ChristianMatch

Forum

Roddelen..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:17

CARIEN982 schreef:
Sttt ik slaap Slapende smiley
slaap kindje slaap....
of is dat ook roddelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK546

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:26

HENK710 schreef:
Erik vlinders zijn niet af te dwingen en nee, ze hoeven er nog niet diorect na 1 keer afspreken te zijn. Geef de vlinders, maar vooral jullie zelf de tijd. Wie weet groeit er dan wel iets... net als bij mij en Doeshi het geval was (en is, want groeien doen we nog steeds)

Ik weet het. toch bedankt... Ik heb voormezelf gezegd dat ik het rustig aan opbouw.... En waarom nu haasten als het straks miss voor de rest van me leven is?
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:28

CHATULIEM619 schreef:
Je ziet hier de verwarring waarin deze persoon zich begint. Hij begint met het aanroepen van God en hij weet met zijn verstand dat God in staat is, de situatie de veranderen waarin hij zich bevindt. Hij noemt God zijn Redder. En daar heeft hij volledig gelijk in. God is zijn Redder, God kan hem uit zijn problemen halen. Waarom gebeurt dat dan niet?
Hier kunnen we ons voor een groot gedeelte in kennen. Waarom zorgt God er niet voor dat ons leven gemakkelijker verloopt? Waarom komen problemen op ons af?

Het antwoord op deze vraag, is dat God uiteindelijk wel redt. Alleen maar op Zijn tijd en Zijn manier. God is onze Redder, maar vaak heeft dat tijd nodig. Deze tijd is niet zinloos, maar het leert ons om op Hem te vertrouwen.

De vraag daarna is denk ik dan wel; zal God redding geven in dit leven? Misschien wel, misschien niet, misschien heeft God andere plannen.

CHATULIEM619 schreef:
Deze psalm wijst ons naar de oplossing, doordat de schrijver zijn hart uitstort bij God.

Zelf zie ik het als het begin, niet als een oplossing. Lees je in de psalm dat het de psalmist geholpen heeft? Is hij verlost van zijn moeiten en pijn? Zelfs in de laatste zin van de psalm nog niet, zijn enige metgezel is de duisternis. En in de duisternis vind je geen verlossing, geen vrienden, geen God.

CHATULIEM619 schreef:
Wat is zijn grootste angst? Dat hij zijn einde tegemoet gaat. En dat hij zijn einde moet doorbrengen in eenzaamheid en vergetelheid. Hij voelt zich aan de rand van het dodenrijk staan, door alles en iedereen verlaten. En het ergste van alles vindt hij, dat hij deze strijd alleen moet doormaken, dat er niemand om hem heen is om hem te steunen. Als er maar iemand was, die bij hem was in deze tijd. Maar het einde nadert, het einde alleen.

Hier lees ik niet dat dat zijn grootste angst is, eerder zijn verlatenheid door God, daarom ook zijn aanklachten continue naar God. Dat God hem verstoten heeft, dat God niet naar hem omziet, dat God hem geplaatst heeft in de situatie waar hij zich nu in bevind.
Wij kunnen leven zonder vrienden, zonder liefde, en zonder vreugde, maar kunnen wij leven zonder God?

Hij is alleen inderdaad, alleen zonder God.
Naar boven

Auteur Bericht
NOOMI401

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:36

Heel bijzonder al die reacties, ik moet me er eerst beter in verdiepen om mee te kunnen praten. Ik wil even doorgeven dat ik het gaaf vindt om hier zo mee bezig te zijn met mede-christenen!!!!!

Laatst aangepast door
NOOMI401
op dinsdag 8 december 2009, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
INSEARCH571

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:38

JILL658 schreef:
Hi Insearch,
Prachtig is dit, ik heb het op een poster staan, zowel in t engels en aan de andere kant in t nederlands. Ik heb die posters in voorraad nog 45 stuks.
Deze man was in een samenkomst van een conferentie en opeens ging hij bidden en dat hebben ze opgenomen. Ik geloof 2dagen daarna was deze man gestorven. Dit was zijn getuigenis. Jill

Zou ik deze poster kunnen bemachtigen ? Het is echt een prachtige tekst. Engels voelt bij mij eigenlijk vaak prettiger/sterker aan dan Nederlands
Naar boven

Auteur Bericht
NOOMI401

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:50

Quote:
Dingen die ik niet kan accepteren iets wat dan teveel water bij de wijn word gedaan en wat voor vele mensen als normaal word gezien kan ik daar niet achter staan. Je kan dingen snel makkelijk onder het vloerkleedje vegen met het idee alles met liefde te bedekken zo werkt de Heer niet. Hij is ook Rechtvaardig en behoren we ook in die dingen nuchter en waakzaam te blijven door ons te toetsen naar de Bijbel.
Want dat is het kostbaarste woord zuiverheid van de Ware Bron.

Natuurlijk is het zo dat er geen kerk perfect is net als dat er geen mens op aarde perfect is. Zoals al eerder gezegd.
Maar als je de Bijbel voor waar neemt, is het toch ook duidelijk dat we "gemeenschap" moeten hebben, "twee is beter dan een" hoe kun je elkaar helpen anders? Door anderen te bemoedigen en bemoedigd te worden, maar ook door vermaand te worden in liefde. Zo kun je door de Bijbel maar ook zeker door gemeenteleden en goede preken steeds "meer op Christus gaan lijken en Hem volgen"
Mijn mening is dat je dit niet kan zonder een gemeente/kerk.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:51

ANGELIQUE772 schreef:
Sola,

dank je wel voor je antwoord. Maar het is zoals je zegt : een persoonlijke iets tussen God en mij. En Zijn antwoord zal niet voor iedereen het zelfde zijn, wat voor de 1 goed is, kan dat voor de ander niet zijn. Maar ik heb al heel vaak mogen ervaren dat ik nooit bedrogen uitkom als ik op Hem vertrouw. Dat is toch de enige houvast die ik heb. Vandaar die keuze.

Dank je voor je antwoord Angelique....en inderdaad het is natuurlijk altijd een persoonlijk iets tussen God en een bepaald persoon.

Je kunt het n.l. net zo goed bekijken als jij het benadert. Voor jou is het misschien dan dus een geloofsdaad om juist in zo'n geval niets te doen en op God te vertrouwen. Ja, van die kant kun je het dus ook bekijken, als je daar dan ook maar geloof voor hebt. Alleen moet je dat dus dan weer ook uit volle overtuiging kunnen doen m.i.! En als je twijfelt dan is het misschien goed om voor jezelf toch de bijbel te bestuderen of je wel goed zit, want soms kunnen mensen ook op een m.i. nogal simplistisch manier met de bijbel omspringen.

Jezus leert ons echter in Zijn woord hoe we met datgene om moeten gaan, wat in de bijbel staat. Zo heeft Hij dat geopenbaard aan Zijn discipelen en aan de Emmausgangers.

Het is soms niet altijd makkelijk en soms moet je daarvoor strijden in gebed en steeds maar weer het woord lezen en bestuderen, misschien geholpen door bijbelstudies van anderen, om erachter te komen hoe je de bijbel moet verstaan op dat punt.
Soms moet je kauwen en herkauwen en blijven herkauwen en dan kun je ineens het licht krijgen....misschien wel op een moment, dat je er helemaal niet mee bezig bent, maar door iets wat iemand zegt op een bepaald ogenblik. Dergelijke momenten ken ik wel.

God bless you ! Moge Hij je bewaren en behoeden op al je wegen ! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 8 december 2009, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
HENK030

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:58

zal graag willen dat jullie voor mijn bid .Dat ik mijn dochter weer contact met mijn krijg .Het is nu bijna 2 jaar geleden dat ik ze niet gesproke heb wat er is gebeurd weet ik nu nog niet.En ik geloof dat gebed heel veel waarde heb en kracht geef
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 23:09

RELLOK036 schreef:
slaap kindje slaap....
of is dat ook roddelen?

Haha... die Rel Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ELLY361

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 23:16

RELLOK036 schreef:
slaap kindje slaap....
of is dat ook roddelen?

als we weten dat je slaapt gaan we roddelen over je rel,,
hahahah
oja wat gaan we roddelen dan,,

en wie wil er met mij roddelen

hahaahahh grapje hoor,
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 23:21

Wie is God of Jezus of de Heilige Geest voor je?
bedoel wat voor soort persoon ding of wat dan ook?
Zal zelf ff een start geven:
God is voor mij een Vader die is aardig en lief voor je maar als je wat uit vreet dan straf...Jezus is me vriend hij noemde ons ook vriend dus ik ben een vriend van hem....En de Heilige Geest is voor mij een ding wat je nodig hebt om verder te groeien en leren en soms geeft hij je ook gaves
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 23:29

HAAS141 schreef:
euh bbq doet ook wonderen Knipoog smiley Verlegen lachende smiley Lachende smiley
oja had toen een date met hekje489 dat was cool alleen ze was zo zwijgzaam....zei alleen piep.... had dorst denk ik
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 23:40

RELLOK036 schreef:
Wie is God of Jezus of de Heilige Geest voor je?
bedoel wat voor soort persoon ding of wat dan ook?
Zal zelf ff een start geven:
God is voor mij een Vader die is aardig en lief voor je maar als je wat uit vreet dan straf...Jezus is me vriend hij noemde ons ook vriend dus ik ben een vriend van hem....En de Heilige Geest is voor mij een ding wat je nodig hebt om verder te groeien en leren en soms geeft hij je ook gaves

Nou Rellok.......de Heilige Geest een ding? Geschokte, onthutste smiley Clown smiley
Hij is Geest dacht ik.

M.i. is de Heilige Geest, die van de Vader uitgaat en Die door de Heer naar deze aarde gezonden is op de eerste Pinksterdag, waarover je kunt lezen in Handelingen en Zich toen neerzette op iedere discipel van de Heer, die daar bijeen waren.

Die Heilige Geest gaf toen de kracht aan de discipelen om het werk van de Heer te beginnen en het evangelie te gaan verkondigen in de wereld

Hij is echt geen ding, want dingen zijn dingen en die leven niet en kunnen niet mensen het Eeuwige Leven geven en de Heilige Geest leeft en verheerlijkt de Here Jezus en Hij zal ons te binnen brengen al wat Jezus gezegd heeft en zal met ons zijn tot aan het einde der tijden. Hij zal nimmer meer uit ons gaan, omdat we verzegeld zijn met de Heilige Geest vanaf het moment, dat wij geloven in Jezus Christus volgens mij.
Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 8 december 2009, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 00:25

RELLOK036 schreef:
nah de oude ploeg sja die is er niet echt meer ook niet op forum en dan doel ik op een eelke een pieter een bulll een lien en moi ook wel ergens daar tussen gefliep.... maar een vast clubie? nee die is er niet zijn gewoon mensen die met elkaar dingen bespreken via forum of via de chat maar is dat een vast clubie? nee zijn onder tussen zat nieuwe mensen bij gekomen en onder tussen ook bij de club gekomen

ik bedoel onder een oud clubje, de mensen die wij toch wel héél erg lang kennen rolo ... nee niet alleen de mensen die bij mij thuis zón leuk feest hebben mee gemaakt, maar ook de mensen die zich ingezet hebben om het huis van henk 350 { nu niet meer op cm } opgeknapt hebben ...
luitjes ... jullie kennen inka en rellok misschien nog niet, maar hebben in het verleden, voor iemand toch een compleet appartement verbouwd ...
rellok als schilder en ik als timmerman ... samen zijn we tóch zón 10 weken bezig geweest ... ja , natuurlijk ook met andere leden van cm,
ik noem de loodgieter johan 400 ... de schoonmaaksters en noem maar op ...
de initiatief nemers, ene pieter en annette zijn ook al niet meer op cm,
maar wil alleen maar zeggen dat door zóiets wel een uuuh clubje ontstaat wat heel hecht met elkaar omgaat ... ik praat nu over een man of 10 denk ik
tóch wil ik benadrukken dat mijn en relloks bekenden ook open stonden voor nieuwelingen ... sterker nog ... we wilden niets anders, hoe meer zielen hoe meer vreugd ...
ik snap dat zoiets als een kliek word gezien ... grrrrr piepeltjes ... wij zijn christenen hoor ... broeders en zusters hé ...kom op zeg ...
wij zijn geen kliek ... willen jullie graag leren kennen ...

groetjes inka
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 00:30

HAAS141 schreef:
euh bbq doet ook wonderen Knipoog smiley Verlegen lachende smiley Lachende smiley

hahaha, is dat zo? ... mmmm dit streelt mij hoor, en hoop dit in de toekomst wéér te doen ...
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 01:01

[quote=JOLAN931]

helemaal mee eens jolan ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 10:07

eigenlijk hoort het volgende meer thuis op het topic
daar word ik nou vrolijk van.

na een paar weken worstelen met de kpn, kreeg ik gisteren
een factuur van ze.. zeer vaag allemaal.
heb er net eventjes over opgebeld,
nadat ik mijn telefoon had opgeladen.
deze keer had ik waarschijnlijk geen blonde dame aan de telefoon.
maar zij zei mij dat het bedrag op de factuur
een dezer dagen op mijn rekening zal staan.
nu maar hopen dat de dame het bij het juiste eind heeft.

word vervolgd
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 11:14

ROBBEDOES873 schreef:
Jaaaa die krijgt van mij ook een welkom terug Knuf wat is het forum zonder Sola Knipoog smiley

hoi Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 11:39

he pieter zijn jullie er ook weer
welkom terug knuf
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 12:10

PIETER649 schreef:
ge kos het niet laten he......
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 12:10

PIETER649 schreef:
ge kos het niet laten he......
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 12:11

LEPELTJE037 schreef:

Op ieder potje past een dekseltje!

maar ik ben geen pot....... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 12:12

LEPELTJE037 schreef:

Op ieder potje past een dekseltje!

maar ik ben geen pot....... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 12:13

INKA401 schreef:
ik bedoel onder een oud clubje, de mensen die wij toch wel héél erg lang kennen rolo ... nee niet alleen de mensen die bij mij thuis zón leuk feest hebben mee gemaakt, maar ook de mensen die zich ingezet hebben om het huis van henk 350 { nu niet meer op cm } opgeknapt hebben ...
luitjes ... jullie kennen inka en rellok misschien nog niet, maar hebben in het verleden, voor iemand toch een compleet appartement verbouwd ...
rellok als schilder en ik als timmerman ... samen zijn we tóch zón 10 weken bezig geweest ... ja , natuurlijk ook met andere leden van cm,
maar wil alleen maar zeggen dat door zóiets wel een uuuh clubje ontstaat wat heel hecht met elkaar omgaat ... ik praat nu over een man of 10 denk ik
tóch wil ik benadrukken dat mijn en relloks bekenden ook open stonden voor nieuwelingen ... sterker nog ... we wilden niets anders, hoe meer zielen hoe meer vreugd ...
ik snap dat zoiets als een kliek word gezien ... grrrrr piepeltjes ... wij zijn christenen hoor ... broeders en zusters hé ...kom op zeg ...

groetjes inka
als dat maar geen roddel op leverd... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WIM499

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 13:39

Waarom laat u uw kat buiten lekker vrij rondstruinen zonder dat u deze in het oog houdt? Het is een simpele vraag maar ik heb nog nooit goede argumenten gehoord. Eigenaren van honden zijn verplicht om ze aan de lijn te houden, de poep op te ruimen etc. Dat is heel vreemd. Elke kat kan doen en laten wat ze wil, want er is geen regelgeving. Kortom ik snap de mensen niet die hun kat zomaar over straat laten wandelen zonder enig toezicht. Wie kan mij dit uitleggen? En kom niet met het verhaal:"Katten moeten nu eenmaal vrij naar buiten kunnen". Want dan kunnen we net zo goed ook alle honden lekker los laten lopen, die willen dat net zo graag!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 14:32

INKA401 schreef:

groetjes inka

Heimwee naar die goede oude tijd? Knipoog smiley 'k Heb geen problemen met een kliek hoor, is toch alleen maar leuk dat (groepjes) mensen elkaar beter leren kennen? Daar is iedereen vrij in hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 14:33

Captain P is back! Welcome! Knipoog smiley
Wordt het toch nog gezellig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 14:40

Dat ding is inderdaad niet zo gelukkig gekozen, maar Hij doet wel dat werk in ons Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 14:54

RELLOK036 schreef:
slaap kindje slaap....
of is dat ook roddelen?

Stil nou.....ik wil slapen. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht