ChristianMatch

Forum

Wat gebeurt er met een gelovige als hij sterft?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 21:05

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 9 januari 2010, 01:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NOOMI401

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 21:06

Net als een aantal anderen ben ik het er mee eens dat je altijd moet vergeven. Je hebt er zelf namelijk last van als je het niet doet. Ten eerste staat er iets tussen jou en God in, kun je verbitterd raken en staat iets tussen jou en de ander in.
Maar dat betekent niet dat je daarom weer goede vrienden moet zijn. Je mag wel je grenzen aangeven en niet/weinig contact hebben met zo iemand.
Mijn ervaring is wel dat het verstandig is om met een derde onafhankelijke gesprekspartner zo'n gesprek aan te gaan. Dan kan die de discussie vermijden mogelijk. Vergeving schenken en vragen is voldoende. Het hoeft niet atlijd helemaal "uitgepraat" te worden. Het risico als dat wel (steeds weer) gebeurt, je weer pijn gedaan wordt en misschien de ander ook pijn doet.

Sterkte! (Wens ik ook mezelf!)
Naar boven

Auteur Bericht
NOUMOE974

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 21:08

Het leven is mij Christus en het sterven is mij gewin.

Het moet ons om de Hemelheer te doen zijn.
De rest is bijzaak en zijn verborgenheden des Heeren.
Naar boven

Auteur Bericht
NOUMOE974

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 21:18

Dit vind ik een bijbeltekst, waaruit ik veel troost uit mag putten:

Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne, en gij op den weg vergaat, wanneer Zijn toorn maar een weinig zou ontbranden. Welgelukzalig zijn allen, die op Hem betrouwen.

Psalm 2:12
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 21:25

Ik wil toch even reageren...
Heb even getwijfeld of ik het wel of niet zou doen...
Maar ik denk dat er ook gevallen zijn waarbij vergeving niet mogelijk is...
Je kan het wel loslaten en aan God overgeven, maar vergeven kan naar menselijke standaarden in sommige gevallen niet,
Zeker niet als er een ernstig vergrijp is geweest en de dader, toont geen berauw of wat dan ook maar...
Er zullen velen het niet met me eens zijn, maar dit is hoe ik er overdenk...
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 21:29

het gaat er ff niet er om wa ik denk maar wat jullie denken..... en mary nee ik weet God is een Vader en een vader moet ook soms eens straffen tis niet altijd feest.... als je iets geflikt had kreeg ik teminste vroeger straf....
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 21:34

ROBBEDOES873 schreef:
U is fout Clown smiley als in????
in euhm vul elf maar in..... laat ik wel aan de ander over scheeld mij weer denken.... knap he Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 21:39

ROBBEDOES873 schreef:
Je kan het wel loslaten en aan God overgeven, maar vergeven kan naar menselijke standaarden in sommige gevallen niet,
Zeker niet als er een ernstig vergrijp is geweest en de dader, toont geen berauw of wat dan ook maar...

God vergeeft wanneer wij wél berouw hebben, en vergeving vrágen....
eerder niet..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:16

ROBBEDOES873 schreef:

Ik ben het met je eens: soms is vergeven niet mogelijk. Het is iets waar ik zelf erg mee geworsteld heb nadat mij dingen zijn aangedaan. Ik kan niet vergeven....omdat mij geen vergeving is gevraagd. 'Men' ervaart zijn/haar fouten niet als schuld waarvoor vergeving gevraagd moet worden. Hoe moet ik daar dan mee verder?
Ik heb het losgelaten en teruggegeven aan God. Nu heb ik rust, en kan ik in vrede verder leven.
En als ik tot vergeving in staat ben? Dan is het omdat Hij dit in mijn hart heeft gelegd, niet omdat ik zélf zo'n geweldig mens ben!
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:17

ROBBEDOES873 schreef:

Hi Roebedoes.

Zeker in die gevallen kan je zelf ook geen vergeving vragen dat kan je alleen door na God de vader te gaan en te vragen of Hij je wilt helpen om deze persoon los te kunnen laten en in de handen van de Vader te leggen.
Deze dader heeft dan met God te dealen en niet meer met jou. De Vader heeft dat nooit zo gewild dat jij, ik en wij pijn gedaan worden. En Hij huilt met je mee en misschien nog harder, omdat hij het zo erg vind dat het jou is aangedaan. Maar Hij had het niet kunnen voorkomen, want ook die mens heeft een eigen keus. O zo moeilijk.
Vandaar dat in het oude testament in deuteronomium en numuri zoveel regels en wetten staan en als die overtreden worden dat daar wel degelijk straffen aan verbonden zijn. Maar dat hoeven wij niet te doen dat doet God de Vader.
Heel moeilijk proces.
En je hoeft daar zeker geen vrienden van te zijn of worden cq blijven.
Een heel mooi boek is De Uitnodiging van W.Paul Young. Een bestseller.
Sterkte Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:33

RELLOK036 schreef:
het gaat er ff niet er om wa ik denk maar wat jullie denken..... en mary nee ik weet God is een Vader en een vader moet ook soms eens straffen tis niet altijd feest.... als je iets geflikt had kreeg ik teminste vroeger straf....

Hi Rel,

Zoals mary al schreef is God de Vader een liefhebbende Vader en niet een Gog die straft. Lees bijv Luc 14 over de verloren zoon. Jezus vertelt daar eigenlijk hoe God de Vader eigenlijk is. de Vader staat op de utkijk of dat de zoon al komt en zodra Hij maar en stipje ziet rent de Vader hem tegemoed en voor dat de zoon kan zeggen dat het hem spijt en dat hij wel als knecht wil komen werken. Zegt de Vader tegen een dienst knecht dat hij een feestmaal aan moet richten voor zijn zoon en Hij omhelst hem en doet hem een mantel aan en schoenen en geeft hem zelf een ring aan zijn vinger. De Vader had het hem allang vergeven. De Vader was zo blij dat Hij zijn zoon terug had. Dat de zoon zelf terug gekomen was dat was de zoon zijn eigen vrije keus. En dat is wat de Vader wil dat wij een eigen vrije keus maken om naar de Vader te gaan en ons leven aan Hem toewijden. Dan is er geen straf, alleen maar een willen tonen dat je alles wil doen wat je voelt dat je in je eigen vrije keuze wilt opgeven ter ere aan Hem. Jill
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:43

RELLOK036 schreef:
is ook niet direkt als ding gekozen maar sja Hijs is voor mij ook een beetje ongrijpbaar een soort van kracht macht of hoe je het ook wil noemen.... en dus dan van mijn part een ding.... snapie? Coole smiley met zonnebril

Jij hoeft Hem ook niet te grijpen Rel, Hij grijpt jou.

Hij heeft jou allang bij je kladden en woont in je; Hij laat je nooooooooit meer gaan.

Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:46

PIETER649 schreef:

Hallo Pieter,

Ik dacht al dat je weer terug zou komen hier Knipoog smiley Dat is dus uitgekomen!
En wat de klimaatverandering betreft: die is onmiskenbaar gaande, de temperaturen zijn deze jaren een stuk hoger dan 90 jaar geleden. De cijfers bewijzen dat!

En ja... in mijn hoekje bespreek ik gewoon wat zoal ter tafel komt.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 9 december 2009, 23:02
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:51

RELLOK036 schreef:

Om jouw vaderbeeld op God over te planten....daar moet je een beetje voorzichtig mee zijn Rel....want dan kun je jezelf heel erg veel tekort doen.

God wil IN JEZUS CHRISTUS ons, Zijn kinderen, ALLES schenken. Hij is geen straffende God maar een liefhebbende God, zoals hiervoor al een keer is gezegd.

God gebruikt echt andere methoden om Zijn kinderen op te voeden m.i..
Hij heeft onnoemlijk veel geduld met ons. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 23:14

[quote=PIETER649] Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Pieter back in town, o my....... o my. Nou moet ik dus weer extra opletten wat ik hier allemaal schrijf........mijn nimmer aflatend scherpslijpertje, mijn geweten.....

hee Pieter welcome back!!! Treat me gentle please........

Volgens mij moet je al vader zijn inmiddels. Vertel eens....wat is het geworden.....een mannetje of een vrouwtje of..........misschien wel beide...?

Jaaaaaa........Chatje heeft destijd wel een blijvende indruk op me achtergelaten. En het verhaal gaat eigenlijk nog een beetje anders, want voordat we op reis gingen, heeft Chat nog gezegd, dat hij niet samen met me kon reizen omdat hij een andere trein nam........hi...hi....... Clown smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 9 december 2009, 23:21
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 23:24

ROBBEDOES873 schreef:

Ik ben het hier niet mee eens, Jezus vergaf de mensen die Hem kruisigden. Luc 23:34 Jezus zei: ‘Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen.’ De soldaten verdeelden zijn kleren onder elkaar door erom te dobbelen. (en volgende teksten)
Omdat wij als christenen deel uitmaken van het Lichaam van Christus, hebben wij ook de macht om in Zijn naam te mogen/kunnen/moeten vergeven. Wij zijn niet meer van deze wereld, wij zijn enkel ambassadeurs van Hem.
Als je dus zegt dat je niet kunt vergeven dan ga je niet in de kracht van Hem staan, maar leef je vanuit je oude ik.....
Ik wil iedereen vragen om 1 Kor.13 eens te lezen, gaat over Zijn Liefde, die wij mogen uitdragen, zelfs naar diegene die ons kwaad hebben aangedaan.
(maar goed de theorie is makkelijker dan de praktijk, en dat geldt ook voor mijzelf Verlegen lachende smiley )

http://www.youtube.com/watch?v=Auz7dGcELEg
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 23:30

[quote=SOLAFIDE630]Chat zou vanaf Hoogeveen met mij meereizen, het eerste gedeelte hebben ze dus lekker naar elkaar zitten te staren, met de gedachte "wie is toch die knapperd die daar zit" Clown smiley Clown smiley
Volgens mij is het verhaal nu wel zo ongeveer compleet.....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Of nee toch niet helemaal, op de terugweg zaten ze gezellig, de hele weg, samen (bij mij) in de auto (autoradio was overbodig Smiley met dichtgeplakte mond )

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 9 december 2009, 23:31
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 23:39

[quote=CROSSROAD317]Ja, dat kletsen, kwam hoofdzakelijk door die 2 op de voorbank. En maar kletsen en maar kletsen over van alles en nog wat en ik lekker relaxend en dus niks zeggend Smiley met dichtgeplakte mond (heerlijk) op de achterbank , genietend van de 2 heerlijke sonore mannelijke stemmen, die de auto vulden (Ik word er nog poëtisch van) en toen...., toen kwam Crossroadje met zijn achtergehouden troef...... zijn radio.....dus dat werd op een gegeven ogenblik zingen geblazen in de nacht, terwijl we langs de wegen zoefden.........uit volle borst........... Gezellig hoor ! Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 10 december 2009, 01:46
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 23:45

Ik vind God in het oude testament bestraffender als in het nieuwe testament, dat geeft bij mij vaak verwarring.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 00:05

MARISKA601 schreef:
Ik vind God in het oude testament bestraffender als in het nieuwe testament, dat geeft bij mij vaak verwarring.

Ja, over het O.T. ligt een bedekking, maar God de Vader in Jezus Christus is gekomen om te redden en niet om te veroordelen. In Jezus Christus is Hij zacht van aard en nederig en mag je bij Hem in eerste instantie tot rust komen. Je mag daar het verkwikkende levende water drinken, dat nimmer meer opraakt en je zal verkwikken en dat in je zal worden tot een fontein.

Jezus is gekomen om de wet te vervullen (en niet te ontbinden). In Jezus zien wij de Vader en de Vader en Jezus zijn één, zo zei Jezus. Als je Jezus ziet, dan zie je ook de Vader. De Vader Zelf heeft ons lief zei de Heer.

Nu in deze genadetijd drukt de Vader Zich uit in Jezus en God de Vader is liefde en de liefde wordt bezongen in 1 Kor. 13 :

""1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal.
2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn.
3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.

4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.
8 De liefde zal nooit vergaan.

Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen.

11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde. De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Laten we ons allen door Hem verkwikken en in de rust komen. Want Hij is niet gekomen om te veroordelen, maar om te redden. Hij is gekomen voor de hoeren, de tollenaars, de zieken, de zondaars en niet voor diegenen, die zichzelf rechtvaardig achten.

citaat uit bijbelsdagboek van 20 november j.l.: ""De Here woont bij de verbrijzelden van hart en bij de nederigen van geest (Jes.57:15b). Wie dit ervaart, kan alleen nog maar met een verbroken hart neerknielen aan de voeten van Hem, die alles voor ons volbracht heeft aan het kruis. Hoe meer we beleven dat we er weinig van terechtbrengen, des te meer gaan we inzien dat we Jezus nodig hebben. En in dat besef gaan we steeds meer naar de realiteit van Zijn liefde verlangen.""

Heer, dank U voor Uw Liefde ! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 10 december 2009, 04:57
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 00:27

dank je ... doet mij goed ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 01:15

Advent

De morgen is gekomen, maar nog Heer , is het nacht.
De ster heeft wel geschenen, maar U heeft men veracht.
De englen, zaij zongen, maar wie hoort nu hun lied?
De herders knielden neder, maar wij, Heer, doen dat niet.

Wij trekken door woestijnen, maar ons geleidt geen ster,
Omdat wij u niet zoeken, blijft ook Uw licht ons ver.
Maar zijt Gij niet gekomen voor t volk, dat U niet zocht?
En hen, die u niet kenden, die hebt gij vrijgekocht.

t is weer Advent en stralend ontsteekt Ge Uw grote licht,
Wij staan met blinde ogen- Heer, open ons gezicht!
En open onze oren, opdat Uw vredegroet
onze, nu stomme monden, voor eeuwig danken doet!

( nel beschop)

----------------

Hallo allemaal,

We zitten in Advent, mooie tijd, Op naar Kerst.

Tijd van rust en vrede, tot bezinning komen, extra aan onze medemensen denken.

Ik nodig jullie uit om in gebedsroom samen te bidden, en danken, zeker voor Jezus komst op aarde voor ons.

Gebedsroom is open van 19.30, tot 20.30, ieder is welkom Lachende smiley

We dragen in gebedsroom al de zieken op die in ons hart zijn, alle noden, en samen danken dat Hij ons hoort , Hij laat geen bidder staan.

Laten we ook bidden voor Eva, die er tijdelijk niet is.ze heeft het moeilijk, ik weet niet wanneer ze terugkomt.

Gods rijke zegen en nabijheid,

Martha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 01:38

[quote=JILL658]Hoi Martha en Eva wat een goed idee. Is het druk geweest gisteren? Jammer ik kan niet op donderdagavond. maar ik wens jullie Gods Wijsheid toe in deze. Shaloom Jill

Hee Jill,

Bedankt voor je support voor gebedsroom,
Soms hebben we een : volle bak" , en andere keer zitten we met enkelen, maar het is fijn het gebed met elkaar te delen.
In je hart kan je met ons mee doen om do.dagavond Knipoog smiley

Lieve groetjes,
Martha en Eva Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 07:25

Ik wordt er zo moe van he mag ik ook een eigen Gods beeld hebben??
En nogmaals wie is God voor jullie dan? en Wie is Jezus en Wie is de Heilige Geest?
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 07:29

SOLAFIDE630 schreef:
Om jouw vaderbeeld op God over te planten....daar moet je een beetje voorzichtig mee zijn Rel....want dan kun je jezelf heel erg veel tekort doen.

God wil IN JEZUS CHRISTUS ons, Zijn kinderen, ALLES schenken. Hij is geen straffende God maar een liefhebbende God, zoals hiervoor al een keer is gezegd.

God gebruikt echt andere methoden om Zijn kinderen op te voeden m.i..
Hij heeft onnoemlijk veel geduld met ons. Lachende smiley
Dus God is een lieve papa waar je alles bij kan flikken??? dus euhm je mag bv stelen of liegen want God straft toch niet...oooow dan ga ik straks ff weet ik veel wat doen want God straft nie..... en sola ook in het nieuwe testament was God aan het straffen in Handelingen bij dat echtpaar wat geld achter liet om vroom te lijken... maar God zag hun hart en floep ze waren dood...(oke iets gecompliceerder maaar strekking is wel het zelfde)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 08:00

ARJAN007 schreef:
Hallo Pieter,

Ik dacht al dat je weer terug zou komen hier Knipoog smiley Dat is dus uitgekomen!
En wat de klimaatverandering betreft: die is onmiskenbaar gaande, de temperaturen zijn deze jaren een stuk hoger dan 90 jaar geleden. De cijfers bewijzen dat!

En ja... in mijn hoekje bespreek ik gewoon wat zoal ter tafel komt.

hogere temperaturen? man tis koud buiten!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 09:20

er zit verschil tussen "voorbede doen" en vergeven, he cross?
de Heere Jezus doet in de tekst die je aanhaalt voorbede, en dat valt mijns inziens onder "bid voor degenen die je geweld aandoen"
vragen of God de Vader wil vergeven, is nog iets anders dan zelf vergeven, naar mijn idee....

k ben ervan overtuigd, dat je t hier niet mee eens bent, gezien discussies uit het verleden........... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 09:22

ARIENNEZ498 schreef:
Ik ben het met je eens: soms is vergeven niet mogelijk. Het is iets waar ik zelf erg mee geworsteld heb nadat mij dingen zijn aangedaan. Ik kan niet vergeven....omdat mij geen vergeving is gevraagd. 'Men' ervaart zijn/haar fouten niet als schuld waarvoor vergeving gevraagd moet worden. Hoe moet ik daar dan mee verder?
Ik heb het losgelaten en teruggegeven aan God. Nu heb ik rust, en kan ik in vrede verder leven.
En als ik tot vergeving in staat ben? Dan is het omdat Hij dit in mijn hart heeft gelegd, niet omdat ik zélf zo'n geweldig mens ben!

heel mooi om te lezen, arienne!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 09:38

Wordt het Godsbeeld niet gevormd door je levenservaringen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 10:55

Fijn om jullie reactie te lezen,
En Cross ik weet dat je het niet met me eens bent...
Maar dat geeft niet... Lees eens 1 van de gedichten die ik heb geplaatst Knipoog smiley
(oordelen)
Ik heb het losgelaten en overgegeven aan God maar zelf vergeven kan ik niet, wel heb ik het losgelaten omdat ik niet wil blijven haten en verbitterd wil worden...Beschadigd zijn we al genoeg, dat wil ik niet verder laten gaan door er in te blijven hangen...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 6194 Volgende
Pagina 27 van 6194