Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 15:05
|
|
|
men zegt wel eens : op ieder potje past wel een deksel, dus ook met relaties.
maar wie is dan het potje en wie de deksel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 15:19
|
|
|
een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel voor Pieter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 15:20
|
|
|
RELLOK036 schreef: | maar ik ben geen pot....... |
iets met een dubbele ontkenning???? dat was toch juist een bevestiging???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 15:26
|
|
|
Een vraagje over vriendschap.... Er zijn mensen die elkaar vrienden noemen... soms gaat die vriendschap zo ver dat ze elkaar als broer en zus gaan zien, Maar dan in eens lijkt er een kink in de kabel, ik zeg lijkt want zo komt het over... Het lijkt dan ineens of er geen contact meer is, alsof 1 van de 2 schijnbaar iets verkeerds heeft gedaan, Er word niet meer gesproken of gezegd hoe en wat er is in eens helemaal geen contact meer... Het lijkt wel of er 1 persoon een nieuw vriendschaps "clubje"heeft ontdenkt en van zijn andere vrienden niets meer wil weten.... Wat moet je doen in zo'n situatie??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 15:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | 24 uur per dag? |
Nee niet de hele dag Mariska, al zou ik het weleens willen. Het valt niet mee om er zo vroeg uit te gaan,soms ben je dan weleens aan een middagdutje toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 15:40
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SYLA060
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 15:53
|
|
|
goh pieter in de knuffelhoek dan bij deze een dikke knuff terug welkom back
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE833
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:06
|
|
|
Opgekropte frustraties? ;)
Onze kat zit altijd binnen.. na een paar doodgereden katten achter elkaar heb ik net zo lang gezeurd tot deze binnen mocht blijven.. dus niemand heeft er last van!
Daarnaast.. een hond kan je wat leren. Gedrag bij een hond kan je aanleren. Zelfs afleren. (Okay daar heb je geduld voor nodig, maar het kan.) Bij een kat kan dat niet... een kat heeft wel bepaalde gewoontes (onze kat begint te mauwen achter de deur als hij hoort dat er iemand wakker is 's morgens. Hij mauwt als hij z'n eten krijgt.. Hij gaat op een stoel aan tafel zitten bij BROODmaaltijden. Warme maaltijden slaat hij over), etc)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | hier ook zo een die vaak een middag dutje doet. | smiddags slapen????? tsssss werken grrrr dat moet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | men zegt wel eens : op ieder potje past wel een deksel, dus ook met relaties.
maar wie is dan het potje en wie de deksel? | sja ik denk dat het potje mannelijk is en deksel vrouwelijk kan ook andersom he zou het ook niet precies weten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:39
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een vraagje over vriendschap.... Er zijn mensen die elkaar vrienden noemen... soms gaat die vriendschap zo ver dat ze elkaar als broer en zus gaan zien, Maar dan in eens lijkt er een kink in de kabel, ik zeg lijkt want zo komt het over... Het lijkt dan ineens of er geen contact meer is, alsof 1 van de 2 schijnbaar iets verkeerds heeft gedaan, Er word niet meer gesproken of gezegd hoe en wat er is in eens helemaal geen contact meer... Het lijkt wel of er 1 persoon een nieuw vriendschaps "clubje"heeft ontdenkt en van zijn andere vrienden niets meer wil weten.... Wat moet je doen in zo'n situatie?? | sja ik denk dan ff na vraag doen bij die persoon lijkt me wel logisch er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom het contact minder is... bv druk op het werk. of thuis druk bezig of noem maar op er kan van alles zijn of in deze tijd van het jaar druk bezig met van ales te regelen kan ook nog eens.... denk verstandigste is ff navraag doen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:43
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | iets met een dubbele ontkenning???? dat was toch juist een bevestiging??? |
iets met iets fout gegaan kan ook he.. geef nie ik ben fout haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:44
|
|
|
is ook niet direkt als ding gekozen maar sja Hijs is voor mij ook een beetje ongrijpbaar een soort van kracht macht of hoe je het ook wil noemen.... en dus dan van mijn part een ding.... snapie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:47
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:51
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 16:53
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 17:05
|
|
|
RELLOK036 schreef: | iets met iets fout gegaan kan ook he.. geef nie ik ben fout haha |
U is fout als in????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 17:06
|
|
|
RELLOK036 schreef: | Wie is God of Jezus of de Heilige Geest voor je? bedoel wat voor soort persoon ding of wat dan ook? Zal zelf ff een start geven: God is voor mij een Vader die is aardig en lief voor je maar als je wat uit vreet dan straf...Jezus is me vriend hij noemde ons ook vriend dus ik ben een vriend van hem....En de Heilige Geest is voor mij een ding wat je nodig hebt om verder te groeien en leren en soms geeft hij je ook gaves |
Hoi Rell, GOD geeft je geen straf. HIj heeft jouw geluk voor ogen en niet je ongeluk en als je JEZUS hebt aanvaard dan is er geen veroordeling meer. GOD kijkt door JEZUS naar jou en dus ben je vrij!!!!! En JEZUS heeft de Heilige Geest aan ons gegeven om ons de weg te wijzen en ons te helpen. JEZUS heeft de straf gedragen en daardoor kunne we in alle vrijmoedigheid bij GOD komen, zonder angst en zonder schroom!
Groet Mary, geniet van je vrijheid in HEM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 17:08
|
|
|
RELLOK036 schreef: | smiddags slapen????? tsssss werken grrrr dat moet |
FF iets recht zetten hier, ik slaap alleen s nachts hoor! Ik droom er weleens over, om overdag te slapen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 17:21
|
|
|
Tja wat moet ik hier nu opzeggen... Eigenlijk zit er best iets in... Wij hebben beide een hond en 2 katten... Voor de hond hebben we netjes poepzakjes en betalen we hondebelasting, Voor de katten echter niet geen van beide... We hebben de kattten in ons vorige huis altijd binnen gehouden, dat ging goed... Nu we verhuisd zijn heb ik het amper een maand volgehouden omdie beessies binnen te houden....Ze braken de hele hut af ... Nu komen ze wel buiten... niet verder dan de tuin maar toch ze komen buiten(achterhuis) dolle pret Maar ja wat je er als katte eigenaar aan kan doen... eerlijk ik zou het niet weten... Misschien toch kattebelasting heffen??? Er zijn er mensen die hebben soms 5 tot 6 en wel meer katten... Die bedenken zich dan ook wel Al met al geen oplossing voor het probleem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 18:33
|
|
|
Er is vergeven en vergeven.
Je kunt iemand vergeven en de situatie weer doen terugkomen naar hoe die situatie was. Gewoon weer vriendjes worden dus
De andere mogelijkheid is om de persoon in kwestie wel te vergeven, maar verder geen contact meer te houden. Jezus heeft het wel over vergeven maar de noodzaak om daarna te doen alsof er niets gebeurt is, staat er niet bij. Het is een eigen keus om te zeggen: Hee, ik ben niet meer boos, maar na dit voorval heb ik geen zin meer om contact te houden... voor jou ruim 6 miljard anderen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 18:50
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Allereerst wil ik Sola welkom heten. Je weet niet hoe ik je gemist heb. Hoewel we vaak in de clinch hebben gelegen, houd ik van de manier van denken en de scherpte van je opmerkingen. In mijn ogen ben je een van de personen die in staat is om de site weer de diepgang te geven die ik heel erg mis.
Toen ik hoorde dat Sola en t forum weer terug waren, ging het bij mij zoooo jeuken dat ik ook maar weer n abo-periodetje heb afgesloten
Even grappige anekdote over het missen van Sola door Chatuliem.... Met een zooitje cm-ers vanuit het ganse land gingen we gezellig naar de kroeg in Zwolle. Chat en Sola zouden beiden ook komen. Achteraf bleek dat zij heel hele tijd NAAST ELKAAR in de trein hebben gezeten zonder elkaar te herkennen of aan te spreken... Dus die "band" tussen Sola en Chat is waarschijnlijk vanaf toen... ervoor kenden ze elkaar klaarblijkelijk niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 18:55
|
|
|
ARJAN007 schreef: | In navolging van Rellok nu ook van mij een eigen hoekje. Eens kijken wie er gaat schrijven!!! |
Hoi Arjan,
Ik ben erg benieuwd naar jouw reactie op de kortgeleden bekend geworden emails van klimaatprofeten waar duidelijk uit blijkt dat de bevolking op het verkeerde been word gezet betreffende het klimaat.
Mijn tweede vraag is of jij als blind volger van klimaatdemagogen je niet een beetje euh... in het ootje genomen voelt nu blijkt dat je bewust bent voorgelogen?
Ik vind het fijn dat jij nog op cm actief bent en ik verheug me op fijne chatavondjes vol discussie met je, waarde vriend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 19:12
|
|
|
Nederland moet zonodig voorop lopen met dit soort dingen. Balkenende en WimLex c.s. mogen dan met Bush of Obama op de foto. Dankzij vergoten bloed van Nederlandse jongens worden her en der mooie baantjes gevonden voor afgeserveerde politici bij de VN of de wereldbank. Laat Nederland thuis eens zo principieel zijn tegenover de veteranen van vorige missies, te beginnen met Nederlandsch Indie. Deze mensen worden tot op vandaag in de steek gelaten, net als de jongens uit bijvoorbeeld Libanon en Joegoslavie.
Wedden dat de Afghanistan missie verlengd word EN Nederland kort daarop weer een prachtig baantje ergens voor een verlopen politicus krijgt?
Het bloed der martelaren mag dan het zaad voor de kerk geweest zijn, het bloed der manschappen is het zaad voor het ego van Balkenende...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 19:38
|
|
|
[quote=PIETER649]
Wat grappig is dat zeg! Ik kan me voorstellen, dat zoiets een band voor het leven schept!
Nou Pieter, nu jij weer terug bent komt het vast wel weer los! Welkom terug!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 20:35
|
|
|
Katten belasting...een super idee!!!
en dan ook maar gelijk alle paarden eigenaren met een poepvuilniszak op zak, dan hoef ik niet meer over al die hopen heen te springen als ik de hond uitlaat
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op woensdag 9 december 2009, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 20:45
|
|
|
Wij zijn als Nl ers betrokken bij deze wereld. Dat zit op een of andere manier in onze genen. En dat geeft ons een belangrijkere plaats dan het kleine land waar we in leven. Maar deze plaats is ook kwetsbaar. Mensen kijken naar ons, wij hebben een bepaalde verantwoordelijkheid. En die verantwoordelijkheid maakt ons ook wie we zijn. Ik ben er trots op dat we ons als land niet alleen met onze eigen problemen bezig houden, maar dat we ook betrokken zijn bij deze wereld. We zijn geen Zwitserland, maar Nederlanders.
Bovendien vind ik het nogal vreemd, dat als we iets aan het opbouwen zijn en het is nog niet afgelopen, dat we dan zomaar weglopen. Als de Pvda zo met mensen omgaat, wil dat ook zeggen, dat ze anderen zomaar in de steek laten. Een van de grootste lessen die ik geleerd heb, is dat je de wereld niet zomaar kunt veranderen. De maakbaarheid van de samenleving is weer een theorie. Je theorieën en je modellen kunnen nog zo goed zijn, in de praktijk gaat het altijd anders. Ok het is niet zover als we hoopten, maar laten we aub doorgaan, ipv nu al op te geven. Ik denk dat we als land meer verliezen, dan dat we winnen als we nu opgeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 20:48
|
|
|
Eerlijk gezegd ben ik geschrokken van deze theorie. Het is nl. onbijbels. Als we Jezus aan het woord laten, zien we dat hij een heel andere hemel afschildert, met mensen die daar naar toe zijn gegaan. De gelijkenis van Lazarus en de rijke man. En verder zegt Hij aan het kruis: Heden zult gij met mij in het paradijs zijn.
Deze slaaptheorie is overbekend en toch zeer onbijbels. Let goed op waardoor je je laat beïnvloeden Anita, wie je citeert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 20:57
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NOOMI401
|
|
Geplaatst: woensdag 9 december 2009, 20:59
|
|
|
Wat een ingewikkeld verhaal gebaseerd op bijbelteksten die ik niet altijd kan plaatsen in de context. Dit is altijd een risico! Het gaat er om of je gelooft dat Jezus voor jou gestorven is en je Zijn offer voor jouw zonden wil aannemen en Hem wil volgen. Dan zul je na je dood in de Hemel komen bij God.
Hoe dit er precies uitziet en hoe je er dan zelf uitziet, dat zien we daar wel! Je kunt God nooit helemaal begrijpen en ontleden, daar is Hij veel te groot voor!
|
|
Naar boven |
|
|