ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 274 275 276 277 278 279 280 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:46

wie zijn vrouw lief heeft laat haar thuis Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:48

JEANFRITS816 schreef:
ik ben het helemaal met je eens solafide. Hou je verre van dingen als waarzegerij. Sommige mensen willen dat soort dingen toch doen,ze zijn zoekende het is van hun niet verkeerd bedoeld en wil zeker niet de indruk wekken hun te willen veroordelen.

Het gaat niet om iemand te veroordelen. Dat is hier helemaal niet aan de orde.

Het gaat om voor deze duistere zaken krachtig te waarschuwen.

De Enige die alleen kan veroordelen, zijn niet wij mensen, maar God. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:51

Christus openbaart zich als de ware Overste der kerk "die de zeven Geesten Gods en de zeven sterren heeft."

Om zijn gemeente te wekken, nadert de Here haar met de volheid van zijn Geest, als de zevenvoudige licht.

Uitdeler van hemels licht, als Diegene die haar oneindig meer kon meedelen dan zij in zijn Woord ontdekt had. Sardes ontvangt geen lof.
Zij is vervallen in een fataal formalisme dat het nieuwe leven wegvreet, haar ramen zijn langzamerhand dichtgegaan, Gods Geest kan deze muffe levens in hun dodelijke narcose, niet doorwaaien.
Wij schrikken wanneer wij het oordeel lezen : "Ik weet uw werken, dat gij de naam hebt, dat gij leeft, maar gij zijt dood."
Hier is geen afgodendienst zoals in de periode van Tyatira, maar de toestand is niet minder treurig, roemen op een schijnleven, terwijl men reeds met beide voeten in het graf staat !

O Sardes, volk der hervorming, die de Roomse kerk met de vinger wijst en anderen wilt leren uit het Bijbelboek waarin de stem van de Meester zo duidelijk zijn wederkomst aankondigt : "gij zult niet weten op welk een uur Ik u zal overvallen. "
Een slapende sentinel wordt aanzien als een verrader, zo ook in Gods oog een slapende gemeente die de wereld moest waarschuwen voor haar komende ondergang. Goddelijke oordelen zijn reeds in het land en vervullen hun tragische zending.
"Doch gij hebt enkele personen te Sardes, die hun klederen niet hebben bezoedeld. "

Er zijn te Sardes oprechte zielen, die niettegenstaande alles, in de kracht des Heren de dode kerkgemeenschap trachten te wekken. Daar is een getrouw overblijfsel, dat de hervorming naar haar voleinding zal leiden. Hun klederen zullen niet bevlekt zijn door de zonde. Terwijl het officieel christendom steeds verder de weg naar de afgrond bewandelt, zal een overblijfsel gered worden.

"Wie overwint... Ik zal zijn naam geenszins uitwissen uit het boek des levens".
Voor zij, die zich in een bedorven wereld, in de kracht des Geestes rein bewaren, is de belofte zeker !
De overwinnaars worden het witte kleed beloofd, rein als het licht, waarmede zij in triomf door de paarlen poorten zullen ingaan, en met de Here wandelen in verblindende heerlijkheid. Hun naam zal niet uitgewist worden uit het levensboek. Kunnen de namen die zich in het boek des levens bevinden, nog worden uitgewist ?
Toch wel, anders had deze waarschuwing geen-zin. In de Sardes-periode naderen wij de tijd dat het oordeel begint bij het huis Gods, dat de namen van Gods overwinnende kinderen beleden en verzegeld zullen worden.

"Ik zal zijn naam belijden voor mijn Vader en voor zijn eng elen. "
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:53

LEANNE226 schreef:
Net zoiets als "LOL"(lots of laughs) Sola,geen belediging,een brede lach zeg maar

En wat betekent ROFL dan? LOL is niet wat er staat volgens mij....Dus kun je exact ziijn s.v.p....? Bij voorbaat dank.

Wie heeft het hier over een belediging? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:56

SOLAFIDE630 schreef:
En wat betekent ROFL dan? LOL is niet wat er staat volgens mij....Dus kun je exact ziijn s.v.p....? Bij voorbaat dank.

Wie heeft het hier over een belediging? Knipoog smiley

Rolling On Floor Laughing(msn taal Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:04

LEANNE226 schreef:
Rolling On Floor Laughing(msn taal Knipoog smiley )

Dank je Leanne....weer wat geleerd... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:16

INKA401 schreef:
van mij een knuffel voor iedereen die het moelijk heeft.

iemand met veel verdriet ...
iemand die leeft in spanning en onzekerheid ...
iemand die zich eenzaam voeld ...
iemand die het leven gestolen kan worden ...
iemand die leeft met grote zorg ...
iemand die in scheiding ligt ...
iemand die een familie lid mist ...
iemand die zich afvraagd waar God nu is ...

iemand die graag wil werken maar werkloos is ...
iemand die te maken heeft met de resessie ...

groetjes inka ... ik leef met jullie mee.

knuffel je mij niet meer inka?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:18

CROSSROAD317 schreef:
Je vraagt hoe jouw stelling overkomt, nou op mij persoonlijk vind ik je standpunt voor een nuchtere diepfries, niet getuigen van enige (bijbelse)realiteitszin. Oftewel, ik vind je standpunt onbijbels.
Lees Handelingen 16 vers 16 maar eens..... 16 Een andere keer, toen we weer op weg waren naar de gebedsplaats, kwamen we een jonge slavin tegen die bezeten was door een geest en zo de toekomst kon voorspellen. Met haar waarzeggerij verdiende ze veel geld voor haar eigenaars. (NBV)
En speciaal voor jou Thomas ..... 16 En it barde, do’t wy hinne gyngen ta it
gebet, dat in tsjinstfaem ús tomiette kaem, dy’t in wiersizzende geast hie, en mei hjar wiersizzen hjar hearen gâns gewin brocht. Knipoog smiley

Ja....en vergeet niet, wat er in ves 18 staat....hoe Paulus er mee omging....... hij gooide er EEN GEEST uit IN NAAM VAN JEZUS CHRISTUS en zo vervolgt de tekst......."En op datzelfde moment ging de geest uit haar weg."
Waarmee hier toch bewezen is, dat het hier om een GEEST ging door wie die vrouw haar waarzeggerijpraktijken bedreef.

Handelingen 16 :
16 Een andere keer, toen we weer op weg waren naar de gebedsplaats, kwamen we een jonge slavin tegen die bezeten was door een geest en zo de toekomst kon voorspellen. Met haar waarzeggerij verdiende ze veel geld voor haar eigenaars. 17 Terwijl ze achter Paulus en ons aan liep, schreeuwde ze aan één stuk door: ‘Deze mensen zijn dienaren van de allerhoogste God en verkondigen u hoe u gered kunt worden!’ 18 Dat ging verscheidene dagen zo door. Toen Paulus er genoeg van kreeg, sprak hij de geest als volgt toe: ‘Ik beveel je in de naam van Jezus Christus: verlaat haar!’ En op datzelfde moment ging de geest uit haar weg.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:22

SUSANNAH475 schreef:
Wedden dat ik beter kan zingen dan die apen .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Je zou nog verbaasd staan kijken Pieter... Coole smiley met zonnebril
Knipoog smiley

ik wil niet verbaasd staan.
ik wil dat jij niet zingt....

jij snap? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:25

HENDUK927 schreef:
wie zijn vrouw lief heeft laat haar thuis Clown smiley

wie zn vrouw heeft meegenomen, is nog nooit te laat thuisgekomen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:26

MAR907 schreef:
Stel dat een zwangere vrouw naar 8 uur een kind krijgt???

.

Nou....als dat eens zou kunnen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:26

IMKE917 schreef:
Amen!!

Efeziërs 6: 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Dit is de strijd die er gaande is.

Zeer mee eens Imke. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:27

ANNETTE792 schreef:

ja inderdaad. kun jij weer gewoon koken en hoef ik niet iedere avond pizza te halen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:33

JONATHAN890 schreef:
Soms heb je van die dingen in je leven .
Verlangen in gebed bij God te hebben gebracht, vooraf een heel goed gevoel hebben, leven in een soort roes
van weten dat God mijn leven leidt.

En dan toch ervaren dat dingen anders lopen dan je zo graag had gewild.

Ik had daar de laatste dagen echt wat tegen aan lopen hikken. Welke kant wil Hij nu dat mijn leven opgaat?

Vanmorgen in de kerk raakte God mij toch heel sterk aan.
En dan vooral in de liederen die gezongen werden..

voor de dienst zongen we opw 481

Ik aanbid U , met heel mijn hart, Ik verhoog U, met al mijn kracht
Heer, ik zoek U , wil zijn waar U bent
Heer, ik volg U , wil gaan waar U zendt
Heer, ik geef U mijn aanbidding,
Heer, ik geef U al mijn dank en eer.
U alleen wil ik aanbidden,
U alleen komt toe mijn dank en eer.
Heer, ik dien U, en buig voor U neer, geef mijn leven , want U bent mijn Heer
Ik vertrouw U, Vader en Zoon , hef mijn ogen, op naar uw troon

De vragen van afgelopen week kwamen weer zo sterk in mijn hart......
Maar Heer.....u weet toch waar ik u om vraag, waar blijft die zegen? Waarom niet?
tja....dan zongen we Psalm 139

Heer die mij ziet zoals ik ben
dieper dan ik mijzelf ooit ken
kent gij mij,
gij weet waar ik ga
Gij volgt mij waar ik zit of sta,
Wat mij ten diepste houdt bewogen,
't ligt alles open voor uw ogen.

Precies God....u weet t toch?!?!

Daarna zongen we.... opwekking 614

Ja, ik dank U voor uw genade, o Heer,
dat U het kruis voor mij droeg.
U bewijst uw genade aan mij telkens weer.
Uw genade is mij genoeg,
uw genade is mij genoeg.

Die tekst drukt God zo vaak op mijn hart.....Mijn genade is u genoeg.
Altijd als ik vragen heb waar ik niet uitkomt.....maar wat moet ik hier nu mee?
Altijd maar dat zelfde antwoord.

Maar God liet mij zien wat die genade werkelijk is/betekent, de diepste betekenis

opwekking 615, waarin staat:

Hoog verheven Heer
Jezus, zoon van God.
De hemel gaf ons haar grootste schat.
Waardig is het Lam
Waardig is het Lam

Wat zoek ik eigenlijk in mijn leven?? Wat is het mooiste te ontvangen,
Ja....de hemel heeft haar grootste schat ons gegeven !!

De preek ging trouwens over de brief in openbaringen aan Sardes.
Waarin die gemeente een soort wake-up call krijgt
Van buiten lijkt t levend, maar van binnen dood.

Hoe staan wij in t leven, de dingen die wij zingen naar God,
doen we dat ook wel echt, geven we Hem wel alles, vertrouwen we Hem wel volkomen? Mag Hij je leven wel bepalen? Laten we God wel echt ons hart geheel vullen met Zijn Geest?
Welke gebieden in ons leven, is er geen plaats voor God?
Of zijn we hypocriet (komt van t griekse woord wat acteur betekent)

Ik heb God weer heel dicht in mijn hart mogen voelen en ben God zo dankbaar voor alles.
En ik geef mijzelf aan Hem....t zal best een bedoeling hebben en Hij zal mijn weg best wel heel goed uitgestippeld hebben en zegenen.

Tja achteraf is t wel duidelijk allemaal.....vooraf is t echter vertrouwen hebben.

en de hemel heeft mij haar grootste schat gegegen...die genade is mij

genoeg !!

Mooi Jonathan!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:39

CARIEN982 schreef:
Mensen die niet waarderen wat ze hebben, zullen nooit gelukkig worden.

Angst voor mensen is een valstrik maar wie op GOD vertrouwt is onaantastbaar!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:41

ANNETTE792 schreef:

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 18:55

Als hadden is geweest is hebben te laat
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 19:25

RELLOK036 schreef:
euhm mijn bescheide mening is dat het ff euhm nergens over gaat. Bedoel ruzie zoeken en maken is zo gedaan. Maar een hand reiken of opelkaar letten.... Want we gaan weer vrolijk verder met het in mijn ogen "verzieken" van hier een beetje minder opgefokt en normaal doen lijkt me ook wel ergens gepast.Naar de ander wijzen is makkelijk maar kijk eens naar je eigen? zitten daar misschien ook geen dingen die anders kunnen? (kijk ik ook tevens in me eigen spiegel)
Het grote probleem hier, is dat men niet tot zelfreflectie komt. Het ligt altijd aan de ander. En men zoekt steun bij anderen om dit vol te houden. Ik denk dat een aantal mensen gewoon boter op hun hoofd hebben. En daar is niks aan te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 19:32

Vrouwen het zwakkere geslacht? Echt niet! De dodelijkste streken worden uitgehaald, terwijl die arme mannen keer op keer het onderspit delven.

Welke man heeft ’t niet meegemaakt: de hele avond loop je te flirten met een mooie vrouw die jouw drankjes gretig aanneemt. Maar als puntje bij paaltje komt, is ze opeens verdwenen of ze wimpelt doodleuk jouw avances af. Dat had je natuurlijk liever anders gezien. Helaas! Vrouwen weten maar al te goed hoe dit ‘goedkope’ trucje werkt. Zeker zolang er bronstige - en ietwat naïeve - mannen blijven rondlopen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 19:39

als dat het ergste is dat een vrouw jou ooit heeft aangedaan, ben je een gelukkig man... (of heb je totaal GEEN ervaring met vrouwen)
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 19:46

[da's niet hoe we met elkaar omgaan hier]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 14:58
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 19:57

Mannen zijn ook niet zo lekker dus.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 19:58

MIEKE364 schreef:

Ik geef eerlijk toe dat ik Solafide ook wel eens een kip zonder kop heb genoemd. Verlegen lachende smiley
Maar ja, toen praatte ze ook als n kip zonder kop dus was het feitelijk geen schelden.. Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 14:58
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:04

PIETER649 schreef:
Ik geef eerlijk toe dat ik Solafide ook wel eens een kip zonder kop heb genoemd. Verlegen lachende smiley
Maar ja, toen praatte ze ook als n kip zonder kop dus was het feitelijk geen schelden.. Coole smiley met zonnebril

ROFL
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:10

Bijzonder hoor dat er personen zijn welke binnen 8 uur weten zwanger te zijn. Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:13

ROELTJE813 schreef:
Vrouwen het zwakkere geslacht? Echt niet! De dodelijkste streken worden uitgehaald, terwijl die arme mannen keer op keer het onderspit delven.

Welke man heeft ’t niet meegemaakt: de hele avond loop je te flirten met een mooie vrouw die jouw drankjes gretig aanneemt. Maar als puntje bij paaltje komt, is ze opeens verdwenen of ze wimpelt doodleuk jouw avances af. Dat had je natuurlijk liever anders gezien. Helaas! Vrouwen weten maar al te goed hoe dit ‘goedkope’ trucje werkt. Zeker zolang er bronstige - en ietwat naïeve - mannen blijven rondlopen.

Als dat alles is Roeltje dan heb je niets te klagen denk ik, hoewel het natuurlijk niet leuk is als dat gebeurdt, maar eh sorry hoor mannen zijn ook tot vreselijke dingen in staat...................(evenals vrouwen) we blijven mens nietwaar?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:15

ROELTJE813 schreef:

Eigenlijk is het best terecht dat de vrouw zo reageerd...
Zie jij werkelijk iedere vrouw als een breazersletje die na 2 bacardi-cola´s op jouw kosten, aan het eind van de avond als dank ff stevig met jou gaat zondigen tegen het 7e gebod??? Geschokte, onthutste smiley

Ik denk dat jij beter hoort te weten Roeltje... schaam je! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:15

En je weet het Mieke.....JEZUS HEEFT JE ZEER LIEF........HIJ ALLEEN KAN JE REINIGEN VAN ALLES WAT NIET VAN HEM IS,..........en....Hij wacht op je Mieke...
Gods zegen lieverd Verliefde smiley Kussende smiley Ik hou van je hoor, omdat Jezus van je houdt! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 14:59
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:18

SOLAFIDE630 schreef:

En je weet het Mieke.....JEZUS HEEFT JE ZEER LIEF........HIJ ALLEEN KAN JE REINIGEN VAN ALLES WAT NIET VAN HEM IS,..........en....Hij wacht op je Mieke...
Gods zegen lieverd Verliefde smiley Kussende smiley Ik hou van je hoor, omdat Jezus van je houdt! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

jij denkt wel heel gemakkelijk he.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 8 maart 2010, 14:59
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:21

Laatst aangepast door