ChristianMatch

Forum

sterke persoonlijkheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 265 266 267 268 269 270 271 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:10

JILL658 schreef:
Ben even een weekje weg geweest, dus vandaar mijn late reactie. Knipoog smiley

Ik vind het zelf persoonlijk een moeilijk gegeven.
Waarom?
Een sterke persoonlijkheid weet wie hij/zij is, oa
Heeft eigenwaarde en heeft een uitstraling.
Weet wat zijn/haar kwaliteiten zijn.
Waarin hij/zij sterk en zwak is.
Komt voor zijn/haar geloofsovertuiging uit.
Geeft ruimte aan anderen om te groeien en geeft sturing daar waar het nodig is.
Laat andere los, maar staat wel klaar voor de ander .
Geef duidelijke grenzen aan.
Stimuleert een ander en ga op hun niveau zitten.
Vind het niet erg om de onderste weg te gaan, als de ander daardoor kan groeien.

Wat ik vaak zie is dit:
Dat sterke persoonlijkheden vaak aangevallen worden.
Hoe komt dat volgens jullie? Of herkennen jullie dat?

Jill

Hoe dat komt?
Deze mensen hebben een mening en durven daarvoor uit te komen.
Zijn niet echt napraters, maar durven ook de confrontatie aan, met degenen die er anders over denken/praten.

Anderzijds omdat ze een eigen mening hebben, kan het zijn dat deze afwijkt van een algemene mening, die anderen er op na houden. Hierdoor kan het zijn dat de grotere gemeenschap hier dus op reageert.

En omdat de persoon die zich zeker voelt, weet waar hij/zij voor staat, zijn/haar mening verdedigt/uitlegt kan dat dus een confrontatie tot gevolg hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:12

Ik kwam op internet ene paar filmpjes tegen op youtube namelijk het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=XTUzyQFaEcM
http://www.youtube.com/watch?v=bCK2uHwzD1M

deze gaat dan over het belgisch limburgs.
Ik ken een eibegel ook niet wel een eiketske die wel.

Maar is het in de hedendaagse tijd wel aceptabel dat je in het openbaar een dialect spreekt?
Ik ben er zekf een vorstander voor dialect (spreek het zelf ook) het zijn oude talen ergens en drijgen te verloederen of vergeten te raken.
Kijk zelf ook naar het nederlands, ik bedoel je hebt tegenwoordig kids, kinderen bestaan bijna niet meer lijkt het wel.
Moeten we oppassen voor onze eigen taal of moeten we mee gaan met het in mijn ogen verloederen van onze taal?

Laatst aangepast door
RELLOK036
op vrijdag 5 maart 2010, 17:16
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:16

Als kind was ik dol op hagelslag,maar ik mocht er niet van snoepen.

Maar ? ik deed het wel,ook van suikersnoep,van sinterklaas,voor dat feest.

In mijn nu oude dagen snoep ik heerlijk van verboden preken,van ook de Pinkstergemeenten,wat hagelslag op mijn dagelijks brood is,of suikergoed.
Het OT met NT,word veel beter uitgelegd,en de Openbaringen,is Hott Item.

Van Israël ben ik veel te weten gekomen,in die verboden preken,van los zand.
De Wandel van Jesus,word gewoon uitgediept,in dat kort leven,en die enkele jaren van bediening,in evangelisatie.

Ook ben ik teleurgesteld,van predikkers,zij gingen ook de fout in helaas.
Ik heb geen idolen meer,wat ik ooit had,van predikkers.

Want ik ben ook geen ideaal iemand,en zeker geen aanbidding waard.

Maar ? ik beluister graag wat de Kerk onder de Korenschoof laat,zonder er het licht er over te toestaan,in heertlijkheid,van Jezus Lichtend Voorbeeld.
Er zijn inderdaad dwaaleeraars,en zo listig,om dat ook te geloven.
De satan kijk niet op leeftijd,van kerkgangers,hij verwoest en meer niet.
Zelf wil ik geen preek horen,wat ingestudeerd is,maar feiten horen,in profetie,van een leeraar,de tijd is gewoon ten einde,in Gods Geduld.

Gewoon Prefentensie,bekeer je,voor het te laat is.
Orlando Bottenblij Predikant bij de grootste Evangelisatiegemeente,in Drachten,word bewust bij vele Refogemeenten,geweerd,in zijn boodschap.
Dat baart mij ook zorgen,hij verkondig wel de Opgestane Heere,als enigste verlossing,voor ons zieleheil.
Verboden Predeking dus.
Kijk.
Mijn oom Joost,was ouderling,groot man met grote fysieke kracht,en natuurmens.
Na het sterven van zijn vrouw,die hij altijd gediend heeft in haar ziekte,en kinderloos,ging hij naar Israël op vacantie.
Hij werd gelijk bekeerd,van Calvijn ideologie,en ging Gelijk Jezus ideologie bestuderen.
Tent samenkomsten,van Kits,en het Brandpunt in Doorn.
De Boeken van Smytegeld,en Poort,ging hij verachten,en ruzie bij mijn ouders,tot grote verhitting soms.
Hij was bekeerd dus,en de kerk verachte hem toen.
Jacob Kleinhaneveld,Evangelist Hendriks,kwam in zijn leven,alles is wat geloof is,is de ogen op Israël te houden,in Gods bedoeling.

Die oom heeft mij dus ook veranderd,hij is nu voor mij nog steeds niet wijlen,en leeft nog voort in mijn gedachten.

Geen preekje horen,maar profetie,in je Hart sluiten,en desnoods ook profeteren,tot nadenken.

Bonhoefer,de duitse predikant,koos de dood,om Jezus Christus te volgen,door geen veraad aan God te plegen.
Dat was ook in predeking verboden,onder Hitler.
Ik ben echt affallig van de Reformatie geworden.
Ooit kom er de echte Reformatie.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:22

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat linkse politiek. En dat vertrouw ik per definitie niet. In het verleden is het al corrupt gebleken en ik heb er geen vertrouwen in of die cijfers wel zo betrouwbaar zijn als ze ons zijn voorgespiegeld. Wel zie ik financiële voordelen op dit gebied en die zijn tastbaarder.

Rechtse politiek goochelt ook weleens met cijfers. Verder vind ik het een beetje dubbel als de rechtse politiek wel geniet van de milieu-initiatieven van ondernemers (levert geld op!) terwijl men de noodzaak van gedragsverandering (nog) niet inziet.... sja..... zó kan ik ook politiek bedrijven!

Overigens: ik las onlangs dat het bedrijfsleven over niet al te lange tijd een heel eind gekomen zal zijn met het vergroenen van bedrijfsprocessen. Het zal dan niet voor het eerst zijn dat de politiek dan achter de feiten aan zal lopen.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:31

ARJAN007 schreef:
Rechtse politiek goochelt ook weleens met cijfers. Verder vind ik het een beetje dubbel als de rechtse politiek wel geniet van de milieu-initiatieven van ondernemers (levert geld op!) terwijl men de noodzaak van gedragsverandering (nog) niet inziet.... sja..... zó kan ik ook politiek bedrijven!

Overigens: ik las onlangs dat het bedrijfsleven over niet al te lange tijd een heel eind gekomen zal zijn met het vergroenen van bedrijfsprocessen. Het zal dan niet voor het eerst zijn dat de politiek dan achter de feiten aan zal lopen.......
Heb je wel eens van de club van Rome gehoord? Die voorspelden dat onze olievoorraad in 1980 op zou zijn. Of een kabinet Den Uyl, die autoloze zondagen invoerde vanwege zogenaamde olietekorten. Er was nog nooit zoveel olie in NL als toen. En nu de blunders met het rapport van de UN, weer zijn politieke motieven belangrijker dan wetenschap.
Er ligt een wetsvoorstel klaar om werkzaamheden versneld te gaan invoeren, zodat de bouw wat lucht krijg, weer houden politic van de PvdA dat tegen......We kunnen echt niks van hen verwachten als we de economie willen opbouwen. Die verdrinken zichzelf alleen maar in procedures. Als die er niet zijn, gaan die ook nog verzinnen.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:32

speed daten?
wel snel doen he
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:33

JILL658 schreef:
Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe?

Shaloom Jill

Ik denk dat veel mensen onzeker zijn over hun eigen persoonlijke toekomst en niet weten welke besluiten ze moeten nemen.
Sommige mensen voelen zich gesteund door informatie "vanuit de toekomst" en voelen zich daardoor veel zekerder.

Ik denk zelf dat waarzeggers het soms ook bij het verkeerde eind kunnen hebben. Niemand kan immers exact de toekomst voorspellen. Een korrel zout of een slag om de arm zou in elk geval wel verstandig zijn.

Of het ook moreel verantwoord is? Dat is een andere vraag. De Bijbel is er wel duidelijk over. Ik zal niemand "zomaar" veroordelen die uit pure wanhoop zijn/haar toevlucht zoekt bij een waarzegger, maar ik zal het wel afraden. Tenslotte is - voorzover ik weet - die waarzeggerij ook omgeven met zaken waar wij als christenen liever niet mee te maken willen hebben.........
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:34

SARIJS794 schreef:
Nou met zoveel warmte weet ik nog wel wat: wat te denken van gedeelde warmte, dubbele warmte? Warmteaanvoer Zuid-Noord op bijv. de 13e? Knipoog smiley Komen we er met mekaar warmpjes bij te zitten en ook gelijk weer on topic... Clown smiley Als dat geen goeie Stappen (in Groningen) zijn... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
nah in de zomer bij mij gewoon weg heet pffff niet leuk meer geregeld 30+ tot 35+ in de schaduw dan. kan dan wel wat koelte gebruiken.... glas cola ofzo
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:35

ELLY361 schreef:
emhh zeg ik dat ik ook erheen gaat dan Knipoog smiley

hey daan dan gaan we toch ook naar het noorden eerst en dan weer trug,,hahah kunnen we meedoen
Ik denk dat afstand is, wat heel subjectief beleefd wordt. Een vakantie naar Italië vindt men geen probleem, maar naar Zwolle is al voor veel mensen te ver.
Sinds ik bij CM zit ben ik in België geweest, Rotterdam, Zwolle, Goudriaan. Ik had wel kunnen klagen: tjonge, wat ver. Maar goed, je weet dat als je mensen wilt leren kennen moet je wel eens een afstand af leggen.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:36

Euhm stemmen is toch al geweest? de volgende duurt nog ff dacht ik... maar ga gerust verder. Ik lees wel mee
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:38

euhm geef ik ff does een knuffel omdat euhm ja euhm sja... zij mijn zussie is en wel kan gebruiken dacht ik zo ffkes
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:43

GLENNY451 schreef:
Mensen toch! Tuurlijk kan God alles genezen. Door Zijn striemen zijn wij genezen. Alles hing daar aan het kruis, het is een belofte!
Ik de Here ben uw Geneesheer!
Als God het niet kan is Hij niet Almachtig!
Hiju is Alwetend anders is Hij geen God en moet nog bijleren..toch?

Dus sta op die belofte want God maakt geen onderscheid voor wie genezing wil.

PIETER649 schreef:
natuurlijk maakt Hij onderscheid... niet iedereen die er voor bid of zich op die gelofte beroept geneest.
Met een opmerking als bovenstaand geef jij aan dat iedereen die aan een ziekte is overleden terwijl hij-zij voor genezing heeft gebeden, iets fout heeft gedaan... beetje vreemd zoals jij het hier zegt

Dank je wel voor je ware woorden Pieter.....een beetje meer realiteit is hier welkom want wie wil er geen genezing?Het is aan God wie er geneest of niet,of je staat op die belofte of niet.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 5 maart 2010, 17:46
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:49

CHATULIEM619 schreef:
Heb je wel eens van de club van Rome gehoord? Die voorspelden dat onze olievoorraad in 1980 op zou zijn. Of een kabinet Den Uyl, die autoloze zondagen invoerde vanwege zogenaamde olietekorten. Er was nog nooit zoveel olie in NL als toen. En nu de blunders met het rapport van de UN, weer zijn politieke motieven belangrijker dan wetenschap.

Tuurlijk heb ik ervan gehoord. Tijdens het kabinet-Den Uyl werd men voor het eerst geconfronteerd met de machtspolitiek van de OPEC-landen. Met de informatie van toen werd voorspeld dat de olievoorraad weleens op zou kunnen zijn in 1980.
Dat de olievoorraad in de wereld groter was, bleek later.
Maar als je ziet hoeveel auto's er nu in de hele wereld rondrijden, waarbij in China steeds meer auto's komen, dan kan je wel nagaan dat het op den duur wel tot een probleem móet leiden.
Als de wereldeconomie weer aantrekt dan zullen de benzineprijzen snel stijgen of zelfs exploderen. Deels als gevolg van speculaties op de brandstoffenmarkt, maar deels ook als gevolg van echte schaarste.
Verlaging van de accijnzen zal dan zéker móeten plaatsvinden, maar zal niet genoeg zijn.

Er ligt een wetsvoorstel klaar om werkzaamheden versneld te gaan invoeren, zodat de bouw wat lucht krijg, weer houden politic van de PvdA dat tegen......We kunnen echt niks van hen verwachten als we de economie willen opbouwen. Die verdrinken zichzelf alleen maar in procedures. Als die er niet zijn, gaan die ook nog verzinnen.

Wie hield dan de bouw van destijds de Betuwelijn tegen? Minister Netelenbos (PvdA!) heeft zich enorm ingezet voor dat project, en nu blijkt dat de Betuwelijn er terecht gekomen is. De volle betekenis van de Betuwelijn zal blijken wanneer de economie weer aantrekt en er in Duitsland geen belemmeringen meer zullen zijn. Het waren bepaalde partijen en muggenzifters die de lijn liever niet zagen komen.
Wie weleens op drukke tijden op de A15 rijdt, snapt waarom die Betuwelijn er gekomen is. Flinke hoeveelheden vrachtwagens rijden op de A15.

Het zou me verbazen als de PvdA de (wegen)bouw opzettelijk heeft willen frustreren. Tenslotte snapt iedereen dat de bouw aan de gang geholpen moet worden. Alleen de snelweg Den Haag-Rotterdam via Delft-West, dat is een ander verhaal. Men kan het hele gebied wel volzetten met gebouwen en wegen..... wil men dat? Wat men daar ook aanlegt aan wegen, het zal nooit genoeg zijn om de automobilist tevreden te stellen....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:49

ARJAN007 schreef:
Wie met een laag inkomen kan een dure wortelkanaalbehandeling betalen? Dát las ik nl. in de krant. De krant (volgens mij geen links blaadje maar gewoon een huis-aan-huis-krant) legde wel degelijk een verband tussen inkomenspositie en staat van het gebit.
Eerlijk gezegd geloof ik dat verhaal niet zo. Ik heb vorig jaar kiespijn gehad, werkelijk kiespijn, maar daar valt gewoon niet mee te leven. Je kunt het niet negeren, want die pijn doordrenkt je hele lijf. Je kunt letterlijk ziek zijn van kiespijn. Dan heb je geen keus, dan moet je je laten behandelen. En vreemd genoeg, dan lukt het meestal wel om die behandeling te betalen. Bovendien zit deze behandeling gewoon in het ziekenfonds. Het kan dus best wel zijn, dat ze hun verzekering niet betaald hebben. Of ze dat kunnen weet ik wel zeker, maar of ze dat geld er ook aan uit geven is ten tweede.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:54

[quote=LEANNE226]GLENNY451 schreef:
Mensen toch! Tuurlijk kan God alles genezen. Door Zijn striemen zijn wij genezen. Alles hing daar aan het kruis, het is een belofte!
Ik de Here ben uw Geneesheer!
Als God het niet kan is Hij niet Almachtig!
Hiju is Alwetend anders is Hij geen God en moet nog bijleren..toch?

Dus sta op die belofte want God maakt geen onderscheid voor wie genezing wil.

Dank je wel voor je ware woorden Pieter.....een beetje meer realiteit is hier welkom want wie wil er geen genezing?Het is aan God wie er geneest of niet,of je staat op die belofte of niet.[/quote

En toch is het realiteit. Hoewel wij niet begrijpen waarom de een wel genezen wordt en de andere niet. GOD is GOD en wij begrijpen HEM niet maar we mogen ons altijd naar genezing uitstrekken. Als iemand niet genezen wordt zal ik niet zeggen dat diegene te weinig geloof heeft of dat diegene iets niet goed heeft gedaan, dat zou idd heel gevaarlijk zijn om te zeggen.]En wie ben ik om daar over te oordelen? ...........
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:00

MARY052 schreef:
En toch is het realiteit. Hoewel wij niet begrijpen waarom de een wel genezen wordt en de andere niet. GOD is GOD en wij begrijpen HEM niet maar we mogen ons altijd naar genezing uitstrekken. Als iemand niet genezen wordt zal ik niet zeggen dat diegene te weinig geloof heeft of dat diegene iets niet goed heeft gedaan, dat zou idd heel gevaarlijk zijn om te zeggen.]En wie ben ik om daar over te oordelen? ...........

Dan zijn we het eens Mary Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:09

MAR907 schreef:
“Wie zal een deugdelijke huisvrouw vinden? (…) Want haar waardij is verre boven de robijnen. Het hart van haar heer vertrouwt op haar, zodat hem geen goed zal ontbreken. Zij doet hem goed en geen kwaad, al de dagen van haar leven. (…) De bevalligheid is bedrog, en de schoonheid ijdelheid; maar een vrouw, die den HEERE vreest, die zal geprezen worden.” Spreuken 31

“Want de mens ziet aan, wat voor ogen is, maar de HEERE ziet het hart aan.” 1 Samuël 16:7

Het lijkt mij dat ook de man zich voorbereiden moet op het huwelijk, en hulp van de Heer lijkt daarbij wel heel belangrijk te zijn.
Want de meeste vrouwen willen wel degelijk een deugdelijke man!
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:10

Ondanks mijn soms Calvijn afwijzing,stem ik landelijk altijd SGP.

Bij gemeente,de CU,daar SGP,niet in de verkieslijst aanwezig is.

Christus is altijd de minderheid,in de politiek,wel de zogenaamde demo(demon)cratie.
Zoals ieder weldenkend mens,is literatuur,lezen,heel belangrijk,aan de leugen,van democratie,en van de VN.
Liberaal ben ik beslist niet,en Christen Democraat.

Wel sociaal,maar niet links,maar conserfatief,en progressie,is een waanbeeld,God is Dood Dus.

Het trompetgeschal,van de Internationale ,Hamer en Sikkel,is ook Gods toorn opwekken.
Ik ben de God zij Hitler,Sieg Heil dus,moet mij bewezen worden.
Armzalig heeft de Christen partij,een paar stemmen veroverd,lokaal,

Maar Agnes Kant,is nu hott item,als anargist,in godshaten,om die partij te verlaten,daar zij die niet verbaal kon verwoorden,in haar domheid.

Zo'n mooie dame bij een verkeerde partij,denk ik vaak.
Ach.
Ik heb mijn politiek.
Ik verzorg mijn parkiet,werk en meer niet.
Thuis ben ik de baas,die ik ontvang,of de deur voor sluit.
Ook politiek dus.
Maar mijn stemming is veelal zonnig.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:11

LIESBETH326 schreef:
Mar, ik heb een aantal opmerkingen en vragen...

1. Vind je deugdzaamheid alleen iets voor vrouwen of is dat toch ook wel een prachtige eigenschap voor mannen?

2. Hoewel ik graag zou willen trouwen, ben ik ervan overtuigd dat komen tot een huwelijk niet het bereiken is van mijn levensbestemming. God heeft mij geschapen om te leven tot Zijn eer, niet om te trouwen. Neemt niet weg dat een huwelijk wel van grote waarde kan zijn om je levensbestemming te bereiken.
Moet niet elke christen, getrouwd of ongetrouwd, de manieren van het Koninkrijk der hemelen leren voordat we onze Heere en Heiland kunnen ontmoeten?

3. Beweer je nou dat vrouwen zondigen als zij op een datingsite staan? Wat doen mannen hierdan? Welke man wil namelijk een ondeugdelijke vrouw? Knipoog smiley

4. Wat betreft de schoonheidsbehandeling die Esther moest ondergaan... Ik denk dat dat iets is wat paste in de tijd / cultuur van toen. Dat dit een jaar duurde, had denk ik meer te maken met de veeleisendheid van de koning dan dat het voor Esther een voorbereidingstijd was op het huwelijk en op het koningin-zijn.
Ik reken Esther overigens wel tot de categorie deugdelijke vrouwen! Alleen al vanwege haar moed om haar leven op het spel te zetten voor het leven haar volk.

Ik zal het hier vooralsnog bij laten...

Antwoord:

1- ook voor mannen.

2- Dit kan ik niet beantwoorden omdat ik mezelf niet als een christen benoem, dan moet ik de wet en regelgeving van de christdom gaan toepassen waar ik niet bij hoor.

3- nee.

4- is geen vraag maar een mening.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:16

ARJAN007 schreef:
Het lijkt mij dat ook de man zich voorbereiden moet op het huwelijk, en hulp van de Heer lijkt daarbij wel heel belangrijk te zijn.
Want de meeste vrouwen willen wel degelijk een deugdelijke man!

er zijn ook veel vrouwen die juist een foute man willen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:21

ALFAROMEO918 schreef:
Er staat ook,het is beter dat U nooit geboren was,als God de Schalen van de Gramschap uitstort,in zijn TOORN VAN HET LAM.

Denk na.

Ik denk na,

De gramschap is niet voor de Heiligen welke gewassen zijn door Zijn bloed!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:24

ik kan wel wat met de tekst uit Joh. 9 vers 2 Zijn leerlingen vroegen: ‘Rabbi, hoe komt het dat hij blind was toen hij geboren werd? Heeft hij zelf gezondigd of zijn ouders?’ 3 ‘Hij niet en zijn ouders ook niet,’ was het antwoord van Jezus, ‘maar Gods werk moet door hem zichtbaar worden. (NBV)

Jezus deed vele wonderen ook in zijn tijd, maar niet iedereen werd door Hem genezen. Jezus deed die wonderen om Zijn Koninkrijk onder de aandacht te brengen en te laten zien welke mooie toekomst er ligt.

Gods laat zijn werk soms zichtbaar worden, door genezingen heen. Soms heeft God alleen iets anders op t oog.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:25

CROSSROAD317 schreef:
Yep Engeltje smiley

zo kun je het dus ook zien... de bijbel als lopend buffet... laad je bordje vol met lekkers en wat je niet aanstaat, gewoon laten liggen ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:30

JONATHAN890 schreef:
ik kan wel wat met de tekst uit Joh. 9 vers 2 Zijn leerlingen vroegen: ‘Rabbi, hoe komt het dat hij blind was toen hij geboren werd? Heeft hij zelf gezondigd of zijn ouders?’ 3 ‘Hij niet en zijn ouders ook niet,’ was het antwoord van Jezus, ‘maar Gods werk moet door hem zichtbaar worden. (NBV)

Jezus deed vele wonderen ook in zijn tijd, maar niet iedereen werd door Hem genezen. Jezus deed die wonderen om Zijn Koninkrijk onder de aandacht te brengen en te laten zien welke mooie toekomst er ligt.

Gods laat zijn werk soms zichtbaar worden, door genezingen heen. Soms heeft God alleen iets anders op t oog.

Mijn ervaring is dat genezing soms op een andere manier plaats vindt dan je in je gebed gevraagd hebt,dat je dat mag beseffen is een wonder op zich.
Vanwege mijn privacy wil ik daarover niet teveel op het forum zeggen,sorry

Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 5 maart 2010, 18:31
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:30

GLENNY451 schreef:
Door Zijn striemen zijn wij genezen.

Als dat letterijk bedoeld was, zouden er nu mensen zijn die meer dan 2000 jaar oud zijn.
Elk mens ervaart dat er geen genezing is, zelfs Paulus.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 5 maart 2010, 18:31
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:31

Antwoord:

1- ook voor mannen. Pfff, gelukkig maar..

2- Dit kan ik niet beantwoorden omdat ik mezelf niet als een christen benoem, dan moet ik de wet en regelgeving van de christdom gaan toepassen waar ik niet bij hoor.
Huh, je noemt jezelf geen christen? In je profiel lees ik dat je van harte gelooft in God... In het stuk wat je hebt weergegeven spreek jij over de 'manieren van het Koninkrijk'. Ik vind het niet terecht om dat af te doen met wet- en regelgeving van het christendom (sterker nog, dat lijkt meer op christelijke religie).

3- nee. Mijn genoemde bewering staat wel zo in je stuk...
Quote:
Hij wil niet dat jij naar een echtgenoot zoekt; Hij wil hem naar jou toebrengen en waarschijnlijk zelfs op een tijd dat je het het minst verwacht. Als je, zoals zoveel andere vrouwen vóór jou gedaan hebben, ongehoorzaam bent aan Zijn adviezen en het zelf op je neemt om een levensgezel te zoeken, zul je vast wel iemand vinden, maar de kans bestaat dat degene die je vindt niet degene zal zijn die het beste bij jou past.

4- is geen vraag maar een mening.
Idd geen vraag, maar een opmerking...

Nog een vraag... wat vind je zelf van het artikel?
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:34

Of ik ben oerstom dus.

Ooit had ik grote schulden,in een huwelijk.
Maar? met mijn zeer geringe ontwikkeling,altijd goed geld verdiend,zelfs bovenmodaal dus.

Wel ijver tonen,en koude onbelangrijk vinden,ook hitte.

Met mijn nog steeds geringe opleiding,na echtsheiding,heb ik financieel geen vermogen opgebouwd,maar voldoende om geen zorgen te hebben.

Met mijn lichaam heb ik nooit medelijden gehad,en beheerst mijn fysieke gesteldheid uitstekend.
Solicitatie,is onbekend voor mij,ik word alltijd benaderd door werkgevers.
Niet de kunde,maar best mijn persoonlijkheid,is meestal de vraag.

Die schulden,best een groot bedrag,had ik vrij snel weer afgelost,door niet mijn lichaam te sparen,maar ijver te tonen.
Met zelfmedelijden,spaar je geen vermogen op,maar afwijzing.

Dat lukte mij,door inzet,en Godsgeloof.

Geen voedselbank dus.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:36

RELLOK036 schreef:
euhm geef ik ff does een knuffel omdat euhm ja euhm sja... zij mijn zussie is en wel kan gebruiken dacht ik zo ffkes

Tnx broertje had em vandaag echt nodig gaat hier een beetje Zieke smiley knuffel terug
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:48

Bovenaan de pagina geeft Arjan in een reactie op Chatuliem aan dat PvdAers op een andere wijze rijkdom proberen te verwerven dan VVDers.

Graag wil ik hierop reageren met enkele voorbeeldjes...

Mevr. Eefje Schoo (PVDA) heeft de staat opgelicht door onterechte declaraties in te dienen vanwege haar werk in de VS voor de Verenigde Naties... ook na herhaaldelijk verzoek weigert zij dit terug te betalen. Als U of ik zoiets flikken, worden we bij binnenkomst via Schiphol direct gearresteerd...

Dhr Wim Kok (PVDA) had als minister president de mond vol over de exorbitante zelfverrijking... na deze baan kreeg hij wat nieuwe klusjes...

De onbetaalbaarheid van de gezondheidszorg en de teloorgang van het onderwijs zijn vooral te wijten aan de PVDA, zij heeft als geen andere partij haar trouwe leden beloond met baantjes als geduputeerde, burgemeester of via nieuw bedachte managersbaantjes.
De gemiddelde PVDA bestuurder zorgt in eerste instantie goed voor zichzelf, en laat zich nadien goed verzorgen door partijleden die wel ff een mooi baantje voor hem of haar regelen.
PVDA beloond loyaliteit hoger dan kwaliteit.

De ware partij van de arbeid, is de VVD
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:52

LIESBETH326 schreef:
Antwoord:

Huh, je noemt jezelf geen christen? In je profiel lees ik dat je van harte gelooft in God... In het stuk wat je hebt weergegeven spreek jij over de 'manieren van het Koninkrijk'. Ik vind het niet terecht om dat af te doen met wet- en regelgeving van het christendom (sterker nog, dat lijkt meer op christelijke religie).

3- nee. Mijn genoemde bewering staat wel zo in je stuk...
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed"><b>Quote:</b>
</td></tr><tr><td class="quote">Hij wil niet dat jij naar een echtgenoot zoekt; Hij wil hem naar jou toebrengen en waarschijnlijk zelfs op een tijd dat je het het minst verwacht. Als je, zoals zoveel andere vrouwen vóór jou gedaan hebben, ongehoorzaam bent aan Zijn adviezen en het zelf op je neemt om een levensgezel te zoeken, zul je vast wel iemand vinden, maar de kans bestaat dat degene die je vindt niet degene zal zijn die het beste bij jou past.</td></tr></table></span>

Nog een vraag... wat vind je zelf van het artikel? [/color]

2- Christelijke religie gebruikt juist het woord "christen". Oorspronkelijk was het een scheld woord voor diegene die de Here Jezus volgden.
Als jij dik zou zijn, ga jij dan ook van jezelf zeggen ik ben een dikzak?

3- tja, als jij een datingsite ziet van hier moet ik mijn echtgenoot vinden?
ben ik met jou eens.

De artikel is voor mij een richtlijn.
De reactie`s zeggen mij veel over de persoon zelf.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 5 maart 2010, 18:53
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 265 266 267 268 269 270 271 ... 6194 Volgende
Pagina 268 van 6194