ChristianMatch

Forum

beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 222 223 224 225 226 227 228 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:43

KAT125 schreef:
wat zijn dat allemaal voor rare teksten dan? staat niet eens in mijn bijbel, hoe kan dat?

Rare teksten? Hoe bedoel je?

Die staan gewoon in iedere bijbel hoor. Ook in de jouwe....echt wel.....

Zoek ze maar eens op dan, want anders heb jij wel een erg rare bijbel. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:44

SOLAFIDE630 schreef:
Rare teksten? Hoe bedoel je?

Die staan gewoon in iedere bijbel hoor. Ook in de jouwe....echt wel.....

Zoek ze maar eens op dan, want anders heb jij wel een erg rare bijbel. Clown smiley

'k Moet even glimlachen, mag wel hè. Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:48

MARIJAN072 schreef:
'k Moet even glimlachen, mag wel hè. Lachende smiley Knipoog smiley

glimlachen is altijd goed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:48

CROSSROAD317 schreef:
1 Timoteüs 2:1 Allereerst vraag ik dat er voor alle mensen gebeden wordt, dat er smeekbeden, voorbeden en dankgebeden voor hen worden uitgesproken. 2 Bid voor alle koningen en gezagsdragers, opdat we rustig en ongestoord kunnen leven, in alle vroomheid en waardigheid. 3 Dat is goed en welgevallig in de ogen van God, onze redder, 4 die wil dat alle mensen worden gered en de waarheid leren kennen. 5 Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen, als het getuigenis voor de vastgestelde tijd. 7 Om dit te verkondigen ben ik als apostel aangesteld. Ik spreek de waarheid, ik lieg niet – ik ben aangesteld als leraar voor de heidenen om hun het geloof en de waarheid te onderwijzen. Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Als wij niet bidden voor ons land en onze regeerders tja Cross helemaal gelijk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:49

CHRISTIANMATCH schreef:
Hallo Christian Matchers uit "Zwolle en omgeving",

Op veler verzoek willen we in april voor jullie een speeddate avond in Zwolle of directe omgeving gaan organiseren. Vorig jaar hebben we daar ook een poging toe ondernomen, maar door ons gebrek aan kennis van die omgeving lukt het maar niet om een geschikte locatie te vinden.

Daarom vragen wij jullie hulp!

Wij zijn dringend op zoek naar een locatie die aan de volgende criteria voldoet:

* Beschikbaar op een zaterdagavond in april
* Flexibel in te richten
* Geschikt voor 60 - 80 personen
* Goed bereikbaar met OV en auto
* Voldoende parkeergelegenheid in de omgeving
* Mogelijkheid voor eigen catering

Als je iets weet kun je mailen naar:
daphne@thegameworx.nl of bellen met Daphne op 06-22231012

Alvast heel erg bedankt!
IK HOOP DAT HET LUKT!!!

Daphne

<>< ><> <>< ><>

- Als er iets komt en wat voor beide partijen mogelijk is dat het voor de noordelingen wel ongeveer 90 minuten te rijden is.
- Want de mensen die het niet zwaar van portomonee hebben of misschien student zijn is wel handig als daar ook rekening mee word gehouden.
- Verder ook wel wat meer Christelijke inhoud en van sfeer mag nog meer rekening gehouden worden.

Hartelijke groet,

Anita

Laatst aangepast door
ANITA324
op donderdag 25 februari 2010, 21:50
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:49

HANNAH810 schreef:
met alle respect, kat; je citeert een gedeelte uit de dachsel bijbelverklaring;
nogmaals mijn vraag;
hoe zie JIJ dat bijbelgedeelte? Lachende smiley met blinkend witte tanden

ik zie het zo, de ongelovige als iemand die niet geloofd. en als die dan scheid, dat hij/zij dat doet zonder pijn in het hart(dus alles en alles er aan gedaan heeft wat kon en hoort te doen zoals omschreven is in de nederlandse wet art 81 - 92a en in het kerkordelijke huwelijksvoorwaarden beschreven is)te hebben van deze zaken in eer en geweten.
en dat is volgens mij wel mogelijk of het moet door psygische dingen onmogelijk zijn, maar God geeft ons nooit ene last te dragen die we niet kunnen tillen. is iemand wijs genoeg,dan heeft die in mijn ogen een zwarder pak/last te dragen dan een zwakkere.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:50

VINCENT394 schreef:
Bij deze dus weer on-topic.

Ik ben er nog niet uit. Ben ernstig teleurgesteld in CDA en CU zoals ze in het laatste kabinet zaten. Ik heb me verdiept in de voorstellen van de CU, en driekwart bestond uit extra regeltjes en verboden. Omdat een van de grootste problemen in Nederland de enorme regeldruk en regelzucht is, wil ik daar mijn stem niet langer aan geven.

verder ben ik echt klaar met Balkenende, dus mijn 2e keus (CDA) gaat het waarschijnlijk ook niet worden.

Dus ik ben er nog niet uit. Uit landsbelang wil ik geen partij stemmen die geen regeringsverantwoordelijkheid willen nemen (SGP en SP) of waarmee niemand wil samenwerken (PVV, al is dat niet de enige reden)

Vincent

Er wordt toch gevraagd waar je wel op stemt en niet waar je niet op stemt Smiley die vol vragen zit Misschien een idee om een eigen partij op te richten, Vincent? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:53

RELLOK036 schreef:
euhm kleine vraag kan er ook iets in het zuiden gedaan worden?

Leuk in je uppie, Rell. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:54

KAT125 schreef:
ik zie het zo, de ongelovige als iemand die niet geloofd. en als die dan scheid, dat hij/zij dat doet zonder pijn in het hart(dus alles en alles er aan gedaan heeft wat kon en hoort te doen zoals omschreven is in de nederlandse wet art 81 - 92a en in het kerkordelijke huwelijksvoorwaarden beschreven is)te hebben van deze zaken in eer en geweten.
en dat is volgens mij wel mogelijk of het moet door psygische dingen onmogelijk zijn, maar God geeft ons nooit ene last te dragen die we niet kunnen tillen. is iemand wijs genoeg,dan heeft die in mijn ogen een zwarder pak/last te dragen dan een zwakkere.

In mijn ogen is geen een scheiding met een andere te vergelijken, laat staan de "last" die gedragen zou worden.
Best mogelijk dat een ander wel problemen met zn scheiding heeft, voor mij kwam het zo welkom als de hoofdprijs in de staatsloterij... niet echt n zwaar pak/last he! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:54

WILMA729 schreef:
Ik hoor in heel deze discussie te weinig de gedachte dat de wet van God, de tien geboden dus, zoals Mozes ze kreeg, leefregels zijn die God ons gaf voor ons eigen bestwil.
Om ons ongeluk en verdriet te besparen.
Wie wordt er b.v. gelukkig van als hij/zij altijd maar begeert wat een ander heeft?? Wie voelt zich een goed mens als hij/sij steelt? Wie vindt zichzelf een kanjer als hij/zij valse getuigenis spreekt en lekker loopt te roddelen ? Wie voelt zich er goed bij al hij/zij lekker respectloos met vader en moeder om gaat?

De wet is voor ons allemaal, voor hoe God de mens bedoelt heeft toen hij Adam en eva schiep.

Het is geen moeten, maar graag willen, als je kind van God bent.
Dus waarom zou je die wet verwerpen en daar geen waarde aan hechten?

Er staat niet voor niks: "Heb God lief boven alles, en uw naaste als uzelf, aan deze twee geboden hangt de ganse wet"

Dus die wet staat niet los van God liefhebben, die hangt eraan vast.

Pffff ... wat een discussie hee ...
enne Wilma ... ben het met jou eens dat de 10 geboden geschreven en gegeven zijn uit liefde ...
God redde eerst zijn volk van de slavernij uit Egypte en gaf het daarna de 10 geboden (leefregels) uit liefde.

"De liefdesgeschiedenis van God met Israël bestaat ten diepste daarin dat Hij het de Thora geeft, dat wil zeggen, het de ogen opent voor het ware wezen van de mens en het de weg wijst van het juiste menszijn; deze geschiedenis bestaat erin dat de mens zo, door in trouw jegens de ene God te leven, zichzelf ervaart als de geliefde van God, en vreugde beleeft aan de waarheid, aan de gerechtigheid - vreugde aan God, wat zijn eigenlijke geluk wordt: “Wie anders dan U heb ik in de hemel, niets wil ik op aarde dan U ...Mij is het genoeg bij de Heer te vertoeven” (Ps.73 (72), 25.28)."

Ik geloof dat Jezus de 10 geboden samengevat heeft, namelijk dat we God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf ...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:55

JONATHAN890 schreef:
Dit zijn allemaal uiterlijke keuzes....voor God ben je getrouwd als je sex gehad hebt met een man/vrouw. Dus als je daar niet meer mee bent...ben je ook gescheiden.
Als mensen zoiets in mijn gemeente zeggen, zeg ik dat ze vloeken. Ze gebruiken God nl. op een oneigenlijke manier. Je bent niet voor God getrouwd, als je met elkaar naar bed geweest bent. Je hebt gezondigd, en dat is heel wat anders. Daar is God niet bij betrokken geweest, dus betrek Hem daar ook niet bij. Vraag vergeving en een nieuwe kans.

Ik heb nl. teveel meegemaakt, dat deze term misbruikt is door mensen. Dan was de eerste keer alleen maar zonde, maar daarna was je toch getrouwd??
Als een jongen of een meisje na een nachtje stappen dronken in andermans bed stapt, zijn ze dan al meteen getrouwd? Voor trouwen is heel wat meer nodig dan seks. Voor een goed huwelijk is er meer nodig dan alleen maar seks hebben. Ik ken voldoende stelletjes, die met elkaar het huwelijksbootje in moesten omdat ze seks hadden gehad. En dan wist je van tevoren, dat dat huwelijk nooit stand kon houden.
Of het meisje, dat een drugsverslaafde vriend had, die weer terugviel. Ze wilde nooit meer trouwen, omdat ze toch met hem getrouwd was geweest? 18 jaar oud en gebukt gaande onder deze uitspraak. Zeer onbijbels en zeer gevaarlijk.
Zonde is zonde en daarvoor is vergeving mogelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:58

CHATULIEM619 schreef:
Als mensen zoiets in mijn gemeente zeggen, zeg ik dat ze vloeken. Ze gebruiken God nl. op een oneigenlijke manier. Je bent niet voor God getrouwd, als je met elkaar naar bed geweest bent. Je hebt gezondigd, en dat is heel wat anders. Daar is God niet bij betrokken geweest, dus betrek Hem daar ook niet bij. Vraag vergeving en een nieuwe kans.

Ik heb nl. teveel meegemaakt, dat deze term misbruikt is door mensen. Dan was de eerste keer alleen maar zonde, maar daarna was je toch getrouwd??
Als een jongen of een meisje na een nachtje stappen dronken in andermans bed stapt, zijn ze dan al meteen getrouwd? Voor trouwen is heel wat meer nodig dan seks. Voor een goed huwelijk is er meer nodig dan alleen maar seks hebben. Ik ken voldoende stelletjes, die met elkaar het huwelijksbootje in moesten omdat ze seks hadden gehad. En dan wist je van tevoren, dat dat huwelijk nooit stand kon houden.
Of het meisje, dat een drugsverslaafde vriend had, die weer terugviel. Ze wilde nooit meer trouwen, omdat ze toch met hem getrouwd was geweest? 18 jaar oud en gebukt gaande onder deze uitspraak. Zeer onbijbels en zeer gevaarlijk.

Zo is dat! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:01

SOLAFIDE630 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens Jonathan....als je buitenechtelijke sex hebt gehad (of beter: vleselijke gemeenschap hebt gehad) met een man of een vrouw, dan ben je voor
god nog niet METEEN getrouwd......echt niet, maar dan ben je [color=#FF0000]WEL 1 VLEES
met een dergelijk iemand. Zie maar eens dat gedeelte in de bijbel, waar er gesproken wordt om sex te hebben met een hoer. Er staat dan daar, dat je je dan lichamelijk verbindt met een hoer...je wordt 1 vllees met haar.

NBV
1 Kor 6,15
Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit!
1 Kor 6,16
Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’

Je bent pas getrouwd met iemand, als je met die persoon een huwelijk hebt gesloten.[/color]

1. Seks hebben is niet getrouwd zijn:
Hebreeën 13:4: ,,Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.’’

Geknoei als je al getrouwd bent, bestempelt je tot echtbreker. Veel mensen denken dat deze tekst alleen voor gehuwden is, maar hij is voor iedereen.

Als je goed leest. ontdek je dat er gevraagd wordt respect te hebben voor het van God gegeven instituut: 'het sluiten van een huwelijk'. Vanuit dat inzicht blijkt dat seks vóór het huwelijk je tot een hoereerder maakt. Ergens anders wordt het dan ook ontucht genoemd:

1 Cor. 7:2: ,,Maar om ontucht te voorkomen, is het beter dat iedereen trouwt; elke man moet zijn eigen vrouw hebben en elke vrouw haar eigen man.’’

Vandaar dat beheersing tot binnen het huwelijk ook letterlijk wordt geadviseerd:

1 Corinthe 7:9: ,,Maar als zij zich niet kunnen beheersen, kunnen zij beter trouwen. Het is beter om te trouwen dan door verlangen verteerd te worden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:02

JILL658 schreef:
Dat is wel hel erg NOORD Knipoog smiley Pieter

Bij Pierburen zijn denk ik wel noch een paar zeehonden die willen daten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:03

MARIO216 schreef:
Bij Pierburen zijn denk ik wel noch een paar zeehonden die willen daten Knipoog smiley

Haha, beetje ver weg Mario. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:04

PIETER649 schreef:
In mijn ogen is geen een scheiding met een andere te vergelijken, laat staan de "last" die gedragen zou worden.
Best mogelijk dat een ander wel problemen met zn scheiding heeft, voor mij kwam het zo welkom als de hoofdprijs in de staatsloterij... niet echt n zwaar pak/last he! Knipoog smiley

misschien nu nog geen zwaar pak of last,maar wie weet wat er nog komt.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

KAT125 schreef:
Maar dat heeft niets met het wel of niet "gaan stemmen" te maken.

Dat heeft te maken met het feit, dat er in een land wetten zijn, waar iedere burger zich aan dient te houden, anders krijg je chaos.

En "onderdanig" zijn.....? Wat versta jij daaronder?

Dat wil dus niet zeggen, dat je daar maar kritiekloos aan hebt TE GEHOORZAMEN als een onmondig kind.

Als er bijv. onrechtvaardige wetten zijn, dan kun je daar zeer zeker
kritiek op uitoefenen en daar bezwaar tegen maken.

Onderdanig zijn wil m.i. zeggen, dat je als burger de overheid met zijn wetten accepteert en respecteert, maar je mag je verzetten tegen onrechtvaardigheid, onrecht, Goddeloosheid. Knipoog smiley

onder onderdanig zijn versta ik dat je gehoorzaam bent.

en ik ben van mening dat een christelijke nederlander verplicht is om te stemmen, ik zal zoeken want daar staat iets over in de bijbel,maja die ken ik ook niet uit mijn hoofd.[/quote]

Onderdanig zijn is niet geljk aan gehoorzaamheid....dat is heel iets anders.

Kinderen moeten gehoorzaam zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

KAT125 schreef:

even samenvattend, als ik je dus goed begrijp;
een ongelovige definieer je als atheist,
en deze atheist heeft geen pijn/verdriet bij het verbreken van een relatie.

heb ik je zo goed begrepen?
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:06

HANNAH810 schreef:
even samenvattend, als ik je dus goed begrijp;
een ongelovige definieer je als atheist,
en deze atheist heeft geen pijn/verdriet bij het verbreken van een relatie.

heb ik je zo goed begrepen?

over christelijk gedeelte niet nee. en die wordt het denk ik minder zwaar aangereknt dan een wel christelijke!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:06

JONATHAN890 schreef:
1. Seks hebben is niet getrouwd zijn:
Hebreeën 13:4: ,,Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.’’

Geknoei als je al getrouwd bent, bestempelt je tot echtbreker. Veel mensen denken dat deze tekst alleen voor gehuwden is, maar hij is voor iedereen.

Als je goed leest. ontdek je dat er gevraagd wordt respect te hebben voor het van God gegeven instituut: 'het sluiten van een huwelijk'. Vanuit dat inzicht blijkt dat seks vóór het huwelijk je tot een hoereerder maakt. Ergens anders wordt het dan ook ontucht genoemd:

1 Cor. 7:2: ,,Maar om ontucht te voorkomen, is het beter dat iedereen trouwt; elke man moet zijn eigen vrouw hebben en elke vrouw haar eigen man.’’

Vandaar dat beheersing tot binnen het huwelijk ook letterlijk wordt geadviseerd:

1 Corinthe 7:9: ,,Maar als zij zich niet kunnen beheersen, kunnen zij beter trouwen. Het is beter om te trouwen dan door verlangen verteerd te worden.

een heel blonde vraag misschien hoor... maar wat probeer je te bereiken dmv het plaatsen van dit soort oordelen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:07

MARIJAN072 schreef:
Haha, beetje ver weg Mario. Lachende smiley

Lenie 't Hart (van de zeehondencreche) kan gelijk mee doen . Is geloof ik gescheiden.
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:08

lieve mensen ik moet nu weg, maar blog maar door,maar morgen zal ik proberen te beantwoorden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:08

MARIO216 schreef:
Lenie 't Hart (van de zeehondencreche) kan gelijk mee doen . Is geloof ik gescheiden.

Interessant voor jou als man, maar niet voor mij. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:09

KAT125 schreef:
over christelijk gedeelte niet nee. en die wordt het denk ik minder zwaar aangereknt dan een wel christelijke!

sorry kat, maar je visie is me niet duidelijk; kun je t nog eens proberen?
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:11

SOLAFIDE630 schreef:
onder onderdanig zijn versta ik dat je gehoorzaam bent.

en ik ben van mening dat een christelijke nederlander verplicht is om te stemmen, ik zal zoeken want daar staat iets over in de bijbel,maja die ken ik ook niet uit mijn hoofd.

Onderdanig zijn is niet geljk aan gehoorzaamheid....dat is heel iets anders.

Kinderen moeten gehoorzaam zijn.
[/quote]

dan heb jij daar een ander opvatting over dan ik.
want zo staat et volgens mij in de bijbel

maar we wijken af van het topic lees het begin.

Laatst aangepast door
KAT125
op donderdag 25 februari 2010, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:15

MARIJAN072 schreef:
Is toch leuk om memory te spelen op CM. Lachende smiley

idd
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:15

CHATULIEM619 schreef:

Dus jij beweert Chat dat iemand zondig is als je seks hebt gehad en je niet (voor God) getrouwd bent ?
Is dat niet een keiharde veroordeling naar mensen toe welke situatie dat ook was ?
Wat weet je eigenlijk van het verhaal van die persoon ?
Gaat het hier om mensen aanwijzen die gezondigd hebben ?
Soms mis ik in deze discussies de liefde en het accepteren van je naaste ....
De verantwoording naar God toe voor je eigen daden, dat is aan God ... maar in bepaalde situaties niet iets wat je van je naasten moet horen ... zeker als diegene het gehele verhaal niet kent.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:16

MARIJAN072 schreef:
Interessant voor jou als man, maar niet voor mij. Twijfelende smiley

Ze kan mijn moeder zijn Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KAT125

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:17

MARIJAN072 schreef:
Om in de sfeer van het platteland te blijven; ik heb niet zo'n zin om ouwe koeien uit de sloot te halen.

Dit was iets van voor jouw tijd op CM, Kat. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

stuur me dan maar een prive mail met wat er in stodn want ik ben wel nieuschierig geworden.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:19

CHATULIEM619 schreef:

Ik ben t met jullie eens hoor, maar wanneer praat je over scheiding?

Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. - Genesis 2:24

Je wordt een eenheid.

En door te stellen dat sex voor het huwelijk slechts zonde is.....die vergeven kan worden, maakt je dat dan opeens beter af dan iemand die die wel een huwelijk voor wet en kerk en God is aangegaan en daarmee is gestopt? Nee dat is ook zonde.

Zonde is je doel missen, en voor alle zonde geld dezelfde vergeving.

Het is zo lekker makkelijk om zonde die aanwijsbaar is, zo lekker te gaan bespreken. Man/vrouw die gescheiden door t leven gaat, heeft een uiterlijke zondelast, maar alle zonde begaan in t verborgene blijft in t verborgene. Maar God ziet alle dingen, ook iedere gedachte/begeerte/zonde die wij begaan hebben.

Er is geen kwalificatie als t gaat om zonde. De genade is voor allemaal veel groter.

Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. - Genesis 2:24
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 222 223 224 225 226 227 228 ... 6194 Volgende
Pagina 225 van 6194