ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 255 256 257 258 259 260 261 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:19

MARIJAN072 schreef:
Oh Smiley die vol vragen zit Ik dacht dat het voor mij was! Knipoog smiley

neehoor... voor mij Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:22

MAR907 schreef:
Ik weet het niet, ik denk zelf:
dat "gij zult niet doodslaan" ook met jezelf te maken heeft.
Ook jezelf doodslaan hoort daarbij.

Shalom.

Weet je dat ZEKER????? Ik niet.......voor mij slaat dat op een ander doodslaan........

Ik vind het moeilijk en niet zo makkelijk te beantwoorden..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:22

God is wonderbaar!!!

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 20:24
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:24

PIETER649 schreef:
neehoor... voor mij Lachende smiley

Haha, dan moet ze misschien het recept voor 4 personen of nog meer Smiley die vol vragen zit vragen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 3 maart 2010, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:27

HANNAH810 schreef:
liesbeth, je schrijft;
Maar neem nog eens het voorbeeld van abortus... Als mensen direct vragen aan mij wat ik van abortus vind, waarom zeg ik dan niet simpel: ik ben TEGEN, omdat.... Maar ik bespeur in ieder geval bij mezelf dan gedachten als: wie weet, heeft de vraagsteller zelf wel een abortus laten doen óf bijvoorbeeld deze zelfbeschuldigende gedachte: dat is eigen wel heel ongenuanceerd van me.
Dus voeg ik er een 'maar' aan toe. Maar daarmee ontkracht ik toch min of meer mijn eigen overtuiging en sta ik niet meer volledig De Waarheid, Jezus toch?

toch denk ik, dat je als je botweg zegt; "abortus is fout, punt uit....", al te dogmatisch uit de hoek komt.
ik vind jouw benadering op de manier van; "abortus is niet goed, gezien het feit dat......maar ik begrijp best......" een stuk pastoraler, eerlijk gezegt.
je zegt dan het zelfde, maar met een stukje begrip en warmte in je boodschap, met inlevingsvermogen en tact; één van de dingen die ik in je bijdragen bewonder, en waar ik wel jaloers op ben, eerlijk gezegt!!

Hannah, begrijp me goed, ik ben wat hardop aan het denken/filosoferen...
Het zou niet bij me passen om te zeggen 'abortus is fout, punt (uit)'. Dat zou idd heel bot zijn en levert alleen maar botte/vijandige tegenreacties op.
Maar begrijp je ook, dat als je aan overtuiging een MAAR toevoegt dat je je eigen overtuiging ontkracht/relativeert? Ik denk dat we best duidelijk ons standpunt weer kunnen geven, maar het is van ongelooflijk groot belang op welke toon we dat doen! Uit je toon kan namelijk respect blijken voor de ander, ook al sta je qua overtuiging pal tegenover elkaar...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:30

INKA401 schreef:
vraagje ... denken jullie nou echt dat mijn stem meeteld in de gemeenteraads verkiezingen? ...

mijn antwoord ... ik geloof er geen bal van ...

maar ga wel stemmen hoor Gefrustreerde smiley

ik vind dat je dan in elk geval gestemd hebt en gebruik heb gemaakt van de vrijheid hier in NL om te stemmen.
En ik maak daar dan dankbaar gebruik van, zoals ik al eerder aangaf, er zijn mensen die die kans niet krijgen.
Ach ... elke stem is er 1 ... toch ?
Heb wat anders gestemd dan ik weken in mijn hoofd had ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:31

SOLAFIDE630 schreef:
Weet je dat ZEKER????? Ik niet.......voor mij slaat dat op een ander doodslaan........

Ik vind het moeilijk en niet zo makkelijk te beantwoorden..... Knipoog smiley

Inderdaad is het moeilijk, ondanks dat ik mijn vrouw verloren heb, doordat ze zichzelf van het leven beroofd heeft, geloof ik toch dat dit tegen Gods wil is.

God is een schepper en geen vernietiger.

Als wij naar "naar gods beeld zijn geschapen?" dan zijn wij scheppers.

omdat we dat allemaal zijn geweest

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:32

VINCENT394 schreef:
Om terug te gaan naar het oorspronkelijke doel van deze draad:

Ik geef mijn nieuwe vriendin MARGREET107 een dikke knuffel!

Vincent

Vincent en Margreet een dikke knuf voor jullie!
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:43

Ik vind persoonlijk een vraagstuk als euthanasie erg moeilijk,
Ik weet dat je niet mag doden... Maar pff Toen ik nog in de Z-verpleging werkte hadden we een jongetje wat zeer zeer ernstig ziek was,
bijna maandelijks had hij wel een ernstige longontsteking...
Het enige pleziertje wat het ventje had was eens per dag even op zijn buik liggen.
Door die longontstekingen werd dit helaas steeds minder en zou het uiteindelijk niet meer mogen...
Op een gegeven moment... kreeg hij weer longontsteking en het was bekend dat hij daarna nooit meer op zijn buik zou mogen liggen...
En was zijn leven doordat hij elke keer meer en meer verzwakte weinig meer...
Toen hebben zijn ouders in overleg met de verpleging besloten om pasive euthanasie toe te passen...
Medicatie werd stop gezet, er werd enkel nog vocht gegeven geen zuurstof niets meer...
Hij is een uur na die beslissing overleden toen zijn ouders even de kamer uit waren, Ze waren om en om 24 uur per dag bij hem...
Hoewel ik het er heel moeilijk mee had op dat moment...Stond en sta ik er wel achter...
Het ventje is vredig ingeslapen, wat had zijn leventje nog waard geweest als we hier niet voor hadden gekozen?
Ik vind het erg moeilijk want idd gij zult niet doden, maar hoe lang moet je een leven rekken??
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:45

ARJAN007 schreef:
Zelf heb ik daar niet op gestemd, hopelijk is mijn stem daar terechtgekomen waar ik die wilde hebben..... Clown smiley

Zo te zien aan de verkiezingsuitslag is mijn stem goed terechtgekomen, lijkt het wel. Dus kben niet voor niets naar de stembus geweest Lachende smiley

Het worden nog moeilijke tijden voor de nieuwe gemeenteraden. Het zal in sommige plaatsen heel moeilijk zijn om een goed werkbaar bestuur te maken. En over 4 jaar moppert de kiezer wellicht dat het gemeentebestuur zijn werk niet goed gedaan heeft. Logisch toch?
De kiezer heeft niet voor een makkelijke verkiezingsuitslag gezorgd.....

De verkiezingsuitslag is op geen enkele wijze te zien als een ruk naar rechts, zoals enkele media ons willen doen geloven. Rechts en links houden elkaar zoals vanouds in evenwicht. Het enige dat veranderd is, dat er geen uitgesproken grote partijen meer zijn. Dat maakt collegevorming vaak uiterst moeilijk.
Het wordt in elk geval wel spannend op 9 juni!

Laatst aangepast door
ARJAN007
op donderdag 4 maart 2010, 16:55
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:46

MARIJAN072 schreef:
Haha, dan moet ze misschien het recept voor 4 personen of nog meer Smiley die vol vragen zit vragen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Lachende smiley

das simpel:
bij recept voor 2 personen, gewoon alles verdubbelen voor 4 personen.
2x zoveel grondstoffen, of hoe noemen ze dat ingraditenten Smiley die vol vragen zit
en 2x zolang koken-bakken-braden

bij 8 personen 4x zoveel spullen voor dr in en 4x zolang braaien Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

ach voor 4 personen: ik vermenigvuldig dan alles met 2.
enne voor pietje een portie extra. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

ROBBEDOES873 schreef:
Ik vind persoonlijk een vraagstuk als euthanasie erg moeilijk,
Ik weet dat je niet mag doden... Maar pff Toen ik nog in de Z-verpleging werkte hadden we een jongetje wat zeer zeer ernstig ziek was,
bijna maandelijks had hij wel een ernstige longontsteking...
Het enige pleziertje wat het ventje had was eens per dag even op zijn buik liggen.
Door die longontstekingen werd dit helaas steeds minder en zou het uiteindelijk niet meer mogen...
Op een gegeven moment... kreeg hij weer longontsteking en het was bekend dat hij daarna nooit meer op zijn buik zou mogen liggen...
En was zijn leven doordat hij elke keer meer en meer verzwakte weinig meer...
Toen hebben zijn ouders in overleg met de verpleging besloten om pasive euthanasie toe te passen...
Medicatie werd stop gezet, er werd enkel nog vocht gegeven geen zuurstof niets meer...
Hij is een uur na die beslissing overleden toen zijn ouders even de kamer uit waren, Ze waren om en om 24 uur per dag bij hem...
Hoewel ik het er heel moeilijk mee had op dat moment...Stond en sta ik er wel achter...
Het ventje is vredig ingeslapen, wat had zijn leventje nog waard geweest als we hier niet voor hadden gekozen?
Ik vind het erg moeilijk want idd gij zult niet doden, maar hoe lang moet je een leven rekken??

Dit is heel iets anders.
Wanneer een mens van nature zou sterven, is in mijn ogen geen euthanasie.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:50

ANITA324 schreef:
Pieter je bent samen met je vrouw van harte welkom hoor Lachende smiley
Koffie/Thee plus koek staat voor je klaar. Knipoog smiley

ook gebak? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

MAR907 schreef:
Inderdaad is het moeilijk, ondanks dat ik mijn vrouw verloren heb, doordat ze zichzelf van het leven beroofd heefd, geloof ik toch dat dit tegen Gods wil is.

God is een schepper en geen vernietiger.

Als wij naar "naar gods beeld zijn geschapen?" dan zijn wij scheppers.

God is God en Zijn gedachten zijn altijd hoger dan de onze.

Wat vindt je dan van het feit, dat God de Vader Zijn eigen Zoon aan het kruis heeft genageld of liever de kruisdood heeft opgestuurd......???????? Want dat was de enig juiste weg.......Gods Zoon als OFFER VOOR ONZE ZONDEN.......hET ONSCHULDIGE LAM aan het kruis genageld. Dat moest voor God de Vader gebeuren om zo het volmaakte offer te krijgen voor de zonde. God kan ansders niet de zonde door de vingers zien.

Ik vind, dat je het een beetje te simplistisch benaderd.....

Was Jezus Christus vernietigd dan...?????? Nee hoor, want God de Vader heeft Hem OPGEWEKT.........vOOR gOD IS NIETS TE WONDERBAAR.....

Is jouw vrouw dan verloren????? Waar staat dat? Ook houdt God van haar en als zij gelooft in de Heer dan is ze behouden, zowel voor haar dood als na haar dood....als ze in haar leven het eeuwig leven had, dan heeft ze dat dus voor EEUWIG ook al is zij gestorven..... want Zijn genadegaven zijn onberouwelijk. Eens gered altijd gered. God komt daar niet meer op terug. Dat kan gewoon niet.

Jezus is ook voor haar gestorven, ook al zou dat zonde zijn.......Hij is voor ALLE ZONDEN gestorven....ook dan voor zelfmoord....maar nogmaals ik weet geen passage, waar zelfmoord als onvergeeflijke zonde wordt betiteld.

Je weet toch, dat de enige zonde, die voor God niet te vergeven is, de zonde tegen de |Heilige Geest is en die heeft zij en anderen niet begaan m.i.. Ik kan er niets anders van maken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

MAR907 schreef:
Dit is heel iets anders.
Wanneer een mens van nature zou sterven, is in mijn ogen geen euthanasie.

oke dus als ik het goed snap mag pasieve euthanasie wel?
ik heb daar altijd men vragen bij gehad, vind het heel moeilijk,
maar denk wel dat pasief iets heel anders is dan actief...
Maar ik weet het eerlijk niet...
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:54

MAR907 schreef:
ook gebak? Engeltje smiley

Geen gebak maar wel overheerlijke koekjes uit Israël om te proeven.
Dus Mar je bent welkom hoor. Knipoog smiley
Neem je vrienden en familie mee.
Iedereen is welkom.
De deur staat voor jullie open. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:59

ANITA324 schreef:
Geen gebak maar wel overheerlijke koekjes uit Israël om te proeven.
Dus Mar je bent welkom hoor. Knipoog smiley
Neem je vrienden en familie mee.
Iedereen is welkom.
De deur staat voor jullie open. Lachende smiley

koekjes uit Israel.... hoe vers zijn die nog? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:00

ROBBEDOES873 schreef:
oke dus als ik het goed snap mag pasieve euthanasie wel?
ik heb daar altijd men vragen bij gehad, vind het heel moeilijk,
maar denk wel dat pasief iets heel anders is dan actief...
Maar ik weet het eerlijk niet...

Als ik goed begrijp is pasieve eutanasie: het staken of niet instellen van een medische behandeling op verzoek van de patiënt.

Sinds wanneer kunnen embryo`s er zelf voor kiezen???
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:02

PIETER649 schreef:
das simpel:
bij recept voor 2 personen, gewoon alles verdubbelen voor 4 personen.
2x zoveel grondstoffen, of hoe noemen ze dat ingraditenten Smiley die vol vragen zit
en 2x zolang koken-bakken-braden

bij 8 personen 4x zoveel spullen voor dr in en 4x zolang braaien Lachende smiley

Misschien dat ik dan toch maar bedank voor de eer. 'k Hou niet van aangebrande shoarma. Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:04

APPELTJE084 schreef:
Veel kan, dit niet hoor...
Geloof je zelf niet toch?
Duh..
(heb dit berichtje moeten aanpassen)
Nu gaan mijn nekharen overeind staan!
WTF?
Wat lees ik nu?
Ze bestaan...
Mensen die zeggen dat God alles kan doen..
Zelfs ziektes genezen.
Zeg...
Ga jij wel eens naar een dokter??
Ik hoop het..
Een psalm lezen en bidden, dat werkt niet hoor...
Zelfs mijn verkoudheid, daar was niets aan te doen...

Dat alles bij God mogelijk is, betekent in mijn ogen niet dat God ook alles zal doen. En zeker niet altijd zonder gebruik te maken van mensen als instrument. Dus ik denk dat je hier onbedoeld een karikatuur neerzet van wat er gezegd wordt.

God kan alles, maar zal niet altijd alles doen. Ook kan Hij alles zonder tussenkomst van mensen, maar Hij wil juist ook mensen gebruiken in Zijn plan!

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 3 maart 2010, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

DENNISS669 schreef:
Bedankt voor het compliment! Lachende smiley Kun je me misschien de exacte link laten weten? Alvast bedankt!

De bijbelstudie heet overigens: "Lijden aan belijden" en die kun je bij www.bijbels-panorama.nl GRATIS bestellen op een CD, die je zelf kunt samenstellen uit het aanbod van bijbvelstudies, die weer op hun site staat en dus niet direct te downloaden zijn. Er staan trouwens ook bijbelstudies op, die je meteen kunt downloaden, mar daar hoorde deze bijbelstudie dus niet bij, die heb ik zelf samengesteld uit door mij gekozen bijbelstudies, waaruit je kunt kiezen om daar zelf een CD vol, je gratis te laten toesturen...,.

===================

Uit bijbelstudie ``Lijden aan belijden`` van Ab Klein-Haneveld.
1 Kollossenzen 3 : 12 lezen wij:``Zo doet dan aan``, want wij zouden aandoen, zegt dit vers, net als in vers 10 en we zouden eerst wat anders afleggen, uitdoen...het gaat over bekleding, het is een soort beeldspraak, we zouden aandoen de NIEUWE MENS; dat is vers 10 en in vers 12: "zo doet dan aan als uitverkorenen Gods, Heiligen en beminden, de innerlijke bewegingen der barmhartigheid, goedertierenheid, ootmoedigheid, zachtmoedigheid, lankmoedigheid, verdragende elkander en vergevende de één de ander, zo iemand tegen de één een klacht heeft, gelijkwijs zoals Christus u vergeven heeft, doet ook gij alzo.

Dat is een duidelijke uitspraak: zo iemand tegen de één een klacht heeft, zou hij vergeven.....en ja....eigenlijk is daar helemaal niets aan toe te voegen natuurlijk, want het is precies zoals de Heer het doet naar ons toe.

Ik weet wel, en daar hebben we het nu vandaag o.a. over, dat dikwijls gedacht wordt, dat het zo niet is. Men denkt, "dat wij hebben ontvangen de vergeving der misdaden, naar de rijkdom van onze belijdenis" en zulke woorden STAAN NIET in de bijbel.
Het KLINKT wel alsof het net Statenvertaling is,maar dat komt omdat er staat, dat we hebben "de vergeving der misdaden naar de rijkdom Zijner GENADE" in Efeze 1, bijvoorbeeld. Maar dikwijls wordt gedacht, dat vergeving alleen kan worden ontvangen op grond van belijdenis, zodat wij onze zonden moeten belijden naar de Heer toe, nou ben ik blij, dat de bijbel dat niet leert, in het algemeen niet n.l. en daar ben ik heel blij mee, omdat je daarmee natuurlijk DAGWERK van kunt hebben he. Dan kun je wel aan de gang blijven, of zoals ik iemand gekend heb, die zei:"En daar wordt ik zoooo moe van!", MAAR DE BIJBEL LEERT DAT NIET. Waar het vandaan komt dat hele idee, is mij ook niet bekend....ik heb het nooit kunnen achterhalen.., het wordt bekend verondersteld...er wordt gedaan alsof het ook bijbels zou zijn....en ik kan het in heel de bijbel niet vinden.

Kijk, wat ik in mijn bijbel vind, is weleswaar dat er staat, nou laat ik eerst de schriftplaats even noemen, waar het woord belijden voorkomt in het N.T. dat is Mattheus 3 : 6, daar staat, dat mensen kwamen tot Johannes de Doper en werden van hem gedoopt in de Jordaan, belijdende hun zonden. Maar ik denk altijd, als Johannes erop moest wachten totdat ze al hun zonden tot die dag beleden hadden, dan kwam je die dag toch niet meer aan dopen toe......LIJKT MIJ....,waarmee ik maar zeggen wil, dat het een bijbels gegeven is, met name ook hier in Matth. 3 : 6, dt als men tot geloof komt in de Here Jezus Christus, kortom...als men zich bekeert...want daar gaat het over, want dat is ook de term die daar gebruikt wordt ook in Matth. 3, als men zich bekeert, is het een normale situatie, dat men aan de Heer....aan Gopd als u wil, belijdt dat men een zondaar is.En dan belijdt men dus inderdaad zijn zonden.....of men die SPECIFIEK OOK MOET OPNOEMEN - ik zeg altijd ook....als u er behoefte aan hebt, dan zou ik dat ZEEEEEKER niet nalaten, dan zou ik dat ook zeker doen, maar dat het VOORWAARDE is VOOR VERGEVING, dat is natuurlijk niet waar en ik zeg NATUURLIJK, omdat ik ervan uitga, dat u dat allemaal weet.

U weet toch hoe onze zonden zijn weggedaan en daarmee VERGEVEN? Die lees ik dan bij voorkeur uit ehh, als ik iets meer tijd heb lees ik hem uit Romeinen Hst. 5: "God echter, bevestigd Zijn liefde jegens ons dat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaren waren, toen wij nog krachtelozen waren, toen wij nog vijanden waren, toen wij nog zwak waren",of wat er nog staat allemaal, dat lijkt me duidelijk...en bovendien staat het niet eens zo, er staat : "Christus is te zijner tijd".....toen hadden we er nog helemaal niets meedoen, toen werd ons ook niets gevraagd, wij waren er nog in geen, pak hen beet, 2000 jaar of zoiets,....dat ging buiten ons om....en dat is maar goed ook, want anders was het misschien niet gebeurd, als het van ons afgehangen had..... 2 Kor. 5, daar staat: "wij oordelen, dat indien 1 voor allen gestorven is, zij dan allen gestorven zijn..en Hij is voor allen gestorven... dan noemen we er nog een paar.....: "De zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen"...- er staat niet: "de zaligmakende genade Gods is verschenen aan allen die hun zonden BELIJDEN" en ook niet: "de alles zaligmakendende genade Gods is verschenen aan allesn die uitverkoren zijn..of welke variant in de loop der eeuwen ook bedacht is...

einde citaat van Klein-Haneveld

Ik laat het hier maar even bij om uit de bijbelstudie van Klein-Haneveld te citeren. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

LIESBETH326 schreef:
Hannah, begrijp me goed, ik ben wat hardop aan het denken/filosoferen...
Het zou niet bij me passen om te zeggen 'abortus is fout, punt (uit)'. Dat zou idd heel bot zijn en levert alleen maar botte/vijandige tegenreacties op.
Maar begrijp je ook, dat als je aan overtuiging een MAAR toevoegt dat je je eigen overtuiging ontkracht/relativeert? Ik denk dat we best duidelijk ons standpunt weer kunnen geven, maar het is van ongelooflijk groot belang op welke toon we dat doen! Uit je toon kan namelijk respect blijken voor de ander, ook al sta je qua overtuiging pal tegenover elkaar...

dat is dan ook precies wat ik bedoel lies;
dat stukje respect voor de omstandigheden van de ander.
en ik denk niet dat je daar verkeerd aan doet; integendeel.
relativeren is toch juist een teken van je mededogen/tact?
je geeft daarmee de ander de ruimte om een eigen mening te hebben, terwijl je je eigen (geloofs-)overtuiging toch duidelijk hebt kunnen laten zien.
bovendien denk ik, dat er ook nog de mogelijkheid is, om te getuigen zonder woorden; door je manier van in het leven staan.
mijn ervaring is dat mensen vaak toch wel weten hoe je over dingen denkt, juist door je levensstijl. al blijven er altijd die niet verder kijken dan hun neus natuurlijk.......
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:06

SOLAFIDE630 schreef:
God is God en Zijn gedachten zijn altijd hoger dan de onze.

Wat vindt je dan van het feit, dat God de Vader Zijn eigen Zoon aan het kruis heeft genageld of liever de kruisdood heeft opgestuurd......???????? Want dat was de enig juiste weg.......Gods Zoon als OFFER VOOR ONZE ZONDEN.......hET ONSCHULDIGE LAM aan het kruis genageld. Dat moest voor God de Vader gebeuren om zo het volmaakte offer te krijgen voor de zonde. God kan ansders niet de zonde door de vingers zien.

Ik vind, dat je het een beetje te simplistisch benaderd.....

Was Jezus Christus vernietigd dan...?????? Nee hoor, want God de Vader heeft Hem OPGEWEKT.........vOOR gOD IS NIETS TE WONDERBAAR.....

Is jouw vrouw dan verloren????? Waar staat dat? Ook houdt God van haar en als zij gelooft in de Heer dan is ze behouden, zowel voor haar dood als na haar dood....als ze in haar leven het eeuwig leven had, dan heeft ze dat dus voor EEUWIG ook al is zij gestorven..... want Zijn genadegaven zijn onberouwelijk. Eens gered altijd gered. God komt daar niet meer op terug. Dat kan gewoon niet.

Jezus is ook voor haar gestorven, ook al zou dat zonde zijn.......Hij is voor ALLE ZONDEN gestorven....ook dan voor zelfmoord....maar nogmaals ik weet geen passage, waar zelfmoord als onvergeeflijke zonde wordt betiteld.

Je weet toch, dat de enige zonde, die voor God niet te vergeven is, de zonde tegen de |Heilige Geest is en die heeft zij en anderen niet begaan m.i.. Ik kan er niets anders van maken. Knipoog smiley

Ik ben blij dat ik daar niet over hoef te oordelen, dat doet de Heer.
De Heilige Geest spoort zeker niet iemand aan om uit dit leven te stappen.
Wij als mensen praten makkelijk voor God, maar dat zie ik anders.
Zoek eerst het Koningrijk van God.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:13

MAR907 schreef:
Als ik goed begrijp is pasieve eutanasie: het staken of niet instellen van een medische behandeling op verzoek van de patiënt.

Sinds wanneer kunnen embryo`s er zelf voor kiezen???

Das abortus das toch geen euthanasie?
das toch heel wat anders?????
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:16

ANITA324 schreef:
1 Maart 2010
Gisteren was dat begin de ochtend heel spannend had dag ervoor de spullentjes uitgestalt en gaf een mooi geheel.
Het was afwachten hoeveel mensen er zouden komen en of ze aantal producten kopen, enz.
Bij de 1e klant was spannend en door mijn spanning had ik een reken foutje gemaakt de klant was er nog wel en had via rekenmachine herberekend en toen ging het goed. Verlegen lachende smiley Tja eerlijk zijn dat je fout berekend had en durven toegeven dat je te kort hadt. Was ik warm en rood opgelopen wat dat betreft mijn gezicht was echt een boei. Verlegen lachende smiley
Gelukkig nam de klant dit niet kwalijk had ook verteld dat dit mijn 1e openhuis was dus dat begreep de klant dan wel.
Als we zelf maar durven toegeven als we zelf die fout hebben gemaakt.
Je leert van je fouten en ben je bedachtzamer om niet weer die fout te maken. Verder die dag verliep gesmeerd en vond ik mijn 1e openhuis goed geslaagd vind ik zelf.

Vrijdag 5 Maart heb ik wel weer zin in om openhuis te houden.
Mocht je tijd en zin hebben dan ben je bijdeze welkom voor de openhuis.
Genoeg mooie dingen te koop en lekkere GRATIS proeverij van wijn Kinor, Toastje Pruimen jam, Dadel met honing, Perzik met bramen jam alles zonder conserveermiddelen en kleurstoffen, tot Biologies Thee.
Leuke handdoeken tot mooie sieraden te koop.

Zie het adres hier boven staande.
Van 10.00 tot 20.00 uur heb ik openhuis

Dit in alles doe ik op vrijwillige bassis krijg hierin geen geld voor.
Het geld gaat naar de mensen in Israël zodat hun ook financieel zich kunnen redden en werk blijven houden.

Met vriendelijke groet,

Anita
'

Wie Israël zegent zal gezegend worden. Lachende smiley

Tis helaas te ver weg anders was ik graag gekomen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:16

marijan; pieter heeft het er altijd over dat het enig recht van de vrouw het aanrecht is, dus met al die vrouwen is er voor hem echt geen ruimte in de keuken om de shoarma dubbel-lang te koken, bakken, braden en braaien......
dus jij mag ook vast komen van mariska; lijkt me gezellig overigens!

eh, maris, raak je de tel kwijt?
ik wil wel een lijstje maken?

mariska
evt tweede persoon...... Verliefde smiley
pieter
extra portie voor pieter
annet met zn tweetjes Knipoog smiley
kinders waarschijnlijk Coole smiley met zonnebril
marijan
en ik met twee shorama-liefhebbertjes
(extra flesje ontploflooksaus zeer gewenst!!)

zijn we nog maar met zn twaalven; moet goedkomen denk ik?
anders nodig je maar een appeltje uit, om de pannen te hanteren.... Knipoog smiley
en wieweet wie zichzelf nog meer uitnodigen!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:17

ROBBEDOES873 schreef:
Das abortus das toch geen euthanasie?
das toch heel wat anders?????

Dat is ook het verschil. Waar praat men nu dan over???

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 21:18
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:20

MAR907 schreef:
Dat is ook het verschil. Waar praat men nu dan over???

eeh het draadje was te tolerant zijn...
dus denk over beiden....
Het grote verschil tussen beiden is in mijn ogen
dat bij euthanasie de mens zelf kan kiezen en bij abortus word er gekozen (de embryo kan niet kiezen)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:20

SOLAFIDE630 schreef:
Een sterke persoonlijkheid loopt nooit naast zijn/haar schoenen......... Knipoog smiley Clown smiley

idd. Solafide Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 255 256 257 258 259 260 261 ... 6194 Volgende
Pagina 258 van 6194