ChristianMatch

Forum

Knuffelhoekje...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:48

Ergens heb ik niet zoveel met een knuffelhoekje (een live-knuffel is toch veel meer waard!), maar ik maak vandaag een uitzondering.

Mijn knuffels gaan vandaag naar Renske en Carien! Die hebben ze dik verdiend! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 16:50

SMILEY462 schreef:
nou zit je te zeuren dat dr weinig diepgang is, iedereen begint dr commentaar op te geven en dr gebeurd niets, kom denk ik plaats wat, hoort dit dr eigenlijk niet thuis....tis niet snel oke he? je lijkt wel een vrouw...sommige dames denken hu gaat dit over mij? nee gaat niet over jou. wat maakt het ook uit waar wat staat zo groot is het forum niet toch? zal ik je een knuffel geven? of zit ik dan in het verkeerde vakje te typen? dan doe ik het juist........komt tie.moet je ook nog weten wat ik ga eten vanavond?

Ik ga toch in op datgene wat je zegt? Voor sommige mensen is het risico groter geen vaccinatie te halen, dan wel. Of dat een kwestie van vertrouwen op God is, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat er mensen zijn die bang zijn voor de vaccinatie, omdat ze ervan overtuigd zijn dat de regering er een chip in gestopt heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 17:03

CHATULIEM619 schreef:
Ik ga toch in op datgene wat je zegt? Voor sommige mensen is het risico groter geen vaccinatie te halen, dan wel. Of dat een kwestie van vertrouwen op God is, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat er mensen zijn die bang zijn voor de vaccinatie, omdat ze ervan overtuigd zijn dat de regering er een chip in gestopt heeft.

het ging mij dr om dat niemand iets deed, en dat griep onderwerp eigenlijk hier niet thuis hoort, ik heb het hele stuk geprobeert te plaatsen in de chatroom, maar men kletste dr overheen en doorheen.

wat die vacinatie betreft, tis toch pas sinds afgelopen zomer bekend die mexicaanse griep? en dan al zo snel een medicijn? getest op eieren? het blijkt een milde vorm te zijn en wie weet straks achteraf niet eens nodig geprikt te worden? en dat dr een chip in zou zitten geloof ik niet, wie weet als straks je tv zomaar aangaat wie weet dan wel, of als je op straat aangehouden gaat worden door personeel van de dierenambulance die zeggen je bent gechipt ja dan wel.

dr is ook een liedje van...om te relativeren:

http://www.youtube.com/watch?v=w0TOrC0OSYk
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 18:16

nu nog een muziekje dr onder...en tis 1 grote happy family

http://www.youtube.com/watch?v=0put0_a--Ng

een knuffel voor de cassiere die me zo schattig aankeek...niet dat ze dit leest, maar toch.
Naar boven

Auteur Bericht
MUTSJE418

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 18:20

Inka, veel sterkte de komende tijd!!
Als je zo 'even' een forumonderwerp typt, sta je er niet bij stil dat het voor sommigen zo confronterend kan zijn.
Aan de andere kant geeft het juist ook de gelegenheid om ook deze situaties met anderen te delen.
Fijn dat je dat hebt willen doen!

Nogmaals veel sterkte komende tijd!
Naar boven

Auteur Bericht
MUTSJE418

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 18:26

Naar de kerk gaan betekent voor mij:
- God ontmoeten
- Stil gezet te worden om naar Hem te luisteren en Hem te prijzen

Naast deze christelijk wenselijke antwoorden is het voor mij meer.
Maar dit verschilt per zondag:
Als ik naar mijn eigen gemeente ga, is het ook heerlijk om anderen te ontmoeten, samen koffie te drinken en mee te leven met elkaar.

Als ik bij mijn ouders naar de kerk ga, is het genieten van het oude vertrouwde en stiekem ook wel van mn neefjes Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En dan zijn er nog de zondagen dat we optredens hebben met het gospelkoor. Feestelijke diensten waarin ik veel blijheid ervaar en energie opdoe.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 18:54

HENK710 schreef:
Blijven wie je bent is dan hopelijk wel een voornemen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Is dat een GOED voornemen dan?? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ADAM777

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 19:00

Ik heb idd al wat leuke filmpjes gezien, ook ik wil daar een bijdrage aan geven.

Het regent maar je wordt niet nat...........rara hoe kan dat nou............
kijk zelf maar http://www.youtube.com/watch?v=JpbyM8k7e2Q&feature=related

Nog meer geluiden...........katten.........maar het zijn geen viervoeters??
http://www.youtube.com/watch?v=V8rgudjdpbA&feature=related

Laatst aangepast door
ADAM777
op dinsdag 8 december 2009, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 19:00

ANGELIQUE772 schreef:
Sola,
dat ik mijn leven in Zijn hand mag leggen zou Hem verzoeken zijn Smiley die vol vragen zit

Tja, Angelique......Jezus zei, wat Hij heeft gezegd toen en ik vind, dat Zijn woorden slaan op de door jouw geschetste situatie.

Jezus wilde zich niet in een groot gevaar brengen terwijl het eigenlijk ook niet nodig was, want waarom zou Jezus van de tempel af springen, ondanks het feit, dat de Schrift zei, dat Jezus altijd voor vallen behoed zou worden door Zijn Vader en denk maar dat de Vader aller belang erbij had om de Zoon in leven te behouden, want Zijn missie was echter nog niet volbracht....Hij stond toen eigenlijk aan het begin van Zijn missie hier op aarde. Hij MOEST door de verzoeking in de woestijn heen. Hij moest beproefd worden door de Vader.....en omdat Jezus Gods Zoon was, moet Hij volgens mij dit alles geweten hebben......ook dat Zijn Vader Hem voor iets anders geroepen had, maar Hij IS NIET GESPRONGEN................!!!!!!!!!

Ik leer hier uit, dat je je als mens niet in een gevarenzône hoeft of moet begeven als het niet nodig is en je leven in de waagschaal moet stellen, want dat zou het wel geweest zijn voor Jezus, als Hij was gesprongen.

Hij gaf als antwoord aan de duivel, dat je Gode niet moet verzoeken....Dat is dus Zijn antwoord en niet het mijne. Ik probeer slechts uit de bijbel te leren, wat de Heer heeft gezegd en daaruit tot levenswijsheid te komen om dat toe te passen voor en in mijn leven en dat van anderen, als dit van toepassing is en op mijn weg komt en ik daarvoor de woorden krijg en inzicht in Zijn woord.

Van jou heb ik begrepen, dat je in een gevarenzône zit, want je zegt dat je hartproblemen hebt......... Nou dan kom ik op mijn beurt tot de conclusie, dat m.i. je jouw leven niet nodeloos in gevaar hoeft te brengen door datgene, wat nu hier mogelijk is om je (leven) uit die gevarenzône te laten, n.l. het je laten inenten, niet zou mogen en kunnen ondergaan.

Veel mensen, die aan de Mexicaanse griep sterven hebben al gezondheidsproblemen net zoals jij die ook hebt. Sommigen hebben diabetes, sommigen hebben hartproblemen en er ziijn er die weer wat anders hebben. Je bent dus al in een gevaren zône en als je dan nog de Mexicaanse griep daarbij zult kriijgen, dan ben je dus extra kwetsbaar.
Waasrom zul je jezelf extra in gevaar brengen, terwijl het niet nodig is, Je kund die injectie toch zien als gegeven door de Vader, want je kunt vragen aan God of Hij dat vaccin wil heiligen en reinigen en je kunt het dan als door Hem gegeven accepteren. Net zoals Paulus liet zien, dat je ook offervlees mag eten, als je dat uit handen van God accepteert. En voor de Joden was het eten van offervlees een gruwel. Ik weet op dit ogenblik niet precies waar dit gedeelte staat over dat offervlees, sorry! Misschien dat ik het vind en dan zal ik het wel hier voor je neerzetten. Misschien weet een ander dir zo uit zijn/haar hoofd....?
Door jouw gebed wordt dan iets geheiligd en gereinigd, ook al komt het van heidenen af.

Paulus zei, dat alles hem geoorloofd was!

Zo zie ik het en anders moet je het maar aan de Heer Zelf voorleggen en goed kijken of die woorden van Hem op jou van toepassing zijn. Volgens mij wel........maar ja, het is uiteindelijk een zeer persoonlijk zaak.........Je moet daarvan wel van overtuigd zijn, want er staat ook in de bijbel, dat alles wat niet uit geloof is, zonde is. Dus het komt erop aan......: geloof jij dat persoonlijk of niet....

Je moet het maar eens goed bestuderen Angelique en daarover bijbelstudie doen in nauw contact met de Heer en bidden om de verlichting daarbij van en door Zijn Heilige Geest.

Een betere raad en antwoord kan ik je nu niet geven!!!! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 8 december 2009, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 19:19

CARIEN982 schreef:
Slapende smiley

wel truste....
Naar boven

Auteur Bericht
WIM499

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 19:48

Dat is denk ik meer voor jongeren! Maar mogelijk zijn er ook alleengaande ouderen van 65 - 70 - 75 - 80 ? Wie kan mij dat eens vertellen?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:02

RELLOK036 schreef:
wel truste....

Sttt ik slaap Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:07

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst wil ik Sola welkom heten. Je weet niet hoe ik je gemist heb. Hoewel we vaak in de clinch hebben gelegen, houd ik van de manier van denken en de scherpte van je opmerkingen. In mijn ogen ben je een van de personen die in staat is om de site weer de diepgang te geven die ik heel erg mis.

Mijn kijk op de chat is heel anders dan dat nu gebruikelijk is. Als ik zo leeg wil kletsen kan ik net zo goed naar Pino gaan, voor niet insiders het plaatselijke café. Ik kan me wel voorstellen dat mensen op een luchtige manier met elkaar willen praten, maar deze luchtigheid is leegheid aan het worden en daarvoor is volgens mij de site niet opgericht.
Bij elke vorm van communicatie laat je iets van jezelf zien. Ook al probeer je dat te voorkomen, maar je creeërt wel een bepaalde indruk van jezelf. Als die indruk is, dat je niet eens in staat bent een normaal gesprek te voeren, dat het alleen maar gaat over koffie zetten en de hond uitlaten, zullen anderen afhaken.
Het is de bedoeling dat je mensen leert kennen, en mijn vraag is, kan dat als er alleen maar in de ruimte gekletst wordt? Ik denk het niet.

Dank je wel lieve Chat voor je lieve (welkomst) woorden. Maar zonder de anderen hier op het Forum ben ik absoluut niets.

Ik ervaar wel hier het funktioneren van het lichaam van de Heer. Ieder heeft weer zijn of haar talenten gekregen en past die toe en gebruik die....... waar was een ieder als hij of zij helemaal alléén zou moeten functioneren. He vult elkaar aan en je inspireert elkaar en dat is heel erg mooi als je elkaar als christen inspireert, want m.i. lkan dat alleen door de Heilige Geest, tenminste als je dat doet in alle serieusheid en je best doet om datgene, wat je hebt geleerd uit het lezen en bestuderen van de bijbel hier of elders toe te passen.

Ik ben niet altijd zo diepgaand overigens. Soms komt er ook niets bij uit, maar ja, dat zal iedereen wel een hebben en daarbij is het ook zo, dat niet iedere Christen even ver is in het begrijpen van Gods Woord. De één is een beginneling en de ander is weer verder op weg naar de volwassenheid en een ander heeft de volwassenheid inmiddels bereikt. M.i. is het zo, zoals Henk het ook al aangaf.

Ieder heeft recht hier op zijn/haar eigen ontwikkeling. Juist als je evt. méér zou weten dan een ander, zul je juist de wijsheid moeten hebben om omzichtig met diegene om te gaan, waarvan je vindt, dat hij/zij minder weet en juist deze persoon niet te kwetsen maar te stimuleren in het verder gaan om meer kennis en inzicht te krijgen. Dat is niet altijd makkelijk....ik heb er ook soms last van, maar toch moeten we voorzichtig zijn op dit punt.

Inderdaad hebben we met regelmatige tussenpozen in de clinch gelegen. Ik heb uiteraard ook mijn vele beperktheden.

Ik probeer zoveel mogelijk genuanceerd te zijn.....daar heb ik af en toe ook zo mijn moeite mee en ik ben dan zodanig hier mee bezig, dat ik misschien een ander aspect weer uit het oog verlies........bijv. om te letten, dat mijn woorden iemand niet kunnen kwetsen, maar soms is het mij ook niet mogelijk om dit recht te doen, omdat ik dan niet die energie meer kan opbrengen en anders zou ik ueberhaupt niet tot een reactie in staat zijn. Dan zou er helemaal niets meer uit mijn toetsenbord komen.

En.....soms moet je wel een standpunt innemen en soms is een bepaald standpunt totaal niet welkom bij de ander. Ook dat heb ik ervaren. Je staat dan voor de keuze: (weer) je mond houden of toch maar (noodgedwongen) je standpunt naar voren brengen op het gevaar af, dat je een conflikt kunt kriijgen. Tja....soms is een conflikt niet te voorkomen. Ook dat leer ik van de Heer.....er is n.l. een strijd in de hemelse gewesten en daarvan weten juist christenen alles van. Je kunt niet altijd vanwege de lieve vrede je mond houden, soms mag je dat zelfs niet.

Maar nogmaals, ik realiseer mijn beperkingen, die ertoe bijdragen dat er nodeloos een conflikt kan ontstaan. Maar ja....dat is ook mijn ervaring hier.....dan wordt er wel aan de bel getrokken.......en dan krijg ik ook ongezouten de mening van anderen geventileerd. We zijn net mensen hier, he Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit Zieke smiley Verliefde smiley Gefrustreerde smiley Woedende smiley Kussende smiley Verlegen lachende smiley Verraste, verbaasde smiley

Ik vind jou erg goed in nederigheid Chat. Daar heb ik weer bewondering voor. Je bent heel erg plooibaar..........daar ben je heel erg sterk in...."as a rock" zou ik zeggen...en je hebt ook het vermogen om je kwetsbaar op te stellen. Dat bewonder ik ook in je. Maar ja....soms ....vind ik je reactie niet om te pruimen en dat zal wel wederzijds zijn....maar goed niet getreurd...we zijn er tenslotte om het lichaam goed geolied te laten functioneren en zijn bij het steeds verder ontwikkelen van elkaar gebaat volgens mij en mogen elkaar corrigeren, waar nodig, dacht ik en elkaar te inspireren, van elkaar te leren.

Het is altijd fijn m.i. om de hoogte, de breedte en diepte van het Koninkrijg van God te zien en te ervaren en volgens mij ben je hiermee hier op het forum mee bezig, ook al doet het af en toe zeer, voel je je voor schut staan en erger je je soms of voel je je teleursteld, gekwetst, gefrusdtreerd of anderszins.

Wat een ontboezeming he....en ik ga het ook nog op hjet forum zetten ook....... en ik vind dat je nog vele andere talenten hebt Chat, maar misschien heb ik het daarover een andere keer...... Knipoog smiley Lachende smiley

God bless you en iedereen hier op het forum ook !
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:19

SMILEY462 schreef:
afspreken in de vlindertuin in Emmen.....succes verzekerd

euh bbq doet ook wonderen Knipoog smiley Verlegen lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:21

SMILEY462 schreef:
het ging mij dr om dat niemand iets deed, en dat griep onderwerp eigenlijk hier niet thuis hoort, ik heb het hele stuk geprobeert te plaatsen in de chatroom, maar men kletste dr overheen en doorheen.

Je kunt dit onderwerp en zulke onderwerpen plaatsen onder Van Alles Wat.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:26

SMILEY462 schreef:
voor alle setjes, en die dr nog komen gaan....en voor degene die wel es in de trein zitten.....

Heb je het verhaal van Chat en Sola ook al gehoord Clown smiley Wat gaat die tamtam toch snel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:32

ADAM777 schreef:
Ik heb idd al wat leuke filmpjes gezien, ook ik wil daar een bijdrage aan geven.

Het regent maar je wordt niet nat...........rara hoe kan dat nou............
kijk zelf maar http://www.youtube.com/watch?v=JpbyM8k7e2Q&feature=related

Nog meer geluiden...........katten.........maar het zijn geen viervoeters??
http://www.youtube.com/watch?v=V8rgudjdpbA&feature=related

Beide links waren echt leuk. Vooral die eerste vond ik helemaal super!
Ik heb op diverse koren gezeten, maar dit koor sloeg echt alles!
Écht geweldig, super, fantastisch, ongelovelijk!

Skitterend!

Gerelateerd aan het tweede filmpje vond ik deze nog: http://www.youtube.com/watch?v=cH63yyuVcys
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:33

JOLAN931 schreef:
Wat ik me wel vaak afvraag....
Waarom zou God mij mijn verkeerde dingen vergeven als ik zelf mijn naaste niet vergeven kan!
Enerzijds is het natuurlijk zo dat we inderdaad ons mogen afvragen waarom we niet dezelfde levensinstelling als God hebben (we zijn tenslotte naar Zijn evenbeeld geschapen). Maar anderzijds blijft God natuurlijk vele malen groter dan Zijn schepselen (evenbeeld duidt ahw op een deelkopie en niet op een origineel).
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:38

Even een kanttekening. Emotie is niet enkel gebaseerd op gevoel. Emotie en gevoel zijn zelfs twee aparte elementen te noemen. Emotie ligt daarbij tussen gevoel en verstand in, het is maar net vanuit welke hoek je je emotie laat leiden.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:40

Verder is het misschien een idee om in een reactie ook in te gaan op wat anderen al gezegd hebben, zeker als het eigen verhaal herhalingen hiervan bevat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 20:42

Beste CM leden,

ik heb vandaag kennis mogen maken met een in mijn ogen prachtige gospel artiest Paul Wilbur. Hij treed echt op met een heel orkest, met allerlei muziek instrument en met een heel groot koor.
Echt prachtig! Ik zou zo ontzettend graag naar een concert van Paul Wilbur gaan, al moet ik ervoor naar buiten Nederland.
Wie o wie kan mij helpen? Wie weet er waar Paul Wilbur ergens in Europa concerten geeft?

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:12

HENK710 schreef:
Heb je het verhaal van Chat en Sola ook al gehoord Clown smiley Wat gaat die tamtam toch snel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nee niet gehoord, maar ik kan tussen de regels door lezen, ik ben wel jaloers op Chat....
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:17

CHATULIEM619 schreef:
Je kunt dit onderwerp en zulke onderwerpen plaatsen onder Van Alles Wat.

nou ik ga niet alles weer over typen en elders plaatsen, sorry ik zit niet bij een sociale werkplaats.

heb jij thuis ook alles op 1 en dezelfde plaats liggen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:21

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik heb vandaag kennis mogen maken met een in mijn ogen prachtige gospel artiest Paul Wilbur. Hij treed echt op met een heel orkest, met allerlei muziek instrument en met een heel groot koor.
Echt prachtig! Ik zou zo ontzettend graag naar een concert van Paul Wilbur gaan, al moet ik ervoor naar buiten Nederland.
Wie o wie kan mij helpen? Wie weet er waar Paul Wilbur ergens in Europa concerten geeft?

Groeten van Paulus

misschien ff googlen...
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:21

MARISKA601 schreef:
Stel, iemand heeft je dus danig gekwetst waardoor je
een hoop pijn en verdriet voelt.
Die persoon bied zijn excusses aan en je zegt dan,
ik vergeef je je wat je mij hebt aangedaan,
Maar een dag later doet die persoon in kwestie het weer.
En zo gaat het maar door.
Is zo'n persoon wel vergeving waard denk ik dan.
God vraagt aan ons om toch te vergeven.
Ik kan zo'n persoon niet vergeven.
Is die persoon wel te vertrouwen?
Is mijn hart verhard in die dingen?

Hi Mariska,

Vergeven en vergeving schenken dat is een gedeelte. Wat heel moeilijk is. maar als je in Gods genade leeft weet je dat Hij jou ook zoveel ker vergeven heeft. Dus als je iemand vergeeft leg je het als het ware bij God de Vader naar en Hij zal gaan dielen met deze persoon, zodat jij verder kan met jou leven.
Dat is het eenvoudigste. Maar het moeilijkste komt nog eerst vergeven. Bidden en die persoon zegene want heb je vijanden lief. En dan als het ware bij God de Vader pleitte voor deze persoon dat God deze persoon wil vergeven zoals Jezus dat ook deed voor ons en dat is het allermoeilijkste stukje vind ik.
Maar als je daar door heen ben dan voel dat als iets zo krachtig en je voelt de liefde van de Vader door je heen naar die persoon. Sterkte in iedergeval Jill
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:45

Goed Henk dat zal ik dan maar meteen doen. Ik vind deze manier van uitpluizen heel bijzonder. Iedereen levert een bepaalde bijdrage, en iedereen laat zien wat dat stukje betekent voor hem/haar.

Ik vond de invulling van Liesbeth heel bijzonder. (meteen naar de leeftijd en afstand gekeken, helaas). Ze sloeg precies de spijker op zijn kop. De aanvulling van Solafide, die meteen een link legde naar Jezus, daar was ik zelf niet op gekomen. Ten slotte je opmerking over God onze Redder, die stelt meteen het perspectief vast van waaruit de psalmist denkt.
In mijn ogen is dit een zinvolle aanpak. Ik denk dat ik de volgende keer het nog eens probeer met een andere tekst.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:46

ROBBEDOES873 schreef:
Graag wil ik langs deze weg om gebed vragen voor mijn vader...
Hij is vanmorgen plotseling opgenomen in het ziekenhuis,
Het is waarschijnlijk zijn hart...
Het mag dan een oude mopperkont zijn en we liggen herhaaldelijk in de clinch...Maar ik hoop toch dat we nog heel wat jaartjes op elkaar mogen mopperen kan em eigenlijk nog niet missen...

Hi Roebedoes,
Wat erg!
Hoe is het nu met je vader?
Ik bid dat God zijn genezende hand op je vader hart zal leggen en dat Hij het bloed van Jezus over hem uit zal gieten. Dat er een muur van Zijn Vrede om jullie allemaal mag zijn. Sterkte Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:51

LILIAN090 schreef:
ik zal voor je bidden!

zou je ook voor mijn vader willen bidden?
er is slokdarmkanker bij hem geconstateerd, ook 2 uitzaaiingen waaronde 1 onder het middenrif.
Hij is nu bezig met behandelingen en pas over ongeveer 8 weken weten we meer, of de boel is aangeslagen en of hij geopereerd kan worden.
En als hij al geopereerd kan worden weten ze nog niet of ze alles kunnen wegsnijden.. spannend dus...
dankjewel alvast!

Hi Lilian,
Wat afschuwelijk voor je en nog zo lang in het onzekere moeten leven. Dat vergt veel van je.
Ik bid je kracht en sterkte toe. Dat God de Vader jou hulpgeroep en jullie gebed zal verhoren want waar twee of drie eenparig begeren zal God daar in komen. Ik bid dat God zijn genezende zalfolie over je vader heen zal gieten en dat God zijn genezende engelen wil zenden naar je vader. Sterkt Jill
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE772

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:07

Sola,

dank je wel voor je antwoord. Maar het is zoals je zegt : een persoonlijke iets tussen God en mij. En Zijn antwoord zal niet voor iedereen het zelfde zijn, wat voor de 1 goed is, kan dat voor de ander niet zijn. Maar ik heb al heel vaak mogen ervaren dat ik nooit bedrogen uitkom als ik op Hem vertrouw. Dat is toch de enige houvast die ik heb. Vandaar die keuze.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSJE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 22:14

MARISKA601 schreef:
wat betekend het voor je om naar de kerk te gaan?

voor mij is "naar de kerk gaan"erg belangrijk.

een paar jaar geleden is onze gemeente min of meer uit-el-kaar geplatst.
helaas, van de 600 volwassenen zijn er in die gemeente nog geen 100 meer over.
ook ik ging zoeken naar een andere gemeente.ook voor mijn twee pubers toen. op verschillende plaatsen ben ik toen geweest en ook vaak helemaal niet. maar wat mis je dán een gemeente waar je je thuis voelt.

nu eindelijk kan ik na ongeveer vier jaar zeggen dat ik weer een thuis heb gevonden, en het was best moeilijk. nu hoor je weer bij een groep, samen bidden, samen delen in leuke en niet leuke dingen. morgen is er weer kring avond en ik verheug mij er de hele week al op.
het is tóch een soort huisgezin van God. waarin je deelt en waardoor je ook gezegend word.

inderdaad er is geen perfecte gemeente, omdat er geen perfecte mensen zijn. maar je hebt wel gemeenschap met elkaar.
drie weken geleden ben ik geopereerd aan m'n schouder, van te voren is er al voor mij gebeden tijdens en erna, en dat voel je. je word gedragen door de Heer én door zijn kinderen.
dat vind ik fijn aan gemeente. ook geloof ik dat een gemeente of kerk een door God ingesteld instituut is en dat Hij in de eerste plaats zegent en geneest door de gemeente of br. en zr. van de gemeente heen.

groetjes Rosita
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 ... 6194 Volgende
Pagina 24 van 6194