ChristianMatch

Forum

sterke persoonlijkheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 233 234 235 236 237 238 239 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 16:49

SOLAFIDE630 schreef:
Ik vind Piet-Hein Donner een sterke persoonlijkheid.

Hij praat heel beheerst op zachte toon steeds, verheft nooit zijn stem, wordt noooooit beledigend, maar blijft beleefd en vriendelijk ook al wordt hem het vuur na aan de schenen gelegd en ook is hij genegen om het van de anderte kant te bezien en evt. zijn mening bij te stellen, als de andere kant een punt heeft, waar hij iets mee kan en blijft dan bij zijn standpunten en is nooit te beroerd om zijn standpunt nader toe te lichten....en............hij heeft humor....en dat alles ten overstaan van heel Nederland.....ik vind het echt STERK......... Verliefde smiley

Ik was dan allang uitgeflipt, vrees ik Huilende smiley, smiley in tranen

ik vind m een vreselijk saaie uitstraling hebben
maar ik geef toe...heb die andere kant van m niet nader bekeken.
zal er volgende keer eens op letten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 16:50

HENK710 schreef:

Een knuffel voor RELLOK, die gelukkig nog wel mee kan lezen Knipoog smiley

Mankeert hij dan wat aan zijn vingers.....erop geslagen of zo??????? Clown smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 16:53

JONATHAN890 schreef:
ik vind m een vreselijk saaie uitstraling hebben
maar ik geef toe...heb die andere kant van m niet nader bekeken.
zal er volgende keer eens op letten

Ja da's natuurlijk weer wat anders....we hadden het hier over een STERKE persoonlijkheid....alhoewel saai...??????? Hij kan ontzettend DROOG uit de hoek komen hoor.... Clown smiley

Hij heeft m.i. een INTEGERE uitstraling, zonder hum bug en onnodige opsmuk......... Om iets dergelijks uit te stralen in deze schreeuwerige en naar sensatie beluste wereld vind ik bepaald niet eenvoudig. Ik bewonder deze man eigenlijk. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 27 februari 2010, 16:57
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 16:53

SOLAFIDE630 schreef:
Mankeert hij dan wat aan zijn vingers.....erop geslagen of zo??????? Clown smiley Smiley die vol vragen zit

Hij is wel op zijn vingers getikt...
...door iemand anders Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 17:02

HENK710 schreef:
Hij is wel op zijn vingers getikt...
...door iemand anders Knipoog smiley

ow en die kan dat dan niet afzoenen? Jammmerrrrrr Clown smiley

Arme Rellok...

Always look on the bright side of life..... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 27 februari 2010, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
KNUFFEL611

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 17:18

Lijkt het je wat om 10 dagen (overdag) van 's ochtends tot 's avonds in een kerk te zitten met veel onderwijs, aanbidding, bidden en vooral verdiepen in het christen zijn en onze relatie met God? Kom dan een keer naar een bidden & vasten conferentie o.l.v. Herman Boon, de kosten bedragen 25 euro (dit voor o.a. de studiemap die je krijgt en het drinken) exclusief overnachtingen. Van 13 tot 22 mei 2010 is er een conferentie in Aalsmeer en speciaal voor de jeugd (ook volwassenen mogen komen) is er in Alkmaar een conferentie van 21 tot 30 oktober 2010. Kijk voor meer informatie of voor inschrijving op www.biddenenvasten.nl . Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het hele bijzondere dagen zijn en dat je vaak veel nieuwe contacten opdoet.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 17:19

Nou, ergens heeft Chris wel gelijk......ik weet, dat er mensen zjn die hier niet op CM komen, omdat er zo respectloos soms met elkaar omgegaan wordt op de chat (dat is ook de reden, dat ik nooit op de chat kom en ook om roddels te vermijden, want er wordt soms behoorlijk wat afgekletst hier, daar mag best wel eens een beetje rem op worden gezet)....en ik geloof ook, dat het best wel goed is om je een paar keer te bedenken hoe je je antwoorden formuleert als je door iets of iemand geprikkeld raakt op het forum, hetgeen ik mezelf ook kan aantrekken.

Chris heeft natuurlijk andere belangen dan wij die hebben.

Hij heeft met iedereen te maken...het is zijn site en dan bezie je de dingen toch wel iets anders lijkt me.........Hij kan natuurlijk niet de site in discrediet laten brengen, daar schiet niemand iets mee op.
Hij moet zich steeds uiteenzetten met sommige klagers en dat op zich lijkt me al niet eenvoudig.

Je kunt leren je mening te zeggen, zonder dat je daarbij beledigend hoeft te worden. Een goede oefening lijkt me. Clown smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 27 februari 2010, 17:22
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 17:50

JOJO659 schreef:
Ik baal van :

Je komt thuis uit de nachtdienst en ziet een berg afval in je tuin waarschijnlijk door je buren daar neergelegd maar wie?? En melden heeft toch geen zin want ze doen er niks aan Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Dus dat word opruimen Verraste, verbaasde smiley

Wie zijn 'ze' en wat zouden 'ze' dan moeten doen?? Twijfelende smiley
Wellicht kun je het wat terugverspreiden over de buren?? Engeltje smiley Knipoog smiley

PS Natuurlijk baal je hiervan.. Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 17:55

'Christen kan geen Wilders stemmen'

Ruim driekwart van de predikanten en kerkelijk werkers in Nederland vindt dat een christen niet op de PVV van Geert Wilders kan stemmen. Dit blijkt uit een door het Nederlands Dagblad uitgevoerde enquete onder ruim twaalfhonderd voorgangers. Vandaag verschijnen de uitkomsten van het onderzoek in de krant.

"Het gedachtegoed van Wilders en de PVV is tegenstrijdig aan het christendom," zegt een predikant in de Protestantse Kerk. Hij voegt toe dat Jezus Christus opkwam voor vreemdelingen, wezen en weduwen. Een derde van de ondervraagden geeft aan dat er in hun gemeente mensen zijn die de ideeën van Geert Wilders steunen.

Het onderzoek is gehouden onder predikanten uit de volle breedte van protestantse kerkgenootschappen in Nederland.

Mijn mening is dat dit inderdaad niet kan.
Ben t met een aantal punten van hem wel eens, maar dat heb ik met zoveel andere partijen. Echter discriminatie is nooit goed.
Beperking van geloofsuitingen van moslims, betekent ook dat ik mijn uitingen niet meer mag doen. Als Wilders bijvoorbeeld vind dat islamitische scholen niet goed zijn, dan betekent dit dat een D66 of VVD straks het hele bijzonder onderwijs, dus ook alle christelijke scholen afschaft.

maar ..... wat is jouw mening over dit stemadvies van zovele voorgangers?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:26

JONATHAN890 schreef:

Ruim driekwart van de predikanten en kerkelijk werkers in Nederland vindt dat een christen niet op de PVV van Geert Wilders kan stemmen. Dit blijkt uit een door het Nederlands Dagblad uitgevoerde enquete onder ruim twaalfhonderd voorgangers. Vandaag verschijnen de uitkomsten van het onderzoek in de krant.

"Het gedachtegoed van Wilders en de PVV is tegenstrijdig aan het christendom," zegt een predikant in de Protestantse Kerk. Hij voegt toe dat Jezus Christus opkwam voor vreemdelingen, wezen en weduwen. Een derde van de ondervraagden geeft aan dat er in hun gemeente mensen zijn die de ideeën van Geert Wilders steunen.

Het onderzoek is gehouden onder predikanten uit de volle breedte van protestantse kerkgenootschappen in Nederland.

Ben t met een aantal punten van hem wel eens, maar dat heb ik met zoveel andere partijen. Echter discriminatie is nooit goed.
Beperking van geloofsuitingen van moslims, betekent ook dat ik mijn uitingen niet meer mag doen. Als Wilders bijvoorbeeld vind dat islamitische scholen niet goed zijn, dan betekent dit dat een D66 of VVD straks het hele bijzonder onderwijs, dus ook alle christelijke scholen afschaft.

't Is niet zo origineel, maar ik sluit me helemaal aan bij de mening van deze voorgangers!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 27 februari 2010, 18:29
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:27

Iedereen mag op ChristianMatch altijd zijn/haar mening geven. En je mag van mij ook vinden dat mijn optreden onterecht is, daar heb ik ook geen moeite mee. Dat is de issue hier dus helemaal niet. Laat ik dat vooraf even heel helder gesteld hebben.

Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.

Als je je niet aan de regels van ChristianMatch wilt houden (zoals je beloofd hebt toen je je inschreef) dan kun je beter op zoek naar een andere website.

Daarentegen is elke christen hier welkom die zich aan onze regels wil houden.

Ik vind het vervelend zo op te treden maar ik wil echt heel graag de sfeer op het forum en in de chat verbeteren. Ik wil graag dat we elkaar hier weer gaan opbouwen in plaats van afbreken, dat we elkaar weer gaan bemoedigen, helpen, en zonodig liefdevol terecht wijzen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:28

Dit is te kort door de bocht. Als een islamitische school niet functioneert en dat is vaak op bestuurlijk niveau het geval, zeker als het om subsidiegeld gaat, dan kan er ingegrepen worden, in eerste instantie door de inspectie. Wilders zegt daar wat over, in dit geval terecht, want veel islamitische scholen maken er een potje van. Het heeft voor Wilders het doel om te scoren en de islamitische scholen maken het hem makkelijk. Een vrouw van een bestuurder als schoonmaakster op de loonlijst die er nooit is maar wel betaald wordt, of studiereizen naar Mekka, zo is gebleken. Vanuit het ministerie kan een school dan gesloten worden als er aantoonbaar en gedurende langere tijd zaken mis gaan. Maar dat is niet meer dan een disciplinaire maatregel. Het heeft echter niets met het al dan niet willen opheffen van bijzondere scholen te maken. Dat is in art. 23 verankerd. Het afschaffen er van is niet zo eenvoudig als je veronderstelt. Het paarse kabinet heeft hiertoe bijvoorbeeld ook geen pogingen ondernomen. Het feit dat er ingegrepen wordt bij islamitische scholen tast het bijzonder, lees in de meeste gevallen christelijk onderwijs, niet aan.

En verder vraag ik me af of kerkelijke werkers stemadviezen moeten geven. Politiek in een kerk is niet helemaal te vermijden maar partijpolitiek kan niet.
Kerkmensen zijn mondige burgers die zelf ook kunnen nadenken en hebben geen behoefte aan een stemadvies. En als een derde van de kerkelijk werkers zegt dat er mensen zijn die het gedachtengoed van Wilders steunen in hun kerk zitten dan denk ik toch dat die andere tweederde niet zo goed heeft opgelet. Waarmee ik dus vraagtekens zet bij de validiteit van dit onderzoek.

Thomas - is van een meer sociaal gedachtengoed.

JONATHAN890 schreef:

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 27 februari 2010, 18:37
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 19:04

wel goed dat hier flink aan gewerkt wordt. ergernis nummer 1 is eindtijdgedrag ofwel bekoelen van de liefde en dat soort dingen. op hen is matteus 24 vet van toepassing.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 19:26

CHRISTIANMATCH schreef:
Iedereen mag op ChristianMatch altijd zijn/haar mening geven. En je mag van mij ook vinden dat mijn optreden onterecht is, daar heb ik ook geen moeite mee. Dat is de issue hier dus helemaal niet. Laat ik dat vooraf even heel helder gesteld hebben.

Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.

Als je je niet aan de regels van ChristianMatch wilt houden (zoals je beloofd hebt toen je je inschreef) dan kun je beter op zoek naar een andere website.

Daarentegen is elke christen hier welkom die zich aan onze regels wil houden.

Ik vind het vervelend zo op te treden maar ik wil echt heel graag de sfeer op het forum en in de chat verbeteren. Ik wil graag dat we elkaar hier weer gaan opbouwen in plaats van afbreken, dat we elkaar weer gaan bemoedigen, helpen, en zonodig liefdevol terecht wijzen.

Je hebt helemaal gelijk. Ook goed, dat je voet bj stuk houdt. Laat uw ja ja zijn, alles wat daar bovenuit gaat is uit den boze.

Consequent-zijn zal de site zeer zeker ten goede komen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 19:40

De hele heisa van de afgelopen dagen heeft in elk geval duidelijk gemaakt dat mensen elkaar hier op CM ook kunnen steunen in moeilijke tijden. Laat dat dan een mooi lichtpunt zijn voor de nog aanwezige leden en een bemoediging om juist daar ook oog voor te houden, ook als er soms dingen gebeuren waar jij als lid het niet terecht vindt. De verbondenheid die getoond wordt in het opkomen voor iemand anders is verwarmend!

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 27 februari 2010, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 19:59

.

Laatst aangepast door
BULLDOG524
op zaterdag 27 februari 2010, 20:58
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 20:01

.

Laatst aangepast door
RENSKE067
op zaterdag 27 februari 2010, 20:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 20:42

BENNY340 schreef:
dus ik moet in mijn profiel zetten dat ik een ex gedetineerden ben.
maar ik heb er wel GOD ontmoet.
dus waar kan je dan beter terecht komen als bij GOD.
wie niets verkeerd doet heeft GOD niet nodig.

Gewist op mijn verzoek

Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 27 februari 2010, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 20:59

Wil iedereen nog even doorgeven of ie wel of niet mee gaat?
Is misschien wel handig Knipoog smiley

Verder willen we om 20.00 verzamelen

Bij de bios Pathe aan Gedempte Zuiderdiep

is om de hoek bij de parkeergarage en op loopafstand van station NS

en kunnen de zeikerds onder ons nog ff plasse Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 21:52

MARIO216 schreef:
Volgens mij slaat dit kant noch wal. Maar ik kan het ook mis hebben. Het gaat hier over een relatie die je kunt krijgen met iemand met een strafblad.

Benny geeft dus aan een ex-gedetineerde te zijn, dus een strafblad te hebben Knipoog smiley Geheel bij het onderwerp gebleven dus.

En zeer mooi aangevuld met zijn getuigenis juist daar in de cel God gevonden te hebben!

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 27 februari 2010, 21:53
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 21:58

ROBBEDOES873 schreef:
Wil iedereen nog even doorgeven of ie wel of niet mee gaat?
Is misschien wel handig Knipoog smiley

Verder willen we om 20.00 verzamelen

Bij de bios Pathe aan Gedempte Zuiderdiep

is om de hoek bij de parkeergarage en op loopafstand van station NS

en kunnen de zeikerds onder ons nog ff plasse Verlegen lachende smiley

Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 22:09

Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 22:10

Waar ligt dat joh Groningen ? Clown smiley
Da's toch buitenland ofzo ? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 22:18

SUSANNAH475 schreef:
Waar ligt dat joh Groningen ? Clown smiley
Da's toch buitenland ofzo ? Engeltje smiley

Als je beneden de rivieren woont is het inderdaad buitenland Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Voor verstandige mensen die boven de rivieren wonen is het eigen land Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 22:42

Zaterdag 27 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:

DE STEM VAN DE GEEST:

Neem tijd voor Gebed, neem meer tijd om met Mij allèèn te zijn.

Besef, dat het horen van de stem van de Geest meer betekent dan het horen

van alle aardse stemmen, IK ben met je, laat dat je genoeg zijn, nee, meer nog,

laat dat je intens blij maken.

Soms moet je Mij zelfs niet zoeken om Mijn stem te horen, zoek een stilte

met Mij, waarin wij elkaar in de geest over en weer kunnen begrijpen.

Vrees niet, alles is in orde, denk veel na over wat IK heb gedaan en wat IK

heb gezegd, herinner je: IK raakte haar hand aan en de koorts verliet haar totaal,

zij was genezen, gezond, kalm, instaat om op te staan en hen te dienen.

Mijn aanraking heeft nog steeds het vermogen om machtig te genezen, voel

deze aanraking, besef Mijn tegenwoordigheid en de koorts van werk en van

zorg en angst, smelt gewoon weg en in plaats daarvan komt gezondheid, blijdschap en vrede.
Naar boven

Auteur Bericht
MAAIKEA509

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 22:48

Als ik zo rond kijk op de site, zie ik veel verschillende manieren waarop de HERE God wordt aan gesproken. Dit varieert van papa tot God tot ...
Hoe vinden jullie dat je God zou moeten/mogen aanspreken?

Zonder iemand op zijn of haar tenen te willen trappen, heb ik het zelf liever niet over papa, omdat ik dat oneerbiedig vind. God is zoveel meer dan mijn (aardse) vader. Hij is als een Vader voor mij, maar ook een Rechter, Heerser, Almachtig Wezen, God, Alles! Om Hem dan 'alleen' papa te noemen, vind ik niet passend en oneerbiedig. Ik spreek Hem ook niet aan met 'jij', maar met U. Zouden wij niet veel meer eerbiedig moeten zijn?

Hoe denken jullie hierover?
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:03

helemaal mee eens henk
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:04

In gebed heb ik het altijd over Vader, en de aanspreek vorm U.
Verder heb ik het altijd over God.

Hoe een ander God aanspreekt, moet hij/zij weten.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:04

MAAIKEA509 schreef:
Als ik zo rond kijk op de site, zie ik veel verschillende manieren waarop de HERE God wordt aan gesproken. Dit varieert van papa tot God tot ...
Hoe vinden jullie dat je God zou moeten/mogen aanspreken?

Zonder iemand op zijn of haar tenen te willen trappen, heb ik het zelf liever niet over papa, omdat ik dat oneerbiedig vind. God is zoveel meer dan mijn (aardse) vader. Hij is als een Vader voor mij, maar ook een Rechter, Heerser, Almachtig Wezen, God, Alles! Om Hem dan 'alleen' papa te noemen, vind ik niet passend en oneerbiedig. Ik spreek Hem ook niet aan met 'jij', maar met U. Zouden wij niet veel meer eerbiedig moeten zijn?

Hoe denken jullie hierover?

Zelf zie ik God als heilig, onze schepper, mijn Hemelse Vader.
Spreek Hem in mijn gebed altijd aan met u of lieve God.

Onlangs sprak iemand in de groeigroep/bijbelstudiegroep van de kerk, in het kringgebed God aan met jij en je......

Daar had ik dus moeite mee.
De week erna behandelden wij Openbaringen 1. Waarin Johannes opeens Jezus hoort en ziet.

Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het Woord Gods, en om de getuigenis van Jezus Christus.
En ik was in den geest op den dag des Heeren; en ik hoorde achter mij een grote stem, als van een bazuin,
Zeggende: Ik ben de Alfa en de Omega, de Eerste en de Laatste; en hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek, en zend het aan de zeven Gemeenten, die in Azie zijn, namelijk naar Efeze, en naar Smyrna, en naar Pergamus, en naar Thyatire, en naar Sardis, en naar Filadelfia, en naar Laodicea.
En ik keerde mij om, om te zien de stem, die met mij gesproken had; en mij omgekeerd hebbende, zag ik zeven gouden kandelaren;
En in het midden van de zeven kandelaren Een, den Zoon des mensen gelijk zijnde, bekleed met een lang kleed tot de voeten, en omgord aan de borsten met een gouden gordel;
En Zijn hoofd en haar was wit, gelijk als witte wol, gelijk sneeuw; en Zijn ogen gelijk een vlam vuurs;
En Zijn voeten waren blinkend koper gelijk, en gloeiden als in een oven; en Zijn stem als een stem van vele wateren.
En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.
En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;
En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods.

Wat mij hierin zo opvalt is dat Johannes, die Jezus gezien heeft in t leven, zien sterven, de opgestane Jezus heeft gezien, Hem zien opvaren naar de hemel als DOOD AAN ZIJN VOETEN viel.

En als ik dan van Mozes lees, die God wilde zien, en dat God zich aan hem openbaarde, maar wel zo dat God achter hem langs ging en mozes t niet kon zien.

Dan denk ik, hier gaat het om. Als wij God met jij en jou aanspreken, denk ik niet dat wij inzien hoe verheven, hoe heilig God is.

Johannes, die zo vertrouwd met Jezus was, zag Jezus in zijn verheerlijkste vorm, Mozes mocht God ook niet aanschouwen. Kunnen wij dan God en Jezus aanspreken met jij en jou??

Sommigen doen dat wel, maar ik vind dat ik t niet doe of ga doen.
God wil in ons hart wonen, Hij heeft daarvoor zijn Geest gegeven.
Ik weet dat God ons liefheeft en onze Vader wil zijn, maar ik denk dat Hij ook eerbied wil.
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:07

Even een reaktie op de bijdrage van Denniss.
Een paar vragen aan jou, Denniss.

Eerste vraag: Wat bedoel je met: De oplossing is vrij komen van de wet door Christus. Daarmee is er een nieuwe wet in ons hart geschreven. Dat is de enige geldige wet voor christenen, voor elke andere ben je dood (Rom.),die geld niet meer voor jou!

Ik lees in wat je hier schrijft, dat de 10 geboden niet meer gelden als je
Christus als je verlosser aangenomen hebt. Lees ik dat goed?

Volgende vraag:
Zondebesef zorgt voor schaamte, je verstopen voor God, een diep besef van mislukking... Gaf God de 10 G dus uit liefde?

Ik denk dat je juist door het diepe besef van mislukken en schaamte tot de conclussie mag komen dat je Christus nodig hebt, niet verstoppen, maar opzoeken dus.
Als je echt geen zondebesef hebt, betekent dat dan ook dat je nooit meer in je gebed vraagt om vergeving van je zonden???

Geen mens kan alleen door de 10 geboden na te leven, ( dat is onmogelijk voor ons) Gods genade verdienen.Ik geloof ook niet dat er mensen zijn hier die dat geloven.
Je zult daarvoor toch echt Jezus' bloed en Zijn offer moeten accepteren en belijden.

Bij mij blijven dus wel de bovenstaande vragen open staan.
Denniss, of elke andere lezer..............kan je mijn vragen beantwoorden?
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de gedachten achter deze uitspraken.

Laatst aangepast door
WILMA729
op zaterdag 27 februari 2010, 23:26
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 233 234 235 236 237 238 239 ... 6194 Volgende
Pagina 236 van 6194