ChristianMatch

Forum

Hitlers Kruis.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 254 255 256 257 258 259 260 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:35

Van de vele boeken die ik gelezen heeft,ben ik verbijsterd,en ook verast,wat dat derde rijk veroorzaakt heeft.

Erwin W Lutzer,is de auteur van deze geschiedsbeshrijving.

Met verast bedoel ik,dat heb ik nooit geweten,van uit vele documentatie,uit WO 2.

Zeer zeker de Kerk,Luthers en RKK,gaven Hitler,de vrije hand,en spanden samen met de satan,en Hindoeisme.

Een kleine groep,ging er niet in mee,ook Protetands en RKK.
Zij verwiselden het Kuis niet,voor het haken kruis,dus gebroken kruis,met alle gevolgen,en de dood tot gevolg.

Nu leven wij,ook in een soort Crisis,de Joodse bevolking krijg weer de schuld,en vele politieke partijen,volgen ook dat Mijn Kampf,in plaats van Gods Woord.
Bestel dit boek,Bij Chr voor Iraël,te nijkerk.
Lees dat.
Want er kom een Antiechrist,die nog verwoesterend is als Hitler.

Psalm,25.
Ontwaakt gij dien slaap,en sta op uit dien doon.

Het Christus Kruis,is in ons land,ook niet meer altijd gewenst.

Laatst aangepast door
ALFAROMEO918
op woensdag 3 maart 2010, 18:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:40

APPELTJE084 schreef:
Veel kan, dit niet hoor...
Geloof je zelf niet toch?
Duh..
(heb dit berichtje moeten aanpassen)
Nu gaan mijn nekharen overeind staan!
WTF?
Wat lees ik nu?
Ze bestaan...
Mensen die zeggen dat God alles kan doen..

Zelfs ziektes genezen.
Zeg...
Ga jij wel eens naar een dokter??
Ik hoop het..
Een psalm lezen en bidden, dat werkt niet hoor...
Zelfs mijn verkoudheid, daar was niets aan te doen...

Heb je de reacties wel allemaal gelezen Appeltje, dan zul je zien dat het genuanceerder gezegd wordt dan jij het leest en oppakt. Engeltje smiley
Bij God is ALLES mogelijk, dus ook genezing van HIV of welke ziekte dan ook. Moet je dan maar niet naar de dokter gaan?? Ik zou zeggen, gebruik je gezonde verstand en ga naar de dokter, is ten eerste al handig om een diagnose te laten stellen, en daarbij de medische wetenschap is er niet voor niets..... Huilende smiley, smiley in tranen
Zo zou je bijvoorbeeld kunnen bidden of God de arts die je behandeld wijsheid kan geven en dat dat mag meewerken tot je genezings proces.

Verder vind ik bepaalde opmerkingen in je posting, zie hierboven (vetgedrukt) niet echt passend voor CM. Een mening geven is prima, maar kwetsend worden ?????
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:44

SOLAFIDE630 schreef:
Jezus heeft inderdaad gezegd: "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen"......maar Hij heeft ook geijvert voor de wil van de Vader en daar kende Hij absoluut geen compromissen en werd dan zeeeer fel, zoals Hij demonstreerde tegen Petrus.......: "Ga weg achter mij satan, want gij zijt mij een aanstoot, want gij zijt niet gericht op de wil van God, maar op die van mensen".

En ergens in de Bijbel heeft de Heer ook nog zoiets gezegd van....."jullie verleiden me om mijn taak te verzaken".... Hij voelde dus in het omgaan met Zijn discipelen een soort verleiding om van Zijn roeping af te raken....
Voor Jezus gold dit probleem dus kennelijk ook, zo maakte ik toen uit dat stukje op. Hij verkeerde net als wij in dit spanningsvlak in Zijn omgang met mensen......

Ik weet alleen niet meer waar het staat in de bijbel. Heb het nog niet zo lang geleden gelezen.... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik heb het gevonden volgens mij:

Mat. 16:23 (NBV): Maar Jezus keerde hem de rug toe met de woorden: ‘Ga terug, achter mij, Satan! Je zou me nog van de goede weg afbrengen. Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.’

Tussen haakjes, toen ik dit topic nog eens na las, ontdekte ik dat jij zelf, Sola dit vers aan haalt in de eerste alinea in je stuk... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op woensdag 3 maart 2010, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:46

SOLAFIDE630 schreef:
Nou...gelukkig, dat de discipelen c.q. de apostelen er toch anders over dachten, want dan was het evangelie nooooiiiit verder gekomen en dan hadden wij nu nog niet van Jezus gehoord....want er waren heel wat autoriteiten, die de verkondiging van het evangelie door de apostelen verboden....en wat deden de apostelen.....voldeden ze aan dit verzoek....? Nee, en nog eens nee....... ze zeiden....wij moeten Gode meer gehoorzamen dan mensen....en ze ging DOOR MET DE VERKONDIGING op gevaar van hun eigen leven.......

Paulus is gestenigd, gemarteld.....in de gevangenis gezet en hij is uiteindelijk ook, zoals beweerd wordt, onderste te boven gekruisigd.....Ja...dat is heftig...zeer heftig.....en deden de apostelen dat soms omdat ze niet goed bij hun hoofd waren of zo?........ Ik dacht het niet.....En profeten uit de O.T., die zijn ook vermoord.....door mensen

Ik persoonlijk lees in de bijbel, dat je inderdaad Gode meer moet gehoorzamen dan mensen. God zegt niet voor niets in de bijbel: Wees niet bevreesd voor diegenen, die alleen het lichaam kunnen doden, maar weest bevreesd voor God die na de dood in de hel kan werpen.

Als we |Jezus verloochenen en Zijn woorden, dan zal Hij ook ons verloochenen. Dat lees ik in de biijbel.

WE MOETEN ONZE EERSTE LIEFDE NIET VERZAKEN........

En Thomas:

Vindt jij het therapeutisch verantwoord door maar mensen naar de mond te praten en niet de waarheid te zeggen...... Ik vind juist het tegendeel.....

Iemand de waarheid onthouden is eerder fnuikend....wat heb je eraan als mens....Ik persoonlijk vond het juist HELEND om de waarheid te horen en niet dat therapeutische geklets zonder kracht.......Kan een mens mij behouden......kunnen woorden van mensen genezen? Ik dacht het niet....wat kunnen krchteloze woorden van mensen nu uitrichten? Niets...helemaal niets....dat heeft geen eeuwigheidswaarde.

Ik vind eerder, dat dat krachteloze gezwets van al die therapeuten in hun menselijke pogingen, maar die niet bekrachtigd kunnen worden door God en DE WAARHEID in en van Zijn woord, ZIEKMAKEND!

De waarheid alleen maakt iemand vrij en weer gezond......"in gelul kun je nu eenmaal niet wonen", zo zei een Amsterdamse wethouder Schaeffer en hij had gelijk....excusez le mot.....

IK WAS DAAR IN IEDER GEVAL NIET MEE GEHOLPEN TOEN IK IN THERAPIE WAS.

Mij hielp alleen de Waarheid en datgene WAT GOD ZEI IN ZIJN WOORD, want alleen daar kun je op bouwen als mens en nergens anders op. Dat alleen doet ertoe en niet datgene, wat wij als mensen ervan maken.

Kan ik mij er later voor God op beroepen, wat mijn therapeut met al zijn goedbedoelde, maar verheelde waarheid uit de bijbel, mij op de mouw heeft gespeld. Ik denk het niet. Alleen de waarheid zet zoden aan de diijk. Dat heeft mij genezen en niet al die goedbedoelde, maar krachteloze en inhoudsloze opmerkingen van mensen, een evangelie op mensenmaat iemand aan te praten, dat niet meer strookt met datgene, wat in de bijbel staat, waar God aan hecht en voor gestorven is. En mensen die ziek zijn, zijn heel gevoelig juist voor echtheid, voor de waarheid en wijzen gedraai rond de waarheid juist af. Zij voelen dat feilloos aan. Mensen willen voor vol worden aangezien en als zodanig worden behandeld.......dat alleen werkt helend

Wat heb ik eraan als iemand een mooi verhaal zit te vertellen en mij naar de mond zit te praten, terwijl God heel andere dingen belangrijk vindt.

Waarom zit ik dan de bijbel te bestuderen...als het er toch niet op aan komt en je maar naar eigen believen over de bijbel kunt praten....? Dat vind ik persoonlijk SMAKELOOS...DAN BEN JE NIET MEER HET ZOUTEND ZOUT........het Licht van de wereld....DAN BEN JE ALLEEN MAAR NOG GOED OM TE WORDEN WEGGEGOOID, want je hebt dan niets aan zulke krachteloze woorden, die niet door God bekrachtigd kunnen worden.

Jezus zei, wie zich voor mij en mijn woorden schaamt, ik zal later mij ook voor hem/haar schamen.....

Ik heb in de thuiszorg bij een terminale man gewerkt die al 40 jaar lid was van de euthanasievereniging. Veel collega's wilden daar niet werken omdat hij die wens had. Omdat hij mij oke vond MOCHT ik bij hem komen. Hij had een uitgesproken mening over euthanasie, zelf ben ik er niet voor. Hij was gelovig. Dagen zat ik tegenover hem aan tafel, had ik hem dan terecht moeten wijzen, omdat ik er andere gedachten over had? Ik geloof niet dat het makkelijk was voor hem, maar hij was klaar met het leven, wie ben ik dan om daarover te oordelen? Het was zijn keuze.Ik denk altijd dat God het voor ons zal doen, hij zal over ons oordelen,wij hoeven niet in zijn schoenen te staan. Natuurlijk moet je je moment pakken om over geloofszaken te praten als zich dat aandient. Uiteindelijk is de man in zijn slaap overleden, en het was goed zo.
Ik denk met veel respect aan hem terug omdat ik een bijzonder kontakt met hem had, ondanks dat hij iets wilde doen, waar ik anders over dacht.
Mijn overleden man heeft een heel zwaar lijden gekend, maar nooit hebben wij euthanasie overwogen. En zo kan het ook, in liefde. God die met ons meelijdt in ziekte,pijn en verdriet, en zo Zijn kind thuishaalt.
Ik wil dit met jullie delen, en weet eigenlijk niet of ik er goed aan doe, ik zet dit niet hier neer om direct te worden veroordeeld dat ik tekortgeschoten zou zijn bij die man, omdat ik mijn eigen mening voor mijzelf heb gehouden.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

zie antwoord Liesbeth 18:44 uur Boze smiley
je was me net voor .... Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 3 maart 2010, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

ik kijk bewust niet naar programma's waarbij er bewust gespot word met het hele christendom.
zo kijk ik wel graag naar wetenschappelijke docu's over het onstaan van de arde heelal.
in het achterhoofd houdend dat er een Schepper is van hemel en aarde.
de politiek probeer ik een beetje te volgen, maar helaas, ik snap er soms niks meer van.

voor de radio luisterde ik vaak snachts naar een hoorspel.
helaas is er nu een hoorspel waarin nog al grove taal word gesproken en heftig word gevloekt.
dan vraag ik mij af hoe de NCRV zo'n hoorspel kan laten uitzenden.
waar is de C van de NCRV gebleven?
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:50

CROSSROAD317 schreef:
zie antwoord Liesbeth 18:44 uur Boze smiley
je was me net voor .... Gefrustreerde smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:53

Appeltje,

Geloof jij dan niet dat God mensen kan genezen?
Ik denk van wel, zowel door gebed als door de medische wetenschap.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:01

ALFAROMEO918 schreef:
Van de vele boeken die ik gelezen heeft,ben ik verbijsterd,en ook verast,wat dat derde rijk veroorzaakt heeft.

Erwin W Lutzer,is de auteur van deze geschiedsbeshrijving.

Met verast bedoel ik,dat heb ik nooit geweten,van uit vele documentatie,uit WO 2.

Zeer zeker de Kerk,Luthers en RKK,gaven Hitler,de vrije hand,en spanden samen met de satan,en Hindoeisme.

Een kleine groep,ging er niet in mee,ook Protetands en RKK.
Zij verwiselden het Kuis niet,voor het haken kruis,dus gebroken kruis,met alle gevolgen,en de dood tot gevolg.

Nu leven wij,ook in een soort Crisis,de Joodse bevolking krijg weer de schuld,en vele politieke partijen,volgen ook dat Mijn Kampf,in plaats van Gods Woord.
Bestel dit boek,Bij Chr voor Iraël,te nijkerk.
Lees dat.
Want er kom een Antiechrist,die nog verwoesterend is als Hitler.

Psalm,25.
Ontwaakt gij dien slaap,en sta op uit dien doon.

Het Christus Kruis,is in ons land,ook niet meer altijd gewenst.

Hieronder een korte beschrijving van het boek "Hitlers kruis, van Erwin W Lutzer
http://www.postorderboekhandel.nl/object/9789077669259/Hitlers_kruis/#beschrijving
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:10

van mij een knuffel voor iedereen die het moelijk heeft.

iemand met veel verdriet ...
iemand die leeft in spanning en onzekerheid ...
iemand die zich eenzaam voeld ...
iemand die het leven gestolen kan worden ...
iemand die leeft met grote zorg ...
iemand die in scheiding ligt ...
iemand die een familie lid mist ...
iemand die zich afvraagd waar God nu is ...

iemand die graag wil werken maar werkloos is ...
iemand die te maken heeft met de resessie ...

groetjes inka ... ik leef met jullie mee.
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:15

vraagje ... denken jullie nou echt dat mijn stem meeteld in de gemeenteraads verkiezingen? ...

mijn antwoord ... ik geloof er geen bal van ...

maar ga wel stemmen hoor Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
INKA401
op woensdag 3 maart 2010, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:23

INKA401 schreef:

dank je inka
dikke knuffel terug
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:25

INKA401 schreef:

dikke knuf terug inka
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:34

Dit jaar geen stem op SGP die stond er niet op de lijst in mijn dorp Huilende smiley, smiley in tranen
Mijn stem is niet verloren gegaan dat zeker niet. Lachende smiley
Mijn stem is uitgebracht op partij van de dieren, de natuur meer groen in het leven dan kaale stukken grond dat wil toch niemand. Boze smiley

In het groen groen groen knollenland daar liepen 2 haasjes heel parmant en de ene had de fluit fluit en de ander de trommel. Lalalalala Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANS744

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:39

EVA685 schreef:
Nou, ik vind het heerlijk om de soap van onderweg naar morgen en goede tijden slechte tijden te kijken, heerlijk onderuit op de bank...en tussendoor even heerlijk wegdoezelen Slapende smiley

Ontspannen mag toch wel??

ja ontspannen vooral int weekend ik ook en daarna actie op tv en soms opbouwend naar fam7 kijken christelijk tv zender of ned.zingt.daar blijve we wakker bij saamen.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:40

VINCENT394 schreef:
Moeilijk onderwerp. Ik ben zelf van nature geneigd om wat (veel?) toleranter te zijn als get gaat om andere interpretaties van God's woord.

Waarom? Omdat God de ultieme wijsheid bezit en het recht en de kennis heeft om de schapen van de bokken de scheiden. Ikzelf heb die kennis niet en pretendeer niet om God's woord beter te kunnen interpreteren dan anderen.

Dus houd ik me zoveel mogelijk aan de raad van Jezus: Oordeelt niet opdat je niet geoordeeld wordt.

Dat betekent niet dat ik niet mag aangeven dat ik het met dingen niet eens ben. Maar ook hier zal ik eerder geneigd zijn om de liefde van God te benadrukken dan de verboden en verboden die Hij ons oplegt. Ik denk dat deze vanzelf een gevolg zijn, als iemand Hem leert kennen.

Een goed voorbeeld: Homosexualiteit vind ik een zonde. Maar ik heb makkelijk praten als hetrosexueel zonder sexuele gevoelens voor mannen. In discussies met homosexuelen heb ik dus absoluut niet de behoefte om hen te wijzen op het (volgens mij) bijbelse verbod op hun levenswijze. Ik heb behoefte om hen te wijze op de liefde van Hem, wetend dat als Hij in hun hart komt, God er ook voor zal zorgen dat hun levens in Zijn eer zijn.

Vincent

Vincent, mag ik je vragen...als jij een blinde op een weg tegenkomt, die eindigt in een afgrond......zeg je dan niets tegen die blinde, dat hij/zij zich bevindt op een gevaarlijke weg, omdat jij niet blind bent? Dus laat je hem-haar maar lopen en zeg je dan....God is liefde en heeft je zeer lief.....en laat je het dan verder aan God over om te voorkomen, dat die blinde in de afgrond stort??????

Je bent wel niet homosexueel, maar hetero....en voor hetero's geldt ook, net als voor homosexuelen, dat het zondig is als ze vleselijke gemeenschap hebben vóór het huwelijk en daarin zouden blijven volharden. In de zonde zijn alle mensen nu eenmaal gelijk. Zonde is voor een hetero net zo erg als voor een homo, toch....? Knipoog smiley

Jij bent niet blind inderdaad, daarom moet je juist die blinde ervoor waarschuwen, dat er een afgrond is.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:41

INKA401 schreef:

en hele dikke knuf terug
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:50

LIESBETH326 schreef:
Ik heb het gevonden volgens mij:

Mat. 16:23 (NBV): Maar Jezus keerde hem de rug toe met de woorden: ‘Ga terug, achter mij, Satan! Je zou me nog van de goede weg afbrengen. Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.’

Tussen haakjes, toen ik dit topic nog eens na las, ontdekte ik dat jij zelf, Sola dit vers aan haalt in de eerste alinea in je stuk... Knipoog smiley

Ja......ha, ha.....dat is het...dank je......zie je het is een NBV vertaling....en inderdaad....het lag dichterbij ....ik had het zelf al gebruikt....dat is je bril zoeken, terwijl je hem op je neus hebt..... Clown smiley
Thanks...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:52

APPELTJE084 schreef:
@Hannah
Komt ie dan!
Een lekkere maaltijd voor een mooie zonnige dag als deze...

Super-gemakkelijk en lekker...
Maaltijdsalade van gerookte kip

voor 4 personen:
4 gerookte kipfilet (hele)
blikje mais
blikje ananas
1 banaan
komkommer
bakje cherry tomaat
rode ui
appel (!)
bosje radijs
geroosterde rode paprika
bakje bietenkress (jonge spruiten) AH!
2 zakjes appel-honing dressing ook de AH! (Geel zakje!)
Zak veldsla!

Je maakt de blikken op en laten uitlekken
in een kom doen.
cherrytomaat erbij dopen, heel laten.
radijs in plakjes snijden
paprika in reepjes snijden
komkommer halveren en de zaadlijsten eruit halen met een theelepel
en in plakjes snijden.
Appel in kleine blokjes snijden
Banaan er op het allerlaatste moment erbij doen, anders verkleurt deze en heb je alles voor niets gedaan.. of je doet er wat citroensap op..
Rode ui in dunne plakjes snijden.

Veldsla op de grootste borden doen die je hebt,
je doet daarna het groente en fruitmengsel er ook op.
Wel mooi doen he?
De kip snij je in mooie plakken en schikt die er als een waaier eroverheen.
Dan royaal de dressing erover!
Kress erover en lekker eten!
Hierbij eet je een ciabatta!

@Inca Makkelijk of niet? Dit kan je razendsnel op tafel zetten.. Zo snel als je kan snijden..

Dit kan jij ook!
Knipoog smiley

hahaha ... lache met jou Lachende smiley ... ik ben inmiddels best wel handig met keukengereedschap hoor ... maar als ik jou recept leest ... uuuh 13 ingrediénten ... en dat in een half uurtje? ... man, ik ben al een half uur in de supermarkt bezig om dat allemaal in huis te halen Knipoog smiley
en uuuh wat zijn gerookte kipfilé? ... die koop je toch gewoon rauw???
schiet mij maar lek ... heb nog nooit van een gerookte kip gehoord ...

maar wij hebben een deal hoor ... bij het eerst komende feestje bij mij sta jij op nr één ... jij snap? ... zo niet ... vraag anderen dan maar ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:01

inka,

schiet mij maar lek ... heb nog nooit van een gerookte kip gehoord ...

das een kip die teveel gerookt heeft Knipoog smiley

bij appie is het verkrijgbaar, denk bij c1000 ook wel.
maar of die bij jou in de buurt zijn betwijfel ik sterk.
net zoals dat daar een bus rijd.. wel 3 bushaltes maar geen bus.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:02

beste meneer appeltje,

heeft u een recept voor shoarma voor 2 peronen voor mij?

groetjes mevrouw mariska
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:06

THOMAS968 schreef:
Leuk dat je dit aankaart, Liesbeth.

De vraag is of je als christen en zeker in de hulpverleningssituatie waarin jij zit, je eigen overtuiging verloochent als je je opvattingen die je ergens over hebt, niet noemt. Ik heb al eerder gesteld dat er wel eens een kloof is tussen waarheid en wijsheid. Ik zou zelf een pragmatisch uitgangspunt nemen. Werkt het, heeft het effect? Het heeft geen zin te zaaien op beton en je kunt een paard niet leren bidden. De cultuur is nu eenmaal niet in Nederland dat mensen openstaan voor een christelijke boodschap. De generatie voor ons heeft wat dat betreft veel verknoeid, de weerstand is enorm. Je schiet echt niet tekort als je boodschap vertellen geen zin heeft. En bovendien draai het eens om. Ik heb ook een hekel aan de boodschap van onwillige islamitische ouders die mij van de zegeningen van de islamcultuur willen overtuigen. Dat zou dus andersom ook wel eens kunnen gelden. Bedenk dat het christendom voor veel Nederlanders even ver afstaat als de islam voor de meesten van ons.
Ik vind niet dat je je opvattingen verloochent door er over te zwijgen. Er was vroeger een kreet van ik schaam me voor het Evangelie niet, dat is bij jou daarmee niet het geval. Communicatie is niet wat je zegt maar hoe het bij de ander overkomt. Je bent niet bezig met de eer van God als je het voor Hem met een foute boodschap verknoeit.

Thomas

Dat ik dit thema aankaart komt niet zozeer voort vanuit mijn werk als hulpverlener. Op het werk zie ik het als mijn taak om mijn werk goed te doen en niet zozeer het verspreiden van mijn eigen (geloofs)overtuigingen. Dat ik de gelegenheid krijg en neem om daar bij gelegenheid iets van te delen, is wat anders...
Waar ik wel op doelde was de christelijke levensstijl in het algemeen... Kunnen wij als christenen té mild zijn? Zijn we dan eigenlijk geen lauwe christenen?

Quote:
Dat is precies het tegendeel van wat ik heb geprobeerd om aan te kaarten. Het gaat mij er juist om of wij als christenen nog wel staan voor de bijbelse waarheid!

Kennen we die? Als je alleen al naar de discussie erover op CM kijkt...en wanneer zou je daar dan volledig voor staan?

Je hebt gelijk... wij als christenen kunnen volgens mij nooit beweren volledig voor de bijbelse waarheid te staan. Jezus is Dé Waarheid!

Maar neem nog eens het voorbeeld van abortus... Als mensen direct vragen aan mij wat ik van abortus vind, waarom zeg ik dan niet simpel: ik ben TEGEN, omdat.... Maar ik bespeur in ieder geval bij mezelf dan gedachten als: wie weet, heeft de vraagsteller zelf wel een abortus laten doen óf bijvoorbeeld deze zelfbeschuldigende gedachte: dat is eigen wel heel ongenuanceerd van me.
Dus voeg ik er een 'maar' aan toe. Maar daarmee ontkracht ik toch min of meer mijn eigen overtuiging en sta ik niet meer volledig De Waarheid, Jezus toch?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:07

MARISKA601 schreef:
beste meneer appeltje,

groetjes mevrouw mariska

eindelijk mariska, zucht....
ik dacht dat je me nooit uit zou gaan nodigen...........!!
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

GRACE015 schreef:
Ik heb in de thuiszorg bij een terminale man gewerkt die al 40 jaar lid was van de euthanasievereniging. Veel collega's wilden daar niet werken omdat hij die wens had. Omdat hij mij oke vond MOCHT ik bij hem komen. Hij had een uitgesproken mening over euthanasie, zelf ben ik er niet voor. Hij was gelovig. Dagen zat ik tegenover hem aan tafel, had ik hem dan terecht moeten wijzen, omdat ik er andere gedachten over had? Ik geloof niet dat het makkelijk was voor hem, maar hij was klaar met het leven, wie ben ik dan om daarover te oordelen? Het was zijn keuze.Ik denk altijd dat God het voor ons zal doen, hij zal over ons oordelen,wij hoeven niet in zijn schoenen te staan. Natuurlijk moet je je moment pakken om over geloofszaken te praten als zich dat aandient. Uiteindelijk is de man in zijn slaap overleden, en het was goed zo.
Ik denk met veel respect aan hem terug omdat ik een bijzonder kontakt met hem had, ondanks dat hij iets wilde doen, waar ik anders over dacht.
Mijn overleden man heeft een heel zwaar lijden gekend, maar nooit hebben wij euthanasie overwogen. En zo kan het ook, in liefde. God die met ons meelijdt in ziekte,pijn en verdriet, en zo Zijn kind thuishaalt.
Ik wil dit met jullie delen, en weet eigenlijk niet of ik er goed aan doe, ik zet dit niet hier neer om direct te worden veroordeeld dat ik tekortgeschoten zou zijn bij die man, omdat ik mijn eigen mening voor mijzelf heb gehouden.

Dank voor je stukje en je oprechtheid....maar euthanasie is weer een heel ander onderwerp m.i..

Ook Jezus heeft een vroegtijdige dood ondergaan en dat wist Hij ook. Hij wist, dat er voor |Hem maar 1 weg was, die voor God de Vader als welgevallig voor Hem was uitgestippeld en waar Hij niet aan kon ontkomen.......

Ik lees eigenlijk in de bijbel nergens, dat zoiets als euthanasie voor God als zonde wordt gezien, maar daarover zou ik dan erg goede bijbelstudie moeten doen. Maar zo op het eerste gezicht weet ik geen passage in de bijbel, waarin ik kan lezen, dat euthanasie zonde is. Wel moord......maar dat is weer iets anders, dan maak je een eind aan een leven van een ander, zonder dat diegene dat wil.

Best wel moeilijk overigens. Ik kan er op dit ogenblik nog niet zoveel zinnigs over zeggen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

MARISKA601 schreef:
beste meneer appeltje,

groetjes mevrouw mariska

Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:16

THOMAS968 schreef:
Leuk dat je dit aankaart, Liesbeth.

De vraag is of je als christen en zeker in de hulpverleningssituatie waarin jij zit, je eigen overtuiging verloochent als je je opvattingen die je ergens over hebt, niet noemt. Ik heb al eerder gesteld dat er wel eens een kloof is tussen waarheid en wijsheid. Ik zou zelf een pragmatisch uitgangspunt nemen. Werkt het, heeft het effect? Het heeft geen zin te zaaien op beton en je kunt een paard niet leren bidden. De cultuur is nu eenmaal niet in Nederland dat mensen openstaan voor een christelijke boodschap. De generatie voor ons heeft wat dat betreft veel verknoeid, de weerstand is enorm. Je schiet echt niet tekort als je boodschap vertellen geen zin heeft. En bovendien draai het eens om. Ik heb ook een hekel aan de boodschap van onwillige islamitische ouders die mij van de zegeningen van de islamcultuur willen overtuigen. Dat zou dus andersom ook wel eens kunnen gelden. Bedenk dat het christendom voor veel Nederlanders even ver afstaat als de islam voor de meesten van ons.
Ik vind niet dat je je opvattingen verloochent door er over te zwijgen. Er was vroeger een kreet van ik schaam me voor het Evangelie niet, dat is bij jou daarmee niet het geval. Communicatie is niet wat je zegt maar hoe het bij de ander overkomt. Je bent niet bezig met de eer van God als je het voor Hem met een foute boodschap verknoeit.
Eerlijk gezegd ben ik het in dit geval hardgrondig met je oneens. Er zijn nog steeds mensen die openstaan voor de boodschap, dat merk ik zelf in mijn gesprekken met niet christenen. Een generatie die verknoeit??? Ik denk dat dezelfde generatie ook ervoor gezorgd heeft dat het evangelie weer levend werd voor mensen. Dat het wel eens gepaard ging met problemen, dat gebeurt overal. Maar zij hebben wel wat neergezet en zijn een zoutend zout geweest. Een foute boodschap? veel mensen hebben een bewuste keus voor God gemaakt en hebben zich laten dopen. En dat is de boodschap waar mensen op zitten te wachten.
En christendom staat niet ver van NL, omdat onze cultuur, onze waarden en normen daar nog voor 90% op gebaseerd is.

Ik vind kort gezegd, dat je veel mensen tekort doet. Dat je alleen maar kijkt naar negatieve ontsporingen, maar dat je vergeet dat er veel goeds uit voort gekomen is.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:17

liesbeth, je schrijft;
Maar neem nog eens het voorbeeld van abortus... Als mensen direct vragen aan mij wat ik van abortus vind, waarom zeg ik dan niet simpel: ik ben TEGEN, omdat.... Maar ik bespeur in ieder geval bij mezelf dan gedachten als: wie weet, heeft de vraagsteller zelf wel een abortus laten doen óf bijvoorbeeld deze zelfbeschuldigende gedachte: dat is eigen wel heel ongenuanceerd van me.
Dus voeg ik er een 'maar' aan toe. Maar daarmee ontkracht ik toch min of meer mijn eigen overtuiging en sta ik niet meer volledig De Waarheid, Jezus toch?

toch denk ik, dat je als je botweg zegt; "abortus is fout, punt uit....", al te dogmatisch uit de hoek komt.
ik vind jouw benadering op de manier van; "abortus is niet goed, gezien het feit dat......maar ik begrijp best......" een stuk pastoraler, eerlijk gezegt.
je zegt dan het zelfde, maar met een stukje begrip en warmte in je boodschap, met inlevingsvermogen en tact; één van de dingen die ik in je bijdragen bewonder, en waar ik wel jaloers op ben, eerlijk gezegt!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

SOLAFIDE630 schreef:
Dank voor je stukje en je oprechtheid....maar euthanasie is weer een heel ander onderwerp m.i..

Ook Jezus heeft een vroegtijdige dood ondergaan en dat wist Hij ook. Hij wist, dat er voor |Hem maar 1 weg was, die voor God de Vader als welgevallig voor Hem was uitgestippeld en waar Hij niet aan kon ontkomen.......

Ik lees eigenlijk in de bijbel nergens, dat zoiets als euthanasie voor God als zonde wordt gezien, maar daarover zou ik dan erg goede bijbelstudie moeten doen. Maar zo op het eerste gezicht weet ik geen passage in de bijbel, waarin ik kan lezen, dat euthanasie zonde is. Wel moord......maar dat is weer iets anders, dan maak je een eind aan een leven van een ander, zonder dat diegene dat wil.

Best wel moeilijk overigens. Ik kan er op dit ogenblik nog niet zoveel zinnigs over zeggen. Knipoog smiley

Ik weet het niet, ik denk zelf:
dat "gij zult niet doodslaan" ook met jezelf te maken heeft.
Ook jezelf doodslaan hoort daarbij.

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

HANNAH810 schreef:

Oh Smiley die vol vragen zit Ik dacht dat het voor mij was! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:18

LIESBETH326 schreef:
Dat ik dit thema aankaart komt niet zozeer voort vanuit mijn werk als hulpverlener. Op het werk zie ik het als mijn taak om mijn werk goed te doen en niet zozeer het verspreiden van mijn eigen (geloofs)overtuigingen. Dat ik de gelegenheid krijg en neem om daar bij gelegenheid iets van te delen, is wat anders...
Waar ik wel op doelde was de christelijke levensstijl in het algemeen... Kunnen wij als christenen té mild zijn? Zijn we dan eigenlijk geen lauwe christenen?

Je hebt gelijk... wij als christenen kunnen volgens mij nooit beweren volledig voor de bijbelse waarheid te staan. Jezus is Dé Waarheid!

Je kunt toch tegen diegene zeggen, dat jij het PERSOONLIJK als moord ziet of als zonde of als niet juist?
Je kunt toch je eigen mening t.a.hiervan ventileren? In de trant van......ik persoonlijk zie het zo en zo.....

Ik kan me voorstellen, dat je daarmee in conflikt komt, als je eigenlijk tegen abortus bent, maar dit dan niet naar een ander toe verwoordt. Dat conflikt ken ik ook wel en dan vind ik mezelf een slappe hap en krijg het dan daar erg moeilijk mee. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 3 maart 2010, 20:18
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 254 255 256 257 258 259 260 ... 6194 Volgende
Pagina 257 van 6194