Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 10:56
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Hallo Pieter,
Ik dacht al dat je weer terug zou komen hier Dat is dus uitgekomen! En wat de klimaatverandering betreft: die is onmiskenbaar gaande, de temperaturen zijn deze jaren een stuk hoger dan 90 jaar geleden. De cijfers bewijzen dat!
En ja... in mijn hoekje bespreek ik gewoon wat zoal ter tafel komt. |
Ja, en 1900 was warmer dan 1800. En 1900 was kouder dan 2000. Het klimaat verandert altijd. Maar in hoeverre kan je dit in de schoenen van de mensen schuiven? Dat wil dus niet zeggen,dat je alles maar mag vervuilen of de lucht in laat gaan. Daar moeten zeker wel regels voor zijn. Toen in de jaren 70 het ijs al kilometers in Rusland vanuit de noordpool het land opkroop,dachten de wetenschappers aan een soort van ijstijd. Nog geen 20 jaar later opeens het tegenovergestelde. Alsof Amersfoort volgend jaar al aan zee ligt. Paniekzaaien en zogenaamde eco-taxen,daar zijn ze goed in. Maar dit is CM,dus hebben wij ook vertroosting. Lees ps. 93.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 11:04
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Katten belasting...een super idee!!!
en dan ook maar gelijk alle paarden eigenaren met een poepvuilniszak op zak, dan hoef ik niet meer over al die hopen heen te springen als ik de hond uitlaat |
Hay Jolan..... we gaan toch geen schapenbelasting invoeren hoop ik? Ik ga soms met mn schaapjes over de weg ,als ze naar een andere wei moeten.....tsja en dan liggen er ook wel wat keuteltjes op de weg. Of zal ik de volgende keer maar een schepje mee nemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KERRY828
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 11:18
|
|
|
RELLOK036 schreef: | wat is het toppunt van geduld?
Een vis op de muur tekenen en wachten tot hij weg zwemt |
Super moppen Rel, moest erg lachen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 11:18
|
|
|
Wat bij mensen onmogelijk is, is bij God mogelijk.
(waar het staat in de bijbel, geen idee, misschien iemand die het weet)
Als wij onze naaste niet kunnen vergeven, kan God het toch doen? Of zie ik het verkeerd? Als iemand geen berouw toont, hoe kan je zo'n persoon vergeven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 11:24
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KEES659
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 11:24
|
|
|
Ik ben d'r ook hoor, en tja, ook voor de eerste keer. Spannend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 12:36
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Ja, en 1900 was warmer dan 1800. En 1900 was kouder dan 2000. Het klimaat verandert altijd. Maar in hoeverre kan je dit in de schoenen van de mensen schuiven? |
De klimaatopwarming gaat de laatste 20 jaar wel erg snel. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat het door de mens komt. Natuurlijk zijn er nog onbegrepen processen die nader onderzocht moeten worden. Maar dit doet volgens mij niets af aan de grote lijn die steeds duidelijker zichtbaar wordt.
Het KNMI verwacht de komende tientallen jaren een flinke stijging van de zeespiegel. Niet alleen door het smelten van ijs, maar vooral doordat het warmere water uitzet en dus meer ruimte nodig heeft. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als de toendragebieden warmer worden. Er ligt aardig wat methaangas opgeslagen, en zodra in die gebieden het ijs smelt kan er aardig wat broeikasgas de lucht in gaan....
Oh ja... dit alles verzin ik niet maar kan je nalezen op de site van het KNMI.
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op donderdag 10 december 2009, 12:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 13:38
|
|
|
En toch Mariska heb ik degene die mij veel verdriet heeft berokkend vergeven, ondanks dat zij nog nooit berouw heeft getoond voor hetgeen ze mij heeft aangedaan. Ik draag haar nog wel in mijn gebeden op aan God, dus je kan volgens mij wel vergeven, maar laat de rest dan over aan Hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 13:42
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Voordat jij een oordeel over mij en mijn leven velt: Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg. Loop door de straten,over de bergen en door de dalen. Voel het verdriet ,beleef de diepste pijn. En voel de vreugde. Doorloop de jaren die ik ging. Struikel over elke steen waar ikover gestruikeld ben. Maar sta altijd weer op. En ga precies op dezelfde weg verder. Precies zoals ik het gedaan heb.
En eerst dan
Kun JIJ over MIJ
OORDELEN!!!! |
Dit is echt voor velen van ons een passend gedicht, dank je wel Robbedoes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 13:48
|
|
|
Het beeld dat iedereen van God heeft is anders en wordt gevormd door opvoeding en later het nadenken erover. Veel misverstand ontstaat als de godsbeelden anders zijn en men zich dat niet realiseert. De meer straffende God versus de mee liefdevolle, grofweg ook een beetje een tegenstelling tussen het Oude en het Nieuwe Testament, maakt het al moeilijk. Op basis van het godsbeeld met daarbij passende teksten vormt men vaak een mening. Het vergt bijna een mensenleven om er een beetje greep op te krijgen de teksten goed te interpreteren.
Thomas
RELLOK036 schreef: | Ik wordt er zo moe van he mag ik ook een eigen Gods beeld hebben?? En nogmaals wie is God voor jullie dan? en Wie is Jezus en Wie is de Heilige Geest? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 13:59
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Stel, iemand heeft je dus danig gekwetst waardoor je een hoop pijn en verdriet voelt. Die persoon bied zijn excusses aan en je zegt dan, ik vergeef je je wat je mij hebt aangedaan, Maar een dag later doet die persoon in kwestie het weer. En zo gaat het maar door. Is zo'n persoon wel vergeving waard denk ik dan. God vraagt aan ons om toch te vergeven. Ik kan zo'n persoon niet vergeven. Is die persoon wel te vertrouwen? Is mijn hart verhard in die dingen? |
Hay... ik kan heel boos worden ,als mij of een ander onrecht aangedaan wordt. Flap er dan ook veels te veel uit, waar ik dan later weer spijt van heb. Ik kan heel makkelijk vergeven en voel mij echt niet te groot om op mn knietjes te gaan voor die persoon. Als mij onrecht aangedaan word ,stap ik er wel opaf en zeg het eerlijk , maar vergeef het diegene wel. Ik ben het dan wel kwijt en ik kijk iedereen graag recht in het gezicht. Lijkt mij dan ook erg om boos te blijven
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 10 december 2009, 14:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 14:32
|
|
|
Moderne wetenschap? Mag het een miljoen jaar meer zijn? Die gasten bij de KNMI hadden onlangs hun thermometer verplaatst omdat die niet goed stond en daardoor al jaren met de warmtewaarden een halve graad te hoog zaten. Ik ga weer verder. Mijn zwemvest opzoeken en zwemles nemen. Heb dus nog een hoop te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 15:06
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Moderne wetenschap? Mag het een miljoen jaar meer zijn? Die gasten bij de KNMI hadden onlangs hun thermometer verplaatst omdat die niet goed stond en daardoor al jaren met de warmtewaarden een halve graad te hoog zaten. Ik ga weer verder. Mijn zwemvest opzoeken en zwemles nemen. Heb dus nog een hoop te doen. |
Hi...hi.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 15:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat bij mensen onmogelijk is, is bij God mogelijk.
Als wij onze naaste niet kunnen vergeven, kan God het toch doen? Of zie ik het verkeerd? Als iemand geen berouw toont, hoe kan je zo'n persoon vergeven? |
Mat 19,26 Jezus keek hen aan en antwoordde hun: ‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.’ Mar 10,27 Jezus keek hen aan en zei: ‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar niet bij God, want bij God is alles mogelijk.’ Luc 1,37 want voor God is niets onmogelijk.’ Luc 18,27 Jezus zei: ‘Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.’ Gevonden op http://www.biblija.net
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 10 december 2009, 15:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 15:20
|
|
|
Gevoelsmatig kan vergeving niet altijd. Slechts vanuit het verstand en wilskracht. Het wordt ons opgedragen maar het is moeilijk als je te maken hebt met kwaadwillende mensen. Vermijden adviseer ik dan en probeer het los te laten, dat is ook een vorm van vergeving.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 15:22
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Mat 19,26 Jezus keek hen aan en antwoordde hun: ‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.’ Mar 10,27 Jezus keek hen aan en zei: ‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar niet bij God, want bij God is alles mogelijk.’ Luc 1,37 want voor God is niets onmogelijk.’ Luc 18,27 Jezus zei: ‘Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.’ Gevonden op http://www.biblija.net |
thx sola.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 15:26
|
|
|
MARISKA601 schreef: | thx sola. |
Graag gedaan Maris !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 16:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat bij mensen onmogelijk is, is bij God mogelijk.
|
het staat erg vaak in de bijbel, maris, maar ook in lukas 1;37 want geen ding zal bij God onmogelijk zijn.
en dan staat er zo veelzeggend achteraan...en de engel ging weg van haar....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 16:24
|
|
|
SMILEY462 schreef: | geen auto zeker waar je de ramen van hebt moeten krabben? ik denk dan helemaal niet aan een knipoog eerder aan waar blijft tie opwarming. |
Tja je kunt ook negatief tegen dingen aankijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 16:30
|
|
|
Ik had ook een wow momentje afgelopen zomer in Kenya (wees gerust ik heb ze wel vaker dan dat, maar deze was best grappig toen) Ik was met Athletes in Action in Kenya. (sportministries) en dat is alles bij elkaar best zwaar. De kenyanen zijn enorm trots op hun televisietoestel als ze er 1 hebben. Ook was het een vrij grappig straatbeeld als het ging om mobiele telefoons.. een kar..een ezel.. een kleine jongen met schamele kleren.. druk bellend aan een sony ericson. In de kerk werden de mobiels gewoon ff aan de lader gelegd en heel de tijd telefoneren .. dat is gewoon normaal. Ik werd er op een gegeven moment helemaal gek van! Je bent moe.. ga je dus eten bij zo'n Kenyaanse familie.. televisie te tetteren in je oren.. telefoons die alsmaar afgaan. In het groepsgebed vroeg ik dus of God alsjeblieft de telefoonverbinding wilde lamleggen en dat die televisies eens uit konden vallen. Ze moesten toen wel erg lachen, ik inclusief maar ik meende het. De volgende dag aan het ontbijt... stond de tv dus niet aan! (voor het eerst in 7 dagen) haha dat is pas gebedsverhoring! Al met al was het wel hilarisch..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:30
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het beeld dat iedereen van God heeft is anders en wordt gevormd door opvoeding en later het nadenken erover. Veel misverstand ontstaat als de godsbeelden anders zijn en men zich dat niet realiseert. De meer straffende God versus de mee liefdevolle, grofweg ook een beetje een tegenstelling tussen het Oude en het Nieuwe Testament, maakt het al moeilijk. Op basis van het godsbeeld met daarbij passende teksten vormt men vaak een mening. Het vergt bijna een mensenleven om er een beetje greep op te krijgen de teksten goed te interpreteren.
Thomas |
dus thomas wat is jouw beeld hiervan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:30
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik wil toch even reageren... Heb even getwijfeld of ik het wel of niet zou doen... Maar ik denk dat er ook gevallen zijn waarbij vergeving niet mogelijk is... Je kan het wel loslaten en aan God overgeven, maar vergeven kan naar menselijke standaarden in sommige gevallen niet, Zeker niet als er een ernstig vergrijp is geweest en de dader, toont geen berauw of wat dan ook maar... Er zullen velen het niet met me eens zijn, maar dit is hoe ik er overdenk... |
Soms zijn er inderdaad vreselijke dingen gebeurd in een leven......... Helaas spreek ik uit ervaring maar weet je : ik heb tegen GOD gezegd dat ik Hem gehoorzaam wilde zijn en zodoende met mijn wil(verstand) die personen heb vergeven. Tegelijk heb ik tegen GOD gezegd dat mijn gevoel 180 graden de andere kant op gaat maar dat ik graag wil dat HIJ ervoor zorgt dat ik in mijn gevoel ook zo ver kom. En het allermooiste is dat HIJ dat gedaan heeft, wat voor mij onmogelijk was was mogelijk bij HEM.
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:32
|
|
|
hoe haal je een giraffe uit de diepvries?
bevroren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:32
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind God in het oude testament bestraffender als in het nieuwe testament, dat geeft bij mij vaak verwarring. |
Dat klopt wel, maar omdat JEZUS alles heeft gedragen is dat het grote verschil. En natuurlijk kun je er nu niet op los leven omdat GOD toch wel vergeeft maar als je JEZUS in je hart hebt wil je er ook niet op los leven, wil je alleen maar dicht bij HEM zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 17:34
|
|
|
RELLOK036 schreef: | Ik wordt er zo moe van he mag ik ook een eigen Gods beeld hebben?? En nogmaals wie is God voor jullie dan? en Wie is Jezus en Wie is de Heilige Geest? |
Natuurlijk mag je eigen GODs beeld hebben, maar ik gun je zo dat dat beeld anders wordt dan dat het nu is, niet omdat ik het zo goed weet Rel maar juist voor jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:21
|
|
|
MARY052 schreef: | Soms zijn er inderdaad vreselijke dingen gebeurd in een leven......... Helaas spreek ik uit ervaring maar weet je : ik heb tegen GOD gezegd dat ik Hem gehoorzaam wilde zijn en zodoende met mijn wil(verstand) die personen heb vergeven. Tegelijk heb ik tegen GOD gezegd dat mijn gevoel 180 graden de andere kant op gaat maar dat ik graag wil dat HIJ ervoor zorgt dat ik in mijn gevoel ook zo ver kom. En het allermooiste is dat HIJ dat gedaan heeft, wat voor mij onmogelijk was was mogelijk bij HEM.
Groet Mary |
Ik vind het heel mooi en fijn voor je dat jij het wel kunt... Ik weet dat ik het nooit zal kunnen...Niet zolang ik dagelijks met de gevolgen word geconfronteerd en we geen rust krijgen van die kant... Respect voor een ieder die het wel kan... Heb svp ook respect voor de genen die het niet kunnen... Dit bedoel ik niet speciaal naar Mary, maar meer naar een ieder die vind dat je maar moet kunnen vergeven...Net als wat Simon zegt het moet wel kunnen....Nee Simon het moet niet kunnen... zoals ook al in het gedicht staat wat ik heb geplaatst... Pas als je in mijn schoenen hebt gewandeld en mee hebt gemaakt wat ik heb meegemaakt....dan pas kun je oordelen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:21
|
|
|
RELLOK036 schreef: | in euhm vul elf maar in..... laat ik wel aan de ander over scheeld mij weer denken.... knap he |
U is zo knap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:23
|
|
|
Iedereen heeft denk ik een ander Gods beeld afhankelijk van wat hij/zij heeft meegemaakt... en hoe en waar iemand in het leven staat....
Tevens kan je groeien in je Gods beeld... het kan dus ook veranderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:45
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | (maar goed de theorie is makkelijker dan de praktijk, en dat geldt ook voor mijzelf ) |
Hiet laat je eigenlijk het meest belangrijke horen in deze discussie. Wel jammer dat het tussen haakjes staat . Want ja, we zijn deel van het Lichaam van Jezus en ja, we mogen door Zijn Geest worden vernieuwd, maar gelijk aan Jezus worden we nooit! Er blijft dus wel een verschil in wat mogewlijk is voor Jezus en voor ons...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 10 december 2009, 18:45
|
|
|
Ik schrijf met schroom, want het is een teer onderwerp... Robbedoes, ik ben het met je eens; dat het de één wel lukt om te vergeven is geen argument dat het een ander ook moet lukken om te vergeven.
Toch, Jezus is duidelijk in zijn oproep aan ons om anderen te vergeven. We kennen allemaal de bede: vergeef ons onze schulden, zoals wij ook hebben vergeven (ja dat staat er echt in de NBV) die ons iets schuldig zijn. Vergeven is volgens mij een proces van verwerking van pijn en gekwetste gevoelens. Zeker als je dagelijks opnieuw wordt geconfronteerd met de gevolgen en de pijn is vergeven erg lastig, menselijkerwijs gesproken misschien wel / haast onmogelijk te noemen. Dan kan het loslaten en overgeven aan God denk ik al een enorme stap zijn...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op donderdag 10 december 2009, 19:35
|
|
Naar boven |
|
|