Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 20:36
|
|
|
En weer ff terug naar het stapavondje
Tot zover hebben aangemeld
Henk710 & Robbedoes Syla & Harrie Rellok Raps Clowntje & Roos Bert Sarijs Trijnie Henduk
En met vraagteken
Leanne Klaas Glenn en Ariënne Herman Renske en Bull
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 20:45
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Voor mij zo klaar als een klontje. Ja ik ben ook gescheiden. Ben er niet trots op, weet dat het niet god's bedoeling is, heb echter ook open en eerlijk de reden hier geschreven.
De reactie van enkelen, heb ik niet zo direct ervaren na mijn scheiding. Wel dat er van de mensen van wie ik het had verwacht medeleven, liefde en steun zou zijn geweest. Velen hebben dat niet gedaan. Voor mij was dat reden om de kerk 2,5 jaar lang te mijden. Het deed mij verdriet, kon er geen weg in vinden. omwille van de mensen en had moeite met woorden in de dienst, in liederen. Maar God heeft naar mij omgezien, en er kon genezing komen. Veel tranen zijn er bij mij gevloeid, mijn gebed met waarom's werden gebeden van dankbaarheid, bidden voor de mensen die mij pijn hebben gedaan. Ik heb met die mensen gesproken. Ook tranen zijn er gevloeid, we hebben gebeden, maar vooral er was vergeving. Ook met mijn ex heb ik goede gesprekken gehad, dingen uitgesproken, en ik heb mijn dingen haar vergeven, die woorden zijn gezegd.
En nu kan ik maar een ding zeggen. Ik ga weer graag naar de kerk, natuurlijk zijn er nog dingen die pijn doen. Paar diensten geleden nog... de dominee haalde ps 68:20 aan. Mijn trouwtekst....auw ..dat doet pijn. Er was een doopdienst...auw dat doet pijn, mijn kinderen gaan met ex niet meer naar kerk. Maar steeds meer ervaar ik God's vrede. Pijn om de scheiding zijn er niet meer, schuldgevoelens ook niet meer, jammer is het wel, had het graag anders gezien.
Een ding bid ik nog wel naar God...Heer wilt u mijn innerlijke gereserveerdheid als t gaat om relaties wegnemen als de tijd daar is. Vind t helemaal niet erg om voorzichtig te zijn, maar uw wil geschiedde, uw weg wil ik volgen, leid mij, want U bent Liefde. |
Mooi hoor Jonathan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 20:49
|
|
|
Dat iemand gedetineerd is geweest, wil vooral zeggen dat hij/ zij gepakt en veroordeeld is. Veel criminelen worden niet gepakt en kunnen op bijvoorbeeld CM een partner vinden
Een crimineel is gewoon een mens en ieder mens heeft recht op een zoveelste nieuwe kans... Bij God krijg je dat ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:02
|
|
|
HANNAH810 schreef: | iemand met persoonlijkheid definieer ik met het hebben van een eigen identiteit,
een sterke persoonlijkheid is naar mijn idee dus iemand die een heel duidelijke eigen persoonlijkheid heeft weten te ontwikkelen.
daaruit vloeit dan dus inderdaad voort het hebben van een eigen mening, het accepteren dat een ander een andere mening toegedaan kan zijn, het eigen keuzes kunnen maken, weten waar je sterke en minder sterke kanten liggen het hulp durven vragen wanneer je iets niet weet en je eigen grenzen herkennen (en daar desgewenst naar handelen) etc........ |
Dubbel sterk mevroUUUUUwtje ????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:09
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dubbel sterk mevroUUUUUwtje ???? |
Cross,
In het boek 1984 van Orwell sprak men van DubbelDunk, maar je gaat niet in op het thema.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:10
|
|
|
kijk,dat is de spijker op zijn kop,dan komen er van mij ook geen vloekpartijen meer. Ook al gebeurt er wel 2012( dat is het bekoelen van de liefde) dan hoor ik nog geen schorpioen te doen(dat is vloeken op een christelijke site).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:16
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | kijk,dat is de spijker op zijn kop,dan komen er van mij ook geen vloekpartijen meer. Ook al gebeurt er wel 2012( dat is het bekoelen van de liefde) dan hoor ik nog geen schorpioen te doen(dat is vloeken op een christelijke site). |
??? Ik snap dit stukje niet,want grammaticaal klopt er niets van. Kan jij het in andere woorden schrijven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:19
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dat iemand gedetineerd is geweest, wil vooral zeggen dat hij/ zij gepakt en veroordeeld is. Veel criminelen worden niet gepakt en kunnen op bijvoorbeeld CM een partner vinden
Een crimineel is gewoon een mens en ieder mens heeft recht op een zoveelste nieuwe kans... Bij God krijg je dat ook! |
Maar wel een met een bep. achtergrond die iemand wel zal moeten accepteren. Dus een gescheiden vrouw met kinderen zal minder gauw een veroordeelde pedofiel kiezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:27
|
|
|
MARIO216 schreef: | Maar wel een met een bep. achtergrond die iemand wel zal moeten accepteren. Dus een gescheiden vrouw met kinderen zal minder gauw een veroordeelde pedofiel kiezen. |
criminelen met zedendelicten worden niet toegelaten tot dit programma. het gaat vooral om hennepkwekertjes en kruimeldieven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:46
|
|
|
PIETER649 schreef: | criminelen met zedendelicten worden niet toegelaten tot dit programma. het gaat vooral om hennepkwekertjes en kruimeldieven. |
En wie screent dat dan??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:48
|
|
|
PIETER649 schreef: | criminelen met zedendelicten worden niet toegelaten tot dit programma. het gaat vooral om hennepkwekertjes en kruimeldieven. |
Maar ja, waarom steelt iemand...ik zou geen criminele vrouw willen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:52
|
|
|
Ik vind het van cm heel goed dat er meer respect moet zijn voor elkaar,ik liep er nogal eens tegenaan. ik kon slecht tegen 2012-gedrag(is eindtijdgedrag,sommige mensen denken dan dat de wereld vergaat,ik zeg dan voor de gein 2012-gedrag ipv eindtijdgedrag wat het bekoelen van de liefde is). schorpioen doen is vloeken op een christelijke site,dat noem ik gewoon zo. heb je nog vragen? stel ze gerust. Ik hoop dat het nu al duidelijker is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:54
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | Ik vind het van cm heel goed dat er meer respect moet zijn voor elkaar,ik liep er nogal eens tegenaan. ik kon slecht tegen 2012-gedrag(is eindtijdgedrag,sommige mensen denken dan dat de wereld vergaat,ik zeg dan voor de gein 2012-gedrag ipv eindtijdgedrag wat het bekoelen van de liefde is). schorpioen doen is vloeken op een christelijke site,dat noem ik gewoon zo. heb je nog vragen? stel ze gerust. Ik hoop dat het nu al duidelijker is. |
ja,J-F.
Laatst aangepast door
|
HDBAS635
|
op vrijdag 26 februari 2010, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:56
|
|
|
MARIO216 schreef: | Maar ja, waarom steelt iemand...ik zou geen criminele vrouw willen |
Tja, waarom zouden we iemand trouwen die zondig is? Maar natuurlijk let je bij je keus wel op het CV van iemand op allerlei terrein. Toch heeft dit wel een mogelijk nadeel in zich, aangezien mensen kunnen veranderen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:57
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dubbel sterk mevroUUUUUwtje ???? |
nee hoor cross er zijn zwakke persoonlijkheden, persoonlijkheden en sterke persoonlijkheden
hoe definieert UUU een sterke persoonlijkheid? (en een dubbel sterke?? )
(oke, eens kijken of ik deze reactie voor de afwisseling eens 1 keer geplaatst kan krijgen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:01
|
|
|
HENK710 schreef: | Tja, waarom zouden we iemand trouwen die zondig is? Maar natuurlijk let je bij je keus wel op het CV van iemand op allerlei terrein. Toch heeft dit wel een mogelijk nadeel in zich, aangezien mensen kunnen veranderen! |
Ik neem een voorbeeld. Er is toch heel veel commentaar geweest dat prinses Mabel een verhouding had met hele foute mannen. Dat heeft heel veel stof doen opwaaien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:04
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Voor mij zo klaar als een klontje. Ja ik ben ook gescheiden. Ben er niet trots op, weet dat het niet god's bedoeling is, heb echter ook open en eerlijk de reden hier geschreven.
De reactie van enkelen, heb ik niet zo direct ervaren na mijn scheiding. Wel dat er van de mensen van wie ik het had verwacht medeleven, liefde en steun zou zijn geweest. Velen hebben dat niet gedaan. Voor mij was dat reden om de kerk 2,5 jaar lang te mijden. Het deed mij verdriet, kon er geen weg in vinden. omwille van de mensen en had moeite met woorden in de dienst, in liederen. Maar God heeft naar mij omgezien, en er kon genezing komen. Veel tranen zijn er bij mij gevloeid, mijn gebed met waarom's werden gebeden van dankbaarheid, bidden voor de mensen die mij pijn hebben gedaan. Ik heb met die mensen gesproken. Ook tranen zijn er gevloeid, we hebben gebeden, maar vooral er was vergeving. Ook met mijn ex heb ik goede gesprekken gehad, dingen uitgesproken, en ik heb mijn dingen haar vergeven, die woorden zijn gezegd.
En nu kan ik maar een ding zeggen. Ik ga weer graag naar de kerk, natuurlijk zijn er nog dingen die pijn doen. Paar diensten geleden nog... de dominee haalde ps 68:20 aan. Mijn trouwtekst....auw ..dat doet pijn. Er was een doopdienst...auw dat doet pijn, mijn kinderen gaan met ex niet meer naar kerk. Maar steeds meer ervaar ik God's vrede. Pijn om de scheiding zijn er niet meer, schuldgevoelens ook niet meer, jammer is het wel, had het graag anders gezien.
Een ding bid ik nog wel naar God...Heer wilt u mijn innerlijke gereserveerdheid als t gaat om relaties wegnemen als de tijd daar is. Vind t helemaal niet erg om voorzichtig te zijn, maar uw wil geschiedde, uw weg wil ik volgen, leid mij, want U bent Liefde. |
heel mooi jonathan hoop dat je weer de vrijmoedigheid krijgt om open te staan voor relatie in de toekomst.maar ik heb de afgelopen jaren vaak ervaren in een hokje geplaatst te zijn als gescheiden vrouw en ook door veroordeling vanuit verschillende kerkgemeentes. ik ben dan ook zeer dankbaar dat ik in een gemeente mocht komen waar plaats was voor herstel en innerlijke genezing en dat ik nu weer stabiel in het leven kan staan en wat anderen beweren zegt iets van hen en niet van mij en /of andere gescheiden mensen en omdat ik dit zo mag en kan zien in de genade en liefde door God gegeven weet ik ik mag en kan verder en dat is iets wat God alleen kan doen geven ,die innerlijke genezing en herstel van vertrouwen en vergeving en dat is waar het dan uiteindelijk om draait in het leven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:05
|
|
|
INEZ910 schreef: | En wie screent dat dan?? |
de redactie van het programma denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:33
|
|
|
Vrijdag 26 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
SNELLE HULP:
Er ontbreekt niets in je leven, omdat werkelijk alles het uwe is, allèèn ontbreekt je het geloof om je dat te realiseren, je bent als een koningsdochter, die in lompen zitten, terwijl om hen heen voorraden zijn van alles, wat zij zich maar zouden kunnen wensen.
Bid om meer geloof, zoals een dorstig mens in de woestijn om regen bidt, om water, snel komt Mijn hulp, krachtig en snel.
Ken je dat zekere gevoel wel, dat IK je nooit in de steek kan laten?
Zoals je er zeker van bent, dat je nog ademhaalt?
Wat is het geloof van de mens toch arm, zo armzalig, heb je evenveel vertrouwen in Mij als in een vriend, gesteld, dat die vriend kwam en zei, dat hij je hulp zou sturen?
Bid dagelijks en met de grootste ijver of je geloof mag groeien.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op vrijdag 26 februari 2010, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:35
|
|
|
mooi zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:36
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nee hoor cross er zijn zwakke persoonlijkheden, persoonlijkheden en sterke persoonlijkheden
hoe definieert UUU een sterke persoonlijkheid? (en een dubbel sterke?? )
(oke, eens kijken of ik deze reactie voor de afwisseling eens 1 keer geplaatst kan krijgen) |
Het is je gelukt Hannah!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:39
|
|
|
RENSKE067 schreef: | rell ook een dikke knuffel van mij en bull |
Ik geef Rell een super dikke knuffel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:43
|
|
|
MARY052 schreef: | Ik geef Rell een super dikke knuffel! |
Rel van mij ook een vette knuffel, dit heb jij niet verdient!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:45
|
|
|
ja; ben ik goed of ben ik goed, mary??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:47
|
|
|
HENK710 schreef: | Leve de menselijke interpretatie van Gods Woord! Want ja, daar ligt wel de oorzaak van al die verschillen... |
Is dat zo Henk ? Ik denk dan meer aan de verscheidenheid in mensen dus ook hoe ze in het leven staan en wat ze hebben meegemaakt. Volgens mij hoeft dat niet perse verkeerd te zijn, en is dat in veel gevallen juist goed ... het kan ook opbouwend zijn ... ergens staat dat de hand niet tegen de voet moet zeggen ik heb je niet nodig ... zo zijn verschillende zienswijzen of talenten juist een aanvulling (misschien kan ik hier beter zeggen "verrijking") op het geloof. God is denk ik een God van veelzijdigheid (kijk maar naar de schepping ), ieder mens heeft Hij uniek geschapen en mijns inziens is dat met een bedoeling ...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 26 februari 2010, 22:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:50
|
|
|
Dikke knuf voor Annette792... en beterschap!!! ( ben de afhaalpizza zat en wens fatsoenlijk eten )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 23:03
|
|
|
idd. erg mooi Jonathan. Hoop dat we van jouw verhaal wat leren en doorgeven ... er te zijn voor elkaar, juist ook in dat soort situaties ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 23:13
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Is dat zo Henk ? Ik denk dan meer aan de verscheidenheid in mensen dus ook hoe ze in het leven staan en wat ze hebben meegemaakt. Volgens mij hoeft dat niet perse verkeerd te zijn, en is dat in veel gevallen juist goed ... het kan ook opbouwend zijn ... ergens staat dat de hand niet tegen de voet moet zeggen ik heb je niet nodig ... zo zijn verschillende zienswijzen of talenten juist een aanvulling (misschien kan ik hier beter zeggen "verrijking") op het geloof. God is denk ik een God van veelzijdigheid (kijk maar naar de schepping ), ieder mens heeft Hij uniek geschapen en mijns inziens is dat met een bedoeling ... |
Er is inderdaad verscheidenheid aan mensen. Verscheidenheid die inderdaad mede wordt bepaald door wat ze meemaken, want dat bepaalt weer hoe ze in het leven en dus ook in geloof staan. En nee, verkeerd is dat zeker niet. Dat mensen iets anders interpreteren is dat wat mij betreft evenmin. Het kan, zoals je al aangeeft, juist heel goed aanvullend en versterkend werken. Zo ervaar ik het in elk geval wel. Leve de veelzijdigheid in Zijn schepping!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 00:13
|
|
|
Het helpt als ze een adviesbureau inschakelen, die kunnen heel veel zorgen van ze overnemen. Pgb is niet verplicht, en gemeentes zitten er niet om te springen. Maar als het goed gebruikt wordt, kan de cliënt er heel veel profijt van hebben. Ze raken nl. niet gevangen in de grote bureaucratie, maar kunnen zelf beslissingen nemen. De lijnen zijn nl. korter en overzichtelijker geworden en dat is een grote winst.[/quote]
Als, als............. Veel staat of valt dan met de manier waarop zo'n adviesburo funktioneert. Wie controleert zo'n adviesburo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 00:19
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik krijg de indruk dat we 'het glas is halfvol versus het glas is halfleeg'-discussie aan het voeren zijn...
Als ik het goed begrijp is hier niemand die zegt dat de tien geboden zoals beschreven in Exodus 20 niet meer zouden gelden. Ik noem dit even het lege glas.
Daarnaast is het mijns inziens ook bijbels om te geloven dat de Geest de (de betekenis van) de wet in je hart zal schrijven. Zie de al aangehaalde Romeinenbrief. Het volle glas.
Het één kan niet zonder het ander! God wil niet dat we leven naar de wet, omdat het een plicht zou zijn. God wil ons hart en dan wordt het leven naar de wet een liefdedienst! Vandaar ook de samenvatting van de wet die Jezus ons heeft gegeven... |
SUSSANNE schreef: | Pffff ... wat een discussie hee ... enne Wilma ... ben het met jou eens dat de 10 geboden geschreven en gegeven zijn uit liefde ... God redde eerst zijn volk van de slavernij uit Egypte en gaf het daarna de 10 geboden (leefregels) uit liefde.
"De liefdesgeschiedenis van God met Israël bestaat ten diepste daarin dat Hij het de Thora geeft, dat wil zeggen, het de ogen opent voor het ware wezen van de mens en het de weg wijst van het juiste menszijn; deze geschiedenis bestaat erin dat de mens zo, door in trouw jegens de ene God te leven, zichzelf ervaart als de geliefde van God, en vreugde beleeft aan de waarheid, aan de gerechtigheid - vreugde aan God, wat zijn eigenlijke geluk wordt: “Wie anders dan U heb ik in de hemel, niets wil ik op aarde dan U ...Mij is het genoeg bij de Heer te vertoeven” (Ps.73 (72), 25.28)."
Ik geloof dat Jezus de 10 geboden samengevat heeft, namelijk dat we God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf ... |
Amen.
In het Nieuwe Testament leest men bij herhaling dat het bewijs van de navolging van Christus bestaat in de naleving van de Tien Geboden. „Indien gij Mij liefhebt," zegt Jezus, „zo bewaart Mijn geboden" (Joh. 14 : 15).
Er zijn christenen van mening dat de voorschriften der Tien Geboden door Christus zijn samengevat in de twee geboden : „Gij zult liefhebben de Here uw God met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand," en „Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf." Christus heeft echter deze twee geboden niet in de plaats gesteld van de Tien Geboden, maar heeft slechts getoond, dat de tien ethische normen van de 10 geboden kunnen worden gegroepeerd onder twee delen : God lief te hebben boven alles, dat is de praktijk van de eerste vier geboden, terwijl de laatste zes handelen over de liefde tot onze naasten.
Christus heeft aan het kruis alle joodse ceremoniële wetten vervuld en ontbonden. Wij, Christenen, leven niet meer onder de wetten die een voorafschaduwing waren van Golgotha; wij staan in het licht van het volbrachte werk van Christus, wij leven alleen nog onder de koninklijke wet - de wet der vrijheid. Maar is het ons bekend welke wet hiermede bedoeld wordt? De apostel Jacobus bezigt deze twee benamingen : „koninklijke wet" en „wet der vrijheid" met betrekking tot de Tien Geboden. Leest maar eens aandachtig Jac. 2 : 8-12. Christus heeft door Zijn komst naar deze wereld juist bewezen dat de eisen van de wet der Tien Geboden wel degelijk bindend waren en bindend bleven. Wie denkt hierbij niet aan de uitdrukkelijke verklaring in de Bergrede, waar Jezus getuigde, dat eerder hemel en aarde zullen voorbijgaan dan één jota of één tittel van de wet. En hoevele malen lezen we niet in het Nieuwe Testament dat de onderhouding der geboden het bewijs is van het discipelschap van Christus. Jezus roept Zijn navolgers toe : „Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden." Dit nadrukkelijk verzoek van Jezus kan moeilijk worden misverstaan, -deze eis is overduidelijk. Allen die Jezus willen navolgen, moeten Hem aanvaarden als hun persoonlijke Verlosser en Zaligmaker en in Gods kracht hun leven inrichten naar de voorschriften van Gods geboden. Deze navolging van Gods geboden is niet de voorwaarde, maar het noodzakelijke gevolg of de toets van het discipelschap van Christus.
Wat is er verkeerd met de Tien Geboden? En mijn antwoord luidt: Er is niets verkeerd mee - maar de houding van vele Christenen ten opzichte van de tien Goddelijke eisen is verkeerd. Mensen, het is niet geoorloofd om aan die tien Goddelijke voorschriften iets af of toe te doen.
Paulus zegt echter in Rom. 3 : 31 : „Stellen wij dan door het geloof de wet buiten werking? Volstrekt niet; veeleer bevestigen wij de wet." Dit is het juist wat ik met deze verhandeling wil zeggen. Ons geloof in Christus moet blijken uit een vernieuwde levenswandel overeenkomstig Gods geboden. Moge God ons allen moed, kracht en geloof schenken om als trouwe navolgers van Christus in ware geloofsgehoorzaamheid de Tien Geboden als richtsnoer voor ons leven te erkennen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 27 februari 2010, 00:37
|
|
Naar boven |
|
|
|
|