Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:29
|
|
|
EVA685 schreef: | Donderdag 25 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
HOE TE OVERWINNEN:
Blijdschap is de onovertroffen balsem voor alle ziekten van de wereld, het geestelijk geneesmiddel voor iedere kwaal, er is niets, wat blijdschap en liefde niet kunnen doen.
Hef je banier heel hoog, streef ernaar een wereld te overwinnen, de wereld om je heen, zeg tegen iedere twijfel, elke zonde, elk kwaad, iedere angst, allèèn maar:
Jezus overwint - Jezus redt.
Geen kwaad kan daartegen standhouden, want er is ook onder de hemel geen andere naam de mensen gegeven, waardoor zij gered kunnen worden.
Zeg tegen iedere gedachte aan gebrek of gemis:
Jezus redt van armoede, tegen elke vrees:
Jezus verlost van vree
Doe zo bij alle kwaad en het zal verdwijnen, zoals de nacht verdwijnt, wanneer de zon opgaat. |
Thanks Eva voor je bemoedigingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:31
|
|
|
JILL658 schreef: | de jouwe misschien |
mijn frustatie ligt meer bij een ander gebod, helaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het wordt knoeien als je je interpretatie als even onfeilbaar maakt als het Woord. |
het enige doel van de wet is ons op de zonde te wijzen, .........zodat wij zullen inzien dat wij falen, ...........en verlossing zullen zoeken bij Christus Jezus .............die dan zijn wet in ons hart zal leggen.
En wat maakt t uit met welke woorden je aan t kruis komt.
Er kwam ook eens een moordenaar aan t kruis........en hij leefde nog lang en gelukkig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Waarom hou je je gewoon niet aan dat, wat Jezus heeft gezegd.....????
Alleen de zonde tegen de Heilige Geest is onvergeeflijk, zei Hij. Alle andere zonden vergeeft God inclusief de Godslasteringen. Dus waar is het probleem nu eigenlijk.
Leef vanuit die vergeving! Jezus is ook voor jou en jouw zonden gestorven. Hij heeft voor alle zonden van de wereld betaald. |
Volgens mij is dat nu juist een van de boodschappen van Jonathan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:33
|
|
|
HANNAH810 schreef: |
hahaha, maar waar is de apotheek???? |
Bij Henk natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
JILL658 schreef: | Misschien Kat een andere bijbel erbij kopen, Het Boek bijv............... |
het ging over Bijbels... en het boek voldoet daar niet aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Waarom hou je je gewoon niet aan dat, wat Jezus heeft gezegd.....????
Alleen de zonde tegen de Heilige Geest is onvergeeflijk, zei Hij. Alle andere zonden vergeeft God inclusief de Godslasteringen. Dus waar is het probleem nu eigenlijk.
Leef vanuit die vergeving! Jezus is ook voor jou en jouw zonden gestorven. Hij heeft voor alle zonden van de wereld betaald. |
Waar heb ik mij niet aan gehouden????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:35
|
|
|
HENK710 schreef: | Volgens mij is dat nu juist een van de boodschappen van Jonathan... |
Niet mijn boodschap...... er is maar een boodschap die ik aanbeveel. Dat is God's woord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:38
|
|
|
HENK710 schreef: | Waar gebeurt dat dan? Hier niet in elk geval! | Henk dat spelletje heb je te vaak met mij gespeeld. ga maar iemand anders lastig vallen met je vreemde opmerkingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:38
|
|
|
HENK710 schreef: | Volgens mij is dat nu juist een van de boodschappen van Jonathan... |
Nou, dat is dan weer een probleem de wereld uit.
Wie is trouwens nummer 7?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:40
|
|
|
JILL658 schreef: | Thanks Eva voor je bemoedigingen |
Hopenlijk heb je er wat aan Jill
Liefs van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:41
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Niet mijn boodschap...... er is maar een boodschap die ik aanbeveel. Dat is God's woord. |
Zo is het!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:42
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Nou, dat is dan weer een probleem de wereld uit.
Wie is trouwens nummer 7? |
HET ZEVENDE GEBOD
7e gebod: Gij zult niet echtbreken
Kernwoorden: trouw, respect, zedelijkheid, integriteit,
zuiverheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:42
|
|
|
EVA685 schreef: | Hopenlijk heb je er wat aan Jill
Liefs van Eva. |
Ik heb beide boekjes van Jezus spreekt Eva. Ik wou je gewoon bemoedigen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk dat spelletje heb je te vaak met mij gespeeld. ga maar iemand anders lastig vallen met je vreemde opmerkingen. |
Ik speel geen spel, ik vraag enkel naar duidelijkheid over een opmerking van je. Zelfs serieus doorvragen mag dus al niet meer? Dat zegt genoeg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:45
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | HET ZEVENDE GEBOD
7e gebod: Gij zult niet echtbreken
Kernwoorden: trouw, respect, zedelijkheid, integriteit,
zuiverheid |
Dank je Jonathan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:05
|
|
|
KAT125 schreef: | das een standpunt die hun nemen. dan ben je ook niet met de sgp eens,omdat hun gene vrouwen aan de macht willen niet eens met de d66 die niks met christelijke godsdienst temaken wil hebben en wel het moslim geloof. niet eens met de pvv, want die houd niet van kopvodden
die stemmen niet overal mee in, dus met andere woorden. de hele regering kan opdoeken.
en nog even voor suus hier boven, die opmerking aan ene hekel aan homo's die maakte ik en daat zei pieter iest over. en homo's zijn idd mijn naaste maar daarom hoef ik ze niet te accepteren. als ik ze accepteer dan accepteer ik een afgod of iets wat God een gruwel is dus wle goed keuren. dat kan niet. kan dat wel, ben je mijns inzien niet christelijk bezig.
of accepteren we ze omdat we bang zijn? |
Weet je Kat dat het juist Jezus was die met tollenaars en hoeren omging ? Weet je nog die Zacheus ... waarvan iedereen dacht ... pffff ... maar Jezus ging zelfs zijn huis binnen en Zacheus ontving hem en Jezus had daar een maaltijd ... Juist Jezus liet ons zien dat we mensen in hun waarde moeten laten. Daden kunnen in strijd zijn met wat God van ons vraagt, maar we moeten niet vergeten om de mens daarachter te zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:08
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik speel geen spel, ik vraag enkel naar duidelijkheid over een opmerking van je. Zelfs serieus doorvragen mag dus al niet meer? Dat zegt genoeg... |
henk, je had het over preken, ben je dominee dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:11
|
|
|
KAT125 schreef: | henk, je had het over preken, ben je dominee dan? |
Nee! Maar je mag er ook bijbelstudie voor lezen hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:16
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 26 februari 2010, 00:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:20
|
|
|
KAT125 schreef: | idd, ik gaf een duidelijk antwoord,alleen toen ik het geplaats had,werdt gelijk door Liesbeth met de steelpan keihard op mijn hoofd geslagen.Ze zei dat kun je niet zeggen op het forum en er gelijk afhalen,anders blijf ik doorslaan. dus zo doende die enorme korte versie. exxcuses of dat je het begrijpen wil en kan.
|
Het is mij in ieder geval duidelijk dat je een flinke klap gehad hebt... Wat een onzin kraam je uit... Ik heb je alleen fatsoenlijk gevraagd om je laatste zin te verwijderen, omdat die behoorlijk kwetsend kon overkomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:21
|
|
|
een ongelovige definieer je als atheist, en deze atheist heeft geen pijn/verdriet bij het verbreken van een relatie.
HANNAH810 schreef: | sorry kat, maar je visie is me niet duidelijk; kun je t nog eens proberen? |
een ongelovige is niet perse een atheist, een atheis is iemand die met geen enkele godsdienst oid. te maken wil hebben.(die doet zo wie zo al zonde) in mijn ogen zijn niet christenen ook: moslims,mensen die niet met christelijke godsdienst zijn opgevoed, die ontwetend zijn van iets.
je kan wel zeggen dat mijn visie niet duidelijk is, je kan het ook zo opvatten van, je wilt niet weten wat ik er mee bedoel.
en als je de stukken leest die ik hier boven heb geplaatst, dus artiekel 81 tot en met artiekel 92a van het nederlands burgerlijk wetboek. en als christen kun je dan de huwelijks voorwaarden lezen en ter ore nemen.
en ik denk als je dat goed gelezen hebt, en goed dan in "begrijpende" zin, dan denk ik dat er helemaal geen discussie meer nodig is.
het enige dat je dan kunt zeggen is, ik heb het verkeerd gedaan volgens die wetten.
1 stukje mist, maar dat is op verzoek verwijdert. ivm schending van de rechten van eigenwil/eigen mening. wat de mensen zlef willen en dneken wat wel en niet kan en mag.
Laatst aangepast door
|
KAT125
|
op vrijdag 26 februari 2010, 01:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:24
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik speel geen spel, ik vraag enkel naar duidelijkheid over een opmerking van je. Zelfs serieus doorvragen mag dus al niet meer? Dat zegt genoeg... | Henk ik heb te vaak met je meegemaakt dat je A zei, en dan zei ik B, en dan verweet je me dat je B gezegd had en dat ik je verkeerd begrepen heb. Op die manier heeft het gewoon geen zin om met je te praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:32
|
|
|
KAT125 schreef: | vindt ik persoonlijk slap,maar das jou mening en die respekteer ik. |
Tja dat heb je met speelgoedvrouwtjes...... alleen spelen ze niet allemaal jouw spelletje mee Kat .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:41
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik ben t met jullie eens hoor, maar wanneer praat je over scheiding?
Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. - Genesis 2:24
Je wordt een eenheid.
En door te stellen dat sex voor het huwelijk slechts zonde is.....die vergeven kan worden, maakt je dat dan opeens beter af dan iemand die die wel een huwelijk voor wet en kerk en God is aangegaan en daarmee is gestopt? Nee dat is ook zonde.
Zonde is je doel missen, en voor alle zonde geld dezelfde vergeving.
Het is zo lekker makkelijk om zonde die aanwijsbaar is, zo lekker te gaan bespreken. Man/vrouw die gescheiden door t leven gaat, heeft een uiterlijke zondelast, maar alle zonde begaan in t verborgene blijft in t verborgene. Maar God ziet alle dingen, ook iedere gedachte/begeerte/zonde die wij begaan hebben.
Er is geen kwalificatie als t gaat om zonde. De genade is voor allemaal veel groter.
Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. - Genesis 2:24 | Zelf heb ik het idee dat de Bijbel met name het Oude Testament een veel menselijker kijk heeft op overspel. Ik heb geen teksten bij de hand, ik zal dat nog even voor je opzoeken, maar de indruk die ik heb, is dat als men gezondigd heeft dat op een menselijke manier wordt opgelost. Niet iedere overspelige werd vermoord. Om betrapt te worden op overspel moesten er twee getuigen zijn, kun je je een situatie voorstellen dat dit in de praktijk gebeurt. Het is in elk geval een hoge drempel die er ligt. David ging vreemd met Batseba, en het gevolg was dat hij met haar moest trouwen. Wel is Salomo een kind van Batseba. Rachel was een hoer, en toch staat ze in de lijn van de geboorte van Jezus. Hosea moest met een prostituee trouwen. Juda had zich vergrepen aan Tamar. De indruk die ik krijg is, dat het geen doodzonde is. En dat mensen zich vaak enorm verworpen voelen, maar dat God juist deze mensen een nieuwe kans wil geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:42
|
|
|
dit zijn echt zotte woorden mevrouw.
in de wet der 10 geboden staat:Want de HEERE zal niet onschuldig houden die Zijn naam ijdellijk gebruikt.
„En alle dingen worden bijna door bloed gereinigd naar de wet, en zonder bloedstorting geschiedt geen vergeving.”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:45
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Jouw spiritualiteit Sinds deze week heeft de EO een nieuwe website in de lucht genaamd "jouw spiritualiteit.nl"
Op deze site kun je een test doen om vast te stellen welke spirituele taal je spreekt. In de visie van vorige week stond er een artikel over.
Ik heb de site bezocht en vond het.... ach, kijk en oordeel zelf maar eens en voeg je bevindingen toe aan dit draadje.
www.jouwspiritualiteit.nl |
Hmmm ... ik heb mijn bedenkingen bij deze site. Heb een verhaal beluisterd van ene Kees v. Velzen met een verhaal over zijn individuele ervaring. In 't kort ... hij kwam hare krisna's tegen en zag er geen kwaad in om een zgn. "mantra" te gaan zingen ("shanten"). Hierbij krijgt hij prompt last van fobien, eerder gezegd een dwangneurose, die hij zo'n 7 jaar houdt, gaat dan een kerk in, hij gaat die kerk weer uit en de dwanggedachten zijn ineens weg en nooit meer teruggekomen. Met zijn verhaal zegt hij dus dat hij zich opengesteld heeft voor demonen, boze geesten die kontakt met je willen krijgen en daardoor een dwangstoornis kreeg van de ene op de andere dag en door te gaan geloven ze ook van de een op de andere dag weer kwijtraakt.
Het ergste vind ik nog hetgeen van Velzen aan het eind van zijn verhaal beweert, nl. hij zegt dan het volgende: "Ik weet niet waarom dat een eind maakt aan dwangneurosen" en met "dat" doelt hij op het geloof. Als wat die van Velzen zegt waarheid zou zijn, zou dat betekenen dat elke gelovige die nu nog worstelt met een dwangneurose (of fobie) niet genoeg zou geloven ofzo ???
Eigenlijk houd ik niet van deze persoonlijke verhalen, omdat het een individuele ervaring is, die je onmogelijk op alle mensen kan betrekken.
Kortom ... iets waar ik mezelf niet in kan vinden.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 26 februari 2010, 00:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:45
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Het is mij in ieder geval duidelijk dat je een flinke klap gehad hebt... Wat een onzin kraam je uit... Ik heb je alleen fatsoenlijk gevraagd om je laatste zin te verwijderen, omdat die behoorlijk kwetsend kon overkomen. |
dat van die steel pan, is een verwoord iest wat ik zo voelde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:50
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Weet je Kat dat het juist Jezus was die met tollenaars en hoeren omging ? Weet je nog die Zacheus ... waarvan iedereen dacht ... pffff ... maar Jezus ging zelfs zijn huis binnen en Zacheus ontving hem en Jezus had daar een maaltijd ... Juist Jezus liet ons zien dat we mensen in hun waarde moeten laten. Daden kunnen in strijd zijn met wat God van ons vraagt, maar we moeten niet vergeten om de mens daarachter te zien. |
wou jij zeggen dat je net zo goed bent als Jezus? iedereen wil zich graag daar mee vergelijken alleen je bent nog minder dan ene korrel zand gelijk aan God. het is in Gods ogen een gruwel, dus mogen wij er ons dan tegen keren,en het afkeuren. of gewoon net zo achterlijk als de meeste mensne zeggen, we moeten ze gewoon zo laten. das geen christelijke opvatting mijns inzien. ok het zijn net mensen,maar ze zijn wel van de duivel en zijn volk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:52
|
|
|
JILL658 schreef: | Misschien Kat een andere bijbel erbij kopen, Het Boek bijv............... |
vraagje, weet jij wat dat is?
gezien je antwoord zeker niet.
|
|
Naar boven |
|
|