Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:27
|
|
|
Hierbij mag je mij van het lijstje schrappen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:45
|
|
|
KAT125 schreef: | nee die humor zie ik niet van jou. ik zie het als,het moet maar getolereerd worden. als jij ergens in een kroegje bent en er zijn veel mannen met zo'n broek aan,en ze dneken allemaal even door, dan voel jij je geheel onprettig. denk daar maar es over na. ik ben er tegen. broek moet verboden worden om er in het openbaar mee te lopen. als dat getolereerd moet of mag worden, dan moet je nudisten ook de rvijheid geven. |
Oei, volgens mij is dit de laatste reactie van Kat. Ik heb 'm toch niet weggejaagd. 'k Denk dat het beter is zo, ook voor hem. 'k Zou 'm toch nog graag alle goeds toe willen wensen, maar weet niet of hij dat ooit nog leest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:54
|
|
|
PETER758 schreef: | Ik kan het begrijpen als je het vervelend vind dat er niet wordt gereageerd. Maar wat doe je eraan? Moet een ieder niet zelf weten waar hij/zij op wil reageren.
Ook ik hoopte van iemand een bericht terug. Het was van mijn kant een behoorlijk openlijk bericht. Natuurlijk vind ik het dan jammer dat er niet op gereageerd wordt, maar is dat dan niet haar eigen keus?
Ik vind dat je een ieder er vrij in moet laten om een keuze te maken waar je wel of niet op reageerd.
Als er niet op je gereageerd word, dan denk ik dat je ervan uit mag gaan dat er geen interresse is. Mijn mening: Laat het daar dan bij. |
Dat vind ik een goede, volwassen reactie, Pieter, zo werkt het. Ik zie CM als een aanvulling op mijn sociale leven, er zijn veel discussies op het forum die interessant zijn en waar je wat verdieping kunt zoeken met elkaar. Schroom niet contact te zoeken met mensen die je voor je gevoel wat kunnen bieden, vriendschap is een mooi begin. En vergeet niet hoe waardevol jouw reacties kunnen zijn. Het leuke is dat er een aantal cm-stellen zijn die gewoon blijven en verdere vriendschappen uitdiepen, dat kan dus ook! Succes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 17:03
|
|
|
JILL658 schreef: | Als ik zo al heel wat stukjes heb gelezen, dan zie ik dat er veel persoonlijkheden zijn. Maar wat maakt iemand nu een sterke persoonlijkheid? Ben benieuwd naar jullie reacties.
Jill |
Een sterke persoonlijkheid is volgens mij iemand die voor zichzelf helder heeft waar hij/zij voor staat. Dat doorleefd hebbend lijkt me vanzelfsprekend. Een sterke persoonlijkheid heeft respect voor zichzelf en voor anderen, geeft advies/raad maar is niet belerend, geeft eerder aanwijzingen dan belemmeringen. Een sterke persoonlijkheid is empatisch en straalt warmte en compassie uit.
Jill, hoe omschrijf jij een sterke persoonlijkheid?
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op vrijdag 26 februari 2010, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 17:47
|
|
|
Er komt een nieuw programma in navolging van Boer zoekt vrouw: gedetineerde zoekt vrouw. Moeten getineerden die vrij komen een vrouw hebben om op het rechte pad te komen. En hebben zij het recht op hulp om aan een partner te komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 17:50
|
|
|
hahaha, nou, ik geef me gelijk op, dat snap je vast wel!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 17:55
|
|
|
help, waarom staan mijn berichten nou altijd twee keer geplaatst
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 26 februari 2010, 21:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 17:56
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhm verder nog vraagjes of dingen die belicht moeten worden hetzij met een zaklamp of bouwlamp? of wat dan ook? gewoon iets wat nadere(on)zinige toelichting nodig heeft? |
Waar ben je nu??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 17:57
|
|
|
HENK710 schreef: | Het was maar een optie Nu is het toch aan de echte vakman |
Opsporing verzocht!!!!!!
Wie weet waar Rellok is gebleven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 18:15
|
|
|
En weer ff terug naar het stapavondje
Tot zover hebben aangemeld
Henk710 & Robbedoes Syla & Harrie Rellok Raps Clowntje & Roos Bert Sarijs Trijnie Henduk
En met vraagteken
Leanne Klaas Glenn en Ariƫnne Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 18:15
|
|
|
Ik werk regelmatig met ex-gedetineerden... En, het zijn gewoon mensen, net als jij en ik... Zij hebben de steun van anderen hard nodig om op het rechte pad te komen en te blijven. De liefde van een vrouw/man kan, denk ik, onderdeel zijn van die steun.
Desondanks, op het rechte pad komen/blijven kan nooit een goede basis zijn voor een relatie. Daar komt toch echt meer bij kijken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 18:19
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Opsporing verzocht!!!!!!
Wie weet waar Rellok is gebleven? |
Ik denk in een huis met een dak er op in Limboland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 18:31
|
|
|
iemand met persoonlijkheid definieer ik met het hebben van een eigen identiteit,
een sterke persoonlijkheid is naar mijn idee dus iemand die een heel duidelijke eigen persoonlijkheid heeft weten te ontwikkelen.
daaruit vloeit dan dus inderdaad voort het hebben van een eigen mening, het accepteren dat een ander een andere mening toegedaan kan zijn, het eigen keuzes kunnen maken, weten waar je sterke en minder sterke kanten liggen het hulp durven vragen wanneer je iets niet weet en je eigen grenzen herkennen (en daar desgewenst naar handelen) etc........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 18:43
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik werk regelmatig met ex-gedetineerden... En, het zijn gewoon mensen, net als jij en ik... Zij hebben de steun van anderen hard nodig om op het rechte pad te komen en te blijven. De liefde van een vrouw/man kan, denk ik, onderdeel zijn van die steun.
Desondanks, op het rechte pad komen/blijven kan nooit een goede basis zijn voor een relatie. Daar komt toch echt meer bij kijken... |
precies, liesbeth, als er liefde is, en iemand heeft in t verleden misstappen gedaan, dan is dat anders dan bewust een keuze maken voor iemand om diegene op "het rechte pad te brengen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 18:44
|
|
|
[
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 26 februari 2010, 22:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 18:44
|
|
|
Tjonge wat jammer dat dingen toch zo moeten lopen. En dat alleen omdat er met andere woorden dezelfde geboden worden weergegeven.....en nee niet weer een discussie er over. Het is genoeg geweest.
God die zijn volgelingen heeft opgeroepen om eensgezind te zijn.
Natuurlijk begrijp ik dat iedereen zijn geloof anders beleeft, en dat ook nodig heeft. Maar uiteindelijk gaat t maar om een ding. Belijden we dat jezus is HEER !! Gestorven, met mijn en jouw zonde, opgestaan, door God naar de hemel terug geroepen, waar Hij plaats maakt, voor jou en voor mij. Engelen zingen Hem ter eer, af en toe stoppen ze even...om te juichen voor weer iemand die Jezus als zijn heer heeft aangenomen.
God leert ons zijn wegen, heeft zijn leefregels gesteld, en belangrijker nog, Hij wil werken in jouw en mijn hart, dat wij allen leven naar t voorbeeld van Jezus.
Lieve God, vergeef ons onze zonde, omdat wij zo vaak voorbijgaan aan uw genade. denken het zelf beter te weten hoe wij moeten leven. Wilt U ons allen Uw liefde geven, Uw wil in ons hart schrijven en ons bekend maken. Zodat wij een lichtend licht en een zoutend zout zijn in deze wereld. Opdat iedereen zal zien dat uw Zoon Koning is en Hem zal belijden als levende Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:04
|
|
|
[
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 26 februari 2010, 20:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:08
|
|
|
HANNAH810 schreef: | precies, liesbeth, als er liefde is, en iemand heeft in t verleden misstappen gedaan, dan is dat anders dan bewust een keuze maken voor iemand om diegene op "het rechte pad te brengen" | 3 keer is scheepsrecht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:12
|
|
|
GRACE585 schreef: | pppfff,alles gelezen en werd er moe en verdrietig van. staat er niet geschreven dat niemand onschuldig is omdat niemand de gehele wet kan houden,op 1 punt verkeerd en je hebt de gehele wet overtreden . dan kan ik alleeen dankbaar zijn voor het verlossings werk van onze heer Jezus Christus denk aan de balk en de splinter. en laat een ieder in zijn waarde . er wordt hier wel veel veroordeling uitgesproken,wie de schoen past ,trekke hem aan. ik ben gescheiden ,en dat is verder iets tussen mijn ex en mij en tussen God en mij,dus verder geen discussie over mogenlijk wat mij betrefd. |
Voor mij zo klaar als een klontje. Ja ik ben ook gescheiden. Ben er niet trots op, weet dat het niet god's bedoeling is, heb echter ook open en eerlijk de reden hier geschreven.
De reactie van enkelen, heb ik niet zo direct ervaren na mijn scheiding. Wel dat er van de mensen van wie ik het had verwacht medeleven, liefde en steun zou zijn geweest. Velen hebben dat niet gedaan. Voor mij was dat reden om de kerk 2,5 jaar lang te mijden. Het deed mij verdriet, kon er geen weg in vinden. omwille van de mensen en had moeite met woorden in de dienst, in liederen. Maar God heeft naar mij omgezien, en er kon genezing komen. Veel tranen zijn er bij mij gevloeid, mijn gebed met waarom's werden gebeden van dankbaarheid, bidden voor de mensen die mij pijn hebben gedaan. Ik heb met die mensen gesproken. Ook tranen zijn er gevloeid, we hebben gebeden, maar vooral er was vergeving. Ook met mijn ex heb ik goede gesprekken gehad, dingen uitgesproken, en ik heb mijn dingen haar vergeven, die woorden zijn gezegd.
En nu kan ik maar een ding zeggen. Ik ga weer graag naar de kerk, natuurlijk zijn er nog dingen die pijn doen. Paar diensten geleden nog... de dominee haalde ps 68:20 aan. Mijn trouwtekst....auw ..dat doet pijn. Er was een doopdienst...auw dat doet pijn, mijn kinderen gaan met ex niet meer naar kerk. Maar steeds meer ervaar ik God's vrede. Pijn om de scheiding zijn er niet meer, schuldgevoelens ook niet meer, jammer is het wel, had het graag anders gezien.
Een ding bid ik nog wel naar God...Heer wilt u mijn innerlijke gereserveerdheid als t gaat om relaties wegnemen als de tijd daar is. Vind t helemaal niet erg om voorzichtig te zijn, maar uw wil geschiedde, uw weg wil ik volgen, leid mij, want U bent Liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS584
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:22
|
|
|
KAT125 schreef: | sorry hoor,maar oasis denk ik niet dat dat ene geschikte plek is voor een speed-date. lees ff wat de wensen zijn van c-m. |
Beste KAT125,je hebt wel heel gauw kritiek op alles.Ken je ''Oases''? ik denk het totaal niet.''Oases'' kan aan alle eissen voldoen van CM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:25
|
|
|
KAT125 schreef: | ow jij moet dus alles uitgekauwd op je bord krijgen.
ik ben het niet zo vaak eens met imre,maar wat dei zei over discussie hier ben ik het met hem eens. |
Jammer dat dit onderwerp ook al weer gevuld wordt met een welles-nietus, mijn bijbel is de ware...... tjonge, dat ding is uit 1618, ook dat waren mensen die het schreven. Overal over de wereld wordt de bijbel vertaald, zijn die allen fout? Verdiep je in dingen, maak je gezichtsveld breder, verrijk je, toon belangstelling en interesse, maar behoud wat God je in het hart legt. Ik doe dingen die een andere christen niet doet, heb daar geen moeite mee, als God wil dat ik dat niet doe, dan knaagt mijn geweten wel hoor, daar zorgt Hij wel voor. Als ik mij informatie toe eigen die discutabel zijn, dan bid ik of God deuren wil sluiten die niet open mogen, of deuren wil openen die gesloten zijn.
God spreekt op vele wijzen, door velen monden, door de EO, NCRV, KRO maar ook door andere omroepen, Als God wil spreken dan doet hij dat ook. Kijk maar naar Bileam, vloeken kreeg hij zijn strot niet uit, wel zegeningen.
Misschien dat het onderwerp wel veel zegeningen heeft? Wie zal t weten, ik zeg alleen onderzoekt alle dingen en behoud t goede.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:27
|
|
|
Een knuffel voor RELLOK, die gelukkig nog wel mee kan lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:30
|
|
|
HENK710 schreef: |
Een knuffel voor RELLOK, die gelukkig nog wel mee kan lezen | is tie bij jou dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:31
|
|
|
DANIEL777 schreef: | 3 keer is scheepsrecht |
Dat wilde ik juist typen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:32
|
|
|
DANIEL777 schreef: | is tie bij jou dan |
Nope, gewoon thuis in Limboland...maar je hoeft niet in te kunnen loggen om toch forum te kunnen lezen.
Dus RELLOK: gewoon nog een keer een dikke knuf!!!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 26 februari 2010, 19:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:36
|
|
|
HENK710 schreef: |
Een knuffel voor RELLOK, die gelukkig nog wel mee kan lezen |
Ik ben heel volgzaam dus Rell ook een dikke knuf van moi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:40
|
|
|
KAT125 schreef: | [/color]-------------------------------------------------------------------------------------
Het gaat er niet om wat mijn mening is,maar wat volgen de wet is.
indien iemand zijn huisgenoten niet verzorgt, die is ERGER dan een ongelovige....= zoals ik dat kan zien en begrijpen, is hij minder dan een ongelovie,dus ook ongelovig, toch?
matt 18 vers 15 - 17 gaat over een broeder,te vergelijken als een ouderlinge/diaken. maar mocht jij dit voor mij laten gelden, ik ben alleen en er zijn meer die tegen mij zijn,dus ik zie het dat je er mee bedoeld dat je mij betraffen moet en ik een erge heiden ben. misschien ben ik wel een minder gelovige of heiden, ik ben geboren als een onderpand van God, maar ik zeg niet dat ik een kind van God ben(in de zin van bekeerd zijn dan).
en heb je de stukken gelezen zoasl ik geschreven heb? je wilt met mij dit uitpraten,maar dat had je in het huwelijk moeten doen, en heb je dat gedaan?(dat hoef je mij en on niet te vertellen,maar even goed voor jouzelf terharte nemen. en ik zie niet dat ik jou veroordeel,maar ik zeg hoe ik het lees en zie in de wetten.
dus als ik de wetten er op nalees en die als standpunt hou, en dat jij niet alles leest wat ik hier boven heb gevraagd te lezen,dan ben ik onvolwassen? dan vindt ik dat jij daar in moet blijven. want lezen en luisteren wat ik je probeer uit te leggen dat doe je mijns inzien niet. |
Ik hoop Kat dat je nog terug komt hier en mijn reaktie nog eens zal lezen. Ik vind nl. dat wat jij nu over Hannah zegt veel te ver gaan. Hannah wil je alleen maar helpen .... praat haar alsjeblieft geen schuldgevoel aan, een scheiding is al erg genoeg ... en wat weten wij eigenlijk over haar situatie. Hoop dat je iedereen in zijn/ haar waarde wilt laten. Je naaste liefhebben als jezelf, weet je nog ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:59
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik ben heel volgzaam dus Rell ook een dikke knuf van moi |
hier ook een knuffel van mij rel,,
heb je wel verdiend,,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|