ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 256 257 258 259 260 261 262 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:24

HANNAH810 schreef:
marijan; pieter heeft het er altijd over dat het enig recht van de vrouw het aanrecht is, dus met al die vrouwen is er voor hem echt geen ruimte in de keuken om de shoarma dubbel-lang te koken, bakken, braden en braaien......
dus jij mag ook vast komen van mariska; lijkt me gezellig overigens!

eh, maris, raak je de tel kwijt?
ik wil wel een lijstje maken?

mariska
evt tweede persoon...... Verliefde smiley
pieter
extra portie voor pieter
annet met zn tweetjes Knipoog smiley
kinders waarschijnlijk Coole smiley met zonnebril
marijan
en ik met twee shorama-liefhebbertjes
(extra flesje ontploflooksaus zeer gewenst!!)

zijn we nog maar met zn twaalven; moet goedkomen denk ik?
anders nodig je maar een appeltje uit, om de pannen te hanteren.... Knipoog smiley
en wieweet wie zichzelf nog meer uitnodigen!!

als idd , als half cm hier wilt komen eten moet appeltje het maar doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:31

PIETER649 schreef:
koekjes uit Israel.... hoe vers zijn die nog? Verraste, verbaasde smiley

Nog zeer vers ook hun fabrikanten in Israël maken koekjes en andere producten en zenden per vliegtuig naar holland. De producten komen aan in Nijkerk en worden de producten naar bestelling van consulentes thuis gebracht. Waarop de consulentes door heel nederland openhuizen houden.
Dus nu aanstaande vrijdag bij mij een openhuis van 10 - 20 uur.
Welkom iedereen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:31

Een pesoonlijkheid stelt dat de ene waar is, het andere DUS niet waar is.

- geloven wat de ander zegt.
- afwijzen wat een ander zegt.

Iemand met veel zelfvertrouwen heeft doorgaans ook een sterke persoonlijkheid.

BE YOUR SELF.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 4 maart 2010, 05:54
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:33

...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 3 maart 2010, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:36

DENNISS669 schreef:
Mijn vraag is: Een christen, dus een gelovige in de plaatsvervangende dood van onze Here Jezus, zou die moeten bidden:... en vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven...? Het gaat namelijk verder, en niemand die dat ooit bid bij mijn weten: Want als u de mensen hun misdaden vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen niet vergeeft, zal uw Vader uw misdaden ook niet vergeven.

Volgens mij staat dit in tegenstelling tot het leven onder het nieuwe verbond, zoals Paulus zegt in Efeze 4,32: maar wees ten opzichte van elkaar vriendelijk en barmhartig, en vergeef elkaar, zoals ook God in Christus u vergeven heeft. Hier lijkt de volgorde omgedraaid, wij vergeven omdat we vergeven zijn, en worden dus niet langer vergeven naar de mate waarin we zelf vergeven.
Want denken jullie, moet een christen bidden om vergeving van God naar dezelfde maat waarin hij/zij zelf vergeeft, zoals het in het Onze Vader staat?

Het gaat in beide teksten om de intentie in mijn ogen. Ben je bereid om te vergeven als je weet dat jij ook vergeving mag ontvangen voor jouw fouten?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:37

Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 3 maart 2010, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:38

IMRE695 schreef:
Mijn wedervraag is: kunnen wij uit onszelf vergeven (zoals God ons wel kan vergeven) of kunnen/mogen wij pas vergeven, als er om vergeving is gevraagd door de ander?

Ik kan in ieder geval iemand moeilijk vergeven, als hij of zij mij niet om vergeving heeft gevraagd en ook niet de intentie heeft om het oprecht weer goed te maken met mij. Dan is het wel makkelijk gezegd, maar eigenlijk is er dan nog niets verzoend of geheeld in mijn beleving.

Gaat het bij vergeving persé om noodzaak tot een vraag? Vergeving is in mijn ogen vooral ook een zuiverende daad in je eigen richting. Jij wilt van jou uit in het reine komen met jezelf en met anderen, inclusief de Ander. Je kunt dan in mijn ogen ook vergeven zonder dat erom gevraagd wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:40

DENNISS669 schreef:
Geen idee, geef me maar aan waar in de bijbel dat staat graag!

heb gezocht, niet gevonden.

het dus een menselijke interpretatie van het volmaakte gebed.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:40

HENK710 schreef:
Er staat ook "Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde". Zo'n opmerking getuigt toch al van uitvoerend koningschap. En Hij zit aan Gods Rechterhand, ook al een verwijzing naar een belangrijke positie, zoals het koningschap, denk ik.

Naast deze eerste vlotte reactie nu een nog wat kortere aanvullende reactie die ik me zo bedacht toen ik er nog even verder over nadacht. Want God is Koning van Zijn schepping. En Jezus is God. Dus dan is Jezus toch Koning? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:43

ROBBEDOES873 schreef:
eeh het draadje was te tolerant zijn...
dus denk over beiden....
Het grote verschil tussen beiden is in mijn ogen
dat bij euthanasie de mens zelf kan kiezen en bij abortus word er gekozen (de embryo kan niet kiezen)

Ben blij dat we op dezelfde golflengte zitten. Knipoog smiley

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 22:18
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:47

MAR907 schreef:
Ben blij dan zitten we op dezelfde golflengte zitten. Knipoog smiley

Shalom.

tnx Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOJO659

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:47

LEANNE226 schreef:
Ik denk dat de jongeren een minder groot risico lopen?Die hebben een iets grotere mond,ik probeer altijd beleefd te blijven......tikje naief wellicht(en blonT) maar ik ben niet goed in schelden,moet ik nog leren haha
En die meisjes van 18 zoeken,denk ik,hetzelfde als wij?Jij krijgt vast ook vaak te horen "oh,jij hebt zo een leuke vent".......yeah right.....makkie joh Twijfelende smiley Het zal met die van 18 niet heel anders gaan,of met die van 30.....40.....50......

Ik dacht toch even reageren als jongerenwerker zijnde Knipoog smiley

Helemaal onder jongeren is dit een ontzettend groot probleem, online stalken, bedreigd worden op internet en daardoor soms ook in het echt. Vertrouwlijke gegevens uitwisselen terwijl ze de ander niet kennen. Webcamen met onbekende noem alles maar op!

Ik ben inmiddels misschien ook wel door alles wat ik gezien heb in mijn werk aardig voorzichtig geworden in het geven van vertrouwelijke info zoals huisadres en woonplaats. Van telefoon nummer kan je tegenwoordig zo veranderen Lachende smiley

Wisten jullie dat je als je telefonisch gestalkt word dit moet melden bij je provider deze stuurt degene die dat doet een bericht dat als ze niet ophouden er aangifte word gedaan bij de politie (dit als er anoniem gestalkt word) en dat de provider dan de identiteit van de anonieme stalker achterhaald en jij aangifte kan doen bij de politie en van telefoon nummer veranderen natuurlijk Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:49

ROBBEDOES873 schreef:
Idd broertje we missen je wijze raad Clown smiley

Komt tijd, komt raad! Coole smiley met zonnebril
Gewoon geduld hebben...
...en de vragenlijst verzamelen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:49

JOJO659 schreef:
Ik dacht toch even reageren als jongerenwerker zijnde Knipoog smiley

Helemaal onder jongeren is dit een ontzettend groot probleem, online stalken, bedreigd worden op internet en daardoor soms ook in het echt. Vertrouwlijke gegevens uitwisselen terwijl ze de ander niet kennen. Webcamen met onbekende noem alles maar op!

Ik ben inmiddels misschien ook wel door alles wat ik gezien heb in mijn werk aardig voorzichtig geworden in het geven van vertrouwelijke info zoals huisadres en woonplaats. Van telefoon nummer kan je tegenwoordig zo veranderen Lachende smiley

Wisten jullie dat je als je telefonisch gestalkt word dit moet melden bij je provider deze stuurt degene die dat doet een bericht dat als ze niet ophouden er aangifte word gedaan bij de politie (dit als er anoniem gestalkt word) en dat de provider dan de identiteit van de anonieme stalker achterhaald en jij aangifte kan doen bij de politie en van telefoon nummer veranderen natuurlijk Coole smiley met zonnebril

ik heb mijn stalker aangemeld bij mijn provider.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:50

reactie verwijderd....

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 4 maart 2010, 05:54
Naar boven

Auteur Bericht
APPELTJE084

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:53

@Pieter...
Wat schreef ik nu?
Duh...
Naar boven

Auteur Bericht
APPELTJE084

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:55

En wat las ik?
Eurosongfestival???
Ook zo iets..
Als je dat leuk vind..
X of Y cromosoom teveel of te weinig hoor..
Hier ga ik verder niet op in ook..
Jostiband... Wilders?
Huh?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:07

Een kind.

Een kind vol angst en pijn, die niet begrijpt waarom mensen zo zijn.
Die niet weet wat het is om onbezorgt te kunnen spelen,
Die niet weet wat het is om kind te zijn, die niet weet wat het is om hun dromen te delen.maar die zelf alleen maar een speelbal zijn.

Een kind dat heel zachtjes huilt,bang dat iemand haar hoort, bang voor de gevolgen die het heeft, waneer ze huilt en iemand haar ziet.bang voor de nacht en voor wat er gaat komen.en niemand nee niemand om haar te troosten.

Een kind dat zich afvraagt, waarom ze leeft.
En dat zichzelf de schuld van alles geeft,
want als zelfs je moeder niet van je houd,
ja dan doe je in je kinderleven toch al heel wat fout!

maar ooit op een dag, komt elke ouder voor God te staan, en dan zullen we moeten verandwoorden hoe we met de kinderen die Hij ons toevertrouwde zijn omgegaan.

Dan zal het oordeel van God over hen komen op grond van elke kindertraan.
Want het bloed van een vermoorde kinderziel weegt voor God heel zwaar!
de kinderen zijn immers toch die kleine waar God in zijn woord duidelijk overspreekt:

Het is beter een molensteen om je nek te doen en je in het diepst van de zee te werpen, dan een deze kleine tot zonde te verleiden.

God houd zeer veel van kinderen.

@Pearl

Matteüs 5:4
Gelukkig de treurenden,
want zij zullen getroost worden.

God ziet jou, Hij zal jou tranen weghalen.

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:11

MAR907 schreef:

Een kind.

Die niet weet wat het is om kind te zijn, die niet weet wat het is om hun dromen te delen.maar die zelf alleen maar een speelbal zijn.

Geweldig mooi, maar tegelijk zo triest gedicht. Triest doordat het spreekt van een kind met angst en pijn. Dat is wat je nu net een kind niet gunt. En soms is het ook moeilijk om dan de juiste keus te maken in het belang van een kind. Want waar doe je goed aan in bepaalde situaties. Soms moet je dan om erger (zeg maar het vervolg van deze eerste strofe) te voorkomen, kiezen voor een pijnlijke zet...om zo te hopen dat er rust gebracht in het kind en het kind weer meer kind mag worden!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:13

HENK710 schreef:
Geweldig mooi, maar tegelijk zo triest gedicht. Triest doordat het spreekt van een kind met angst en pijn. Dat is wat je nu net een kind niet gunt. En soms is het ook moeilijk om dan de juiste keus te maken in het belang van een kind. Want waar doe je goed aan in bepaalde situaties. Soms moet je dan om erger (zeg maar het vervolg van deze eerste strofe) te voorkomen, kiezen voor een pijnlijke zet...om zo te hopen dat er rust gebracht in het kind en het kind weer meer kind mag worden!

Henk daar zeg ik amen op.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:22

Woensdag 3 maart 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:

WORD ALS IK:

Denk aan Mij, zie dikwijls naar Mij op en onbewust zul je worden als IK.

Het kan zijn, dat je het zelf nooit ziet, hoe dichter je bij Mij komt des te meer

zul je zien, dat je niet op Mij lijkt, wees daarom getroost Mijn kinderen.

Dat je je zo diep ongelukkig voelt over je mislukking is juist het beste bewijs, dat je naar Mij toegroeit en als je verlangt, anderen tot Mij te brengen, dan wordt dat gebedsverlangen verhoord.

Bedenk ook, dat men allèèn in de strijd verwondingen oploopt.

Als men zich geestelijk of psychisch of lichamelijk helemaal niet inspant, dan veroorzaakt dat geen gevoel van mislukking of onbehagen, maar als men in actie komt en zich wel inspant, dan wordt men er zich van bewust, dat men geen kracht heeft, maar zwak is - tenminste, in het begin.

Ook dat is een teken van Leven, van geestelijke groei.

En onthoud dit, Mijn kracht openbaart zich ten volle in zwakheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:23

MAR907 schreef:
Ben blij dan zitten we op dezelfde golflengte zitten. Knipoog smiley

Shalom.

Ik ben en blijf een Groninger Huilende smiley, smiley in tranen

correctie: "Ben blij dat we op dezelfde golflengte zitten"

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 22:24
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:27

HANS744 schreef:
ja ontspannen vooral int weekend ik ook en daarna actie op tv en soms opbouwend naar fam7 kijken christelijk tv zender of ned.zingt.daar blijve we wakker bij saamen.

Weekends geen soapjes hè, wel saampjes op de bank lekker knus andere programma.s kijken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:28

MAR907 schreef:
Ik ben en blijf een Groninger Huilende smiley, smiley in tranen

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: een Grunner en een Frysk op dezelfde golflengte. Een mooi voorbeeld van ware tolerantie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:56

Datum Wereldgebedsdag:
5 maart 2010
4 maart 2011
2 maart 2012
1 maart 2013
Feestenkalender?
WereldgebedsdagDatum: vrijdag 5 maart 2010
Land / gebied: Wereld
Religie: Christendom
Soort:

Iedere eerste vrijdag van maart gaat het gebed de wereld rond. Wereldgebedsdag wordt georganiseerd door christenvrouwen, die door gebed en actie invloed willen uitoefenen op mensen en hun omgeving.

Door Wereldgebedsdag krijgt het christelijk geloof een internationale, oecumenische dimensie. Het verenigt vrouwen over de gehele wereld. Door de Wereldgebedsdag bevestigen vrouwen, dat gebed en actie onafscheidelijk zijn en dat beide invloed hebben in de wereld.

Meer informatie (externe link):

www.wereldgebedsdag.nlWanneer is Wereldgebedsdag? Datum Wereldgebedsdag 2010: vrijdag 5 maart. Datum Wereldgebedsdag 2011: vrijdag 4 maart. Datum Wereldgebedsdag 2012: vrijdag 2 maart. Datum Wereldgebedsdag 2013: vrijdag 1 maart. Wanneer valt Wereldgebedsdag? Op welke dag valt Wereldgebedsdag?
Een (nationale) feestdag in:

Hallo Christianmatch vrienden:

Vanwege de Wereld Gebedsdag willen wij een uitzondering maken
en verplaatsen voor 1x van donderdag 4 maart naar vrijdag 5 maart.

We beginnen om 21.00 uur tot 22.00 uur.

We hopen dat velen met ons meebidden.

Gewoon even naar de lobby/chat...onderin rechts klikken, dan zie je vanzelf de Gebedsroom Knipoog smiley

Voor allemaal Gods Zegen
en een warme lieve groet van Martha en Eva. Lachende smiley

Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 3 maart 2010, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:57

in het Onze Vader...

Uw Koninkrijk kome...

Jezus is dus dan nu nog geen koning?
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:58

DENNISS669 schreef:
Toch zie ik wel een groot verschil: Vergeven opdat je zelf vergeving van God mag ontvangen, of vergeven omdat je al vergeven bent. Naar mijn mening is het eindresultaat weliswaar hetzelfde, maar de basis waarop je vergeeft verschild, en maakt dus ook wel uit. In basis gaat het natuurlijk over het besef dat je zelf ook vergeving nodig hebt in Matt 6 en 18.

Naar mijn mening trek je het teveel uit elkaar. Volgens mij is de basis van vergeving toch echt dat Christus ons vergeven heeft.

Quote:
In Efeze gaat het over het besef dat je vergeven bent... Omdat je al vergeven bent, hoef je dus niet meer te bidden naar God dat hij je zonden opnieuw vergeeft. Dat heeft Hij al gedaan, voor eens en voor altijd toen Hij Jezus ervoor liet sterven. Dus het Onze Vader vraagt om iets wat je al hebt ontvangen, en is daarmee wel bijbels, maar niet christelijk, omdat God ons gereinigt heeft van alle ongerechtigheid als wij onze zonden beleden hebben bij onze bekering.

Deze redenering is mij ook niet onbekend, maar ik deel hem ten dele. Als kinderen van God mogen we inderdaad weten dat Hij onze zonden vergeven heeft. Maar dat neemt niet weg dat we wel onze zonden 'moeten'/willen belijden, en dat we daarbij tegelijk mogen danken voor de vergeving die ons al geschonken is!

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op woensdag 3 maart 2010, 23:44
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 23:00

MAR907 schreef:

Een kind.

Een kind dat heel zachtjes huilt,bang dat iemand haar hoort, bang voor de gevolgen die het heeft, waneer ze huilt en iemand haar ziet.bang voor de nacht en voor wat er gaat komen.en niemand nee niemand om haar te troosten.

Een kind dat zich afvraagt, waarom ze leeft.
En dat zichzelf de schuld van alles geeft,
want als zelfs je moeder niet van je houd,
ja dan doe je in je kinderleven toch al heel wat fout!

maar ooit op een dag, komt elke ouder voor God te staan, en dan zullen we moeten verandwoorden hoe we met de kinderen die Hij ons toevertrouwde zijn omgegaan.

Dan zal het oordeel van God over hen komen op grond van elke kindertraan.
Want het bloed van een vermoorde kinderziel weegt voor God heel zwaar!
de kinderen zijn immers toch die kleine waar God in zijn woord duidelijk overspreekt:

Het is beter een molensteen om je nek te doen en je in het diepst van de zee te werpen, dan een deze kleine tot zonde te verleiden.

God houd zeer veel van kinderen.

@Pearl

Matteüs 5:4
Gelukkig de treurenden,
want zij zullen getroost worden.

God ziet jou, Hij zal jou tranen weghalen.

Shalom.

ik moet even ernstig slikken
zo mooi zo triest...
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 23:00

APPELTJE084 schreef:
Als het beestje maar een naam heeft, (koosnaampje) doe hier niet moeilijk over..

Maar GOD is geen beestje hoor, wel onze liefdevolle Vader.
Naar boven

Auteur Bericht
SARIJS794

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 23:08

CARIEN982 schreef:
Hier heb ik euh niet zoveel op te zeggen... ff denken heur. Smiley die vol vragen zit

Bij ons zuiderlingen zit de warmte van binnen Knipoog smiley EN buiten, wat wil je nog meer? Clown smiley dus dubbelop! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nou met zoveel warmte weet ik nog wel wat: wat te denken van gedeelde warmte, dubbele warmte? Warmteaanvoer Zuid-Noord op bijv. de 13e? Knipoog smiley Komen we er met mekaar warmpjes bij te zitten en ook gelijk weer on topic... Clown smiley Als dat geen goeie Stappen (in Groningen) zijn... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
SARIJS794
op woensdag 3 maart 2010, 23:15
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 256 257 258 259 260 261 262 ... 6194 Volgende
Pagina 259 van 6194