Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 00:45
|
|
|
HENK710 schreef: | Leve de menselijke interpretatie van Gods Woord! Want ja, daar ligt wel de oorzaak van al die verschillen... |
Leve de onfeilbaarheid van Gods Woord. Mensen gaan te vaak met hun interpretaties aan de loop. Niet elke interpretatie is een juiste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 00:47
|
|
|
Chatuliem619 schreef: | Het helpt als ze een adviesbureau inschakelen, die kunnen heel veel zorgen van ze overnemen. Pgb is niet verplicht, en gemeentes zitten er niet om te springen. Maar als het goed gebruikt wordt, kan de cliënt er heel veel profijt van hebben. Ze raken nl. niet gevangen in de grote bureaucratie, maar kunnen zelf beslissingen nemen. De lijnen zijn nl. korter en overzichtelijker geworden en dat is een grote winst. |
ARJAN007 schreef: | Als, als............. Veel staat of valt dan met de manier waarop zo'n adviesburo funktioneert. Wie controleert zo'n adviesburo? | Tegenwoordig werken ze met een keurmerk.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 1 maart 2010, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 02:04
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Ik wil nog één keer de hardheid en onvriendelijkheid die ik bespeur op het forum en in de chatbox aankaarten. Ik baal er enorm van als mensen publiekelijk in de zeik genomen worden, en daar treden we dan ook hard tegen op.
Ik baal ook enorm van het gebrek aan zelfreinigend vermogen hier. Als er bijvoorbeeld in de chatbox dingen gebeuren die niet kunnen, denigrerende zaken, dan moet je er wat van zeggen, dan moet je dat melden. Of, laat ik het eens van een wat liberaler standpunt zeggen, als je merkt dat iemand niet goed tegen een bepaalde grap kan, dan respecteer je dat, dan hou je je in, dan bied je je excuses aan, dan laat je die persoon met rust. Dat is de christelijke weg die Paulus beschrijft: Je houdt rekening met elkaars gevoeligheden. En je probeert elkaar op te bouwen in plaats van af te breken.
weet je waar ik van baal,,,,,,,,,,,,,,,,,,,dat hier mensen onterecht er van af gestuurd worden,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,na een mailtje van een bepaald persoon,, enfin,,,als je niks meer kan zeggen, beeetje achterlijk allemaal,
sorry dit moest er even uit bij mij en dit komt recht uit mn hart en dat gebeurd zeker nie gauw,,,,,,,,,,,,,,,,,
zo ik heb gezegd,,
Ik weet dat er hier mensen zijn die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is niet erg. Maar laten we elkaar in ieders waarde laten. Laten we ons niet verlagen tot flauwe grappen op de man, die niets met het verschil van inzicht te maken hebben.
Weet je wat bijvoorbeeld niet christelijk is? Als je in mails of privéchats met je 'medestanders' eens lekker los gaat over hoe vervelend je die man of vrouw wel niet vindt. Want wat is daar de christelijke functie van?
Nogmaals, wij staan met ChristianMatch een site voor waar iedereen zich geaccepteerd en veilig voelt, waar mensen elkaar opbouwen en dichter bij God brengen. Als je niet bereid bent om daar aan bij te dragen, dan is ChristianMatch niet de website voor jou.
Zo. Ik heb het gezegd. Niemand kan nu zeggen 'maar je hebt me niet gewaarschuwd' als die het slachtoffer is geworden van onze maatregelen. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 08:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als, als............. Veel staat of valt dan met de manier waarop zo'n adviesburo funktioneert. Wie controleert zo'n adviesburo? |
Tegenwoordig werken ze met een keurmerk.[/quote]
daar werkt toyota ook mee... en zie: wereldwijd miljoenen auto´s teruggeroepen omdat het toch ff net niet klopte..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 08:57
|
|
|
Omgaan met (theologische) verschillen blijkt erg moeilijk op deze site.
Er gaapt blijkbaar een wereld van verschil tussen de 'club van Papa' en God als rechtvaardige Rechter dit zal komen om te oordelen de levenden en de doden. Sommigen nemen de bijbel heel letterlijk op het punt dat bepaalde zonden nog altijd 'een gruwel in de ogen des Heeren zijn'. Anderen hanteren de filosofie van een soor alverzoening voor allen. Maar ik denk dat zonden nog altijd eerst beleden moeten worden. God haat de zonde, maar heeft de zondaar zeker lief. Mits hij of zij berouw toont en niet volhardt in de zonde.
Ik stel het nu wat zwart-wit, door vooral de uitersten te benoemen zoals ik die hier gelezen heb. Veel zijn hier gelukkig voor een open en tolerant christen-zijn waarin we graag het goede voor elkaar wensen. Maar het is wel goed daarbij oog te hebben voor het type kerk waar we ons thuis voelen, want dat kan een verschil uitmaken in hoe we God zien en hoe de bijbel tot ons spreekt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 09:04
|
|
|
Gelezen op internet:
Roddel/laster.
Het lijkt vaak zo onschuldig, maar de gevolgen zijn dat zeker niet! Het valt mij op, dat wij ons vaak niet bewust zijn van de destructieve kracht van woorden. Ook al lijkt het dat je zorgen met elkaar deelt, vanuit een broederlijke liefde. Het maakt vaak meer kapot dan je lief is! Ik wil je uitdagen na te gaan of hetgeen over je lippen komt: opbouwend, stichtend en bemoedigend is.
Eerlijk is eerlijk ook ik maak mij schuldig aan kwaadsprekerij. Mijn hoop dan ook dat we zelfonderzoekend in de spiegel durven te kijken. Mijn voornemen is om mijn oor niet langer te lenen, aan de laatste niet te controleren nieuwtjes.
Jakobus 3:8-10 8 Maar geen mens kan de tong in bedwang krijgen. Ze is een rusteloos kwaad, vol dodelijk gif. 9 De tong gebruiken we om onze Heer en Vader te prijzen en om de mensen, die naar het beeld van God zijn geschapen, te vervloeken.10 Zegen en vervloeking komen uit een en dezelfde mond. En dat mag niet, mijn broeders en zusters!
Jakobus 4:11 11 Spreek geen kwaad van elkaar, broeders en zusters.
Filippenzen 4:8-9 8 Tenslotte, broeders en zusters, overweeg steeds wat waar en verheven is, rechtvaardig en zuiver, beminnelijk en eervol, alles wat deugdzaam is en lof verdient. 9 Breng in praktijk wat ik u geleerd en overgeleverd heb door mijn woorden en mijn daden. Dan zal God, die de vrede geeft, met u zijn.
Mijn gebed: Heer zet een wachter voor onze lippen, laat dat wat over onze lippen komt, elkaar bemoedigen, vertroosten en tot zegen zijn voor de opbouw van Uw Lichaam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 09:31
|
|
|
HENK710 schreef: | Tja, waarom zouden we iemand trouwen die zondig is? Maar natuurlijk let je bij je keus wel op het CV van iemand op allerlei terrein. Toch heeft dit wel een mogelijk nadeel in zich, aangezien mensen kunnen veranderen! |
Mensen die een strafblad hebben willen nog weleens in herhaling vallen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 09:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | de redactie van het programma denk ik |
Hoe kan ik controleren of iemand van de redactie ons controlleerd op ons single zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 09:37
|
|
|
MARIO216 schreef: | Hoe kan ik controleren of iemand van de redactie ons controlleerd op ons single zijn |
hoezo ons? ik ben niet single...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 09:54
|
|
|
MARIO216 schreef: | Mensen die een strafblad hebben willen nog weleens in herhaling vallen |
Jij vraagt dus tijdens een date naar het strafblad van de dame die tegenover je zit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:13
|
|
|
Quote: | Wist je dat 75 procent van alle gestraften weer opnieuw in de fout gaat? Het belangrijkste als je vrijkomt zijn de drie w’s: werk, woning en een wijf. (citaat uit een aankondigingsstukje van het programma boef zoekt vrouw) |
Ik vind de term wijf nogal denigrerend in dit citaat. Zou er graag goede vrienden voor in de plaats willen zetten. Ik denk inderdaad dat die twee w's en één v een basis is n om een 'beter' leven op te bouwen. Ontbreekt één van die pijlers, dan wordt de basis al een stuk smaller... en dan kan ik best begrijpen dat iemand toch de fout weer ingaat, helaas.
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zaterdag 27 februari 2010, 10:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:32
|
|
|
MARIO216 schreef: | Mensen die een strafblad hebben willen nog weleens in herhaling vallen |
Inderdaad: nog wel eens, dus niet noodzakelijkerwijs. Zie ook reactie van Liesbeth.
Om op mijn vorige reactie aan te sluiten nog wel even dit: wie heeft er eigenlijk geen strafblad?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 27 februari 2010, 10:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:34
|
|
|
nou...die ontbijtjes op bed beginnen me eigenlijk wel te bevallen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:39
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Jij vraagt dus tijdens een date naar het strafblad van de dame die tegenover je zit? |
Lieve X, voor we verder gaan genieten van ons glaasje wijn wil ik je iets vragen... ...heb jij een strafblad en hoe groot is de kans dat je in herhaling valt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:45
|
|
|
Hoppa. Weer twee mensen geband. Ik hoop dat de boodschap luid en duidelijk overkomt. Ik ben het zat. Wie wil de volgende zijn?
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 27 februari 2010, 10:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:48
|
|
|
HENK710 schreef: | Lieve X, voor we verder gaan genieten van ons glaasje wijn wil ik je iets vragen... ...heb jij een strafblad en hoe groot is de kans dat je in herhaling valt?
|
Henk, zou je niet willen weten wat er op het strafblad staat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:48
|
|
|
MAR907 schreef: | Amen.
In het Nieuwe Testament leest men bij herhaling dat het bewijs van de navolging van Christus bestaat in de naleving van de Tien Geboden. „Indien gij Mij liefhebt," zegt Jezus, „zo bewaart Mijn geboden" (Joh. 14 : 15).
Er zijn christenen van mening dat de voorschriften der Tien Geboden door Christus zijn samengevat in de twee geboden : „Gij zult liefhebben de Here uw God met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand," en „Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf." Christus heeft echter deze twee geboden niet in de plaats gesteld van de Tien Geboden, maar heeft slechts getoond, dat de tien ethische normen van de 10 geboden kunnen worden gegroepeerd onder twee delen : God lief te hebben boven alles, dat is de praktijk van de eerste vier geboden, terwijl de laatste zes handelen over de liefde tot onze naasten. |
Opmerkelijk hoe de samenvattende 2 geboden toch steeds weer enkel aan Jezus, dus aan het NT gekoppeld worden, terwijl Jezus met die twee gewoon de Schriften citeert:
Quote: | Deut 6:5 Gij zult de HERE, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht. |
Quote: | Lev 19:18 Gij zult niet wraakzuchtig en haatdragend zijn tegenover de kinderen van uw volk, maar uw naaste liefhebben als uzelf: Ik ben de HERE. |
Verder sluit ik me geheel aan bij je uiteenzetting, Mar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:50
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Henk, zou je niet willen weten wat er op het strafblad staat? |
Tja met zo'n date vergeet je wel eens wat te vragen he
Maar wat heb jij op je strafblad?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:52
|
|
|
HENK710 schreef: | Tja met zo'n date vergeet je wel eens wat te vragen he
Maar wat heb jij op je strafblad? |
Ik was er al bang voor dat je dat ging vragen... Ehm... een stuk of wat verkeersovertredingen, en de kans op herhaling is vrij groot... Dus voor Mario (mag wel hé.. is een grapje namelijk) val ik nu af, geloof ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:54
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik was er al bang voor dat je dat ging vragen... Ehm... een stuk of wat verkeersovertredingen, en de kans op herhaling is vrij groot... Dus voor Mario (mag wel hé.. is een grapje namelijk) val ik nu af, geloof ik... |
Gewoon doorjakkeren naar de volgende dan En maar zorgen dat je niet gesnapt wordt... ...of juist wel natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:58
|
|
|
HENK710 schreef: | Gewoon doorjakkeren naar de volgende dan En maar zorgen dat je niet gesnapt wordt... ...of juist wel natuurlijk |
Had ik gehoopt op een wijs advies, waardoor de kans op herhaling kleiner zou zijn... maar nee hoor... hier kan ik niks mee... Jammer hoor Henk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 10:59
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Had ik gehoopt op een wijs advies, waardoor de kans op herhaling kleiner zou zijn... maar nee hoor... hier kan ik niks mee... Jammer hoor Henk |
U is dus niet op zoek naar oom agent Want die kan je vast goed helpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 11:23
|
|
|
HENK710 schreef: | U is dus niet op zoek naar oom agent Want die kan je vast goed helpen |
Goed in cryptogrammen Henk?! Maar hiermee zijn we dus wel weer terug bij het topic...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 11:48
|
|
|
HENK710 schreef: | Tja met zo'n date vergeet je wel eens wat te vragen he
Maar wat heb jij op je strafblad? |
Een keer door rood licht rijden met de fiets, waarvan later de boete is kwijtgescholden door een kennis bij de politie. Een keer een snelheidsovertreding, eentje voor het veroorzaken van een ongeluk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 11:52
|
|
|
MARIO216 schreef: | Een keer door rood licht rijden met de fiets, waarvan later de boete is kwijtgescholden door een kennis bij de politie. Een keer een snelheidsovertreding, eentje voor het veroorzaken van een ongeluk |
Misschien is er toch nog hoop voor jou en Liesbeth Als je je nu gewoon beiden laat oppakken door die kennis bij de politie, heb je een mooie eigen datelocatie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 12:14
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Hoppa. Weer twee mensen geband. Ik hoop dat de boodschap luid en duidelijk overkomt. Ik ben het zat. Wie wil de volgende zijn? |
Tijd voor een bakkie??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 12:44
|
|
|
INEZ910 schreef: | Tijd voor een bakkie?? |
4 uur cup a soup?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 13:13
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 27 februari 2010, 14:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOJO659
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 13:59
|
|
|
PETER758 schreef: | Ik heb eens even gekeken naar verschillende partijen. Groenlinks, SGP en PVV komen bij mij in aanmerking. Maar wie moet je dan kiezen? SGP vind ik te ver gaan in z'n beleid over de positie van vrouwen. Groenlinks vind ik een beetje te zacht. En de PVV vind ik te hard.
Dan zit er maar één ding voor mij op: Ik stem niet! |
Dat is ook wel aardig kort door de bocht door niet te stemmen gaat je stem automatisch naar de winnende partij heeft iemand mij laatst verteld dus dan kan je beter blanco stemmen dan gebeurt dit niet
christen unie al nader onderzocht??
Laatst aangepast door
|
JOJO659
|
op zaterdag 27 februari 2010, 14:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOJO659
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 14:07
|
|
|
Ik baal van :
Je komt thuis uit de nachtdienst en ziet een berg afval in je tuin waarschijnlijk door je buren daar neergelegd maar wie?? En melden heeft toch geen zin want ze doen er niks aan Dus dat word opruimen
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|