Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 14:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp dat je dit persoonlijk raakt Frank, maar dat is niet de bedoeling. Je kunt echter met zulke grote aantallen niet volhouden dat niemand hier van wist. Er zijn notulen bekend waarbij dit probleem gewoon benoemd werd. Ik denk dat men het onderschat heeft, en ze hebben het te lang willen verbergen. |
Hoi, Chat, natuurlijk raakt me dit niet persoonlijk. Ik had wel verwacht dat je dat zou denken. Niet elke ouder voelt zich immers ook persoonlijk geraakt wanneer het zoveelste incestgeval of een andere vorm van kindermishandeling binnen een gezin plaats vind. Toch niet op een manier dat ze zich schuldig voelen.
Het klonk me alleen heel ongeloofwaardig dat de kerkleidingen van alle misdrijven op de hoogte waren en niets deden. In 1995 heb ik het totaal anders meegemaakt, toen ik als kloosterling in de abdij van Tongerlo leefde, toen een pater van de Ierse dochterabdij zich ook als een ziekelijk schoft gedragen had. De overste van de abdij heeft toen zelf hun pater aangegeven bij de overheid met het risico dat die abdij ontbonden kon worden. Ja, inderdaad, de kans was of is mogelijk dat een abdij ontbonden kan worden na zo'n misdrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 18:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gisteren heb ik contact gehad met een oud CM'er. Ik vroeg hem of hij terug kwam. Zijn antwoord was schokkend. Hij is de laatste tijd zo over de tong gegaan, is van zoveel dingen beschuldigd, dat hij niet meer terug komt. En dat terwijl hij hier jaren was. Sommige mensen, met name vrouwen, hebben zich zo misdragen. Hatemails waren niet van de lucht. De mailbox zat vol met jaloerse reacties. Wat haalt men zich in hun hoofd vraag ik me af. Waarom gunt men de ander geen geluk en bedreigt hem zelfs? Roddel is een heel groot gif, en het heeft hier veel mensen vergiftigd. Ik schaam me diep, dat dit op CM gebeurt... |
Vraag me af waar ze mee bezig zijn! Jaloerzie eerste klas Zeer jammer dat tie niet meer terug komt door een stel van die jaloerse vrouwen anders kan ik het niet zien. Ik wens hem zeer veel geluk toe en liefde maar bovenal God's onmisbare zegen, en hoop dat degene die hieraan meegewerkt hebben zich eens goed achter de oren krabben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 18:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vraag me af waar ze mee bezig zijn! Jaloerzie eerste klas Zeer jammer dat tie niet meer terug komt door een stel van die jaloerse vrouwen anders kan ik het niet zien. Ik wens hem zeer veel geluk toe en liefde maar bovenal God's onmisbare zegen, en hoop dat degene die hieraan meegewerkt hebben zich eens goed achter de oren krabben! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 19:21
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vraag me af waar ze mee bezig zijn! Jaloerzie eerste klas Zeer jammer dat tie niet meer terug komt door een stel van die jaloerse vrouwen anders kan ik het niet zien. Ik wens hem zeer veel geluk toe en liefde maar bovenal God's onmisbare zegen, en hoop dat degene die hieraan meegewerkt hebben zich eens goed achter de oren krabben! |
ik kan me er niet druk om maken, weer een verhaal dat via via tot ons komt en waar alleen hoor is en geen wederhoor.
voor t zelfde geld hadden enkele boze cm-ers m/v een gegronde reden om een onaardig mailtje te sturen, weet ik veel..
per slot van rekening is geen enkel lid van cm een heilige, zelfs ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 21:22
|
|
|
Ben ik degene die het gedaan heeft of zo? dacht het niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 23:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gisteren heb ik contact gehad met een oud CM'er. Ik vroeg hem of hij terug kwam. Zijn antwoord was schokkend. Hij is de laatste tijd zo over de tong gegaan, is van zoveel dingen beschuldigd, dat hij niet meer terug komt. En dat terwijl hij hier jaren was. Sommige mensen, met name vrouwen, hebben zich zo misdragen. Hatemails waren niet van de lucht. De mailbox zat vol met jaloerse reacties. Wat haalt men zich in hun hoofd vraag ik me af. Waarom gunt men de ander geen geluk en bedreigt hem zelfs? Roddel is een heel groot gif, en het heeft hier veel mensen vergiftigd. Ik schaam me diep, dat dit op CM gebeurt... |
Iedereen gaat nu eenmaal over de tong. En vele onder ons maken zich daar schuldig aan, in de chatbox (vooral daar), in mails, msn, enz. De ene wordt gehekeld over zijn of haar botte, haast gevoelloze uitdrukkingen (een ban krijg je immers niet zo maar), weer een andere wordt druk besproken omwille van verdriet dat werd geuit, wissel je te veel van liefje op een paar maanden tijd dan wordt ook dat weer becommentarieerd. Het is mens-eigen en meestal doen we dat omdat het volgens onze normen, visies, niet kan. Of omdat we betrokken zijn en daardoor ons partijdig opstellen ten nadele van diegene die over de tong gaat. We hebben de neiging om te gaan vergelijken, te analyseren, te projecteren en...een oordeel te vellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 23:25
|
|
|
bizar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 23:31
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Iedereen gaat nu eenmaal over de tong. En vele onder ons maken zich daar schuldig aan, in de chatbox (vooral daar), in mails, msn, enz. De ene wordt gehekeld over zijn of haar botte, haast gevoelloze uitdrukkingen (een ban krijg je immers niet zo maar), weer een andere wordt druk besproken omwille van verdriet dat werd geuit, wissel je te veel van liefje op een paar maanden tijd dan wordt ook dat weer becommentarieerd. Het is mens-eigen en meestal doen we dat omdat het volgens onze normen, visies, niet kan. Of omdat we betrokken zijn en daardoor ons partijdig opstellen ten nadele van diegene die over de tong gaat. We hebben de neiging om te gaan vergelijken, te analyseren, te projecteren en...een oordeel te vellen. |
heb je ook weer gelijk in! Ken de persoon die chat noemt niet, hij hoort w.s. ook de situatie van 1 kant. Wel triest dat situaties zo lopen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:17
|
|
|
COOTJE711 schreef: | heb je ook weer gelijk in! Ken de persoon die chat noemt niet, hij hoort w.s. ook de situatie van 1 kant. Wel triest dat situaties zo lopen... |
Weet je....daarom ben ik best heel blij met die gekke emoticons hier.... Als je iets leest, wat naar je mening nogal hatelijk overkomt...., en je ziet dan zo'n knipogend ding....dan weet je dat het gekscherend is bedoeld en niet kwaadaardig....zo heb je bijvoorbeeld ook deze: Als we daarmee gaan gooien...tja......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:10
|
|
|
MARRY942 schreef: | Weet je....daarom ben ik best heel blij met die gekke emoticons hier.... Als je iets leest, wat naar je mening nogal hatelijk overkomt...., en je ziet dan zo'n knipogend ding....dan weet je dat het gekscherend is bedoeld en niet kwaadaardig....zo heb je bijvoorbeeld ook deze: Als we daarmee gaan gooien...tja...... |
Is ook zo... Soms kan iets heel anders opgevat worden dan dat het bedoeld wordt. Als je de persoon kent en manier de mimiek ziet dan kunnen dezelfde woorden een andere betekenis krijgen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:12
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Is ook zo... Soms kan iets heel anders opgevat worden dan dat het bedoeld wordt. Als je de persoon kent en manier de mimiek ziet dan kunnen dezelfde woorden een andere betekenis krijgen.... | Toch vreemd. Jarenlang hebben we boeken gelezen en het onderscheid kunnen maken tussen humor en serieus. En dan hadden we alleen maar de gelezen tekst. Weg met die emoticons, het vervuilt de taal alleen maar en maakt de mensen alleen maar lui. Soms word je zelfs verplicht om emoticons te gebruiken, het is de omgekeerde wereld.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 19 december 2011, 13:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch vreemd. Jarenlang hebben we boeken gelezen en het onderscheid kunnen maken tussen humor en serieus. En dan hadden we alleen maar de gelezen tekst. Weg met die emoticons, het vervuilt de taal alleen maar en maakt de mensen alleen maar lui. Soms word je zelfs verplicht om emoticons te gebruiken, het is de omgekeerde wereld. |
Chat, een boek vind ik niet te vergelijken met een forum als deze. Hier zijn veel verschillende mensen, met verschillende stemmingen, gedachten... Ben het wel een beetje met je eens dat mensen soms lui worden door de emoticons...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:29
|
|
|
Heeft er iemand al een donatie gedaan aan het Glazen Huis? Dit staat dit jaar in het teken van de Diarree...Ik heb een pak (ongebruikt) wc-papier gegeven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:32
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Chat, een boek vind ik niet te vergelijken met een forum als deze. Hier zijn veel verschillende mensen, met verschillende stemmingen, gedachten... Ben het wel een beetje met je eens dat mensen soms lui worden door de emoticons... | Waarom niet, het is allebei geschreven taal. In feite stel je hier dat mensen geen boek kunnen lezen omdat ze niet begrijpen wat er staat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 16:07
|
|
|
1 emoticon zegt meer dan 1000 woorden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 16:11
|
|
|
MARISKA601 schreef: | 1 emoticon zegt meer dan 1000 woorden... |
Sommigen wel ja!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 17:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom niet, het is allebei geschreven taal. In feite stel je hier dat mensen geen boek kunnen lezen omdat ze niet begrijpen wat er staat... |
Jawel, een boek is geschreven is meestal geschreven door 1 of paar personen met een verhaallijn. Hier op het forum blijft het vaak bij korte teksten/ reacties van verschillende personen met verschillende bedoelingen. Tekst kun je letterlijk nemen maar ook met een
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 17:23
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Jawel, een boek is geschreven is meestal geschreven door 1 of paar personen met een verhaallijn. Hier op het forum blijft het vaak bij korte teksten/ reacties van verschillende personen met verschillende bedoelingen. Tekst kun je letterlijk nemen maar ook met een |
foei Cootje, kan je die emodinges niet onder woorden brengen? Voor het intellectuele volk dan bedoel ik, voor de mannen dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 17:25
|
|
|
FRANKT627 schreef: | foei Cootje, kan je die emodinges niet onder woorden brengen? Voor het intellectuele volk dan bedoel ik, voor de mannen dus. |
okeeee..... tekst met een knipoog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 17:27
|
|
|
FRANKT627 schreef: | foei Cootje, kan je die emodinges niet onder woorden brengen? Voor het intellectuele volk dan bedoel ik, voor de mannen dus. |
Zelfkennis is de eerste stap tot verbetering.....Dus onderzoek u zelve
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 17:29
|
|
|
COOTJE711 schreef: | okeeee..... tekst met een knipoog |
ik geef het op...ik ga naar een homosite...zo bevestig ik dan ook maar het algemeen vertekende beeld van de RK...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 17:30
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik geef het op...ik ga naar een homosite...zo bevestig ik dan ook maar het algemeen vertekende beeld van de RK... |
huh heeft de RK kerk ook al een homo site
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 17:32
|
|
|
COOTJE711 schreef: | huh heeft de RK kerk ook al een homo site |
al wat slecht is heeft de RK...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 17:35
|
|
|
FRANKT627 schreef: | al wat slecht is heeft de RK... | jij zegt et....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 17:37
|
|
|
COOTJE711 schreef: | jij zegt et.... |
en gelukkig ook andere...zo ben ik dus niet alleen in mijn stellig. Trouwens, al ik er goed over nadenk, heb ik me die stelling hier laten aanpraten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 17:46
|
|
|
Alle kerken hebben zowel goede als slechte dingen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERBEN691
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 14:16
|
|
|
Hè, hè.... eindelijk weer thuis. Met de voeten op tafel... Want dat mag hier!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 14:27
|
|
|
GERBEN691 schreef: | Hè, hè.... eindelijk weer thuis. Met de voeten op tafel... Want dat mag hier!
|
de topicstarter???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERBEN691
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 18:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de topicstarter??? |
Yup, even incognito teruggeweest om te kijken hoe het hier draait. De discussies zijn nog steeds pittig maar sportief. Het aantal topics neemt nog steeds toe. Leanne heeft een gezicht gekregen, Hannah organiseert nog steeds picknickjes, Mario is zijn eigen rubriek begonnen met bemoedigende dagsluiters en Mariska zet nog steeds een lekker kopje koffie.
Kortom, ik kan het in de komende twee jaar met een gerust hart weer aan jullie overlaten. Tenzij CM dan niet meer bestaat. Tja, dan houdt het op. Dan dooft het licht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 22:01
|
|
|
GERBEN691 schreef: | Yup, even incognito teruggeweest om te kijken hoe het hier draait. De discussies zijn nog steeds pittig maar sportief. Het aantal topics neemt nog steeds toe. Leanne heeft een gezicht gekregen, Hannah organiseert nog steeds picknickjes, Mario is zijn eigen rubriek begonnen met bemoedigende dagsluiters en Mariska zet nog steeds een lekker kopje koffie.
Kortom, ik kan het in de komende twee jaar met een gerust hart weer aan jullie overlaten. Tenzij CM dan niet meer bestaat. Tja, dan houdt het op. Dan dooft het licht...
|
Je weet het... alleen schone voeten op tafel.. wel sokken aan ... Mocht er een geur vanaf komen doe je er maar een doos overheen....
|
|
Naar boven |
|
|