Auteur |
Bericht |
|
APPELTJE084
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 23:38
|
|
|
Zal elke dag wel iets posten voor de liefhebber..
Laatst aangepast door
|
APPELTJE084
|
op zondag 28 februari 2010, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 23:39
|
|
|
HENK710 schreef: | Als je beneden de rivieren woont is het inderdaad buitenland Voor verstandige mensen die boven de rivieren wonen is het eigen land |
hey, ga je lekker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 23:54
|
|
|
sjonguh zeg ... ik ben een weekje weg en wat lees ik weer een ergenis hier ... is het niet over dit, dan is het wel over dát ... wat ik er over wil zeggen is dat het voor ons christenen toch helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn toch? ...heb je naasten lief is makkelijk gezegd ... maar is voor ons als christenen toch niet zón kunstje? ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:01
|
|
|
MAAIKEA509 schreef: | Ik heb afgelopen week gevulde pannenkoeken gegeten. Heerlijk!
Je bakt gewone pannenkoeken en als je ze klaar hebt, besmeer je ze met roomkaas. Daarna doe je er verse (grof gesneden) spinazie op en hamreepjes. Rol ze op en leg ze in een ovenschaal en bestrooi ze met geraspte kaas. Stop ze ongeveer een kwartiertje in de oven en je hebt een heerlijke maaltijd. |
mmmm ... dankjewel maaike ... ga het zeker een keertje proberen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:05
|
|
|
APPELTJE084 schreef: | Men neme: voor 4 personen, 4 kipfilets, . maizena veel sesamzaad!! 2 bakjes shitake, 1 bakje oesterzwammen, beter neem je er 2! 1 paksoi, boekweitnoedels, als je die kan krijgen, anders goede eiermie. verse gember (veel!), ketoembar, djahe, (veel suiker, leg ik later uit..) knoflook, 4 tenen halve peper, (mag niet te scherp zijn, anders is de delicate smaak weg.. 8 gamba's sesamolie 2 limoenen (sap) Wat gaan we doen? Je neemt een wok ter hand, op het vuur, daar bak je de knoflook ZACHTJES in anders is hij bitter, later de gember even meebakken, en gember, dat mag best veel zijn.. !meteen de droge kruiden erbij (moet je altijd doen, dat is veel lekkerder!!! shitake en oesterzwammen erbij, die je in grote stukken snijd. Sojasaus erbij, mag veel zijn!limoensap ook toevoegen.. Proeven! En let op, dit is niet te eten... Nu ga je m lekker maken.. bouillionblokje( kip) naar smaak erbij en.. suiker! Steeds toevoegen tot de smaak goed is, dit weet je meteen,
(ondertussen) paneer je de kip heel laten! , eigeel alleen, licht opkloppen tot je een stevige massa hebt, maar niet te dik! In een schaal paneren, 2 keer en voorzichtig neerleggen, ik leg ze altijd ruim in het sesamzaad tot ik ze nodig heb Die bak je in sesamolie en de pan niet bewegen! Je keert ze eventjes na 4 minuten om, en schuift ze de oven in.. Gamba's schoonmaken en bakken, wel even pellen, staartje er aan laten! rode peper, die helft meebakken! Je heb natuurlijk de paksoi nog, die je nu snel roerbakt ( sesamolie!)tot hij knapperig is, en die gooi je bij je saus! afbinden met maizena... geen water maar sojasaus..
De noedels had je al klaar natuurlijk.. Men neme het grootste bord wat er is, en je legt er netjes wat noedels op Dan de saus met groenten. Wel netjes he? Daarbovenop leg je de gesneden kipfilet, mooi in plakjes, tranches! en dan de gebakken gamba's.. Eet smakelijk..' Klinkt heel moeilijk, is simpel..ik doe er nog geen 15 minuten over... |
oeps ... ik vind het wel súper van je appeltje ... maar als ik dit zo lees dan mag ik wel een uurtje eerder van mijn werk komen, en dás nou ook niet de bedoeling ... of zie ik het nu te negatief ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laten we dan constructief praten. Allereerst wil ik dat iedereen de vrijheid krijgt om te klagen als hij/zij dit nodig acht. De termen als verrader mag dan niet meer vallen. Ten tweede groepjesvroming heeft een heel negatieve invloed op de site. Beheers je als je de neiging hebt om als je een conflict hebt medestanders te zoeken, want anders gaat het op de persoon gespeeld worden. De enige echte verbondenheid die we kunnen hebben is verbondenheid in Christus. Als we dat niet voor ogen houden, en op ons eigen houtje groepen gan vormen wordt het christelijke karakter ondermijnd hieer op de site. En ten slotte: durf de waarheid onder ogente zien. Want de waarheid maakt je vrij. Leugens brengen je in slavrenij. Dat wil ik bereiken. Dat kan alleen maar als men onderkent dat dit niet kon en dat we dit in de toekomst moeten voorkomen. |
je doet net of het jouw site is chat tenminste zo komt het bij mij over en volgens mij ben jij degene die steeds terugvalt om dingen te suggereren en de discussie weer op gang brengt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:08
|
|
|
een gerechtje van een half uurtje ... kan dat? ... ik leef hier in een mannenhuis ... jij snap? ... en m'n kids zijn de aviko maaltijden een beetje zat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:14
|
|
|
RENSKE067 schreef: | je doet net of het jouw site is chat tenminste zo komt het bij mij over en volgens mij ben jij degene die steeds terugvalt om dingen te suggereren en de discussie weer op gang brengt |
Als niemand MEER reageert, wordt het vanzelf stil...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOJO659
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:16
|
|
|
PETER758 schreef: | Ik denk dat je natuurrmpen wel als de toorn van God mag zien zoals de in de openbaringen staan geschreven. Bestudeer bijvoorbeeld maar eens de zeven zegels en de eerste zes bazuinen. Als je de oude profeten erbij openslaat en de vier evangeliën en zelfs enkele brieven van Paulus, dan ontdek je op een gegeven moment dat deze dingen moesten gebeuren in het einde der dagen. Dan ontdek je ook dat het zevende bazuin over de opname gaat. Dan zal er een grote aanbidding zijn in de hemel. En zie, de tijd is gekomen, dat de Heere komt. Het zal niet lang meer duren.
Dan heb ik mensen zien zeggen in de chat: Ja, maar die rampen gebeuren al eeuwen. Daar had ik geen antwoord op, maar nu wel.
De tekenen van de eindtijd, worden ook wel weeën genoemd. De aarde is in barensnood.
Als je de geschiedenis erbij haald en de rampen gaat volgen die gebeurt zijn, dan zie je dat de rampen die Jezus noemen, zoals oorlog en hongersnood, steeds erger worden en steeds meer en sneller achter mekaar.
Als een zwangere vrouw weeën krijgt, is het dan niet zo dat de weeën steeds heftiger worden??? En wanneer de weeën op z'n hoogst zijn, betekend dat dan niet dat het kind komt?
Ik denk dat we dat ook zo mogen zien met de tekenen van de eindtijd.
Dus mijn antwoord op de vraag over de aardbeving:
Ik denk wel dat het van God komt. Dat het inderdaad de toorn van God is.
Peter Kuipers. |
Toorn van God? Niet God s liefde die ons waarschuwt??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOJO659
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:17
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Gods toorn vs genade
Tot mijn verbazing zijn er christenen die God als volgt aan de wereld voorspiegelen: 11. Sept.? Dat was Gods straf vanwege alle abortussen in Amerika! Juist ja, de mens doodt, en om de mensen te strafen vanwege Zijn toorn, dood God mensen. Goed voorbeeld doet goed volgen Weet je waar mijns inziens God van word? Van die anderen vertellen dat ze zonaars zijn, en God hen naar de laat gaan als ze hun leven niet beteren. Nu ben ik even tornig: Scheinheiligen, u die zelf zondigt, u beschuldigt anderen? Weten jullie dan niet dat er maar één zonde (enkelvoud) is waarvoor God veroordeeld? Ongeloof. Door het nieuwe verbond heeft het oude afgedaan, en toch wordt er hier geciteerd alsof we nog in de woestijn wandelen en nooit van Jezus gehoord hebben! "Tuurlijk we zijn "vergeven", maar oh wee wie een wet breekt, dat hij op zn blote knietjes om vergeving moge vragen... Wellicht dat je nu als lezer al hard de neiging hebt de : Deze reactie is niet ok - knop op te zoeken ... prima, toon mij vanuit Gods woord dat ik het mis heb. Ik leer ook graag bij! Leg mij aub dit uit in de context van Gods "toorn": Maar dat alles is uit God, die ons met zichzelf verzoend heeft door Christus, en ons gegeven heeft de dienst der verzoening, als dat het God is geweest die in Christus de wereld heeft verzoend met hem, en aan hun misstappen niet heeft toegerekend, en die het woord der verzoening in ons heeft gelegd. Onze opdracht is het woord der verzoening van God met de wereld, en hier word beweerd dat God straft... Eerst Jezus aan het kruis voor alle zonden der mensheid, en daarna nog steeds boos blijven en opnieuw straven voor iets waarvoor al betaald is? Dat strookt toch niet??
Lieve medegelovigen, GELOOF het goede nieuws van vergeving. Voor alles, iedereen. De enige zonde die overblijft is ontkennen dat redding door Jezus nodig is, voor alle ongerechtigheden (lees daden) is betaald. Of je dit geloofd of niet maakt het verschil. P.S. Voor wie zich aangevallen voelt, in oprechtheid een bijdrage heeft geleverd en nu het gevoel heeft dat ik hem/haar onderuit heb willen schoppen... In oprechtheid, nee, maar als ik gelijk heb, doe ik er dan niet goed aan het verwrongen Godsbeeld aan de kaak te stellen? Moge God ons in liefde door zijn Geest leren. |
AMEN!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:34
|
|
|
ik heb zón groot scherm ... érg hé ... welnee ik ga met de tijd mee ... meer niet ... vind het zelf en mijn kids mooi om naar te kijken ... maar daar gaat het ook helemaal niet om ...al zullen er veel mensen zijn die nu al een vóoroordeel hebben van ... moet dat nou? ... zón groot scherm? ... nee tuurlijk niet ... maar tis wél mooi ... als jullie mijn profiel lezen dan is door onze situatie er véél veranderd in ons kijk gedrag ... ik kan sinds dien geen geweld meer zien ... géén pief paf dus ... een film? ... never nooit ... maar tv is méér ... ik vind het jeugd journaal bv. heel belangrijk om mijn kids te laten zien ... die shit op rtl? ... néé daar worden ze niet wijzer van maar ben wel éérlijk om te zeggen dat mijn kids dingen zien, wat pappa niet goed vind ... ik heb thuis kids van 13 tot 25 jaar ... er zijn momenten dat pappa daar geen grip op heeft ... en dat blijft moeilijk ... hoe góed ik het ook voor mijn kids wil ... jullie snap? ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Even een luchtig onderwerp. Hoe gebruik je de televisie? En hoe zou je hem willen gebruiken? Kun je leven zonder tv of wil je juist tv vanwege het nieuws? Kortom, hoe kijk je naar het gebruik van tv en hoeveel laat je je er door beïnvloeden. |
ehhh gewoon op de powerknop drukken he gaat ie vanzelf aan en uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:07
|
|
|
komen er nog verhalen in deze topic?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:08
|
|
|
INKA401 schreef: | ja weet ik ... ik hoop hem eerdaags te verrassen met werk |
Dat zou super zijn Inka... Een beetje goed nieuws kan hij wel gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:12
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Als je zo op cm rond kijkt en zeker ook hier in het forum... Zie je allerhande verschillende profielfoto's... Waarom heb je nu juist die foto als profielfoto? Oftewijl wat wil je laten zien met je foto?? | bewust de foto's verwijdert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:20
|
|
|
DANIEL777 schreef: | komen er nog verhalen in deze topic? |
Ik wacht op inspiratie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:34
|
|
|
Voor Maris te inspiratie
Weeuwsnitje en deven zwergen
Er leefde eens heel wer veg, in een krachtig pasteel een scheel hoon meisje: Weeuwsnitje. En Weeuwsnitje leefde bij haar miefstoeder, een moze biefstoeder. Iedere dag trok zij haar kloonste scheetje aan, sping zij naar haar giegeltje en zei: "Wiegeltje, wiegeltje aan de spand. Wie is de vroonste shouw van lans het gand?" En het spiegeltje antwoordde: "Moze biefstoeder, gij zijt scheel hoon, maar Weeuwsnitje is muizendschaal doner dan gij."
De moze biefstoeder ging naar de joze bager. Die woonde in een harig kutje op een klein greepje strond. Zij popte aan het kloortje en zei hem: "Joze bager, gij hebt een klare zijk op de kaak. Gij moet Weeuwsnitje nidkappen." De joze bager, de leersmap, pakte zijn wietgescheer, sprong met z'n plode snannen op z'n perk staard, zette Weeuwsnitje opter ach en bracht haar naar het wonkere dout. Daar smeet hij haar in het wuikgestras. Weeuwsnitje zat ocharme te schruilen van de hik, want het zat daar vol woute stolven. Toen kwamen daar uit het heupelkrout de dweven zergen. Ze zagen Weeuwsnitje zitten. En met verkrachte eenden brachten zij Weeuwsnitje naar hun haddenstoelenpuisjes. Maar op een dag monden ze haar dorsvood. Ze had zich verslikt in een fruk stuit van de houte steks. Ze legden haar in een kazen glist en treenden wittere banen. Daar kwam een proedige mins op zijn pimmelzaard gescheten. Hij zag Weeuwsnitje liggen en werd zapelstot op haar. Hij papte van zijn staard. Hij streek haar kak in de ogen en muste haar recht op haar kond. Ze ontdraakte uit haar woom. Er werd een groot kannenpoepenfeest gehouden.En ze leefden nog veel en hadden lange kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:39
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Leert de bijbel ons niet om God aan te spreken met Vader en met U? |
Goeie vraag. De statenvertaling zekers, net als vele andere nederlandse vertalingen.
Zoals eerder gezegd, diverse duitse vertalingen dus niet. Een andere vertaling die ik vaak gebruik is de King James bijbel (engelse vertaling) en aangezien in het engels ' u' een onbekende aanspreekvorm is, wordt daar gewoon 'you' gebruikt.
(btw, voor de taalpuristen: even afgezien van het archaische 'thou', dat vertaald kan worden met ' gij')
Dus ik denk dat het heel veel uitmaakt met opvoeding. Ikzelf spreek God ook altijd aan met 'u', omdat het respect uitdraagt.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:39
|
|
|
Brief van buitenlandse gastarbeider aan zijn vrouw ''Salaam Suleika, liever vrouw, ikke niet meer werk in bouw. Veel mensen hier zak gekregen, geld is op bouw van wegen. Jij niet denken och wat erg, tegen opzien als een berg.
Geluk mijn niet verlaten, jouw Ali met het Gak gaan praten. Zij zeggen ikke rustig houwe, centen krijgen zonder bouwen. Hier zijn echt luilekkerland, ik krijg geld niks aan de hand.
Hier zijn werkelijk niks loos, alleen 700.000 werkeloos. Ik kijken altijd beetje stug, zeggen ikke pijn in rug. Nu brengt Hollandse PTT, elke week veel centjes mee. Geld niet minderen, jij krijgt hier ook veel geld voor kinderen.
Vertel Suleika potverdomme, zijn er kinderen bijgekommen? Niet erg Suleika al zijn tien, zij geloven hier zonder zien. Suleika jij niet geloven, kinderbijslag vliegt naar boven. Dan gaat ook nog door Den Haag, de belasting erg omlaag. Ikke nu weten waar geld hier zit, vragen gauw om nieuw gebit.
En ook nog als ik wil, ikke krijgen nieuwe bril. Breng een extra voor jou mee, wordt toch betaald door WW. Oma ook kom naar Nederlanden, krijgen vast ook nieuwe tanden. Zij brengen ook veel oudjes mee, krijgen allemaal AOW.
Hier in Holland sta je paf, krijgen geld van wieg tot graf. Ikke mooi huis ben tevree, met gas, licht en doortrekplee. Kosten ons maar een paar kanken, rest betaalt Sociale Zaken. Hou eenzaamheid nog effe uit, kom dan naar huis met grote buit. Ikke dan weer bij jou thuis, bouwen een groot huis.
Wij samen met buren, huis aan Hollandse toeristen verhuren. Regering hier blijft voor ons knokken, buitenlanders worden voorgetrokken. Ikke nog jaar hier potverteren, dan allemaal hier krijge kelere. Jij groeten aan familie geven en zegen Ali geschreven. Uit Holland mooiste land der welt, waar met niks doen krijg veel geld.
Holland haast failliet, maar voor Ali geeft dat niet. Hollanders betalen meest, als ik thuis kom geef groot feest.
Alie Suleika
P.W. Jij niet getreurd, ikke thuis kom jij krijge grote beurt '
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:44
|
|
|
Gevonden op internet vond het heel mooi...
Wat doen foto's met een mens. Door er naar te kijken brengen ze je terug naar het verleden, het heden of naar de toekomst. Het is vooral de kunst om er naar te kijken, te glimlachen en weer terug te keren naar het heden, het nu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:52
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Tv... ik heb er geen. (....) Het nieuws kan ik ook volgen via internet (digitale kranten) en films kan ik kijken via dvd's. Kortom, ik red me prima zonder tv... |
Hihihi, herkenbaar!
Ik heb dan wel een tv in de huiskamer staan, maar nadat ik inmiddels 4 jaar in mijn huis woon, heb ik nog altijd niet de moeite genomen om mijn tv in te stellen. Ik kan alleen national geografic en RLT10 ontvangen, en dat is precies genoeg voor de twee keer per jaar dat ik even gedachteloos voor de TV wil hangen.
Vincent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS669
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:58
|
|
|
Veel vrouwen houden wel van een badboy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 10:22
|
|
|
INKA401 schreef: | sjonguh zeg ... ik ben een weekje weg en wat lees ik weer een ergenis hier ... is het niet over dit, dan is het wel over dát ... wat ik er over wil zeggen is dat het voor ons christenen toch helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn toch? ...heb je naasten lief is makkelijk gezegd ... maar is voor ons als christenen toch niet zón kunstje? ... |
Tsja Inka, ge moet maar op vakantie gaan. . Gij kunt nog ginne dag weg of er is weer heibel. Dus blijf voortaan maar thuis, ga ik wel in jullie plaats. ik ben er weer hard aan toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 10:30
|
|
|
KLAAS669 schreef: | Veel vrouwen houden wel van een badboy |
tja was BAD he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 10:38
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | tja was BAD he |
Da's toch zo'n ding waar je heerlijk relaxed in kunt gaan liggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 10:42
|
|
|
INKA401 schreef: | hey, ga je lekker? |
Als dat zo is, kom je dan ook naar het buitenland?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 10:44
|
|
|
JOJO659 schreef: | Toorn van God? Niet God s liefde die ons waarschuwt?? |
Zit daar verschil tussen? Ik denk niet dat God toorn kent die totaal los staat van Zijn liefde voor Zijn schepping. En ja, dan is toorn denk ik een vorm van waarschuwende liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 10:51
|
|
|
INKA401 schreef: | een gerechtje van een half uurtje ... kan dat? ... ik leef hier in een mannenhuis ... jij snap? ... en m'n kids zijn de aviko maaltijden een beetje zat |
Bijna alle dingen zijn wel in een half uurtje klaar te krijgen Als je het maar beetje simpel houdt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 10:55
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Tsja Inka, ge moet maar op vakantie gaan. . Gij kunt nog ginne dag weg of er is weer heibel. Dus blijf voortaan maar thuis, ga ik wel in jullie plaats. ik ben er weer hard aan toe. |
mag ik mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 11:02
|
|
|
INKA401 schreef: | een gerechtje van een half uurtje ... kan dat? ... ik leef hier in een mannenhuis ... jij snap? ... en m'n kids zijn de aviko maaltijden een beetje zat |
Nu pas??
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|