Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 14:07
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ergens snap ik het hele verhaal groepjes vorming niet... Want ik zie nergens groepjes vorming of wat dan ook maar... En al helemaal niet dat mensen bij een bepaald kamp willen horen of dat er bij worden gehaald... |
Er is in de chatbox echt wel sprake van een (of twee?) groepje(s). Alleen vindt kampvorming gelukkig níet plaats, maar ja... kampvorming is heel wat anders dan groepsvorming.
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op vrijdag 5 maart 2010, 14:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 14:11
|
|
|
Die pastoor,zegend de Carnaval in de Heiligge Miss,met wijwater,wat bij de denk ik de Gereformeerde Gezinte onbespreekbaar is.
Bij de Hostie uitdeling,ging het hart spreken bij die pastoor,dit gaat te ver dus. De RKK cultuur is anders,zeker in de zondagrust,of Sabbath houden,de carnaval is op Sabbath,het ultime feest,voor de Lijdensweken.
Toch ? die pastoor,kon dat niet doen,daar hij de geschriften,ook gelezen heeft. Gewoon die losbandigheid,in seksuele vorm,strookt niet in de aanstaande Lijdensweken,op Aswoensdag,en vasten.
Het strookte tegen zijn Princhipe,het gaat een brug te ver dus.
Ik vermoed dat hij dan Jezus Christus moest Discrimineren,en veraden.
Er is geen woord gesproken,over zijn Emotie,zijn Godsbeleving,en intensie. Zijn nee was nee dus,ondanks het zwaard van damocles,van politiek,en seculier gezwam,van humanisten,en atheisten.
Hij toonde wel karakter,in zijn bisdom.
Nee dus. Ik heb respect voor die Pastoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 14:21
|
|
|
“Wie zal een deugdelijke huisvrouw vinden? (…) Want haar waardij is verre boven de robijnen. Het hart van haar heer vertrouwt op haar, zodat hem geen goed zal ontbreken. Zij doet hem goed en geen kwaad, al de dagen van haar leven. (…) De bevalligheid is bedrog, en de schoonheid ijdelheid; maar een vrouw, die den HEERE vreest, die zal geprezen worden.” Spreuken 31
“Want de mens ziet aan, wat voor ogen is, maar de HEERE ziet het hart aan.” 1 Samuël 16:7
“Als nu de beurt van elke jonge dochter naakte, om tot den koning Ahasveros te komen, nadat haar twaalf maanden lang naar de wet der vrouwen geschied was; want alzo werden vervuld de dagen van haar versieringen, zes maanden met mirreolie, en zes maanden met specerijen, en met andere versierselen der vrouwen; daarmede kwam dan de jonge dochter tot den koning; al wat zij zei, werd haar gegeven, dat zij daarmede ging uit het huis der vrouwen tot het huis van de koning.” Esther 2: 12-13
Het verwonderd mij altijd, over de voorbereiding die de toekomstige koningin Esther kreeg voordat ze kon verschijnen voor koning Ahasveros. Zouden wij bereid zijn om door een twaalf maanden durende schoonheidsbehandeling heen te gaan voordat we de man van onze dromen kunnen ontmoeten? Waarschijnlijk niet. Maar toch, stel je voor... Een jaar dat speciaal apart gezet wordt voor één enkel doel – zo mooi mogelijk worden voor degene van wie je het meeste houdt. Kostbare tijd om je schoonheid te bevorderen, om tijd te besteden aan onderwijs en etiquette, om deugdzaamheid te ontwikkelen en om je karakter te vormen. De voorbereiding van Esther doet me denken aan de kostbare tijd tussen het ontwaken van het verlangen in het hart van een jonge vrouw om haar leven te delen met een huwelijkspartner en het moment dat ze gaat trouwen. Voor velen is deze voorbereidingstijd niet meer dan een tijd van wachten. Vrouwen die nog niet getrouwd zijn, denken vaak dat zij aan de zijlijn van het leven staan terwijl anderen het spel spelen. Ze beseffen niet dat ze de belangrijkste tijd van hun leven verspillen; ze beroven zichzelf van een geweldige vreugde en beloning, ze beroven hun toekomstige echtgenoot van een vromere vrouw en ze beroven God van een dienstmaagd door wie Hij grote dingen wil doen. Zoals Esther voorbereid moest worden voordat ze koningin kon worden van een heel rijk, zo moet ook een vrouw voorbereid worden voordat ze kan beginnen aan één van de meest belangrijke en moeilijkste roepingen in het leven: huwelijk en moederschap. Esther moest de gebruiken leren van het koninkrijk waartoe ze behoorde; ze moest de regels van het hofleven leren, de intellectuele, emotionele en geestelijke uitdagingen van de hoge functie. De jonge vrouw Esther moest veranderen in een koningin voordat ze die rol daadwerkelijk zou vervullen. Op dezelfde manier moet de ongetrouwde christin de manieren van het Koninkrijk der Hemelen leren voordat ze ooit verenigd wordt met degene die God voor haar heeft bestemd. Ze moet intellectueel, emotioneel en geestelijk op haar taak worden voorbereid, niet door hofbedienden in één of andere heidense tempel, maar door God Zelf, door Zijn Woord en door andere godvrezende vrouwen die vóór haar ooit al voorbereid waren op de belangrijke taak van huisvrouw en moeder.
Ongetrouwd zijn is geen tijdsverspilling of aan de zijlijn staan, maar een tijd die God speciaal apart gezet heeft voor de vrouw om van haar te maken wie Hij wil dat ze wordt en om haar te gebruiken op manieren die gewoon onmogelijk zouden zijn na het huwelijk.
De tijd van ongetrouwd zijn is ervoor bestemd om de deugden te ontwikkelen die passen bij een vrouw van God, zodat ze meer kan geven aan haar toekomstige man en aan de wereld dan alleen maar een mooi uiterlijk.
Het is een wonderlijk iets als God een vrouw zegent met een echtgenoot, met een persoon die precies bij haar past, omdat hij nauwkeurig en weloverwogen gevormd is door God om met haar verenigd te worden. Het geeft een vrouw zo?n blijdschap om terug te kijken en zich te herinneren hoe God haar in staat gesteld heeft te wachten op Hem en dat Hij trouw was om te zegenen. Het is een nog grotere vreugde voor haar te weten dat de tijd waarin ze ongehuwd was ook een tijd is geweest van een zoeken van God en trouw zijn aan Hem en Zijn doel; dat ze zelfs geen moment de situatie heeft willen ontvluchten, maar enkel op God wilde vertrouwen en wachten op Zijn genadige soevereiniteit.
God weet precies wat je nodig hebt en Hij kent de verlangens van je hart zelfs beter dan jijzelf. God houdt van verrassingen. Hij wil niet dat jij naar een echtgenoot zoekt; Hij wil hem naar jou toebrengen en waarschijnlijk zelfs op een tijd dat je het het minst verwacht. Als je, zoals zoveel andere vrouwen vóór jou gedaan hebben, ongehoorzaam bent aan Zijn adviezen en het zelf op je neemt om een levensgezel te zoeken, zul je vast wel iemand vinden, maar de kans bestaat dat degene die je vindt niet degene zal zijn die het beste bij jou past.
Als vrouw verlang je naar het gezelschap van en de omgang met een man. Dit komt van God en is daarom goed. Het is echter verkeerd om te denken dat, als deze behoefte niet vervuld wordt, de dood het gevolg zal zijn. De behoefte aan een ander als metgezel is heel wat anders dan de behoefte aan een volgende ademhaling. Je kunt best overleven zonder een levensgezel, in elk geval totdat God Zijn volmaakte werk in jou gedaan heeft.
Denk aan het Schriftwoord “God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt” (1 Korinthe 10:13).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 14:53
|
|
|
Mijn talenten,is veel gebrek,zelfs noten lezen op muziek,ooit gepoogd te lezen,koste groote moeite,mijn vermogen is geestelijk beperkt.
Mijn hersensspinsels,kunnen geen orgel bespelen,in mooie klanken,met Godsvrucht.
Bij toeval ? kwam ik in 1962,na 14 jaar lagere school en meer niet,in de transportwereld terecht,tot nu toe dus. Hoofdzakelijk binnenland,en benelux. Drie jaar,ook stoffeerder geweest,in heel ons land,in grote projekten,altijd op weg dus.
Ik heb geleerd,om naar de mens te luisteren,en meer kennis opgedaan als menig politius(ca) dus. Je ziet het Hart spreken,omdat ik nooit in de rede val,bij een verhaal,maar goed luister. Het kost mij best moeite,vanwege dialekten,en vraag dan gewoon,om te herhalen,wat verteld word. Dan ondekt je de schoonheid,van een oude dame of heer,die mij in vertrouwen nemen. Bij gesprek zie ik geen lichaam meer,in seksueel gevoelens,hoe aantrekkelijk ook,want het Hart spreekt,in emotie,en de ogen spreken klare taal. Ook hun gebrek,en beperktheden,ondanks hun wel inteligentie. Je ziet de Mens,zo ik ook mens ben,niets meer of minder.
Die vergankelijkheid,hun sores,achter die mooie huisbel,soms een tranendal. Een Politicus luister naar de stem van het volk,in vele gradatie,en gooit dat in de mengbeker,en onbekend met het Hart dat Huilt. Van dat Volk heb ik veel geleerd,ook in achterstandwijken,en daklozen.
Van mijn werk heb ik misbruik gemaakt,in toevaligge ontmoetingen.
Elk mens heeft een gebrek,en beperking.
Liefs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 14:58
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:03
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | helemaal mee eens....!!!!
dit schept een heel moeilijk punt, wat tot veel schade in God's vertrouwen kan lijden.
ik heb ook voor heel veel dingen gebeden, die echt heel oprecht waren, en veel beter voor mijn kinderen waren geweest. maar t heeft zo niet geweest. Ben daar tijd teleurgesteld over geweest, naar God toe.
Maar als t om leven gaat, dan kan je soms bidden tot je een ons weegt en er gebeurt niets. Dan kan je wel zeggen, dat je genoeg vertrouwen moet hebben..
pff sommigen halen bij mij Job aan...... Ja die man kreeg alles dubbel zoveel terug, maar ging nog iedere keer naar de graven van zijn 10 kinderen.
De wereld is een gebroken wereld, met heel veel dingen die God niet wilde. Dood niet, pijn niet, verdriet niet, tranen niet.......... die dingen komen niet van God. Ja God laat dingen geschieden, dingen gebeuren. Almachtig, ja dat is Hij....en ik heb ook mijn vragen daarbij hoor. Maar we leven hier met dood, ziekte etc God geneest wel vaker ja... zelf meegemaakt met ziekenzalving van mijn zoon, maar genezing is ook gewoon iets wat de dokter doet.
Als je maar denkt dat dat van God komt...moet je ook geen inentingen nemen....nee dat wordt dan lekker polio of zo. Goed dit klinkt hard misschien, maar God heeft ons stelletje hersens gegeven, waar wij mensen heel veel mee kunnen. Alleen de dood terughalen lukt niet.
Gelukkig...er komt een nieuwe aarde, waar geen pijn, ziekte dood en tranen zullen worden afgewist. Op die wereld is alles weer perfect. Hier helaas niet. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:11
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | helemaal mee eens....!!!!
dit schept een heel moeilijk punt, wat tot veel schade in God's vertrouwen kan lijden.
ik heb ook voor heel veel dingen gebeden, die echt heel oprecht waren, en veel beter voor mijn kinderen waren geweest. maar t heeft zo niet geweest. Ben daar tijd teleurgesteld over geweest, naar God toe.
Maar als t om leven gaat, dan kan je soms bidden tot je een ons weegt en er gebeurt niets. Dan kan je wel zeggen, dat je genoeg vertrouwen moet hebben..
pff sommigen halen bij mij Job aan...... Ja die man kreeg alles dubbel zoveel terug, maar ging nog iedere keer naar de graven van zijn 10 kinderen.
De wereld is een gebroken wereld, met heel veel dingen die God niet wilde. Dood niet, pijn niet, verdriet niet, tranen niet.......... die dingen komen niet van God. Ja God laat dingen geschieden, dingen gebeuren. Almachtig, ja dat is Hij....en ik heb ook mijn vragen daarbij hoor. Maar we leven hier met dood, ziekte etc God geneest wel vaker ja... zelf meegemaakt met ziekenzalving van mijn zoon, maar genezing is ook gewoon iets wat de dokter doet.
Als je maar denkt dat dat van God komt...moet je ook geen inentingen nemen....nee dat wordt dan lekker polio of zo. Goed dit klinkt hard misschien, maar God heeft ons stelletje hersens gegeven, waar wij mensen heel veel mee kunnen. Alleen de dood terughalen lukt niet.
Gelukkig...er komt een nieuwe aarde, waar geen pijn, ziekte dood en tranen zullen worden afgewist. Op die wereld is alles weer perfect. Hier helaas niet. |
Het is een belofte! Dat mensen heengaan wil niet zeggen dat God niet geneest. Het punt is dat wij mensen Gods gedachten willen veranderen in onze gedachten. God is geen leugenaar toen Hij zei, IK ben Uw geneesheer. Is de Bijbel dan niet Gods Woord? Als Hij onderscheid maakt in genezing dan misschien ook in redding? Die belofte was toch ook voor een ieder? Nee, Gods woord waarachtig en ieder mens leugenachtig. Wat er ook gebeurt na gebed Zijn Woord is waarheid. Dokters gaf ie aan ons inderdaad, maar een echte dokter zal zeggen dat ie jou niet kan genezen maar dat het Gods werk is/was. Zoals aan het kruis...Het is volbracht en door Zijn striemen Zijn wij genezen. Wat gij ook vraagt in Mijn Naam het zal u geworden. Belofte op belofte, niet voor de enkeling maar voor hen die geloven. Als Hij onderscheid maakt hebben wij als christenen een groot probleem want God veranderd van gedachten! Zijn belofte was en is: Ik verander niet, Gisteren heden en voor immer hetzelfde. Dat maakt het geloof in Hem stabiel, nimmerfalend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:13
|
|
|
Als ik zo dit topic leest dan komt deze tekst bij mij op:
Joh 4 1:42
Dit gaat over de Samaritaanse vrouw die water kwam putten bij de bron. Jezus vraagt haar: Geef Mij te drinken. En dan zegt zij: Hoe kunt Gij, als Jood, van mij, een Samaritans vrouw, drinken vragen? (Want Joden gingen niet om met Samaritanen.) Dan spreken ze over het water en Jezus over het Water dat geen dorst meer geeft......... Dat wil deze vrouw heel graag krijgen. Dan vraagt Jezus, Ga heen en roept uw man. Dan bekent ze dat ze geen man heeft. Deze vrouw zegt dan in 20 Onze vaderen hebben op deze berg aangebeden en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden.
Als je ziet hoe Jezus heel eenvoudig tot deze vrouw spreekt en DE WAARHEID vertelt over haar leven. Dan is deze vrouw diep geraakt en wil meer weten over God en de Messias die komt. Daar komen velen uit dat dorp tot geloof.
Ik denk als wij de Stem van Papa meer gaan verstaan en Zijn waarheid gaan uitspreken, wanneer Hij zegt dat je dat moet zeggen. Dan zullen wij pas zien dat dat geen aanstoot geeft, maar opwekking te weeg brengt. Dan is er geenof wel tolerantie voor nodig om ingang bij een persoon te krijgen. Dan kun je daarna zeggen wat er op je hart komt. En deze persoon zal echt aangeraakt worden door Jezus Liefde door jou heen. Dan kan die persoon een eigen vrije keuze maken.
Even een getuigenis van mijzelf. God sprak tegen mij dat ik een winkel in moest gaan naar een persoon en dat ik wat moest zeggen tegen deze persoon. In het begin denk je moet dat nu. Maar ik was gehoorzaam en ging dat tegen die persoon zeggen, die was zo blij hiermee. Want deze persoon had dat al zo vaak gevraagt aan Papa en nooit antwoord gekregen en nu wel. En God zegt de oogst is groot, maar er zijn weinig arbeiders.
Shaloom Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAAIKEA509
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:15
|
|
|
Ik vind het wel mooi wat je schrijft, maar dat zou dan denk ik wel betekenen dat alle vrouwen die op zoek zijn naar een relatie per direct moeten stoppen op CM. Ik denk niet dat dat Gods bedoeling is. We (zowel mannen als vrouwen) moeten op Gods leiding vertrouwen en naar Hem luisteren. Ik denk alleen niet dat je in een hoekje moet gaan zitten wachten tot opeens de ware langs komt waaien.
Ongetrouwd of getrouwd zijn is heel verschillend en je kunt van allebei heel goed genieten. Zolang je nog vrijgezel bent, geniet daarvan en heb niet alleen de wens om getrouwd te zijn. Ik kan mij zo voorstellen dat er tijdens het huwelijk misschien ook momenten zijn dat je terugkijkt naar je vrijgezellentijd en denkt was ik nu maar even vrijgezel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:22
|
|
|
voor iedereen een weekend knuffel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:23
|
|
|
Mar, ik heb een aantal opmerkingen en vragen...
1. Vind je deugdzaamheid alleen iets voor vrouwen of is dat toch ook wel een prachtige eigenschap voor mannen?
2. Hoewel ik graag zou willen trouwen, ben ik ervan overtuigd dat komen tot een huwelijk niet het bereiken is van mijn levensbestemming. God heeft mij geschapen om te leven tot Zijn eer, niet om te trouwen. Neemt niet weg dat een huwelijk wel van grote waarde kan zijn om je levensbestemming te bereiken. Moet niet elke christen, getrouwd of ongetrouwd, de manieren van het Koninkrijk der hemelen leren voordat we onze Heere en Heiland kunnen ontmoeten?
3. Beweer je nou dat vrouwen zondigen als zij op een datingsite staan? Wat doen mannen hierdan? Welke man wil namelijk een ondeugdelijke vrouw?
4. Wat betreft de schoonheidsbehandeling die Esther moest ondergaan... Ik denk dat dat iets is wat paste in de tijd / cultuur van toen. Dat dit een jaar duurde, had denk ik meer te maken met de veeleisendheid van de koning dan dat het voor Esther een voorbereidingstijd was op het huwelijk en op het koningin-zijn. Ik reken Esther overigens wel tot de categorie deugdelijke vrouwen! Alleen al vanwege haar moed om haar leven op het spel te zetten voor het leven haar volk.
Ik zal het hier vooralsnog bij laten...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op vrijdag 5 maart 2010, 16:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Meppel is minder centraal dan Zwolle. Bovendien was de vraag of er in Zwolle een goede locatie te vinden was. Anders zou men ook kunnen praten over Steenwijk, Assen, Harderwijk..... |
harderwijk is wel een beetje een plaats wat voor ons ook te doen is voor het zuiden en westen,,,,,,,,,,dan komen er misschien nog meer mensen,, misschien is pineta in nunspeet wat,, ligt ook vlakbij station tis een soort zalencentrum geloof ik,,ligt aan de rand van het bos dus je kan er ook fijn wandelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:48
|
|
|
ELLY361 schreef: | harderwijk is wel een beetje een plaats wat voor ons ook te doen is voor het zuiden en westen,,,,,,,,,,dan komen er misschien nog meer mensen,, misschien is pineta in nunspeet wat,, ligt ook vlakbij station tis een soort zalencentrum geloof ik,,ligt aan de rand van het bos dus je kan er ook fijn wandelen | het ging alleen voor de noordelingen niet voor ons elly
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:50
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Er is in de chatbox echt wel sprake van een (of twee?) groepje(s). Alleen vindt kampvorming gelukkig níet plaats, maar ja... kampvorming is heel wat anders dan groepsvorming. |
kampvorming,,sorry weet nie wat het is,,, enne ja overal waar je bent ,,iedereen is een eigen persoonlijkheid,heeft een eigen mening,dus als iedereen wederom dingen respect van elkaar is er weinig aan de hand,, iedereen moet zichzelf kunnen zijn ,je hoeft het nie overal mee eens te zijn en dat mag je ook gerust zeggen maar goed je moet ook sorry kunnen zeggen is nie alleen hier op cm zo maar ook in het dagelijkse computerloze leven hoop dat iedereen begrijp wat ik hiermee bedoel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:52
|
|
|
DANIEL777 schreef: | het ging alleen voor de noordelingen niet voor ons elly |
emhh zeg ik dat ik ook erheen gaat dan
hey daan dan gaan we toch ook naar het noorden eerst en dan weer trug,,hahah kunnen we meedoen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:53
|
|
|
Zelf heb ik dat afgeleerd,het is toch een soort kastenstelsel.
Ik lees het Reformatie Magazine,Terdege,beslist terdege dus. Een ernstig woord is ook van node,maar zo gezinte gericht,waar Calvijn het woord voert,meer als Jesus Bergrede.
Een foto bijvoorbeeld,van een meisje in jeans,word niet geplaats,en de reclame,of advertentie,is toch de hoedjeskerk,en lange rokken. Gelukkig is de sekualiteit,in dat magazine meer bespreekbaar geworden. Maar? dat vasthouden aan traditie,en religie,blijft een dwangbuis. Soms vind ik het bijna Islam indoctunatie,het onderhorig maken.
De Kerkmuziek,met hele noten zingen ,is gedragen tot Gods lof eren volgens mijn oude vader,dat betwijfel ik dus. Psalm 150,moet gejubeld worden,is mijn idee.
Het jaar van Calvijn en Darwin,vond samen plaats,in 2009.
Geen van beide heb ik geeerd,in hun traditie,en religie,dat jaar.
Jesus Christus was gewoon Revolutie,in dat ook ergens Calvinisme,onder de Schriftgeleerden,en Moderngedachtengoed,van Darwin. Geloven is ook Religie en Traditie verlaten,wat een schaduw breng over het Godsgeloof. Doofheid,kan ook verkondigd worden,in citaten te verzwijgen,wat juist de intensie is,voor verlossing. Veel heb ik gelezen over de Kerk die zwijgt,over de belangrijkste citaten uit de schriften,om de mens onderhorig te laten in Hyragie. Adderengebroed zij Jezus ,die de traditie,en religie geloven,boven Mijn Vader. Moeilijk is dat,vele kerken zijn nu schaamteloos geworden,door alles toe te staan. Ik moet nog veel leren,wat Jezus echt Bedoelde,als Gods Zoon op deze aarde,in onderwijzing. Geen traditie en religie dus,heb ik begrepen.
Ik hoop te slagen voor dat Examen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:55
|
|
|
ELLY361 schreef: | emhh zeg ik dat ik ook erheen gaat dan
hey daan dan gaan we toch ook naar het noorden eerst en dan weer trug,,hahah kunnen we meedoen | of gewoon daten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:13
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Ik hoop te slagen voor dat Examen. |
Dat examen heet: leven vanuit je hart!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:27
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 5 maart 2010, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:41
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Er is in de chatbox echt wel sprake van een (of twee?) groepje(s). Alleen vindt kampvorming gelukkig níet plaats, maar ja... kampvorming is heel wat anders dan groepsvorming. |
Je trekt idd meer naar de 1 dan naar de ander, maar denk niet dat je dat bewust doet... Dat gebeurt toch ook in het dagelijks leven? En niet alleen in een chat? Het is in mijn ogen niet zo dat mensen bewust buitenspel gezet worden lijkt mij, Maar ik lees dan ook meestal maar half mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:46
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Zelf heb ik dat afgeleerd,het is toch een soort kastenstelsel.
Ik lees het Reformatie Magazine,Terdege,beslist terdege dus. Een ernstig woord is ook van node,maar zo gezinte gericht,waar Calvijn het woord voert,meer als Jesus Bergrede.
Een foto bijvoorbeeld,van een meisje in jeans,word niet geplaats,en de reclame,of advertentie,is toch de hoedjeskerk,en lange rokken. Gelukkig is de sekualiteit,in dat magazine meer bespreekbaar geworden. Maar? dat vasthouden aan traditie,en religie,blijft een dwangbuis. Soms vind ik het bijna Islam indoctunatie,het onderhorig maken.
De Kerkmuziek,met hele noten zingen ,is gedragen tot Gods lof eren volgens mijn oude vader,dat betwijfel ik dus. Psalm 150,moet gejubeld worden,is mijn idee.
Het jaar van Calvijn en Darwin,vond samen plaats,in 2009.
Geen van beide heb ik geeerd,in hun traditie,en religie,dat jaar.
Jesus Christus was gewoon Revolutie,in dat ook ergens Calvinisme,onder de Schriftgeleerden,en Moderngedachtengoed,van Darwin. Geloven is ook Religie en Traditie verlaten,wat een schaduw breng over het Godsgeloof. Doofheid,kan ook verkondigd worden,in citaten te verzwijgen,wat juist de intensie is,voor verlossing. Veel heb ik gelezen over de Kerk die zwijgt,over de belangrijkste citaten uit de schriften,om de mens onderhorig te laten in Hyragie. Adderengebroed zij Jezus ,die de traditie,en religie geloven,boven Mijn Vader. Moeilijk is dat,vele kerken zijn nu schaamteloos geworden,door alles toe te staan. Ik moet nog veel leren,wat Jezus echt Bedoelde,als Gods Zoon op deze aarde,in onderwijzing. Geen traditie en religie dus,heb ik begrepen.
Ik hoop te slagen voor dat Examen. |
Het enige wat je voor dit examen moet doen is JEZUS in je hart vragen en dan ben je geslaagd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:49
|
|
|
Beste Mar.
Ik vind het altijd iets aanmatigends hebben als je als man voor gaat schrijven hoe een vrouw zich moet gedragen. En ik vind dat je in je beschrijving over de vrouw een heleboel missers maakt. Teveel om op te noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:52
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Of omdat het gewoon noodzakelijk is om de natuur een keer voor te laten gaan op de economie? Ik las pas dat er ook in het koude poolnoorden (of was het Antarctica?) veel methaangas opgeslagen ligt dat vrijkomt als het poolijs smelt. Methaangas is nog een veel sterker broeikasgas dan kooldioxide..... Dat zijn dus wel dingen om goed naar te kijken, als we tenminste nog boodschap hebben aan de toekomst en dus geen ikke, ikke en de rest kan stikke-mentaliteit hebben...... Het zou me niet verbazen als de "Blij dat ik rij"- mentaliteit ooit eens noodgedwongen plaatsmaakt voor "Blij dat ik leef in verantwoordelijkheid t.a.v. mens en natuur"....... | Eerlijk gezegd vind ik dat linkse politiek. En dat vertrouw ik per definitie niet. In het verleden is het al corrupt gebleken en ik heb er geen vertrouwen in of die cijfers wel zo betrouwbaar zijn als ze ons zijn voorgespiegeld. Wel zie ik financiële voordelen op dit gebied en die zijn tastbaarder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:52
|
|
|
MARY052 schreef: | Het enige wat je voor dit examen moet doen is JEZUS in je hart vragen en dan ben je geslaagd! |
Jezus staat al aan de deur van je hart, en Hij klopt... Je hoeft Hem alleen maar binnen te laten...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op vrijdag 5 maart 2010, 16:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:57
|
|
|
MAR907 schreef: |
|
Ik verheug me op die dag!!! Kom HEER JEZUS KOM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:58
|
|
|
GLENNY451 schreef: | Het is een belofte! Dat mensen heengaan wil niet zeggen dat God niet geneest. Het punt is dat wij mensen Gods gedachten willen veranderen in onze gedachten. God is geen leugenaar toen Hij zei, IK ben Uw geneesheer. Is de Bijbel dan niet Gods Woord? Als Hij onderscheid maakt in genezing dan misschien ook in redding? Die belofte was toch ook voor een ieder? Nee, Gods woord waarachtig en ieder mens leugenachtig. Wat er ook gebeurt na gebed Zijn Woord is waarheid. Dokters gaf ie aan ons inderdaad, maar een echte dokter zal zeggen dat ie jou niet kan genezen maar dat het Gods werk is/was. Zoals aan het kruis...Het is volbracht en door Zijn striemen Zijn wij genezen. Wat gij ook vraagt in Mijn Naam het zal u geworden. Belofte op belofte, niet voor de enkeling maar voor hen die geloven. Als Hij onderscheid maakt hebben wij als christenen een groot probleem want God veranderd van gedachten! Zijn belofte was en is: Ik verander niet, Gisteren heden en voor immer hetzelfde. Dat maakt het geloof in Hem stabiel, nimmerfalend! |
AMEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:02
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Je trekt idd meer naar de 1 dan naar de ander, maar denk niet dat je dat bewust doet... Dat gebeurt toch ook in het dagelijks leven? En niet alleen in een chat? Het is in mijn ogen niet zo dat mensen bewust buitenspel gezet worden lijkt mij, Maar ik lees dan ook meestal maar half mee |
Er staat ook nergens dat die groepjes bewust gevormd worden, maar ze zijn er weldegelijk. Ook wel logisch, mensen die hier al jaren zitten weten meer over elkaar dan iemand die net komt kijken, sommigen hebben elkaar meerdere malen ontmoet. Ik kan me ook best voostellen dat je dan een beetje het gevoel hebt erbuiten te staan als je net de chatroom binnenkomt.
Maar zo zijn er ook meerdere groepjes te zien, groepjes uit een bepaald deel van het land, groepjes die elkaar van een andere site al kennen, groepjes van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben. Op zich niets mis mee hoor, zolang je inderdaad maar wel allemaal voor jezelf blijft denken en verantwoording over je eigen uitspraken blijft houden en niet meegaat in de "groepsgedachte".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:02
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Bedankt Imre! Op weg naar het Vaderhuis, daar sluit ik me helemaal bij aan! |
En ik ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:05
|
|
|
Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe? Of waarom spreken mensen met entiteiten of zeggen ze dat ze beschermt worden door deze entiteiten? Waarom zijn er droomvangers? Wat beweegt mensen om dit te gaan doen? Waarom is daar zoveel op de tv nu van doen? Films, gesprekken ,bovennatuurlijke gesprekken met baby`s enz enz
Hoe reageren jullie als mensen met hun verhalen komen dat er entiteiten in hun huis zijn, die voor hun zorgen of even bij moeten tanken bij dat gezin? Dat ze antwoorden krijgen die niemand weet, alleen hun zelf?
Hebben jullie daar wel eens over nagedacht? En hoe komt dat bij jullie over?
Graag wil ik hier een discussie die gericht is op dit onderwerp en hoe wij hier mee om kunnen gaan.
Shaloom Jill
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|