Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 01:29
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | rechtvaardiging door de 10geboden is er niet, geen mens is in staat deze te houden. Het enige wat je zult ervaren als je dit gaat proberen is constant maar zien dat je t niet kan. Leven naar deze wil van God lukt dus niet. |
rechtvaardiging door de 10geboden is er niet, geen mens is in staat deze te houden.
Vraagje: Hoe werd de Here Jezus dan gerechtvaardigd door God? Hij was mens en heeft geen gebod van Zijn Vader overtreden.
Het enige wat je zult ervaren als je dit gaat proberen is constant maar zien dat je t niet kan. Leven naar deze wil van God lukt dus niet.
Is niet mijn ervaring, ik heb ervoor gekozen om gehoorzaam te willen zijn nadat ik wedergeboren ben. Het is niet moeilijk maar geeft wel een strijd tussen geest en vlees, zoals Paulus het bij zichzelf ervaarde, "ik elllendig mens, wil het goede doen maar doe het verkeerde". Daarom heb ik de genade nodig van God (de Here Jezus) en betekend Hij mij erg veel. Hij wordt voor mij steeds groter hierdoor.
Leven naar deze wil van God lukt dus niet.
Jammer, dan heeft men het eigenlijks al verloren. Streven naar de wil van God maakt sterk, krachtig en geeft rust. Daarmee kan je bergen verzetten.
shalom.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 28 februari 2010, 01:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 01:56
|
|
|
THOMAS968 schreef: | IS pleonasme Sola. Het is niet gelijk aan een pleonasme, zoals je dat met =pleonasme aangeeft.
Thomas |
Right you are ! Is geen wiskunde inderdaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 02:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het heel navrant dat je dit verbondenheid durft te noemen. Omdat het in mijn ogen meer het volhouden is van verdraainngen en leugens. Die zgn. verbondenheid betekende ook vijandig tegenover anderen. Elkaar opfokken in de pv chat, mensen beschimpen, bedreigen. Dat is geen verbondenheid die bij een christen past. Dat is een verbondenheid vanuit een andere bron. Drie mensen geband door dit alles en schaamteloos durf je te stellen dat het jullie dichter bij elkaar gebracht heeft? Misschien wel dichter bij elkaar maar verder van Christus. Het geeft alleen blijk van dat je werkelijk niks snapt van geestelijke zaken. Deze verbondenheid was niet uit Christus en zeker niet op de manier zoals God het bedoeld had. Ik denk dat we eens gezamenlijk de zondes zouden moeten belijden die we gedaan hebben de laatste dagen. Als dit verbondenheid is die je zoekt, ben ik blij dat ik er geen deel van uit gemaakt heb. |
en weer lekker positief bezig chatuliem dank je voor je inbreng
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 02:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het verschil is dat dat volk in de rosse buurt niet loopt te krijsen om emancipatie. Het verschil is ook dat je niet zo geconfronteerd wordt met dit asociale gedrag. Als je er niets mee te maken wilt hebben, hoef je er ook niets van te weten. Het verschil is dat dat volk je lastig valt op parkeerplaatsen en in parken. En dan met een grote mond beweert dat het zo moeilijk is geaccepteerd te worden in de maatschappij. Het verschil is dat dit soort volk zich niet wil aanpassen, maar van ons verwacht dit gedrag te accepteren. En als we daar moeite mee hebben, discrimineren we. En geloof me, dit is geen kleine minderheid, het is sterk vertegenwoordig in deze scene. Dit druist in tegen al mijn christelijke en democratische principes. En medelijden heb ik zeker niet met ze. |
Nou, chat dat is niet waar......ook de hoeren willen emancipatie m.i., althans er zijn er die dat voorstaan. Bepaalde hoeren willen gewoon gezien worden als dat ze een `normaal` beroep uitoefenen en willen ook een organisate, die opkomt voor hun belangen. Daar is al genoeg publiciteit aan gegeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 08:49
|
|
|
ELLY361 schreef: | BEDOELING IS ONRUST ZAAIEN onder de vaste leden ,,,,,,,,,,,,hoop nie dat dit de bedoeling is dat er op zo,n manier juist roddels komen ,,,,,,,,,,,,,,,,,want een heleboel leden hebben op een ander manier ook contact dus,,,enne straks durf niemand meer een mening teg even,,,,,,,,,,sorry maar dat komt de sfeer van cm ook nie te goede chris |
elly, ik moet zeggen dat ik Christianmatch groot gelijk geef, wanneer zij er voor kiezen om cm een Christelijke site te laten zijn, waar sexuele intimidatie via de mail, grof taalgebruik in een openbare chat, discriminatie en al wat dies meer zij, niet wordt geaccepteerd.
ik kan niet alle beslissingen van Christianmatch volgen, maar uiteindelijk hoeft dat ook niet denk ik; ik beheer de site namelijk niet.
persoonlijk kan ik mezelf prima redden wanneer er byzonder getinte boodschappen mijn mailbox inrollen, maar er zijn ook mensen die dat niet kunnen. zelfs al zou christianmatch beslissingen nemen waar ik persoonlijk niet achter zou staan, dan nóg is dat aan christianmatch.
en ik hoop eigenlijk dat het er aan mee werkt, het ruzie-gehalte naar beneden te brengen op de groepschat en op het forum. ik vind het namelijk jammer, wanneer ik zie dat er (gezellige) mensen zijn, die elke tien minuten op de groeps-chat om t hoekje komen kijken of de ruzie (lees digitale steniging) van bepaalde personen inmiddels voltooit is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 09:00
|
|
|
RENSKE067 schreef: | en weer lekker positief bezig chatuliem dank je voor je inbreng | In mijn ogen zijn vele van jullie misleid door een valse geest. En als we dat niet aanpakken, wordt het alleen maar erger hier. Dan durven mensen niks meer te zeggen, omdat ze dan bang zijn om eruit te liggen. Ik wil Christus volgen en in de waarheid leven. En ik zou iedereen op willen roepen datzelfde te doen. Als je niet vanuit de verbondenheid met Christus met elkaar wilt leven, dan zal de waarheid ver te zoeken zijn. Je kunt wel stellen, dat het misschien negatief over komt, maar lees dan eens goed de bijdrages en de vermaningen van Chris door. En verberg je niet achter leugens. Wij hebben ons niet gedragen, ga dan niet doen alsof dat zomaar geoorloofd is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 09:02
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | en volgens mij heb jij wel een sterke persoonlijkheid ! zo ervaar ik je wel in de communicatie met je en naar anderen toe
enne...niet naast je schoenen gaan lopen he? |
ik zeg alleen beleefd; dank je, jonathan...... en mn schoenen houd ik dan nog even aan.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 09:28
|
|
|
MAR907 schreef: | rechtvaardiging door de 10geboden is er niet, geen mens is in staat deze te houden. Vraagje: Hoe werd de Here Jezus dan gerechtvaardigd door God? Hij was mens en heeft geen gebod van Zijn Vader overtreden. | Jezus had geen rechtvaardiging nodig. Hij is als mens (Hij is nog steeds mens) Zijn godheid nooit verloren en zo altijd zonder zonde geweest. Zonder zonde heb je geen rechtvaardiging nodig!
MAR907 schreef: | Het enige wat je zult ervaren als je dit gaat proberen is constant maar zien dat je t niet kan. Leven naar deze wil van God lukt dus niet.
Is niet mijn ervaring, ik heb ervoor gekozen om gehoorzaam te willen zijn nadat ik wedergeboren ben. Het is niet moeilijk maar geeft wel een strijd tussen geest en vlees, zoals Paulus het bij zichzelf ervaarde, "ik elllendig mens, wil het goede doen maar doe het verkeerde". Daarom heb ik de genade nodig van God (de Here Jezus) en betekend Hij mij erg veel. Hij wordt voor mij steeds groter hierdoor. |
In mijn ogen zeg je niet echt iets anders als Jonathan. Beiden geven jullie aan dat we als mens God keihard nodig hebben! Want vanuit onszelf kennen we, zoals je aangeeft, een enorme strijd tussen geest en vlees. Zo merken we, dat we het niet zelf redden, zoals Jonathan aangeeft in een soortgelijke strekking als Paulus in het door jou genoemde gedeelte. We hebben allen God nodig. En God komt zowaar naar ons toe met Zijn Geest om in ons te wonen, zodat we weer kunnen groeien naar Hem toe, waartoe Hij ons geschapen heeft!
MAR907 schreef: | Leven naar deze wil van God lukt dus niet.
Jammer, dan heeft men het eigenlijks al verloren. Streven naar de wil van God maakt sterk, krachtig en geeft rust. Daarmee kan je bergen verzetten. |
Streven naar kán sterk maken en rust geven inderdaad. Maar zoals zojuist al duidelijk is geworden (ook in jouw stukje hiervoor al), hebben we God daarvoor nodig! Uit onszelf lukt het immers niet. Ook hier geldt weer dat jullie beiden in mijn ogen hetzelfde zeggen, alleen dan in andere woorden. Want Jonathan geeft niet aan dat alles al verloren is, hij benadrukt enkel het menselijke onvermogen en daarmee, zonder het direct te noemen, de benodigde genade van God! Zonder God kan zelfs het streven nog onrust teweeg brengen in een mens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 09:34
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Leert de bijbel ons niet om God aan te spreken met Vader en met U? |
Staat er werkelijk U of is dat de Nederlandse interpretatie geweest. Zoals ook al door anderen aangegeven, staat in diezelfde Bijbel in andere talen de jij-vorm duidelijk te lezen. Er is voor beide vormen wel iets te zeggen. En nee, ik geloof niet dat God zal vallen over een U of een jij. Het gaat Hem toch om het hart achter die woorden?!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 28 februari 2010, 09:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 09:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het heel navrant dat je dit verbondenheid durft te noemen. Omdat het in mijn ogen meer het volhouden is van verdraainngen en leugens. Die zgn. verbondenheid betekende ook vijandig tegenover anderen. Elkaar opfokken in de pv chat, mensen beschimpen, bedreigen. Dat is geen verbondenheid die bij een christen past. Dat is een verbondenheid vanuit een andere bron. Drie mensen geband door dit alles en schaamteloos durf je te stellen dat het jullie dichter bij elkaar gebracht heeft? Misschien wel dichter bij elkaar maar verder van Christus. Het geeft alleen blijk van dat je werkelijk niks snapt van geestelijke zaken. Deze verbondenheid was niet uit Christus en zeker niet op de manier zoals God het bedoeld had. Ik denk dat we eens gezamenlijk de zondes zouden moeten belijden die we gedaan hebben de laatste dagen. Als dit verbondenheid is die je zoekt, ben ik blij dat ik er geen deel van uit gemaakt heb. |
Wat ik heb willen zeggen Chat, is dat er duidelijk wordt opgekomen voor andere mensen vanuit een stuk onbegrip over wat er gebeurt. Wat mij betreft is er geen vijandigheid. Dus waarom mij dat nu weer in de schoenen geschoven wordt.... En dan je opmerking over het onderling over dingen praten. Waarom daar zo moeilijk over doen als anderen het doen, terwijl er, zo is bekend, door jou ook met anderen over deze kwestie wordt nagekaart? Is dat niet meten met twee maten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 09:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wij hebben ons niet gedragen, ga dan niet doen alsof dat zomaar geoorloofd is. |
Dit is al een hele stap voorwaarts, Chatuliem. Je spreekt over "wij"! Alleen is het jammer dat dus niet heel die "wij" hetzelfde behandeld is...en dat is waar mensen hier moeite mee hebben op dit moment. Dat is wat ze in gesprek brengt met anderen. Dat is zoeken naar verbondenheid, niet uit vijandigheid, maar uit onbegrip met de situatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 10:37
|
|
|
HENK710 schreef: | Staat er werkelijk U of is dat de Nederlandse interpretatie geweest. Zoals ook al door anderen aangegeven, staat in diezelfde Bijbel in andere talen de jij-vorm duidelijk te lezen. Er is voor beide vormen wel iets te zeggen. En nee, ik geloof niet dat God zal vallen over een U of een jij. Het gaat Hem toch om het hart achter die woorden?! |
Ik denk dat t niets uitmaakt, hoe het in welke taal ook staat. Het gaat om het hart, zoals jij ook al schreef.
Ik kan mij voorstellen dat als je geleerd hebt ouderen, je ouders en dergelijke met u aan te spreken, je dit dan ook doet als t gaat om God. Ik hoor idd christenen die dan je of jij gebruiken.
Dan het woord papa....ik vind dat wel heel mooi. Zelf heb ik niet zo'n aardse vaderband in t verleden gehad, waarvan ik alleen maar liefde ervaarde. Daarom is t voor mij ook heel lang moeilijk geweest God als mijn vader te zien. t Boek t vaderhart van God heeft mij veel geleerd, en ik beschouw Hem nu als mijn hemelse vader, daarom vind ik papa mooi, vertrouwelijk, intiem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOESJE344
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 11:15
|
|
|
Wie durft zich een christen te noemen die andere mensen zo vernederen? Een echte christen kijkt naar die zware last van zichzelf maar veroordeelt niemand. We mogen niet discrimineren, maar Christus vraagt ons een voorbeeld te zijn als cristen, en niet te veroordelen. Jullie mogen je wel eens gaan schamen. Valt mee dat de buitenlanders nog niet aan bod geweest zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:06
|
|
|
Beste Chatuliem, volgens mij zit het probleem hem niet in leerstukken zeg maar (mag je wel of niet samenwonen of te communie als je homo bent en meer zaken) . Het gaat vaak over de manier waarop dingen die gebracht worden. C'est le ton qui fait la musique(het is de toon die de muziek maakt). Wat me verbaast is dat sommige mensen gewoon niet door hebben hoe scherp ze kunnen zijn. Het zelfde kan dus even duidelijk maar wel op mildere toon geformuleerd worden soms. Ik ben heel direct,maar ik streef ernaar dat mensen zich niet gekwetst hoeven voelen.
Als christianmatch alle leden onder de loep zou nemen van het afgelopen jaar zou er een enorm gedeelte een ban gekregen hebben omdat we nu eenmaal met velen ,dingen hebben gezegd of gedaan die niet horen. Het is zo uit de hand gelopen omdat er niet te gauw een klacht is ingediend en dan gaat het maar door.Nu raken de mensen daar weer opstandig van waardoor er bans bijkomen. Er is iemand verwijderd om die reden lees dat stukje eens en vraag je eens af hoe hij dezelfde boodschap had kunnen geven zonder ban. als we dat met zijn allen zo doen dan gaat het beter op chat en forum.
Laatst aangepast door
|
JEANFRITS816
|
op zondag 28 februari 2010, 12:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:12
|
|
|
HENK710 schreef: | Dit is al een hele stap voorwaarts, Chatuliem. Je spreekt over "wij"! Alleen is het jammer dat dus niet heel die "wij" hetzelfde behandeld is...en dat is waar mensen hier moeite mee hebben op dit moment. Dat is wat ze in gesprek brengt met anderen. Dat is zoeken naar verbondenheid, niet uit vijandigheid, maar uit onbegrip met de situatie. |
Er is inderdaad een "wij" Henk. Dat schrijf je heel correct.... Het onbegrip van waaruit sommige mensen hebben gehandeld, EN zelfs een ban hebben opgelopen, komt door de eenzijdige voorlichting die ze hebben gekregen. Vanuit die valse informatie is er een demonisering in gang gezet die christenen onwaardig is. Wel jammer dat er mensen zijn die op het forum met bijbelteksten gelardeerd "bewijzen" de juiste christelijke leer aan te hangen terwijl ze in een chatroom niet veel verder komen dan kleutergedrag. Er heerst in de chatroom een sfeer van pestgedrag en opstookgedrag die in mijn ogen CM onwaardig is. Als kleuterjuf Chris dan (helaas) weer moet ingrijpen en enkele kleuters verwijderd, ligt dat NIET aan het slachtoffer van pestgedrag maar aan de pestende kleuters zelf....
Jij noemt het hartverwarmend dat de achterblijvende kleuters hun sympathie uitspreken naar de weggestuurde kleuters.... Ik zou het hartverwamerder vinden als alle kleuters tot inkeer komen en begrijpen dat pestgedrag niet kan op deze site en de knuffelhoek eens zouden gebruiken om hun terechte excuses aan te bieden aan het slachtoffer
Dan bewijs je dat de kleuter op kan groeien naar een man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Beetje makkelijk Pieter. De CU is een klein partijtje, maar heeft wel een redelijk stempel op het akkoord gedrukt en ook op het beleid. In Nederland stem je op een partij die in het coalitieoverleg inlevert. Ik vind dat ze het redelijk hebben gedaan, gezien de grootte en de omstandigheden.
Thomas |
Altijd ideaal om een selectief geheugen te hebben he... CU is accoord gegaan met embryoselectie... Middelkoop kwam zeer onhandig in het nieuws met de manier waarop hij de dienstplicht ontweken had... Rouvoet kwam in het nieuws door de schaamhaarregistratie....
nounounou... ze hebben het goed gedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:25
|
|
|
HENK710 schreef: | De hele heisa van de afgelopen dagen heeft in elk geval duidelijk gemaakt dat mensen elkaar hier op CM ook kunnen steunen in moeilijke tijden. Laat dat dan een mooi lichtpunt zijn voor de nog aanwezige leden en een bemoediging om juist daar ook oog voor te houden, ook als er soms dingen gebeuren waar jij als lid het niet terecht vindt. De verbondenheid die getoond wordt in het opkomen voor iemand anders is verwarmend! |
Henk, ik waardeer over het algemeen je bijdragen op het forum. Ze getuigen van verstand en inzicht, vind ik. En dat is altijd welkom!
Van deze bijdrage kreeg ik echter een nare smaak in m'n mond: 1. Ik vind het woord verbondenheid niet echt gepast in deze. Verbondenheid gaat voor mij veel dieper dan het delen van een mening/samen opkomen voor iemand. 2. Het suggereert dat cm onjuist gehandeld heeft (denk aan de woorden 'elkaar steunen in moeilijke tijden'. Kom op zeg! Geband worden van cm zou ik niet gauw moeilijke tijden noemen, hooguit een vervelende tijd. Ik vertrouw erop dat cm hierin juist heeft gehandeld. Zou ik daar mijn twijfels bij hebben, dan zou ik dat bij cm neerleggen en niet het ongenoegen spuien op het forum (ook niet met gebruik van diplomatieke woorden). 3. Ik zit niet te wachten op door jou aangewezen lichtpunten en bemoedigingen. Die ontdek ik liever zelf
Soms denk ik, er is een mediator aan je verloren gegaan (of doe je dat heel toevallig als werk?) Dat is een compliment en het is ook een valkuil... we kunnen teveel op zoek zijn naar het compromis en binnen dat compromis kan heel veel goed gepraat worden.
Ik heb die valkuil ook... bekijk alles van weet ik hoeveel standpunten en overal zit vaak een kern van waarheid in. Dat maakt me flexibel en tolerant. En heel eerlijk kijkend naar mezelf, daarmee kan ik lang vermijden om echt positie in te nemen
Ik heb overwogen om dit privé naar je sturen vanwege de persoonlijkheid, maar heb de inschatting gemaakt dat het toch wel op het forum zou passen. Ik hoop dat je die mening met me deelt en anders spijt het me en zal ik het op je verzoek verwijderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:35
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er is inderdaad een "wij" Henk. Dat schrijf je heel correct.... Het onbegrip van waaruit sommige mensen hebben gehandeld, EN zelfs een ban hebben opgelopen, komt door de eenzijdige voorlichting die ze hebben gekregen. Vanuit die valse informatie is er een demonisering in gang gezet die christenen onwaardig is. Wel jammer dat er mensen zijn die op het forum met bijbelteksten gelardeerd "bewijzen" de juiste christelijke leer aan te hangen terwijl ze in een chatroom niet veel verder komen dan kleutergedrag. Er heerst in de chatroom een sfeer van pestgedrag en opstookgedrag die in mijn ogen CM onwaardig is. Als kleuterjuf Chris dan (helaas) weer moet ingrijpen en enkele kleuters verwijderd, ligt dat NIET aan het slachtoffer van pestgedrag maar aan de pestende kleuters zelf....
Jij noemt het hartverwarmend dat de achterblijvende kleuters hun sympathie uitspreken naar de weggestuurde kleuters.... Ik zou het hartverwamerder vinden als alle kleuters tot inkeer komen en begrijpen dat pestgedrag niet kan op deze site en de knuffelhoek eens zouden gebruiken om hun terechte excuses aan te bieden aan het slachtoffer
Dan bewijs je dat de kleuter op kan groeien naar een man |
Pieter, 'k ben het lang niet altijd met je eens. Maar in dit geval sla je volgens mij de spijker op de kop. Ik voel me voor even verbonden met je. Volgens mij moeten we de problemen ook in perspectief zien. Op CM staan meer dan 2000 mensen, het grootste deel weet niet wat er gebeurd is. Ik heb besloten me er verder inhoudelijk niet mee te bemoeien, dat laat ik in alle vertrouwen aan Chris over. Ik heb er wel m'n gedachten over, maar die hou ik voor me. Ik voel me op deze manier op CM - het dagelijkse leven is wat anders - prettiger als einzelgänger. Bij de genoemde verbondenheid heb ik echt grote twijfels, dan ben ik liever een buitenbeentje.
Fijn CM, dat jullie de kwaliteit van deze site bewaken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In mijn ogen zijn vele van jullie misleid door een valse geest. En als we dat niet aanpakken, wordt het alleen maar erger hier. Dan durven mensen niks meer te zeggen, omdat ze dan bang zijn om eruit te liggen. Ik wil Christus volgen en in de waarheid leven. En ik zou iedereen op willen roepen datzelfde te doen. Als je niet vanuit de verbondenheid met Christus met elkaar wilt leven, dan zal de waarheid ver te zoeken zijn. Je kunt wel stellen, dat het misschien negatief over komt, maar lees dan eens goed de bijdrages en de vermaningen van Chris door. En verberg je niet achter leugens. Wij hebben ons niet gedragen, ga dan niet doen alsof dat zomaar geoorloofd is. |
en jij had zo'n grote mond over zelfreflectie in de chatbox? vele van ons zijn misleid door een valse geest? klinkt ook weer heel positief en opbouwend verbeter de wereld begin bij jezelf he maar ik ben blij dat er blijkbaar toch nog iemand wordt geleid door de goede Geest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:46
|
|
|
PIETER649 schreef: | Altijd ideaal om een selectief geheugen te hebben he... CU is accoord gegaan met embryoselectie... Middelkoop kwam zeer onhandig in het nieuws met de manier waarop hij de dienstplicht ontweken had... Rouvoet kwam in het nieuws door de schaamhaarregistratie....
nounounou... ze hebben het goed gedaan |
En verder was er geen nieuws betreffende de CU?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:46
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er is inderdaad een "wij" Henk. Dat schrijf je heel correct.... Het onbegrip van waaruit sommige mensen hebben gehandeld, EN zelfs een ban hebben opgelopen, komt door de eenzijdige voorlichting die ze hebben gekregen. Vanuit die valse informatie is er een demonisering in gang gezet die christenen onwaardig is. Wel jammer dat er mensen zijn die op het forum met bijbelteksten gelardeerd "bewijzen" de juiste christelijke leer aan te hangen terwijl ze in een chatroom niet veel verder komen dan kleutergedrag. Er heerst in de chatroom een sfeer van pestgedrag en opstookgedrag die in mijn ogen CM onwaardig is. Als kleuterjuf Chris dan (helaas) weer moet ingrijpen en enkele kleuters verwijderd, ligt dat NIET aan het slachtoffer van pestgedrag maar aan de pestende kleuters zelf....
so pieter..........da's goed duidelijk..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:47
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Henk, ik waardeer over het algemeen je bijdragen op het forum. Ze getuigen van verstand en inzicht, vind ik. En dat is altijd welkom!
Van deze bijdrage kreeg ik echter een nare smaak in m'n mond: 1. Ik vind het woord verbondenheid niet echt gepast in deze. Verbondenheid gaat voor mij veel dieper dan het delen van een mening/samen opkomen voor iemand. 2. Het suggereert dat cm onjuist gehandeld heeft (denk aan de woorden 'elkaar steunen in moeilijke tijden'. Kom op zeg! Geband worden van cm zou ik niet gauw moeilijke tijden noemen, hooguit een vervelende tijd. Ik vertrouw erop dat cm hierin juist heeft gehandeld. Zou ik daar mijn twijfels bij hebben, dan zou ik dat bij cm neerleggen en niet het ongenoegen spuien op het forum (ook niet met gebruik van diplomatieke woorden). 3. Ik zit niet te wachten op door jou aangewezen lichtpunten en bemoedigingen. Die ontdek ik liever zelf
Soms denk ik, er is een mediator aan je verloren gegaan (of doe je dat heel toevallig als werk?) Dat is een compliment en het is ook een valkuil... we kunnen teveel op zoek zijn naar het compromis en binnen dat compromis kan heel veel goed gepraat worden.
Ik heb die valkuil ook... bekijk alles van weet ik hoeveel standpunten en overal zit vaak een kern van waarheid in. Dat maakt me flexibel en tolerant. En heel eerlijk kijkend naar mezelf, daarmee kan ik lang vermijden om echt positie in te nemen
Ik heb overwogen om dit privé naar je sturen vanwege de persoonlijkheid, maar heb de inschatting gemaakt dat het toch wel op het forum zou passen. Ik hoop dat je die mening met me deelt en anders spijt het me en zal ik het op je verzoek verwijderen. |
Dank voor je opbouwende woorden, Liesbeth. En ja, ik ben me bewust van de uitdaging die ook een valkuil is.
Wat betreft het onjuist handelen wat ik suggereer: dat klopt. Er is in mijn ogen door meerdere mensen onjuist gehandeld. Er is een loopje genomen met een bepaalde opmerking die niets ernstigs in zich had. Er is te fel gereageerd naar de mensen die in die opmerking wel een aantijging zagen. Er is vervolgens op een eenzijdige belichting een ban uitgesproken. En ja, dat vind ik spijtig. Niet enkel die laatste stap, maar ook de andere.
Daarnaast ben ik door enkelen tot onderdeel van een hetze gebombardeerd, wat hier op het forum in wat meer gedekte termen wel duidelijk gemaakt wordt. Zodoende heb ik ervoor gekozen toch te reageren via het forum, zoals jij nu ook daarvoor hebt gekozen. Maar ook achter de schermen ben ik wel in gesprek om het tij te keren.
Ik ben me ervan bewust dat mijn keuzes niet altijd de juiste zullen zijn en soms meer negativiteit zullen oproepen. Maar ik sta wel achter mijn keuzes, zonder direct vijandig te staan tegenover anderen, wat me dus wel publiek in de schoenen geschoven wordt. Dan kan ik continu daartegenin gaan, maar ik heb juist dat willen doorbreken met het benoemen van een positieve opmerking.
Spijtig genoeg wordt meteen daar toch weer negatief op gereageerd met termen als kleuterklas en dergelijke. Ik ben daarom blij met jou meer positief-kritische bijdrage, waar anderen van kunnen leren (inclusief mezelf).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:52
|
|
|
INEZ910 schreef: | En verder was er geen nieuws betreffende de CU? |
niet dat ik weet weet jij 3 wapenfeiten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:52
|
|
|
so pieter..........da's goed duidelijk..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:53
|
|
|
HENK710 schreef: | Wat ik heb willen zeggen Chat, is dat er duidelijk wordt opgekomen voor andere mensen vanuit een stuk onbegrip over wat er gebeurt. Wat mij betreft is er geen vijandigheid. Dus waarom mij dat nu weer in de schoenen geschoven wordt.... En dan je opmerking over het onderling over dingen praten. Waarom daar zo moeilijk over doen als anderen het doen, terwijl er, zo is bekend, door jou ook met anderen over deze kwestie wordt nagekaart? Is dat niet meten met twee maten? | Ik kan me niks voorstellen bij met twee maten meten, zo ken ik Chris ook niet. Verder volg Christus en leef in de waarheid, want de leugens waar je nu in leeft zal je relatie met de Heer kosten en ook uiteindelijk je relaties met anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:59
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | deel weet niet wat er gebeurd is. Ik heb besloten me er verder inhoudelijk niet mee te bemoeien, dat laat ik in alle vertrouwen aan Chris over. Ik heb er wel m'n gedachten over, maar die hou ik voor me. Ik voel me op deze manier op CM - het dagelijkse leven is wat anders - prettiger als einzelgänger. Bij de genoemde verbondenheid heb ik echt grote twijfels, dan ben ik liever een buitenbeentje. |
Marijan, dat ik wel wat meer reageer, heeft, net als het reageren van bijvoorbeeld Renske en Cupido te maken met het aanwezig geweest zijn bij het bewuste chatgesprek op basis waarvan een ban is uitgesproken.
Daarbij is er nergens sprake van kliekvorming of een samenzwering zoals wel wordt verondersteld. Als einzelgänger ben ik zelfs allergisch voor kliekjesvorming, dus nee, daar is mijn opmerking niet op gebaseerd geweest. Ik ga veelal gewoon mijn eigen weg als einzelgänger, zoals ook jij daarvoor kiest. Maar als ik dan onrecht zie gebeuren, vind ik het wel even nodig om bij te springen.
Dat bijspringen wil ik dan vooral ook doen ten bate van heel CM. Dat betekent dat ik de negatieve spiraal graag wil helpen doorbreken. Zodoende meende ik er goed aan te doen om tussen alle negativiteit ook een lichtpunt te zien, namelijk dat mensen die verder weinig contact hebben met elkaar elkaar wel steunen.
Maar blijkbaar is zelfs zo'n positieve bijdrage alweer snel het slachtoffer van de heersende negativiteit. Helaas!!!
Ik heb nu besloten om geen bijdrage meer in dit hele gedoe op het forum te leveren nadat ik eerder vandaag Chris nog even een uiteenzetting heb gestuurd. Ik ga ervan uit dat daaruit iets goeds voort kan komen, waar het hier op het forum enkel meer en meer tot scheve gezichten lijkt te leiden.
Ach en als ik dan alleen kom te staan omdat ik iets verbondenheid noem, het zij dan zo! Als einzelgänger ben ik dat al wel gewend...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:04
|
|
|
suggereer je nu dat je een grote man bent geworden??? hehe dat werd tijd zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:06
|
|
|
HENK710 schreef: | Dank voor je opbouwende woorden, Liesbeth. En ja, ik ben me bewust van de uitdaging die ook een valkuil is.
Wat betreft het onjuist handelen wat ik suggereer: dat klopt. Er is in mijn ogen door meerdere mensen onjuist gehandeld. Er is een loopje genomen met een bepaalde opmerking die niets ernstigs in zich had. Er is te fel gereageerd naar de mensen die in die opmerking wel een aantijging zagen. Er is vervolgens op een eenzijdige belichting een ban uitgesproken. En ja, dat vind ik spijtig. Niet enkel die laatste stap, maar ook de andere.
). |
... door meerdere mensen onjuist gehandeld...
Henk, je vergeet te vermelden dat er een opmerking is geplaatst die ongelooflijk schunnig en bijzonder kwetsend was. Die persoon heeft dus ook onjuist gehandeld en is terecht verwijderd van CM.
Ook hebben enkele mensen een ban gekregen doordat zij opgestookt werden vanuit een bepaalde hoek. Hierdoor hebben zij opmerkingen geplaatst die wederom niet thuis horen op CM. Dat terwijl degene(n) die opstookten, zich wijselijk stil hielden, wetende wat de politiek van CM is. Hierdoor is/zijn de opstokers verantwoordelijk voor de ban die 2 mensen hebben opgelopen....
Een niet onalledaags verschijnsel op het gemiddelde kleuterschoolplein, dus zo vreemd is de vergelijking niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:08
|
|
|
HENK710 schreef: | Dank voor je opbouwende woorden, Liesbeth. En ja, ik ben me bewust van de uitdaging die ook een valkuil is.
Wat betreft het onjuist handelen wat ik suggereer: dat klopt. Er is in mijn ogen door meerdere mensen onjuist gehandeld. Er is een loopje genomen met een bepaalde opmerking die niets ernstigs in zich had. Er is te fel gereageerd naar de mensen die in die opmerking wel een aantijging zagen. Er is vervolgens op een eenzijdige belichting een ban uitgesproken. En ja, dat vind ik spijtig. Niet enkel die laatste stap, maar ook de andere. | De reden dat ik er melding van gemaakt had, was dat ik beschuldigd werd van zeer onbetamelijk seksueel gedrag tijdens het chatten. Wat ik jouw ogen onschuldig lijkt heeft mij veel pijn gedaan. Toen ik vijf uur 's morgens wakker werd, dacht ik. Ik kan dit niet voor mezelf houden. Als je vrienden van elkaar bent, houd je rekening met elkaar. Ik werd door jullie uitgelachen, jullie namen het en masse op voor Rel. Niemand van jullie had het vermogen om Rel toe te spreken, dat hij dit niet kon zeggen. Jij kan niet voor de ander bepalen wat onschuldig is, als de ander aangeeft dat je te ver gaat. Daarom kan ik jullie ook niet als vrienden beschouwen, omdat je voortdurend zoekt naar uitvluchten en opkomt voor een ander.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 28 februari 2010, 13:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:11
|
|
|
@Pieter
Ik ga niet meer op je reactie in, aangezien ik al duidelijk heb gemaakt de werkelijke stand van zaken over wat er is gebeurd naar Chris gemaild te hebben. Als jij het wilt blijven verdraaien, is dat jouw ding...
Gegroet!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|