ChristianMatch

Forum

Wat wil je laten zien met je profielfoto?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 246 247 248 249 250 251 252 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 22:31

SUSANNAH475 schreef:
Zelf vind ik mijn innerlijk mooier dan mijn buitenkant, wel jammer hoor dat je dat dan niet kan laten zien in een foto ... Lachende smiley

Röntgenfoto Knipoog smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 22:32

CHATULIEM619 schreef:
Erfzonden bestaan niet Eva.

Rom.5:12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd.
Is toch ook een erfzonde Chat, ook al zal dit niet zijn wat jullie bedoelen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 22:45

CHATULIEM619 schreef:
Erfzonden bestaan niet Eva.

Dan ken jij de Bijbel niet Chatuliem, het moet ergens in Deuternuomium staan heb ik me laten vertellen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOJO659

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 22:51

MARIO216 schreef:
Ben een keer naar een open dag van een gevagenis geweest en daar hebben ze ook hele goeie bedden. Slapende smiley Slapende smiley Knipoog smiley

En roomservice Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 22:51

HENK710 schreef:
Röntgenfoto Knipoog smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hahaha ... neeeee joh, ik bedoel dat dat andere innerlijk ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 22:56

het is chris zijn feesje,ik dacht als chat er nu ook achter zou staan zou dat invloed kunnen hebben op chris zijn beslissing. Het is niet aan ons om voor Chris te beslissen,maar we mogen wel weergeven hoe we erover denken en om chris om dan te beslissen. En terecht word er gezegd dat Rell zich alleen kan bewijzen als hij op de site terugkomt. Wat mij betreft welkom lieve vriend Rell!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 22:56

Goede vraag.

Voor mijn gevoel zeg ik......Jezus is koning.
Maar ik weet ook dat satan hier heel veel macht heeft
dat engelen nog strijd voeren met de demonen
En Jezus nog terug zal komen om zijn Koninkrijk te stichten.

Denk dat ik toch blijf bij dat Jezus koning is, maar dat helaas de wereld nog niet van zijn koningschap getuige is, zelfs zo erg dat de satan hier nog heel veel macht heeft.

Ga ik eens over nadenken, vanavond....paar stukkies openbaringen lezen en Daniel. en Petrus brief
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:06

EVA685 schreef:
Dan ken jij de Bijbel niet Chatuliem, het moet ergens in Deuternuomium staan heb ik me laten vertellen.

Eva, lees maar eens: Ezechiel 18:20.
Naar boven

Auteur Bericht
SAMENZIJN153

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:07

MAR907 schreef:
Hoe kan God dan verwachten dat Hij boven alles gesteld wil worden als er iats anders gelijkwaardig aan is?

Daarmee bedoel ik, ook God liefhebben boven de naaste (je vrouw en kinderen enz).
Als Adam dat ook had gedaan, waren we nu niet in de zondeval terecht gekomen.

Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley
slaat helemaal nergens op..
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:09

http://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde

niet dat wiki gelijk heeft hoor, maar hier staat de hele geschiedenis.
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:16

LEANNE226 schreef:
Als je je armen zo hoog houdt kan ik je handje niet vasthouden Huilende smiley, smiley in tranen

je kwam toch onder voorbehoud lean Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt is dus nog niet zeker dat je mijn handje vast mag houden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:20

MARISKA601 schreef:
http://www.partijenwijzer.nl/Ga-naar-de-test

op deze pagina kan je een test doen welke partij het beste bij je past.

ik heb hem vluchtig gedaan.
ik kreeg 3 partijen voorgeschoteld.

1 SGP
2 Groen Links
3 SP

Niet te geloven zeg, mijn uitslag! Ik ben toch linkser, dan ik dacht. Twijfelende smiley De partij waar ik op ga stemmen, zit er niet eens bij. Twijfelende smiley Lijkt op jouw uitslag, Mariska.

1 SGP Twijfelende smiley
2 SP Smiley die vol vragen zit
2 Groen Links Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:26

JEANFRITS816 schreef:
het is chris zijn feesje,ik dacht als chat er nu ook achter zou staan zou dat invloed kunnen hebben op chris zijn beslissing. Het is niet aan ons om voor Chris te beslissen,maar we mogen wel weergeven hoe we erover denken en om chris om dan te beslissen. En terecht word er gezegd dat Rell zich alleen kan bewijzen als hij op de site terugkomt. Wat mij betreft welkom lieve vriend Rell!!

Chris is duidelijk toch, het ligt hoofdzakelijk aan Rel zelf. Ik doe geen uitspraak over Rel, noch positief, noch negatief. Net zomin als over Cupido of Lien. Omdat ik geen invloed wil hebben over hun terugkomst of afwezigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:27

MARIJAN072 schreef:
Niet te geloven zeg, mijn uitslag! Ik ben toch linkser, dan ik dacht. Twijfelende smiley De partij waar ik op ga stemmen, zit er niet eens bij. Twijfelende smiley Lijkt op jouw uitslag, Mariska.

1 SGP Twijfelende smiley
2 SP Smiley die vol vragen zit
2 Groen Links Geschokte, onthutste smiley

zijn we zulke warhoofden? Knipoog smiley Lachende smiley Boze smiley Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:29

hoe kan chris nu oordelen over iemnad die niet op cm is? lijkt me onmogelijk. rell zal niet als een kleine jongen gaan zeuren maar zal keurig zijn straf uitzitten 14 dagen lang.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:29

CHATULIEM619 schreef:
Chris is duidelijk toch, het ligt hoofdzakelijk aan Rel zelf. Ik doe geen uitspraak over Rel, noch positief, noch negatief. Net zomin als over Cupido of Lien. Omdat ik geen invloed wil hebben over hun terugkomst of afwezigheid.

op hun afwezigheid heb je volgens mij al invloed gehad Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:50

RENSKE067 schreef:
op hun afwezigheid heb je volgens mij al invloed gehad Clown smiley
Ik denk dat Rel zelf daarvoor gezorgd heeft, Renske. We willen er met ons allen ons best voor doen, om de sfeer weer goed te krijgen, en zulke verwijten lossen niks op.
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:52

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat Rel zelf daarvoor gezorgd heeft, Renske. We willen er met ons allen ons best voor doen, om de sfeer weer goed te krijgen, en zulke verwijten lossen niks op.

doordramer ben je wel he Gefrustreerde smiley
lijkt op een soort van schuldgevoel de ene keer zeg je punt klaar en vervolgens ga je weer verder Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
BULLDOG524
op maandag 1 maart 2010, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:53

CHATULIEM619 schreef:

ik heb het over invloed chat
het woord verwijt komt weer van jezelf
Naar boven

Auteur Bericht
KERRY828

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:55

Als de chatbox partij die verantwoording hebben, gewoon offtopic beginnen
dan is dit onnodig verwijt naar elkaar opgelost.

We zitten hier op een christelijke site, dus broeders en zusters, wees lief voor je naaste....
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:58

KERRY828 schreef:
Als de chatbox partij die verantwoording hebben, gewoon offtopic beginnen
dan is dit onnodig verwijt naar elkaar opgelost.

We zitten hier op een christelijke site, dus broeders en zusters, wees lief voor je naaste....

doe m'n best Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KERRY828

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:00

Compliment Renske... goede start
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:06

Wat is Geloof?

Pastor Larry DeBruyn, http://guardinghisflock.com/, 24-1-2010
Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling, plaatje en voetnoot door M.V. Update 9-2-2010

Over de notie dat “Geloof gewoon!” alles is wat een persoon moet doen om gered te worden.
Het geloof van veel mensen in de kerk vandaag is ijl, en als het geloof ijl is dan is het ook ijdel. Zoals een van onze vrienden zegt: veel hedendaagse christenen lijken allen opgewonden te worden over opwinding (exited about exitement), en parallel met deze prikkels hebben veel belijdende christenen geloof in geloof (faith in faith). Geloofsgeloof … in wat, mag ik vragen? Geloof zal niet hoger rijzen dan het object waarop het geplaatst wordt. En geloven in geloof komt bij mij para-doxaal over. Bijbels geloof vraagt subjecten die geloven, en een object waarin geloofd wordt.

ik geloof
dat ik geloof
in het geloof
maar heb geen echt geloof
geloof ik

Eén moderne song prijst de deugdzaamheid van geloof. De songtekst leest: “Ik geloof dat voor elke druppel regen die neervalt een bloem groeit”.[1] Alhoewel zulke songteksten ‘upbeat’ en positief klinken, is de inhoud essentieel vals. Eén druppel regen produceert geen equivalente bloem. Lief-hebbers van bloemen mogen wensen dat dit zo ware, maar het is niet zo. Dit is één voorbeeld van een romantisch maar ijl geloof.

De Bijbel prijst de deugdzaamheid van het geloof van een bepaalde vrouw: “Door het geloof is Rachab, de hoer, niet omgekomen met de ongehoorzamen, omdat zij de verspieders met vrede had ontvangen” (Hebreeën 11:31). In het kader van de huidige verwarring over geloof moeten we eens kijken naar wat Rachabs geloof kenmerkte.

Vanuit het polytheïsme van haar Kanaänitische cultuur kwam Rachab te geloven in de ene God van Israël, de Heer Jahweh God. Zoals ze beleed tegenover de twee verspieders: “want Jahweh1, ulie-der God, is een God boven in de hemel, en beneden op de aarde” (Jozua 2:11). Rachab deed afstand van haar geloof in de heidense territoriale godheden van de Kanaänieten en vertrouwde in de solitaire God van Israël, Jahweh1 (Deuteronomium 6:4). Rachab wees polytheïsme af en verkoos monotheïsme. Zij schoof alle religieuze opties terzijde en stelde haar geloof in de ene God van Israël. “Maar zonder geloof is het onmogelijk om God te behagen. Want wie tot God komt, moet geloven dat Hij er is en dat Hij beloont, wie Hem zoeken …” (Hebreeën 11:6). Het geloof dat de Vader prijst is een geloof dat niet begint met geloof in geloof, maar met geloof in de “God boven in de hemel, en beneden op de aarde”. Dit impliceert dat geloof gelooft in Gods PERSOON.

Deugdzaam geloof gelooft ook in Gods BELOFTEN, of Zijn Woord. Rachab bevestigde tegenover de bespieders: “Ik weet, dat Jahweh1 u dit land gegeven heeft” (Jozua 2:9). Over welk land sprak ze? Antwoord: haar eigen land. Stel u voor, zij geloofde dat God haar land kon weggeven aan ande-ren, aan een ander volk (zie Genesis 12:7; 13:14-18; 15:18-21; 17:6-8; 26:1-5; 28:1-4). In zekere zin veroorzaakte Rachabs geloof in Gods Woord dat zij afstand deed haar eigen eigendomsrecht!

Alhoewel de berichten haar bereikten via mondelinge overdracht geloofde Rachab ook in de grootsheid van Gods MACHT waardoor Hij Israël had bevrijd uit Egypte. “Want wij hebben ge-hoord”, vertelde ze, “dat de HEERE de wateren der Schelfzee uitgedroogd uitgedroogd heeft …” (Jozua 2:10). Sommige christenen denken dat zij een geloof kunnen hebben dat ontdaan is van het miraculeuze. Maar zo’n geloof kan niet redden. Bijvoorbeeld: Christendom minus de miraculeuze opstanding van Jezus Christus is DOOD (zie 1 Korinthiërs 15:12-19). Reddend geloof belijdt “Jezus is Heer” en gelooft van harte “dat God Hem uit de doden heeft opgewekt” (Romeinen 10:9; vgl. Romeinen 1:4).

Tenslotte, vanuit het perspectief van de gelovige, eist waar geloof BEROUW. Thomas Scott schreef dat redelijkerwijs niet kan betwijfeld worden dat: “Rachabs geloof vergezeld ging met diep berouw over die zondige praktijken waaraan haar naam ‘Rachab de hoer’ was ontleend”. Rachab trouwde met Salmon en samen kregen zij de voorvaders van Koning David, de koninklijke familie waaruit Jezus de Messias is voortgekomen (Mattheüs 1:5). Waar geloof doet afstand van een vroegere zon-dige levensstijl (zie 1 Korinthiërs 6:9-11; Efeziërs 5:5; Galaten 5:21).

Waar geloof is niet “geloof in geloof” maar omarmt de persoon, beloften en macht van die ene en enige bijbelse God terwijl men berouwvol is in het aangezicht van Zijn heiligheid en gerechtigheid.

Eindnoot
[1] “I Believe!” Though performed by a number of artists, the author is unknown. Lyrics at: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20060828114836AAFJA4W.

www.verhoevenmarc.be
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:28

CHATULIEM619 schreef:

Eva, lees maar eens: Ezechiel 18:20.

Zou jij dan 2 Samuel 11 en 12 willen lezen, en dan met name de verzen 10 en 11 van hoofdstuk 12 ... Het verhaal van koning David en Batseba, de gevolgen hiervan mag je toch ook zien als "erfzonde" Twijfelende smiley

Of "erfzonde" nu wel of niet bestaat, voor mij staat het wel vast dat satan gebruik kan maken van "familiebanden" om ingang te vinden in ons leven. Deze banden zijn dan alleen te verbreken in Jezus naam. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BENNY340

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:34

JOJO659 schreef:
En roomservice Knipoog smiley
in de bajes kan je het erg goed hebben hoor.
ook al zit je vast.
heb het er erg naar mijn zin gehad.
zou zo weer terug gaan.
ik heb er mannen mee naar de kerkdienst gekregen die van god of gebod gehoord hadden.GOD is liefde.

Laatst aangepast door
BENNY340
op dinsdag 2 maart 2010, 00:35
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:35

Ik had aangegeven een busje te willen huren indien er genoeg aanmeldingen voor waren. Dit kan niet doorgaan, de kosten voor het huren van een personenbusje zijn dermate hoog, dat het zou uitkomen op ± € 50,- pp.

Ik kan 3 mensen meenemen, 2 plaatsen zijn al voor Chatuliem en Susannah......

Ik hoor het wel wie allemaal mee willen rijden, kan eventueel wel een busje huren, maken we er een gezellige rit van

Dus mensen die dichtbij de A28 of de A50 wonen ......
Maar ook mensen die naar Ede toe willen komen om vanaf daar mee te rijden kunnen zich melden

Kosten van het huren van het busje moeten we dan maar delen (voorwaarde is wel, vooraf meebetalen aan de huur) .....
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:38

APPELTJE084 schreef:
@inca: dit heb je binnen een kwartier op tafel..
Maar ga wel wat posten...

uuuh wat zegt u? ... binnen een kwartier? ... kom dat dan maar eens bewijzen Knipoog smiley
hihi je praat als een vrouw man ... en uuuh ... vrouwenpraat ken ik al hoor... lesje?
Naar boven

Auteur Bericht
HENKJAN473

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:45

PIETER649 schreef:
beter dat dan een stem op CU die terwille van het pluche heel veel dingen geslikt heeft de afgelopen jaren, maar verder niets christelijks heeft ingebracht.
dat was pas ......vreselijk...... Zieke smiley

Telt dit dan ook niet voor het CDA van de afgelopen 8 jaar?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:46

Surinaamse bami en in 5 min klaar (ja toch wel fijn lieve collega die weet wat ik van haar bami vind)
En lekker dat het was!!!
Naar boven

Auteur Bericht
BENNY340

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:56

HENK710 schreef:
En dat is dus juist de genade waar we zo van mogen genieten Clown smiley
GODS genade is groot.
en HIJ doet elke dag nog wonderen.
maar GOD is ook liefde vergeet dat nooit.
ik heb jezus lief, om dat HIJ mijn eerst heeft lief gehad.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 246 247 248 249 250 251 252 ... 6194 Volgende
Pagina 249 van 6194