ChristianMatch

Forum

Onaardig gedoe in chat (en forum)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 236 237 238 239 240 241 242 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:13

CHATULIEM619 schreef:
Waarom heb je mij dan niet gemaild. Het lijkt wel of je op zoek bent naar medestanders.
Ik heb je in eerdere situaties meermalen gemaild, Chatuliem. Alleen dat heeft toen niets opgeleverd, omdat je bij voorbaat alles wat ik zeg al in twijfel wilt trekken (dus nee ik zoek geen uitvluchten). Daarom zal ik ook nu niet meer verder reageren hier op jou. Een en ander ligt, zoals al eerder aangegeven, bij Chris en daar hou ik het nu. Dat ik dit eerst gecombineer heb met reageren op forum, heb ik in mijn reactie naar Liesbeth in mijn ogen al voldoende belicht.

PUNT!

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 28 februari 2010, 13:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:15

HENK710 schreef:
@Pieter

Ik ga niet meer op je reactie in, aangezien ik al duidelijk heb gemaakt de werkelijke stand van zaken over wat er is gebeurd naar Chris gemaild te hebben. Als jij het wilt blijven verdraaien, is dat jouw ding...

Gegroet!

De werkelijke gang van zaken heeft Chris na kunnen lezen.... aan de hand daarvan heeft hij maatregelen genomen.
Dus ik hoef niet zonodig te draaien Lachende smiley
De enige die draait, of beter gezegd: probeert zich er uit te draaien... ben jij Henk.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:16

PIETER649 schreef:
De werkelijke gang van zaken heeft Chris na kunnen lezen.... aan de hand daarvan heeft hij maatregelen genomen.
Dus ik hoef niet zonodig te draaien Lachende smiley
De enige die draait, of beter gezegd: probeert zich er uit te draaien... ben jij Henk.

Met mij nog een aantal anderen die ook bij het gesprek waren, Pieter!
Maar ik hou nu echt op, want het enige waar jullie op uit zijn is mij weg krijgen hier en dat plezier gun ik jullie niet!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:28

HENK710 schreef:
Met mij nog een aantal anderen die ook bij het gesprek waren, Pieter!
Maar ik hou nu echt op, want het enige waar jullie op uit zijn is mij weg krijgen hier en dat plezier gun ik jullie niet!

Nou nee... ik wil jou hier niet weg hebben, verre van dat!!
Op dit moment lijkt het voor jou wellicht anders maar ik vind jou een waardevol deel van de cm-community.
Sterker nog.. ik mag jou wel
Jammer dat dit gebeurd is allemaal en er mensen van CM af zijn die ik ook tot mn vriendenkring reken, maar het is niet terug te draaien wat er gebeurd is.
Er is wel iets uit te leren voor de achterblijvers.
Wat ik nu graag zou zien is dat de chatroom weer gezellig word.

Krijgen we dat met zn allen voor elkaar Henk?
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:31

PIETER649 schreef:
We zijn zooo leuk politiek bezig nu Verlegen lachende smiley
Ik gooi er ook een stelling in:

Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland Lachende smiley

Meen je dat dat je Wilders en de PVV christelijk vind?

Hoe rijm je dat dan met hun doen en laten? Zoals de provocerende uitspraken die nergens anders toe dienen dan als oneliner. Die vooral oproepen tot haatdragendheid. Die praktisch waarschijnlijk niet uitvoerbaar zijn en er vooral toe dienen om in de publiciteit te komen.

Als ik de bijbel lees en probeer na te volgen ga ik zo niet met anderen om. Ik denk aan liefdevol/ rustig, gericht op vrede en niet op haat(dragendheid). Daarin hebben politici een voorbeeldfunctie en ik zoek de partij die daarin het meest integer en het minst gericht is op eigen belang/ het belang van de politiek leider. Want als de leiders van een volk al niet fatsoenlijk met elkaar om kunnen gaan, wat moet er dan van de mensen waar ze leiding aan geven terechtkomen?
Bij Wilders vind ik een dergelijke houding niet. En daarom ga ik ook niet op hem stemmen.

groetjes, Klaproos
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:32

PIETER649 schreef:

Zoals aangegeven, Pieter, dat is waar ik enkel naar streef! Maar daar zijn meer mensen voor nodig
Naar boven

Auteur Bericht
ALFAROMEO918

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:34

Vele jaren was dat een zilveren Davidssterhanger.

Ook mijn alachtone colega Truckers,vroegen,of ik Joods was.
Dan antwoorde ik,ik ben ingelijfd,bij dat Uitverkoren volk,maar niet van Joods bloede.
Wel dat mijn Hart altijd Bij dat Volk is,omdat ik Gods Woord geloof.

Dat werd gerespecteerd,door mijn moslims colega's,en zelfs een bepaalde vriendschap is daar ontstaan,zeker de turk Oskam,hij ging graag met mij in gesprek.
De laatste twee jaar draag ik een gouden Kruishanger,met het colier ook van goud.
Niemand vraag meer aan mij,wat die beweegreden is,in dat Christelijk geloof.
Die Davidsster viel op,ook in danszalen en kroegen,en werk.
Dan krijg je vragen,Nieuwschierigheid ? of ? meer te weten van dat symbool.
Het Kruis symbool,is geen crusifx,maar dat Jesus dat overwonnen heeft.

De Davidsster,is van oorsprong,een zegelteken,van joodse handel,zoals dat toen gebruikelijk was,in het Ot.
De Davidsster was gewoon een handelsmerkteken.
Dat teken is nu Shalom geworden,in de vlag,van Israël.
Vele dragen een kruishanger,zonder er de betekenis er van te weten,dat Jezus, Zoon van David genoemd werd,uit Joodse Bloede.

Word vervolgd,in mijn verder schrijven.

Shalom.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:43

Het is vandaag de 2-de lijdenszondag. Oftewel we zitten middenin de 40-dagen tijd. Een tijd voor veel Christenen om op 1 of andere manier te vasten.

Zelf wil ik deze tijd gebruiken om soberder te leven en niet te snoepen. Nu ben ik benieuwd hoe jullie invulling geven aan de voorbereidingstijd op Pasen en als je vast wat brengt het je?

groetjes, Klaproos
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:52

PIETER649 schreef:
Nou nee... ik wil jou hier niet weg hebben, verre van dat!!
Op dit moment lijkt het voor jou wellicht anders maar ik vind jou een waardevol deel van de cm-community.
Sterker nog.. ik mag jou wel
Jammer dat dit gebeurd is allemaal en er mensen van CM af zijn die ik ook tot mn vriendenkring reken, maar het is niet terug te draaien wat er gebeurd is.
Er is wel iets uit te leren voor de achterblijvers.
Wat ik nu graag zou zien is dat de chatroom weer gezellig word.

Ik hoop dat het voor jullie lukt maar voor velen zal het wel veel te laat komen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:52

HENK710 schreef:
Zoals aangegeven, Pieter, dat is waar ik enkel naar streef! Maar daar zijn meer mensen voor nodig

zullen we proberen cm te verbeteren en bij ons zelf beginnen dan maar?
wellicht volgt de rest dan ook Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:53

HENK710 schreef:
De weg daartoe is toch niet zo moeilijk Henk? Als je weer een reactie naar Chris stuurt wakker je het toch alleen maar aan?
Gewoon erkennen waar je zelf fout bent geweest, komen we al een heel eind.
Ik heb mij verloren en eenzaam gevoeld en niet gesteund door mensen van wie ik het toch hoopte. Hoe vaak heb jij je verloren gevoeld? En als je dan alleen maar te horen krijgt: ach het is niet zo erg, is dat dan steun geven?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:59

CHATULIEM619 schreef:
De weg daartoe is toch niet zo moeilijk Henk? Als je weer een reactie naar Chris stuurt wakker je het toch alleen maar aan?
Gewoon erkennen waar je zelf fout bent geweest, komen we al een heel eind.
Ik heb mij verloren en eenzaam gevoeld en niet gesteund door mensen van wie ik het toch hoopte. Hoe vaak heb jij je verloren gevoeld? En als je dan alleen maar te horen krijgt: ach het is niet zo erg, is dat dan steun geven?

Eerst lezen, dan pas reageren, Chatuliem. Dat toegeven is er allang geweest. En als jullie nu eens met mij ophouden met deze vuiligheid op het forum, dan hoeft Chris niet gemaild te worden! Zoals Pieter al zei, verbeter de wereld begin bij jezelf! Waarom dan verder blijven uitdagen?

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 28 februari 2010, 14:00
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:10

PIETER649 schreef:
hij snapt nu ff niks... hij is op vacantie... MET zn vriendin Anneke ( je weet wel, die hij zo vaak knuffelt op forum terwijl ze allang geen lid meer is ) Knipoog smiley Clown smiley

jippieee ... we zijn weer thuis, en hebben een waanzinnige vakantie gehad

een hééééle vette knuffel voor mijn anneke dus ...
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:12

oeps ... verkeerd topic ... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:16

INKA401 schreef:
oeps ... verkeerd topic ... Kussende smiley
Liefde maat blind he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:22

Zondag 28 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:

PERFECT WERK:

Breng meer tijd door met Mij allèèn, daar komt kracht en blijdschap uit voort, dat tot hechtere vriendschap zal leiden en je werk zeer ten goede zal komen.

Gebedstijden zijn tijden van groei, beperk deze tijden en vele uren van hard werken kunnen waardeloos zijn, de hemelse maatstaven zijn zo anders dan de aardse.

Bedenk, dat uit het standpunt van de Grote Vakman bezien, een slecht werktuig, dat constant werkt, maar ondeugdelijk werk levert, van weinig waarde is in vergelijking met het scherpe, sterke, volmaakte stuk gereedschap, dat slechts korte tijd wordt gebruikt, maar perfect werk produceert.
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:22

we zouden zeker als volwassen christenen zonder chris moeten kunnen die nu soms genoodzaakt word om als kleuterjuf op te moeten treden. en wat me opvalt is dat sommige mensen hier die klagen over dit is niet goed en dat is niet goed soms zelf het een en ander kunnen verbeteren. laat ik zeggen dat ik 1 brute sexuele opmerking minder erg zou vinden om naar me toegeworpen te krijgen dan al die andere vervelende dingen die sommige mensen eruitgooien en wat handig is om niet alleen maar het negatieve te zeggen maar ook het positieve. bepaalde mensen reageren op een bepaalde manier en krijgen dan weer ruzie met bepaalde mensen. zo gaat dat.

Over 34 maanden is het al 2012 en dat is op chat en forum goed te merken haha.

Laatst aangepast door
JEANFRITS816
op zondag 28 februari 2010, 14:25
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:24

JONATHAN890 schreef:
en volgens mij heb jij wel een sterke persoonlijkheid !
zo ervaar ik je wel in de communicatie met je en naar anderen toe

enne...niet naast je schoenen gaan lopen he?

Een sterke persoonlijkheid loopt nooit naast zijn/haar schoenen......... Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:28

JEANFRITS816 schreef:
Over 34 maanden is het al 2012 en dat is op chat en forum goed te merken haha.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:31

ik ben een weekje weg geweest ... jeetje rolo, wat heb je nou weer uitgespookt? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:36

PIETER649 schreef:
niet dat ik weet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
weet jij 3 wapenfeiten?

Die zullen er best wel zijn, alleen schetteren ze die niet zo voor zich uit steeds........ Knipoog smiley .

Weet jij dan die wapenfeiten niet Pieter....ben je zo alleen op het negatieve gefocussed?
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:39

HENK710 schreef:
Knipoog smiley

In de Gebedsroom is ECHTE VREDE Knipoog smiley
Daar is saamhorigheid en laten mensen
elkaar in hun waarde.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:44

SOLAFIDE630 schreef:
Die zullen er best wel zijn, alleen schetteren ze die niet zo voor zich uit steeds........ Knipoog smiley .

Weet jij dan die wapenfeiten niet Pieter....ben je zo alleen op het negatieve gefocussed?

Niet stemmen....heb je ook geen gezeur...... Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:47

HANNAH810 schreef:
ja; ben ik goed of ben ik goed, mary?? Clown smiley

Goed....en helemaal goed Hannah....sterke persoonlijkheid Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:49

CHATULIEM619 schreef:
Ik werd door jullie uitgelachen, jullie namen het en masse op voor Rel. Niemand van jullie had het vermogen om Rel toe te spreken, dat hij dit niet kon zeggen. Jij kan niet voor de ander bepalen wat onschuldig is, als de ander aangeeft dat je te ver gaat. Daarom kan ik jullie ook niet als vrienden beschouwen, omdat je voortdurend zoekt naar uitvluchten en opkomt voor een ander.

Heel jammer dat je niet gezien/gelezen hebt dat meerdere mensen in(en niet buiten!) die groepschat geprobeerd hebben te bemiddelen zonder partijdig te worden.
En masse uitgelachen?Nu oordeel je zelf ook......
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:49

PIETER649 schreef:

HENK710 schreef:

ik doe ook gezellig mee; wie volgt??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:51

PIETER649 schreef:

HENK710 schreef:

ik doe ook gezellig mee; wie volgt??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:52

PIETER649 schreef:
Er is inderdaad een "wij" Henk. Dat schrijf je heel correct....
Het onbegrip van waaruit sommige mensen hebben gehandeld, EN zelfs een ban hebben opgelopen, komt door de eenzijdige voorlichting die ze hebben gekregen.
Vanuit die valse informatie is er een demonisering in gang gezet die christenen onwaardig is.
Wel jammer dat er mensen zijn die op het forum met bijbelteksten gelardeerd "bewijzen" de juiste christelijke leer aan te hangen terwijl ze in een chatroom niet veel verder komen dan kleutergedrag.
Er heerst in de chatroom een sfeer van pestgedrag en opstookgedrag die in mijn ogen CM onwaardig is.
Als kleuterjuf Chris dan (helaas) weer moet ingrijpen en enkele kleuters verwijderd, ligt dat NIET aan het slachtoffer van pestgedrag maar aan de pestende kleuters zelf....

Jij noemt het hartverwarmend dat de achterblijvende kleuters hun sympathie uitspreken naar de weggestuurde kleuters....
Ik zou het hartverwamerder vinden als alle kleuters tot inkeer komen en begrijpen dat pestgedrag niet kan op deze site en de knuffelhoek eens zouden gebruiken om hun terechte excuses aan te bieden aan het slachtoffer

Dan bewijs je dat de kleuter op kan groeien naar een man Knipoog smiley

Verliefde smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:55

PIETER649 schreef:
niet dat ik weet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
weet jij 3 wapenfeiten?
Betreft de Jeugdzorg
Verandert er echt iets? Die vraag levert in het werkveld hakkelende antwoorden op. Zonder uitzondering zijn betrokkenen blij met de extra aandacht voor jeugdzorg die Rouvoets ministerie genereert. ,,Hij zet het thema hoog op de agenda, dat is een belangrijke overwinning’’, zegt hoogleraar jeugdrecht Mariëlle Bruning, ,,Al moet er inhoudelijk nog veel verbeterd worden.’’ Nelleke Groenewegen van het Nederlands Jeugdinstituut noemt het knap dat Rouvoet de moed niet in de schoenen is gezonken. ,,Jeugdzorg is zo complex, alles hangt met elkaar samen. Maar juist de integrale aanpak komt onvoldoende uit de verf.’’ Volgens Hans Kamps, voorzitter van MOgroep Jeugdzorg, wordt Rouvoet onderschat: ,,Hij heeft veel bereikt, alleen wordt het niet gezien.’’
Nederlands Dagblad 20 februari 2010
Da's één.. dus geen schaamhaargedoe maar iets wat in werking is gezet.. natuurlijk niet volmaakt maar ja, dat kan ook niet als je deel bent van een drie partijen regering. En iets wat al jaren verkokerd is krijg je ook niet binnen drie jaar volledig veranderd.

Vijf christelijke instellingen voor schuldhulpverlening hebben vrijdag het Nationaal Platform Schuldpreventie en Schuldhulp (NCPS) opgericht. Dat gebeurde tijdens een symposium over schuldhulpverlening dat de fractie van de ChristenUnie in de Tweede Kamer organiseerde voor lokale bestuurders van de partij.
Het platform is ontstaan mede door de inzet van ChristenUnie-Kamerlid Cynthia Ortega, die schuldpreventie en schuldhulp in haar portefeuille heeft. Zij vraagt in de Tweede Kamer regelmatig aandacht voor de problemen rond schuldhulpverlening. Via een motie heeft zij ervoor gezorgd dat staatssecretaris Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vijf miljoen euro beschikbaar stelt voor de gezamenlijke activiteiten van vrijwilligers in de schuldhulpverlening, waaronder de kerken.

Een praktische en o zo noodzakelijke actie. Ik kom in mijn werk bijna alleen maar mensen tegen met schulden. De wachtlijsten bij de schuldhulpbureau's zijn ontzettend groot. Goed dat er daadwerkelijk meer gebeurt.

‘ChristenUnie doet in Venlo wat Wilders niet durft’
woensdag 04 november 2009 17:05 Geert Wilders laat de kiezers in z’n eigen geboorteplaats in de kou staan. Dat zei Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie, tijdens een bezoek aan Venlo. Slob laakte het gebrek aan vertrouwen dat Wilders jegens de bevolking van Venlo toont. De ChristenUnie doet, voor het eerst, wél mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in de Limburgse stad.
Slob, tijdens een spreekbeurt op uitnodiging van de ChristenUnie in Venlo: ,,Wilders vond het risico van meedoen aan de verkiezingen hier te groot. Hij warmt zich gretig aan vrijblijvende peilingen maar als het erop aankomt z’n aanhang in vertrouwen te nemen en ook lokaal politieke verantwoordelijkheid te dragen, dan laat hij ze in de kou staan. Ik ben blij dat het de ChristenUnie wél gelukt is met een gekwalificeerde kandidatenlijst en een stevig programma aan de herindelingverkiezingen in Venlo mee te doen. Juist in deze turbulente tijd is het van belang om bestuurlijke verantwoordelijkheid te nemen. Daarvoor zijn wij als ChristenUnie ook opgericht. Niet om thuis bij de haard te gaan zitten en de confrontatie met politieke tegenstanders te mijden.”

In Venlo worden over twee weken (18 november) al verkiezingen gehouden. De ChristenUnie doet voor de eerste keer mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Venlo. In de afgelopen jaren is het aantal ChristenUnie-leden en -stemmers in Limburg fors toegenomen.

Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
INEZ910
op zondag 28 februari 2010, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 14:55

LIESBETH326 schreef:
Henk, ik waardeer over het algemeen je bijdragen op het forum. Ze getuigen van verstand en inzicht, vind ik. En dat is altijd welkom!

Van deze bijdrage kreeg ik echter een nare smaak in m'n mond:
1. Ik vind het woord verbondenheid niet echt gepast in deze. Verbondenheid gaat voor mij veel dieper dan het delen van een mening/samen opkomen voor iemand.
2. Het suggereert dat cm onjuist gehandeld heeft (denk aan de woorden 'elkaar steunen in moeilijke tijden'. Kom op zeg! Geband worden van cm zou ik niet gauw moeilijke tijden noemen, hooguit een vervelende tijd. Ik vertrouw erop dat cm hierin juist heeft gehandeld. Zou ik daar mijn twijfels bij hebben, dan zou ik dat bij cm neerleggen en niet het ongenoegen spuien op het forum (ook niet met gebruik van diplomatieke woorden).
3. Ik zit niet te wachten op door jou aangewezen lichtpunten en bemoedigingen. Die ontdek ik liever zelf Knipoog smiley

Soms denk ik, er is een mediator aan je verloren gegaan Knipoog smiley (of doe je dat heel toevallig als werk?)
Dat is een compliment en het is ook een valkuil... we kunnen teveel op zoek zijn naar het compromis en binnen dat compromis kan heel veel goed gepraat worden.

Ik heb die valkuil ook... bekijk alles van weet ik hoeveel standpunten en overal zit vaak een kern van waarheid in. Dat maakt me flexibel en tolerant. En heel eerlijk kijkend naar mezelf, daarmee kan ik lang vermijden om echt positie in te nemen Smiley met dichtgeplakte mond

Ik heb overwogen om dit privé naar je sturen vanwege de persoonlijkheid, maar heb de inschatting gemaakt dat het toch wel op het forum zou passen. Ik hoop dat je die mening met me deelt en anders spijt het me en zal ik het op je verzoek verwijderen.

Verliefde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 236 237 238 239 240 241 242 ... 6194 Volgende
Pagina 239 van 6194