ChristianMatch

Forum

Jouw spiritualiteit
Ga naar pagina Vorige 1 ... 227 228 229 230 231 232 233 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:41

DANIEL777 schreef:
Punt 1 jonathan schrijft overduidelijk bekijk site en geef je oordeel hierover als je wilt in deze draadje

dat zie ik jou niet doen
zoals ik al zei,die dingen is het mijnsinzien niet waard om door mij gelezen teworden,omdat ik met de rest al moeite genoeg heb.
Punt 2 je zegt dat ik iets uilok ik zou niet weten op welke manier
dus mag jij dat mij eens verklaren

Te bang als een haas om ergens een mening over te vormen?deze zie ik daar voro aan.

Laatst aangepast door
KAT125
op vrijdag 26 februari 2010, 13:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:43

[quote=MIRJAM247]Ik geloof niet dat een christelijke, regerende partij in deze tijd uberhaubt goed zou kunnen regeren onder de druk van het land en de rest van de wereld. Dat heeft te maken met de scheiding tussen kerk en staat. Niemand zou een volledig bijbels gegronde partij meer toelaten. Je ziet bijvoorbeeld al dat de CU/SGP zich niet teveel uitlaten over bepaalde onderwerpen zoals bouw van moskees en het homobeleid. De andere kant van die medaille is namelijk dat dan al snel kerkenbouw en christenen ook niet meer getolloreerd zullen worden.[/quote]

Helemaal mee eens, Mirjam. Het vetgedrukte is voor mij ook een reden om nooit op Wilders te stemmen. De plannen die hij bedenkt tegen de moslims bijv. verbod op het hoofddoekje, waar ik al m'n bedenkingen bij heb, hebben ook consequenties voor de vrijheid van godsdienst.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:43

KAT125 schreef:
daar vel ik me niet verplicht om.

en eng ben en doe ik niet. alleen ik hou niet van dat volk. en daar kom ik eerlijk voor uit.

Dat volk...
Klinkt als eigen volk eerst...
Je hebt het nog steeds over mensen. Oké mensen van wie je het gedrag niet oké vindt, maar het blijven mensen, net zo kostbaar als jij en ik!
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:45

KAT125 schreef:
Te bang als een haas om ergens een mening over te vormen?deze zie ik daar voro aan.
laat ik dan het anders stellen waarom ben je bang op een site te kijken en een mening te geven cq te discussieren om in jouw jargon te blijven
Naar boven

Auteur Bericht
PETER758

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:46

JILL658 schreef:
We gaan weer lekker offtopic.

Ik heb geen rode balk meer gehad. Lachende smiley
Dan zijn we weer on topic Knipoog smiley

Ik heb nog wel last van de rode balk.
Maar waarschijnlijk ligt dat aan mijn eigen internetverbinding.
Mijn internetverbinding schommelt continu van laag naar zeer goed.
Waarschijnlijk krijg ik dus die rode balk wanneer mijn verbinding op laag staat.
Maar af en toe staat ie gewoon op goed.

Nou ja, in ieder geval...maandag komt er iemand bij mijn internetverbinding kijken.
Dan hoop ik dat hij het kan herstellen.
Als het dan constant goed gaat met mijn internetverbinding en ik krijg nog steeds de rode balk, dan zal ik toch weer naar CM moeten mailen dat het probleem ergens anders ligt.

Trouwens, er gaan ook een hoop virussen door de lucht momenteel.
En dan bedoel ik op het web natuurlijk.
Bijna elke dag vind mijn pc-beveiliging virussen.
Ook dat tast je internetverbinding aan.
Mijn pc is twee keer uitgevlogen om ernstige fouten in mijn pc te voorkomen, ernstige virus bedreigingen.

Dus laat ik zeggen mensen, zorg dat je je virusscan up to date houdt, scan je pc iedere dag, peil vervolgens je internetverbinding door in de gaten te houden hoe die er voorstaat en dat doe je (voor degene die het niet weet) door naar start te gaan, verbinding maken in het rechtse rijtje, de internetverbinding aan te klikken met welke je verbinding maakt en dan zie je een scherm voor je waar je de signaalsterkte ziet. Als die sterk schommelt, dan kan het daar nog weleens aan liggen.

Dus, nog even op een rijtje: Je virsuscan up to date houden en elke dag laten scannen, en peil de signaalsterkte van je internetverbinding.

Als bij bovengenoemde gevallen, geen problemen zijn, raad ik je aan de stappen te volgen die Christian Match in deze topic heeft geschreven.

Groetjes en succes,
Peter Kuipers.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:46

CHATULIEM619 schreef:
Het verschil is dat dat volk in de rosse buurt niet loopt te krijsen om emancipatie. Het verschil is ook dat je niet zo geconfronteerd wordt met dit asociale gedrag. Als je er niets mee te maken wilt hebben, hoef je er ook niets van te weten.
Het verschil is dat dat volk je lastig valt op parkeerplaatsen en in parken. En dan met een grote mond beweert dat het zo moeilijk is geaccepteerd te worden in de maatschappij.
Het verschil is dat dit soort volk zich niet wil aanpassen, maar van ons verwacht dit gedrag te accepteren. En als we daar moeite mee hebben, discrimineren we.
En geloof me, dit is geen kleine minderheid, het is sterk vertegenwoordig in deze scene.
Dit druist in tegen al mijn christelijke en democratische principes. En medelijden heb ik zeker niet met ze.

Het blijft maar een deel van de groep mensen over wie het hier gaat. Een deel dat ook door gelijkgestemden veelal als overdreven wordt gekenmerkt. Door de term 'dat volk' wordt dat andere deel van de groep wel heel makkelijk over dezelfde kam geschoren en dat is jammer.

Zie verder vorige reactie over de term 'dat volk'.
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:48

HENK710 schreef:
Dat volk...
Klinkt als eigen volk eerst...
Je hebt het nog steeds over mensen. Oké mensen van wie je het gedrag niet oké vindt, maar het blijven mensen, net zo kostbaar als jij en ik!

idd,eigen volk eerst en dan de rest. kijk het volgende even.

http://www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60dc/dit_land_is_het_zat._c_est_ca.html

en ik noem het dat volk en ben hetniet met hun eens daarover hoe ze dat doen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:49

KAT125 schreef:
sorry,mijn exuses dat ik het verkeerd gelezen heb.

Is al goed! Kussende smiley
Hopelijk mag het helpen aan wat minder negatief gestemde stukken door eerst te lezen Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:50

[quote=MARIJAN072]

je bent toch ook tegen het dragen van een hoedje in de kerk?

en ben je voor het bouwen van moskeen?

en is de cu en de sgp en de pvv voor de bouw van moskeen?
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:53

HENK710 schreef:
Is al goed! Kussende smiley
Hopelijk mag het helpen aan wat minder negatief gestemde stukken door eerst te lezen Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

ze zegt het me, en ja ik ben ook maar een simpel men van vlees en bloed, dus zeg het mij dan van dit of dat.
maar dat doe jij ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

KAT125 schreef:

http://www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60dc/dit_land_is_het_zat._c_est_ca.html

Sorry Kat, maar ik kan jouw stukjes over echtscheiding niet rijmen met het plaatsen van deze link. Ken je het 3de gebod?
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

KAT125 schreef:
en gebruik je ook een bijbel verklaring die aan de juiste bijbel voldoet, want ik merk hier op, dat als je goed doet en overal maar voor bid, dat je dan bekeerd bent en dan automatisch het koninkrijk der hemelen zult bereiken. maar daar is toch echt wel meer voornodig.

Ach Kat, ik zie dat je je best doet om bij God de Vader te komen.
Maar Die God, Die Vader houd al heel lang van jou. Alleen als jij de stap durft te maken naar de Vader toe en zeg tegen Jezus:

Heer wilt U in mijn hart komen wonen. Ik erken dat ik zondig ben en dat ik .......zonde hebt begaan. Wilt U, Jezus, mij aub vergeven, want ik zie in dat ik fout bezig ben geweest en gezondigd hebt naar U, Vader en naar U, Jezus. Ik neem U Jezus aan als mijn God en ik erken dat U voor mijn zonden bent gestorven. Wilt U Jezus mij schoon wassen door Uw kostbare Bloed. Wilt U Jezus mij reinigen. Ik geef mijn leven over in Uw handen Jezus. Want U bent de Waarheid en het Leven in mijn leven.

Dan zal je zien Kat dat ook jij zal gaan ervaren dat God de Vader Onvoorwaardelijk houd van jou. Daar kan jij en ik niets voor doen of iets voor laten. Papa houd onvoorwaardelijk van jou en iedereen en mij!!!

Welkom bij Papa`s "Club", de Club van Zijn Kinderen die Hij lief heeft.
ONVOORWAARDELIJK LIEF!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:54

HENK710 schreef:
Geweldige reactie, Grace! Praten over scheiden mag, maar dan wel in vol respect en in de wetenschap dat we allen mensen zijn die God nodig hebben!

Ik zou liever het woordje "respect" om willen zetten in "eerbied".
Respect komt bij mij dwangmatig over.
Net zoals de "wet" opdringen bij een ander.
Respect is iets wat iemand afdwingt, eerbied komt vanuit een liefdevol hart en is onbaatzuchtig.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:54

KAT125 schreef:

Zoals Pim het al zegt: "Als ik het dan anders moet verwoorden, prima...". Vraagtekens zetten bij bepaald gedrag mag. We moeten alleen wel blijven waken voor de manier waarop we het onder woorden brengen. En ja, soms is dat zeker wel lastig. Maar het lastige ontslaat ons niet van de noodzaak om er alert op te blijven om niet nog meer vijandigheid te scheppen dan er geregeld al is.

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 26 februari 2010, 13:55
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:55

DANIEL777 schreef:
laat ik dan het anders stellen waarom ben je bang op een site te kijken en een mening te geven cq te discussieren om in jouw jargon te blijven

nou ik heb geen behoefte aan dingen van de e.o. omdat daar vaak dingen anders gezien worden en willen gezien worden dan zoals ik die lees in de bijbel die ik hanteer. en ja ik kies nu eenmaal ergens voor. en wil me daar in vasthouden en verdiepen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:58

KAT125 schreef:
je bent toch ook tegen het dragen van een hoedje in de kerk?
Van mij mogen ze een hoed dragen Knipoog smiley

KAT125 schreef:
en ben je voor het bouwen van moskeen?
Ja, ik ben voor, want ik ben voor geloofsvrijheid!

KAT125 schreef:
en is de cu en de sgp en de pvv voor de bouw van moskeen?
CU is in elk geval voor, weet ik. En PVV tegen!

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 26 februari 2010, 13:58
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

VINCENT394 schreef:
volgens mij heeft Hannah regelmatig laten zien op dit forum dat ze juist heel goed na kan denken en uitstekend kan beredeneren.

Ook haar reactie boven getuigt van een sterke persoonlijkheid en een gezonde dosis humor.

Ik snap dat dit onderwerp gevoelig ligt bij mensen die gescheiden zijn. Juist daarom komt het zwaar veroordelen van hen zo hard aan, zij hebben het er vaak al moeilijk genoeg mee. Een beetje liefde en begrip doen wonderen.

Vincent

die liefde kan ik niet geven. en ik dnek zelf ook anders over dat,alleen het staat zo geschreven en daar moeten we ons aan houden.

en idd een sterke persoonlijkheid. ik zie dat denk ik anders dan jij. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

KAT125 schreef:
nou ik heb geen behoefte aan dingen van de e.o. omdat daar vaak dingen anders gezien worden en willen gezien worden dan zoals ik die lees in de bijbel die ik hanteer. en ja ik kies nu eenmaal ergens voor. en wil me daar in vasthouden en verdiepen.
he he eindelijk heb je een mening
moest er lang op wachten

Laatst aangepast door
DANIEL777
op vrijdag 26 februari 2010, 13:59
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:00

DANIEL777 schreef:
he he eindelijk heb je een mening

ow jij moet dus alles uitgekauwd op je bord krijgen.

ik ben het niet zo vaak eens met imre,maar wat dei zei over discussie hier ben ik het met hem eens.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:00

KAT125 schreef:
ze zegt het me, en ja ik ben ook maar een simpel men van vlees en bloed, dus zeg het mij dan van dit of dat.
maar dat doe jij ook niet.

Huh Smiley die vol vragen zit Wat zeg ik niet?
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:02

HENK710 schreef:
Huh Smiley die vol vragen zit Wat zeg ik niet?

lees en dnek ff na, moet ik dan voor iedereen alles van a-z voorkouwen en uitleggen? je hebt denk ik toch zelf ook wel een klein beetje zicht?
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:03

HENK710 schreef:
Van mij mogen ze een hoed dragen Knipoog smiley

Ja, ik ben voor, want ik ben voor geloofsvrijheid!

CU is in elk geval voor, weet ik. En PVV tegen!

waar kun je dat lezen dat ze voor zijn?
want als dat zo is zal ik daar ook nooit op stemmen.
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:06

MARIJAN072 schreef:
Sorry Kat, maar ik kan jouw stukjes over echtscheiding niet rijmen met het plaatsen van deze link. Ken je het 3de gebod?

idd klopt dat, het was een reactie op henk.

als ik afwijk, waarom trek jij dan die schoen aan?

Laatst aangepast door
KAT125
op vrijdag 26 februari 2010, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:07

KAT125 schreef:
nou het wordt haast met de dag gekker,en of het een klein klubje is,weet ik niet,maar het zijn er wel teveel naar mijn idee.

En als je hetzelfde nou gaat zeggen over refo's met een beperkt denkvermogen? En als mensen net zulke ideeen over reformatorischen hebben als jij over 'dat volk'? Het merendeel van de naar schatting 800.000 homosexuelen in Nederland streeft een gelukkig leven in een relatie na, handelt niet extreem en is tolerant naar anderdenkenden. En het merendeel van de 200.000 refo's mag dan aan de kleding te herkennen zijn, ze denken echt wel na al worden veel antwoorden door hun cultuur voorgeschreven en ten onrechte als exclusief voor het christelijk gedachtengoed gezien. En geen homo die zegt dat je wel refo mag zijn maar het niet mag praktizeren.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:07

KAT125 schreef:
lees en dnek ff na, moet ik dan voor iedereen alles van a-z voorkouwen en uitleggen? je hebt denk ik toch zelf ook wel een klein beetje zicht?

Lieve lieve lieve Kat, wil jij eerst de stukjes op een positieve manier lezen en dan het even laten bezinken. Wil je dan op een lieve manier reageren, Kat.
Wij zijn niet allemaal zo slim als jij Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:09

THOMAS968 schreef:
En als je hetzelfde nou gaat zeggen over refo's met een beperkt denkvermogen? En als mensen net zulke ideeen over reformatorischen hebben als jij over 'dat volk'? Het merendeel van de naar schatting 800.000 homosexuelen in Nederland streeft een gelukkig leven in een relatie na, handelt niet extreem en is tolerant naar anderdenkenden. En het merendeel van de 200.000 refo's mag dan aan de kleding te herkennen zijn, ze denken echt wel na al worden veel antwoorden door hun cultuur voorgeschreven en ten onrechte als exclusief voor het christelijk gedachtengoed gezien. En geen homo die zegt dat je wel refo mag zijn maar het niet mag praktizeren.

Thomas

ok, dus gezien deze reactie mag je geen echte christen zijn.
ofnee hier op deze site is een refo net als ene moslim. iedereen heeft zo zijn eigen gedachten overalles

ik ben er helemaal klaar mee klaar mee.

[edit: en dat levert je een ban op vanwege discriminatie]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 26 februari 2010, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:11

Als ik zo al heel wat stukjes heb gelezen, dan zie ik dat er veel persoonlijkheden zijn.
Maar wat maakt iemand nu een sterke persoonlijkheid?
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Jill
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:12

KAT125 schreef:
idd klopt dat, het was een reactie op henk.

als ik afwijk, waarom trek jij dan die schoen aan?

Sorry hoor, maar volgens mij mag dat op een forum. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:13

KAT125 schreef:
ok, dus gezien deze reactie mag je geen echte christen zijn.
ofnee hier op deze site is een refo net als ene moslim. iedereen heeft zo zijn eigen gedachten overalles

ik ben er helemaal klaar mee klaar mee.

[edit]

Je leest niet, je denkt niet na over wat er staat en je taalgebruik is volstrekt ongepast, zelfs gewoon vulgair. Waar haal je de letterlijk godvergeten arrogantie vandaan om alleen refo's - met je eigen achtergrond dus - als echte christenen te beschouwen? Ik ken hier veel refo's die ik hoog heb en die zullen zich schamen voor een reactie zoals jij die geeft.

Thomas

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 26 februari 2010, 15:48
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:13

KAT125 schreef:
[edit: erg fout]

Dat staat niet in mijn Bijbel...? Clown smiley