt alles open voor uw ogen.

Precies God....u weet t toch?!?!

Daarna zongen we.... opwekking 614

Ja, ik dank U voor uw genade, o Heer,
dat U het kruis voor mij droeg.
U bewijst uw genade aan mij telkens weer.
Uw genade is mij genoeg,
uw genade is mij genoeg.

Die tekst drukt God zo vaak op mijn hart.....Mijn genade is u genoeg.
Altijd als ik vragen heb waar ik niet uitkomt.....maar wat moet ik hier nu mee?
Altijd maar dat zelfde antwoord.

Maar God liet mij zien wat die genade werkelijk is/betekent, de diepste betekenis

opwekking 615, waarin staat:

Hoog verheven Heer
Jezus, zoon van God.
De hemel gaf ons haar grootste schat.
Waardig is het Lam
Waardig is het Lam

Wat zoek ik eigenlijk in mijn leven?? Wat is het mooiste te ontvangen,
Ja....de hemel heeft haar grootste schat ons gegeven !!

De preek ging trouwens over de brief in openbaringen aan Sardes.
Waarin die gemeente een soort wake-up call krijgt
Van buiten lijkt t levend, maar van binnen dood.

Hoe staan wij in t leven, de dingen die wij zingen naar God,
doen we dat ook wel echt, geven we Hem wel alles, vertrouwen we Hem wel volkomen? Mag Hij je leven wel bepalen? Laten we God wel echt ons hart geheel vullen met Zijn Geest?
Welke gebieden in ons leven, is er geen plaats voor God?
Of zijn we hypocriet (komt van t griekse woord wat acteur betekent)

Ik heb God weer heel dicht in mijn hart mogen voelen en ben God zo dankbaar voor alles.
En ik geef mijzelf aan Hem....t zal best een bedoeling hebben en Hij zal mijn weg best wel heel goed uitgestippeld hebben en zegenen.

Tja achteraf is t wel duidelijk allemaal.....vooraf is t echter vertrouwen hebben.

en de hemel heeft mij haar grootste schat gegegen...die genade is mij genoeg !!

Knap, Jonathan, dat je het zo kunt opschrijven. Ik heb het ook wel meerdere malen zo beleefd, dan voel je hoe groot Gods Liefde is en Hij is je zo nabij dan, hè? Overweldigend om te beseffen hoeveel Hij van ons houdt. Zo ervaar je dat God een levende God is die je beter kent dan jezelf. Alles heeft zijn tijd, Jonathan, vertrouw op Hem....
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:41

MARKVOS129 schreef:
mag ik oooooook meeeeee??????????????????

Tuurlijk mag je mee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:42

En weer ff terug naar het stapavondje

Tot zover hebben aangemeld

Henk710 & Robbedoes
Rellok
Raps
Clowntje & Roos
Bert
Sarijs
Leanne
Henduck
Markvos
Trijnie

En met vraagteken

Klaas
Glenn en Ariënne
Herman
Renske en Bull

Willen de genen met vraagteken nog even proberen duidelijkheid te geven?
En zijn er nog meer liefhebbers??
Dan horen we het graag, want voor je het weet is het al weer zaterdag Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ROBBEDOES873
op zondag 7 maart 2010, 21:52
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:44

PIETER649 schreef:
Ik geef eerlijk toe dat ik Solafide ook wel eens een kip zonder kop heb genoemd. Verlegen lachende smiley
Maar ja, toen praatte ze ook als n kip zonder kop dus was het feitelijk geen schelden.. Coole smiley met zonnebril

Pieter de maat/norm van alle dingen ..........ik kan me inderdaad niet aan je maat meten............Ben maar een falend mens Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:45

ANITA324 schreef:
Vrouwen - Bijbelstudie

<><

Wat met de Liefde?
David W. Cloud

Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling en voetnoten door M.V.

Wanneer bijbelgelovige christenen het Woord van God gebruiken om leiders, kerken, denominaties en bewegingen daaraan te toetsen, beschuldigen oecumenisten hen onwillekeurig van liefdeloosheid. Een vrouw schreef me recent en zei:

“U predikt separatisme. Wat dan met de eenheid? U predikt over ketterij. WAT MET DE LIEFDE? … Van wat ik zag op uw website beschouwt u uw zienswijzen als gelijk aan de Bijbel zelf. Wat u “ijver voor de Bijbel” noemt, dat noem ik arrogantie en trots. Als u de Bijbel zo goed zou kennen als wat u beweert, dan geloof ik dat u hem zou geleefd hebben. De verlorenen zullen nooit bereikt worden met zulke haat” (Brief van een lezeres).

Deze vrouw was geschokt over onze prediking, maar in plaats van onze zogenaamde dwaling netjes aan te tonen vanuit de Bijbel, beschuldigt zij ons met een gebrek aan liefde, en dit niettegenstaande haar eigen hooghartige en ongelooflijk oordelende houding jegens mij! Voor deze gehersenspoelde generatie zijn de negatieve aspecten van bijbels Christendom liefdeloosheid. De dingen zorgvuldig aan de Bijbel toetsen is liefdeloos. Tegen valse evangelies waarschuwen is liefdeloos. Valse leraren tekenen en mijden is enggeestig en liefdeloos. Het prediken van hoge en heilige standaarden van christelijk leven is liefdeloos legalisme . Het tuchtigen van kettersen is liefdeloos.

Enkele jaren geleden verwierp de bekende evangelist Jack Van Impe het bijbelse separatisme en wendde hij zich tot de oecumenische filosofie. Hij zei: “Laat ons onze etiketten vergeten en samen-komen in liefde, en de paus heeft daartoe opgeroepen. Ik had 400 verzen over liefde. Totdat ik sterf zal ik niets anders verkondigen dan liefde voor al mijn broeders en zusters in Christus, mijn katho-lieke broeders en zusters, protestantse broeders en zusters, christelijke gereformeerden, Lutheranen, het maakt me niet uit wat voor etiket u draagt. Hiermee zullen alle mensen weten dat gij mijn disci-pelen zijt en liefde hebt voor elkander”.
Dit vertegenwoordigt de populaire zienswijze op liefde, maar ze is vals en gevaarlijk.

OECUMENISTEN ZIJN VERWARD OVER DE DEFINITIE VAN LIEFDE

Liefde is cruciaal. De Bijbel zegt dat zonder liefde “ik een klinkend metaal, of luidende schel” ben geworden. De Bijbel zegt ons dat God liefde is, en zij die God kennen Zijn liefde weerkaatsen. Wat is liefde nu? De oecumenische wereld is verward over de definitie van liefde. Wij moeten dat vanuit de bijbel definiëren. “Liefde”, naar menselijk denken, is een warm gevoel of een romantische, sen-suele gedachte. Voor deze oecumenische generatie is liefde breeddenkendheid en de niet oordelen-de aanvaarding van iedereen die beweert de Heer Jezus Christus te kennen. Dit is echter niet wat de Bijbel leert over liefde. Beschouw de volgende verzen van de Heilige Schrift:

“Jezus antwoordde en zeide tot hem: ZO IEMAND MIJ LIEFHEEFT, DIE ZAL MIJN WOORD BEWAREN; en Mijn Vader zal hem liefhebben, en Wij zullen tot hem komen, en zul-len woning bij hem maken” (Joh 14:23).
“En dit bid ik, DAT UW LIEFDE NOG STEEDS OVERVLOEDIGER WORDT IN KENNIS EN ALLE FIJNGEVOELIGHEID, om te kunnen onderscheiden wat wezenlijk is, opdat u op-recht bent en zonder aanstoot te geven tot de dag van Christus”
(Fil 1:9-10; HSV).

WANT DIT IS DE LIEFDE GODS, DAT WIJ ZIJN GEBODEN BEWAREN; en Zijn gebo-den zijn niet zwaar (1 Joh 5:3).

“En wij vertrouwen van u in de Heere, dat gij, hetgeen wij u bevelen, ook doet, en doen zult. Doch de Heere richte uw harten tot de liefde van God, en tot de lijdzaamheid van Christus. En wij bevelen u, broeders, in de Naam van onze Heere Jezus Christus, dat gij u onttrekt van een iedere broeder, die ongeregeld wandelt, en niet naar de inzetting, die hij van ons ontvangen heeft” (2 Thess 3:4-6).
Bijbelse liefde is gehoorzaamheid aan God en Zijn Woord. In deze laatste passage zien we dat de liefde van God ingezet staat tussen twee verzen die de gehoorzaamheid benadrukken aan Gods ge-boden, inbegrepen afscheiding van ongehoorzame broeders!

Liefde is niet louter een gevoel of zalige romantiek. Voor een vrouw betekent het liefhebben van haar man, aan hem onderworpen te zijn en hem te dienen overeenkomstig wat de Bijbel leert. Voor een man betekent het liefhebben van zijn vrouw, evenzo haar te behandelen zoals de Bijbel oplegt. Liefde is onderworpenheid aan Gods Woord.
Bijbelse liefde is niet een emotie. Het is niet breeddenkendheid. Het is niet afwijzen van beoorde-ling. Het is niet het afwijzen van kritiek. Bijbelse liefde is zorgzaam. Ze is gebaseerd op de kennis en het oordeel van Gods Woord. De liefde stelt op de proef, en gaat slechts akkoord met de dingen die overeenstemmen met Gods wil.

Was de Heer Jezus liefdeloos toen Hij Petrus “Satan” noemde (Matt 16:23) of wanneer Hij publie-kelijk de Farizeeën veroordeelde (Matt 23)? Was de apostel Paulus liefdeloos toen hij Petrus pu-bliekelijk berispte voor zijn compromis met de Judaïsten (Gal 1)? Was Paulus liefdeloos toen hij de namen noemde van valse leraars en compromiszoekers zoals Hymeneüs en Alexander, op tien ver-schillende plaatsen in de Brieven? Was Paulus liefdeloos toen hij de vrouw verbood om te spreken of om gezag over mannen te nemen (1 Tim 2)?

Bijbelse liefde voor mensen betekent niet dat ik de foute en schadelijke dingen negeer die zij doen. Dit is zowel waar met betrekking tot het fysische als het geestelijke terrein. Bijvoorbeeld, een moordenaar liefhebben, in bijbelse zin, betekent niet dat wij zijn misdaad negeren. Hij zal in de we-reld terecht ter dood gebracht moeten worden (Genesis 9:5-6). Evenzo betekent het liefhebben van een valse leraar niet dat ik blind moet worden voor zijn fouten en dat ik gemeenschap met hem zou hebben, ongeacht zijn leer. Het betekent dat ik de Bijbel gehoorzaam en hem zal tekenen en mijden (Rom 16:17), dat ik zijn fout publiek zal kenbaar maken, om hen te beschermen die verkeerd gelo-pen zijn door zijn leer.

OECUMENISTEN ZIJN VERWARD OVER DE RICHTING VAN LIEFDE

Oecumenisten zijn verschrikkelijk verward over de definitie van liefde, maar zij zijn ook verward over de richting die liefde moet uitgaan. DE EERSTE RICHTING DIE DE LIEFDE MOET UIT-GAAN IS RICHTING GOD. Oecumenisten praten veel over de liefde van mensen, maar erg weinig over de liefde van God. Maar wat is volgens de Heer Jezus Christus het grootste gebod?

“En een uit hen, zijnde een Wetgeleerde, heeft gevraagd, Hem verzoekende, en zeggende: Meester! welk is het grote gebod in de wet? En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben de Hee-re, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand. Dit is het eerste en het grote gebod. En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten” (Matt 22:35-39).
Het eerste en grote gebod is niet het liefhebben van uw naaste - dat is het tweede gebod. Het eerste en grote gebod is God lief te hebben met geheel uw hart, ziel en geest.
Oecumenisten wijzen met hun vinger naar bijbelgelovige fundamentalisten en beschuldigen hen voor een gebrek aan liefde tot mensen, omdat bijbelgelovigen oordeel, tucht en afscheiding beoefenen.

Maar wat met de liefde voor God?

De oecumenisten zeggen me dat ik alle denominaties moet liefhebben, ongeacht de leer die zij brengen. Ik antwoord hierop dat ik eerst God en Zijn Waarheid moet liefhebben, en dat betekent dat ik de Bijbel zal gehoorzamen, en dat betekent dat ik zal meten, kentekenen en mijden, al diegenen die in de fout lopen. Een ware liefde voor God vereist dat ik meer zorg draag voor Zijn Woord en Zijn wil dan voor mensen en hun gevoelens en opinies en programma’s. En de richting van liefde moet niet enkel uitgaan naar God maar ze moet ook gericht zijn op hen die in gevaar verkeren. De oecumenische menigte zegt me dat ik de modernisten en romanisten moet liefhebben, enz., maar zij zijn praktisch stil over de kwestie van de liefde voor hen die door de modernisten en romanisten worden bedrogen. Wij worden beschuldigd van liefdeloosheid, bijvoorbeeld wanneer wij het feit onderstrepen dat Johannes Paulus II of Moeder Theresa een vals, sacramenteel evangelie prediken. Dat is nonsens. Het ware feit is dat wij de mensen genoeg liefhebben om hen te waarschuwen voor valse evangelies, opdat zij niet afdwalen naar de eeuwige hel. Een herder die de wolven meer liefheeft dan de schapen is een verwarde en ondeugende herder!

Bron: verhoevenmarc.be
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:46

moeten we dus in burka komen¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿ Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

LEANNE226 schreef:

2 dagen van te voren shoarma eten met knoflooksaus, een week geen tanden poesten en een week niet douchen, dan heb je er ook geen last van.

Daarom ga ik ook nooit mee met een feestje.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

ROELTJE813 schreef:

Nou, Roeltje, de geëmancipeerde vrouw van vandaag en daar reken ik de cm-vrouwen ook onder, laten zich niet kopen met een paar drankjes, hoor! En de heren der schepping schrikken er ook niet voor terug om terwijl ze hun verovering aan de arm hebben links en rechts knipogend te flirten met korte rokjes en inkijkjes!! ohhhhh die arme mannen toch!!
Maarrrr, ik ben geen vrouw die voor drankjes aan de rol gaat, ik betaal ze zelf. Dan kan je een heel leuke avond met elkaar hebben zonder dat de man zich blauw betaald en de vrouw het gevoel heeft dat er persé gedold moet worden, kan en mag als beiden het willen en hoever je gaat is ieders eigen verantwoordelijkheid....maar meteen lijkt mij te vroeg....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:47

MAR907 schreef:
Bijzonder hoor dat er personen zijn welke binnen 8 uur weten zwanger te zijn. Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Gefrustreerde smiley

Tsja....s avond naar bed gaan en s morgens bevallen......is ook niet echt alles denk ik.
Beter toch maar de 7 maanden die ik nog te gaan heb uitzitten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:47

MIEKE364 schreef:
[da's niet hoe we met elkaar omgaan hier]

Plaats eens een goede en positieve bijdrage aan de topic hier. Je verliest je in bijzaken. [da's niet hoe we met elkaar omgaan hier]

Jezus houdt van je....en ik ook....... Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 15:00
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:48

ROELTJE813 schreef:

2 dagen van te voren shoarma eten met knoflooksaus, een week geen tanden poesten en een week niet douchen, dan heb je er ook geen last van.

Daarom ga ik ook nooit mee met een feestje.

Die shoarma wordt in Grunn nadien gegeten Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:50

HENK710 schreef:
Die shoarma wordt in Grunn nadien gegeten Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Clown smiley

in arnhem staat ook shoarma op het menu Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAAIKEA509

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:54

Jammer dat er zover van het onderwerp wordt afgedwaald. Zo'n discussie lijkt mij niet zo nodig onder dit topic. Om er een bijbeltekst bij te halen: Christus zelf leert ons om eendrachtig te strijden tegen het kwade.

Maar on topic: ik ben heel blij dat ik op een christelijke school werk, waar ik open over God kan en mag vertellen!
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:56

[da's niet hoe we met elkaar omgaan hier]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 15:01
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:56

Mijn reisuren,wel betaald,is nu onggeveer,3.000000 kilometer.
Dan ontmoet je ook mensen.
Altijd heb ik dat als een soort pastoraat ervaren,om er ilegaal mee in gesprek te gaan.
Voor dat pastoraat,heb ik nog nooit een cent ontvangen,maar kijk er met groot genoegen op terug.
De ene keer,een leuk gesprek.
Maar ook,doffe ellende,in een huisgezin.
Echt helpen,lukt niet,ik was toehoorder,wat ik in mijn hart meedroeg.
Altijd wil ik verhalen horen,en ondek vrij snel of het een leugen of waarheid is,je leert karakter te herkennen.
Gewoon die spontaniteit,een dame,die wat presenteerde,in een winkel,kwam met mij in gesprek,en haar dagboek werd ergens geopend voor mij,haar vreugde en verdriet,zonder nonsens.
Hooguit in een kwartier,hoorde ik meer als menig predicant,in zijn pastoraat.
Of? ik het echt ? wil ? weten ?,soms maken verhalen mij ook moe,in zelfverheerlijking,zij prijzen zich eigen,terwijl zij weten dat ik dat doorzie.
Mijn persoon word aangesproken,en profileer nooit mij eigen,in macho.
Maar Pastoraat,is het mooiste beroep,om dat gratis te doen.
En? betaald vervoer,met 410 pk onder mijn kont,met alle luxse.
Mijn pre pensioen ,heb ik uitgesteld,voor twee jaar.

Gewoon nog wat trucken,en pastoren.
Want de ouderenclub met bingo,en volksliedjes zingen ,is niets voor mij.
Pensionaat,is het ergste woord voor mij,in pastoraat.
Maar ooit moet ik ook daar aan geloven.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:00

LEANNE226 schreef:

neeeee, dat wordt 'm niet, Leanne, die coltrui kan wel, hoor, kan heel aantrekkelijk zijn....Je kan dan maar beter niet gaan......als slechte vrouw of helemaal niet, is er een tussenweg? behalve levend dood zijn???
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:08

CHATULIEM619 schreef:
Het grote probleem hier, is dat men niet tot zelfreflectie komt. Het ligt altijd aan de ander. En men zoekt steun bij anderen om dit vol te houden. Ik denk dat een aantal mensen gewoon boter op hun hoofd hebben. En daar is niks aan te doen.
Dat bedoel ik net chat kijk eens eerst naar je eigen waar je je eigen gedrag in kan veranderen... (niet negatief bedoeld overgens) iedereen heeft wel dingen waa rdie aan kan werken....
EN leerde Jezus zelf niet van kijk eerst naar de balk in je eigen oog voor je de splinter bij de ander eruit kan halen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:08

MIEKE364 schreef:
neeeee, dat wordt 'm niet, Leanne, die coltrui kan wel, hoor, kan heel aantrekkelijk zijn....Je kan dan maar beter niet gaan......als slechte vrouw of helemaal niet, is er een tussenweg? behalve levend dood zijn???

Een coltrui is altijd aantrekkelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:09

CARIEN982 schreef:
Wel dansende varkens, die zijn echt leuk Lachende smiley
van die balonnen werd ik wel flink nat telkens Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:10

THOMAS968 schreef:
Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?
En hoe komt dat bij jullie over?

Waarzeggerij is volstrekte flauwekul. Termen als occult en duister om het te bestrijden, zijn zelfs helemaal overbodig. Ik schreef het al eerder wat ironisch: voor domheid moet worden betaald. Waarzeggen past in het hoofdstukje horoscooplezen en is niet meer dan een glimlachrubriekje. Een fopmiddel bij onzekerheid. Aardig om te lezen, maar meer ook niet. Als je waarzeggerij serieus neemt, ben je niet goed bij je hoofd.

Thomas, nuchtere diepfries.

thomas,
als het helemaal niets voor zou stellen, waarom zou God dan zo heftig en fel waarschuwen? dat vraag ik me dan af;
dat is dan toch niet nodig??
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:13

MAAIKEA509 schreef:
Jammer dat er zover van het onderwerp wordt afgedwaald. Zo'n discussie lijkt mij niet zo nodig onder dit topic. Om er een bijbeltekst bij te halen: Christus zelf leert ons om eendrachtig te strijden tegen het kwade.

Maar on topic: ik ben heel blij dat ik op een christelijke school werk, waar ik open over God kan en mag vertellen!

MAAIKEA509 schreef:
Christus zelf leert ons om eendrachtig te strijden tegen het kwade.!
Zo is het Maaikea..........

Ja, het is fijn, dat je open over Christus kunt praten in je werk. Heb je op die christelijke school dan van deze dingen geen last of merk je daar ook soms wat van?

Harry Potter is bijv. heel erg populair en misschien wel ook doorgedrongen tot de jeugd in christelijke kringen, hetgeen je natuurlijk niet hoopt...?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:15

ROELTJE813 schreef:

ja, want je trekt 'm aan, lol...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:17

ROELTJE813 schreef:

zeker een strakke Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:18

ANITA324 schreef:
Vrouwen - Bijbelstudie

<><

Streng maar rechtvaardig, niet té zachtaardig

Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertalingen door M.V.

Er is absoluut geen bijbels verslag over Jezus of zijn discipelen, die een ketter terzijde namen voor koffie en gebak, nadat hij iemand op een dwaalspoor had gebracht en het Woord van God verkracht. Zij schudden geen handen, wisselden geen knuffels uit of telefoonnummers, en plaatsten geen afspraken in hun PDA’s om hun leerstellige verschillen te bespreken tijdens de lunch in een stille hoek van een favoriet restaurant, op een gepaster tijdstip.
Nee, Jezus pakte ketters hard aan, in het openbaar en onmiddellijk, zoals ook Paulus en de andere discipelen. En, hou in gedachten, wij spreken hier vanuit het Nieuwe Testament. In het Oude Tes-tament werden valse profeten meegetrokken en tot de dood gestenigd voor hun leugens! Dat toont aan hoe ernstig God is met betrekking tot het recht snijden en verkondigen van Zijn Woord.
Jezus vroeg geen gesloten-deur-onderhoud met de Farizeeën en Schriftgeleerden, om ergens een gemeenschappelijke grond te vinden, om de relaties op te bouwen en de eenheid van Jeruzalem te promoten. Hij veroordeelde hun godslastering voor Jan en alleman en herhaaldelijk waarschuwde Hij Zijn discipelen voor hun zuurdeeg. En toen zijn discipel-nummer-één Hem uitdaagde over Zijn op handen zijnde kruisiging, legde Jezus niet zijn hand op Petrus’ schouder om hem als een watje te zeggen: “Mijn vriend, je begrijpt het gewoon niet”. Nee, Hij keerde hem de rug toe met kracht en gezag ten aanzien van ALLE discipelen, en zei op mannelijke wijze: “Ga weg achter Mij, satan! U bent een struikelblok voor Mij, want u bedenkt niet de dingen van God, maar die van de mensen” - Mattheüs 16:23.

Horatius Bonar (1808-1889)
Er bestaat een gevaar om te vervallen in een zacht en verwijfd christendom, onder het mom van een verheven en etherische theologie. Het christendom werd geboren voor lijdzaamheid; niet een exotische maar een geharde plant, diep verankerd door de felle wind; niet slap, noch kinderachtig, noch laf. Het gaat met sterke schreden en opgericht gestel; het is vriendelijk, maar vastberaden; het is zacht, maar eerlijk; het is kalm, maar niet meegaand; gedienstig, maar niet imbeciel; beslist, maar niet lomp. Het is niet bang het harde woord te spreken van de veroordeling tegen dwaling, noch zijn stem te verheffen tegen het omgevende kwaad onder het voorwendsel dat dit toch maar van de wereld is; het deinst niet terug voor het geven van een eerlijke berisping en vreest daarbij niet de beschuldiging van onchristelijk te handelen. Het noemt zonde zonde, bij wie die ook mocht gevonden worden, en riskeert liever de beschuldiging van gedreven te zijn door een slechte geest dan zijn plicht niet te doen. Laten we strenge woorden niet fout beoordelen in een eerlijk dispuut. Vanuit de hitte kan een adder komen, maar we schudden hem af en voelen geen letsel. De godsdienst van het Oude en het Nieuwe Testament is gekenmerkt door fervente, uitgesproken verklaringen tegen het kwade. Het spreken van zachte dingen in zulk geval kan sentimentaliteit genoemd worden, maar het is geen christendom. Het is een verraad van de zaak van de waarheid en de rechtschapenheid. Iemand die beslist, mannelijk, eerlijk en opgewekt is (niet bot of ruw, want een christen moet hoffelijk zijn en beleefd), die is het die heeft geproefd dat de Heer goedgunstig is, en hij verlangt een verhaasting van de komst van Gods dag. Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken”.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 275 276 277 278 279 280 281 ... 6194 Volgende
Pagina 278 van 6194